Echt, wat een verschrikkelijke generatie kutpubers is dit zeg.quote:Studenten vallen Maagdenhuis binnen
AMSTERDAM -
Tientallen demonstranten zijn woensdagavond het Maagdenhuis in Amsterdam binnengevallen. De deur van het pand van de Universiteit van Amsterdam (UvA) werd na een vreedzame protestmars ingetrapt door boze studenten die het aftreden van het bestuur van de UvA eisen.
Onder luid gejuich en gejoel stroomden de studenten het pand binnen. "Aftreden! Aftreden!", scandeerden ze uitgelaten. In de centrale hal van het pand waar het bestuur van de universiteit zetelt, braken de actievoerders een deur open om de hogere etages te bereiken. Vanaf de balustrade werd onder luid gejuich en applaus een spandoek van De Nieuwe Universiteit uitgerold.
,,Als we gehoord willen worden, moeten we nu al onze vrienden en vage kennissen zo snel mogelijk hier krijgen", riep een woordvoerster van actiegroep De Nieuwe Universiteit de toehoorders toe.
De beveiliging van het pand is in opperste staat van paraatheid, maar grijpt vooralsnog niet in.
De inval volgt op een protestmars woensdagavond langs verschillende locaties van de UvA. Honderden studenten, docenten en sympathisanten liepen mee. Ze eisen meer democratie in het hoger onderwijs.
hoezo zijn het sukkels?quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:23 schreef Fylax het volgende:
Jezus wat een sukkels.
Laat de ME maar komen.
*optreedtquote:Op woensdag 25 februari 2015 20:22 schreef de_boswachter het volgende:
Ik hoop echt oprecht dat de politie en de ME nu eens hardhandig optreed
niet zomaar natuurlijkquote:Op woensdag 25 februari 2015 20:26 schreef Fylax het volgende:
[..]
Slaat nergens op man. Beetje kinderachtig ergens binnenvallen
quote:
Die cowboyhoed had ik nog niet eens gezienquote:Op woensdag 25 februari 2015 20:26 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Check 'm staan met z'n cowboyhoed en die randmongool ernaast met z'n sneeuwschep.
Echt, vroeger deden studenten nooit zulke dingen inderdaad.quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:22 schreef de_boswachter het volgende:
Echt, wat een verschrikkelijke generatie kutpubers is dit zeg.
Oh we krijgen geen gelijk, dan breken we maar het Maagdenhuis open in de hoop dat ze wel naar ons luisteren. En dan die triomfantelijke berichten op Twitter
Dat zijn de huidige VVD'ers. Zie wat van ons land is terecht gekomen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Echt, vroeger deden studenten nooit zulke dingen inderdaad.
![]()
![]()
Scooters op de stoep, dat kan inderdaad echt niet.quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dat zijn de huidige VVD'ers. Zie wat van ons land is terecht gekomen.
[ afbeelding ]
Wat?quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nederland anno 2015: Als je je niet laat horen ben je een slaafje dat gewillig voorover bukt om zich door de overheid te laten nemen. Doe je het wel dan ben je smerige hippie die de ME maar eens wat goede manieren in moest rammen met een gummiknuppel.quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:28 schreef nofxtbr het volgende:
ah oke alleen een haten op hippies topic dus
dit dusquote:Op woensdag 25 februari 2015 20:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nederland anno 2015: Als je je niet laat horen ben je een slaafje dat gewillig voorover leunt om zich door de overheid te laten nemen. Doe je het wel dan ben je smerige hippie die de ME maar eens wat goede manieren in moest rammen met een gummiknuppel.
Wat je ook doet, het is nooit goed.
Heel lelijke kinderen inderdaad. Waarschijnlijk ook nog eens verstandelijk beperkt en gedragsgestoord.quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ach die studenten moeten gewoon studeren en niet zeiken. Met hun interessant gedoequote:Op woensdag 25 februari 2015 20:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nederland anno 2015: Als je je niet laat horen ben je een slaafje dat gewillig voorover bukt om zich door de overheid te laten nemen. Doe je het wel dan ben je smerige hippie die de ME maar eens wat goede manieren in moest rammen met een gummiknuppel.
Post van de dag ditquote:Op woensdag 25 februari 2015 20:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nederland anno 2015: Als je je niet laat horen ben je een slaafje dat gewillig voorover bukt om zich door de overheid te laten nemen. Doe je het wel dan ben je smerige hippie die de ME maar eens wat goede manieren in moest rammen met een gummiknuppel.
eh ja en wat als hun studie wordt afgeschaft door de universiteit? hoe gaan ze dan 'gewoon studeren'?quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:36 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ach die studenten moeten gewoon studeren en niet zeiken. Met hun interessant gedoe
Staan ze daar wat lollig te doen met een cowboyhoed op. Flikker toch op. Dient totaal geen doel dit.
Iedere dag 9 uur lang Wikipedia doorlezen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:39 schreef nofxtbr het volgende:
[..]
eh ja en wat als hun studie wordt afgeschaft door de universiteit? hoe gaan ze dan 'gewoon studeren'?
Bemoei je met je eigen opleidingsniveau.quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:22 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Oh we krijgen geen gelijk, dan breken we maar het Maagdenhuis open in de hoop dat ze wel naar ons luisteren. En dan die triomfantelijke berichten op Twitter
---
[ afbeelding ]
Nina @nina_e_
Volgen
We zijn binnen! Maagdenhuis bezet!!!!!
---
Ik hoop echt oprecht dat de politie en de ME nu eens hardhandig optreed optreedt. Keihard met de gummiknuppel straffen dit volk. We krijgen geen gelijk dus proberen we het maar met geweld![]()
![]()
![]()
![]()
Geweld beantwoorden met geweld dus en niet dat zachtzinnige zoals gisteren.
Ja, vind ik idd ook onzin, alles in het Engels doen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:49 schreef Vasilevski het volgende:
Oh hier is het feestje? Zat nog in het oude topic.
Goed, ze hebben dus geen idee wat ze moeten doen. Met handjes wapperen bepalen of je moet blijven of gaan. En het moet allemaal in het Engels voor die twee verdwaalde ETA-terroristen.
Srietausund piepul.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:01 schreef Ryan3 het volgende:
En wat wil je dan bereiken 61-jarige man, met dat momentum?
Ja, dat zie je aan zijn dure jackje idd, en wat geeft-ie?quote:
Niet? Waar heb je dat gehoord? Op de stream? Was even niet aan het opletten.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:03 schreef tralalala het volgende:
Geen ingrijpen.Dan kan de stream uit.
Heeft van der Laan laten weten.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:05 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Niet? Waar heb je dat gehoord? Op de stream? Was even niet aan het opletten.
En GVD KAP EENS MET DAT STEENKOLEN ENGELS!
Dezequote:Op woensdag 25 februari 2015 20:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:06 schreef tralalala het volgende:
[..]
Heeft van der Laan laten weten.
als je het geen leuke universiteit vindt ga je toch lekker naar een andere uni ?quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:27 schreef nofxtbr het volgende:
[..]
niet zomaar natuurlijk
wat vind je van de reden?
gaat niet alleen om de uva natuurlijkquote:Op woensdag 25 februari 2015 21:10 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
als je het geen leuke universiteit vind ga je toch lekker naar een andere uni ?
Jawel daar gaat het wel over, waarom moeten ze de uva lastigvallen dan?quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:11 schreef nofxtbr het volgende:
[..]
gaat niet alleen om de uva natuurlijk
overigens zijn er studies die alleen op de uva worden gegeven
en het gaat er natuurlijk ook niet om of een uni 'leuk' is
Blijkbaar krijgen ze nu de attentie. Als ze het anders niet gedaan hadden, dan was er nu geen aandacht besteed. Hopelijk wordt de rest ook zo in tegenstelling tot de zwijgende kudde dat rondloopt in Nederland.quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:22 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
---
[ afbeelding ]
Nina @nina_e_
Volgen
---
Ik hoop echt oprecht dat de politie en de ME nu eens hardhandig optreed optreedt. Keihard met de gummiknuppel straffen dit volk. We krijgen geen gelijk dus proberen we het maar met geweld![]()
![]()
![]()
![]()
http://newuni.nl/eisen/quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:12 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Jawel daar gaat het wel over, waarom moeten ze de uva lastigvallen dan?
Toch zijn er veel studenten het wel met ze eens. Op mijn studentenvereniging van honderd man hoor ik alleen steunbetuigingen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:25 schreef kanovinnie het volgende:
Niet stemmen want misschien verliezen we
maw, de stakers zelf weten dat ze met een minderheid zijn.
Jij denkt dat nieuwe inzichten en theorieen van de ja-knikkers komt? Het werd tijd dat studenten niet over zich heen laten lopen. Een uni is geen multinational!quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:36 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ach die studenten moeten gewoon studeren en niet zeiken. Met hun interessant gedoe
Staan ze daar wat lollig te doen met een cowboyhoed op. Flikker toch op. Dient totaal geen doel dit.
Ik moet eerlijkheidsbehalve zeggen dat ik nauwelijks een idee hebben waarom ze dit doen (meer inspraak in het bestuur toch?)quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:27 schreef Rearviewmirror het volgende:
[..]
Toch zijn er veel studenten het wel met ze eens. Op mijn studentenvereniging van honderd man hoor ik alleen steunbetuigingen.
op mijn faculteit ookquote:Op woensdag 25 februari 2015 21:27 schreef Rearviewmirror het volgende:
[..]
Toch zijn er veel studenten het wel met ze eens. Op mijn studentenvereniging van honderd man hoor ik alleen steunbetuigingen.
http://newuni.nl/eisen/quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik moet eerlijkheidsbehalve zeggen dat ik nauwelijks een idee hebben waarom ze dit doen (meer inspraak in het bestuur toch?)
De TV ookquote:
Is dit eigenlijk de enige livestream?quote:
TS is een kutkneusje uit limburg dat op het hbo zit in venloquote:Op woensdag 25 februari 2015 20:22 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
---
[ afbeelding ]
Nina @nina_e_
Volgen
---
![]()
![]()
![]()
Alsof elke student een kraker is...quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik moet eerlijkheidsbehalve zeggen dat ik nauwelijks een idee hebben waarom ze dit doen (meer inspraak in het bestuur toch?)
Beetje naief dat ze denken het zomaar te kunnen eisen. En dat krakerstuig mag er meteen uitgetrapt worden.
Maar er zijn hier juist zoveel meer studenten en medewerkers dan alleen wat krakerstuig. Volgens mij kunnen ze echt wel een meerderheid vinden voor hun referendum onder studenten hoor. Wat betreft medewerkers heb ik geen kijk op.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:28 schreef kanovinnie het volgende:
En dat krakerstuig mag er meteen uitgetrapt worden.
quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:33 schreef iBenny het volgende:
Stream van die gene die de hele tijd met die Nexus 5 rondloopt - http://www.ustream.tv/cha(...)ntent=20150225123247
twitter:AT5 twitterde op woensdag 25-02-2015 om 21:33:22Livestream is over een minuut weer terug #accuwisselen #maagdenhuis http://t.co/rRqCyQkcPR reageer retweet
Waar zeg ik dat?quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:34 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Alsof elke student een kraker is...
Dat zeg ik toch nergens?quote:Waarom zouden ze niet meer inspraak mogen hebben?
quote:Alle beslissingen qua bezuinigen wordt over hun rug heen besloten. Daarnaast is de kwaliteit van het onderwijs soms om te huilen. Gaat hier over een universiteit en geen bedrijf! Mijn zegen hebben ze!
Nou nou nouquote:Op woensdag 25 februari 2015 21:34 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
TS is een kutkneusje uit limburg dat op het hbo zit in venlo_______________!
Nou ja, zeg maar dat-ie een goede opmerking had iig.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:35 schreef Rearviewmirror het volgende:
Deze krullebol met zijn grote bril is esn studiegenoot van me
Waarom is dat nou weer kinderachtig? Heb je je enigszins ingelezen over wat ze eisen?quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:26 schreef Fylax het volgende:
[..]
Slaat nergens op man. Beetje kinderachtig ergens binnenvallen
quote:Update 21:25: UvA doet aangifte tegen kraaktuig. Mooi, dan kan de lange lat erover.
Mooie beelden. Toen wisten ze in ieder geval nog wat ze deden. Was Ton Regtien er nog maar.quote:
twitter:FoliaWeb twitterde op woensdag 25-02-2015 om 21:39:35De UvA bereidt een aangifte voor tegen de inval in het Maagdenhuis, meldt een woordvoerder van de gemeente. #Maagdenhuis reageer retweet
quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:40 schreef SuicideErrorist het volgende:
Ik zie dat GeenStijl de laatste update aangepast heeft:
[..]
Is het allemaal zoveel erger dan 35 jaar geleden dan?quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ik had nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar dat kraaktuig heeft groot gelijk. Als ik voor de UvA had gewerkt, had ik meegedaan.
Op TV is de live stream stabielquote:Op woensdag 25 februari 2015 21:46 schreef SureD1 het volgende:
Hapert die stream van AT5 bij iedereen of ligt dat aan mij?
Nu ff wel. Zal wel druk zijnquote:Op woensdag 25 februari 2015 21:46 schreef SureD1 het volgende:
Hapert die stream van AT5 bij iedereen of ligt dat aan mij?
Ja, helaas wel. De moedeloosheid aan de universiteiten is groot, vooral onder het onderwijzend personeel overigens. Ik werk voor die andere Amsterdamse universiteit, maar het gaat er daar niet veel beter aan toe. (Wij hebben net een bezetting achter de rug.)quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is het allemaal zoveel erger dan 35 jaar geleden dan?
Studies zijn iig veel leuker geworden (en korter).
Maar voor studenten valt het wel mee toch?quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, helaas wel. De moedeloosheid aan de universiteiten is groot, vooral onder het onderwijzend personeel overigens. Ik werk voor die andere Amsterdamse universiteit, maar het gaat er daar niet veel beter aan toe. (Wij hebben net een bezetting achter de rug.)
De hoogleraren onder wie ik werk hadden allemaal van jongs af aan al als droom om ooit professor te worden. Nu zeggen ze dat ze er niet meer aan zouden beginnen.
Is voor de Romesupporters. Deel komt vanavond al aanquote:Op woensdag 25 februari 2015 21:55 schreef SuicideErrorist het volgende:
Ondertussen bij het CS:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:55 schreef SuicideErrorist het volgende:
Ondertussen bij het CS:
[ afbeelding ]
Weten ze dat?quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:55 schreef SuicideErrorist het volgende:
Ondertussen bij het CS:
[ afbeelding ]
Stonden daar dinsdag ook tijdens de ontruimingquote:Op woensdag 25 februari 2015 21:55 schreef iBenny het volgende:
[..]
Is voor de Romesupporters. Deel komt vanavond al aan
Die post ging meer over het Engels van de meneerquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:02 schreef nofxtbr het volgende:
[..]
dude je weet niet eens waar dit over gaat
ah okequote:Op woensdag 25 februari 2015 22:02 schreef Fylax het volgende:
[..]
Die post ging meer over het Engels van de meneer
De prestatiedruk is voor studenten groter. Er is minder geld om het huis uit te gaan, om langer over je studie te doen, om te ontdekken wat je wilt doen in je leven. Dat vind ikzelf op zich niet allemaal zo'n probleem. (Ik ben immers van mening dat de belastingbetaler daar niet voor op hoeft te draaien.)quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar voor studenten valt het wel mee toch?
Kortere en leukere studies. Bijna iedereen gaat wel stage lopen, of een jaartje naar het buitenland.
Een universiteit is geen kleuterschool. En al helemaal nu de studiefinanciering wordt omgevormd tot leenstelsel met het idee dat je als volwassene met verantwoordelijkheid beslist om een studie te volgen als investering in jezelf - dan kun je niet aan komen zetten met dat studenten onzelfstandige sukkels zijn die braaf naar de meester moeten luisteren.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:59 schreef Droopie het volgende:
Maar waarom moeten studenten het beleid gaan bepalen?
Leerlingen moeten toch gewoon luisteren naar de meester of zie ik dat verkeerd.
Zo is het.quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zo is het maar net.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Een universiteit is geen kleuterschool. En al helemaal nu de studiefinanciering wordt omgevormd tot leenstelsel met het idee dat je als volwassene met verantwoordelijkheid beslist om een studie te volgen als investering in jezelf - dan kun je niet aan komen zetten met dat studenten onzelfstandige sukkels zijn die braaf naar de meester moeten luisteren.
Ik vind het altijd wel tenenkrommend om naar dit soort demonstratie-praatjes te kijken, maar op zich is het wel goed dat iemand het doet.
En de onderzoekers die zich met wetenschappelijk onderzoek bezig (willen) houden, zijn veel tijd kwijt aan het extern werven van fondsen voor hun onderzoek en het begeleiden van de promovendi. Die inderdaad wel moeten promoveren want dat levert de uni vanuit de overheid geld op.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De prestatiedruk is voor studenten groter. Er is minder geld om het huis uit te gaan, om langer over je studie te doen, om te ontdekken wat je wilt doen in je leven. Dat vind ikzelf op zich niet allemaal zo'n probleem. (Ik ben immers van mening dat de belastingbetaler daar niet voor op hoeft te draaien.)
Wat ik wel een probleem vind, is dat de kwaliteit van het onderwijs lijdt onder de enorme studentenstromen die de universiteit de afgelopen jaren is gaan bedienen. De financiële prikkels die de universiteiten van overheidswege krijgen zijn op uiteenlopende wijzen pervers, denk aan het krijgen van geld voor afgestudeerde studenten en gepromoveerde onderzoekers (dus er is een prikkel om studenten niet te laten zakken en om zoveel mogelijk mensen te laten promoveren, die geen perspectief in de wetenschap hebben) en de wijze waarop subsidiegelden voor onderzoek worden verdeeld.
Het flexibiliseringsregime is ook misselijkmakend; voor mijn generatie docenten en onderzoekers is het bijzonder moeilijk een min of meer vast contract te krijgen. Maar persoonlijk word ik het sterkst geraakt door de publicatie- en subsidiedruk.
Juist. Het gebrek aan een langetermijnvisie is schrijnend. Wij gaan nu een nieuwe fusie tegemoet die veel geld gaat kosten terwijl we een paar jaar geleden al een fusie hebben ondergaan die toen veel geld kostte en nu grotendeels wordt teruggedraaid. Dat is onbegrijpelijk en moeilijk te verkroppen voor een relatieve leek als ik ben.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:04 schreef Spanky78 het volgende:
De hele academische wereld I inmiddels commerciëler dan menig beursgenoteerd bedrijf, met kortere horizon dan een durkapitalist.
Goed verwoord, maar is het niet logisch (vraag ik als onwetende) dat opleidingen zoals bv. sloveens leren versoberd worden? Je kan toch niet zeer onrendabele opleidingen blijven voortzetten.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Een universiteit is geen kleuterschool. En al helemaal nu de studiefinanciering wordt omgevormd tot leenstelsel met het idee dat je als volwassene met verantwoordelijkheid beslist om een studie te volgen als investering in jezelf - dan kun je niet aan komen zetten met dat studenten onzelfstandige sukkels zijn die braaf naar de meester moeten luisteren.
Ik vind het altijd wel tenenkrommend om naar dit soort demonstratie-praatjes te kijken, maar op zich is het wel goed dat iemand het doet.
Ik ben momenteel bezig met een subsidieaanvraag waarvoor onderzoekers zelf een groot deel van de financiering moeten vinden. Onbegonnen werk, want ons type onderzoek dient geen commercieel belang. Een groot deel van m'n tijd gaat dus zitten in het zoeken van geld, daarna een groot deel naar het schrijven van een voorstel - en de kans dat het wordt gehonoreerd als we het geld vinden, is kleiner dan 15%.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:06 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
En de onderzoekers die zich met wetenschappelijk onderzoek bezig (willen) houden, zijn veel tijd kwijt aan het extern werven van fondsen voor hun onderzoek en het begeleiden van de promovendi. Die inderdaad wel moeten promoveren want dat levert de uni vanuit de overheid geld op.
Ik verbaas mij er soms over (als iemand die vanuit een bedrijf samen met universiteiten werkt) hoe het erg het soms is.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Juist. Het gebrek aan een langetermijnvisie is schrijnend. Wij gaan nu een nieuwe fusie tegemoet die veel geld gaat kosten terwijl we een paar jaar geleden al een fusie hebben ondergaan die toen veel geld kostte en nu grotendeels wordt teruggedraaid. Dat is onbegrijpelijk en moeilijk te verkroppen voor een relatieve leek als ik ben.
Om nog maar te zwijgen over al die andere idiote zaken zoals de enorme bedragen die naar uitgevers van tijdschriften gaan terwijl wetenschappers zelf ál het werk doen (d.w.z. het schrijven van de artikelen en het reviewen ervan).
Wat je dan krijgt is een universiteit die de populaire studierichtingen aanhoudt en nog nauwelijks onderscheidend is. Je moet onderscheidend durven zijn, dus juist die obscure studies aanbieden (al is het helemaal niet raar om na te denken over stroomlijnen). Maar daar is een visie voor nodig en die hebben universiteiten over het algemeen niet.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:08 schreef Droopie het volgende:
[..]
Goed verwoord, maar is het niet logisch (vraag ik als onwetende) dat opleidingen zoals bv. sloveens leren versoberd worden? Je kan toch niet zeer onrendabele opleidingen blijven voortzetten.
Een school in een dorp met 4 leerlingen kan je toch ook niet tegen elke prijs openhouden?
Nederland is geen dorp met 4 leerlingen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:08 schreef Droopie het volgende:
[..]
Goed verwoord, maar is het niet logisch (vraag ik als onwetende) dat opleidingen zoals bv. sloveens leren versoberd worden? Je kan toch niet zeer onrendabele opleidingen blijven voortzetten.
Een school in een dorp met 4 leerlingen kan je toch ook niet tegen elke prijs openhouden?
Hebben jullie nog een potje voor me?quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:12 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik verbaas mij er soms over (als iemand die vanuit een bedrijf samen met universiteiten werkt) hoe het erg het soms is.
Ditquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Nederland is geen dorp met 4 leerlingen.
Nederland is een land met bijna 17 miljoen inwoners, een traditioneel handelsland met wereldwijde betrekkingen. En toch zijn we blijkbaar niet in staat om een taal als het Portugees, een van de belangrijkste wereldtalen nota bene, op universitair niveau meer aan te bieden. Nu al niet! Dat is gewoon een teken van intellectuele armoede. Dat moet teruggedraaid, ipv nog meer kaalslag door te voeren.
ik hoorde vanmorgen op radio1 een vaag verhaal over sloveens aanbieden en dan moest je dat combineren met pools ofzo? Maar geen Portugees dat is wel triest jaquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Nederland is geen dorp met 4 leerlingen.
Nederland is een land met bijna 17 miljoen inwoners, een traditioneel handelsland met wereldwijde betrekkingen. En toch zijn we blijkbaar niet in staat om een taal als het Portugees, een van de belangrijkste wereldtalen nota bene, op universitair niveau meer aan te bieden. Nu al niet! Dat is gewoon een teken van intellectuele armoede. Dat moet teruggedraaid, ipv nog meer kaalslag door te voeren.
Ze willen inderdaad allerlei talen bij elkaar stoppen en dat in één studie gevenquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:16 schreef Droopie het volgende:
[..]
ik hoorde vanmorgen op radio1 een vaag verhaal over sloveens aanbieden en dan moest je dat combineren met pools ofzo? Maar geen Portugees dat is wel triest ja
quote:Als deze zoveelste geplande bezuinigingsronde in de geesteswetenschappen materialiseert, krijgen de schooltalen, zoals Engels, Duits en Russisch, minder specialisatieruimte en zullen de opleidingen Hebreeuws en Arabisch worden samengevoegd. Het plan leidt ertoe dat de bacheloropleidingen Zweeds, Noors, Deens, Pools, Tsjechisch, Servisch/Kroatisch, Italiaans en Nieuwgriekse taal en cultuur geheel uit Nederland verdwijnen: de UvA schaft deze (op Italiaans na) binnen Nederland unieke bacheloropleidingen af.
quote:
twitter:parool twitterde op woensdag 25-02-2015 om 22:18:39Het college van bestuur gaat over tien minuten vertrekken #Maagdenhuis http://t.co/kNMpZV2Hh9 reageer retweet
http://www.at5.nl/livequote:
ditquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ze willen inderdaad allerlei talen bij elkaar stoppen en dat in één studie geven
[..]
Het Bungehuis (waar de studenten hiervoor zaten) is wel een prachtig pand.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:20 schreef MaryMouse het volgende:
Vastgoedmagnaten. Uh, de cijfers heb ik niet maar volgens mij is de Universiteit van Amsterdam buiten de gemeente om wél de grootste grondbezitter (geen erfpacht dus) van Amsterdam
Bizarre eis, meeste van die studies hebben maximaal vijftien, als het niet al tien is, per taal... Populair is wel Chinese/Koreaanse studiesquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:21 schreef nofxtbr het volgende:
[..]
dit
en er wordt gezegd dat masters minstens 20 studenten moeten hebben
mijn studie telt minder studenten dan dat per jaar
In het Maagdenhuis zit het bestuur van de Universiteit van Amsterdam en de Hoge School van Amsterdam.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het Bungehuis (waar de studenten hiervoor zaten) is wel een prachtig pand.
Overigens zitten in het Maagdenhuis voor zover ik weet ondersteunende diensten. Die medewerkers hebben het mooi voor elkaar: vast contract, mooie locatie. Grr.
Zo rolt de UvA hè. Ons gebouw op Roeterseiland was ook zo ingericht dat al het onderwijs in de kelder plaatsvond zodat de docenten bovengronds geen last hadden van studenten die op de gang voorbij wandelen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het Bungehuis (waar de studenten hiervoor zaten) is wel een prachtig pand.
Overigens zitten in het Maagdenhuis voor zover ik weet ondersteunende diensten. Die medewerkers hebben het mooi voor elkaar: vast contract, mooie locatie. Grr.
jup, ik doe van de talen dan nog een enigszins ''grote'' (lees 18 studenten dit jaar ofzo)quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bizarre eis, meeste van die studies hebben maximaal vijftien, als het niet al tien is, per taal... Populair is wel Chinese/Koreaanse studies
Prima dat bestuur laat wel zien hoe hard ze falen op deze manier.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:24 schreef Fylax het volgende:
dat kunnen we wel maar dat willen we niet
Laat de ME maar komen.
Jawel, morgen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Triest wijf gewoon, totaal niet in gesprek willen
Ga lekker beetje zomaar ergens naar binnen stormen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Prima dat bestuur laat wel zien hoe hard ze falen op deze manier.
Dan zegt ze; we hebben de eisen gehoord. Maar we willen en kunnen er niet aan voldoen.quote:
nogmaals, heb je enig idee waar t over gaat?quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:24 schreef Fylax het volgende:
dat kunnen we wel maar dat willen we niet
Laat de ME maar komen.
Die uitnodiging stond voor morgen al bij CREAquote:
Beter schoppen ze jou het land uitquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:26 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ga lekker beetje zomaar ergens naar binnen stormen.
ME mag van mij iedereen eruitschoppen.
Mijn deur staat altijd open voor studenten.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo rolt de UvA hè. Ons gebouw op Roeterseiland was ook zo ingericht dat al het onderwijs in de kelder plaatsvond zodat de docenten bovengronds geen last hadden van studenten die op de gang voorbij wandelen.
daar antwoordt hij helaas niet op geloof ikquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:26 schreef Faux. het volgende:
[..]
nogmaals, heb je enig idee waar t over gaat?
quote:
ik begin zn postcount te snappenquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:27 schreef nofxtbr het volgende:
[..]
daar antwoordt hij helaas niet op geloof ik
quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:26 schreef Faux. het volgende:
[..]
Een beetje. Ookal wist ik 100% alles over dit, had ik alsnog gezegd dat de ME had mogen komen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:27 schreef nofxtbr het volgende:
[..]
daar antwoordt hij helaas niet op geloof ik
nee leg het even kort uitquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:26 schreef Faux. het volgende:
[..]
Dit dus. LAAT DE ME KOMENquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:28 schreef Mani89 het volgende:
Zo en nu met de waterspuit naar binnen rijden.
Ja, ik heb het over de inrichting van het gebouw hè. Niet alle docenten zijn zo.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn deur staat altijd open voor studenten.
Beetje jammer dat ze me een werkplek buiten de campus hebben gegeven vanwege ruimtegebrek.![]()
en waarom? Op welk gebied ben jij t eens met het CvB?quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:28 schreef Fylax het volgende:
[..]
[..]
Een beetje. Ookal wist ik 100% alles over dit, had ik alsnog gezegd dat de ME had mogen komen.
Ik ben het met niemand eens.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:29 schreef Faux. het volgende:
[..]
en waarom? Op welk gebied ben jij t eens met het CvB?
ja anders pak je de krant er ff bijquote:
Ga toch slapen, morgen kan je aan je docent op school vragen waar dit over gaatquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:30 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ik ben het met niemand eens.
Ik vind het een beetje laf dit, ga lekker buiten demonstreren ofzo.
Die komt pas morgenquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:30 schreef Faux. het volgende:
[..]
ja anders pak je de krant er ff bij
Die heeft ongetwijfeld een vast contract.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, ik heb het over de inrichting van het gebouw hè. Niet alle docenten zijn zo.
Al hadden wij ook wel docenten (nou ja, eentje) die geen spreekuur hadden en alleen wilden dat je via e-mail contact opnam en tijdens hoorcollege boos werden als een student het de voorgaande week had gewaagd om aan te kloppen of op te bellen.
Dit. Best bizar als we dit straks allemaal nog live kunnen zien.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:30 schreef Blistering het volgende:
Voorbereidingen voor als de ME komtDit is toch geweldig mensen. Live een bezetting volgen, wat een tijd mensen
quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:30 schreef Blistering het volgende:
Voorbereidingen voor als de ME komtDit is toch geweldig mensen. Live een bezetting volgen, wat een tijd mensen
Buiten demonstreren lijkt me juist laf, de confrontatie opzoeken gesteund door vele anderen lijkt me de enige weg naar verandering. Tijd voor actie.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:30 schreef Fylax het volgende:
[..]
Helaas ben ik te klein en niet sterk genoeg.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:32 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Wil jij later bij de ME als je groot bent?
De livestream van die dikke gast tijdens het Project-x gedoe was echt geniaal.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:31 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Dit. Best bizar als we dit straks allemaal nog live kunnen zien.
Jij staat ook in het Maagdenhuis zeker?quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:32 schreef Faux. het volgende:
[..]
Buiten demonstreren lijkt me juist laf, de confrontatie opzoeken gesteund door vele anderen lijkt me de enige weg naar verandering. Tijd voor actie.
yoloquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:32 schreef Fylax het volgende:
Ik wil wel eens demonstreren op onze school, maar dan gewoon voor de lol. Omdat het op onze school zo fucking saai is.
Dit speelt al langer. Met een spandoek ergens buiten gaan staan helpt echt niet.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:30 schreef Fylax het volgende:
[..]
twitter:AntoinRTLNieuws twitterde op woensdag 25-02-2015 om 22:31:33CvB vertrokken, studenten proberen de deuren van #Maagdenhuis te sluiten. Lukt niet echt geloof ik. reageer retweet
Gebeurt niet elke dag inderdaad. Goed werk van AT5 in ieder geval.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:31 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Dit. Best bizar als we dit straks allemaal nog live kunnen zien.
Ik woon een pokkenend van Amsterdam, en ben geen student, dus nee, over aantal jaartjes mssquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:32 schreef Fylax het volgende:
[..]
Jij staat ook in het Maagdenhuis zeker?
twitter:AT5 twitterde op woensdag 25-02-2015 om 22:32:17Bezetters bereiden komst ME voor. 'Schrijf de naam van advocaat op je arm' http://t.co/BhQlmGtz7c reageer retweet
twitter:FoliaWeb twitterde op woensdag 25-02-2015 om 22:34:18Heel veel mensen proberen uit het Maagdenhuis te gaan. http://t.co/ywTsr1kyIa reageer retweet
En dat lukt niet?quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:34 schreef iBenny het volgende:
twitter:FoliaWeb twitterde op woensdag 25-02-2015 om 22:34:18Heel veel mensen proberen uit het Maagdenhuis te gaan. http://t.co/ywTsr1kyIa reageer retweet
Dus heb je een feestje en je bent er helemaal klaar mee.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:34 schreef iBenny het volgende:
http://www.at5.nl/livequote:Op woensdag 25 februari 2015 22:36 schreef Faux. het volgende:
iemand linkje naar de livestream die wel geluid heeft?
http://www.geenstijl.nl/quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:36 schreef Faux. het volgende:
http://www.at5.nl/artikel(...)rs-tegen-uva-bestuurquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:36 schreef Faux. het volgende:
Wat is hier nou fout aan? Ik vind dat hij het best prima doet.quote:
Van deze kerel? Geef hem geen aandachtquote:
Ik bedoel van de demonstratie in het algemeenquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:38 schreef AF_ het volgende:
[..]
Van deze kerel? Geef hem geen aandacht
Werkelijk geen idee waar het over gaatquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:38 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ik bedoel van de demonstratie in het algemeen
"Volgens de Vakbond voor de Wetenschap had eind 2012 bijna 41 procent van de wetenschappelijk medewerkers geen vast contract. Promovendi worden in die cijfers niet meegerekend. Tijdelijke contracten komen overal steeds vaker voor, maar de academische wereld springt eruit: van de Nederlandse beroepsbevolking was 16 procent in 2012 in tijdelijke dienst."quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:36 schreef Ryan3 het volgende:
Die tijdelijke contracten heb je overal, toch?
deze studenten willen meer inspraak bij het bestuur ofzoquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:39 schreef AF_ het volgende:
[..]
Werkelijk geen idee waar het over gaat![]()
Heb ergens iets gemist volgens mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |