Gekkenwerk, maar misschien wel nodig.quote:Op maandag 9 maart 2015 01:11 schreef heywoodu het volgende:
CIRC ziet graag dat er ook s nachts getest mag worden.
Over alles na augustus 2011 zekerquote:Op vrijdag 6 maart 2015 18:24 schreef wimderon het volgende:
[..]
Froome heeft in ieder geval 'getuigd'.
Die hebben vast geen nachtredacteurenquote:Op maandag 9 maart 2015 07:37 schreef Evertjan het volgende:
op NOS.nl volop aandacht voor het rapport maar op sporza.be is het oorverdovend stil
Allicht.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:35 schreef DeeBee het volgende:
Heintje is blij dat er niets bewezen is hoor.
Hij gaat binnenkort in beroep bij CAS.quote:Op maandag 9 maart 2015 08:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Allicht.
Hoe is het trouwens met Bruyneel? Die blies ook hoog van de toren dat hij nog in beroep zou gaan tegen zijn schorsing, maar daar heb ik niets meer van gehoord.
QuickStep toch zeker?quote:Op maandag 9 maart 2015 08:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
3/4 niet-dopende teams: Garmin, Giant, ...?
3/4 wel dopende teams: Astana, Movistar en Saxo lijken me zekerheidjes. De vierde? Als je kijkt naar de inhoud van het huidige doping, veel over gewichtsverlies, dan lijkt me dat de vierde toch Sky is.
quote:It also appears that team organised doping is more likely still to take place at lower levels of competition, where anti-doping efforts are less concentrated. The Commission was told of a team below the UCI WorldTour recently involved in doping. It was claimed that the team manager and sports director brought a nutritionist into the team who advised a
selected group of riders within the team on a doping programme. The instructions were to administer 1000 ml of EPO Zeta every second day after 11pm at night, and alternate in the winter with HGH and Lutrelef, a hormone. Their haematocrit levels were to be tested every third day, and amounts of EPO Zeta reduced to 500 ml as the season approached. The nutritionist owned a gym, through which substances were procured from Eastern
Europe. Other riders were said to have procured substances via a hospital and a pharmacy more locally. It was further explained that the team manager was also a senior person in a prominent anti-doping movement, and had later on introduced strong antidoping clauses in the team contracts, including the imposition of significant fines for anyone caught doping.
Of Katusha. Maar goed, dit document is niet echt bedoeld om koppen te snellen, dus het heeft weinig zin om in onze speculaties de gebruikelijke 'vuile' teams weer van stal te halen.quote:
Misschien wel rabo/blanco/belkin/lotto post-leinders. Hebben iig de schijn voor met het wegsturen van Leinders vanwege "verschil van inzicht", de opstelling jegens LL Cool S en het voorzichtig breken met de Omerta (en de prestatiesquote:Op maandag 9 maart 2015 09:36 schreef koloskabouter het volgende:
[..]
Of Katusha. Maar goed, dit document is niet echt bedoeld om koppen te snellen, dus het heeft weinig zin om in onze speculaties de gebruikelijke 'vuile' teams weer van stal te halen.
Interessanter is het dat er dus wel redelijk consensus lijkt te zijn over 3 of 4 schone teams.
Tja die zijn algemeen veroordeeld hier, maar ik denk daar eigenlijk anders over. Het is als het Nederlands schaatsen: het zou prima kunnen dat ze dopen (zeker gezien hun dokter), maar ze leggen ook gewoon véél meer prioriteit bij een niche. De andere teams hebben vooral eenlingen, en die kunnen nog steeds prima mee komen met QS (zijn eigenlijk zelfs beter). En als je dan de ronde renners van QS vergelijkt met dezelfde ronde renners bij andere teams... Zou ik ze eerder in de categorie twijfelgeval plaatsen.quote:
Wellicht, maar het gaat volgens mij vooral om het falen van de UCI als organisatie en dan is het begrijpelijk dat er ook heel veel andere soorten mensen gehoord worden (zoals mensen binnen de UCI).quote:Op maandag 9 maart 2015 09:36 schreef PippenScottie het volgende:
http://theraceradio.com/circ-participants/
Maar 16 renners gehoord, vooral on de hoop op een verminderde sanctie. Gemiste kans, lijkt me.
quote:Op maandag 9 maart 2015 10:03 schreef heywoodu het volgende:
Statement van Tygart:
http://www.usada.org/tygartstatementcircreport/
Da's mooi!quote:“A stunning example of deceit found by the CIRC is that the UCI, under the explicit direction of Hein Verbruggen and Pat McQuaid, commissioned a supposedly ‘independent’ investigation of Armstrong’s positive samples from the Tour de France. According to the CIRC, the UCI then conspired to allow what was sold to the public as an ‘independent’ report to be re-written by Armstrong’s own lawyer and sports agent in order to conceal Armstrong’s doping.
“USADA will work with the current UCI leadership to obtain the evidence of this sordid incident to ensure that all anti-doping rule violations related to this conduct are fully investigated and prosecuted, where possible.
quote:Op maandag 9 maart 2015 10:18 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
“A stunning example of deceit found by the CIRC is that the UCI, under the explicit direction of Hein Verbruggen and Pat McQuaid, commissioned a supposedly ‘independent’ investigation of Armstrong’s positive samples from the Tour de France. According to the CIRC, the UCI then conspired to allow what was sold to the public as an ‘independent’ report to be re-written by Armstrong’s own lawyer and sports agent in order to conceal Armstrong’s doping.
“USADA will work with the current UCI leadership to obtain the evidence of this sordid incident to ensure that all anti-doping rule violations related to this conduct are fully investigated and prosecuted, where possible.
Ja dat hele stuk in het rapport over Armstrong en zijn donaties is toch echt belachelijk?quote:Da's mooi!
Emile Vrijman, Pat McQuaid en Hein Verbruggen aanklagen!
Daar zit wel wat in. Aan het fietsen van Uran in de Giro vorig jaar kun je best goed zien dat daar niet de kracht van EQS ligt.quote:Op maandag 9 maart 2015 09:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tja die zijn algemeen veroordeeld hier, maar ik denk daar eigenlijk anders over. Het is als het Nederlands schaatsen: het zou prima kunnen dat ze dopen (zeker gezien hun dokter), maar ze leggen ook gewoon véél meer prioriteit bij een niche. De andere teams hebben vooral eenlingen, en die kunnen nog steeds prima mee komen met QS (zijn eigenlijk zelfs beter). En als je dan de ronde renners van QS vergelijkt met dezelfde ronde renners bij andere teams... Zou ik ze eerder in de categorie twijfelgeval plaatsen.
quote:Dr. Lon [sic] Schattenberg was the UCI’s Head of Anti Doping Committee (ADC). He was invited to was speak with CIRC but declined to do so.
“Secret meetings” were regularly held between Lon Schattenberg, Philippe Verbiest and Verbruggen. These meetings continued after McQuaid named President and Gripper named as head of the ADU.
Schattenberg advised the teams of newly implemented detection methods and would also inform the teams of the detection window.
Warning riders had an impact on the efficacy of the tests.
Mooi lijstje welquote:Op maandag 9 maart 2015 07:24 schreef PippenScottie het volgende:
Als altijd, een prima breakdown van het CIRC rapport wordt gegeven door Race Radio:
http://theraceradio.com/circ-report/
Nou, een belangrijk ander verschil is denk ik ook de mate van dopinggebruik binnen de dopingploegen. Het is nu meer individueel geregeld i.p.v. dat een ploegarts iedereen lachend EPO voorschrijft. Een Koen de Kort kreeg nooit wat aangeboden bij Astana. Al was er bij US Postal er ook al een eliteclubje natuurlijk wel wat groter dan nu. Daarnaast lijkt het zo te zijn dat je zonder doping ook redelijk mee kan komen, als je kijkt naar de prestaties van de vermoedelijke niet-dopingploegen.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:46 schreef Ericr het volgende:
Dus eigenlijk is het op enkele ploegen na gewoon nog net zo'n grote teringbende als 15 jaar terug. Misschien nog wel erger omdat ze nu op middelen rijden waarmee je reactiesnelheid omlaag gaat en je veel grotere kansen krijgt op massale valpartijen. Dan maar beter in de nacht wakker worden omdat je bloed te stroperig wordt.
Nee hoor, het wielrennen is clean!quote:Op maandag 9 maart 2015 12:46 schreef Ericr het volgende:
Dus eigenlijk is het op enkele ploegen na gewoon nog net zo'n grote teringbende als 15 jaar terug. Misschien nog wel erger omdat ze nu op middelen rijden waarmee je reactiesnelheid omlaag gaat en je veel grotere kansen krijgt op massale valpartijen. Dan maar beter in de nacht wakker worden omdat je bloed te stroperig wordt.
Maar daar wordt het niet beter van. Zelf wat aanrommelen kan nog gevaarlijker zijn dan een kuurtje onder begeleiding.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nou, een belangrijk ander verschil is denk ik ook de mate van dopinggebruik binnen de dopingploegen. Het is nu meer individueel geregeld i.p.v. dat een ploegarts iedereen lachend EPO voorschrijft. Een Koen de Kort kreeg nooit wat aangeboden bij Astana. Al was er bij US Postal er ook al een eliteclubje natuurlijk wel wat groter dan nu. Daarnaast lijkt het zo te zijn dat je zonder doping ook redelijk mee kan komen, als je kijkt naar de prestaties van de vermoedelijke niet-dopingploegen.
Ze hebben nu ook massaal anorexia trouwens, lijkt me ook niet ongevaarlijk
Nieuwe wielrennen 2.0quote:Op maandag 9 maart 2015 12:45 schreef DeeBee het volgende:
Ik kan niet wachten op de analyse van Martijn Ducrot over de staat van het 'nieuwe wielrennen' trouwens!
yessquote:Op maandag 9 maart 2015 12:46 schreef Ericr het volgende:
De reden dat Sastre een tour kon winnen was alleen omdat die concurrentie er toen niet was. De dope van Sky was er nog niet en Contador mocht niet mee. Alleen de ontwikkeling van Valverde is toch opmerkelijk.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:08 schreef Ericr het volgende:
[..]
Maar daar wordt het niet beter van. Zelf wat aanrommelen kan nog gevaarlijker zijn dan een kuurtje onder begeleiding.
Daarnaast zijn de mutanten toch nog steeds op een niveau waar je als (semi)-cleane renner echt niet in de buurt komt. Jaar of 4 terug leek even de kentering en konden relatieve krabbelaars ook illussies hebben op een goed klassement maar nu rijden Sky-borgs, Contador, Valverde en nog wat anderen iedereen weer rechtstandig uit het wiel en dan in veel gevallen ook nog eens een heel wielerseizoen lang.
Volgens mij is het gewoon aftellen tot een nieuwe dopingbom ontploft in het wielrennen, ook al lopen de meeste zaken tot nu toe met een sisser af. Niet dat daar veel van geleerd zal worden, hooguit hoe je nog beter dopinggebruik kan maskeren.
2008 was 1 van de smerigste TDF's van de laatste 10 jaar, hooguit kan je inderdaad stellen dat hij met aanwezigheid van Contador geen kans had gemaakt maar verder was de concurrentie toch best stevig en reden de Schleckjes nog rond als jonge goden.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De reden dat Sastre een tour kon winnen was alleen omdat die concurrentie er toen niet was. De dope van Sky was er nog niet en Contador mocht niet mee. Alleen de ontwikkeling van Valverde is toch opmerkelijk.
Nouja, toen zag je alsnog Contador, Rodriguez, Valv.Piti wel bovendrijven. Nibali kwam toen ook voor het eerst.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:24 schreef Ericr het volgende:
[..]
2008 was 1 van de smerigste TDF's van de laatste 10 jaar, hooguit kan je inderdaad stellen dat hij met aanwezigheid van Contador geen kans had gemaakt maar verder was de concurrentie toch best stevig en reden de Schleckjes nog rond als jonge goden.
Daarna zag je wel heel kort een kentering omdat AICAR vrij te snel traceren was en meerdere renners toch gepakt werden. Dat zal een kortstondige schrikreactie teweeg hebben gebracht waardoor ze opeens de cols minuten langzamer op reden dan voorheen. Prestatiecurve rond 2010/2011 is in ieder geval opvallend, de turnaround daarna mogelijk nog opvallender.
Verhaal dat Andy gestopt is met pakken na de schorsing van Frank lijkt me plausibel. Vorig jaar natuurlijk ook nog nare valpartijenquote:Op maandag 9 maart 2015 14:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, toen zag je alsnog Contador, Rodriguez, Valv.Piti wel bovendrijven. Nibali kwam toen ook voor het eerst.
Alleen de Schleckjes bakken er nu weinig meer van en Evans maar die is oud.
En er dan alsnog afgereden worden door Greggaquote:Op maandag 9 maart 2015 14:30 schreef Mani89 het volgende:
Piti lijkt me wel een mooi voorbeeld van iemand die het hele seizoen door lekker microdosed. Nibali had vorig seizoen gezien zijn prestatiecurve een mooi transfusieprogramma.
Ritalin is geen amfetamine. Dat hoef ik verder niet te onderbouwen lijkt me?quote:Op maandag 9 maart 2015 14:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ga je nu commentaar leveren zonder onderbouwing?
Het kan zo erg niet dat ik er best wel hard om moet lachen.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De reactie van Ram is wel.
Volgens hem valt het allemaal wel mee en is doping niet meer wedstrijd bepalend. Heeft het de hele tijd over de periode tot 2006. Dat is dan de directeur van de Nederlandse dopingautoriteit. Zucht.
Wat is Ritalin?quote:Op maandag 9 maart 2015 14:43 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ritalin is geen amfetamine. Dat hoef ik verder niet te onderbouwen lijkt me?
Dat stukje over dat ze in de toekomst misschien weer terug willenquote:
Jij zegt ritalin is speed, dat is t niet. T lijkt chemisch niet eens op elkaar.quote:Op maandag 9 maart 2015 16:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Wat is Ritalin?
Ritalin is de merknaam van een medicijn dat wordt voorgeschreven bij ADHD en narcolepsie (slaapzucht). De werkzame stof in Ritalin is methylphenidaat. Dit is een stof die nauw verwant is aan amfetamine. De werking van Ritalin is vergelijkbaar met amfetamine maar is veel minder sterk. De effecten houden ook minder lang aan.
Denken dat iets wat THEFXR zegt niet waar is.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 06:41 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Jij zegt ritalin is speed, dat is t niet. T lijkt chemisch niet eens op elkaar.
Wat een Engels.quote:
Bij AG2R pakken ze altijd de nietszeggende renners. Georges, Houanard, dat idee.quote:
Euh, regels van een werkgever mogen nergens in Europa in strijd zijn met bovenliggende wetgeving. Een werkgever kan nooit iets eisen van een werknemer dat volgens andere wetgevingen niet mag.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:17 schreef koloskabouter het volgende:
Maar hoe werkt dat Italiaanse arbeidsrecht dan? Renner overtreedt aantoonbaar regels werkgever, maar werkgever kan renner niet ontslaan? Wat is dat voor onzin?
Misschien is die massale kritiek op Cookson wel enigszins overtrokken. Een organisatie als de UCI verander je niet zo maar, en tot nu toe vind ik dat ze best een aardige ontwikkeling doormaken.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:25 schreef TheArt het volgende:
Opvallend is wel dat om een staal gaat van 21 dagen geleden. Zozo, ze worden nog eens snel in het testen en bekendmaken van de resultaten.
Dopinggebruik is niet genoeg voor ontslag? Dat is nieuw voor mequote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Euh, regels van een werkgever mogen nergens in Europa in strijd zijn met bovenliggende wetgeving. Een werkgever kan nooit iets eisen van een werknemer dat volgens andere wetgevingen niet mag.
Dus zou perfect wel eens kunnen zijn dat als ze Ulissi willen ontslaan op basis van de regels van de MPCC dat dit geen "dwingend" ontslag is en ze hem vervolgens een ontslagvergoeding moeten betalen ...
Deze man weet.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:08 schreef Ericr het volgende:
[..]
Maar daar wordt het niet beter van. Zelf wat aanrommelen kan nog gevaarlijker zijn dan een kuurtje onder begeleiding.
Daarnaast zijn de mutanten toch nog steeds op een niveau waar je als (semi)-cleane renner echt niet in de buurt komt. Jaar of 4 terug leek even de kentering en konden relatieve krabbelaars ook illussies hebben op een goed klassement maar nu rijden Sky-borgs, Contador, Valverde en nog wat anderen iedereen weer rechtstandig uit het wiel en dan in veel gevallen ook nog eens een heel wielerseizoen lang.
Volgens mij is het gewoon aftellen tot een nieuwe dopingbom ontploft in het wielrennen, ook al lopen de meeste zaken tot nu toe met een sisser af. Niet dat daar veel van geleerd zal worden, hooguit hoe je nog beter dopinggebruik kan maskeren.
Tijdens de bewuste dopingtest had Ulissi samen met zijn ploeg al aangegeven dat hij een toegestane behandeling had ondergaan (een paar pufjes genomen) waardoor hij dicht tegen de dopinggrens zou zitten. Nadien bleek hij erover te zitten. (zie hier bv : http://www.wielerflits.nl(...)itief-op-doping.html )quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dopinggebruik is niet genoeg voor ontslag? Dat is nieuw voor me
Dat zijn geen MPCC-regels trouwens, maar gewone UCI regels. MPCC regels zijn dat je hem niet meteen na zijn schorsing mag aannemen, en dat wil Lampre gewoon wel. Maar goed, wie neemt de MPCC nou serieus, kijkende naar de deelnemende teams.
Ik lees daar toch echt wat anders hoor. Ulissi heeft zelfstandig zogenaamd twee pufjes genomen en heeft bij de test opeens bijna tien keer zoveel waardes als die twee pufjes kunnen opleveren. Daarnaast heeft hij een paracetamol gekregen van de wedstrijdarts.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tijdens de bewuste dopingtest had Ulissi samen met zijn ploeg al aangegeven dat hij een toegestane behandeling had ondergaan (een paar pufjes genomen) waardoor hij dicht tegen de dopinggrens zou zitten. Nadien bleek hij erover te zitten. (zie hier bv : http://www.wielerflits.nl(...)itief-op-doping.html )
Voor de dopingschorsing telt niet wie verantwoordelijk is voor de inname van de doping, dus is hij geschorst.
Voor de arbeidswet telt wie verantwoordelijk is wel. Als zijn werkgever aansprakelijk is voor die positieve dopingtest, dan kan die werkgever hem niet ontslaan zonder hem de wettelijk voorziene ontslagvergoeding te betalen ... Meer nog, dan zou hij in principe zelfs nog een extra schadevergoeding van zijn werkgever kunnen eisen ook.
Nergens, maar dat soort discussies zijn sowieso voer voor een behoorlijke strijd voor de arbeidsrechtbank. En bij de arbeidsrechtbank in sommige landen (zoals Frankrijk, België en misschien ook Italie?) ligt de bewijslast altijd bij de werkgever ipv de werknemer. Dus zal het aan Lampre zijn om te bewijzen dat ze hem maar 2 ipv 20 pufjes gegeven hebben of dat er in die 2 pufjes geen te grote dosis zat ...quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:28 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik lees daar toch echt wat anders hoor. Ulissi heeft zelfstandig zogenaamd twee pufjes genomen en heeft bij de test opeens bijna tien keer zoveel waardes als die twee pufjes kunnen opleveren. Daarnaast heeft hij een paracetamol gekregen van de ploegarts.
Waar lees jij dat Ulissi van de ploegarts twintig pufjes salbutamol moest nemen?
Je gaat er nu vanuit dat ze hem vanuit de ploeg salbutamol gegeven hebben. Dat betwijfel ik al ten zeerste. Als je astma hebt, heb je gewoon zelf een inhalator bij je, zodat je die kunt gebruiken op het moment dat je hem nodig hebt. Je wilt echt niet met een astma-aanval eerst nog eens een dokter gaan opzoeken om wat medicatie te krijgen. Ulissi zal ook zélf een TUE hebben.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nergens, maar dat soort discussies zijn sowieso voer voor een behoorlijke strijd voor de arbeidsrechtbank. En bij de arbeidsrechtbank in sommige landen (zoals Frankrijk, België en misschien ook Italie?) ligt de bewijslast altijd bij de werkgever ipv de werknemer. Dus zal het aan Lampre zijn om te bewijzen dat ze hem maar 2 ipv 20 pufjes gegeven hebben of dat er in die 2 pufjes geen te grote dosis zat ...
quote:According to the journos at the Ag2r's hotel, Lavenu will go until the end of Paris-Nice but then have a thought about continuing or not...
AG2R valt wel mee toch?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Eigenlijk is AG2R (en de voorgangers) altijd al een schimmige ploeg geweest. Dan kan je net zo goed lekker blijven zitten als Riis en Lefevere.
Opvolger van Casino met grote held Rodolfo 'de apotheker' Massi in de gelederen.quote:
Nou, naar dat soort achtergrond was ik dus benieuwd. Dat MPCC-'recht' niet boven het arbeidsrecht gaat, snapte ik ook wel. Daarom vroeg ik me dus af wat het is in het Italiaanse arbeidsrecht dat ervoor zorgt dat Lampre Ulissi niet kan ontslaan op basis van een evidente dopingovertreding. En dat is dan omdat de verantwoordelijke voor de dopingovertreding in juridische zin niet zo evident is.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nergens, maar dat soort discussies zijn sowieso voer voor een behoorlijke strijd voor de arbeidsrechtbank. En bij de arbeidsrechtbank in sommige landen (zoals Frankrijk, België en misschien ook Italie?) ligt de bewijslast altijd bij de werkgever ipv de werknemer. Dus zal het aan Lampre zijn om te bewijzen dat ze hem maar 2 ipv 20 pufjes gegeven hebben of dat er in die 2 pufjes geen te grote dosis zat ...
Lekker wat obscure Fransoosjes die vliegen in de Tour, zelfs afgelopen jaar nog. Laat gaan.quote:
Dat is natuurlijk geen zuivere redenering. Je niveau met of zonder doping wordt niet bepaald door het prestatieniveau van anderen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 08:13 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Lekker wat obscure Fransoosjes die vliegen in de Tour, zelfs afgelopen jaar nog. Laat gaan.
Maar ach, net als we van de week al hoorden, gewoon vergelijkbaar met andere teams nog! EPO blijft wel echt gigantisch dom, al zal het een combi zijn van te grote microdosis en renner van de oude stempel.Dat dit soort nobuddies nog steeds aan de EPO zeggen, zegt genoeg over de klassementsmannen die het hele jaar overal vlammen, lol.
Ach ja dat was Gilbert ook, ooit.quote:Op woensdag 11 maart 2015 09:58 schreef PippenScottie het volgende:
Mondory in 2009:
http://www.cyclismag.com/article.php?sid=5124#ancre1
Toen was hij nog heel boos op Saxo, Columbia, Cancellara en Frank Schleck.
Een mens kan van inzicht veranderen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 09:58 schreef PippenScottie het volgende:
Mondory in 2009:
http://www.cyclismag.com/article.php?sid=5124#ancre1
Toen was hij nog heel boos op Saxo, Columbia, Cancellara en Frank Schleck.
En recenter nog Houanard en Georges.quote:Op woensdag 11 maart 2015 12:02 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Valjavec was volgens mij ook bij AG2R positief bevonden.
Ik denk dat het imago onder het gros van het publiek een grotere rol speeltquote:Op woensdag 11 maart 2015 12:16 schreef PippenScottie het volgende:
Is AG2R eigenlijk niet zo ver verwijderd van de 'Astana treatment'?
Of zal de cultuur binnen de ploeg (schijnbaar behoorlijk verrot bij Astana, mij onbekend hoe het bij AG2R is) ook een rol spelen?
Ik vind het redelijk open deuren eerlijk gezegd. De vraag of subtoppers tegenwoordig dopingvrij kunnen zijn vind ik interessanter. Dan is er namelijk wel degelijk een verschil met vroeger.quote:
Nee, natuurlijk niet. Doping is onlosmakelijk met sport verbonden en dat zal ook altijd zo blijven.quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik vind het redelijk open deuren eerlijk gezegd. De vraag of subtoppers tegenwoordig dopingvrij kunnen zijn vind ik interessanter. Dan is er namelijk wel degelijk een verschil met vroeger.
De honderden geïnterviewden en ik denken daar anders over.quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Doping is onlosmakelijk met sport verbonden en dat zal ook altijd zo blijven.
Daarbij maakt het niets uit of het om toppers, subtoppers, knechten of krabbelaars gaat.
quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:59 schreef TargaFlorio het volgende:
Nou ja liever dat alleen de echte toppers gebruiken dan dat zowel toppers, subtoppers en knechten gebruiken.
quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:59 schreef TargaFlorio het volgende:
Nou ja liever dat alleen de echte toppers gebruiken dan dat zowel toppers, subtoppers en knechten gebruiken.
Liever dat 10% van alle renners gebruikt dan 100%.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:20 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
[..]![]()
Je hebt liever dat alleen de winnaars doping gebruiken en verliezers niet?
Ja, hoewel het natuurlijk wel redelijk zuur is voor de nummer 8 van de tour die dankzij zijn ethische gedrag niet multimiljonair wordt. Maar ja, that's life.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:59 schreef TargaFlorio het volgende:
Dat dachten ze 5 jaar geleden ook. Net zoals 10 jaar geleden. 20 jaar geleden trouwens ook.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De honderden geïnterviewden en ik denken daar anders over.
Zubeldia werd afgelopen keer heel ethisch 8equote:Op woensdag 11 maart 2015 17:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja, hoewel het natuurlijk wel redelijk zuur is voor de nummer 8 van de tour die dankzij zijn ethische gedrag niet multimiljonair wordt. Maar ja, that's life.
Dat rapport is volgens jou geschreven door tieners, en alle geïnterviewden zijn ook tienersquote:Op woensdag 11 maart 2015 17:49 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat dachten ze 5 jaar geleden ook. Net zoals 10 jaar geleden. 20 jaar geleden trouwens ook.
Altijd schattig die jeugdige naïviteit dat het nu écht anders is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |