abonnement Unibet Coolblue
pi_150204306


quote:
Voorgaande topics:
Klik hier voor alle IKEA topics in K&W. Er is ook een topic beschikbaar in CUL :9
IKEA services
Of je nu financiering nodig hebt of hulp bij het monteren: IKEA biedt je een volledig pakket aan services. Zo kan je je aankopen laten verzamelen en thuis bezorgen, of kan je je meubels ook laten monteren. En met de IKEA Betaalservice kan je je aankopen op een later tijdstip of in termijnen betalen.

Verzamel- & transportservice * Transportservice * Aanhangwagenverhuur * Meubelmontageservice


Keukenmontageservice * Betaalservice * Matras retour- & recycleservice * Terugbrengen & ruilen


Garantie * Voor kinderen

Heb je verder nog vragen, ga dan naar de klantenservice.

quote:
Openingstijden
Maandag t/m vrijdag: van 10 - 21 uur.
Zaterdag: van 9 - 20 uur. IKEA Amsterdam en Delft zijn geopend van 10 - 20 uur.
Zondag: IKEA Amsterdam en IKEA Delft zijn elke zondag geopend van 10 - 18 uur. IKEA Breda is elke zondag geopend van 11 - 17 uur. IKEA Haarlem is elke zondag geopend van 12 - 18 uur.

Ook andere vestigingen zijn regelmatig op zondag open, kijk voor het gehele overzicht op:
Openingstijden IKEA
quote:

Anna staat iedere dag voor je klaar!
Vragen?
En als Anna het niet weet, vraag je Anna naar <<chat>>. Wanneer er medewerkers beschikbaar zijn kun je het hen via een chat vragen. Of stel je vraag hier!
quote:
Nieuwe catalogus
De nieuwe catalogus wordt nu door Nederland verspreid. Vanaf 27 augustus kun je er één aanvragen via de website. Je kunt de catalogus hier bekijken.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_150205218
Ik blijf balen dat je op de ikea site nog steeds niet op maten kan filteren. Ze hebben alle maten van alle producten.
Hoe moeilijk is het om te filteren op kasten t/m 30cm breed?

/rant
pi_150214036
*O* *O* korting op ladekasten. Morgen een extra Hemnes halen *O* *O* *O*
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_150215425
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 07:06 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ja
Duidelijk, dank!
  maandag 2 maart 2015 @ 16:32:35 #5
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_150218661
Hoe kom ik aan meer van deze dingetjes om planken in m'n kledingkast op te leggen?

Liggen die gewoon in de winkel (of bij de Gamma)?

De IKEA chat heeft nu niemand beschikbaar, maar kan ik die gewoon laten bestellen?
Ik kreeg eerst via de chat wat missende schroeven gratis opgestuurd, maar dit is gewoon extra en heb er 12 nodig.

Ik krijg op de site wel via de FAQ "Onderdeelnummers voor oudere artikelen zijn tegen een kleine vergoeding te koop bij de Klantenservice in de IKEA vestiging", deze kleine plastic dingetjes dus ook?
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_150223100
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 16:32 schreef MacorgaZ het volgende:
Hoe kom ik aan meer van deze dingetjes om planken in m'n kledingkast op te leggen?
[ afbeelding ]
Liggen die gewoon in de winkel (of bij de Gamma)?

De IKEA chat heeft nu niemand beschikbaar, maar kan ik die gewoon laten bestellen?
Ik kreeg eerst via de chat wat missende schroeven gratis opgestuurd, maar dit is gewoon extra en heb er 12 nodig.

Ik krijg op de site wel via de FAQ "Onderdeelnummers voor oudere artikelen zijn tegen een kleine vergoeding te koop bij de Klantenservice in de IKEA vestiging", deze kleine plastic dingetjes dus ook?
Ja die kun je bij de klantenservice krijgen. Die heeft er normaal gesproken genoeg liggen.
Je zou het ook via Facebook kunnen proberen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 2 maart 2015 @ 22:10:00 #7
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_150232791
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 18:31 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ja die kun je bij de klantenservice krijgen. Die heeft er normaal gesproken genoeg liggen.
Je zou het ook via Facebook kunnen proberen.
Oké, relaxt.
Binnenkort even langs en wat extra planken in m'n kledingkast maken.
Irritant dat van de TRYSIL-kledingkast geen aparte planken te koop zijn, moet ik naar de Gamma zo'n meubelpaneel laten zagen en alles zelf fixen ;(
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_150232823
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 08:57 schreef athlonkmf het volgende:
Ik blijf balen dat je op de ikea site nog steeds niet op maten kan filteren. Ze hebben alle maten van alle producten.
Hoe moeilijk is het om te filteren op kasten t/m 30cm breed?

/rant
Of dat je van alles te zien krijgt, wel een paar honderd totaal andere dingen, voor iets wat daar ergens tussenin geplaatst is.
pi_150234265
je bedoelt bij je vorige zoekactie? Bartjebart en ik hadden geen enkel probleem om het door jou gevraagde product te vinden. ik vraag me af of het dan aan de zoekfunctie ligt.

op afmetingen zoeken zou wel verrekte handig zijn.
pi_150243983
Verkoopt ikea ook weckpotten? Ik kan ze niet vinden in heerlen.
pi_150250052
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 11:54 schreef icloud het volgende:
Verkoopt ikea ook weckpotten? Ik kan ze niet vinden in heerlen.
Ja, die staan beneden tussen het servies en de pannen. De serie heet Korken. :)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_150250386
Wanneer begint het Ikea Art Event? Wil nog wat kunst voor in mijn nieuw huis hebben, dus dat lijkt mij wel wat :)
pi_150251255
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:23 schreef larry_flynt het volgende:
Wanneer begint het Ikea Art Event? Wil nog wat kunst voor in mijn nieuw huis hebben, dus dat lijkt mij wel wat :)
Zo rond april denk ik
pi_150256841
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:23 schreef larry_flynt het volgende:
Wanneer begint het Ikea Art Event? Wil nog wat kunst voor in mijn nieuw huis hebben, dus dat lijkt mij wel wat :)
Duitsland start in april, dus ik neem aan Nederland ook.

Het gaat dit jaar om posters van 70x100cm.
In Duitsland is de verwachte verkoopprijs 14.95
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_150256902
SPOILER: Jeroen Erosie, Nederland
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Crash, VS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Elle, VS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: M-City, Polen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Eko Nugroho, Indonesië
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sobekcis, Servië
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Nevercrew, Zwitserland
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Koralie Supakitch, Frankrijk
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hua Tunan, China
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Tfreak, Brazilië
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blue, Zweden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Nuria Mora, Spanje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je krijgt er dubbel klevende plakstroken bij om de posters aan de wand te hangen.

[ Bericht 45% gewijzigd door Bartjebart op 03-03-2015 19:05:49 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_150257038
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 18:38 schreef Bartjebart het volgende:
[ afbeelding ]
Ah, Erosie. Eindhoven's finest. Groot graffiti kunstenaar.
pi_150257972
Blue, Zweden en Koralie Supakitch, Frankrijk zijn wel erg tof! Denk dat ik die twee ga halen.
Misschien Nevercrew, Zwitserland ook :P
pi_150263736
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 22:49 schreef Elleska het volgende:
je bedoelt bij je vorige zoekactie? Bartjebart en ik hadden geen enkel probleem om het door jou gevraagde product te vinden. ik vraag me af of het dan aan de zoekfunctie ligt.

op afmetingen zoeken zou wel verrekte handig zijn.
Waarom bedoel ik dat?

Overigens heb ik wel vaker gezegd, ook op dit topic (alleen al vanwege zoeken), kijkproblemen te hebben. De meeste van de kunstposters hieronder kan ik niet naar kijken, alles beweegt of onttrekt zich aan focuspogingen.
pi_150265092
omdat je het toen ook had over de vervelende zoekfunctie.

maar als komt door je kijkproblemen ligt het niet aan de zoekfunctie.
wel vervelend dat je "meer opties" en optie om afmetingen aan te passen niet kan lezen.
pi_150306278
Vraag! Heeft iemand de bureaustoelwielen van een Ikeastoel wel eens vervangen? Ik wil graag wielen voor een harde vloer kopen, maar ik weet niet of willekeurige bureaustoelwielen (bijv. deze) compatibel zijn met Ikeastoelen (ze lijken er el erg op). Ikea had zelf wielen voor harde vloeren, maar die zijn momenteel uit het assortiment.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_150307768
Wat is eigenlijk de reden waarom je bij Ikea restaurant Zwolle veel minder gehaktballen krijgt?
Ze hebben 9 en 11 stuks... en de prijzen zijn gelijk aan Hengelo, daar kan je groot (20 stuks) krijgen.

Bezuinigen?
Interessant he ?
  donderdag 5 maart 2015 @ 11:41:08 #22
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_150309149
Omdat mensen in Zwolle hun bordje niet leeg eten?
pi_150310392
In Utrecht ook. Als je vaker gaat en weet dat het te veel is, dan neem je toch een tupperwarebakje mee om 's avonds de hond te verwennen?
pi_150323889
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:45 schreef Zwolsboy het volgende:
Wat is eigenlijk de reden waarom je bij Ikea restaurant Zwolle veel minder gehaktballen krijgt?
Ze hebben 9 en 11 stuks... en de prijzen zijn gelijk aan Hengelo, daar kan je groot (20 stuks) krijgen.

Bezuinigen?
Ik zou deze vraag bij IKEA zelf neerleggen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_150323933
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:28 schreef Claudia_x het volgende:
Vraag! Heeft iemand de bureaustoelwielen van een Ikeastoel wel eens vervangen? Ik wil graag wielen voor een harde vloer kopen, maar ik weet niet of willekeurige bureaustoelwielen (bijv. deze) compatibel zijn met Ikeastoelen (ze lijken er el erg op). Ikea had zelf wielen voor harde vloeren, maar die zijn momenteel uit het assortiment.
Wanneer de maten van het wiel en dan voornamelijk dat van die stalen pin hetzelfde zijn zou het geen probleem mogen opleveren denk ik.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_150411529
Gisteren een Hemnes ladekast gekocht met de mooie 15% korting (was ook echt puur toeval, ik wist helemaal niet van de korting af toen we aankwamen, mooie meevaller!). Vandaag waarschijnlijk een hele hoop schelden en vloeken en dan aan het einde van de dag, daaaag rommel!



(en er pas in het zelfbedieningsmagazijn achterkomen dat je wit en witgebeitst hebt. Ooh eehh.... Maar witgebeitst gedaan, maar die lag weer niet in het magazijn, 'vraag een medewerker'. Blijkt dat wit in het zelfbedieningsmagazijn ligt en witgebeitst in het afhaalmagazijn om te voorkomen dat mensen fouten maken en ze door elkaar halen.)
I had a signature once. It was awful.
  zondag 8 maart 2015 @ 08:25:36 #27
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_150411752
Mooie en redelijk tijdloze serie idd.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_150413697
Het viel me op dat de Hemnes wastafel in het wit van ander materiaal gemaakt is dan de zwartbruin gebeitste (hardboard vs zwartbruin gebeitst massief grenen). Zou je in theorie de zwartbruine kunnen behandelen om de beits te verwijderen, en dan zelf een andere kleur beits erop kunnen doen?

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S89903091/#/S89903091
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_150414154
De 8 lades zitten in elkaar, nu het frame nog. En 1 schroefje tekort komen om de ladeprofielen erop te schroeven, mopper..........
I had a signature once. It was awful.
pi_150414677
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 11:12 schreef Chicolate het volgende:
Het viel me op dat de Hemnes wastafel in het wit van ander materiaal gemaakt is dan de zwartbruin gebeitste (hardboard vs zwartbruin gebeitst massief grenen). Zou je in theorie de zwartbruine kunnen behandelen om de beits te verwijderen, en dan zelf een andere kleur beits erop kunnen doen?
Het is inderdaad massief grenen volgens de productgegevens (behalve de ladebodem), dus in theorie kun je het inderdaad schuren en opnieuw beitsen. Maar dat word wel een klusje hoor...
Maar waar een wil is is een weg :)
pi_150423166
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 12:03 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Het is inderdaad massief grenen volgens de productgegevens (behalve de ladebodem), dus in theorie kun je het inderdaad schuren en opnieuw beitsen. Maar dat word wel een klusje hoor...
Maar waar een wil is is een weg :)
Ik ga een huis verbouwen, moet maar eens kijken of ik tegen die tijd nog zin heb in een 'flink klusje' :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_150423687
Gisteren, ja erg dom, op zatedag naar de Ikea gegaan om een MALM bed te kopen met opslag ruimte er onder.

Dit bed kan met matras en lattebodem en al om hoog door middel van scharnieren met gasveren. Echt ideaal!!

Alleen het was zooo druk (Ikea Delft) gatver wat erg.

Was wel een flink bouwpakket met een aantal listige punten. Goed opletten of je alles goed plaatst.

Ik ben technisch aangelegd en oefen een technisch beroep uit. (Bouw)tekeningen lezen is geen enkel probleem. Toch maakte ik 2 fouten grrr.

En veel schroefwerk, heel veel schroefwerk. Dan te beroerd zijn mijn schroeftol te pakken. Had ik het maar gedaan!

Al met al wel super blij met het nieuwe bed. Zoveel opslag ruimte!
pi_150431076
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 17:09 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik ga een huis verbouwen, moet maar eens kijken of ik tegen die tijd nog zin heb in een 'flink klusje' :+.
Ik zit er midden in, persoonlijk zou ik daar ff geen zin in hebben ;)

quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 17:23 schreef benkruk het volgende:
Gisteren, ja erg dom, op zatedag naar de Ikea gegaan om een MALM bed te kopen met opslag ruimte er onder.

Dit bed kan met matras en lattebodem en al om hoog door middel van scharnieren met gasveren. Echt ideaal!!

Alleen het was zooo druk (Ikea Delft) gatver wat erg.

Was wel een flink bouwpakket met een aantal listige punten. Goed opletten of je alles goed plaatst.

Ik ben technisch aangelegd en oefen een technisch beroep uit. (Bouw)tekeningen lezen is geen enkel probleem. Toch maakte ik 2 fouten grrr.

En veel schroefwerk, heel veel schroefwerk. Dan te beroerd zijn mijn schroeftol te pakken. Had ik het maar gedaan!

Al met al wel super blij met het nieuwe bed. Zoveel opslag ruimte!
Klinkt als mijn standaard IKEA avontuur :D
pi_150535667
Vandaag ook bij Ikea Zwolle geweest, kolere wat een drukte. :X

Verder, iemand deze braadslede in bezit?
Zou je zoiets ook op het (gas)fornuis kunnen gebruiken, bijvoorbeeld vocht inkoken of dingen eerst (aanbakken) voordat het de oven ingaat?
't is maar heel erg dun staal dus gok dat het niet zo verstandig is...

En heb ik een slecht gevoel voor humor als ik dit een klein beetje grappig vond? :P



[ Bericht 30% gewijzigd door Iemand91 op 11-03-2015 17:30:14 ]
pi_150538816
Haha, da's veelbelovend :')
I had a signature once. It was awful.
pi_150648262
Klopt het dat de "diepe" (39 cm) Billy kast onvindbaar is op de website?
pi_150648522
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 22:54 schreef wiebelaar het volgende:
Klopt het dat de "diepe" (39 cm) Billy kast onvindbaar is op de website?
Die is héél lastig te vinden op de site, ik zou niet meer weten hoe ik dat ooit heb gedaan. Het is ook niet in alle kleuren verkrijgbaar. Ik heb 'm zelf in het wit. Dus je moet even naar de losse, witte kasten zoeken.
pi_150648585
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 23:02 schreef wyccie het volgende:

[..]

Die is héél lastig te vinden op de site, ik zou niet meer weten hoe ik dat ooit heb gedaan. Het is ook niet in alle kleuren verkrijgbaar. Ik heb 'm zelf in het wit. Dus je moet even naar de losse, witte kasten zoeken.
Ik heb een aantal jaar geleden ook een witte gekocht. Maar binnenkort verhuizen we en ik was benieuwd of er ook andere varianten waren van de diepe kast, bijvoorbeeld de lagere of de smallere. Toen nog niet, maar nu misschien wel?

Binnenkort maar eens in de echte IKEA kijken.
pi_150649502
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 23:03 schreef wiebelaar het volgende:

[..]

Ik heb een aantal jaar geleden ook een witte gekocht. Maar binnenkort verhuizen we en ik was benieuwd of er ook andere varianten waren van de diepe kast, bijvoorbeeld de lagere of de smallere. Toen nog niet, maar nu misschien wel?

Binnenkort maar eens in de echte IKEA kijken.
De BILLY serie is een tijdje geleden vernieuwd (de maatvoering aangepast), hierdoor passen onderandere de huidige deuren niet meer op de oude serie kasten. Het zou dus zo kunnen zijn dat ze de 39cm kast uit het assortiment gedaan hebben.
pi_150653804
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 22:54 schreef wiebelaar het volgende:
Klopt het dat de "diepe" (39 cm) Billy kast onvindbaar is op de website?
Zoeken op de IKEA site met Billy + 39 geeft geen resultaat. Als je Billy + 20 invoert heb je wel resultaat.
Jeroentje.
  zondag 15 maart 2015 @ 07:08:41 #41
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_150654400
Hoe is jullie ervaring met de kivik 2+2
pi_150654855
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 07:08 schreef Che_ het volgende:
Hoe is jullie ervaring met de kivik 2+2
Is er tegenwoordig een hoekbank van?! :o :o

*snel op IKEA site kijkt
Jammer dat het hoekstuk niet echt een hoekstuk is maar een 2-zits waar het hoekstuk in is geïntegreerd.

Ik heb een 3-zits Kivik en die bevalt mij uitstekend. Zit persoonlijk het lekkerst als de kussens iets weg gezakt zijn, dan kun je lekker loungen :+
pi_150660231
De veranderingen binnen de BESTÅ serie (in het Engels)

SPOILER: Waarom vernieuwen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wat is er vernieuwd?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Is het oude assortiment te combineren met het vorige assortiment?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
> De basiselementen worden straks ook zonder planken verkocht; die koop je er los bij.
Dat is dus het einde van die Marktplaats-aanbiedingen met ladingen losse planken...

[ Bericht 1% gewijzigd door Bartjebart op 15-03-2015 13:31:22 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 15 maart 2015 @ 13:25:24 #44
64792 Mryc
play me one more song
pi_150660237
In een vorig topic kreeg ik de informatie dat Besta wordt vernieuwd in april.

Voor de geïnteresseerden, hier de uitgebreide informatie van Ikea UK: http://www.ikea.com/gb/en(...)-change.html?icid=gb|itl|text|besta|150
pi_150666783
Jammer dat de kleur van zwartbruin iets gaat veranderen.

En ander goed nieuws: de kan met deksel is er weer.

Zal de volgende maar niet meer volgieten met kokend water voor muntthee :+
(mijn huidige zit vol met barsten)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_150673578
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 16:24 schreef Resistor het volgende:
Jammer dat de kleur van zwartbruin iets gaat veranderen.

En ander goed nieuws: de kan met deksel is er weer.

Zal de volgende maar niet meer volgieten met kokend water voor muntthee :+
(mijn huidige zit vol met barsten)
Volgens de beschrijving is hij hittebestendig tot 90º.

Hij ziet er breed uit. Is hij te breed voor de koelkastdeur?
pi_150675470
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 19:50 schreef Teslynd het volgende:

[..]

is er weer.

Zal de volgende maar niet meer volgieten met kokend water voor muntthee :+
(mijn huidige zit vol met barsten)
Volgens de beschrijving is hij hittebestendig tot 90º.

Hij ziet er breed uit. Is hij te breed voor de koelkastdeur?
[/quote]
Bij mij past ie er volgens mij net in.
Tap tap tap
pi_150675512
Quoten is dood geloof ik, sorry :')
Tap tap tap
pi_150675986
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 20:37 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Volgens de beschrijving is hij hittebestendig tot 90º.

Hij ziet er breed uit. Is hij te breed voor de koelkastdeur?
Bij mij past ie er volgens mij net in. [/quote] Bedankt.
Dan zet ik hem op het bekijklijstje.
pi_150680253
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 19:50 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Volgens de beschrijving is hij hittebestendig tot 90º.

Hij ziet er breed uit. Is hij te breed voor de koelkastdeur?
Ik heb nog even naar de gene gekeken die ik heb, en die gaat maar tot 70°C (staat op de onderkant), zou best kunnen dat er al meer klachten van waren, verklaart misschien dat het model er even 'tussenuit' is geweest, voor verbetering.

En ik heb hem nog nooit in de koelkast gehad, maar aan de andere kant: ik heb het net even geprobeerd, dat gaat dus ook niet (maar dat ligt meer aan mijn koelkast, vakken in de deur zijn al zo smal dat ik zelfs 1,5l drinkpakken niet 'dwars' kan zetten, en 2l flessen passen ook niet in de deur)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_150680669
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 13:25 schreef Bartjebart het volgende:
De veranderingen binnen de BESTÅ serie (in het Engels)

> De basiselementen worden straks ook zonder planken verkocht; die koop je er los bij.
Dat is dus het einde van die Marktplaats-aanbiedingen met ladingen losse planken...
Ja hoor, gaat het grijzige eiken eruit. :( Laat ik dat nu net op het oog hebben om aan te schaffen over drie weken. Valt me toch tegen hoe vaak het IKEA-assortiment wisselt in een paar maanden. Is er al iets qua fotomateriaal van het nieuwe eiken, toevallig?

Edit: Hmm, ik zie op de USA-site een versie Vara-medium Brown. Lelijk!

[ Bericht 2% gewijzigd door Sjeeser op 15-03-2015 22:29:18 ]
pi_150682296
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 22:22 schreef Sjeeser het volgende:

[..]

Ja hoor, gaat het grijzige eiken eruit. :( Laat ik dat nu net op het oog hebben om aan te schaffen over drie weken. Valt me toch tegen hoe vaak het IKEA-assortiment wisselt in een paar maanden. Is er al iets qua fotomateriaal van het nieuwe eiken, toevallig?

Edit: Hmm, ik zie op de USA-site een versie Vara-medium Brown. Lelijk!
Eh... Dat is de assortimentswissel in GB he... volgens mij blijft lichtgrijs in Nederland wel gewoon verkrijgbaar.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 16 maart 2015 @ 12:31:37 #53
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_150692764
Weet iemand iets over de jaloezieën? Worden ze niet meer verkocht ofzo?
Ik vind 1 link op de site (LINDMON) maar die stuurt mij vervolgens naar de startpagina :{
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_150695261
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 12:31 schreef Queens het volgende:
Weet iemand iets over de jaloezieën? Worden ze niet meer verkocht ofzo?
Ik vind 1 link op de site (LINDMON) maar die stuurt mij vervolgens naar de startpagina :{
Ik zocht ze ook een tijd geleden. Die zijn inderdaad helemaal uit het assortiment, niet onderscheidend genoeg... (inderdaad kun je bij de bouwmarkt, kwantum, leenbakker e.d. dezelfde vinden)
  maandag 16 maart 2015 @ 14:16:45 #55
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_150696523
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 13:48 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Ik zocht ze ook een tijd geleden. Die zijn inderdaad helemaal uit het assortiment, niet onderscheidend genoeg... (inderdaad kun je bij de bouwmarkt, kwantum, leenbakker e.d. dezelfde vinden)
Thanks voor de opheldering!
Ik heb ze zelf nog nooit kunnen bekijken, had juist gehoopt dat die van Ikea iets meer onderscheidend waren dan de standaard meuk...
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_150700007
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:16 schreef Queens het volgende:

[..]

Thanks voor de opheldering!
Ik heb ze zelf nog nooit kunnen bekijken, had juist gehoopt dat die van Ikea iets meer onderscheidend waren dan de standaard meuk...
Ik heb heel vroeger de aluminium jaloezieën gehad van IKEA. Was eigenlijk niets anders dan wat er nu in de bouwmarkt/woonzaken ligt. dus ergens snap ik ze wel.
Als je opzoek bent naar voordelige aluminium jaloezieën, ik heb destijds bij bol.com deze aangeschaft: http://www.bol.com/nl/p/2(...)3452/#product_images en ben er nog steeds wel tevreden over.
pi_150702008
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 22:13 schreef Resistor het volgende:

[..]

Ik heb nog even naar de gene gekeken die ik heb, en die gaat maar tot 70°C (staat op de onderkant), zou best kunnen dat er al meer klachten van waren, verklaart misschien dat het model er even 'tussenuit' is geweest, voor verbetering.

En ik heb hem nog nooit in de koelkast gehad, maar aan de andere kant: ik heb het net even geprobeerd, dat gaat dus ook niet (maar dat ligt meer aan mijn koelkast, vakken in de deur zijn al zo smal dat ik zelfs 1,5l drinkpakken niet 'dwars' kan zetten, en 2l flessen passen ook niet in de deur)
Dan moet ik komende week een 1,5l-pak kopen om het uit te proberen.
pi_150702040
sorry, dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door Teslynd op 17-03-2015 00:41:03 ]
pi_150749203
IKEA komt met eigen bakkerij

quote:
DELFT - Woonwarenhuis IKEA gaat nieuwe stappen zetten in food. De keten test vanaf 1 mei een volledig ambachtelijke bakkerij voorbij de kassa’s. Een eerste locatie wordt nu gerealiseerd bij de IKEA in Delft.

Bezoekers van het Delftse warenhuis kan het bijna niet ontgaan: naast IKEA’s minisupermarkt Swedish Food Market wordt druk gebouwd aan een nieuw project. Op de afzettingen wordt met grote posters gecommuniceerd waar het om gaat. Het betreft een volledig ambachtelijke bakkerij waar klanten vanaf 1 mei terecht kunnen voor ‘uniek en vers’ zuurdesembrood. Het brood wordt met de hand gemaakt van biologische tarwe. “Geen twee broden zullen hetzelfde zijn”, meldt de keten op de posters. Daarop staat verder dat het gaat om de ‘smaak van de toekomst’. De nieuwe bakkerij gaat niet ten koste van de Swedish Food Market en de snackcounter met hotdogs, pizza’s, ijs en frisdranken, die de keten al sinds jaar en dag runt bij de ingang. Voor IKEA is het een logische keuze om de eerste ambachtelijke bakkerij in de Delftse vestiging uit te proberen. Deze winkel is namelijk regelmatig een internationale proeftuin van het Zweedse concern.

Directe consumptie
Jolanda van den Ende, marketing manager IKEA Delft, bevestigt tegenover Out.of.Home Shops dat het gaat om een bakkerijconcept met zowel producten voor thuis als directe consumptie. Ze stelt dat IKEA werkt aan een verbreding van het foodaanbod dat aansluit bij de huidige consumententrends zoals meer biologisch en gezonder eten.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_150749434
Zuurdesem=smorre?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_150750059
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:10 schreef Miniem het volgende:
Zuurdesem=smorre?
Smorre is toch dat roggebroodachtige spul?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_150751573
smör is boter. smörgås is boterham of broodje..
pi_150751837
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:42 schreef Jagärtrut het volgende:
smör is boter. smörgås is boterham of broodje..
Ik bedoel smorrebrod he ;)

[ Bericht 95% gewijzigd door Miniem op 18-03-2015 08:01:09 ]
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_150779735
_O-

Die taaldingetjes ook echt.
Fille Güte, allways believe in yourshelf, fracking toy (not IKEA)...

Kan IKEA Nederland nog een voorbeeld aan nemen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_150838414
Hallo, zojuist een bezorging (webbestelling) gekregen. Alleen waren de deurtjes van een Besta kast er niet bij. Dat wist ik, want ik was gebeld door Ikea. Gister weer contact gehad. De deurtjes zouden ook vandaag worden geleverd, maar dan met een aparte levering.

Op de order van de deurtjes staat "Transport Zone A" Starttijd 20-3-2015 8:00-17:00.
Als ik kijk op www.Mijnbezorgtijd.nl dan zie ik alleen de bezorging die al afgeleverd is.
Ik heb gister en eergister al met Ikea aan de telefoon gehangen, dus ik dacht.. ik ga maar ff hier vragen hoe dit soort dingen werkt ;)
  vrijdag 20 maart 2015 @ 10:15:50 #67
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_150840731
Misschien is er een chatmedewerker aanwezig?
Moet je op de site via die Anna-robotFAQ even zeggen "chat".
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_150841598
Thanks MacorgaZ, het blijkt dat Ikea nog een ander transportbedrijf heeft, dat dan weer de bezorgingen vanuit de winkels doet. http://consument.transportservice.nl/nl/bezorgtijden
Inmiddels is alles netjes bezorgd. ;)
pi_150848513
Ok, alles is geleverd en toch ben ik niet blij... Ik had de VASSBO deurtjes van 60x64 besteld bij drie BESTA kasten. Kreeg ik al eerder een telefoontje dat die deurtjes niet meer leverbaar waren. (zet dan op de site, IKEA, dat die deurtjes in april uit de collectie gaan!!), maar dat daarvoor in de plaats de HANVIKEN deurtjes zouden komen en dat die precies hetzelfde zijn.
Nou.. niet dus. De VASSBO heeft sierlijstjes en de HANVIKEN niet.
Hier baal ik dus van. Zelf maar weer sierlijstjes erin gaan klussen? Zou niet de eerste keer zijn met iets van IKEA. ;(
pi_150848771
quote:
8s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:14 schreef Cattom het volgende:
Ok, alles is geleverd en toch ben ik niet blij... Ik had de VASSBO deurtjes van 60x64 besteld bij drie BESTA kasten. Kreeg ik al eerder een telefoontje dat die deurtjes niet meer leverbaar waren. (zet dan op de site, IKEA, dat die deurtjes in april uit de collectie gaan!!), maar dat daarvoor in de plaats de HANVIKEN deurtjes zouden komen en dat die precies hetzelfde zijn.
Nou.. niet dus. De VASSBO heeft sierlijstjes en de HANVIKEN niet.
Hier baal ik dus van. Zelf maar weer sierlijstjes erin gaan klussen? Zou niet de eerste keer zijn met iets van IKEA. ;(
Ik zou in ieder geval even gaan klagen want als jou beloofd word dat het hetzelfde is moet het dat ook zijn.
Wat je eventueel nog zou kunnen doen is HANVIKEN terugsturen/brengen en VASSBO bij de winkel gaan halen?
pi_150849024
Ik heb ze aan de telefoon. Volgens website heeft Eindhoven er nog 29 op voorraad. Sta in de wacht... ;)
pi_150849202
Ok, ze gaan proberen te regelen dat ik de deurtjes omgeruild krijg. (Eindhoven is niet naast de deur voor mij, dus kan er ook niet ff snel heen). Afwachten dus maar weer..
pi_150968539
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 23:00 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Eh... Dat is de assortimentswissel in GB he... volgens mij blijft lichtgrijs in Nederland wel gewoon verkrijgbaar.
Klopt. Vanmiddag het hele zwikkie kunnen krijgen in Groningen. Daar is de nieuwe serie dus volop verkrijgbaar. :)
  zondag 29 maart 2015 @ 22:42:40 #74
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_151174717
Vandaag de ikea Strandmon fauteuil gekocht in de kleur rood!
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_151194889
Ik heb mijn oog laten vallen op de SPRUTT kast met lades.

De website zegt dat breedte en hoogte 68 cm zijn. Ik kan me haast niet voorstellen dat de hoogte klopt als ik kijk naar de foto's die ik op bijv. Instagram zie voorbij komen (kastje lijkt m.i. veel hoger).

Weet iemand of dit klopt of dat het een foutje is op de site?

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10294021/
pi_151194987
Laat maar! Er staan twee verschilllende maten genoemd op de site: Afmeting gemonteerd product
Diepte: 30 cm Breedte: 68 cm / 68 cm en Afmeting 68x94 cm...

Ik ga er dan maar even van uit dat het laatste klopt. Handig weer... ;-)

Is er iemand die weet wat de binnenmaten van elke lade zijn?

[ Bericht 7% gewijzigd door Jippo op 30-03-2015 17:21:28 ]
pi_151196015
onder de prijs staat: afmeting 68x94 cm
bij productinformatie lijkt me een foutje want die hoogte kan niet de afmetingen van het gemonteerde product zijn.
pi_151199072
Is de Ikea kapla (Fundera) uit het assortiment?
Met een meidenkwartet
pi_151199628
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:08 schreef Jippo het volgende:
Ik heb mijn oog laten vallen op de SPRUTT kast met lades.

De website zegt dat breedte en hoogte 68 cm zijn. Ik kan me haast niet voorstellen dat de hoogte klopt als ik kijk naar de foto's die ik op bijv. Instagram zie voorbij komen (kastje lijkt m.i. veel hoger).

Weet iemand of dit klopt of dat het een foutje is op de site?

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10294021/
De maatvoering is raar weergegeven de laatste tijd. Tot voor kort zag je lengte, breedte en hoogte. Nu staat de breedte dubbel. Je moet nu op twee plaatsen kijken om de maten te zien.
Wat kan de reden zijn van deze verslechterde informatie?
  woensdag 1 april 2015 @ 21:37:56 #80
319308 Tink89
To live is to dance
pi_151277408
Help!

Een tijd geleden kocht ik bij IKEA een heel goedkoop bureautje met daarbij een houten rekje met stoffen zwarte bakken als lades. Alleen kan ik die niet meer vinden op de site.

Weet iemand hoe dit rekje heette? Het bestaat uit zwarte stangen, houten planken en drie stoffen lades.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_151280040
Heb je een foto?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 2 april 2015 @ 07:56:21 #82
319308 Tink89
To live is to dance
pi_151284942
Die maak ik vanmiddag!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 2 april 2015 @ 16:07:41 #83
64792 Mryc
play me one more song
pi_151297560
Nieuwe Besta collectie is inmiddels verkrijgbaar via alle winkels heb ik begrepen. Website en webshop zijn nog niet zo ver...
pi_151297807
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 16:07 schreef Mryc het volgende:
Nieuwe Besta collectie is inmiddels verkrijgbaar via alle winkels heb ik begrepen. Website en webshop zijn nog niet zo ver...
Over de besta serie gesproken. Ik zoek eigenlijk deurtjes over de gehele hoogte van de oude tv-meubel. Uit mijn hoofd 32cm hoog (nieuwe zijn 38cm).
Heb ik die altijd over het hoofd gezien, of bestaan die niet?
  donderdag 2 april 2015 @ 16:31:17 #85
319308 Tink89
To live is to dance
pi_151298205
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 22:41 schreef Bartjebart het volgende:
Heb je een foto?
Tadaa!

K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_151298811
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 16:18 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Over de besta serie gesproken. Ik zoek eigenlijk deurtjes over de gehele hoogte van de oude tv-meubel. Uit mijn hoofd 32cm hoog (nieuwe zijn 38cm).
Heb ik die altijd over het hoofd gezien, of bestaan die niet?
die bestaan niet. Dat ging altijd met twee laden van 16cm hoog.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_151298869
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 16:31 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Tadaa!

[ afbeelding ]
oh dat hoorde bij een bed... ik kom even niet op de naam.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 2 april 2015 @ 16:54:30 #88
319308 Tink89
To live is to dance
pi_151298907
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 16:53 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

oh dat hoorde bij een bed... ik kom even niet op de naam.
Njah, ik wilde weten wat hij ongeveer kostte, maar heb hem inmiddels op FHF gezet. Als iemand hem wil hebben, is het eigenlijk ook wel goed. Duur kan hij nooit geweest zijn :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_151299512
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 16:51 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

die bestaan niet. Dat ging altijd met twee laden van 16cm hoog.
Hmm, zonde ;(
pi_151299961
Iemand de Ikea art al gezien in de winkel?
En wat kost zon schilderij?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_151300005
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 17:32 schreef Miniem het volgende:
Iemand de Ikea art al gezien in de winkel?
En wat kost zon schilderij?
9.99 zonder lijst.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_151300018
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 17:34 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

9.99 zonder lijst.
Tof, bedankt!
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_151300032
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 16:54 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Njah, ik wilde weten wat hij ongeveer kostte, maar heb hem inmiddels op FHF gezet. Als iemand hem wil hebben, is het eigenlijk ook wel goed. Duur kan hij nooit geweest zijn :)
ik denk zo'n 15.-. max 20.- of zo.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 2 april 2015 @ 17:39:24 #94
319308 Tink89
To live is to dance
pi_151300157
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 17:34 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

ik denk zo'n 15.-. max 20.- of zo.
Dan is het mooi dattie in FHF staat :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_151308740
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 16:31 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Tadaa!

[ afbeelding ]
Je hebt hem buiten staan?
Ik vraag me altijd af wat je echt buiten kan zetten. Volgens Ikea kan Hyllis gewoon buiten. Andere kunnen buiten als het een loggia is, dus overdekt.
  vrijdag 3 april 2015 @ 08:37:24 #96
319308 Tink89
To live is to dance
pi_151319778
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 21:05 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Je hebt hem buiten staan?
Ik vraag me altijd af wat je echt buiten kan zetten. Volgens Ikea kan Hyllis gewoon buiten. Andere kunnen buiten als het een loggia is, dus overdekt.
Nee, tuinkamer. Is dus gewoon droog en dicht.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 4 april 2015 @ 10:30:56 #97
70559 singha
Singhalicious
pi_151352836
Weet iemand of er binnenkort weer een actie komt met matrassen? Ik wil een nieuwe kopen en het zou zonde zijn als er vlak erna weer een actie komt.
When the flag drops, the bullshit stops
  zaterdag 4 april 2015 @ 11:35:31 #98
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_151353704
Geen idee, maar er liggen er hier altijd vrij veel in de koopjeshoek (Amsterdam). Daarvan heb ik er ook één gekocht.
O+
pi_151353855
Als er vlak daarna weer een actie komt ga je terug met de bon voor korting.

Doen ze moeilijk dan leg je plan B uit: nieuw matras kopen met korting. Daarna direct langs de klantenservice om het matras in te leveren met de oude bon. Korting verrekend.
  dinsdag 7 april 2015 @ 17:20:54 #100
426379 elamanilo
elämänilo
pi_151453898
Zijn de Duktig fruitmandjes (speelgoed) nergens meer verkrijgbaar bij Ikea?
pi_151456937
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:20 schreef elamanilo het volgende:
Zijn de Duktig fruitmandjes (speelgoed) nergens meer verkrijgbaar bij Ikea?
Als de voorraad op internet op 0 stuks staat is die kans erg groot.
Aangezien de april assortimentswisseling net geweest is neem ik aan dat ze wel in het assortiment blijven.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_151459187
Zo, vitrinekastje hangt :)


Ik zal maar geen foto posten van de achterkant
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:+

Best wel klote dat de LEDstrips secundair geschakeld zijn, en dat de KVART een vast snoer hebben, met een schakelaar op een lastige plek als je er 'creatief' mee wilt gaan doen.

En 'SPONTAN' gaat morgen wel aan de muur, nu geen zin meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Resistor op 07-04-2015 19:52:20 ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_151463115
:D
Kon dat echt niet anders?
pi_151469138
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:41 schreef Resistor het volgende:
schakelaar op een lastige plek als je er 'creatief' mee wilt gaan doen.
Ik vind je heel creatief :D
Het ziet er in ieder geval mooi uit met die verlichte bekers in de zwarte kast vind ik.
pi_151485505
Weet er iemand wat er aan de hand is met de 'Runnen' vlonders in antraciet? Ze zijn ineens van de site verdwenen?!?
  woensdag 8 april 2015 @ 17:29:58 #106
426379 elamanilo
elämänilo
pi_151488408
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 18:55 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Als de voorraad op internet op 0 stuks staat is die kans erg groot.
Aangezien de april assortimentswisseling net geweest is neem ik aan dat ze wel in het assortiment blijven.
Ze hebben leveringsproblemen, dus ze weten nog niet wanneer ie weer leverbaar is, vertelde een medewerkster mij vandaag :)
pi_151488678
Shit zeg...

[ Bericht 81% gewijzigd door Skevdude op 08-04-2015 17:42:21 (nevermind... dacht dat het over de vlonders ging ) ]
  woensdag 8 april 2015 @ 17:47:40 #108
426379 elamanilo
elämänilo
  zondag 12 april 2015 @ 16:14:04 #109
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_151612887
Is het iemand hier al bekend wanneer de NORDMÄRKE wireless chargers in Nederland komen? :)


[ Bericht 30% gewijzigd door Pandaplint op 12-04-2015 16:25:54 ]
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_151613315
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 16:14 schreef Pandaplint het volgende:
Is het iemand hier al bekend wanneer de NORDMÄRKE wireless chargers in Nederland komen? :)
Als het goed is vanaf woensdag de 15e.
(volgens het persboekje)

Prijzen: enkelvoudig 34,95, drievoudig 64,95
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 12 april 2015 @ 16:28:19 #111
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_151613407
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 16:25 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Als het goed is vanaf woensdag de 15e.
(volgens het persboekje)

Prijzen: enkelvoudig 34,95, drievoudig 64,95
Ah bedankt! Al vallen de prijzen me wel vies tegen :@
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_151747387
Werna gordijnen gekocht, maar omdat ze veel te lang zijn, heb ik er een stuk afgeknipt. Na de (nieuwe) zoom afgespeld te hebben, heb ik ze op elkaar gelegd is de ene bijna 10 cm langer dan de andere.
De afgeknipte stukken op elkaar, die zijn even groot, de zomen nagemeten ook precies even breed. Zijn de gordijn dus ook nooit gelijk qua lengte geweest.
Kan ik dus weer aan het knippen en opnieuw afspelden en ik haat gordijnen naaien. }:|
pi_151747540
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 17:32 schreef Timtom het volgende:
Werna gordijnen gekocht, maar omdat ze veel te lang zijn, heb ik er een stuk afgeknipt. Na de (nieuwe) zoom afgespeld te hebben, heb ik ze op elkaar gelegd is de ene bijna 10 cm langer dan de andere.
De afgeknipte stukken op elkaar, die zijn even groot, de zomen nagemeten ook precies even breed. Zijn de gordijn dus ook nooit gelijk qua lengte geweest.
Kan ik dus weer aan het knippen en opnieuw afspelden en ik haat gordijnen naaien. }:|
Goed leren naaien is niet voor niets een uitgebreid proces. We hadden bv. de strijkplank klaar staan, om de zojuist gestikte naden uit te persen. Patronen moesten vooraf nagemeten en eventueel aangepast worden.

Zomen en dus ook gordijnen afmeten doe je dus van boven naar beneden en je boft dat het Werna is en niet een of ander motief dat in beide gordijnen op gelijke hoogte moet hangen.
  donderdag 16 april 2015 @ 17:53:45 #114
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_151747962
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 17:38 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Goed leren naaien is niet voor niets een uitgebreid proces. We hadden bv. de strijkplank klaar staan, om de zojuist gestikte naden uit te persen. Patronen moesten vooraf nagemeten en eventueel aangepast worden.

Zomen en dus ook gordijnen afmeten doe je dus van boven naar beneden en je boft dat het Werna is en niet een of ander motief dat in beide gordijnen op gelijke hoogte moet hangen.
Op een oud gordijn moet je het leren... ;)
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_151748188
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 17:32 schreef Timtom het volgende:
Werna gordijnen gekocht, maar omdat ze veel te lang zijn, heb ik er een stuk afgeknipt. Na de (nieuwe) zoom afgespeld te hebben, heb ik ze op elkaar gelegd is de ene bijna 10 cm langer dan de andere.
De afgeknipte stukken op elkaar, die zijn even groot, de zomen nagemeten ook precies even breed. Zijn de gordijn dus ook nooit gelijk qua lengte geweest.
Kan ik dus weer aan het knippen en opnieuw afspelden en ik haat gordijnen naaien. }:|
daarom ophangen en dan afspelden, net zoals je een broek uitmeet en speld als degene hem aanheeft.

let ook ff op dat de zijkanten niet korter zijn dan de rest. bij mij trok de naadkant wat meer dus even corrigeren als dat zo is. De werna gordijnen strijken en de naad persen lukt bijna niet is mijn ervaring.
pi_151748734
Maar het ligt niet aan mijn naai- of knipkunst. Dit zijn niet de eerste gordijnen die ik naai. Ze zijn gewoon nooit gelijk lang geweest. Ik ben alleen zo dom geweest om er vanuit te gaan. dat 2 gordijnen in 1 verpakking waarom staat dat ze 3 meter lang zijn, dat het dan ook zo is. En gelukkig is de kleine lang genoeg dus knip ik nog 10 cm van de langste.
  vrijdag 17 april 2015 @ 08:25:46 #117
319308 Tink89
To live is to dance
pi_151764452
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 18:27 schreef Timtom het volgende:
Maar het ligt niet aan mijn naai- of knipkunst. Dit zijn niet de eerste gordijnen die ik naai. Ze zijn gewoon nooit gelijk lang geweest. Ik ben alleen zo dom geweest om er vanuit te gaan. dat 2 gordijnen in 1 verpakking waarom staat dat ze 3 meter lang zijn, dat het dan ook zo is. En gelukkig is de kleine lang genoeg dus knip ik nog 10 cm van de langste.
Ik snap je punt wel, maar als je van bovenaf gemeten had, was dit niet gebeurd...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 18 april 2015 @ 18:43:34 #118
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_151805248
Iemand enig idee of de zitkussens van de Landskronabank ook los kunnen? Zie in de handleiding wel dat de rugkussens los kunnen, maar zou graag de zitting ook op kunnen kloppen en wisselen :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_151902891
Gaat de KARLSTAD serie er uit? Ik probeer een driezitsbank en een bijbehorende voetenbank te bestellen, maar de voetenbank kan ik nergens vinden op de site? Via Google kom ik hem wel tegen, maar als ik op de link naar de IKEA website klik word ik geredirect naar de homepagina van IKEA.
pi_151939111
De laatste keer dat ik in Delft iets liet bezorgen kon het pas een week later geleverd worden. hoe groot is de kans dat ik morgen iets koop met transportservice en het vrijdag wel geleverd kan worden? Uit de online folder begrijp ik dat het zelfs morgenavond nog mogeljjk is, maar iemand hier ervaring mee?
  donderdag 23 april 2015 @ 07:24:42 #121
64792 Mryc
play me one more song
pi_151947131
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 21:16 schreef Leontje het volgende:
De laatste keer dat ik in Delft iets liet bezorgen kon het pas een week later geleverd worden. hoe groot is de kans dat ik morgen iets koop met transportservice en het vrijdag wel geleverd kan worden? Uit de online folder begrijp ik dat het zelfs morgenavond nog mogeljjk is, maar iemand hier ervaring mee?
Recentelijk nog: woensdag 1 april gekocht in de winkel (incl. verzamelservice), werd donderdag 2 april geleverd.
pi_151947978
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 21:16 schreef Leontje het volgende:
De laatste keer dat ik in Delft iets liet bezorgen kon het pas een week later geleverd worden. hoe groot is de kans dat ik morgen iets koop met transportservice en het vrijdag wel geleverd kan worden? Uit de online folder begrijp ik dat het zelfs morgenavond nog mogeljjk is, maar iemand hier ervaring mee?
Volgens mij is het afhankelijk van of er al een rit richting jouw woonplaats gepland staat en hoe vol deze al is. Zo is het mij de laatste keer dat ik iets liet bezorgen uitgelegd.
Er zijn gewoon vaste bezorgdagen voor vaste richtingen. Als je mazzel hebt is er nog een bestelling die jouw kant op moet en vind het vervoersbedrijf (volgens mij is dat niet IKEA zelf) het de moeite om daar een extra rit voor in te plannen.
Ik heb zelfs wel eens te horen gekregen dat ik net een paar minuten te laat was om nog diezelfde avond geleverd te krijgen. De vrachtwagen was net een kwartiertje daarvoor volgeboekt en ik was dus precies een week later aan de beurt.
Als ik jou was zou ik, als je echt vrijdag nodig hebt, eerst bellen, of zelf een auto/aanhanger regelen waar hetgeen je wil hebben in past.
  donderdag 23 april 2015 @ 15:40:21 #123
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_151958983
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 16:25 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Als het goed is vanaf woensdag de 15e.
(volgens het persboekje)

Prijzen: enkelvoudig 34,95, drievoudig 64,95
Bedankt. Enkelvoudige opgehaald en werkt prima :)
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_151959093
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:40 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Bedankt. Enkelvoudige opgehaald en werkt prima :)
[ afbeelding ]
Leek me ook handig, tot ik zag dat ik voor m'n telefoon dus nog een extra hoesje moest kopen. Toen was de handigheid eraf :P
Tap tap tap
pi_151959183
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Leek me ook handig, tot ik zag dat ik voor m'n telefoon dus nog een extra hoesje moest kopen. Toen was de handigheid eraf :P
hoezo dan?
  donderdag 23 april 2015 @ 15:51:01 #126
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_151959229
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:48 schreef computergirl het volgende:

[..]

hoezo dan?
Telefoon moet QI ondersteuning hebben. :)
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_151959444
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:51 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Telefoon moet QI ondersteuning hebben. :)
aha. weet niet wat dat is maar dat heeft mijn iphone uit 2011 vast ook niet :+
jammerrrrrrr.
  donderdag 23 april 2015 @ 16:13:28 #128
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_151959747
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:58 schreef computergirl het volgende:

[..]

aha. weet niet wat dat is maar dat heeft mijn iphone uit 2011 vast ook niet :+
jammerrrrrrr.
De nieuwste iPhone uit 2014 ook niet ;).
Misschien over een paar jaar, als Apple de telefoonwereld revolutioneert met het uiterst innovatieve concept van "AirCharge".
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_151994909
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 20:17 schreef Negentiendertig het volgende:
Gaat de KARLSTAD serie er uit? Ik probeer een driezitsbank en een bijbehorende voetenbank te bestellen, maar de voetenbank kan ik nergens vinden op de site? Via Google kom ik hem wel tegen, maar als ik op de link naar de IKEA website klik word ik geredirect naar de homepagina van IKEA.
Jezelf quoten :')

Maar mocht iemand er nog wat aan hebben- was vandaag bij IKEA en KARLSTAD gaat er blijkbaar helemaal uit. Dus, mocht je nog hoezen etc. nodig hebben, sla je slag :)
pi_151995894
Serieus? Fuck.
pi_151996190
Jep, helaas. Wilde graag de driezitsbank met een voetenbank hebben in Isunda grijs. Uiteindelijk de bank gewoon online kunnen bestellen in die kleur, maar de hoes voor de voetenbank is in heel NL inmiddels uitverkocht. Nu dus maar gegaan voor een beige poef erbij. Mocht het er niet uitzien, dan gooi ik er wel een kleedje overheen :+
pi_151996439
Ik heb een driezitter en loungebank die door de katten onder handen zijn genomen. Maar het komt me slecht uit :X
  vrijdag 24 april 2015 @ 19:33:11 #133
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_151996871
Anders gewoon bemz.com checken.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_151998474
Even oude koeien uit de sloot halen...
@Nixxor, wij hebben ook het idee om de Haftigt koelkast in een 200cm of 240cm kast te proppen. Is dat bij jou uiteindelijk een succes geworden? En het (nog steeds) prijsverschil met de Duitse ikea? Is dat nog duidelijker geworden?
pi_152003378
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 20:26 schreef sfundk het volgende:
Even oude koeien uit de sloot halen...
@Nixxor, wij hebben ook het idee om de Haftigt koelkast in een 200cm of 240cm kast te proppen. Is dat bij jou uiteindelijk een succes geworden? En het (nog steeds) prijsverschil met de Duitse ikea? Is dat nog duidelijker geworden?
Hi,

Mijn koelkast staat vrolijk te snorren in ze 200cm kast. Je moet alleen een kleine aanpassing aan de kast uitvoeren. Je monteert de koelkast tussen twee planken. Echter, in de 200cm kast moet de bovenste plank op dezelfde plek als het bovenste deurscharnier. Als je met de decoupeerzaag een hoekje uit die plank zaagt waar het scharnier komt is er niks aan de hand en past het prima. Overigens is de 240 kast geen aparte kast maar een 200cm kast met een 40cm kastje erop gezet. (dat heb ik dus ook) De 220cm kast is een "echte" kast die wel hoger is.

Het prijsverschil met IKEA Duitsland "is er gewoon" en is schijnbaar normaal. Ik ben dus naar IKEA Duitsland gereden en heb daardoor flink bespaard. (zelfs incl busje huren en van Amsterdam naar Duitsland rijden) Inmiddels was me in Duitsland gekochte afzuigkap wel kapot gegaan maar deze is zonder problemen gerepareerd onder de garantie.

Het verschil tussen de HAFTIGT A+ en A++ heeft niemand me ooit kunnen vertellen.
Ondanks diverse malen de klantenservice gecontacteerd te hebben word je altijd weer met een andere smoes "ja we wachten nog steeds op antwoord van het hoofdkantoor" weggestuurd. Naar mijn mening zit er een miniem verschil in waardoor ze het commercieel een A++ mogen noemen maar er wel flink extra geld voor mogen/kunnen vragen. Bij mij staat dus de A+ versie.


Over KARLSTAD, Als ik deze tweet mag geloven:

IKEAHelpt twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 10:04:08 @Benvander Het klopt dat de KARLSTAD hoes Isunda grijs met artikelnummer 901.911.18 uit het assortiment gaat. We verwachten dan ook dat 1/3 reageer retweet
IKEAHelpt twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 10:05:31 @Benvander 2/3 de hoes van de website afgehaald zal worden. We willen je vragen om op de mail te reageren, ook als je het niet eens bent met reageer retweet
Bron: https://twitter.com/IKEAHelpt/status/577486740564348929

Gaat alleen die kleur/hoes uit het assortiment en niet de hele KARLSTAD serie. (goddank)

[ Bericht 5% gewijzigd door Nixxor op 24-04-2015 23:12:54 ]
pi_152004455
Volgens die dame bij IKEA gaat het hele KARLSTAD assortiment eruit. Dat verklaart ook waarom de voetenbank niet meer op de website staat. Veel van de hoezen voor een driezitsbank waren ook uitverkocht (ik had de laatste in BLEKINGE wit).

Ik hoop wel dat die medewerkster fout zat, maar ik vrees het ergste.
pi_152012142
Dank je voor de duidelijke uitleg! Ik denk dat ik dan maar een keer de benzinetank (relatief) goedkoop ga volgooien in Duitsland, en gelijk een Haftigt koelkast meeneem ;) Dat red ik wel voor die 250 euro verschil..
  zaterdag 25 april 2015 @ 17:11:30 #138
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_152017445
Goed dat ik hier nog even meelas, net maar online de hoes voor de chaise longue in isunda grijs besteld..nu nog hopen dat ik m daadwerkelijk binnenkrijg :')
  zaterdag 25 april 2015 @ 17:46:04 #139
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_152018390
Isunda grijs is juist zo mooi ;(
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zaterdag 25 april 2015 @ 17:49:50 #140
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_152018490
Hmm ik wist niet dat die standaard witte dekbedovertrekken van Ikea zo chill waren.. I like! O+
O+
  zaterdag 25 april 2015 @ 20:09:13 #141
178444 DenS
Crientj <3
pi_152022175
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 15:40 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Bedankt. Enkelvoudige opgehaald en werkt prima :)
[ afbeelding ]
Heb een dunne Qi receiver tussen mn iPhone en mn hoesje gedaan. Werkt ook als een trein! :D
Voorbeeld:
pi_152088404
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 22:54 schreef wiebelaar het volgende:
Klopt het dat de "diepe" (39 cm) Billy kast onvindbaar is op de website?
Een beetje een late reactie misschien, maar is anders een PAX-kast van 35 diep een idee? Die zijn er in 50, 75 en 100 cm breed, en in 201 en 236 cm hoog en kosten tussen de 35 en 45 euro

quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 08:56 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Volgens mij is het afhankelijk van of er al een rit richting jouw woonplaats gepland staat en hoe vol deze al is. Zo is het mij de laatste keer dat ik iets liet bezorgen uitgelegd.
Er zijn gewoon vaste bezorgdagen voor vaste richtingen. Als je mazzel hebt is er nog een bestelling die jouw kant op moet en vind het vervoersbedrijf (volgens mij is dat niet IKEA zelf) het de moeite om daar een extra rit voor in te plannen.
Ik heb zelfs wel eens te horen gekregen dat ik net een paar minuten te laat was om nog diezelfde avond geleverd te krijgen. De vrachtwagen was net een kwartiertje daarvoor volgeboekt en ik was dus precies een week later aan de beurt.
Als ik jou was zou ik, als je echt vrijdag nodig hebt, eerst bellen, of zelf een auto/aanhanger regelen waar hetgeen je wil hebben in past.
Als dit ook bij de IKEA in Delft is besteld is het wel vreemd ja, aangezien het er ook niet aan kan liggen dat er nog gewacht wordt op nieuwe voorraad bijvoorbeeld (op het moment dat de bestelling gedaan wordt moet alles op voorraad zijn). Dit geldt wel alleen voor bestellingen die in de winkel zelf gedaan worden (ofwel op de afdeling, ofwel na zelf alles te hebben verzameld en afgerekend via de klantenservice), de online store levert vanuit het centrale distributiecentrum en heeft volgens mij 5-6 werkdagen levertijd.

[ Bericht 17% gewijzigd door maestrosteph op 28-04-2015 07:37:09 ]
pi_152088706
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 07:30 schreef maestrosteph het volgende:

[..]

Een beetje een late reactie misschien, maar is anders een PAX-kast van 35 diep een idee? Die zijn er in 50, 75 en 100 cm breed, en in 201 en 236 cm hoog en kosten tussen de 35 en 45 euro

[..]

Als dit ook bij de IKEA in Delft is besteld is het wel vreemd ja, aangezien het er ook niet aan kan liggen dat er nog gewacht wordt op nieuwe voorraad bijvoorbeeld (op het moment dat de bestelling gedaan wordt moet alles op voorraad zijn). Dit geldt wel alleen voor bestellingen die in de winkel zelf gedaan worden (ofwel op de afdeling, ofwel na zelf alles te hebben verzameld en afgerekend via de klantenservice), de online store levert vanuit het centrale distributiecentrum en heeft volgens mij 5-6 werkdagen levertijd.
ik snap jouw reactie op mijn post niet helemaal. Ik heb het nergens over de webshop of wachten op voorraad...
kan ook aan mij liggen hoor
pi_152090964
Hallo, heeft iemand hier ervaring met een ikea boxspring?
pi_152095235
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 08:28 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

ik snap jouw reactie op mijn post niet helemaal. Ik heb het nergens over de webshop of wachten op voorraad...
kan ook aan mij liggen hoor
Bij sommige bedrijven kun je ervoor kiezen om, wanneer iets niet op voorraad is, alles later te laten bezorgen op een moment dat de voorraad weer aangevuld is. Bij IKEA doen ze dat niet, als iets er vandaag niet meer is maar het komt volgende week weer binnen, dan kan de bestelling niet gedaan worden.
Mijn punt was dus dat het daar in ieder geval niet aan kan liggen en dat ik het dus nog steeds vreemd vind dat ze zo laat leveren.

En met de webshop bedoelde ik dat als je daar bestelt dat bovenstaande regel niet en je daar dus altijd kunt bestellen. Mocht je dus van een koude kermis thuiskomen (want, geen voorraad) kun je thuis met het artikelnummer de order wel plaatsen. Online bestellingen duren alleen wat langer, maar uiteindelijk is het soms sneller omdat daar als eerste nieuwe voorraden binnenkomen.
pi_152095280
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:23 schreef maestrosteph het volgende:

[..]

Bij sommige bedrijven kun je ervoor kiezen om, wanneer iets niet op voorraad is, alles later te laten bezorgen op een moment dat de voorraad weer aangevuld is. Bij IKEA doen ze dat niet, als iets er vandaag niet meer is maar het komt volgende week weer binnen, dan kan de bestelling niet gedaan worden.
Mijn punt was dus dat het daar in ieder geval niet aan kan liggen en dat ik het dus nog steeds vreemd vind dat ze zo laat leveren.

En met de webshop bedoelde ik dat als je daar bestelt dat bovenstaande regel niet en je daar dus altijd kunt bestellen. Mocht je dus van een koude kermis thuiskomen (want, geen voorraad) kun je thuis met het artikelnummer de order wel plaatsen. Online bestellingen duren alleen wat langer, maar uiteindelijk is het soms sneller omdat daar als eerste nieuwe voorraden binnenkomen.
maar ik gaf de reden van het pas een week later thuis afleveren in mijn post al aan en dat had niets met voorraad te maken. Dus dan snap ik nog steeds niet waarom je mij quote
  dinsdag 28 april 2015 @ 16:11:52 #147
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_152097935
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:09 schreef Stimorol- het volgende:
Hallo, heeft iemand hier ervaring met een ikea boxspring?
Ja ik heb een ikea boxspring 160x200
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_152105675
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:11 schreef Spaardertje het volgende:

[..]

Ja ik heb een ikea boxspring 160x200
Bevalt het? :) Stevig bedje, degelijk?
  dinsdag 28 april 2015 @ 21:53:32 #149
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_152108438
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 20:48 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Bevalt het? :) Stevig bedje, degelijk?
Ja dat zeker. Ik heb de hyllestad, de harde uitvoering, alleen missen we wel een hoofdbord.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_152126821
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 21:53 schreef Spaardertje het volgende:

[..]

Ja dat zeker. Ik heb de hyllestad, de harde uitvoering, alleen missen we wel een hoofdbord.
Thanks :)
  donderdag 30 april 2015 @ 16:54:12 #151
35189 Troel
scherp en bot
pi_152155731
Wat is de diepte van een VALJE kastje en hoeveel kilo kan zo'n ding hebben. Ik kijk er of gigantisch overheen, of het staat er niet bij op de website :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_152156422
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30279618/

Diepte is in ieder geval 30 cm, hoeveel gewicht ie kan hebben staat er helaas niet bij.
  donderdag 30 april 2015 @ 18:42:43 #153
35189 Troel
scherp en bot
pi_152157839
Ah, bij die met deurtjes staat het er dus wel bij :D Daar had ik zelf ook wel aan kunnen denken natuurlijk :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 30 april 2015 @ 23:22:01 #154
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_152167836
Even een vraagje aan medewerkers; We krijgen door Ikea wat kleine onderdelen nageleverd voor onze Kivikbank.. Hoe lang duurt het verzenden hiervan, of waar moet het vandaan komen? :+

Oeps, ik kreeg een tweede mail die 4 werkdagen aangeeft :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 09:07:20 #155
57497 happyme28
I'm so happy
pi_152288813
Weet iemand wat de diepte van de lades van het ALEX bureau is? Bureau is 60 cm diep maar er staat niet of de lades ook 60 diep zijn. Meestal is het minder en ik heb min. 52 cm diepe lades nodig.

Verder vraag ik mij af of de RISö zitzak ook in rood verkrijgbaar is? Ik zie hem wel op de foto maar ik kan hem nergens bestellen.

Alvast bedankt
pi_152301666
De 36 cm hoge bakken van Trofast heb ik op plaatjes in het zwart gezien. Toen ik er een wou kopen, was het er alleen in wit.
pi_152301794
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 09:07 schreef happyme28 het volgende:
Weet iemand wat de diepte van de lades van het ALEX bureau is? Bureau is 60 cm diep maar er staat niet of de lades ook 60 diep zijn. Meestal is het minder en ik heb min. 52 cm diepe lades nodig.

Verder vraag ik mij af of de RISö zitzak ook in rood verkrijgbaar is? Ik zie hem wel op de foto maar ik kan hem nergens bestellen.

Alvast bedankt
RISÖ rood, artikelnummer: 602.088.70
Je kunt misschien beter bij IKEA zelf navragen waarom deze niet op de site staat. Zij kunnen dat eenvoudig voor je nakijken in het systeem.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:48 schreef Teslynd het volgende:
De 36 cm hoge bakken van Trofast heb ik op plaatjes in het zwart gezien. Toen ik er een wou kopen, was het er alleen in wit.
Utrecht heeft er genoeg in het zwart op voorraad... :?

[ Bericht 41% gewijzigd door Bartjebart op 05-05-2015 16:59:39 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_152301943
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:52 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Utrecht heeft er genoeg in het zwart op voorraad... :?
Ik zag ze niet in de winkel, niet op het scherm in de winkel en ik zie ze nu ook niet op de site.
pi_152302032
alstu: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10252573/

36cm is er alleen in het wit dacht ik...
pi_152526677
Helder licht die bij ons hielp bij het maken van de bon voor 2 bovenkastjes.
Toevallig wist ik dat daarvoor ook een ophangrail nodig had wat ze zelf niet noemde.
Kom ik thuis; hebben we 2 onderkasten.

Heeft ze zelf dus blijkbaar ook niet aan elkaar gekoppeld dat als we zeggen dat we 2 bovenkasten willen, specifiek de ophangrail noemen dat we daar mogelijk ook wel 2 bovenkasten bij willen i.p.v. 2 onderkasten.
pi_152529271
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 16:00 schreef Iemand91 het volgende:
Helder licht die bij ons hielp bij het maken van de bon voor 2 bovenkastjes.
Toevallig wist ik dat daarvoor ook een ophangrail nodig had wat ze zelf niet noemde.
Kom ik thuis; hebben we 2 onderkasten.

Heeft ze zelf dus blijkbaar ook niet aan elkaar gekoppeld dat als we zeggen dat we 2 bovenkasten willen, specifiek de ophangrail noemen dat we daar mogelijk ook wel 2 bovenkasten bij willen i.p.v. 2 onderkasten.
Dat is vervelend ja. Hoewel de ophangrail voor zowel de onderkasten als bovenkasten gebruikt kan worden. Hij is namelijk optioneel voor beide. (je kan het ook direct aan de muur vastzetten)

Ik zoek altijd de artikelnummers op en laat ze daarvan een bon maken.
Ook als je een boodschappenlijstje maakt op ikea.nl kunnen ze dat importeren (ja dat moest ik uitleggen aan een medewerker }:| )
pi_152537121
Kan iemand helpen? Ik zoek een kastje met deur en legplanken, max 55 cm breed en diep genoeg om van die brievenbakjes in te zetten. Hoogte max 1.20 m. We hebben nu een Besta staan, maar die valt uit elkaar, en is eigenlijk net te breed. Heeft Ikea iets wat aan deze eisen voldoet?


En kan iemand koffiedik kijken of er nieuwe banken komen? Nockeby is er net uit ( :( ) en Karlstadt gaat eruit, dus lijkt me niet onlogisch als er wat nieuws komt, maar wat en wanneer?
pi_152540787
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 17:05 schreef Nixxor het volgende:
Dat is vervelend ja. Hoewel de ophangrail voor zowel de onderkasten als bovenkasten gebruikt kan worden. Hij is namelijk optioneel voor beide. (je kan het ook direct aan de muur vastzetten)
Ja, dat bedacht ik me later ook; zo'n rail kun je vast ook voor onderkasten gebruiken.
Maar goed, we hebben wel meerdere malen het woord 'bovenkasten' laten vallen.

Anywho; teruggebracht, tegoedpas gekregen t.w.v. die kasten en de nieuwe bovenkasten (die samen even duur waren) gekocht.
Ondertussen zit de eerste kast al half in elkaar.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 21:00:35 #164
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_152632901
Potverdrie! Kan een ikea medewerker mij misschien vertellen wat de status is van het BLAUWE Mulig kledingrekken? Zijn ze er helemaal uit?
Ik stond laatst voor een leeg vak maar waar nog wel de code en alles vermeld stond.
Vamdaag kijk ik op de site, de hele kleur is eraf.

Super stom, dan moet ik in de winkel overstappen op een andere kleur en deze meenemen naar fairs oid. Grrrrr
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_152633143
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 21:00 schreef YskaFredriksson het volgende:
Potverdrie! Kan een ikea medewerker mij misschien vertellen wat de status is van het BLAUWE Mulig kledingrekken? Zijn ze er helemaal uit?
Ik stond laatst voor een leeg vak maar waar nog wel de code en alles vermeld stond.
Vamdaag kijk ik op de site, de hele kleur is eraf.

Super stom, dan moet ik in de winkel overstappen op een andere kleur en deze meenemen naar fairs oid. Grrrrr
Ik denk dat je de vraag beter bij IKEA op Facebook kunt stellen. Hoogstwaarschijnlijk heb je morgenvroeg al antwoord. Zij kunnen ook gelijk kijken welke vestigingen nog voorraad hebben.
(maar ik ben bang dat ie er inderdaad uit is, hij staat op een aantal buitenlandse sites niet meer online...)

[ Bericht 5% gewijzigd door Bartjebart op 15-05-2015 21:19:07 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_152640295
Toch jammer dat de diepe borden van de Dinera serie uit het assortiment zijn :{
pi_152665824
Ik wil morgen een bank halen bij de ikea.. Zie online dat het niet meer voorradig is in de winkel.. Kun je dan bestellen, betalen en later bezorgd krijgen?
pi_152665882
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:59 schreef Stimorol- het volgende:
Ik wil morgen een bank halen bij de ikea.. Zie online dat het niet meer voorradig is in de winkel.. Kun je dan bestellen, betalen en later bezorgd krijgen?
Kun je hem dan niet beter gelijk online bestellen?
pi_152666024
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 00:01 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Kun je hem dan niet beter gelijk online bestellen?
Daar dacht ik eigk aan, maar dat kan helaas niet. Website verwijst mij door naar de vestiging :)

Stoffen banken zijn in de aanbieding en dat gaat snel natuurlijk. Morgen laatste dag :9
pi_152666258
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:59 schreef Stimorol- het volgende:
Ik wil morgen een bank halen bij de ikea.. Zie online dat het niet meer voorradig is in de winkel.. Kun je dan bestellen, betalen en later bezorgd krijgen?
Welke bank gaat het om?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_152666299
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 00:13 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Welke bank gaat het om?
Kivik hoekbank, hoewel ik eigk ook wel neig naar Karlstad.

Maar, ik vroeg mij eigk af of Ikea dus iets opneemt, mij laat betalen en het dan later komt bezorgen.
pi_152666602
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 00:14 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Kivik hoekbank, hoewel ik eigk ook wel neig naar Karlstad.

Maar, ik vroeg mij eigk af of Ikea dus iets opneemt, mij laat betalen en het dan later komt bezorgen.
Mits de bank vanuit het centraal distributiemagazijn leverbaar is wel. Die kans is niet heel groot aangezien je het artikel niet via de site kunt bestellen. Artikelen die niet in de winkel voorradig zijn zullen waarschijnlijk niet mee doen aan de actie.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_152666682
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 00:24 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Mits de bank vanuit het centraal distributiemagazijn leverbaar is wel. Die kans is niet heel groot aangezien je het artikel niet via de site kunt bestellen. Artikelen die niet in de winkel voorradig zijn zullen waarschijnlijk niet mee doen aan de actie.
Jammer. Dan heb ik dus de keuze tussen uitwijken naar een andere kleur of een ander model.
pi_152666755
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 00:27 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Jammer. Dan heb ik dus de keuze tussen uitwijken naar een andere kleur of een ander model.
Of bijvoorbeeld de bekleding op een later moment, zonder korting, kopen.
Of naar een andere vestiging rijden.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_152667458
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 00:29 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Of bijvoorbeeld de bekleding op een later moment, zonder korting, kopen.
Of naar een andere vestiging rijden.
Morgen eerst even checken. Hopelijk is het er gewoon.
  maandag 18 mei 2015 @ 13:27:57 #176
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_152710877
Beste Ikea vrinden,

Even een vraagje: de werkhoogte van onze IKEA Metod onderkastjes in de keuken is nu als volgt opgebouwd:

11,4 cm (plint)
80 cm (kastje)
3.8 cm (werkblad)
= 95.2 cm

Die 11,4cm plint komt doordat wij bij de keuken expliciet hebben gekozen voor hoge plinten ipv de standaard 8 cm. Als we nu de 8 cm hadden gekozen, had dat dan geresulteerd in een 3,4 cm lagere werkhoogte? Dat vind ik best wel vreemd eigenlijk.

In de handleiding van de bevestigingsrails staat bijvoorbeeld keihard: plaats de bevestigingsrails op 82cm hoogte vanaf de vloer. Dat zou dan toch variabel moeten zijn?
Chaos is a ladder.
  maandag 18 mei 2015 @ 13:51:20 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152711567
Welke poten heb je er dan onder?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_152712213
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 00:24 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Mits de bank vanuit het centraal distributiemagazijn leverbaar is wel. Die kans is niet heel groot aangezien je het artikel niet via de site kunt bestellen. Artikelen die niet in de winkel voorradig zijn zullen waarschijnlijk niet mee doen aan de actie.
Was niet voorradig, doch kon ik het bestellen met 15 procent korting *O*
pi_152712345
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:27 schreef Nightquest777 het volgende:
Beste Ikea vrinden,

Even een vraagje: de werkhoogte van onze IKEA Metod onderkastjes in de keuken is nu als volgt opgebouwd:

11,4 cm (plint)
80 cm (kastje)
3.8 cm (werkblad)
= 95.2 cm

Die 11,4cm plint komt doordat wij bij de keuken expliciet hebben gekozen voor hoge plinten ipv de standaard 8 cm. Als we nu de 8 cm hadden gekozen, had dat dan geresulteerd in een 3,4 cm lagere werkhoogte? Dat vind ik best wel vreemd eigenlijk.

In de handleiding van de bevestigingsrails staat bijvoorbeeld keihard: plaats de bevestigingsrails op 82cm hoogte vanaf de vloer. Dat zou dan toch variabel moeten zijn?
Ik heb mijn keuken ook verhoogd. De hoogte van je werkoppervlak is:
Poten hoogte + Kast hoogte + dikte werkblad.

De montagerail moet inderdaad op een "aparte" hoogte gemonteerd worden.
Ik zou eerst een kastje in elkaar zetten en dan even uitmeten hoe hoog de haken van het kastje uitkomen (zo had ik het gedaan)
Rond de 90cm is inderdaad een standaard keukenblad hoogte. Ik heb hem op 1 meter zitten, en vind het heerlijk. Maar iedere kleinere medemens die in mijn huis komt roept standaard "jezus wat een hoge keuken :o "
  maandag 18 mei 2015 @ 14:26:16 #180
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_152712653
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:15 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Ik heb mijn keuken ook verhoogd. De hoogte van je werkoppervlak is:
Poten hoogte + Kast hoogte + dikte werkblad.

De montagerail moet inderdaad op een "aparte" hoogte gemonteerd worden.
Ik zou eerst een kastje in elkaar zetten en dan even uitmeten hoe hoog de haken van het kastje uitkomen (zo had ik het gedaan)
Rond de 90cm is inderdaad een standaard keukenblad hoogte. Ik heb hem op 1 meter zitten, en vind het heerlijk. Maar iedere kleinere medemens die in mijn huis komt roept standaard "jezus wat een hoge keuken :o "
Ik heb inderdaad een kastje in elkaar gezet, en het viel me toen al op dat die voorgeschreven 82cm niet ging werken met die hogere plinten. Jammer dat zoiets niet aangegeven staat in de handleiding; kan me goed voorstellen dat mensen hier de mist in gaan. Maar die poten zijn dus voor beide soorten plinten geschikt?
Chaos is a ladder.
pi_152712801
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:26 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad een kastje in elkaar gezet, en het viel me toen al op dat die voorgeschreven 82cm niet ging werken met die hogere plinten. Jammer dat zoiets niet aangegeven staat in de handleiding; kan me goed voorstellen dat mensen hier de mist in gaan. Maar die poten zijn dus voor beide soorten plinten geschikt?
Ik heb die hoge CAPITA poten gebruikt. Daar zijn (zover ik weet) geen plinten voor te krijgen.
Ik heb zelf afdekpanelen gekocht en hier zelf plinten van gezaagd.
Hoe kom jij aan die hoge plinten eigenlijk? Die ken ik niet.
  maandag 18 mei 2015 @ 14:38:19 #182
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_152713000
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:31 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Ik heb die hoge CAPITA poten gebruikt. Daar zijn (zover ik weet) geen plinten voor te krijgen.
Ik heb zelf afdekpanelen gekocht en hier zelf plinten van gezaagd.
Hoe kom jij aan die hoge plinten eigenlijk? Die ken ik niet.
Kan je gewoon kiezen als je die keuken bij elkaar sleept in het programmatje. Laxarby plint:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20268031/
Chaos is a ladder.
pi_152713065
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:15 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Ik heb mijn keuken ook verhoogd. De hoogte van je werkoppervlak is:
Poten hoogte + Kast hoogte + dikte werkblad.

De montagerail moet inderdaad op een "aparte" hoogte gemonteerd worden.
Ik zou eerst een kastje in elkaar zetten en dan even uitmeten hoe hoog de haken van het kastje uitkomen (zo had ik het gedaan)
Rond de 90cm is inderdaad een standaard keukenblad hoogte. Ik heb hem op 1 meter zitten, en vind het heerlijk. Maar iedere kleinere medemens die in mijn huis komt roept standaard "jezus wat een hoge keuken :o "
Kun je eens een foto maken van hoe jouw keuken er icm die verhoogde 'plint' uitziet? En hoe hoog is die plint eigenlijk?

Ik wil op termijn ook mijn keuken vervangen en ongeveer op een meter hoogte maken.
pi_152713175
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:38 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Kan je gewoon kiezen als je die keuken bij elkaar sleept in het programmatje. Laxarby plint:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20268031/
Grappig, die hadden ze in het begin nog niet. (ben ze destijds iig niet tegengekomen).

quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:40 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Kun je eens een foto maken van hoe jouw keuken er icm die verhoogde 'plint' uitziet? En hoe hoog is die plint eigenlijk?

Ik wil op termijn ook mijn keuken vervangen en ongeveer op een meter hoogte maken.
Die plint (die ik zelf gezaagd heb) is ongeveer 16cm hoog. Ik heb deze poten gebruikt:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10267895/
Ik zal ff kijken of ik een foto heb waar de plinten een beetje op te zien zijn. Ik zal je een PB sturen
pi_152714416
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:46 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Grappig, die hadden ze in het begin nog niet. (ben ze destijds iig niet tegengekomen).

[..]

Die plint (die ik zelf gezaagd heb) is ongeveer 16cm hoog. Ik heb deze poten gebruikt:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10267895/
Ik zal ff kijken of ik een foto heb waar de plinten een beetje op te zien zijn. Ik zal je een PB sturen
Thanks ^O^

En die plint van 11,4cm is inderdaad vrij nieuw, heb ik me laten vertellen.
  maandag 18 mei 2015 @ 16:54:22 #186
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152717425
Komen ze nou mee, ik heb er 8 cm plinten onder zitten frummelen en daar zit 4 cm ruimte boven ofzo.

Dus dat wordt t.z.t. dus die plinten eronderuit meppen en weer nieuwe halen :')

Wel duur trouwens, ¤24 voor die 11,4 hoge en ¤10 voor die 8 cm hoge.
Laat die handjes wapperen!
pi_152719703
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:26 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad een kastje in elkaar gezet, en het viel me toen al op dat die voorgeschreven 82cm niet ging werken met die hogere plinten. Jammer dat zoiets niet aangegeven staat in de handleiding; kan me goed voorstellen dat mensen hier de mist in gaan. Maar die poten zijn dus voor beide soorten plinten geschikt?
Wat het voornamelijk zal zijn is dat de boekjes van de montagerail al bijvoorbeeld eerder voorgeprint zijn en de hogere poten/plinten pas later in het assortiment zijn gekomen.

Maar het is toch "gewoon" 82 + 3.4cm? (het verschil tussen de 8cm plint en de 11.4cm plint?)

quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:11 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Was niet voorradig, doch kon ik het bestellen met 15 procent korting *O*
Dat is fijn! ^O^
Wordt het thuisbezorgd?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_152727191
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:15 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Ik heb mijn keuken ook verhoogd. De hoogte van je werkoppervlak is:
Poten hoogte + Kast hoogte + dikte werkblad.

De montagerail moet inderdaad op een "aparte" hoogte gemonteerd worden.
Ik zou eerst een kastje in elkaar zetten en dan even uitmeten hoe hoog de haken van het kastje uitkomen (zo had ik het gedaan)
Rond de 90cm is inderdaad een standaard keukenblad hoogte. Ik heb hem op 1 meter zitten, en vind het heerlijk. Maar iedere kleinere medemens die in mijn huis komt roept standaard "jezus wat een hoge keuken :o "
Ik was een keer bij iemand waar ik niet bij de kapstok kon. Het is een vreemd gevoel om als een klein kind te moeten vragen om je jas op te hangen en om hem weer aan te reiken.
  maandag 18 mei 2015 @ 21:03:02 #189
35189 Troel
scherp en bot
pi_152727520
Fotootje Nixxor?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_152740521
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 20:57 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik was een keer bij iemand waar ik niet bij de kapstok kon. Het is een vreemd gevoel om als een klein kind te moeten vragen om je jas op te hangen en om hem weer aan te reiken.
Point taken. :P
Maar overal steeds te groot voor zijn is ook niet altijd leuk

@Troel
Verzonden :)
pi_152740670
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:48 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Point taken. :P
Maar overal steeds te groot voor zijn is ook niet altijd leuk

@Troel
Verzonden :)
True that. En als je naar ergonomie kijkt mbt een keuken, zie je al snel dat die standaard maat voor de meeste mensen te laag is.

Wat me opviel bij verschillende keukenzaken is dat daar maar heel slecht rekening mee wordt gehouden. Veelal is het wel mogelijk om een veel hogere plint te maken, maar dat is vaak niet mooi en je zou het beter voor extra bergruimte kunnen gebruiken.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 10:02:50 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_152740852
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 20:57 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik was een keer bij iemand waar ik niet bij de kapstok kon. Het is een vreemd gevoel om als een klein kind te moeten vragen om je jas op te hangen en om hem weer aan te reiken.
Dat ik zelf een prettige werkhoogte heb bij m'n eigen keuken vind ik toch echt belangrijker dan of iemand die een keer op visite komt het als een prettige werkhoogte ervaart....

Wat dat betreft was het ook wel tijd dat ze die hogere plint (met bijbehorende poot) gingen aanbieden, want de standaard werkhoogte van de nieuwe keukenreeks was met ± 91 cm niet echt van deze tijd voor Nederland.
Als je die 91 cm überhaupt al haalde, want in de meeste keukens is het deel onder de keukenkastjes lager dan de ruimte voor de kastjes omdat we om een of andere reden op die paar m² moeten besparen door eerst de keuken te plaatsen en daarna pas de vloer...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † dinsdag 19 mei 2015 @ 10:04:12 #193
43556 miss_dynastie
pi_152740883
Wij gaan deze week de nieuwe keuken bestellen *O*
pi_152741013
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 20:57 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik was een keer bij iemand waar ik niet bij de kapstok kon. Het is een vreemd gevoel om als een klein kind te moeten vragen om je jas op te hangen en om hem weer aan te reiken.
Ik was een keer in de keuken bij iemand die ruim 30 cm kleiner is dan ik zelf (nee, ik ben geen reus, de ander is gewoon een mislukte kabouter) en had dus binnen 5 minuten last van mijn rug doordat het keukenblad veel te laag was voor mij.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_152741363
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 10:09 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik was een keer in de keuken bij iemand die ruim 30 cm kleiner is dan ik zelf (nee, ik ben geen reus, de ander is gewoon een mislukte kabouter) en had dus binnen 5 minuten last van mijn rug doordat het keukenblad veel te laag was voor mij.
Tja, lijkt me logisch om voor jezelf iets op maat te maken, dan elke keer een krukje moeten gebruiken of zo :P

Zijn er hier eigenlijk mensen met keukens die geen bovenkastjes hebben?
pi_152741399
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 10:02 schreef Leandra het volgende:

Wat dat betreft was het ook wel tijd dat ze die hogere plint (met bijbehorende poot) gingen aanbieden, want de standaard werkhoogte van de nieuwe keukenreeks was met ± 91 cm niet echt van deze tijd voor Nederland.
Als je die 91 cm überhaupt al haalde, want in de meeste keukens is het deel onder de keukenkastjes lager dan de ruimte voor de kastjes omdat we om een of andere reden op die paar m² moeten besparen door eerst de keuken te plaatsen en daarna pas de vloer...
Ik vond het ook al zo laag die standaard hoogte. Zelfs in een paar huurwoningen van vrienden zit het aanrechtblad hoger, en dat word dan op de "gemiddelde persoon" gemaakt.

quote:
11s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 10:09 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik was een keer in de keuken bij iemand die ruim 30 cm kleiner is dan ik zelf (nee, ik ben geen reus, de ander is gewoon een mislukte kabouter) en had dus binnen 5 minuten last van mijn rug doordat het keukenblad veel te laag was voor mij.
Heeel herkenbaar! Ik hou best van wat kokkerellen, maar vooral bij dingen snijden enzo kreeg ik last van me rug omdat ik in een verkeerde gebukte houding stond om bij het keukenblad te komen.
Nu heb ik nergens last meer van. ik vind het heerlijk.
En met mijn 1.95m vind ik mijzelf ook niet zo absurd groot :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 10:26 schreef Vinniiee het volgende:

Zijn er hier eigenlijk mensen met keukens die geen bovenkastjes hebben?
Ik heb aan een kant geen bovenkastjes, en de afzuigkap heb ik ook hoog opgehangen zodat ik daar gewoon onder kan kijken.
De andere kant waar ik wel bovenkastjes heb zit de onderkant op 190cm hoogte zodat ik er ook nog fatsoenlijk onder kan. De bovenste plankjes zijn dan niet zo heel makkelijk te bereiken, maar daar kan mooi het gourmetstel staan en andere meuk die je een keer per jaar gebruikt.
pi_152741609
Ik ben 180 ofzo. :P
Maar een keuken (je hele huis!) moet gewoon ingericht zijn naar jouw specifieke wensen.

Ik heb trouwens wel bovenkastjes, anders kan ik mn zooi niet kwijt. :P
Heb sowieso een vrij kleine keuken (180x240 volgens mij) en heb 2 bovenkastjes. En nog 2 losse kastjes hangen omdat ik mn bakspullen niet meer kwijt kon naast mn Kitchenaid en Magimix. oO<
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_152741672
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 10:28 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Ik vond het ook al zo laag die standaard hoogte. Zelfs in een paar huurwoningen van vrienden zit het aanrechtblad hoger, en dat word dan op de "gemiddelde persoon" gemaakt.

[..]

Heeel herkenbaar! Ik hou best van wat kokkerellen, maar vooral bij dingen snijden enzo kreeg ik last van me rug omdat ik in een verkeerde gebukte houding stond om bij het keukenblad te komen.
Nu heb ik nergens last meer van. ik vind het heerlijk.
En met mijn 1.95m vind ik mijzelf ook niet zo absurd groot :P

[..]

Ik heb aan een kant geen bovenkastjes, en de afzuigkap heb ik ook hoog opgehangen zodat ik daar gewoon onder kan kijken.
De andere kant waar ik wel bovenkastjes heb zit de onderkant op 190cm hoogte zodat ik er ook nog fatsoenlijk onder kan. De bovenste plankjes zijn dan niet zo heel makkelijk te bereiken, maar daar kan mooi het gourmetstel staan en andere meuk die je een keer per jaar gebruikt.
Ja, dat zag ik. Maar ik bedoel meer hoe mensen dat ervaren, zo zonder bovenkastjes. Vind dat namelijk een stuk strakker staan, en voor glazen/kopjes valt ook wel een oplossing te vinden.

Ik ben 1,82m en vind een werkblad op 1m hoog al veeeel fijner.
pi_152741793
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 10:39 schreef Vinniiee het volgende:
Ja, dat zag ik. Maar ik bedoel meer hoe mensen dat ervaren, zo zonder bovenkastjes.
Wat ik in ieder geval als nadeel heb ervaren bij de kant waar ik geen bovenkastjes heb, is het maken van verlichting waarbij je niet in je eigen schaduw staat te werken.
Ik heb een betonnen plafond, dus daar maak je niet even snel inbouwspotjes in.
De kant waar ik wel bovenkastjes heb kon ik makkelijk LED strips onder plaatsen.
pi_152742040
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 10:44 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Wat ik in ieder geval als nadeel heb ervaren bij de kant waar ik geen bovenkastjes heb, is het maken van verlichting waarbij je niet in je eigen schaduw staat te werken.
Ik heb een betonnen plafond, dus daar maak je niet even snel inbouwspotjes in.
De kant waar ik wel bovenkastjes heb kon ik makkelijk LED strips onder plaatsen.
Heb je daar geen koof zitten voor de afvoer van afzuigkap waar je spotjes in kan bouwen?
pi_152742068
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 10:44 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Wat ik in ieder geval als nadeel heb ervaren bij de kant waar ik geen bovenkastjes heb, is het maken van verlichting waarbij je niet in je eigen schaduw staat te werken.
Ik heb een betonnen plafond, dus daar maak je niet even snel inbouwspotjes in.
De kant waar ik wel bovenkastjes heb kon ik makkelijk LED strips onder plaatsen.
Mooie wandlampjes? Die bestaan ;)
pi_152742691
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 10:53 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Heb je daar geen koof zitten voor de afvoer van afzuigkap waar je spotjes in kan bouwen?
Alleen links van me afzuigkap, maar die steekt niet zover uit en nu is die al gepleisterd dus dat word een hele tour. Maar het zou nog kunnen ja. Alleen is het wel ff iets om over na te denken als je geen bovenkastjes neemt :)
pi_152743023
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:18 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Alleen links van me afzuigkap, maar die steekt niet zover uit en nu is die al gepleisterd dus dat word een hele tour. Maar het zou nog kunnen ja. Alleen is het wel ff iets om over na te denken als je geen bovenkastjes neemt :)
Me :'(
pi_152743125
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 10:09 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik was een keer in de keuken bij iemand die ruim 30 cm kleiner is dan ik zelf (nee, ik ben geen reus, de ander is gewoon een mislukte kabouter) en had dus binnen 5 minuten last van mijn rug doordat het keukenblad veel te laag was voor mij.
Ik vind zelf al de standaardhoogte aan de lage kant.
pi_152743343
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:18 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Alleen links van me afzuigkap, maar die steekt niet zover uit en nu is die al gepleisterd dus dat word een hele tour. Maar het zou nog kunnen ja. Alleen is het wel ff iets om over na te denken als je geen bovenkastjes neemt :)
Bij mij hoeft het ook alleen aan de linkerkant, maar zou 'm dan net zo goed kunnen doortrekken ja :Y
pi_152743514
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 10:44 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Wat ik in ieder geval als nadeel heb ervaren bij de kant waar ik geen bovenkastjes heb, is het maken van verlichting waarbij je niet in je eigen schaduw staat te werken.
Ik heb een betonnen plafond, dus daar maak je niet even snel inbouwspotjes in.
De kant waar ik wel bovenkastjes heb kon ik makkelijk LED strips onder plaatsen.
Zat dit weekend nog te piekeren over lampen. Vroeger waren 2 vaste lampen gewoon. De ene in het midden aan het plafond en de andere als pottenkijker boven het fornuis. Bij groot onderhoudswerk is e.e.a. verslechterd in mijn keuken. De vaste lokatie boven het kooktoestel is weg, dus moet er een lamp met snoer opgehangen worden.

Zonder bovenkasten installeer je toch een muurlamp?
pi_152743590
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 10:55 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Mooie wandlampjes? Die bestaan ;)
Daar moet ik inderdaad nog eens naar opzoek. Ik kan alleen niet makkelijk stroom aftappen op die muur. Dus...
Maar mijn afzuigkap heeft ook verlichting, dus eerst maar eens kijken hoe het bevalt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:46 schreef Teslynd het volgende:
Zonder bovenkasten installeer je toch een muurlamp?
Zie above ;)
pi_152744195
Wij hebben ook geen bovenkastjes. We zijn 1.60m en 1.65, dus we kunnen er al snel niet bij. En het staat ook strakker. Voor de verlichting is het wel onhandig. We hebben nu zoiets:



Dat werkt redelijk, maar je staat toch wel vaak in je eigen schaduw.
pi_152770544
Ik ben krap 1m60 en kan wat vooraan op de bovenste plank staat pakken en weer terugzetten, mits het met 1 hand gepakt worden kan. Blijkbaar ben ik goed geoefend in me uitrekken. De fysiotherapeut deed een keer een oefening voor: in de deuropening staan en dan met een hand langs de deurpost omhoog glijden, zo hoog als je kan. Hij zette wel grote ogen op dat ik zonder problemen tot aan de dwarsbalk kwam. Maar ik ben wat overstrekbaar. Het blijft handig om dat af en toe weer te doen. Scheelt ook in rugpijn.

Er staat wel een opstapje in de keuken, een kruk in de woonkamer en een keukentrapje op de overloop om bijna overal bij te kunnen.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 22:49:02 #210
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152773661
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:10 schreef Teslynd het volgende:
IDe fysiotherapeut deed een keer een oefening voor: in de deuropening staan en dan met een hand langs de deurpost omhoog glijden, zo hoog als je kan.
Gieliovd proberen... elleboog net 90 graden en tegen de bovenkant komen :')

Keukenblad hier op ruim 96, klein meetfoutje gemaakt omdat ik hem even lager wilde hebben. Voor mijn lengte helemaal prima, maar als ik vriendin op bezoek heb die 1,60 is, kan die bijna de wok niet roeren :P
Laat die handjes wapperen!
pi_152774093
Nu 10% korting op metod.
pi_152816125
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:49 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Gieliovd proberen... elleboog net 90 graden en tegen de bovenkant komen :')

Keukenblad hier op ruim 96, klein meetfoutje gemaakt omdat ik hem even lager wilde hebben. Voor mijn lengte helemaal prima, maar als ik vriendin op bezoek heb die 1,60 is, kan die bijna de wok niet roeren :P
Jij moet natuurlijk met je handen op plat op het plafond en als dat zonder rekken gaat, dan afwisselen met handen plat op de grond.

Misschien moet je vriendin op yoga om te ontstijven, want 96 cm is niet hoog voor een kookplaat.
  donderdag 21 mei 2015 @ 16:40:29 #213
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152825678
Haha, ja punt is dat er bovenop die 96 nog een kookplaat komt van 1 cm, dan nog een wokdrager van 2 verdiepingen... een cm of 5.
Laat die handjes wapperen!
pi_152877344
Weet iemand waar de Stromby wissellijsten zijn gebleven? In de winkel zag ik van de week een groot gat in het vak en op de site zie ik de zwarte ook niet meer staan... Ze gaan toch niet uit de collectie? Ps: ik wel graag de zwarte. Zilver hadden ze er nog een paar van.
pi_152978594
Ben al even aan het zoeken maar wie heeft even zo de naam van dit lampje. Scharnier punt gebroken dus ben op zoek of de onderdelen nog te vervangen zijn.

Jeroentje.
pi_152979238
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 16:40 schreef Gieliovd het volgende:
Haha, ja punt is dat er bovenop die 96 nog een kookplaat komt van 1 cm, dan nog een wokdrager van 2 verdiepingen... een cm of 5.
Bij mij is het ongeveer even hoog, door een gasstel bovenop het werkblad. De wokpanhoogte lijkt me niet echt een probleem, wel het gewicht. Wat zijn die zwaar! Voor de soeppan moet ik wel op het opstapje.

Ik zag dat Ikea bij de nieuwe messen een Chinees hakmes heeft, is uit één stuk staal. Dat ziet er wat ongewoon uit. Vraag me af wat dat met de balans doet.
pi_152984729
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 11:18 schreef Ooi86 het volgende:
Weet iemand waar de Stromby wissellijsten zijn gebleven? In de winkel zag ik van de week een groot gat in het vak en op de site zie ik de zwarte ook niet meer staan... Ze gaan toch niet uit de collectie? Ps: ik wel graag de zwarte. Zilver hadden ze er nog een paar van.
Beste optie: IKEA via Facebook even vragen. Zij kunnen dat in het systeem voor je nakijken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:21 schreef jpajs het volgende:
Ben al even aan het zoeken maar wie heeft even zo de naam van dit lampje. Scharnier punt gebroken dus ben op zoek of de onderdelen nog te vervangen zijn.

[ afbeelding ]
Ik kom zo niet op de naam, maar die onderdelen zijn niet los te bestellen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_152984879
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:26 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Beste optie: IKEA via Facebook even vragen. Zij kunnen dat in het systeem voor je nakijken.

[..]

Ik kom zo niet op de naam, maar die onderdelen zijn niet los te bestellen.
Heee Bartjebart. Dank je wel voor het antwoord. We gaan lekker slopen en er iets anders van maken. Een echte IKEA Hack.
Jeroentje.
pi_152993706
Iemand enig idee of er op korte termijn nog een pax actie verwacht mag worden?
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_152994289
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:30 schreef jpajs het volgende:

[..]

Heee Bartjebart. Dank je wel voor het antwoord. We gaan lekker slopen en er iets anders van maken. Een echte IKEA Hack.
Wat ga je maken? :)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 27 mei 2015 @ 00:05:16 #221
3185 Adelante
To let it go now
pi_152996336
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:49 schreef d.k. het volgende:
Iemand enig idee of er op korte termijn nog een pax actie verwacht mag worden?
Tot september niks in de planning.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_152998104
quote:
3s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:05 schreef Adelante het volgende:

[..]

Tot september niks in de planning.
Hm jammer, dan zetten we toch maar de zaag erin denk ik en korten we onze 236 kast in. Dat deden we eerder maar het is zo'n gedoe. Een nieuwe kast is toch ook weer 100 euro.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  woensdag 27 mei 2015 @ 17:32:37 #223
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_153012864
Vraagje: ik wil de vitrinedeuren van mijn hemnes boekenkast vervangen door paneel-/vitrinedeuren. Zijn deze los aan te schaffen of moet ik dan een geheel nieuwe unit kopen?
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  Vis een optie? woensdag 27 mei 2015 @ 19:37:28 #224
70532 loveli
N
pi_153016549
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 06:35 schreef d.k. het volgende:

[..]

Hm jammer, dan zetten we toch maar de zaag erin denk ik en korten we onze 236 kast in. Dat deden we eerder maar het is zo'n gedoe. Een nieuwe kast is toch ook weer 100 euro.
Ze staan regelmatig in de koopjeshoek.
crap in = crap out
pi_153016893
Hier ook een vraagje. Vandaag heb ik wat Vittsjo meubels ontvangen, daarvan hebben de plankjes een zwarte en een zwartbruine kant. Daarvan vind ik het zwartbruine te bruin (lelijk :P). Nu zou ik eigenlijk graag ook een Kallax kast willen, maar ik vraag me dus af of zwartbruin daarbij echt diezelfde kleur is. Mijn ouders hebben bijvoorbeeld een zwartbruine Pax kast en die is volgens mij veel zwarter. Iemand kan die Kallax eventueel voor mij ophalen, maar ik kan zelf niet mee dus kan hem dan niet bekijken ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_153021020
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:32 schreef Muis006 het volgende:
Vraagje: ik wil de vitrinedeuren van mijn hemnes boekenkast vervangen door paneel-/vitrinedeuren. Zijn deze los aan te schaffen of moet ik dan een geheel nieuwe unit kopen?
Die zijn, zo te zien, niet los te koop.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 28 mei 2015 @ 09:26:17 #227
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_153031591
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:21 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Die zijn, zo te zien, niet los te koop.
Was ik al bang voor, dankje :)! In dat geval ga ik met raamfolie aan de slag: ¤250 uitgeven voor een setje nieuwe deuren is me iets te duur.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_153032505
Weet iemand hier of de Brusali dekenlades ook onder het Hemnes bed passen? De Malm dekenlades passen sowieso niet (heb ik in de winkel geprobeerd, achterkant van de lade is net iets te hoog) en ik heb die bergruimte wel nodig :+.
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:52:50 #229
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_153036634
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:05 schreef Chicolade het volgende:
Weet iemand hier of de Brusali dekenlades ook onder het Hemnes bed passen? De Malm dekenlades passen sowieso niet (heb ik in de winkel geprobeerd, achterkant van de lade is net iets te hoog) en ik heb die bergruimte wel nodig :+.
Waarom niet deze? Zit er gelijk een deksel op tegen het stof.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_153036810
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:52 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Waarom niet deze? Zit er gelijk een deksel op tegen het stof.
Omdat plastic en geen wieltjes. Ik heb een soortgelijk systeem al in mijn huidige woning, en dat geeft krassen op het laminaat. Dat wil ik in het nieuwe huis liever niet :+. Ik was inderdaad wel van plan om zelf iets van een afdekplaat te knutselen tegen het stof. Maar misschien moet ik het wel gewoon bij een andere winkel zoeken :P.
pi_153037044
Viltjes eronder plakken. Dan schuiven ze prima zonder krassen.
Beter dan die goedkope bakken met wieltjes die niet werken en alsnog krassen geven.
  donderdag 28 mei 2015 @ 13:25:30 #232
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153037790


Probeert Ikea hier nu een KARLSTAD als een FRIHETEN te verkopen?
So we just called him Fred
pi_153041339
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:03 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wat ga je maken? :)
Nog geen idee maar er liggen nog wel wat dingen klaar om te verbouwen. En soms heb je het heldere idee.



Origineel



En deze is er ook.



[ Bericht 16% gewijzigd door jpajs op 28-05-2015 15:17:32 ]
Jeroentje.
pi_153094954
Iemand al uitgevonden hoe je in de Android app de filtering binnen producten kan aanpassen? Ik wil bijvoorbeeld alle pax onderdelen zien maar hij staat gefilterd op combinaties en ik krijg dat niet anders. Zo is her lastig om je boodschappenlijst te maken.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_153096282
Mocht iemand het zich ook nog een keer afvragen, ik kreeg iig wel antwoord van Ikea dat de kleur zwartbruin inderdaad kan verschillen per serie ;)

Ik ben uiteindelijk maar voor een witte kast gegaan, want ik was toch bang dat ik hem te bruin zou vinden nog. Zwart ogende kastdeur van mijn ouders was in fel licht ook veel bruiner. Jammer dat zoveel dingen bij Ikea zwartbruin zijn ipv gewoon echt zwart. Zal bij veel mensen wel in de smaak vallen, maar ik wil dan echt zwart :P

Vanavond hopelijk in elkaar zetten :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_153110163
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 09:22 schreef d.k. het volgende:
Iemand al uitgevonden hoe je in de Android app de filtering binnen producten kan aanpassen? Ik wil bijvoorbeeld alle pax onderdelen zien maar hij staat gefilterd op combinaties en ik krijg dat niet anders. Zo is her lastig om je boodschappenlijst te maken.
Ja, Daar moet je de "Menu" knop voor indrukken. Je krijgt dan zo'n pop-under menu met "Verfijnen", "Sorteren op", "Uitloggen" en "Instellingen"
Alleen zit die knop niet meer op de meeste moderne Android toestellen...

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Mocht iemand het zich ook nog een keer afvragen, ik kreeg iig wel antwoord van Ikea dat de kleur zwartbruin inderdaad kan verschillen per serie ;)
Goed om te weten!
  zaterdag 30 mei 2015 @ 21:52:17 #237
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_153112491
Wij willen graag nieuwe keuken ik denk dat t de Bodbyn wordt. Heb al gewerkt met de keukenplanner en na enige oefening staat de keuken er op maar het ging ook wel eens mis -O-
De planner zet een knop het deel van de kast waar de spoelbak achter zit. Dat gaat echt niet open hoor, ik hoef daar alleen een knop op het deurtje er onder. :D

Komende zaterdag ff naar Ikea om te bestellen. Ik laat het bij elkaar zoeken en thuis bezorgen fijn aan Ikea over. Ik neem aan dat ik bij het bestellen en zo ook wel hulp krijg met de zaken die ik niet zelf niet goed kreeg in de planner ? Ik wil b.v. extra planken erbij voor in de bovenkasten en dat lukt me niet. Als ik op wijzig klik kan ik alleen de kleur maar niet het aantal van de plank veranderen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_153112684
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:52 schreef deedeetee het volgende:
Wij willen graag nieuwe keuken ik denk dat t de Bodbyn wordt. Heb al gewerkt met de keukenplanner en na enige oefening staat de keuken er op maar het ging ook wel eens mis -O-
De planner zet een knop het deel van de kast waar de spoelbak achter zit. Dat gaat echt niet open hoor, ik hoef daar alleen een knop op het deurtje er onder. :D

Komende zaterdag ff naar Ikea om te bestellen. Ik laat het bij elkaar zoeken en thuis bezorgen fijn aan Ikea over. Ik neem aan dat ik bij het bestellen en zo ook wel hulp krijg met de zaken die ik niet zelf niet goed kreeg in de planner ? Ik wil b.v. extra planken erbij voor in de bovenkasten en dat lukt me niet. Als ik op wijzig klik kan ik alleen de kleur maar niet het aantal van de plank veranderen.
Als het goed is wordt de keuken met je doorgesproken en kun je dat soort wijzigingen aangeven.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 30 mei 2015 @ 22:12:58 #239
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_153113133
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:58 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Als het goed is wordt de keuken met je doorgesproken en kun je dat soort wijzigingen aangeven.
Ik probeer er vroeg te zijn. Dan is het nog niet druk en hebben ze vast wel tijd voor ons. We waren er een paar weken geleden al om de keukens te bekijken en werden toen heel erg vriendelijk geholpen en al wat wegwijs gemaakt met de planner. Komt dus vast wel goed.
we kregen het advies om te wachten met bestellen omdat de keukens in de aanbieding gingen. Dat vond ik erg netjes ! Nu dus 10 % korting.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_153113366
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 22:12 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik probeer er vroeg te zijn. Dan is het nog niet druk en hebben ze vast wel tijd voor ons. We waren er een paar weken geleden al om de keukens te bekijken en werden toen heel erg vriendelijk geholpen en al wat wegwijs gemaakt met de planner. Komt dus vast wel goed.
we kregen het advies om te wachten met bestellen omdat de keukens in de aanbieding gingen. Dat vond ik erg netjes ! Nu dus 10 % korting.
Natuurlijk komt dat goed! En inderdaad netjes! Welke vestiging ga je naar toe?
Wil je alleen nog planken toevoegen aan kasten of moeten er nog andere dingen gewijzigd/toegevoegd worden?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 30 mei 2015 @ 22:37:23 #241
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_153113729
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 22:22 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Natuurlijk komt dat goed! En inderdaad netjes! Welke vestiging ga je naar toe?
Wil je alleen nog planken toevoegen aan kasten of moeten er nog andere dingen gewijzigd/toegevoegd worden?
Heerlen. Ik heb nog een plaat in de bodbyn kleur nodig opzij van de eerste onderkast want dat is nu wit. En 10 cm over naast een bovenkast daar moet ook een plaatje komen in dezelfde kleur. Volgens mij kan dat gewoon met de planner. Ik zal morgen nog eens kijken. Heb eerst uitgezocht wat ik precies voor kastjes wil en welke frontjes het mooiste zijn. Eerste keus was Laxarby maar de hoekkeuken is erg klein en dan is dat wel erg donker.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_153114406
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 20:25 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Ja, Daar moet je de "Menu" knop voor indrukken. Je krijgt dan zo'n pop-under menu met "Verfijnen", "Sorteren op", "Uitloggen" en "Instellingen"
Alleen zit die knop niet meer op de meeste moderne Android toestellen...

Ah dat werkt dus niet op een Samsung s5. Tijd voor een update vanuit ikea dus. Dank!
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  zondag 31 mei 2015 @ 11:35:29 #243
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_153121736
Ik zoek een eenvoudige inbouw magnetron voor in de nieuwe keuken. Zit dus te kijken naar de Värma. Helaas kan ik alleen de handleiding voor oostbloklanden zien. De andere link doet t niet.
Weet iemand of je bij deze magnetron de tijd onder de 1 minuut per 5 seconden kunt instellen ? Dus 10-15-20 sec. enz Daarna met 15 seconden zodat je iets precies goed kunt afstellen.
Ik gebruik de magnetron voornamelijk om iets te ontdooien of ff snel op te warmen. Dus ik werk veel met korte tijden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_153121931
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:35 schreef deedeetee het volgende:
Ik zoek een eenvoudige inbouw magnetron voor in de nieuwe keuken. Zit dus te kijken naar de Värma. Helaas kan ik alleen de handleiding voor oostbloklanden zien. De andere link doet t niet.
Weet iemand of je bij deze magnetron de tijd onder de 1 minuut per 5 seconden kunt instellen ? Dus 10-15-20 sec. enz Daarna met 15 seconden zodat je iets precies goed kunt afstellen.
Ik gebruik de magnetron voornamelijk om iets te ontdooien of ff snel op te warmen. Dus ik werk veel met korte tijden.
https://www.gebruikershan(...)dleiding-504930.html

Hier iig de handleiding :)
  zondag 31 mei 2015 @ 11:43:16 #245
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_153121946
quote:
THNX ik ga meteen ff kijken. :)

zo te zien alleen per 30 sec. in te stellen -O-

[ Bericht 8% gewijzigd door deedeetee op 31-05-2015 11:56:41 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 31 mei 2015 @ 11:59:16 #246
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_153122301
Dan gooi je het vermogen omlaag.
  zondag 31 mei 2015 @ 12:25:11 #247
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_153122954
Ik denk idd dat ik beter maar eens met het vermogen en de tijd ga experimenteren want tot op de seconden instellen gaat met de meeste nieuwe magnetrons niet geloof ik.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_153123715
Deurtje na 10sec gewoon open trekken of op de stopknop duwen (verschilt per model).
pi_153137548
Heeft iemand een idee of de skiftebo gele hoezen voor de Henriksdal stoelen nog terug komen?
pi_153159421
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 23:03 schreef d.k. het volgende:

[..]

Ah dat werkt dus niet op een Samsung s5. Tijd voor een update vanuit ikea dus. Dank!
op mijn s5 wel. linkertouchknop naast de homeknop ingedrukt houden.
pi_153165205
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:19 schreef pep88 het volgende:
Heeft iemand een idee of de skiftebo gele hoezen voor de Henriksdal stoelen nog terug komen?
Beter even bij IKEA zelf navragen via Facebook bijvoorbeeld. Zij kunnen dat voor je nakijken in de systemen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_153168352
Ik wil heel graag dit malm bed. Maar daar staat bij dat hij uitsluitend te combineren is met de binnenveringsmatrassen hovag, hamarvik en hyllestad (en nog wat foam/latexmatrassen). Super balen, want ik vind de Hokkasen het lekkerst liggen. Ik vraag me alleen af waarom alleen met die 3 matrassen. Ik dacht eerst dat het met de dikte te maken had (hamarvik 21 cm, hovag 24, hyllestad 27 en hokkasen 31). Maar de hesseng, die 25cm dik is, staat ook niet in het rijtje. Dus heb via Twitter gevraagd waarom alleen die 3 matrassen kunnen en niet bv hokkasen. Eerste antwoord was voor de veiligheid, hokkasen te dik. Mijn vraag weer: waarom dan de hesseng ook niet? Dat wisten ze zelf ook niet. Gaan het uitzoeken voor me.

Ik ben super benieuwd waarom nou alleen die drie matrassen kunnen, en vooral ook of die hokkasen echt niet kan. Want om dikte lijkt het niet te gaan. Een van jullie een idee? Ik heb geen idee hoe lang het antwoord van de ikea gaat duren haha dus wellicht hebben jullie ervaring met een soortgelijk model bed van andere aanbieder/uit eerdere serie oid!
pi_153170409
de hokkasen en hesseng is niet in 180cm breed verkrijgbaar, de voorgestelde matrassen wel. misschien heeft het daar nog iets mee te maken ?
pi_153174522
Hm, dat was me nog niet opgevallen! Alleen bij de 140/160 versie van het bed staat het er ook bij, maar misschien is dat dan een foutje. Op zich klinkt het namelijk wel logisch dat ze willen dat je er één groot matras op legt omdat ze er anders af kunnen vallen als je de lattenbodem op tilt.
pi_153176158
Ga je de lattenbodem en matras en beddegoed optillen, elke keer als je wat pakken of wegleggen wil? En als het nou nog in de breedte was, maar in de hoogte?
pi_153177762
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 00:39 schreef Teslynd het volgende:
Ga je de lattenbodem en matras en beddegoed optillen, elke keer als je wat pakken of wegleggen wil? En als het nou nog in de breedte was, maar in de hoogte?
In Turkije hebben alle bedden dit, je moet er niet je ondergoed in leggen dat je dagelijks nodig hebt, maar door de springveren maak je het juist supermakkelijk even open en je beddengoed blijft gewoon op z'n plek liggen.
pi_153177786
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 07:25 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

In Turkije hebben alle bedden dit, je moet er niet je ondergoed in leggen dat je dagelijks nodig hebt, maar door de springveren maak je het juist supermakkelijk even open en je beddengoed blijft gewoon op z'n plek liggen.
ja, dat dus. Het bed moet met 1 lange kant tegen de muur staan dus bij een bed met lades ben ik meteen de helft van mn bergruimte kwijt, en ik woon met 2 personen op 39m2 dus ik heb de bergruimte wel nodig. Heb m bij de ikea geprobeerd en het kost nauwelijks kracht om hem omhoog te krijgen en alles blijft verder keurig liggen. Dus mega veel bergruimte, zonder dat ik overal ruimte om mn bed hoef te laten om lades open te kunnen doen oid. En één grote ruimte, zodat ook de wat grotere spullen netjes opgeborgen kunnen worden. Ik vind het ideaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 02-06-2015 08:37:57 ]
pi_153206606
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 07:25 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

In Turkije hebben alle bedden dit, je moet er niet je ondergoed in leggen dat je dagelijks nodig hebt, maar door de springveren maak je het juist supermakkelijk even open en je beddengoed blijft gewoon op z'n plek liggen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 07:31 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

ja, dat dus. Het bed moet met 1 lange kant tegen de muur staan dus bij een bed met lades ben ik meteen de helft van mn bergruimte kwijt, en ik woon met 2 personen op 39m2 dus ik heb de bergruimte wel nodig. Heb m bij de ikea geprobeerd en het kost nauwelijks kracht om hem omhoog te krijgen en alles blijft verder keurig liggen. Dus mega veel bergruimte, zonder dat ik overal ruimte om mn bed hoef te laten om lades open te kunnen doen oid. En één grote ruimte, zodat ook de wat grotere spullen netjes opgeborgen kunnen worden. Ik vind het ideaal.
Ik las een keer dat het Spaans is.
Door het Vlindertje moet ik aan de opklapbedden denken. Dan heb je overdag meer loopruimte, maar geen bergruimte, tenzij je de ombouw met een kastenwand ombouwt.
pi_153207923
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 00:39 schreef Teslynd het volgende:
Ga je de lattenbodem en matras en beddegoed optillen, elke keer als je wat pakken of wegleggen wil? En als het nou nog in de breedte was, maar in de hoogte?
in de breedte is juist onhandig, dan blijven dekbed/deken en kussens niet liggen.

ideaal voor kleine ruimten. Had ik jaren geleden in mijn studentenkamer ook kunnen gebruikn. bed aan 3kanten ingebouwd en bergruimte onder het bed. Wanneer ik iets zocht werd het matras op zijn kant gezet.
  † In Memoriam † zaterdag 6 juni 2015 @ 12:21:04 #260
240917 Mula
pi_153297999
iemand de Janinge stoelen al in het echt gezien? Zitten ze een beetje lekker?
  Redactie Frontpage zondag 7 juni 2015 @ 00:12:09 #261
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_153315667
Ik moet morgen naar de Ikea vrees ik -O-. Omdat het zulk lekker weer was vandaag besloten om de hoes van mijn topdekmatras (Sultan Tafjord 200x180) te wassen. Gewoon netjes het was voorschrift gevolgd (60 graden) en vervolgens buiten laten drogen. Wil ik de hoes er net weer omheen doen, schijnt er een stuk van de rits afgescheurd te zijn, half uur lopen kloten maar er ontbreekt gewoon een stuk rits in een hoek.

Nu zie ik alleen op de site dat het betreffende matras niet meer wordt verkocht (vandaar ook de US link hierboven). En valt dit überhaupt wel onder de garantie (aankoop september 2013)?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_153329249
Ikea :{

Winkelmandje van Ikea is kapot ofzo.

Afgelopen 2 weken voegde ik wel eens wat toe en maakte ik wijzigingen aan de winkelmand omdat ik nogal twijfel over sommige producten.

Dus vandaag wou ik weer even kijken.

Winkelmandje leeg. :{

Ik had er ruim 90 producten in staan :')

Is dit bekend? Want dan lijkt me het handig dat ik alles bestel op het moment dat ik de sleutels van mijn nieuwe woning krijg.
  † In Memoriam † zondag 7 juni 2015 @ 17:55:12 #263
240917 Mula
pi_153330536
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 12:21 schreef Mula het volgende:
iemand de Janinge stoelen al in het echt gezien? Zitten ze een beetje lekker?
Ik ben gisteren zelf bij Ikea geweest om de stoelen te bekijken. Vind ze lekker zitten maar ze zien er wel erg goedkoop uit. Meer iets wat je buiten zou gebruiken.
  Redactie Frontpage zondag 7 juni 2015 @ 18:20:13 #264
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_153331162
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:12 schreef LTVDK het volgende:
Ik moet morgen naar de Ikea vrees ik -O-. Omdat het zulk lekker weer was vandaag besloten om de hoes van mijn topdekmatras (Sultan Tafjord 200x180) te wassen. Gewoon netjes het was voorschrift gevolgd (60 graden) en vervolgens buiten laten drogen. Wil ik de hoes er net weer omheen doen, schijnt er een stuk van de rits afgescheurd te zijn, half uur lopen kloten maar er ontbreekt gewoon een stuk rits in een hoek.

Nu zie ik alleen op de site dat het betreffende matras niet meer wordt verkocht (vandaar ook de US link hierboven). En valt dit überhaupt wel onder de garantie (aankoop september 2013)?
Kansloos dit -O-

Kort gezegd komt het er op neer dat de garantie niet geldt omdat de hoes niet aan elkaar geritst is gewassen. Ik weet niet van wat voor wasmachines ze zijn uitgegaan bij het schrijven van die voorwaarden, maar in een standaard wasmachine (6-7 kilo) past die hoes er met alle wil van de wereld toch echt niet in :').
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_153337193
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 16:55 schreef Rogan het volgende:
Ikea :{

Winkelmandje van Ikea is kapot ofzo.

Afgelopen 2 weken voegde ik wel eens wat toe en maakte ik wijzigingen aan de winkelmand omdat ik nogal twijfel over sommige producten.

Dus vandaag wou ik weer even kijken.

Winkelmandje leeg. :{

Ik had er ruim 90 producten in staan :')

Is dit bekend? Want dan lijkt me het handig dat ik alles bestel op het moment dat ik de sleutels van mijn nieuwe woning krijg.
daarvoor bestaat een boodschappenlijstje/verlanglijstje.

winkelmandje wordt opgeslagen in cookies. koekje weg is winkelmandje leeg.
pi_153342531
De hoeslakens 220x180 waren op in Eindhoven en komen volgens de medewerker waarschijnlijk niet meer terug. Verdorie!
Verder de eerste stukken algot gekocht. Effe puzzelen welke onderdelen we nodig hadden maar het lijkt prima in elkaar te zitten. Ook nog wat nieuwe spullen voor de half hoogslaper gezien die er prima uitzagen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_153344921
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 21:42 schreef Elleska het volgende:

[..]

daarvoor bestaat een boodschappenlijstje/verlanglijstje.

winkelmandje wordt opgeslagen in cookies. koekje weg is winkelmandje leeg.
Goed plan :o
pi_153350616
Ekeboda handgrepen uit de collectie?
Gister in de Ikea wezen kijken en ze hingen nog aan het voorbeeldbord met alle handgrepen bij de keukenafdeling. In de koophulp 2015 staan ze ook nog.
  maandag 8 juni 2015 @ 15:33:29 #269
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_153354770
Moeten Pax kasten tegen de muur staan? Ik zag dit linkje http://www.ikea.com/ms/en(...)et_room_divider.html

en vind dit een heel interessant idee, maar vind het idee van zo'n zware kast zomaar midden ind e kamer te zetten een beetje eng...
pi_153355051
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 15:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Moeten Pax kasten tegen de muur staan? Ik zag dit linkje http://www.ikea.com/ms/en(...)et_room_divider.html

en vind dit een heel interessant idee, maar vind het idee van zo'n zware kast zomaar midden ind e kamer te zetten een beetje eng...
Ik zie wel dat er geen deuren aan die Pax zitten, maar gordijnen. Dat scheelt nogal. Slimme oplossing.
Met een meidenkwartet
pi_153355971
paxkast staat hier tegen de plint dus niet tegen de muur en ook niet vast ofzo.

zoals in het voorbeeld 2 kasten met de rug tegen elkaar en vastzetten scheelt natuurlijk ook al voor de stevigheid.
  maandag 8 juni 2015 @ 19:54:41 #272
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153361009
Wij krijgen eind augustus de sleutel van ons huis, dus dan gaan we waarschijnlijk ook een PAX in elkaar knutselen :)
Hopelijk komt er in september een aanbieding.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 8 juni 2015 @ 20:10:43 #273
440325 Chicolade
Chocolade
pi_153361472
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:54 schreef automatic_ het volgende:
Wij krijgen eind augustus de sleutel van ons huis, dus dan gaan we waarschijnlijk ook een PAX in elkaar knutselen :)
Hopelijk komt er in september een aanbieding.
Daar hoop ik ook op ja :P. Tegen die tijd heb ik wel weer genoeg gespaard voor een kast (hoop ik) en die kasten zijn normaal zo duur :o.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 19:40:09 #274
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153390142
Wij hebben onderstaande lamp in de badkamer en toen ik net een lampje verwisselde, knapte de glazen kap bij het aandraaien. Ik kan hem niet terugvinden op de site, weet ook niet meer hoe hij heet.

Wordt dit spul nog verkocht en heel misschien zelfs losse kappen?

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_153390305
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 19:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wij hebben onderstaande lamp in de badkamer en toen ik net een lampje verwisselde, knapte de glazen kap bij het aandraaien. Ik kan hem niet terugvinden op de site, weet ook niet meer hoe hij heet.

Wordt dit spul nog verkocht en heel misschien zelfs losse kappen?

[ afbeelding ]
Glas? Vaak hebben winkels deze wel liggen of kunnen ze deze bestellen. Een naam is daarbij wel handiger. Is daar nog met oude bonnen achter te komen?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 9 juni 2015 @ 19:47:24 #276
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153390389
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 19:44 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Glas? Vaak hebben winkels deze wel liggen of kunnen ze deze bestellen. Een naam is daarbij wel handiger. Is daar nog met oude bonnen achter te komen?
Van dat witte melkglas inderdaad. Eens zien of ik nog een bon kan opsnorren van de verbouwing.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_153390563
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 19:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Van dat witte melkglas inderdaad. Eens zien of ik nog een bon kan opsnorren van de verbouwing.
Sorry... ik las niet goed :@
Onlangs gekocht?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 9 juni 2015 @ 19:53:55 #278
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153390624
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 19:52 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Sorry... ik las niet goed :@
Onlangs gekocht?
Nee, tweeënhalf jaar geleden.

Bon gevonden, het spul heet Savern.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_153390911
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 19:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nee, tweeënhalf jaar geleden.

Bon gevonden, het spul heet Savern.
Dat moet haast wel lukken! Even naar de winkel dus! :)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 9 juni 2015 @ 20:04:44 #280
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153390961
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:03 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Dat moet haast wel lukken! Even naar de winkel dus! :)
Met de bon naar de klantenservice ofzo? Hebben ze dat spul nog liggen dan?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_153391044
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Met de bon naar de klantenservice ofzo? Hebben ze dat spul nog liggen dan?
Wellicht. En anders issie misschien nog te bestellen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 10 juni 2015 @ 16:33:48 #282
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153413658
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:10 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Daar hoop ik ook op ja :P. Tegen die tijd heb ik wel weer genoeg gespaard voor een kast (hoop ik) en die kasten zijn normaal zo duur :o.
Ik woon ook redelijk dichtbij België, dus kan daar ook eens kijken. Mits die andere aanbiedingen hebben dan in Nederland haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 10 juni 2015 @ 16:38:29 #283
319308 Tink89
To live is to dance
pi_153413838
Sowieso verschillen de prijzen per land. Het is de moeite om rond te shoppen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 10 juni 2015 @ 16:40:10 #284
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_153413913
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 16:38 schreef Tink89 het volgende:
Sowieso verschillen de prijzen per land. Het is de moeite om rond te shoppen.
Hmm... Thnx! Eens even een kast ontwerpen in België :)

Heb net even gekeken. Compleet is hij in België duurder, maar bepaalde (losse) onderdelen zijn daar weer goedkoper. De planken / laden zijn in België goedkoper, maar de ombouw en de panelen zijn weer goedkoper in NL.
Nederland: ¤920,- (al was het eerst precies ¤1000,- en opeens versprong de prijs)
Duitsland: ¤996,-
België: ¤1040,-

Wel grappig, want een lade is in NL ¤25,- België ¤20,- en Duitsland ¤18,-
Spiegelpaneel in Duitsland ¤94 (!) per stuk en in Nederland ¤50,-

[ Bericht 10% gewijzigd door automatic_ op 10-06-2015 17:07:20 ]
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 10 juni 2015 @ 17:45:59 #285
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153415592
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 16:40 schreef automatic_ het volgende:

[..]


Spiegelpaneel in Duitsland ¤94 (!) per stuk en in Nederland ¤50,-
Heeft vast met portretrecht te maken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_153433005
Bellen ze van de verzamel- en transportservice ook nog op de dag zelf vlak voordat ze komen?
pi_153492462
Weet iemand wat een beetje de standaard levertijd is van een bank wanneer deze in de vestiging besteld moet worden? Het contactformulier op de website werkt op dit moment niet. Ik heb een bericht naar ze gestuurd via Facebook, maar misschien weet iemand het hier ook.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S29032406/
pi_153492567
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 09:34 schreef Mallet het volgende:
Weet iemand wat een beetje de standaard levertijd is van een bank wanneer deze in de vestiging besteld moet worden? Het contactformulier op de website werkt op dit moment niet. Ik heb een bericht naar ze gestuurd via Facebook, maar misschien weet iemand het hier ook.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S29032406/
Net zo lang als wanneer je deze via internet zou bestellen (9 dagen)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_153492648
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 09:46 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Net zo lang als wanneer je deze via internet zou bestellen (9 dagen)
Bedankt!
  zaterdag 13 juni 2015 @ 12:52:29 #290
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153495139
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:07 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wellicht. En anders issie misschien nog te bestellen.
Net geweest, helaas hebben ze niets meer liggen en het is ook niet meer te bestellen. :{

Dat wordt zoeken op Marktplaats of eBay...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  zaterdag 13 juni 2015 @ 14:01:15 #291
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_153496455
Zijn er nog andere scharnieren (dan de 10-euro-versie voor 2) voor de besta verkrijgbaar? Of weet iemand elders een alternatief?

De medewerker bij de kasten heeft ons verkeerd geïnformeerd waardoor ik nu 80(!) euro uit moet geven aan scharnieren...
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 14:51:54 #292
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_153497407
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 14:01 schreef monsterd. het volgende:
Zijn er nog andere scharnieren (dan de 10-euro-versie voor 2) voor de besta verkrijgbaar? Of weet iemand elders een alternatief?

De medewerker bij de kasten heeft ons verkeerd geïnformeerd waardoor ik nu 80(!) euro uit moet geven aan scharnieren...
Even in overleg gaan met de klantenservice lijkt me het handigst, omdat je verkeerd ben geïnformeerd. Mogen hun een oplossing zoeken.
pi_153497745
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 14:01 schreef monsterd. het volgende:
Zijn er nog andere scharnieren (dan de 10-euro-versie voor 2) voor de besta verkrijgbaar? Of weet iemand elders een alternatief?

De medewerker bij de kasten heeft ons verkeerd geïnformeerd waardoor ik nu 80(!) euro uit moet geven aan scharnieren...
In hoeverre ben je verkeerd geïnformeerd?
Het is nu zo dat de deuren goedkoper zijn geworden om de losse scharnieren te kunnen verkopen.
Voorheen was een deur 30.- met scharnieren, nu issie bijv. 20.- waarbij je voor 10.- scharnieren moet kopen.
Hetzelfde is met de kasten gebeurd: kast 120x40x38 was 40.- met 2 planken, nu 30.- zonder planken en kun je losse planken kopen voor 5.-/stuk.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 13 juni 2015 @ 15:08:15 #294
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_153497840
Ik heb letterlijk gevraagd wat we nog nodig hadden, maar ze heeft het er niet bij gezegd. Als ik 80 euro meer had moeten betalen dan had ik een andere keuze gemaakt. Balen dus.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_153603751
Vast al wel eens eerder gevraagd, maar weet iemand wanneer deze serie leverbaar wordt?
pi_153621346
Vanaf september geen frisdrank meer in de restaurants en bistro's van IKEA Nederland. Ze vervangen dit door fruitwater in de smaken framboos, appel, peer, limoen, vlierbloesem en lingonberry. Kostprijs 1.39 per beker, refill mogelijk.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_153626411
Ik las het! En ik las ook dat dit de helft minder suiker bevat, maar zou dat dan ook betekenen dat er dus geen suikervrij drankje meer te krijgen valt?
pi_153626767
de helft minder van suikervrij is nog steeds suikervrij.

maar waarom niet gewoon normaal water.
pi_153627092
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:09 schreef Elleska het volgende:
de helft minder van suikervrij is nog steeds suikervrij.

maar waarom niet gewoon normaal water.
Het ligt er een beetje aan hoe subtiel de smaak is. De huidige lingonberry is behoorlijk aanwezig en zoet, maar in de supermarkt kun je Spa rood met citroen (of munt/blauwe bes) krijgen en die zijn subtieler.

Ik ben bang dat het een ranjadrankje wordt.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_153627916
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:09 schreef Elleska het volgende:
de helft minder van suikervrij is nog steeds suikervrij.

maar waarom niet gewoon normaal water.
Het werd aangekondigd als 'de helft minder suiker als in reguliere frisdrank'. Als ze het over cola light hadden hadden ze het niet de helft minder genoemd natuurlijk..
pi_153628090
dat zou wel een beetje jammer zijn...

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 23:18 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Het ligt er een beetje aan hoe subtiel de smaak is. De huidige lingonberry is behoorlijk aanwezig en zoet, maar in de supermarkt kun je Spa rood met citroen (of munt/blauwe bes) krijgen en die zijn subtieler.

Ik ben bang dat het een ranjadrankje wordt.
ik bedoel ook gewoon normaal water naast de smaakjes. gewoon een tap met gekoeld water.

of is dat er inmiddels al? een tijd geleden tenminste nog niet. toen heb ik nog voor iemand een bekertje water in de wc staan tappen. omdat er geen water (in dit geval voor medicatie) beschikbaar was volgens het personeel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')