abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150278251
Toen ik vorige keer de seo had gehad, had ik echt een enthousiast, opgelucht gevoel: nu gaan we het samen doen! Het volledig vertrouwen in mijn lichaam, dat we dit wel even gingen doen, zonder controle, zonder iets vond ik heel fijn. *O*

Daarom vind ik het idee van de groei-echo's ook niet fijn. Mijn lichaam zorgt er heus wel voor dat het goed komt. Het monitoren daarvan is voor mij niet echt nodig.
pi_150278814
Ik spiek graag even bij de baby met een echo. Niet vanuit de vk, maar wel samen met m'n man die zelf de echo maakt. Gewoon voor de leuk dus, niet om te kijken of alles goed zit. Op de één of andere manier vertrouw ik daar sowieso wel op. Voor bijvoorbeeld de SEO was ik wel zenuwachtig.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_150279101
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:32 schreef Mariposas het volgende:

Ik ben trouwens denk ik echt de enige persoon op aarde die niet zoveel behoefte heeft aan al die echo's. Ik vind het steeds best leuk om te zien, zeker in het begin als er zo veel verandert... Maar je zou mij er niet echt een plezier mee doen door regelmatig een echo te geven. Ik geloof wel dat de baby werkt doordat ik 'm voel bewegen.
Ik vond het in het begin jammer dat ik weinig echo's kreeg, maar ik ben daardoor wel echt veel meer naar mijn lichaam gaan luisteren en op mijn lichaam gaan vertrouwen. Wij hebben termijnecho gehad met 11 weken en daarna nog 20 weken echo en thats it.

Voor de rest idd de 10-15 min afspraken bij de VK, bloeddruk meten, voelen hoe baby ligt en hartje luisteren.
Nu bijna 37 weken en heb zoveel vertrouwen in mijn lichaam gekregen gedurende de zwangerschap. Als ik de baby niet voel probeer ik even rust te nemen en haar toch te voelen bewegen en dit werkt elke keer. Het is zo'n natuurlijk proces, en ik bof natuurlijk ook dat ik weinig tot geen klachten heb, maar ik denk dat ik met meer echo's juist onzekerder was geworden ipv zekerder. Ik probeer het vertrouwen wat ik normaal heb in de medische zorg en apparaten te vinden in mijn lichaam, en dat werkt echt heel goed voor mij.
Ik zit nu zelfs op t punt dat ik graag thuis wil bevallen , iets waar ik in het begin van de zwangerschap echt niks van moest weten... :)
pi_150279281
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:11 schreef Limone het volgende:
Toen ik vorige keer de seo had gehad, had ik echt een enthousiast, opgelucht gevoel: nu gaan we het samen doen! Het volledig vertrouwen in mijn lichaam, dat we dit wel even gingen doen, zonder controle, zonder iets vond ik heel fijn. *O*

Daarom vind ik het idee van de groei-echo's ook niet fijn. Mijn lichaam zorgt er heus wel voor dat het goed komt. Het monitoren daarvan is voor mij niet echt nodig.
Ja herkenbaar :Y daarom zou ik die groeiecho's ook niet hoeven, tenzij er sprake zou zijn van een ernstige groeiachterstand, verder zou ik geen standaard groeiecho willen.
:)
pi_150279284
Joycie yay voor goeie echopost :+ en een paar dagen vooruit! *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:32 schreef Mariposas het volgende:
Zweden lijkt me echt zo fantastisch in de zomer.
Jaaaa O+ Ik wil regelmatig vooruitspoelen naar zomervakanties met achtjarigen: dammetjes bouwen en zwemmen in kraakheldere meren en rode houten huizen en kamperen en elanden en blokhutten en leuke stadjes in Zuid-Zweden en en en O+ O+ O+ O+ /Astrid Lindgren

Echo's vind ik in het begin leuk omdat je dan het verschil zo snel ziet, en het nog best wel ongrijpbaar is zonder baby die trappelt. Maar tegelijk ben ik daardoor elke echo tot nu toe stikzenuwachtig geweest of het allemaal wel goed zit nog, en dat vind ik niet fijn, omdat het ervoor zorgt dat ik ga twijfelen aan mijn gevoel dat het allemaal goed is en gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 04-03-2015 13:39:11 ]
pi_150279590
quote:
99s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:02 schreef Nikooos het volgende:
Voor mij als man is het soms ook nog erg lastig om het allemaal te bevatten, maar afgelopen weekend een uurtje naar de buik van mijn vriendin zitten kijken en daar gebeuren toch allemaal wonderlijke dingen. Zie je soms hele bulten voorbij komen en af en toe opeens een klap dat heel de buik trilt. Ze is nu echt superactief!

Heel bizar om te zien O+
Wat wij iedere avond doen is lepeltje lepeltje liggen, ik met mijn buik in de rug van mijn vrouw. Zo voelt zij heel goed wat de baby doet, blijkbaar is dat een heel goed stuk van je lichaam om mee te voelen. Kan je ook eens proberen :)
  woensdag 4 maart 2015 @ 12:58:19 #207
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150279741
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:53 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wat wij iedere avond doen is lepeltje lepeltje liggen, ik met mijn buik in de rug van mijn vrouw. Zo voelt zij heel goed wat de baby doet, blijkbaar is dat een heel goed stuk van je lichaam om mee te voelen. Kan je ook eens proberen :)
Is een idee.. Ziet er denk ik wel gek uit, want ik ben 'iets' groter :P
pi_150279813
quote:
99s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:58 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Is een idee.. Ziet er denk ik wel gek uit, want ik ben 'iets' groter :P
Ziet er gek uit? Hebben jullie camera's en toeschouwers in jullie slaapkamer :D ?
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:01:31 #209
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150279842
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 13:00 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ziet er gek uit? Hebben jullie camera's en toeschouwers in jullie slaapkamer :D ?
Hehe, niet dat ik weet :')
pi_150280660
Hier ook geen behoefte aan extra echo's, ik voel mini bijna voortdurend en dat is voldoende bevestiging voor mij. Vrijdag a.s. hebben we echter toch een groeiecho i.v.m. vergroot nierbekken (1 milimeter :6 ) tijdens SEO. Volgens de vk komt dit echter heel vaak voor, maar toch vind ik het wel fijn dat als er dan iets is baby toch goed in de gaten wordt gehouden. Sowieso is een keertje extra spieken geen straf. O+
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:31:59 #211
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150280730
Yay voor de goede echo Joycie!

En beterschap voor Skoap! Pittige tijd heb je achter de rug zeg.

Verder even een knuffel voor iedereen die misselijk is :* Ik prijs me zo enorm gelukkig dat ik helemaal nergens last van heb.

Ik heb al 3 echo's gehad (1 vroege voor bloed, termijn en nekplooi) maar verder heb ik alleen de 20 weken nog in het verschiet (Net afspraak voor gemaakt :) ). Ik zou wel graag een geslachtsbepaling doen maar dat vindt mijn man onzin :+ Dus ik moet maar wat langer wachten. Ik ben ook niet echt nerveus voor de echo's, behalve voor de eerste was ik dat. Ik ga er gewoon steeds vanuit dat het goed zit :)
Ik had gisteren nog wisseldag, 14 weken alweer!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_150281141
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja herkenbaar :Y daarom zou ik die groeiecho's ook niet hoeven, tenzij er sprake zou zijn van een ernstige groeiachterstand, verder zou ik geen standaard groeiecho willen.
Ja zie je! Ik bespreek het bij de volgende afspraak wel. Mijn verloskundigenpraktijk houdt wel van vertrouwen op eigen lichaam. geloof ik.
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:47:46 #213
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150281225
20wk-echo kwam pas in 2006, dus heb bij vorige zw. maar 1 echo gehad en dat was de termijnecho :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_150281325
Ik haak hier weer even aan; heb het de afgelopen dagen niet echt bij kunnen houden.
Nog wel even een *O* voor goede echo's en afspraken! En een :* waar nodig/gewenst!

@echo's: ik heb ze op zich niet 'nodig' om er vertrouwen in te hebben, maar vind het wel fascinerend om dat kleine mensje te kunnen bekijken O+

Gisteren getrouwd ^) was een perfect dagje! Lekker eenvoudig, precies zoals we wilden O+
Nu nog lekker een dagje bijkomen en morgen weer 'business as usual' ;)

Inmiddels ook al flink wat kleertjes voor onze kleine meid gekocht O+ en maandag komt de kraamzorg voor de intake en hoef nog maar 4 weken te werken. Alles gaat nu echt opeens heel snel! :o
pi_150281386
Gefeliciteerd twist! ^) Trouwen is leuk O+
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:52:58 #216
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150281387
Gefeliciteerd twist *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:54:00 #217
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150281422
Gefeliciteerd Twist!! ^)
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:54:23 #218
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150281433
Gefeliciteerd Twist! *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_150281892
O ja, ik moest gisteren nog aan je denken Twist! Gefeliciteerd! *O* Ik mag over 16 dagen. ^)
pi_150282098
Leuk Twist! *O* Ik hou me aanbevolen voor foto's van buik in jurk! (of broek, weet niet wat je aanhad..)
pi_150282230
Dankjulliewel! :)

@Selvaria: oh, da's ook al snel! O+

@Limone: geen jurk, maar m'n buik kwam wel mooi uit; had 'n witte blouse aan met zo'n touwtje wat je net boven je buik knoopt zeg maar ;) maar heb zelf eigenlijk ook nog geen foto's gezien haha! Nog even wachten op het SD-kaartje
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:22:11 #222
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_150282264
Joycie goede echo *O*

Twist getrouwd ^) Leuke dag gehad?

Hier elke 2 weken echo. Leuk om steeds weer te zien. Ik neem gewoon steeds iemand anders mee ;) Alleen ik ben het ziekenhuis nu wel zat. Elke 2 weken er naartoe + parkeergeld. En dat bloedprikken ben ik ook zat. Aan het begin 2x moeten prikken voor mijn bloedgroep etc. 1x VK en 1x ZH. VK zou alles doorsturen, maar niet gedaan. Toen bloedprikken voor combinatietest. Toen ijzer. Toen GTT en Rhesusfactor. En vorige keer weer een keer ijzer en een shor Rhesus D. Dus al 6x en ik HAAAAAAAT prikken. Bang van naalden :@ :@ :@ (al gaat dat wel steeds beter) en al 4x duizelig geworden :X .
pi_150282553
Gefeliciteerd twist! ^)
pi_150282639
Ik krijg persoonlijk een beetje het gevoel alsof de mensen die extra echo's krijgen deze volgens jullie voor hun lol krijgen. Sorry als ik ernaast zit, zullen vast ook de hormonen zijn, maar ik lees dingen als 'mijn lichaam weet zelf wel of het goed is etc' en de laatste tijd ook nog wel eens gelezen dat het allemaal overbodig is etc. Dat is makkelijk praten als er nooit wat mis is geweest. Bij mijn tweede zwangerschap (waarin ik me top voelde en totaal niet het idee had dat er wat mis was) bleek er ineens van alles mis te zijn. Zaken waarvoor wij nu in een traject zitten van intensieve ergo-, fysiotherapie, genetisch onderzoek enzovoorts.
Dus nee, ik krijg de echo's niet omdat ik dat zo lollig vindt. Ik had ze graag niet gehad.

Nogmaals sorry als ik het me te persoonlijk aantrek.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_150282645
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 13:50 schreef twist02 het volgende:

Gisteren getrouwd ^) was een perfect dagje! Lekker eenvoudig, precies zoals we wilden O+

Gefeliciteerd!!!
pi_150283030
Ik denk inderdaad niet men bedoelt dat sommige mensen veel echo's voor de lol krijgen, maar meer dat het gaat over extra echo's voor bijvoorbeeld de groei. Er zijn genoeg redenen om wel regelmatig en echo te willen hebben, maar het lijkt soms alsof groeiecho's meer regel dan uitzondering zijn. En daar zetten sommigen hier (in mijn ogen terecht) vraagtekens bij.
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:53:29 #227
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150283371
Twist, gefeliciteerd!!

Ik denk dat je het inderdaad te persoonlijk opvat, Fuente. Ik heb geen behoefte aan extra controles of echo's, maar dat betekent niet dat een ander die behoefte niet zou mogen hebben. Om wat voor reden ook: onzekerheid of voor de leuk. En indien medisch noodzakelijk zou ik het ook zeker niet willen bagatelliseren. Dan is het alleen maar goed als je onder controle staat en regelmatig gemonitord wordt. Maar als het niet aanwijsbaar medisch noodzakelijk is voor mij, dan is het voor mij niet nodig. Maar nogmaals, het is heel persoonlijk. Ik zou bepaalde dingen niet hoeven te weten (groot geschat hoofd of gewicht bij de geboorte, noteer maar lekker in dossier ofzo, ik zou er prestatievrees van krijgen ;) ), maar een ander wilt dat wel graag weten of moet dat weten omdat het medisch noodzakelijk is.
Ik kan me goed voorstellen dat je vertrouwen een knauw heeft gekregen als je gevoel mis bleek te zitten.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 4 maart 2015 @ 15:21:30 #228
259886 pessie
pi_150284288
Fuente, als ik naar mezelf kijk vind ik het gewoon moeilijk, soort van prestatievrees wat mari beschrijft.
Bij mijn oudste heb ik vaak gezegd dat ik het gevoel had dat hij gewoon klein zou zijn. Met 35 weken een echo gehad van een gyn vanwege minder leven en hij gaf aan dat het kindje heus wel 6.5 pond zou zijn. Dat bleek dus 5 pond te zijn. De vk schrok ervan en het maakte mij erg onzeker. Ik had aangegeven dat ik het niet al te groot inschatte (hij voelde niet groot, ik had niet de klachten die ik van vriendinnen hoorde, zowel ikzelf als manlief komen uit familie's met (zeer) kleine kindjes) maar kennelijk werd met dat gevoel weinig gedaan. Bij de 2de mocht ik uiteindelijk bij de verloskundigen blijven (ik had niet zo bijster veel vertrouwen meer in echo-apparatuur en gynaecologen) mits ik zou instemmen met 2 a 3 groei-echo's. Dit werden er uiteindelijk een stuk of 6 denk ik (het maakte me echt onzeker). Niet omdat ik ze wou maar omdat de gyn mij elke 2 weken wilde zien, totdat ik bij 39.5 weken weer voor een groei-echo kwam, de gyn met vakantie bleek en de assistente aangaf niet te snappen wat ik daar deed omdat groei-echo's bij die termijn toch niet meer kunnen (had ik weer wat geleerd). En nu wilden ze toch weer dat ik groei-echo's zou doen. Ik heb aangegeven 3 te doen en daarna niet meer het ziekenhuis te willen zien.
Ik heb dus zelf het gevoel dat ik als voor-het-eerst-mama niet zo serieus genomen werd (ook tijdens de bevalling niet) en de 2de keer geleefd werd.
Na afloop van nummer 2 heb ik aan mijn verloskundige gevraagd wat haar inschatting was op de hand: 7 a 8 pond. Ik geloof dat ik meer heb aan een inschatting op de hand dan aan een echo.
pi_150284629
Niemand zegt toch iets verder over het al dan niet veel echo's krijgen van een ander? :? Ik heb het over wat voor mij persoonlijk zou gelden ooit. Mijn praktijk maakt sinds vorig jaar standaard bij elke zwangere bij 30 weken een groeiecho. Nog afgezien van het feit dat 1 groeiecho klinkklare onzin is (1 echo kan nooit iets zeggen over groei, daarvoor heb je minimaal 2 echo's nodig), vind ik het voor mijzelf volstrekt onnodig om een groeiecho te hebben. Ik heb bewezen dat ik 4.3 kilo vaginaal kan baren, grote kinderen zitten in mijn familie. Ik zie niet wat zo'n echo mij zou opleveren.

Als een vk tegen mij zou zeggen van goh ik maak me zorgen om de groei, t kindje is erg klein, dan wordt het iets anders. Maar zo standaard neuh.

Ieder voor zich, er zijn ook genoeg zwangeren die het liefst elke week zouden kijken. Die die bevestiging wel heel erg nodig hebben, dan is het fijn dat er zo toch een manier is voor hen. En daar bovenop komen nog de medische zwangeren, waar niets over te zeggen valt verder qua nodig of niet nodig. Maar puur voor mezelf ( en ik gok dat limone dat ook zo bedoelde ) hoef ik die echo's niet en hoef ik het niet te weten.

@limone, je hebt overigens ook wettelijk zelfs recht op "niet weten". als je t niet wilt, gewoon ff aangeven.
pi_150284666
Dat is ook zo Pessie, echo's kunnen enorm onzeker maken. En ik vraag mezelf vaak af, wat gaan ze doen dan als er een (te) klein kindje komt? Een vriendin van me kreeg na 2 flinke jongens bij de derde te maken met een fikse groei achterstand. Daarvoor kon geen aanwijzing gevonden worden. Voor de zekerheid kreeg ze een ks op 37 weken (haar eerdere 2 waren ook met ks) en toen kwam er een dysmatuur kindje, reden kon niet gevonden worden.
Mijn jongste werd geboren met een gewicht van bijna 9 pond. Maar, zij had een flinke groeiachterstand op haar ledematen. Dus in de zwangerschap werd niet gesproken over een groeiachterstand, maar over een mogelijk ander probleem waardoor ze niet als 'totaalpakket' goed groeide, als dat enigzins logisch klinkt. Verder had ik belachelijk veel vruchtwater. Dat was de aanleiding destijds voor veel onderzoeken en echo's waarbij telkens vooral werd gelet op groei van de ledematen en hoeveelheid vruchtwater.
Ook nu zijn de echo's vooral gericht op het in de gaten houden van die dingen. En ook nu vraag ik me af wat ze er dan aan zouden willen doen, want of het kindje mankeert hetzelfde als mijn tweede, of niet.
Neemt niet weg dat ik wel heel veel vertrouwen haal uit de echo's, Zolang haar ledematen niet uit de pas gaan groeien ben ik blij. Hoe groot ze wordt bij de bevalling boeit me niet. Ik ben beide keren probleemloos bevallen van kinderen van boven de 8,5 pond en te licht zal deze waarschijnlijk ook niet worden ;)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_150284746
Ik doelde ook niet op iets dat letterlijk gezegd zou zijn, of door 1 iemand. Ik kreeg een beetje het gevoel dat wanneer je zegt dat je meerdere echo's krijgt er daarna een discussie komt over hoeveel echo's wel of niet nodig zijn. Dat is mijn gevoel, nogmaals, het zal mijn humeur of emotionele gesteldheid wel zijn op dit moment ;)
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 4 maart 2015 @ 15:50:05 #232
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150285240
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 15:32 schreef mignonne het volgende:

@limone, je hebt overigens ook wettelijk zelfs recht op "niet weten". als je t niet wilt, gewoon ff aangeven.
7:449 BW O+
  woensdag 4 maart 2015 @ 15:50:34 #233
259886 pessie
pi_150285254
Fuente, dat over een klein kindje heb ik toen ook besproken met de gyn. Toen begon zij over of mijn eerste direct aanhapte en meteen goed dronk (nou nee, dat vinden kleine kindjes moeilijk, kost tijd en energie en komt heus goed, wellicht met bijvoeden, cupvoeden, spuitjesvoeden ), zij vind dat op basis daarvan het ziekenhuis beter is om te bevallen. Ik vraag me ten zeerste af of het ziekenhuis daarom een betere plaats is om te bevallen. Zoals ik eerder zei: thuis heb ik beschikking over een kraamverzorgster en een man, in het ziekenhuis is er 1 verpleegkundige voor 5 mama's met baby's (volgens mij, ik kan het fout hebben).
Mijn vriendin beviel in december van een gezond 4de kindje. Het kindje was 2850 gram en zij moest toen naar het ziekenhuis van haar vk. Ik snap nog steeds niet waarom. Zij ook niet trouwens.

Maar goed, volgende week donderdag groei-echo nummer 2 :s)
  woensdag 4 maart 2015 @ 15:58:43 #234
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_150285529
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 13:50 schreef twist02 het volgende:
Ik haak hier weer even aan; heb het de afgelopen dagen niet echt bij kunnen houden.
Nog wel even een *O* voor goede echo's en afspraken! En een :* waar nodig/gewenst!

@echo's: ik heb ze op zich niet 'nodig' om er vertrouwen in te hebben, maar vind het wel fascinerend om dat kleine mensje te kunnen bekijken O+

Inmiddels ook al flink wat kleertjes voor onze kleine meid gekocht O+ en maandag komt de kraamzorg voor de intake en hoef nog maar 4 weken te werken. Alles gaat nu echt opeens heel snel! :o
Gefeliciteerd Twist! Begint allemaal op te schieten nu. :s)
Oost west, mij best.
pi_150285547
Twist gefeliciteerd O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150285872
Twist gefeliciteerd *O*

Hier donderdag ook een extra groeiecho, omdat ik medisch ben extra controles en bij de vorige echo liep Frits een kleine 3 weken voor op groei ipv 1 week wat hij vanaf de eerste meting gedaan heeft :) dus vorige week een Suikertest gehad en morgen een groeiecho om met de vorige echo te vergelijken, want het blijft natuurlijk een momentopname zo een echo...
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_150285878
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 15:50 schreef Mariposas het volgende:

[..]

7:449 BW O+
noh :o zo ver was ik dan weer niet, maar die ga ik onthouden xD
leuk om ooit es ergens op een kaart te zetten bij iemand :+ " cliënt beroept zich op 7:449 BW" :s)
pi_150285925
Ben trouwens erg benieuwd hoe de kleine erbij ligt! Want voor m'n gevoel nog steeds in stuit... Vrees dat als dat zo is hij net als z'n zus de rest van de zwangerschap zo blijft liggen, want die lag tot rond de 10 weken ook prima en is vanaf toen in stuit gaan liggen en zo blijven liggen
pi_150286038
30 weken dus :')
Echt waarom is edit op mobiel gewoon vrijwel geen doen...
  woensdag 4 maart 2015 @ 16:18:54 #240
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150286280
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:08 schreef mignonne het volgende:

[..]

noh :o zo ver was ik dan weer niet, maar die ga ik onthouden xD
leuk om ooit es ergens op een kaart te zetten bij iemand :+ " cliënt beroept zich op 7:449 BW" :s)
:D
Minor gezondheidsrecht... superleuk! Hoop er ooit nog eens mijn werk van te kunnen maken, maar schijnt erg lastig te zijn om daar werk in te vinden, en 't is vaak voor nog minder dan parttime dan. Kan ik toch mijn liefde voor geneeskunde + bureaustoel + recht combineren. ;)
pi_150286349
Pessie, daar ben ik het helemaal mee eens. Het is mij heel erg tegengevallen welke begeleiding je in het ziekenhuis krijgt. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat (zonder complicaties) thuis bevallen het allerfijnst is (mijn eerste is thuis geboren). Je hebt veel meer rust en net wat jij zegt, een kraamverzorgende en man in de buurt die helpen.
Wanneer deze baby een goede start heeft vertrekken wij zsm naar huis.
Sowieso vind het ik het hele medische in het ziekenhuis tegenvallen. Een verloskundige is zoveel fijner vond ik, qua begeleiding, tijd voor andere vragen en onzekerheden. Ziekenhuis ben je toch meer een nummer, hoewel ik echt een fijne gyn heb. Er is gewoon minder tijd.
Sara
Merel
Ukje
pi_150286489
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:09 schreef klumsy het volgende:
Ben trouwens erg benieuwd hoe de kleine erbij ligt! Want voor m'n gevoel nog steeds in stuit... Vrees dat als dat zo is hij net als z'n zus de rest van de zwangerschap zo blijft liggen, want die lag tot rond de 10 weken ook prima en is vanaf toen in stuit gaan liggen en zo blijven liggen
Daar ben ik ook steeds zo benieuwd naar ja! :Y

Voor mijn gevoel ligt onze Mini nu weer in stuit (na een weekje koprollen O+ ), maar zou ook zomaar andersom kunnen zijn. Heb me al suf gegoogled naar een online "leer-te-voelen-hoe-je-baby-ligt"-cursus, maar helaas :N

Hoop dat jouw mini nog draait (als-ie inderdaad in stuit ligt)!
pi_150286616
De begeleiding tijdens mijn bevalling inleiding in het ziekenhuis was ook echt ruk. Mijn man heeft letterlijk zusters onze kamer op moeten slepen om te zorgen dat er eens iemand bij mij kwam kijken. Mijn weeën werden niet geregistreerd dus volgens de zusters stelde ik me gewoon aan en moest ik gewoon geduld hebben :') (Ik werd ingeleid met zo'n ballon)
Ik voelde me zo ontzettend niet begrepen & serieus genomen daar. Echt heel vervelend.
Toen ik eindelijk naar de verloskamers mocht was alles 100x beter. Dat zou ik zo weer doen. Daar had ik "mijn eigen" zusters en arts assistent die bij mij bleven en mij hielpen. Ik was ook zo blij met de zuster die eens naar mij keek en zei "Volgens mij ben jij al veel verder dan iedereen door heeft" En ik weet nog goed dat ik zo ongeveer 10 minuten later mocht beginnen met persen. Die zuster is nog steeds mijn heldin.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150286633
Gefeliciteerd Twist! Ben benieuwd naar een foto, evt onherkenbaar gemaakt!

Cassandra en joycie gefeliciteerd met de goede echo's!

Hier een druk dagje gehad. Optie op een trouwlocatie genomen en de mogelijkheden doorgesproken, en bij de notaris geweest voor huwelijkse voorwaarden. Aanvraag bij de gemeente ingediend voor een trouwdatum, dus met een beetje geluk ligt de trouwdatum en locatie vast voor we op vakantie gaan vrijdag!

Iemand ervaring met rompers van de Primark? Ze hebben pakketten met 7 stuks voor 10 euro met leuke designs, maar voor die prijs vraag ik me af of ze vaker dan 1 keer gebruikt kunnen worden... De kwaliteit van spullen daar is nogal wisselend tussen erg slecht en verbazingwekkend goed voor die prijs.
pi_150286646
Dank mignonne en mariposas! Ik heb nog wel ergens een wettenbundel liggen. Neem ik die mee. :P
pi_150286713
FlyingFish ik heb geen ervaring met die rompers, maar ik heb ze toch gekocht omdat ik ze te leuk vond :) Ik heb laatst wat longsleeves gekocht voor de meiden, die zijn na een paar keer wassen nog steeds mooi. Dus ik gok er maar op dat dit goed gaat ;)
Sara
Merel
Ukje
pi_150287332
Ik wil wel uit de op, ik post hier amper en hou jullie niet bij :) Bovendien klopt de datum niet.
  woensdag 4 maart 2015 @ 17:11:22 #248
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_150288014
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:30 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd Twist! Ben benieuwd naar een foto, evt onherkenbaar gemaakt!

Cassandra en joycie gefeliciteerd met de goede echo's!

Hier een druk dagje gehad. Optie op een trouwlocatie genomen en de mogelijkheden doorgesproken, en bij de notaris geweest voor huwelijkse voorwaarden. Aanvraag bij de gemeente ingediend voor een trouwdatum, dus met een beetje geluk ligt de trouwdatum en locatie vast voor we op vakantie gaan vrijdag!

Iemand ervaring met rompers van de Primark? Ze hebben pakketten met 7 stuks voor 10 euro met leuke designs, maar voor die prijs vraag ik me af of ze vaker dan 1 keer gebruikt kunnen worden... De kwaliteit van spullen daar is nogal wisselend tussen erg slecht en verbazingwekkend goed voor die prijs.
Wij hebben ze hier ook gehad en we hebben er lekker lang mee gedaan, omdat ze bij ons iig lekker ruim vielen! :)

Ze hebben vaak ook envelop halsjes en dat is erg fijn uittrekken als je weer eens een gevalletje 'tot op de rug' hebt.. :)

Kortom: kwaliteit/prijs? Dikke prima! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  woensdag 4 maart 2015 @ 17:24:05 #249
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150288428
Twist, gefeliciteerd met je huwelijk! Spannend hoor. Hopelijk heb je een heerlijke dag gehad.

Hoera voor alle goede echo's!

En een knuffel voor alle misselijke meiden hier.
Geen tips voor jullie helaas. Ik heb echt een klachtenvrije zwangerschap tot nu toe...

quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:44 schreef Mineola het volgende:

[..]

Jaaaa O+ Ik wil regelmatig vooruitspoelen naar zomervakanties met achtjarigen: dammetjes bouwen en zwemmen in kraakheldere meren en rode houten huizen en kamperen en elanden en blokhutten en leuke stadjes in Zuid-Zweden en en en O+ O+ O+ O+ /Astrid Lindgren
Haha, ik doe precies hetzelfde!

En jubel jubel!
Gisteren m'n 36 weken wisseldag en dus ook mijn laatste dag op het werk.
Stiekem vandaag toch ook even gaan werken. Had 1 taak nog niet af.
Gruwelijk verwend door mijn mentorklas.. 50 euro aan VVV bonnen, setje kleding, een veel te lieve kaart en van mijn lieve pdd nosser -die niets zou begrijpen volgens zijn moeder- 2 milka oreo repen gehad, omdat hij nog onthouden had dat ik die zo lekker vond... F you moeder.. Je kind is zo veel leuker/slimmer/geweldiger dan jij denkt. heb hem een kus mogen geven en daar gloei ik nu helemaal van. Zo bijzonder wanneer ik me bedenk dat hij aan het begin van het schooljaar vrij apathisch in de klas zat en alle aanrakingen te veel vond... Blijkbaar toch iets goeds gedaan :)

Dus ja.. 16 weken verlof... Bizar!
Morgen gyno en dan de klap krijgen dat ik zo ben aangekomen..nouja.. Probeer er maar relaxed onder te blijven...
pi_150288551
Gefeliciteerd twist! ^)

Hier nog geen nieuws hoor. Ik voel me wel stukken beter dan gisteren. Verkoudheid lijkt echt weg te gaan nu. Mooi op tijd. Ik zou vanavond wel willen gaan werpen. :+
Wel weer last van een voorwee hier en daar. Maar last is eigenlijk een groot woord. Vanavond kan ik iig weer zelf een maaltijdje koken voor mijn man (en mezelf). Gister heb ik hem een opwarm maaltijd gegeven, en die mocht ie nog zelf in de magnetron gooien ook.

Paracetemol is bijna op, maar ik denk niet dat ik het nog ga pakken. En sowieso alleen voor het slapen, niet voor nu.
Morgen is mooi weer volgens het nieuws. Fijn lijkt me dat, achter het raam in het zonnetje met verse baby. O+ Hup weetjes hup.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')