abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150041335
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:03 schreef gynaika het volgende:

[..]

1. Een link heb ik even niet maar de eigenaresse van het restaurant heeft verklaard dat Blue is meegelopen met de dames maar snel weer is teruggekomen. Dit kan echter ook op 31 maart geweest zijn.
2. Zie punt 1.
3. Zie punt 1.
Die verklaring staat op losse schroeven:

- waren het Kris en Lisanne wel?
- op 31 maart kan niet, want hoogstwaarschijnlijk zijn ze helemaal niet op de Pianista geweest (de getuigenissen van die trail kloppen niet met de tijden en looprichting)
- nee, punt 2 en 3 kan je niet verwijzen naar punt 1. Want als je zegt dat Blue meeliep met Kris en Lisanne, zijn ze dus niet in een auto de Pianista opgegaan
- de verklaring van Il Pianista klopt niet met 1 april (tijd) en niet met 31 maart (richtingen en getuigenissen). Dus hebben we geen zekerheid dat het restaurant open was
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 25 februari 2015 @ 20:07:46 #177
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150041360
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:52 schreef gynaika het volgende:

[..]

Zoiets zal het geweest zijn.
Het blijft grappig hoe jullie telkens uitgaan van een (door geen enkel geverifieerd feit ondersteunde) conclusie (n.l. "ze waren in gezelschap van anderen") en daar vervolgens feilloos een passende voorgeschiedenis bij weten te fantaseren. Die omgekeerde redeneertrant wordt ook wel 'tunnelvisie' genoemd. We zouden bijna vergeten dat er geen enkele harde aanwijzing is dat Lisanne en Kris niet alleen waren tijdens hun wandeling. (Waren er maar andere mensen bij geweest, zou ik bijna zeggen.)
En denk je nu werkelijk dat een hond die wel eens een stukje met toeristen meeloopt bij ze zal blijven tot de dood erop volgt?

[ Bericht 4% gewijzigd door Gorraay op 25-02-2015 20:20:16 ]
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_150041517
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik wil Lutalo graag op haar wenken bedienen. Over hoe K. en L. naar hun werk gingen, zijn bij mijn weten hier geen gegevens bekend. We kunnen slechts afgaan op de gepubliceerde foto's.
Nee dat kunnen we dus niet. Er zijn geen foto's van K en L op hun werk. Je schrijft het zelf al. Of ga jij ook naar je werk in je strandoutfit?

Jij ziet projecteert een halfnaakte vrouw en een daardoor geschokte jongen. Anderen wat anders. Wat jij erin ziet, zegt alles over jou. Dat was mijn boodschap.
pi_150041546
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:29 schreef ToniB het volgende:
In 1998 I had the opportunity to go to Bocas del Toro (Panama) to set up a school.
Four years later, a school in Turrialba (Costa Rica) fulfilled our dream to combine Spanish classes with River Adventures
Three years later, we opened a third branch, this time in the highland town of Boquete, Panama. This school is also called “Spanish by the River” as the town of Boquete

kom ik uit op 2005 taalschool Boquete geopend.
http://www.spanishatlocations.com/about/
Dank weer Toni.

Dat betekent dat Ingrid L. een bewust verkeerde opmerking maakte. Kris en Lisanne waren niet de eersten die verdwenen in Boquete en gezocht moesten worden door SINAPROC. Alex H. was in 2009, 4 jaar na opening en 5 jaar voor Kris en Lisanne de eerste.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_150041736
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:07 schreef Gorraay het volgende:
De meiden stonden, zoals bekend, niet genoteerd voor Casa Esperanza maar voor Casa Hogar Trisker, een tehuis

[..]

En denk je nu werkelijk dat een hond die wel eens een stukje met toeristen meeloopt bij ze zal blijven tot de dood erop volgt?
Als hond B de dag ervoor al met ze mee was gegaan dacht hij wsl op 1 apr oh heb je die weer, dat is de moeite niet, die keren na de brug al weer om. Ik sla deze ff over.
  woensdag 25 februari 2015 @ 20:21:16 #181
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150041933
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:16 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Als hond B de dag ervoor al met ze mee was gegaan dacht hij wsl op 1 apr oh heb je die weer, dat is de moeite niet, die keren na de brug al weer om. Ik sla deze ff over.
_O-
pi_150041934
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:45 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Vrijwilligerswerk kan gratis geweest zijn, maar hoe zit het met de boekingen bij Feliciano via de taalschool? Ik heb nergens gelezen dat dat gratis werd aangeboden als alternatief. Zo kan de taalschool weer wat verdienen aan vrijwilligerswerk dat niet doorgaat.
Nah, kom op. Wat kost F.? 35 dollar per dag? Per persoon? Wat krijgt het hostel ervan, 5 dollar? Dat zijn de winsten niet. En voor Kris en Lisanne de kosten niet.

Ik vind niet dat een taalschool die GRATIS vrijwilligerswerk aanbiedt verantwoordelijk is voor de betaling van het alternatieve weekprogramma van Kris en Lisanne. Wat ze zelf zouden kunnen doen, is onderhandelen over de prijs, dat kan je altijd proberen. Maar een gratis service (vrijwilligerswerk) vervangen door betaalde excursies vind ik onzin.

quote:
Vraag even door over K & L. En een fijne avond 8-)
Heb ik gedaan en het ligt ietsje anders; hij kwam vaak in het cafe waar zij ook kwamen en "kent" ze dus alleen van het voorbijgaan, niet gesproken ofzo.

Hij zou wel ook hier gaan meeposten, wat altijd welkom is. _O_

pi_150041965
Casa Hogar:
"Minimum dedication time: This project is only available for long term volunteers, so sign up if you are at least 1 month available."

Hoe lang waren ze eigenlijk van plan te blijven?
Make my day!
pi_150042067
quote:
19s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die verklaring staat op losse schroeven:

- waren het Kris en Lisanne wel?
- op 31 maart kan niet, want hoogstwaarschijnlijk zijn ze helemaal niet op de Pianista geweest (de getuigenissen van die trail kloppen niet met de tijden en looprichting)
- nee, punt 2 en 3 kan je niet verwijzen naar punt 1. Want als je zegt dat Blue meeliep met Kris en Lisanne, zijn ze dus niet in een auto de Pianista opgegaan
- de verklaring van Il Pianista klopt niet met 1 april (tijd) en niet met 31 maart (richtingen en getuigenissen). Dus hebben we geen zekerheid dat het restaurant open was
Ik kan punt 2 verwijzen naar punt 1 omdat, als Blue is meegelopen met K en L en de eigenaresse verklaart dat, dan neem ik aan dat het restaurant was geopend.

Ook kan ik punt 3 verwijzen naar punt 1 omdat, als K en L verderop in een auto zijn gestapt, Blue is teruggelopen. Zie post #177 waar ik in beginsel op reageerde.
pi_150042077
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:21 schreef agter het volgende:
Casa Hogar:
"Minimum dedication time: This project is only available for long term volunteers, so sign up if you are at least 1 month available."

Hoe lang waren ze eigenlijk van plan te blijven?
Ik meen me te herinneren 3 weken in Boquete (na de 2 weken in Bocas), maar dat kan ik heel goed mis hebben.

Maar als die regel geldt, is dat uitstel van een week dan wel geldig? Of zouden ze na die week elders hun vrijwilligerswerk kunnen doen?

woensdag 25 februari 2015 @ 20:24:00 #186
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150042080
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:36 schreef 11en30 het volgende:
. De rest ligt samen met het sloopmateriaal van de oude hutten onder de nieuwe gebouwtjes. Of is opgevoerd aan de honden en gallinazos bij de slager aan het begin van de Pianista die ze zolang in zijn koelcel bewaard heeft.
Goeiemorgen! Wat zou Hermann Rorschach daar dan wel niet van vinden?
pi_150042180
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:23 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ik kan punt 2 verwijzen naar punt 1 omdat, als Blue is meegelopen met K en L en de eigenaresse verklaart dat, dan neem ik aan dat het restaurant was geopend.

Ook kan ik punt 3 verwijzen naar punt 1 omdat, als K en L verderop in een auto zijn gestapt, Blue is teruggelopen. Zie post #177 waar ik in beginsel op reageerde.
Ok, punt 2 en 1 wel idd. Als het restaurant open was, dan kan Blue meelopen.

Maar het punt blijft:

- we weten niet of het restaurant open was (en dus Blue wel meeliep)
- de verklaringen van Il P kloppen niet met 31 maart, en met 1 april weet ik niet of de tijden kloppen
- die auto hebben we helemaal geen verklaringen over, dus dat is pure speculatie. En dan nog; misschien keerde Blue wel om andere redenen terug, dat hoeft toch geen "Kris en Lisanne stappen in een auto"-scenario te zijn, zijn ook andere mogelijkheden

pi_150042191
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Goeiemorgen! Wat zou Hermann Rorschach daar dan wel niet van vinden?
Als je even aangeeft wat precies "de vlek" of "de foto" is volgens jou dan zal ik het je zeggen.
pi_150042301
Op maandag en dinsdag zijn alle pizzas voor 6 euro dus ze waren sowieso open.
  woensdag 25 februari 2015 @ 20:30:44 #190
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150042374
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:26 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Als je even aangeeft wat precies "de vlek" of "de foto" is volgens jou dan zal ik het je zeggen.
Die foto zit blijkbaar in jouw hoofd. De theorie dat K. en L. grotendeels zouden zijn gevoerd aan de honden had ik hier nog niet gelezen.

Overigens kan ik me prima vinden in het eerste deel van jouw scenario: de verdwaling, zonder horror.
pi_150042684
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:29 schreef 11en30 het volgende:
Op maandag en dinsdag zijn alle pizzas voor 6 euro dus ze waren sowieso open.
:Y)
pi_150042894
Even beginnen bij het einde, omdat het zo mooi je manier van denken weergeeft (tunnelvisie, niet-wetenschappelijk en alvast vooruitlopend op welke tegenargumenten anderen kunnen hebben en die zonder ze te kennen verwerpen):

quote:
Door de tegens kan met uitstekende argumenten een dikke vette streep.

Door de voors niet.
:N

quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 02:19 schreef jackie12 het volgende:
Voors met derden

- De duidelijk in haast verlaten hostel (geen bericht naar huis/halflege telefoons/staat van de kamer)
Is niet "duidelijk in haast". Dat is een mogelijkheid.

Halflege telefoons kan omdat ze ze 's nachts niet opgeladen hebben om welke reden dan ook. Of de hele ochtend van 7:00 tot 10:00 dat debiele Candy Crush spelen. Of welke andere reden dan ook.

Staat van de kamer is ook niets mis mee, op 1 puntje na; het lijkt (door de manier waarop ze over elkaar liggen) alsof de slippers snel zijn uitgeschopt. Ja, misschien was dat 31 maart al, toen de meiden nodig naar de wc moesten of wat dan ook.

Geen bericht naar huis is vaag en raar, dat klopt. De enige momenten waarop dat zou kunnen is als ze wifi hebben en volgens het bericht hadden ze wifi die ochtend.

Nog een punt van geen haast hebben is de rustige ochtend; beetje relaxen in een hangmat, beetje op de kaart kijken, trails opzoeken op de computer. Daar spreekt allemaal juist GEEN haast uit.

quote:
- Het missen van een getuige die hen bracht naar de Pianista
Nee jackie, wederom je klassieke redeneerfout; dat er geen getuige is GEVONDEN die ze naar de Pianista bracht, zegt niets over het al dan niet aanwezig zijn van die getuige. Simpelweg niet gevonden, dat betekent niet dat er getuigen "missen". Afwezigheid van bewijs is geen bewijs van afwezigheid.

quote:
- Het ontbreken van een getuige die hen zag aan het begin van de Pianista
En exact dezelfde fallacy nogmaals.

quote:
- Binnen 2 uur op de top komen waar ieder ander er ruim 2 uur over doet
Dat weten we niet. We hebben 2 berichten; 10:45 aan de Pianista begonnen (EenVandaag 4 aug) of 11:05 de eerste foto genomen (waar weten we niet en zonder die locatie kan je daar niets van zeggen).

quote:
- Niet verkeerd lopen
Nou, dat lijkt me ook heel moeilijk; die Pianista is enorm logisch tot aan de Klim, daar staan pijlen en die hebben Kris en Lisanne gevonden en daarna is het 1 pad waar je niet van af kan wijken.

Die Pianista is qua route een koekie, qua zwaarte nog niet zo, lijkt me. Maar Kris en Lisanne waren 2 gezonde jonge vrouwen in de kracht van hun leven.

quote:
Tegens met derden:

- Ontbreken van een foto van hen samen
antwoord: Als Kris en Lisanne WEL alleen waren en ze vonden het belangrijk om op de top een foto te maken van hen samen dan hadden ze wel een selfie gemaakt zoals ze in Bocas ook al deden.
Dat is een non sequitur. Een selfie van 2 dames met een uitzicht is nu eenmaal anders dan ALS ze in gezelschap waren, dat ze dan een foto samen zouden vragen.

Heb jij nooit aan anderen gevraagd foto's van jou en je vriendin te nemen?

quote:
- Geen jasje bij zich
antwoord:
1- Ze hoefden ook geen vestje/jasje of truitje mee op deze "pleasent hike" met betrouwbare persoon (nen) want ze zouden om 17 uur alweer terug gebracht worden naar hun hostel
Nee jackie, weer niet goed. Kijk naar Edwins video. Dat was overdag. Het hangt niet af van de tijd, maar van de hoogte. Op de Mirador en eromheen (CD, bergen) is het gewoon fris. Overdag niet "koud", wel "fris".

Als ze in gezelschap waren geweest van een gids (niet derden die ze tegenkomen, maar een gids, vanaf het begin) dan zou ie ze dat aangeraden hebben en als Lisanne en Kris werkelijk teruggingen naar het hostel om "snel snel" de spullen te pakken, dan hadden ze dus ook een jasje/vestje mee kunnen nemen.

quote:
2- Als de ouders na het leegmaken van hun kamer al niet wisten welke kleren bij hun dochter hoorde dan zullen ze ook echt niet weten of er bepaalde kledingstukken missen
Dat wisten de ouders ruwweg wel. En een slipje of een paar sokken dat je niet (her)kent is ff wat anders dan jastjes en vestjes waar je er doorgaans veel minder van hebt.

Je ziet; op elk punt zijn er tegenargumenten te verzinnen, jackie. Je hele idee staat volledig op een fundering van luciferhoutjes. Je fallacies over "dit is er NIET gebeurd" (je kan alleen maar weten wat wel gebeurt, niet wat niet gebeurt) blijven maar komen.

Komt nog wat bij; als Kris en Lisanne werkelijk met een gids waren geweest, waren ze waarschijnlijk met hem op de foto gegaan. Om beurten. zelfs wellicht. Hun eerste hike.

Dat we die foto niet hebben (en ook niet in de andere foto's zit, anders hadden de ouders het punt allang naar voren geschoven), betekent niet dat er geen gids bij geweest MOET zijn. Het is wel een aanwijzing dat de kans dat ze niet alleen waren die tijd kleiner is dan de kans dat ze alleen waren.

Samenvattend:
- er is geen aanwijzing voor derden in hun gezelschap (vóór 14:00)
- er zijn aanwijzingen voor geen derden in hun gezelschap (vóór 14:00)

pi_150043097
quote:
12s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok, punt 2 en 1 wel idd. Als het restaurant open was, dan kan Blue meelopen.

Maar het punt blijft:

- we weten niet of het restaurant open was (en dus Blue wel meeliep)
- de verklaringen van Il P kloppen niet met 31 maart, en met 1 april weet ik niet of de tijden kloppen
- die auto hebben we helemaal geen verklaringen over, dus dat is pure speculatie. En dan nog; misschien keerde Blue wel om andere redenen terug, dat hoeft toch geen "Kris en Lisanne stappen in een auto"-scenario te zijn, zijn ook andere mogelijkheden
Eigenlijk weten we helemaal niets, onvoorstelbaar.

Kan ook nog zijn dat K en L verder met anderen meeliepen, die hun eigen hond bij zich hadden.....Blue moest dan maar terug.
  woensdag 25 februari 2015 @ 20:47:05 #194
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150043107
Er is bij Casa Hogar Trisker nogal eens gesteggel over regels geweest. Zoals je hier kunt lezen in het eerste stukje ("politics") was er wel eens onenigheid over de regels waaraan vrijwilligers zich moesten houden. De strenge richting liet blijkbaar zwaar meewegen dat Trisker geen gewoon kindertehuis is, maar een instelling waar veel kinderen zwaar getraumatiseerd zijn. ('Kinderen niet optillen' was één van die regels - Grijzemassa heeft er eerder al over geschreven.)
Er is in zo'n tehuis genoeg werk te doen waarbij vrijwilligers niet in contact komen met de kinderen, maar twee weken poetsen en vloeren dweilen is waarschijnlijk niet een idee dat de harten van taalschoolstudenten sneller zal doen kloppen.
pi_150043270
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:46 schreef gynaika het volgende:

[..]

Eigenlijk weten we helemaal niets, onvoorstelbaar.

Kan ook nog zijn dat K en L verder met anderen meeliepen, die hun eigen hond bij zich hadden.....Blue moest dan maar terug.
Het punt is dat je moet beseffen wat je wel en niet weet.

Gorraay bracht het al heel goed; aannames (over dingen die men niet weet) worden gebruikt als conclusie en op basis daarvan worden hele "verklaringen' gevormd. Tunnelvisie.

- we hebben geen berichten over Lisanne en Kris met de auto. Betekent dat dat ze niet met de auto werden gebracht? Nee. Betekent dat dat ze wel met de auto gebracht zijn maar niemand heeft dat gezien? Kan, maar hoeft helemaal niet
- we hebben een bericht dat Blue meegelopen zou zijn met 2 meisjes, maar "al snel weer terugkwam". Hallo, het is een hont! Wij kunnen toch niet de motivatie van een hont om terug te lopen inschatten? Onmogelijk.

Je zei in een andere post dat je het "verbazingwekkend" (mijn woord, maar zoiets zei je) vond dat Kris en Lisanne niet verkeerd liepen op de Pianista? Je bent zelf een ervaren hikester en ziet die kaart op HERE. Het IS gewoon een supermakkelijk pad. Qua route dan. Qua klim is het nog best stevig.

pi_150043669
Graag die expeditie vakantie uit de OP verwijderen. Ik ben fel tegen en andere regulars op dit topic mss ook.

Daarvoor in de plaats stel ik een spoiler "scenario's" voor waarin de link van de politieschool en links naar posts van users en hun scenario's/theorieën. Dat stimuleert misschien het scenariodenken (goede zaak itt het zure sobere scheermes) maar ik vind het ook handig om scenario's makkelijk terug te kunnen zoeken.

Verder zou het fijn zijn als de link naar WS teruggezet wordt naar z'n oude positie.

Photobucket tips en andere offtopic meuk moet uit de OP verwijderd worden.

Veel spoilers kunnen samengevoegd en opgeruimd.
pi_150043836
quote:
19s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het punt is dat je moet beseffen wat je wel en niet weet.

Gorraay bracht het al heel goed; aannames (over dingen die men niet weet) worden gebruikt als conclusie en op basis daarvan worden hele "verklaringen' gevormd. Tunnelvisie.

- we hebben geen berichten over Lisanne en Kris met de auto. Betekent dat dat ze niet met de auto werden gebracht? Nee. Betekent dat dat ze wel met de auto gebracht zijn maar niemand heeft dat gezien? Kan, maar hoeft helemaal niet
- we hebben een bericht dat Blue meegelopen zou zijn met 2 meisjes, maar "al snel weer terugkwam". Hallo, het is een hont! Wij kunnen toch niet de motivatie van een hont om terug te lopen inschatten? Onmogelijk.

Je zei in een andere post dat je het "verbazingwekkend" (mijn woord, maar zoiets zei je) vond dat Kris en Lisanne niet verkeerd liepen op de Pianista? Je bent zelf een ervaren hikester en ziet die kaart op HERE. Het IS gewoon een supermakkelijk pad. Qua route dan. Qua klim is het nog best stevig.
Ik heb een prachtig document gepost wat gaat over Hypothese en scenario's.

https://www.politieacadem(...)atheek/PDF/74802.pdf

Jij denkt technisch en heel feitelijk en daar los je helaas niet alle zaken mee op. Niemand gaat hier een sluitende oplossing geven.
Door creatief te denken kun je hypotheses maken waarop je weer verder kan zoeken. Dat dit niet in je denkwijze valt, dat mag.

Niet alleen jou manier is de manier. Door dit soort posten, probeer je Jackie in dit geval onderuit te halen en hem te overtuigen van jou manier van denken.

Je hebt a mensen en b mensen. Toon begrip en als het lukt ga es mee in een hypothese, misschien leer je er wat van.
pi_150043871
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 21:00 schreef 11en30 het volgende:
Graag die expeditie vakantie uit de OP verwijderen. Ik ben fel tegen en andere regulars op dit topic mss ook.

Daarvoor in de plaats stel ik een spoiler "scenario's" voor waarin de link van de politieschool en links naar posts van users en hun scenario's/theorieën. Dat stimuleert misschien het scenariodenken (goede zaak itt het zure sobere scheermes) maar ik vind het ook handig om scenario's makkelijk terug te kunnen zoeken.

Verder zou het fijn zijn als de link naar WS teruggezet wordt naar z'n oude positie.

Photobucket tips en andere offtopic meuk moet uit de OP verwijderd worden.

Veel spoilers kunnen samengevoegd en opgeruimd.
lol hier is die al en die post van Rapa van vanmiddag er in met de getuigenverklaringen.
pi_150044003
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 21:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

lol hier is die al
Toppie. ^O^
pi_150044061
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:02 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Hoe dan ook lagen er dus mogelijk van za 29-03 t/m wo 02-04 koffieplukkers verspreid over de paden daar en in de trekkershutten hun roes uit te slapen. Sommigen eenzaam en alleen, anderen wellicht in groepjes bravourmakers.
De geciteerde tekst doet er dus niet toe. Waarom wordt die dan gepost?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')