abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 1 maart 2015 @ 21:25:42 #101
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150193714
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2015 21:15 schreef pessie het volgende:
Dan aa van harte gefeliciteerd met D!
Jij en ingee toch moeder van februari kinderen!

Nu mogen risu en djmo en de overige hoogzwangeren!

Ik heb voor het eerst een tricot baby pakje genaaid en het is zeer goed gelukt O+
Laat sowieso Risu maar voorgaan :Y Die is morgen uitgerekend. Ik piep ergens volgende week wel tussendoor :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_150193755
Gefeliciteerd Danaa *O* (hoe krijg je de groene juichsmiley?)
  zondag 1 maart 2015 @ 21:28:56 #103
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150193882
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 21:26 schreef Cassandra87 het volgende:
Gefeliciteerd Danaa *O* (hoe krijg je de groene juichsmiley?)
Met een G ipv een O

Gefeliciteerd Inge en Danaa!
pi_150194247
Inge en Danaa! Gefeliciteerd met jullie babytjes! Hopelijk genieten jullie er enorm van! *G* *O*

Mijn baarmoeder is geloof ik meer naar achteren verhuisd, want m'n krampjes zitten nu vooral in m'n onderrug. }:|
  zondag 1 maart 2015 @ 21:49:30 #105
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150195019
Danaa gefeliciteerd met jullie zoon!

Risu is ook vrij stil vandaag, stiekem aan het bevallen?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_150195104
Gefeliciteerd Danaa!! Pff wat klinkt het heftig, maar gelukkig is jullie zoon er nu! O+ Een goed herstel gewenst. En veel geluk met elkaar!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_150195136
Danaa! Gefeliciteerd! Je kleine man heeft wel zijn eerste reis uitgekozen, zeg! Ik hoop dat je snel herstelt. Veel babyknuffelen! O+ *O*
  zondag 1 maart 2015 @ 22:23:50 #108
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150196825
Gefeliciteerd danaa!
Klinkt als een zware bevalling. Beterschap en ik hoop dat je snel opknapt/mobiel bent.
Lijkt me heel moeilijk om steeds terug gefloten te worden door je wond om het zo maar eens te zeggen.

En o m g. Nu danaa ook bevallen is bedenk ik me opeens dat we in maart zitten! Maart!
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik sta op nr 6!
pi_150199276
Pffff ik ben zo moe, maar ik kan niet slapen :( En als ik eindelijk in slaap val, slaap ik super onrustig de hele nacht ;(

Zal blij zijn zodra dit over is.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zondag 1 maart 2015 @ 23:17:28 #110
409579 LuDann
All the way
pi_150199415
Vraagje; ik ben nu 17 weken en lek vloeistof uit mijn tepels. Ik neem aan dat dit normaal is. Moet ik hier wat aan doen? Zijn daar die breastpads voor?
pi_150199691
Gefeliciteerd Danaa en Ingee! Veel geluk met jullie zoon en dochter!
  zondag 1 maart 2015 @ 23:25:19 #112
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150199762
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2015 23:17 schreef LuDann het volgende:
Vraagje; ik ben nu 17 weken en lek vloeistof uit mijn tepels. Ik neem aan dat dit normaal is. Moet ik hier wat aan doen? Zijn daar die breastpads voor?
Die kun je daar prima voor gebruiken. Ze zijn voor lekkende borsten, meestal tijdens de borstvoedingsperiode maar jij hebt ze nu al ;)
pi_150199817
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2015 23:17 schreef LuDann het volgende:
Is normaal en daar kun je die pads voor gebruiken, die gebruik je als je na de bevalling bv geeft ook om lekken tegen te gaan
.

of bevroren tegen stuwing als je geen bv geeft
S. 2014
J. 2016
pi_150200366
Van harte gefeliciteerd Danaa! *O* *O* *O*
pi_150203704
Danaa gefeliciteerd *O*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  maandag 2 maart 2015 @ 04:40:16 #116
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150204019
Ludann,
Lek je al zo veel?
Hier met 35.6 wel wat druppeltjes, maar niet zo heftig dat het door m'n bh gaat ofzo.

Skoap,
Zulke nachten zijn zo vervelend. Hoop dat je in ieder geval niet ligt te piekeren. Mijn moeder zei vroegah altijd "van alleen het liggen rust je ook uit".
Waarschijnlijk zei ze dat alleen maar, zodat ik in bed zou blijven liggen en haar niet zou wakker maken, maar het helpt me nog steeds met rustig blijven wanneer ik weer eens niet kan slapen.
Zoals nu.. Haha.

Nog 1,5 uur voordat de wekker gaat voor m'n 1 na laatste werkdag. Voelt vreemd!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 2 maart 2015 @ 06:49:45 #117
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150204256
goeiemorgen! 37 weken vandaag !

kleutertje klein wilde eigenlijk nog geen kleuter zijn en graag nog even bij mama in het grote bed slapen vannacht O+ Lief, maar mama heeft elk uur de wekker wel gezien en ben d'r om half zeven maar uitgegaan .. heerlijk rustig aan een kop koffie c_/

Straks verjaardag vieren op de psz, door naar het ziekenhuis en eenmaal thuis ga ik een aftelkalender maken met de boys O+
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_150204435
Gefeliciteerd danaa!!! *O*
pi_150204527
Oh Ingee en Danaa bevallen! Gefeliciteerd met jullie kindjes! *O* *G*

Wat apart om te zien dat elke bevalling zo anders is en zo anders verloopt. Hopelijk hebben jullie bij de een goed en soepel herstel!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_150204553
Hier gisteren heel de dag op de negenmaandenbeurs gelopen.. Naja redelijk wat uurtjes. Was helemaal op.

En gisteren begonnen de krampjes alweer savonds toen ik rustig zat. En vannacht ook elke keer menstruatieachtige pijn. Ben nu 9,5 week. Herkent iemand dat? Soms kan ik me daar zo druk om maken. Zeker nu de echo er weer aankomt woensdag.
pi_150204755
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 07:56 schreef J0ycie88 het volgende:
Hier gisteren heel de dag op de negenmaandenbeurs gelopen.. Naja redelijk wat uurtjes. Was helemaal op.

En gisteren begonnen de krampjes alweer savonds toen ik rustig zat. En vannacht ook elke keer menstruatieachtige pijn. Ben nu 9,5 week. Herkent iemand dat? Soms kan ik me daar zo druk om maken. Zeker nu de echo er weer aankomt woensdag.
Zijn het misschien je banden?
pi_150204845
Ik had bij mini in het begin wel vaker van dat soort krampen. Zijn je banden of je baarmoeder. Niet per definitie iets om je zorgen om te maken :) :*
Tralalalaaa
pi_150204913
Dat zou wel kunnen denk ik. Ik voel het ook voornamelijk als ik veel in beweging ben geweest merk ik.
Of dat is puur toeval, dat kan ook.

Einde van de ochtend heb ik mijn verzuimgesprek... Zie er een beetje tegenop. Manager nog nooit gezien, dus ook geen idee hoe zij is.
Ik weet van mezelf dat ik me echt niet voor niets ziek meld, maar zal zij dat ook snappen?
  maandag 2 maart 2015 @ 08:53:07 #124
409579 LuDann
All the way
pi_150205138
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2015 23:25 schreef Kyara het volgende:

Die kun je daar prima voor gebruiken. Ze zijn voor lekkende borsten, meestal tijdens de borstvoedingsperiode maar jij hebt ze nu al ;)
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2015 23:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Is normaal en daar kun je die pads voor gebruiken, die gebruik je als je na de bevalling bv geeft ook om lekken tegen te gaan

Oke, bedankt! Maar goed dat ik er wat heb gekregen op de negen maanden beurs, want hier was ik niet op voorbereid eerlijk gezegd. Ik dacht dat zoiets pas veel later gebeurde.
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 04:40 schreef faptist het volgende:
Ludann,
Lek je al zo veel?
Hier met 35.6 wel wat druppeltjes, maar niet zo heftig dat het door m'n bh gaat ofzo.

Nog 1,5 uur voordat de wekker gaat voor m'n 1 na laatste werkdag. Voelt vreemd!
Het gaat maar om wat druppels inderdaad, maar ik heb momenteel maar 2 BH's die passen (die krengen blijven groeien en ik snap geen fuck van de maten, is DD nu hetzelfde als E of komt dat erna?)

Ik wil dus liever geen vlekken krijgen in de BH's die ik wel heb, want dan blijf ik wassen.

Veel plezier op je laatste werkdag!
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 06:49 schreef DJMO het volgende:
goeiemorgen! 37 weken vandaag !

Straks verjaardag vieren op de psz, door naar het ziekenhuis en eenmaal thuis ga ik een aftelkalender maken met de boys O+
37 weken en verjaardag jubel *O* En wat een leuk idee, maakt het ook heel tastbaar voor ze denk ik. :Y Moet je wel precies op tijd bevallen! :D

quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 07:56 schreef J0ycie88 het volgende:

Was het leuk, de beurs? Ik vond het tot mijn eigen verbazing echt super, met 2 aanstaande oma's en mijn vriend. En het was op zaterdag helemaal niet druk ook.

Die krampjes herken ik, die gingen bij mij met een week of 11 over geloof ik. Heb nu een ander soort pijn, als ik me omdraai of verkeerd rek schiet er een stekende pijn in onderin. Auwie. ;(
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 08:37 schreef J0ycie88 het volgende:

Einde van de ochtend heb ik mijn verzuimgesprek... Zie er een beetje tegenop. Manager nog nooit gezien, dus ook geen idee hoe zij is.
Ik weet van mezelf dat ik me echt niet voor niets ziek meld, maar zal zij dat ook snappen?
Als ik je wat advies mag geven (ben 100% afgekeurd); wees standvastig in het feit dat je écht ziek bent, maar wijs geen suggesties die je zouden kunnen helpen sneller beter te worden (ook al zijn het onzin suggesties) van de hand. Je moet ook overkomen alsof je vindt dat je echt ziek bent en graag beter wilt worden.

Klinkt heel logisch, maar ik had vroeger vooral de neiging een soort slachtofferrol aan te nemen en dat wekte kennelijk irritatie en ongeloof op. Nu zeg ik dat ik ziek ben, dat ik zus en zo niet simpelweg niet kan en dat ik ook dolgraag beter wil worden en als me een of andere therapie aangeboden wordt, pak ik die aan (ook al weet ik bij voorbaat al dat het niet zal gaan werken).
pi_150205456
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 08:53 schreef LuDann het volgende:

[..]

Was het leuk, de beurs? Ik vond het tot mijn eigen verbazing echt super, met 2 aanstaande oma's en mijn vriend. En het was op zaterdag helemaal niet druk ook.

Die krampjes herken ik, die gingen bij mij met een week of 11 over geloof ik. Heb nu een ander soort pijn, als ik me omdraai of verkeerd rek schiet er een stekende pijn in onderin. Auwie. ;(

[..]

Als ik je wat advies mag geven (ben 100% afgekeurd); wees standvastig in het feit dat je écht ziek bent, maar wijs geen suggesties die je zouden kunnen helpen sneller beter te worden (ook al zijn het onzin suggesties) van de hand. Je moet ook overkomen alsof je vindt dat je echt ziek bent en graag beter wilt worden.

Klinkt heel logisch, maar ik had vroeger vooral de neiging een soort slachtofferrol aan te nemen en dat wekte kennelijk irritatie en ongeloof op. Nu zeg ik dat ik ziek ben, dat ik zus en zo niet simpelweg niet kan en dat ik ook dolgraag beter wil worden en als me een of andere therapie aangeboden wordt, pak ik die aan (ook al weet ik bij voorbaat al dat het niet zal gaan werken).
Dank je voor je advies :) ik ben niet langdurig ziek, maar heb me te vaak ziek gemeld. Ik ga denk ik gewoon afwachten wat zij te zeggen heeft. En misschien valt het wel heel erg mee.
Ik denk dat ik wel aan ga geven hoe ik me nu voel, zwanger icm bloeddruk en de vermoeidheid door je medicatie. Misschien kunnen we samen iets bedenken waardoor ik wat meer ademruimte krijg. 5 dagen beschikbaar vind ik nu zelf eigenlijk echt te veel. Ik werk ze wel niet allemaal maar ik ga er wel elke dag opnieuw vanuit dat ik moet werken.

Ik vond de beurs ook leuk. Maar ik vond het gisteren toch wel druk ;) maar toen we aankwamen rijden (11.00) moesten we dan ook al naar een parkeerplaats extern en met een pendelbus naar de Rai. En die bracht ons naar de ingang van de Pasar Malam. Konden we geen kaartje kopen, konden we eerst naar een ander ingang waardoor we eerst heel de huishoudbeurs over moesten. Mijn god, wat is dat DRUK! Negen maanden beurs vond ik rustiger ogen, gelukkig.
Ik heb voornamelijk leuke prenten boeken en kartonnen boekjes gescoord. Een heerlijke kruik voor mezelf, en een zachte kruik voor de baby. En een heel leuk jumpsuitje van nOeser! En de gratis dingetjes. (Maar wat viel de nijntje-tas tegen zeg!)

Heb ook hele mooi dekentjes gezien, maar gelukkig voor mijn portomonnee waren die nog niet te koop ;)

Ik was samen met mijn vriend en eigenlijk zouden we zo weer gaan volgend jaar met de baby. Want eerlijk is eerlijk, dan kun je nog leuker slagen!
  maandag 2 maart 2015 @ 09:13:13 #126
105850 Fuente
mamamuts
pi_150205458
Ingee van harte gefeliciteerd *O*
En Danaa ook *O*
Verse baby's O+
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 2 maart 2015 @ 09:13:41 #127
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150205465
Risu de dag der dagen! Of doe je een UD-baby? ;)

DJMO ook al 37 weken, dus je mag nu officieel los!

Faptist, bijna verlof! Hou je het nog vol?

LuDann, lekken is iets waar weinig over te zeggen valt, kan inderdaad al tijdens het 2de trimster beginnen, en an over 3 weken weer over zijn. En BH maten snap ik ook nooit. Heb zelf weinig BH's, weinig zitten goed en snap er niets van. En als ik een keer 1 laat aanmeten ben ik 3 maanden later zwanger en past het niet meer. Je zou kunnen overwegen 1 zwangerschapsBH aan te laten meten. Kost je dan een keer ¤50 maar heb je doorgaans wel veel aan.

Joyce, veel succes met je gesprek.

Ik heb mijn dochter voor de eerste keer naar de peuterspeelzaal gebracht! Dus nu lig ik in alle stilte even op de bank O+ straks nog een boel telefoontjes plegen, gegevens voor de belastingaangifte doorsturen (ivm start bedrijf in 2014 laten we het dit jaar doen) en dan wil ik een begin gaan maken met spullen klaarmaken voor de baby O+
pi_150205619
Ingee en Dana: gefeliciteerd! *O*

Risu: jompel der jompels vandaag *O*
pi_150205711
Joycie succes met je verzuim gesprek.

Pessie geniet van je welverdiende rust!

Ik viel pas tegen 3:30 in slaap om daarna om half 5 wakker te worden van Luc die mij riep dat hij een bloedneus had. (Naja hij riep "mama!!!! Bloed!!!!) daarna lag hij bij ons in bed en heb ik van 5-8 nog wel goed geslapen, maar ben nu echt zo ontzettend moe ;( :O
pi_150205757
He bah, skoap...

Ik ging na week 10/11 weer beter slapen...Nog niet perfect, maar lig niet meer uren wakker elke nacht...
pi_150205772
Oh, en gefeliciteerd voor Ingee en Danaa.... *O* *O* *O*
pi_150206036
Risu: mijlpaal der mijlpalen! _O_
Ik denk dat het een UD baby gaat worden :Y
pi_150206183
DMJO: Meldplicht! *O*

Risu: Je hebt het bereikt! Maar ik denk dat je je baby al in je handen hebt ;) *O* Dat zou wel heel gaaf zijn.

Verder las ik iets over lekkende tepels (inderdaad pads ervoor gebruiken, bij de Etos zijn ze niet zo duur vind ik) en over slechte nachten :* .
pi_150206492
Goed. Longarts gebeld: Secretaresse ging overleggen over een verwijzing met de gyn, maar eigenlijk moet ik dan eerst naar het spreekuur. Eerst volgende mogelijkheid was begin april (ja eh, hallo?). Misschien was via de huisarts sneller.

Welja. Huisarts gebeld. Mocht meteen komen. Huisarts wil niet verwijzen, want dat is onzin "met astma kan je ook prima in de eerstelijn blijven". Als je relatief weinig last hebt geloof ik dat zo, maar ik ben echt geen makkelijk-astma patient en ik gebruik echt wel fors veel medicatie. Hoe dan ook, hij vond dat ik maar gewoon een verloskundige moest bellen voor een afspraak.

En nu twijfel ik. De longarts was echt heel duidelijk: je bent direct medisch, moet bij de gyn. Zegt de huisarts dus weer iets anders. -O- Waar doe ik nou goed aan?
pi_150206602
Inge en Dana gefeliciteerd *O* *O*

UD voor Risu *O*

En mijn laatste vakantiedag is aangebroken -O- de week ging veeeeeel te snel!
Ik ben donderdag naar de 9 maandenbeurs geweest en was bang dat ik t verschrikkelijk zou gaan vinden, maar vond het eigenlijk wel heel leuk! Niet heel veel gekocht maar nog wel een deken voor het ledikant en een voor het wiegje en een ringsling. De huishoudbeurs waar we nog even overheen wouden lopen vond ik wel drama! Alsof alles gratis weggegeven werd, want een drukte en ongeduld!
Morgen dus weer werken, maar wel ziekgemeld dus kan op mijn eigen tempo werken en tussendoor even zitten als het nodig is en misschien wat administratieve werkzaamheden doen.
Dat levert mij een boel minder stress en werkdruk op en maakt een slapeloze nacht ook minder erg, want slapen is hier ook drama de laatste tijd.
Maar het zwanger zijn vind ik nog steeds geweldig, de bewegingen van de kleine man en het kamertje die zo goed als af is O+
  maandag 2 maart 2015 @ 10:04:36 #136
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_150206611
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 10:00 schreef silliegirl het volgende:
Goed. Longarts gebeld: Secretaresse ging overleggen over een verwijzing met de gyn, maar eigenlijk moet ik dan eerst naar het spreekuur. Eerst volgende mogelijkheid was begin april (ja eh, hallo?). Misschien was via de huisarts sneller.

Welja. Huisarts gebeld. Mocht meteen komen. Huisarts wil niet verwijzen, want dat is onzin "met astma kan je ook prima in de eerstelijn blijven". Als je relatief weinig last hebt geloof ik dat zo, maar ik ben echt geen makkelijk-astma patient en ik gebruik echt wel fors veel medicatie. Hoe dan ook, hij vond dat ik maar gewoon een verloskundige moest bellen voor een afspraak.

En nu twijfel ik. De longarts was echt heel duidelijk: je bent direct medisch, moet bij de gyn. Zegt de huisarts dus weer iets anders. -O- Waar doe ik nou goed aan?
Voorleggen aan de vk, die kan je ook doorverwijzen :Y
  Moderator maandag 2 maart 2015 @ 10:04:42 #137
5428 crew  miss_sly
pi_150206612
quote:

Afspraak maken bij een vk en vandaar verder kijken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_150206643
quote:

Ik neem aan dat als de secretaresse dit vandaag met jouw longarts bespreekt dat een verwijzing zo gemaakt is? Als jouw arts vanaf het begin al duidelijk is geweest dat je hierdoor medisch bent zal je daar toch niet voor op spreekuur te hoeven komen?
Beetje raar Sillie, en in dit geval zal ik altijd het advies van de specialist volgen. Dus gewoon gaan voor een verwijzing naar de gyn.

Bij mij gaan verwijzing digitaal, weet niet of dit bij jou ook het geval is?

Ik snap ook niet zo goed waarom je arts tegen het advies van de specialist in wilt gaan?
pi_150206663
Sillie, ik zou gewoon een verloskundige praktijk bellen, die hebben hier meer mee te maken als de huisarts en misschien kunnen zij met telefonisch contact met de gyn prima jou zwangerschap begeleiden en anders sturen zij jou gewoon door naar de gynaecoloog.
pi_150206671
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 10:06 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat als de secretaresse dit vandaag met jouw longarts bespreekt dat een verwijzing zo gemaakt is? Als jouw arts vanaf het begin al duidelijk is geweest dat je hierdoor medisch bent zal je daar toch niet voor op spreekuur te hoeven komen?
Beetje raar Sillie, en in dit geval zal ik altijd het advies van de specialist volgen. Dus gewoon gaan voor een verwijzing naar de gyn.

Bij mij gaan verwijzing digitaal, weet niet of dit bij jou ook het geval is?
Ze gaan hier ook digitaal inderdaad. Ik hoop dat de secretaresse het dan inderdaad voorlegt (ze belt vandaag of morgen "ofzo" wel terug) en de verwijzing gewoon tot stand komt. Dan kan ik en op controle bij de longarts daarna en vast de afspraak bij de gyn maken.
pi_150206745
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 10:07 schreef -ik86- het volgende:
Sillie, ik zou gewoon een verloskundige praktijk bellen, die hebben hier meer mee te maken als de huisarts en misschien kunnen zij met telefonisch contact met de gyn prima jou zwangerschap begeleiden en anders sturen zij jou gewoon door naar de gynaecoloog.
Het punt is dat de verloskundige hier pas een eerste afspraak met je maakt als je 11+ weken bent. Opzich prima, ware het niet dat de gyn het eerder doet. Bovendien vindt ik al dat gewissel lastig; ik start dan liever maar gewoon het hele traject waar ik ook moet eindigen. Ook omdat de longarts er zo ontzettend op gehamerd heeft.
't is alleen irritant dat de huisarts dan ineens iets heel anders zegt. Ik had me al wel geschikt in een medisch traject en dan gaat hij ineens moeilijk doen en zeggen dat dat niet nodig is. Kunnen zorgverleners niet gewoon op een lijn zitten?

Nahjah ik wacht maar af tot de secretaresse van de longarts terugbelt.
pi_150206820
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 10:10 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Het punt is dat de verloskundige hier pas een eerste afspraak met je maakt als je 11+ weken bent. Opzich prima, ware het niet dat de gyn het eerder doet. Bovendien vindt ik al dat gewissel lastig; ik start dan liever maar gewoon het hele traject waar ik ook moet eindigen. Ook omdat de longarts er zo ontzettend op gehamerd heeft.
't is alleen irritant dat de huisarts dan ineens iets heel anders zegt. Ik had me al wel geschikt in een medisch traject en dan gaat hij ineens moeilijk doen en zeggen dat dat niet nodig is. Kunnen zorgverleners niet gewoon op een lijn zitten?

Nahjah ik wacht maar af tot de secretaresse van de longarts terugbelt.
Ik had ook een edit gedaan bij mijn eerdere post.

Waarom gaat je huisarts zo tegen het advies van de specialist in? Deze heeft meer kennis op dit gebied, en kan toch ook veel beter inschatten of dat hij/zij het beter vindt dat jij medisch begeleid wordt tijdens de zwangerschap?
  maandag 2 maart 2015 @ 10:14:27 #143
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150206823
Ik ging na 12 weken beter slapen, maar stom genoeg was ik in de periode dat ik slecht sliep helemaal niet moe, terwijl ik vanaf 15 weken ofzo na 22:00 's avonds helemaal instort, ook in het weekend.

Joyce, de insteek van dat gesprek hoeft helemaal niet bedoeld te zijn dat je je om niets ziek meldt. Je moet het niet zien dat je op het matje geroepen wordt. Als ze het gesprek goed doen, gaan ze kijken wat de reden is van je overmatige verzuim, en hoe dit verbeterd kan worden. Dat hoeft niet te betekenen dat jij je minder snel ziek meldt, ook al ben je echt ziek, maar misschien zijn er omstandigheden waardoor jij steeds ziek bent. Dan zouden ze samen met jou moeten kijken hoe dit voorkomen of verbeterd kan worden. Hypothetisch voorbeeld: jij zegt dat je een lage weerstand hebt. Dan zou je kunnen kijken hoe je je weerstand kan verbeteren, zodat je minder snel ziek wordt. Succes in elk geval met het gesprek!

Ik had net de SEO, en alles was helemaal goed! Kind blijft steeds voorbeeldig liggen bij de echo's waardoor die eigenlijk heel snel gedaan kunnen worden. Armen en benen zijn net als met de 12 weken echo lang en slank, wat gezien de bouw van mij en mij man helemaal klopt. Dus ga vooralsnog hooguit 1 of 2 maat 50 pakjes kopen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150206883
Sillie, ik zou in zo'n geval denk ik ook eerder naar de specialist dan naar de huisarts luisteren... De longarts is niet voor niets longarts. Maar wel vervelend dat je hierdoor weer in twijfel wordt gebracht.
pi_150206888
Dank je wel voor je reactie Mariposas!

En wat een mooi plaatje! Fijn dat alles goed was op de SEO! *O*
pi_150206997
Wow, Mariposas...Wat tof!
pi_150207064
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 10:16 schreef lunapuella het volgende:
Sillie, ik zou in zo'n geval denk ik ook eerder naar de specialist dan naar de huisarts luisteren... De longarts is niet voor niets longarts. Maar wel vervelend dat je hierdoor weer in twijfel wordt gebracht.
Ja nahjah. Ik wacht maar rustig af op bericht van de longarts terug dan. Wel lastig al dat wachten. Ik wilde gewoon horen "ja de verwijzing wordt gemaakt, je kunt eind van de week bellen voor een eerste afspraak" ofzo.

En mooie echo Mariposas! Fijn dat alles goed is :)
  maandag 2 maart 2015 @ 10:26:26 #148
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_150207110
Mooie echo, Mariposas! Alles goed?
  maandag 2 maart 2015 @ 10:27:34 #149
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150207137
Mooie echo Mariposas! O+ Fijn dat alles goed was!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_150207268
Gave echo Mariposas! Fijn dat alles goed is!
pi_150207383
Goeiemorgen!

Danaa en Ingee, van harte gefelciteerd!! *O* *O*

Mooie echo Mariposas :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_150207444
UD voor Risu!!

Mooie echo Mariposas O+ fijn dat alles goed is!
pi_150207471
Fijn Mariposas, een goede SEO *O*
  maandag 2 maart 2015 @ 10:48:16 #154
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150207592
Danaa, gefeliciteerd, en ik zag een mooi echoplaatje van Mariposas. Fijn dat alles in orde is :Y

Ik ben vandaag 15 weken, en mijn vingers jeuken om lieve schattige jumpsuits te kopen. Bij J. ontdekte ik de kleurige (scandinavische) merken te laat, en die had ze dus niet in kleine maatjes, maar nu mag ik! Nieuw vind ik ze toch vaak echt te duur, maar gisteren heb ik via marktplaats 2 nieuwe voor minder dan de helft van de originele prijs gescoord, en 1 nog heel mooie tweedehandse via facebook.

Hormones happy O+
  maandag 2 maart 2015 @ 10:51:12 #155
259886 pessie
pi_150207658
Mooie echo mari!

Sillie, niet naar je huisarts luisteren. Ik denk zelf ook dat je goed je verloskundige kunt bellen, je lijst met medicijnen doorgeven en vragen om een directe verwijzing naar de gyn.

Mouse, dat is inderdaad leuk! Ik heb zelf een heel leuk jumpsuitje gemaakt voor buikbaby O+ in maat 56. Wil er ook nog 1 of 2 kopen. Even marktplaats afstruinen is wel een goed idee ;) voor mijn middelste wist ik begin januari zeker dat ze een meisje was, toen heb ik bij een internetwinkel met 50% korting 2 jumpsuitjes gekocht. Aangezien je in augustus/september bent uitgerekend kun je wellicht in juni zulke deals vinden?
pi_150207768
Mari, wat een mooie foto van je baby!
pi_150208225
Danaa baby *O* gefeliciteerd met de kleine D. Laat je lekker verwennen tijdens je herstel (en daarna als het kan) ;) knuffelen met baby is goed voor je, dus lekker veel doen.

Hier UD zoals vele al opmerkte. Maar nog geen baby hoor. Ik voel me eigenlijk ook net iets te ziek voor een bevalling. Verkoudheid heeft toch flink doorgezet. Nacht was kut, maar toch aardig wat geslapen en nu gaat het wel weer. Had niet gedacht zo de dag der dagen door te moeten, maar het is niet anders. Wel een *O* voor 40-weken. Straks even ctg, en dan vanavond vroeg naar bed, morgen beter, en baby uitpersen. Strak plan.

Mari, wat een mooie echo zeg. Zo duidelijk. Fijn dat het allemaal goed is.
  maandag 2 maart 2015 @ 11:17:01 #158
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150208240
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 10:51 schreef pessie het volgende:
Mouse, dat is inderdaad leuk! Ik heb zelf een heel leuk jumpsuitje gemaakt voor buikbaby O+ in maat 56. Wil er ook nog 1 of 2 kopen. Even marktplaats afstruinen is wel een goed idee ;) voor mijn middelste wist ik begin januari zeker dat ze een meisje was, toen heb ik bij een internetwinkel met 50% korting 2 jumpsuitjes gekocht. Aangezien je in augustus/september bent uitgerekend kun je wellicht in juni zulke deals vinden?
Zeker wel! Over 2 weken weten we het ;)
Alleen jammer dat in de zomer natuurlijk de summersuits in de sale gaan, en daar heb ik in t najaar niets aan. Maar op MP en via facebookgroepen is er genoeg leuks te vinden. Nu kijk ik nog naar de min of meer unisex kleuren (rood/ wit/groen) en printjes (klavertjes, uiltjes, streepjes, sterren), maar zometeen wordt t wat meer genderspecifiek hoor. Ik heb op MP al genoeg onder mn favorieten gezet :Y
  maandag 2 maart 2015 @ 11:22:45 #159
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150208390
Heerlijk is dat hè, mm, koopjes scoren op marktplaats! Kan je wel makkelijk unisex vinden? Straks wordt het nog leuker, als je gericht kan kopen. O+

Risu, ik duim voor je bevalling vannacht! ^O^
pi_150208468
Even vraag tussendoor, ik loop vreselijk te hoesten nog steeds, en het zit helemaal vast. Wat mag ik veilig slikken? Op internet staat dat fluimucil veilig is in een lage dosis maar wat is een lage dosis?
pi_150208481
Gefeli Danaa en Ingee! *O*

En mooie echo Mariposas.

Wij hebben tot nu toe vier pakjes in maat 50, ik verwacht geen lange baby.

Volgens mij heb ik een beetje last van lage bloeddruk (elke keer met de meting door de vk is hij laag). Duizelig, zwaar gevoel in ledematen als ik opsta, alsof ik flauw ga vallen. Eigenlijk hetzelfde als wanneer ik te snel opsta na het bloed geven bii de bloedbank. De baby beweegt gelukkig goed en ik ben thuis aan het werk, ook handig. Ik heb wel even met arts gebeld (directe familie ;)) en aankijken lijkt het beste te zijn, zolang de baby goed beweegt en ik geen vocht verlies.

Heeft iemand dit ook en misschien tips? Ik drink nu bouillon en verder veel water, maar ik voel me nog niet helemaal fit. Als het over een paar uur nog zo is dan bel ik de vk.
  maandag 2 maart 2015 @ 11:42:29 #162
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150208870
Ik herken het wel een beetje, Minarosa, ik heb ook steeds een lage bloeddruk. Of nouja, precies op de ondergrens eigenlijk (100/60). Maar de klachten vallen bij mij op zich mee. Ben het ook wel gewend, want ik heb altijd een lage bloeddruk. Zoute dingen eten inderdaad, en daarbij goed eten om te zorgen dat in elk geval je bloedsuikerspiegel ook goed op peil blijft. Fruit en volkorenbrood eet ik veel.

Cassandra, ik zou voor de helft van de aanbevolen dosering gaan. Of eigenlijk zou ik het helemaal niet gebruiken, want er zijn geen aanwijzingen dat het daadwerkelijk effect heeft, hooguit op de subjectieve symptomen. Het is eigenlijk een beetje een placebo-middel. Het wordt in de geneeskunde ook vrijwel niet meer gebruikt.
Volgens Farmacotherapeutisch Kompas kan het overigens in lage en hoge dosering veilig worden gebruikt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 20% gewijzigd door Mariposas op 02-03-2015 11:49:35 ]
pi_150208877
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:27 schreef Minarosa het volgende:

En mooie echo Mariposas.

Volgens mij heb ik een beetje last van lage bloeddruk (elke keer met de meting door de vk is hij laag). Duizelig, zwaar gevoel in ledematen als ik opsta, alsof ik flauw ga vallen. Eigenlijk hetzelfde als wanneer ik te snel opsta na het bloed geven bii de bloedbank. De baby beweegt gelukkig goed en ik ben thuis aan het werk, ook handig. Ik heb wel even met arts gebeld (directe familie ;)) en aankijken lijkt het beste te zijn, zolang de baby goed beweegt en ik geen vocht verlies.

Heeft iemand dit ook en misschien tips? Ik drink nu bouillon en verder veel water, maar ik voel me nog niet helemaal fit. Als het over een paar uur nog zo is dan bel ik de vk.
Hoe is je ijzer? Ik had dit na de bevalling heel erg en toen had ik dus ijzertekort
S. 2014
J. 2016
pi_150208927
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:26 schreef Cassandra87 het volgende:
Even vraag tussendoor, ik loop vreselijk te hoesten nog steeds, en het zit helemaal vast. Wat mag ik veilig slikken? Op internet staat dat fluimucil veilig is in een lage dosis maar wat is een lage dosis?
Hoe rot ook, Ik zou niks gebruiken, heb ik toen ook niet gedaan, ja homeopatische zooi maar das t zelfde als niks voor mijn gevoel :P
En anders even overleggen met je huisarts/vk
S. 2014
J. 2016
pi_150208976
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:26 schreef Cassandra87 het volgende:
Als je je echt zo vervelend voelt bel even met je huisarts en vraag om advies? (of met je VK?)
Ik zou niet zelf gaan dokteren.
pi_150209050
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:17 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Zeker wel! Over 2 weken weten we het ;)
Alleen jammer dat in de zomer natuurlijk de summersuits in de sale gaan, en daar heb ik in t najaar niets aan. Maar op MP en via facebookgroepen is er genoeg leuks te vinden. Nu kijk ik nog naar de min of meer unisex kleuren (rood/ wit/groen) en printjes (klavertjes, uiltjes, streepjes, sterren), maar zometeen wordt t wat meer genderspecifiek hoor. Ik heb op MP al genoeg onder mn favorieten gezet :Y
Tzt zal ik ook wel wat in de verkoop doen, al heb ik meer jongenspakjes dan unisex ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 2 maart 2015 @ 11:49:57 #167
409579 LuDann
All the way
pi_150209081
quote:

Dit brengt mijn frustratie jegens huisartsen weer omhoog. Je kunt geen andere zoeken? De VK gaat hierover, zoals al gezegd, misschien een VK bellen, de situatie uitleggen en vragen of je vervroegd mag komen?

Duurde bij mij ook een paar weken voor ik bij de gyn zat, terwijl in mijn situatie toch echt wel heel duidelijk was dat ik daar zou belanden.
pi_150209128
Zijn er geen protocollen voor wanneer iemand medisch is dan?
  maandag 2 maart 2015 @ 11:54:19 #169
409579 LuDann
All the way
pi_150209228
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 10:14 schreef Mariposas het volgende:
Ik ging na 12 weken beter slapen, maar stom genoeg was ik in de periode dat ik slecht sliep helemaal niet moe, terwijl ik vanaf 15 weken ofzo na 22:00 's avonds helemaal instort, ook in het weekend.

Joyce, de insteek van dat gesprek hoeft helemaal niet bedoeld te zijn dat je je om niets ziek meldt. Je moet het niet zien dat je op het matje geroepen wordt. Als ze het gesprek goed doen, gaan ze kijken wat de reden is van je overmatige verzuim, en hoe dit verbeterd kan worden. Dat hoeft niet te betekenen dat jij je minder snel ziek meldt, ook al ben je echt ziek, maar misschien zijn er omstandigheden waardoor jij steeds ziek bent. Dan zouden ze samen met jou moeten kijken hoe dit voorkomen of verbeterd kan worden. Hypothetisch voorbeeld: jij zegt dat je een lage weerstand hebt. Dan zou je kunnen kijken hoe je je weerstand kan verbeteren, zodat je minder snel ziek wordt. Succes in elk geval met het gesprek!

Ik had net de SEO, en alles was helemaal goed! Kind blijft steeds voorbeeldig liggen bij de echo's waardoor die eigenlijk heel snel gedaan kunnen worden. Armen en benen zijn net als met de 12 weken echo lang en slank, wat gezien de bouw van mij en mij man helemaal klopt. Dus ga vooralsnog hooguit 1 of 2 maat 50 pakjes kopen.
SPOILER
Oh, wat mooi! *stil is...

En wat fijn dat alles goed was. Feli! *O*

Risu, wat is dat nu, nog geen baby? Doe eens snel werpen jij! :+
quote:

En mooie echo Mariposas.

Ehm, wat mensen als zeiden, wat meer zout (niet te veel), dropjes, veel water drinken, plotse overgang van kou naar warmte vermijden, niet te snel opstaan.

Heel vervelend is het, ik kamp er ook al een tijdje mee en ik heb vooral dat ik de hele tijd moe ben (terwijl mijn ijzergehalte gewoon oke is).
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:51 schreef L-E het volgende:
Zijn er geen protocollen voor wanneer iemand medisch is dan?
Jawel, maar die zijn overal en bij iedereen anders krijg ik de indruk. Ik heb een speciaal voor mij ontworpen ''zorgpad'' waarin per week staat uitgestippeld wat er moet/gaat gebeuren, maar het duurde even voor dat allemaal was uitgezocht.
pi_150209263
Kenmerk van een protocol is toch juist dat het uniform is, als het overal anders is vind ik het rare protocollen :P
  maandag 2 maart 2015 @ 11:56:08 #171
409579 LuDann
All the way
pi_150209280
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:55 schreef L-E het volgende:
Kenmerk van een protocol is toch juist dat het uniform is, als het overal anders is vind ik het rare protocollen :P
Je hebt geloof ik per aandoening verschillende protocollen. :P En dan zal de ernst van de aandoening en de eventuele combi met andere aandoeningen er ook nog bij komen.
pi_150209708
Nahjah, er zijn wel richtlijnen en protocollen, maar elke patient is ook weer anders.

Ik snap wel dat ze individueel willen kijken, maar ik vind het maar niks, eigenlijk. Mijn longarts was zo stellig in; het moet in het medische traject, klaar, dat ik dat ook wel zo wil nu. Dat voelt dan veilig.

Nahgoed, ik neem eigenlijk maar even aan dat ik teruggebeld ga worden over de verwijzing (die zullen ze dan wel in orde maken, kan me niet voorstellen dat de longarts nu ook moeilijk gaat doen) en anders bel ik ze zelf gewoon weer.
pi_150209945
Fijn, herkenning O+ Ik maak me geen zorgen maar het is lastig in combinatie met werk. HB was met 11 weken trouwens prima (9.2) dus ik verwacht dat het daar niet aan ligt.

Lastig silliegirl, die onduidelijkheid!

En 40 weken voor Risu! Wat is dat snel gegaan zeg! Ik ben zo benieuwd wanneer ze gaat komen O+
pi_150210243
Poging doen om bij te lezen :@

Wat een lang weekend vol drukte gehad. Nergens tijd voor gehad! :@
Schudden voor gebruik
pi_150210260
Oh nou. Teruggebeld. De longarts wil me eerst op 't spreekuur zien en heeft me er ergens tussengepropt. Kan nu volgende week maandag terecht. Dan doen we dat maar en dan hoor ik het wel.
Ik ben dan net 5,5 weken, dus dan heb ik nog tijd genoeg om de gyn (die doen een intake tussen 7 en 9 weken) of verloskundige te regelen denk ik, dus dat moet lukken dan.
pi_150210401
Ik heb ook een lage bloeddruk normaal gesproken (100/55) en mij helpt het om wat te eten als ik me flauw begin te voelen. Door denderen resulteerde bij mij regelmatig in flauw vallen dus daar ben ik mee gestopt. Als je je zorgen maakt, kaart het dan aan bij je vk of huisarts, je bent de eerste niet denk ik.

Stippel mag je ondertussen van je man al zeggen of jullie een jongetje of een meisje krijgen?
pi_150211023
Late reacties op bijleesposten:
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:34 schreef Gevalletje het volgende:

Oh en ik heb het gedaan geloof ik.. Paar weken terug Johova's aan de deur. Omdat ik het vaak wel interessant vind om dat boekje te lezen, om te zien wat ze nou eigenlijk echt denken (heb er zelf echt niks mee), zei ik dat ik niet gelovig ben maar het boekje best wil lezen. Nu stonden ze vanmorgen dus weer aan de deur -O- Braaf het foldertje aangepakt, ze zei nog iets over een betere wereld, keek naar m'n buik "dat is nu helemaal belangrijk he?" en ze gingen weer weg. Ben bang dat ze nu vaker gaan komen omdat ik wel foldertjes aanpak en niet binnen 1sec de deur dichtkwak..
SPOILER
Je valt onder "nabezoek" dat is heel gewoonlijk. Dat wil zeggen dat je interesse toont in de tijdschriften (die hebben ook leuke, interessante artikelen er tussen zitten ;) ). Meestal wijzen ze een artikeltje aan en wensen je een fijne dag ;) Mocht je meer willen weten staat dat vrij om te vragen. Je bent nergens toe verplicht. Je kunt ook aangeven dat ze de tijdschriften gewoon in de brievenbus mogen stoppen zonder aan te bellen als je dat fijner vindt. Er zijn trouwens leuke animatie filmpjes voor kleine kids op de site ;) gaan over "luisteren naar papa en mama" en zulks.

En ja daar weet ik van alles van en over O-)

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:57 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hier vd week ook jehova's aan de deur! Meneer was heel vriendelijk en gaf me een hand, omdat ik de deur niet meteen dichtgooide.

Vanmorgen was er n vriendin op bezoek. Ik ging dr vertellen dat ik zwanger was.
Ik: Ik moet je wat vertellen! :) :D
Zij: Ik jou ook! :P
Ik: Niet! Nee! Ja? Echt?

Samen: O+ :* *O* ^O^

1 vriendin rond de 17wkn. Zij 9 wkn en ik bijna 12 wkn. O+
wat vreselijk leuk om het zo te vertellen en ontdekken van de zwangerschap! O+
Schudden voor gebruik
pi_150211430
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:49 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Je valt onder "nabezoek" dat is heel gewoonlijk. Dat wil zeggen dat je interesse toont in de tijdschriften (die hebben ook leuke, interessante artikelen er tussen zitten ;) ). Meestal wijzen ze een artikeltje aan en wensen je een fijne dag ;) Mocht je meer willen weten staat dat vrij om te vragen. Je bent nergens toe verplicht. Je kunt ook aangeven dat ze de tijdschriften gewoon in de brievenbus mogen stoppen zonder aan te bellen als je dat fijner vindt. Er zijn trouwens leuke animatie filmpjes voor kleine kids op de site ;) gaan over "luisteren naar papa en mama" en zulks.

[..]

Whahaha, dat zat erin. :D

Nieuwe baby's. O+ Gefeliciteerd! *O* *G*

Bah, tap, wat klote. Het was eigenlijk hartstikke leuk. ;(

Hier lijkt het wel of er iemand random op mn moodknoppen zit te rammen. "Blij, boos, vrolijk, verdrietig...
En nu allemaal tegelijk! YEAH!"

:')

[ Bericht 1% gewijzigd door -Spring op 02-03-2015 14:03:03 ]
pi_150211850
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 12:26 schreef ingee het volgende:
Goedemiddag!
Gisterochtend om 8:36 is onze prachtige dochter R.oos geboren 😊.

Vrijdagochtend ben ik gestript en in de middag begon het te rommelen. Rond 22u kwamen er rugweeen opzetten, om 3 uur de verloskundige gebeld, die kwam tegen 4 uur, 6 cm ontsluiting! In het ziekenhuis om 6 uur op 10 cm, maar er kwamen geen persweeen en de weeen zwakten zelfs helemaal af. Na 2 uur weeenopwekkers en een pijnpompje mocht ik om 8 uur weer persen. Om 8:36 is ze met een kleine knip geboren en mocht ik haar zelf aanpakken en op mijn buik leggen. Ze weegt 3370 gram.
De bevalling was geweldig! Ik zou het zo weer doen :).

Ze had in het vruchtwater gepoept, dus tot 's avonds in het ziekenhuis gebleven en toen voor het eerst naar huis met onze kleine meid.

Ze ligt nu lekker tegen me aan te slapen en we zijn druk bezig om de borstvoeding op gang te brengen ivm mijn borstverkleining. Gelukkig we kraamverzorgster die er erg veel van af weet.

En nu zijn we papa en mama van een klein prulleke :).
Gefeliciteerd!!! *O* Wat een leuke naam ook.

quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 19:56 schreef Danaa het volgende:
Goedenavond!

Daar ben ik dan. Niks gelezen.

Ik kan jullie melden dat wij papa en mama zijn geworden van onze kleine man D. (Liever niet online)

Maandag ballon geplaatst, dinsdag gel, strippen, plots gebroken vliezen, weeën schoten niet op dus de nacht in en woensdag zouden we weer zien. Om 09:00 aan de weeenopwekkers, D. reageerde met zijn hartslag heel slecht op de weeen. Toen is na een hoop overleg uiteindelijk besloten om om 1515 naar de OK te gaan voor een keizersnede.

We zijn vrijdag thuis gekomen! Hij doet het geweldig, mijn wond geneest goed. Heeft veel indruk op me gemaakt, de machteloosheid met zo'n buik. Dag bij dag word ik mobieler.
Daar is ze dan! (ik bedoel de mama ;) )
Gefeliciteerd! Ik vroeg me echt al een tijd af waar je uit hing!
Gelukkig dat je wond goed geneest! :*
Schudden voor gebruik
pi_150212178
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:28 schreef Cholula het volgende:

Stippel mag je ondertussen van je man al zeggen of jullie een jongetje of een meisje krijgen?
vanavond (stief)schoonzus inlichten en dan is de eerste rang familie ingelicht. Daarna mag ik het online zetten *O*

*Jubel jubel*
Schudden voor gebruik
pi_150212697
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 12:49 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

[..]

Ah ok :) Weet er niet vanalles over, maar wel wat

SPOILER
Ohja, Gestreeptestoel is zwanger met 2 vriendinnen, wat leuk!!
pi_150212723
ego post:

Bij de negenmaandenbeurs geweest met mijn zusje die nog maar 4 weken hoeft te hobbelen met der prachtige dikke buik.
SPOILER: lang verhaal
De rest van het weekend zat ook vol gepland. Ook waren we even naar de prenatal geweest (mijn meneer en ik) en daar wat dingetjes bekeken en in het mandje gemikt. Met name de papa die niet te houden is bij alle kleertjes. Hij mikt echt van alles is het mandje :') "Kijk nou hoe schattig! kijk nou!! OH EN DIE EN DIE.. zullen we daar maar gelijk in alle maten.... bla bla O+ "
Daar voelde het trouwens drukker dan op de beurs :9

Ik wens iedereen vandaag een fijne dag toe :*
Schudden voor gebruik
pi_150212810
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 13:00 schreef -Spring het volgende:

[..]

Bah, tap, wat klote. Het was eigenlijk hartstikke leuk. ;(

SPOILER
Tralalalaaa
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 2 maart 2015 @ 13:45:05 #184
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150212879
*egopost* (lees straks wel bij ;) )

SPOILER
Volgende week woensdag om 07:00 uur ( :O ) melden in het ziekenhuis

maandag 2 maart 2015 @ 13:49:02 #185
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150212957
TAP :*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_150212972
Meld!! :o :o *O*

Ook een *O* voor de 37 weken van DJMO en gefeliciteerd met je zoontje! We staan nu gewoon ineens gedeeld 3e in de lijst! :o

Jaaa daar is Danaa! *G* gefeliciteerd met jullie zoontje! Heeft nog even geduurd allemaal zeg, hoop dat je snel herstelt!

UD voor Risu! *O* Snel weer helemaal beter worden en dan bevallen!

Qua dingen vergeten, in het begin waren dat vooral voorwerpen. Weet nog van 1 week waarin ik 3x mn jas ergens was vergeten.. Nu gaat dat al tijden goed, maar kan ik soms niet meer op woorden komen, vooral als het even druk is. Dan weet ik precies wat ik wil zeggen, maar kan onmogelijk op 1 of meerdere woorden van een zin komen, heel irritant.. Achja, komt wel weer goed, hopelijk :P

Fijn dat je longarts een afspraak ertussen heeft kunnen proppen Sillie! Wat een gedoe nog even zeg..

Goede SEO voor Mariposas! *O* en mooie echofoto, die handjes en voetjes O+

Hier ook een lage bloeddruk Minarosa. Heb ik altijd al en heb er geen last van, geloof dat ik rond de 20 weken was toen ik me ineens wel snel wat slap en draaierig voelde. Ik kreeg toen te horen dat ik zoutig moest eten (was toch al het enige wat ik toen lekker vond), wat drop mocht eten en voldoende moest drinken. Bij mij is het dus na een tijdje weer weggetrokken.

Ohja en die opmerking op de housewarming was ook niet naar bedoeld hoor, kon er alleen even wat minder mee omdat ik al probeerde om niet te huilen :P. Ben vooral trots op m'n vriendin, hoe onzeker ze kon zijn tijdens de zwangerschap en nu zo rustig alles kan vertellen en relativeren en ook alweer naar de toekomst kan kijken! :)
pi_150212979
He TAP!
Wat ontzettend rot! :*
Schudden voor gebruik
  maandag 2 maart 2015 @ 13:56:15 #188
259886 pessie
pi_150213159
Tap :*

DJMO, tenzij hij zich eerder meld ;)

stippel, dat klinkt nog best leuk eigenlijk! En raden ze rugdragen echt aan met een rekbare doek :o ?
pi_150213168
Ach TAP :* Heel begrijpelijk.

Wat zien ik, DJMO?
pi_150213214
Ach TAP :*
pi_150213215
He, wat balen TAP! Ook al was het maar kort, je stelt je er toch gelijk op in. :*

quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 13:45 schreef DJMO het volgende:

SPOILER
Hartje!
Ik heb dit beeld maar een paar keer gezien en dan maar heel kort, dus ik kan er verder eigenlijk niks uit halen :P
En dan? Gaan ze dan al inleiden? Ja zo stijg ik wel ineens erg hard in de lijst hoor!! :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 2 maart 2015 @ 13:59:31 #192
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150213275
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 13:56 schreef Limone het volgende:
Ach TAP :* Heel begrijpelijk.

Wat zien ik, DJMO?
dit plaatje ging voornamelijk om de hartslag ;) er was niet echt meer iets te zien qua baby :P Op de hand voelde de baby gewoon normaal qua grootte, en ook de buikomtrek wees nog steeds op een p50 kindje :)

Ben nog getoucheerd om te kijken of ze volgende week meteen m'n vliezen konden breken of dat ik eerst nog aan de gel moet. Het spande erom, maar ze had goede hoop dat ik volgende meteen in het diepe gegooid kan worden. Toucheren deed trouwens gemeen pijn :X

pi_150213312
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 13:45 schreef DJMO het volgende:

SPOILER
Oeh spannend!!! Lijkt me raar om een THT-datum te hebben. Hoe beleef jij dat?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 2 maart 2015 @ 14:02:44 #194
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150213390
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:00 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Oeh spannend!!! Lijkt me raar om een THT-datum te hebben. Hoe beleef jij dat?
vooral praktisch ;) Niet op het laatste moment opvang moeten regelen of de kinderen midden in de nacht uit bed moeten halen omdat het begonnen is bijvoorbeeld.

pi_150213493
Dat is wel waar ja, in jouw geval wel erg handig!
Vind het wel een gek idee dat jij volgende week al je kindje zal hebben! Er is over 2 weken nog een etentje waar ik nog wel heen zou willen en een dag later het feestje van mn nichtje die 2 wordt waar ik graag bij wil zijn (maar dat is op ruim een uur rijden, dus wel flinke twijfel daarover, ook al rijd ik dan niet zelf). Vind het best onwerkelijk dat het stiekem elk moment kan gebeuren nu :o
pi_150213562
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:02 schreef DJMO het volgende:

[..]

vooral praktisch ;) Niet op het laatste moment opvang moeten regelen of de kinderen midden in de nacht uit bed moeten halen omdat het begonnen is bijvoorbeeld.
Haha ja dat is ook wel weer zo... Ik kan er zelf niet zo goed tegen dat ik niet weet wanneer het gaat beginnen en wil ook graag een THT-datum (en dan niet de datum van wanneer ik 42 weken zwanger ben ;) ), maar ik weet natuurlijk dat ze dat niet zomaar doen ;) . Ik zou heel graag ergens naartoe willen kunnen leven. Nu heb ik mijn UD wel in mijn hoofd, maar dat wil niet eens wat zeggen. Kan ik niet zo goed hebben, merk ik :')
pi_150213628
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 13:56 schreef pessie het volgende:
Tap :*

DJMO, tenzij hij zich eerder meld ;)

stippel, dat klinkt nog best leuk eigenlijk! En raden ze rugdragen echt aan met een rekbare doek :o ?
:') JA! Echt!

ook dat je een kindje net zolang kunt dragen in een rekbare als in een geweven. Ik gaf al aan succes met eruit ploppende kids op je rug en succes met een 2 jarige in een rekbare :')

De vertegenwoordigster werd er ook niet gezelliger op :P Ik moest niet zo lastig doen en gewoon een maat 6 kopen, terwijl deze niet eens fatsoenlijk afgeknoopt kon worden, want dan had ik samen met een rekbare wel een beetje korting. Een draagzak vond ze zelf teveel gedoe en wuifde die weg onder het mom van die zijn duur en lastig.. :') * 1000
Schudden voor gebruik
pi_150213750
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:11 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

:') JA! Echt!
Zijn jouw initialen C.W? :P

Edit: ja dus! :D
pi_150213813
quote:

En mooie echo Mariposas.

Ik heb ook de hele zwangerschap lage bloeddruk gehad, begon met 90/45 en ging geleidelijk iets omhoog maar bleef erg laag. Idd vaak duizelig met opstaan etc. Mijn VK zei echter dat een lage bloeddruk juist goed is tijdens de zwangerschap, en hij wordt geleidelijk vanzelf wat hoger naarmate je verder komt in de zwangerschap. Ik zit nu met 36 weken op 110/70.

Mijn VK gaf idd aan om altijd wat te eten bij je te hebben, ik had vaak iets van snelle jelle oid in mijn tas, en af en toe dropjes idd. Verder niet te snel willen opstaan, en even 'aarden' als je snel van liggen naar zitten of staan wisselt.

En als je twijfelt, zeker VK bellen, die kan je vast nog meer tips geven.
pi_150213876
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:15 schreef -Spring het volgende:

[..]

:P

Edit: ja dus! :D
:D
Schudden voor gebruik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: