abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150278251
Toen ik vorige keer de seo had gehad, had ik echt een enthousiast, opgelucht gevoel: nu gaan we het samen doen! Het volledig vertrouwen in mijn lichaam, dat we dit wel even gingen doen, zonder controle, zonder iets vond ik heel fijn. *O*

Daarom vind ik het idee van de groei-echo's ook niet fijn. Mijn lichaam zorgt er heus wel voor dat het goed komt. Het monitoren daarvan is voor mij niet echt nodig.
pi_150278814
Ik spiek graag even bij de baby met een echo. Niet vanuit de vk, maar wel samen met m'n man die zelf de echo maakt. Gewoon voor de leuk dus, niet om te kijken of alles goed zit. Op de één of andere manier vertrouw ik daar sowieso wel op. Voor bijvoorbeeld de SEO was ik wel zenuwachtig.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_150279101
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:32 schreef Mariposas het volgende:

Ik ben trouwens denk ik echt de enige persoon op aarde die niet zoveel behoefte heeft aan al die echo's. Ik vind het steeds best leuk om te zien, zeker in het begin als er zo veel verandert... Maar je zou mij er niet echt een plezier mee doen door regelmatig een echo te geven. Ik geloof wel dat de baby werkt doordat ik 'm voel bewegen.
Ik vond het in het begin jammer dat ik weinig echo's kreeg, maar ik ben daardoor wel echt veel meer naar mijn lichaam gaan luisteren en op mijn lichaam gaan vertrouwen. Wij hebben termijnecho gehad met 11 weken en daarna nog 20 weken echo en thats it.

Voor de rest idd de 10-15 min afspraken bij de VK, bloeddruk meten, voelen hoe baby ligt en hartje luisteren.
Nu bijna 37 weken en heb zoveel vertrouwen in mijn lichaam gekregen gedurende de zwangerschap. Als ik de baby niet voel probeer ik even rust te nemen en haar toch te voelen bewegen en dit werkt elke keer. Het is zo'n natuurlijk proces, en ik bof natuurlijk ook dat ik weinig tot geen klachten heb, maar ik denk dat ik met meer echo's juist onzekerder was geworden ipv zekerder. Ik probeer het vertrouwen wat ik normaal heb in de medische zorg en apparaten te vinden in mijn lichaam, en dat werkt echt heel goed voor mij.
Ik zit nu zelfs op t punt dat ik graag thuis wil bevallen , iets waar ik in het begin van de zwangerschap echt niks van moest weten... :)
pi_150279281
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:11 schreef Limone het volgende:
Toen ik vorige keer de seo had gehad, had ik echt een enthousiast, opgelucht gevoel: nu gaan we het samen doen! Het volledig vertrouwen in mijn lichaam, dat we dit wel even gingen doen, zonder controle, zonder iets vond ik heel fijn. *O*

Daarom vind ik het idee van de groei-echo's ook niet fijn. Mijn lichaam zorgt er heus wel voor dat het goed komt. Het monitoren daarvan is voor mij niet echt nodig.
Ja herkenbaar :Y daarom zou ik die groeiecho's ook niet hoeven, tenzij er sprake zou zijn van een ernstige groeiachterstand, verder zou ik geen standaard groeiecho willen.
:)
pi_150279284
Joycie yay voor goeie echopost :+ en een paar dagen vooruit! *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:32 schreef Mariposas het volgende:
Zweden lijkt me echt zo fantastisch in de zomer.
Jaaaa O+ Ik wil regelmatig vooruitspoelen naar zomervakanties met achtjarigen: dammetjes bouwen en zwemmen in kraakheldere meren en rode houten huizen en kamperen en elanden en blokhutten en leuke stadjes in Zuid-Zweden en en en O+ O+ O+ O+ /Astrid Lindgren

Echo's vind ik in het begin leuk omdat je dan het verschil zo snel ziet, en het nog best wel ongrijpbaar is zonder baby die trappelt. Maar tegelijk ben ik daardoor elke echo tot nu toe stikzenuwachtig geweest of het allemaal wel goed zit nog, en dat vind ik niet fijn, omdat het ervoor zorgt dat ik ga twijfelen aan mijn gevoel dat het allemaal goed is en gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 04-03-2015 13:39:11 ]
pi_150279590
quote:
99s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:02 schreef Nikooos het volgende:
Voor mij als man is het soms ook nog erg lastig om het allemaal te bevatten, maar afgelopen weekend een uurtje naar de buik van mijn vriendin zitten kijken en daar gebeuren toch allemaal wonderlijke dingen. Zie je soms hele bulten voorbij komen en af en toe opeens een klap dat heel de buik trilt. Ze is nu echt superactief!

Heel bizar om te zien O+
Wat wij iedere avond doen is lepeltje lepeltje liggen, ik met mijn buik in de rug van mijn vrouw. Zo voelt zij heel goed wat de baby doet, blijkbaar is dat een heel goed stuk van je lichaam om mee te voelen. Kan je ook eens proberen :)
  woensdag 4 maart 2015 @ 12:58:19 #207
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150279741
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:53 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wat wij iedere avond doen is lepeltje lepeltje liggen, ik met mijn buik in de rug van mijn vrouw. Zo voelt zij heel goed wat de baby doet, blijkbaar is dat een heel goed stuk van je lichaam om mee te voelen. Kan je ook eens proberen :)
Is een idee.. Ziet er denk ik wel gek uit, want ik ben 'iets' groter :P
pi_150279813
quote:
99s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:58 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Is een idee.. Ziet er denk ik wel gek uit, want ik ben 'iets' groter :P
Ziet er gek uit? Hebben jullie camera's en toeschouwers in jullie slaapkamer :D ?
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:01:31 #209
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150279842
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 13:00 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ziet er gek uit? Hebben jullie camera's en toeschouwers in jullie slaapkamer :D ?
Hehe, niet dat ik weet :')
pi_150280660
Hier ook geen behoefte aan extra echo's, ik voel mini bijna voortdurend en dat is voldoende bevestiging voor mij. Vrijdag a.s. hebben we echter toch een groeiecho i.v.m. vergroot nierbekken (1 milimeter :6 ) tijdens SEO. Volgens de vk komt dit echter heel vaak voor, maar toch vind ik het wel fijn dat als er dan iets is baby toch goed in de gaten wordt gehouden. Sowieso is een keertje extra spieken geen straf. O+
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:31:59 #211
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150280730
Yay voor de goede echo Joycie!

En beterschap voor Skoap! Pittige tijd heb je achter de rug zeg.

Verder even een knuffel voor iedereen die misselijk is :* Ik prijs me zo enorm gelukkig dat ik helemaal nergens last van heb.

Ik heb al 3 echo's gehad (1 vroege voor bloed, termijn en nekplooi) maar verder heb ik alleen de 20 weken nog in het verschiet (Net afspraak voor gemaakt :) ). Ik zou wel graag een geslachtsbepaling doen maar dat vindt mijn man onzin :+ Dus ik moet maar wat langer wachten. Ik ben ook niet echt nerveus voor de echo's, behalve voor de eerste was ik dat. Ik ga er gewoon steeds vanuit dat het goed zit :)
Ik had gisteren nog wisseldag, 14 weken alweer!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_150281141
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja herkenbaar :Y daarom zou ik die groeiecho's ook niet hoeven, tenzij er sprake zou zijn van een ernstige groeiachterstand, verder zou ik geen standaard groeiecho willen.
Ja zie je! Ik bespreek het bij de volgende afspraak wel. Mijn verloskundigenpraktijk houdt wel van vertrouwen op eigen lichaam. geloof ik.
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:47:46 #213
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150281225
20wk-echo kwam pas in 2006, dus heb bij vorige zw. maar 1 echo gehad en dat was de termijnecho :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_150281325
Ik haak hier weer even aan; heb het de afgelopen dagen niet echt bij kunnen houden.
Nog wel even een *O* voor goede echo's en afspraken! En een :* waar nodig/gewenst!

@echo's: ik heb ze op zich niet 'nodig' om er vertrouwen in te hebben, maar vind het wel fascinerend om dat kleine mensje te kunnen bekijken O+

Gisteren getrouwd ^) was een perfect dagje! Lekker eenvoudig, precies zoals we wilden O+
Nu nog lekker een dagje bijkomen en morgen weer 'business as usual' ;)

Inmiddels ook al flink wat kleertjes voor onze kleine meid gekocht O+ en maandag komt de kraamzorg voor de intake en hoef nog maar 4 weken te werken. Alles gaat nu echt opeens heel snel! :o
pi_150281386
Gefeliciteerd twist! ^) Trouwen is leuk O+
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:52:58 #216
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150281387
Gefeliciteerd twist *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:54:00 #217
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150281422
Gefeliciteerd Twist!! ^)
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:54:23 #218
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150281433
Gefeliciteerd Twist! *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_150281892
O ja, ik moest gisteren nog aan je denken Twist! Gefeliciteerd! *O* Ik mag over 16 dagen. ^)
pi_150282098
Leuk Twist! *O* Ik hou me aanbevolen voor foto's van buik in jurk! (of broek, weet niet wat je aanhad..)
pi_150282230
Dankjulliewel! :)

@Selvaria: oh, da's ook al snel! O+

@Limone: geen jurk, maar m'n buik kwam wel mooi uit; had 'n witte blouse aan met zo'n touwtje wat je net boven je buik knoopt zeg maar ;) maar heb zelf eigenlijk ook nog geen foto's gezien haha! Nog even wachten op het SD-kaartje
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:22:11 #222
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_150282264
Joycie goede echo *O*

Twist getrouwd ^) Leuke dag gehad?

Hier elke 2 weken echo. Leuk om steeds weer te zien. Ik neem gewoon steeds iemand anders mee ;) Alleen ik ben het ziekenhuis nu wel zat. Elke 2 weken er naartoe + parkeergeld. En dat bloedprikken ben ik ook zat. Aan het begin 2x moeten prikken voor mijn bloedgroep etc. 1x VK en 1x ZH. VK zou alles doorsturen, maar niet gedaan. Toen bloedprikken voor combinatietest. Toen ijzer. Toen GTT en Rhesusfactor. En vorige keer weer een keer ijzer en een shor Rhesus D. Dus al 6x en ik HAAAAAAAT prikken. Bang van naalden :@ :@ :@ (al gaat dat wel steeds beter) en al 4x duizelig geworden :X .
pi_150282553
Gefeliciteerd twist! ^)
pi_150282639
Ik krijg persoonlijk een beetje het gevoel alsof de mensen die extra echo's krijgen deze volgens jullie voor hun lol krijgen. Sorry als ik ernaast zit, zullen vast ook de hormonen zijn, maar ik lees dingen als 'mijn lichaam weet zelf wel of het goed is etc' en de laatste tijd ook nog wel eens gelezen dat het allemaal overbodig is etc. Dat is makkelijk praten als er nooit wat mis is geweest. Bij mijn tweede zwangerschap (waarin ik me top voelde en totaal niet het idee had dat er wat mis was) bleek er ineens van alles mis te zijn. Zaken waarvoor wij nu in een traject zitten van intensieve ergo-, fysiotherapie, genetisch onderzoek enzovoorts.
Dus nee, ik krijg de echo's niet omdat ik dat zo lollig vindt. Ik had ze graag niet gehad.

Nogmaals sorry als ik het me te persoonlijk aantrek.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_150282645
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 13:50 schreef twist02 het volgende:

Gisteren getrouwd ^) was een perfect dagje! Lekker eenvoudig, precies zoals we wilden O+
Nu nog lekker een dagje bijkomen en morgen weer 'business as usual' ;)

Gefeliciteerd!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')