abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150207383
Goeiemorgen!

Danaa en Ingee, van harte gefelciteerd!! *O* *O*

Mooie echo Mariposas :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_150207444
UD voor Risu!!

Mooie echo Mariposas O+ fijn dat alles goed is!
pi_150207471
Fijn Mariposas, een goede SEO *O*
  maandag 2 maart 2015 @ 10:48:16 #154
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150207592
Danaa, gefeliciteerd, en ik zag een mooi echoplaatje van Mariposas. Fijn dat alles in orde is :Y

Ik ben vandaag 15 weken, en mijn vingers jeuken om lieve schattige jumpsuits te kopen. Bij J. ontdekte ik de kleurige (scandinavische) merken te laat, en die had ze dus niet in kleine maatjes, maar nu mag ik! Nieuw vind ik ze toch vaak echt te duur, maar gisteren heb ik via marktplaats 2 nieuwe voor minder dan de helft van de originele prijs gescoord, en 1 nog heel mooie tweedehandse via facebook.

Hormones happy O+
  maandag 2 maart 2015 @ 10:51:12 #155
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150207658
Mooie echo mari!

Sillie, niet naar je huisarts luisteren. Ik denk zelf ook dat je goed je verloskundige kunt bellen, je lijst met medicijnen doorgeven en vragen om een directe verwijzing naar de gyn.

Mouse, dat is inderdaad leuk! Ik heb zelf een heel leuk jumpsuitje gemaakt voor buikbaby O+ in maat 56. Wil er ook nog 1 of 2 kopen. Even marktplaats afstruinen is wel een goed idee ;) voor mijn middelste wist ik begin januari zeker dat ze een meisje was, toen heb ik bij een internetwinkel met 50% korting 2 jumpsuitjes gekocht. Aangezien je in augustus/september bent uitgerekend kun je wellicht in juni zulke deals vinden?
pi_150207768
Mari, wat een mooie foto van je baby!
pi_150208225
Danaa baby *O* gefeliciteerd met de kleine D. Laat je lekker verwennen tijdens je herstel (en daarna als het kan) ;) knuffelen met baby is goed voor je, dus lekker veel doen.

Hier UD zoals vele al opmerkte. Maar nog geen baby hoor. Ik voel me eigenlijk ook net iets te ziek voor een bevalling. Verkoudheid heeft toch flink doorgezet. Nacht was kut, maar toch aardig wat geslapen en nu gaat het wel weer. Had niet gedacht zo de dag der dagen door te moeten, maar het is niet anders. Wel een *O* voor 40-weken. Straks even ctg, en dan vanavond vroeg naar bed, morgen beter, en baby uitpersen. Strak plan.

Mari, wat een mooie echo zeg. Zo duidelijk. Fijn dat het allemaal goed is.
  maandag 2 maart 2015 @ 11:17:01 #158
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150208240
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 10:51 schreef pessie het volgende:
Mouse, dat is inderdaad leuk! Ik heb zelf een heel leuk jumpsuitje gemaakt voor buikbaby O+ in maat 56. Wil er ook nog 1 of 2 kopen. Even marktplaats afstruinen is wel een goed idee ;) voor mijn middelste wist ik begin januari zeker dat ze een meisje was, toen heb ik bij een internetwinkel met 50% korting 2 jumpsuitjes gekocht. Aangezien je in augustus/september bent uitgerekend kun je wellicht in juni zulke deals vinden?
Zeker wel! Over 2 weken weten we het ;)
Alleen jammer dat in de zomer natuurlijk de summersuits in de sale gaan, en daar heb ik in t najaar niets aan. Maar op MP en via facebookgroepen is er genoeg leuks te vinden. Nu kijk ik nog naar de min of meer unisex kleuren (rood/ wit/groen) en printjes (klavertjes, uiltjes, streepjes, sterren), maar zometeen wordt t wat meer genderspecifiek hoor. Ik heb op MP al genoeg onder mn favorieten gezet :Y
  maandag 2 maart 2015 @ 11:22:45 #159
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150208390
Heerlijk is dat hè, mm, koopjes scoren op marktplaats! Kan je wel makkelijk unisex vinden? Straks wordt het nog leuker, als je gericht kan kopen. O+

Risu, ik duim voor je bevalling vannacht! ^O^
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_150208468
Even vraag tussendoor, ik loop vreselijk te hoesten nog steeds, en het zit helemaal vast. Wat mag ik veilig slikken? Op internet staat dat fluimucil veilig is in een lage dosis maar wat is een lage dosis?
pi_150208481
Gefeli Danaa en Ingee! *O*

En mooie echo Mariposas.

Wij hebben tot nu toe vier pakjes in maat 50, ik verwacht geen lange baby.

Volgens mij heb ik een beetje last van lage bloeddruk (elke keer met de meting door de vk is hij laag). Duizelig, zwaar gevoel in ledematen als ik opsta, alsof ik flauw ga vallen. Eigenlijk hetzelfde als wanneer ik te snel opsta na het bloed geven bii de bloedbank. De baby beweegt gelukkig goed en ik ben thuis aan het werk, ook handig. Ik heb wel even met arts gebeld (directe familie ;)) en aankijken lijkt het beste te zijn, zolang de baby goed beweegt en ik geen vocht verlies.

Heeft iemand dit ook en misschien tips? Ik drink nu bouillon en verder veel water, maar ik voel me nog niet helemaal fit. Als het over een paar uur nog zo is dan bel ik de vk.
  maandag 2 maart 2015 @ 11:42:29 #162
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150208870
Ik herken het wel een beetje, Minarosa, ik heb ook steeds een lage bloeddruk. Of nouja, precies op de ondergrens eigenlijk (100/60). Maar de klachten vallen bij mij op zich mee. Ben het ook wel gewend, want ik heb altijd een lage bloeddruk. Zoute dingen eten inderdaad, en daarbij goed eten om te zorgen dat in elk geval je bloedsuikerspiegel ook goed op peil blijft. Fruit en volkorenbrood eet ik veel.

Cassandra, ik zou voor de helft van de aanbevolen dosering gaan. Of eigenlijk zou ik het helemaal niet gebruiken, want er zijn geen aanwijzingen dat het daadwerkelijk effect heeft, hooguit op de subjectieve symptomen. Het is eigenlijk een beetje een placebo-middel. Het wordt in de geneeskunde ook vrijwel niet meer gebruikt.
Volgens Farmacotherapeutisch Kompas kan het overigens in lage en hoge dosering veilig worden gebruikt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 20% gewijzigd door Mariposas op 02-03-2015 11:49:35 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_150208877
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:27 schreef Minarosa het volgende:

En mooie echo Mariposas.

Volgens mij heb ik een beetje last van lage bloeddruk (elke keer met de meting door de vk is hij laag). Duizelig, zwaar gevoel in ledematen als ik opsta, alsof ik flauw ga vallen. Eigenlijk hetzelfde als wanneer ik te snel opsta na het bloed geven bii de bloedbank. De baby beweegt gelukkig goed en ik ben thuis aan het werk, ook handig. Ik heb wel even met arts gebeld (directe familie ;)) en aankijken lijkt het beste te zijn, zolang de baby goed beweegt en ik geen vocht verlies.

Heeft iemand dit ook en misschien tips? Ik drink nu bouillon en verder veel water, maar ik voel me nog niet helemaal fit. Als het over een paar uur nog zo is dan bel ik de vk.
Hoe is je ijzer? Ik had dit na de bevalling heel erg en toen had ik dus ijzertekort
S. 2014
J. 2016
pi_150208927
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:26 schreef Cassandra87 het volgende:
Even vraag tussendoor, ik loop vreselijk te hoesten nog steeds, en het zit helemaal vast. Wat mag ik veilig slikken? Op internet staat dat fluimucil veilig is in een lage dosis maar wat is een lage dosis?
Hoe rot ook, Ik zou niks gebruiken, heb ik toen ook niet gedaan, ja homeopatische zooi maar das t zelfde als niks voor mijn gevoel :P
En anders even overleggen met je huisarts/vk
S. 2014
J. 2016
pi_150208976
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:26 schreef Cassandra87 het volgende:
Als je je echt zo vervelend voelt bel even met je huisarts en vraag om advies? (of met je VK?)
Ik zou niet zelf gaan dokteren.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150209050
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:17 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Zeker wel! Over 2 weken weten we het ;)
Alleen jammer dat in de zomer natuurlijk de summersuits in de sale gaan, en daar heb ik in t najaar niets aan. Maar op MP en via facebookgroepen is er genoeg leuks te vinden. Nu kijk ik nog naar de min of meer unisex kleuren (rood/ wit/groen) en printjes (klavertjes, uiltjes, streepjes, sterren), maar zometeen wordt t wat meer genderspecifiek hoor. Ik heb op MP al genoeg onder mn favorieten gezet :Y
Tzt zal ik ook wel wat in de verkoop doen, al heb ik meer jongenspakjes dan unisex ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 2 maart 2015 @ 11:49:57 #167
409579 LuDann
All the way
pi_150209081
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 10:00 schreef silliegirl het volgende:
Goed. Longarts gebeld: Secretaresse ging overleggen over een verwijzing met de gyn, maar eigenlijk moet ik dan eerst naar het spreekuur. Eerst volgende mogelijkheid was begin april (ja eh, hallo?). Misschien was via de huisarts sneller.

Welja. Huisarts gebeld. Mocht meteen komen. Huisarts wil niet verwijzen, want dat is onzin "met astma kan je ook prima in de eerstelijn blijven". Als je relatief weinig last hebt geloof ik dat zo, maar ik ben echt geen makkelijk-astma patient en ik gebruik echt wel fors veel medicatie. Hoe dan ook, hij vond dat ik maar gewoon een verloskundige moest bellen voor een afspraak.

En nu twijfel ik. De longarts was echt heel duidelijk: je bent direct medisch, moet bij de gyn. Zegt de huisarts dus weer iets anders. -O- Waar doe ik nou goed aan?
Dit brengt mijn frustratie jegens huisartsen weer omhoog. Je kunt geen andere zoeken? De VK gaat hierover, zoals al gezegd, misschien een VK bellen, de situatie uitleggen en vragen of je vervroegd mag komen?

Duurde bij mij ook een paar weken voor ik bij de gyn zat, terwijl in mijn situatie toch echt wel heel duidelijk was dat ik daar zou belanden.
pi_150209128
Zijn er geen protocollen voor wanneer iemand medisch is dan?
  maandag 2 maart 2015 @ 11:54:19 #169
409579 LuDann
All the way
pi_150209228
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 10:14 schreef Mariposas het volgende:
Ik ging na 12 weken beter slapen, maar stom genoeg was ik in de periode dat ik slecht sliep helemaal niet moe, terwijl ik vanaf 15 weken ofzo na 22:00 's avonds helemaal instort, ook in het weekend.

Joyce, de insteek van dat gesprek hoeft helemaal niet bedoeld te zijn dat je je om niets ziek meldt. Je moet het niet zien dat je op het matje geroepen wordt. Als ze het gesprek goed doen, gaan ze kijken wat de reden is van je overmatige verzuim, en hoe dit verbeterd kan worden. Dat hoeft niet te betekenen dat jij je minder snel ziek meldt, ook al ben je echt ziek, maar misschien zijn er omstandigheden waardoor jij steeds ziek bent. Dan zouden ze samen met jou moeten kijken hoe dit voorkomen of verbeterd kan worden. Hypothetisch voorbeeld: jij zegt dat je een lage weerstand hebt. Dan zou je kunnen kijken hoe je je weerstand kan verbeteren, zodat je minder snel ziek wordt. Succes in elk geval met het gesprek!

Ik had net de SEO, en alles was helemaal goed! Kind blijft steeds voorbeeldig liggen bij de echo's waardoor die eigenlijk heel snel gedaan kunnen worden. Armen en benen zijn net als met de 12 weken echo lang en slank, wat gezien de bouw van mij en mij man helemaal klopt. Dus ga vooralsnog hooguit 1 of 2 maat 50 pakjes kopen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, wat mooi! *stil is...

En wat fijn dat alles goed was. Feli! *O*

Risu, wat is dat nu, nog geen baby? Doe eens snel werpen jij! :+
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:27 schreef Minarosa het volgende:

En mooie echo Mariposas.

Ehm, wat mensen als zeiden, wat meer zout (niet te veel), dropjes, veel water drinken, plotse overgang van kou naar warmte vermijden, niet te snel opstaan.

Heel vervelend is het, ik kamp er ook al een tijdje mee en ik heb vooral dat ik de hele tijd moe ben (terwijl mijn ijzergehalte gewoon oke is).
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:51 schreef L-E het volgende:
Zijn er geen protocollen voor wanneer iemand medisch is dan?
Jawel, maar die zijn overal en bij iedereen anders krijg ik de indruk. Ik heb een speciaal voor mij ontworpen ''zorgpad'' waarin per week staat uitgestippeld wat er moet/gaat gebeuren, maar het duurde even voor dat allemaal was uitgezocht.
pi_150209263
Kenmerk van een protocol is toch juist dat het uniform is, als het overal anders is vind ik het rare protocollen :P
  maandag 2 maart 2015 @ 11:56:08 #171
409579 LuDann
All the way
pi_150209280
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:55 schreef L-E het volgende:
Kenmerk van een protocol is toch juist dat het uniform is, als het overal anders is vind ik het rare protocollen :P
Je hebt geloof ik per aandoening verschillende protocollen. :P En dan zal de ernst van de aandoening en de eventuele combi met andere aandoeningen er ook nog bij komen.
pi_150209708
Nahjah, er zijn wel richtlijnen en protocollen, maar elke patient is ook weer anders.

Ik snap wel dat ze individueel willen kijken, maar ik vind het maar niks, eigenlijk. Mijn longarts was zo stellig in; het moet in het medische traject, klaar, dat ik dat ook wel zo wil nu. Dat voelt dan veilig.

Nahgoed, ik neem eigenlijk maar even aan dat ik teruggebeld ga worden over de verwijzing (die zullen ze dan wel in orde maken, kan me niet voorstellen dat de longarts nu ook moeilijk gaat doen) en anders bel ik ze zelf gewoon weer.
pi_150209945
Fijn, herkenning O+ Ik maak me geen zorgen maar het is lastig in combinatie met werk. HB was met 11 weken trouwens prima (9.2) dus ik verwacht dat het daar niet aan ligt.

Lastig silliegirl, die onduidelijkheid!

En 40 weken voor Risu! Wat is dat snel gegaan zeg! Ik ben zo benieuwd wanneer ze gaat komen O+
pi_150210243
Poging doen om bij te lezen :@

Wat een lang weekend vol drukte gehad. Nergens tijd voor gehad! :@
Schudden voor gebruik
pi_150210260
Oh nou. Teruggebeld. De longarts wil me eerst op 't spreekuur zien en heeft me er ergens tussengepropt. Kan nu volgende week maandag terecht. Dan doen we dat maar en dan hoor ik het wel.
Ik ben dan net 5,5 weken, dus dan heb ik nog tijd genoeg om de gyn (die doen een intake tussen 7 en 9 weken) of verloskundige te regelen denk ik, dus dat moet lukken dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')