Wat je dan krijgt is een universiteit die de populaire studierichtingen aanhoudt en nog nauwelijks onderscheidend is. Je moet onderscheidend durven zijn, dus juist die obscure studies aanbieden (al is het helemaal niet raar om na te denken over stroomlijnen). Maar daar is een visie voor nodig en die hebben universiteiten over het algemeen niet.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:08 schreef Droopie het volgende:
[..]
Goed verwoord, maar is het niet logisch (vraag ik als onwetende) dat opleidingen zoals bv. sloveens leren versoberd worden? Je kan toch niet zeer onrendabele opleidingen blijven voortzetten.
Een school in een dorp met 4 leerlingen kan je toch ook niet tegen elke prijs openhouden?
Nederland is geen dorp met 4 leerlingen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:08 schreef Droopie het volgende:
[..]
Goed verwoord, maar is het niet logisch (vraag ik als onwetende) dat opleidingen zoals bv. sloveens leren versoberd worden? Je kan toch niet zeer onrendabele opleidingen blijven voortzetten.
Een school in een dorp met 4 leerlingen kan je toch ook niet tegen elke prijs openhouden?
Hebben jullie nog een potje voor me?quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:12 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik verbaas mij er soms over (als iemand die vanuit een bedrijf samen met universiteiten werkt) hoe het erg het soms is.
Ditquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Nederland is geen dorp met 4 leerlingen.
Nederland is een land met bijna 17 miljoen inwoners, een traditioneel handelsland met wereldwijde betrekkingen. En toch zijn we blijkbaar niet in staat om een taal als het Portugees, een van de belangrijkste wereldtalen nota bene, op universitair niveau meer aan te bieden. Nu al niet! Dat is gewoon een teken van intellectuele armoede. Dat moet teruggedraaid, ipv nog meer kaalslag door te voeren.
ik hoorde vanmorgen op radio1 een vaag verhaal over sloveens aanbieden en dan moest je dat combineren met pools ofzo? Maar geen Portugees dat is wel triest jaquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Nederland is geen dorp met 4 leerlingen.
Nederland is een land met bijna 17 miljoen inwoners, een traditioneel handelsland met wereldwijde betrekkingen. En toch zijn we blijkbaar niet in staat om een taal als het Portugees, een van de belangrijkste wereldtalen nota bene, op universitair niveau meer aan te bieden. Nu al niet! Dat is gewoon een teken van intellectuele armoede. Dat moet teruggedraaid, ipv nog meer kaalslag door te voeren.
Ze willen inderdaad allerlei talen bij elkaar stoppen en dat in één studie gevenquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:16 schreef Droopie het volgende:
[..]
ik hoorde vanmorgen op radio1 een vaag verhaal over sloveens aanbieden en dan moest je dat combineren met pools ofzo? Maar geen Portugees dat is wel triest ja
quote:Als deze zoveelste geplande bezuinigingsronde in de geesteswetenschappen materialiseert, krijgen de schooltalen, zoals Engels, Duits en Russisch, minder specialisatieruimte en zullen de opleidingen Hebreeuws en Arabisch worden samengevoegd. Het plan leidt ertoe dat de bacheloropleidingen Zweeds, Noors, Deens, Pools, Tsjechisch, Servisch/Kroatisch, Italiaans en Nieuwgriekse taal en cultuur geheel uit Nederland verdwijnen: de UvA schaft deze (op Italiaans na) binnen Nederland unieke bacheloropleidingen af.
quote:
twitter:parool twitterde op woensdag 25-02-2015 om 22:18:39Het college van bestuur gaat over tien minuten vertrekken #Maagdenhuis http://t.co/kNMpZV2Hh9 reageer retweet
http://www.at5.nl/livequote:
ditquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ze willen inderdaad allerlei talen bij elkaar stoppen en dat in één studie geven
[..]
Het Bungehuis (waar de studenten hiervoor zaten) is wel een prachtig pand.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:20 schreef MaryMouse het volgende:
Vastgoedmagnaten. Uh, de cijfers heb ik niet maar volgens mij is de Universiteit van Amsterdam buiten de gemeente om wél de grootste grondbezitter (geen erfpacht dus) van Amsterdam
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |