My Morning Jacket, Mark Lanegan niet denk ik. De rest wel ja.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:56 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Weinig nieuws tussen toch? Was van vrijwel alles al bekend dat het 'op pad' was?
Lowlands? Ik zou daar echt niet veel grote namen meer verwachten hoor..quote:Op maandag 2 maart 2015 23:02 schreef indiaantje89 het volgende:
Ben toch benieuwd wat ze voor alternatief hebben. Leek bijna niet te kunnen missen, maar toch gemist. Is kijken waar Pukkelpop mee gaat komen. Daar worden Metallica en Linkin Park dus genoemd.
Tuurlijk wel, er zijn pas twee lichtingen naar buiten gekomen.. Minstens nog een paar, en iig twee headliners..quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:17 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Lowlands? Ik zou daar echt niet veel grote namen meer verwachten hoor..
2 headliners zou ik nog niet durven zeggen, zou zomaar kunnen dat ze iets tot headliner gaan Bombarderen zoals ze dat vorig jaar ook met Stromae deden. Een Ben Howard ofzoiets, of toch Major Lazer al zou ik dat een tegenvaller vinden.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:38 schreef richolio het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, er zijn pas twee lichtingen naar buiten gekomen.. Minstens nog een paar, en iig twee headliners..
Denk je? Major Lazor stond er in 2013 ook al, en sindsdien is er niets iets bijzonders gebeurd omtrent hem. En Ben Howard als headliner, meh.. Ik vind hem écht een geweldige artiest, maar een headliner moet wel een bepaalde durf hebben zeg maar. Net als wat je vond met Alt-J als headliner.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:43 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
2 headliners zou ik nog niet durven zeggen, zou zomaar kunnen dat ze iets tot headliner gaan Bombarderen zoals ze dat vorig jaar ook met Stromae deden. Een Ben Howard ofzoiets, of toch Major Lazer al zou ik dat een tegenvaller vinden.
Ik heb vorig jaar ook mensen voor gek verklaard toen ze zieden dat Stromae ging headlinenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:52 schreef richolio het volgende:
[..]
Denk je? Major Lazor stond er in 2013 ook al, en sindsdien is er niets iets bijzonders gebeurd omtrent hem. En Ben Howard als headliner, meh.. Ik vind hem écht een geweldige artiest, maar een headliner moet wel een bepaalde durf hebben zeg maar. Net als wat je vond met Alt-J als headliner.
Ik denk dat ze ons nog wel eens kunnen gaan verrassen.![]()
Nog niet bekend, even kijken hoe ze dat gaan doen met Heineken als sponsor. Misschien even Rapid_Razor_Bob tweeten.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:00 schreef KhaZ het volgende:
Weet iemand of er dit jaar weer een omruil service zal zijn voor lauwe > gekoelde blikjes, zoals in 2013?
3/5e van de kaarten dan ongeveer. En stel voor dat ze nog een Linkin Park achter de hand hebben dan is het zo uitverkocht.quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:30 schreef Gehaktbal80 het volgende:
Ik las dat @LLowCamp vandaag tweette dat er naar schatting nog maar 29000 kaarten zijn verkocht. Zojuist tweet overigens weer verwijderd. Ik neem ze trouwens niet serieus (het zijn echt een stel dwazen), maar als het klopt, dan zou 29000 verkochte kaarten best weinig zijn toch?
Nederland is een smakeloos landje.quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:43 schreef Loveless85 het volgende:
Laten we wel zijn, de focus is 'ineens' verschoven naar Nederlands en commercieel. Waar het een paar jaar geleden hip was om een beetje lekker underground te doen en naar Lowlands te gaan omdat je zo sophisticated was qua muziek is het nu gewoon hip om fan van Kensington en Dotan te zijn, en verkoopt Pinkpop binnen het uur uit met een geur- en smaakloze line-up
Het is niet alleen in NL het geval, kijk maar naar de UK wat voor line-ups ze daar soms neerzetten (T In The Park en V-Festival bijvoorbeeld)quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nederland is een smakeloos landje.
Heb je een postertje of twee?quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:49 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Het is niet alleen in NL het geval, kijk maar naar de UK wat voor line-ups ze daar soms neerzetten (T In The Park en V-Festival bijvoorbeeld)
Wel heel veel overlap met elkaar en met Pinkpop ja. Desalniettemin buiten de zaterdag op V niet compleet waardeloos. Wel absoluut geen festivals waar ik heen zou gaan.quote:
Dan snap je denk ik Lowlands niet (helemaal). Die gaan nou eenmaal niet (alleen) voor de grote klappers, maar juist ook voor de wat onbekendere dingen. Als je grote namen wil moet je je 195 aan Pinkpop geven, of beter nog: Rock am Ring of Werchter.quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:55 schreef guinnessvld het volgende:
Nu mensen de luxe hebben om de namen af te wachten verloopt de kaartverkoop wat rustiger.
Als er inderdaad enkele grotere namen zullen komen trekt dat wel aan.
Wees eerlijk. Voor ¤195,- mag je wat namen verwachten.
Leuk die onbekende/upcoming bands is echt vet maar daar hoef je geen ¤195,- te vragen voor een ticket.
Pinkpop is toch ook niet geheel waardeloos?quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wel heel veel overlap met elkaar en met Pinkpop ja. Desalniettemin buiten de zaterdag op V niet compleet waardeloos. Wel absoluut geen festivals waar ik heen zou gaan.
Daarom, alleen maar goed voor zo'n festival dat ze beetje hun best moeten doen voor uitverkoop. De jaren dat het stijf uitverkocht zat er volgens mij ook één editie tussen die niet heel geweldig was en waarvan EvE uiteindelijk heeft toegegeven dat er flink wat budget was 'uitgespaard', maar ze heus voor het jaar er op gingen gebruikenquote:Op woensdag 4 maart 2015 13:59 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Pinkpop is toch ook niet geheel waardeloos?
Maar goed dit is het LWL topic![]()
Denk dat 3/5e van de verkochten kaarten niet zo heel slecht is. En met een headlinertje erbij kan het zomaar rap gaan met de kaarten. Komt wel goed. En anders maar niet
2011 was dat, mijn eerste LL. En vond eigenlijk nog een prima editie. Arctic Monkeys vond ik toen heel tof en The Offspring vond ik ook wel top. Toen heb ik nog Amon Tobin gezien, James Blake, Interpol, een super geniaal overweldigend dEUS, Skunk Anansie die prima in vorm was. Skrillex die toen nog in het nachtprogramma stond, Fleet Foxes wat ik erg leuk vond. Beady Eye was ook boem lauw toen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Daarom, alleen maar goed voor zo'n festival dat ze beetje hun best moeten doen voor uitverkoop. De jaren dat het stijf uitverkocht zat er volgens mij ook één editie tussen die niet heel geweldig was en waarvan EvE uiteindelijk heeft toegegeven dat er flink wat budget was 'uitgespaard', maar ze heus voor het jaar er op gingen gebruiken
Mjah achteraf gezien was Arctic Monkeys goede boeking, maar was dit ook het jaar dat ze al vér van de tevoren als headliner waren aangekondigd, daar kwam toen wel redelijk wat kritiek op.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:07 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
2011 was dat, mijn eerste LL. En vond eigenlijk nog een prima editie. Arctic Monkeys vond ik toen heel tof en The Offspring vond ik ook wel top. Toen heb ik nog Amon Tobin gezien, James Blake, Interpol, een super geniaal overweldigend dEUS, Skunk Anansie die prima in vorm was. Skrillex die toen nog in het nachtprogramma stond, Fleet Foxes wat ik erg leuk vond. Beady Eye was ook boem lauw toen.
Of ik ben veel veranderd, maar dat vond ik eigenlijk een van de toffere LL edities.
Dat was 2012 idd, maar dat had ook met Pukkelpop te maken.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:09 schreef DavetheNL het volgende:
Het jaar daarna stonden de Foo's toch ineens op de affiche? Die nemen nogal een hap uit het budget lijkt mij. Of haal ik nu jaren door elkaar?
Ja i know, maar toch heb ik goede herrieneringen aan die show van The Offspring. Was allemaal niet zo strak meer, maar die Alpha ging wel uit z'n plaat op de hits.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:10 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mjah achteraf gezien was Arctic Monkeys goede boeking, maar was dit ook het jaar dat ze al vér van de tevoren als headliner waren aangekondigd, daar kwam toen wel redelijk wat kritiek op.
2012 kwamen de Foo's Pukkelpop inhalen, kan me voorstellen dat Lowlands toen voordelig graantje kon meepikken.
quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
Was leuke pit vorige keer bij flogging molly
beste ll jaar ooitquote:Op woensdag 4 maart 2015 14:09 schreef indiaantje89 het volgende:
En dan zie ik nu dat ik dingen als:
Trentemoller, The Kills, Aphex Twin, Edward Sharpe & The Magnetic Zeros, SBTRKT, Dry The River, OFGWKTA en nog meer toffe dingen heb gemist.
Altijd als ik terugkijk kom ik erachter dat ik zo gestoord veel gemist heb, zo ook 2012quote:Op woensdag 4 maart 2015 16:44 schreef richolio het volgende:
2012Nog steeds de beste LL line-up imo.
Die zondag... Foo Fighters vs. Modeselektor vs. Wilco vs. The XX.quote:Op woensdag 4 maart 2015 16:44 schreef richolio het volgende:
2012Nog steeds de beste LL line-up imo.
Dat heb ik een beetje iedere editiequote:Op woensdag 4 maart 2015 16:50 schreef Pieterkosram het volgende:
[..]
Altijd als ik terugkijk kom ik erachter dat ik zo gestoord veel gemist heb, zo ook 2012
Objekt, actress, blawan, anstam, nugzunguzu,
Ja idd!quote:Op woensdag 4 maart 2015 17:08 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dat heb ik een beetje iedere editievan damn had ik toch dat en dat nog bekeken.
quote:Op woensdag 4 maart 2015 17:08 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Die zondag... Foo Fighters vs. Modeselektor vs. Wilco vs. The XX.
Die was pijnlijk.
En dan nog zelfs liever die hitte dan de wind, regen en kou van vorig jaar. Al weet ik niet of ik dat mag zeggen.. Maar goed.quote:Op woensdag 4 maart 2015 17:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
2012: "ow nice, die-en-die spelen zo" "ow waar?"Alpha" "pffff dat is wel erg ver lopen"
*plof weer neer in de schaduw
Was je er al wel in 2012? Op LL dan hequote:Op woensdag 4 maart 2015 17:40 schreef richolio het volgende:
[..]
En dan nog zelfs liever die hitte dan de wind, regen en kou van vorig jaar. Al weet ik niet of ik dat mag zeggen.. Maar goed.
Nee, daarom weet ik niet of ik dat wel mag zeggen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 17:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Was je er al wel in 2012? Op LL dan he
Het is niet zo'n pretje, je kunt bijna niet schuilen omdat alle plekken of bezet zijn of het is er gewoon te benauwd. Afgezien van Lake LL dan. Maar sommigen kunnen er beter tegen dan anderen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 17:42 schreef richolio het volgende:
[..]
Nee, daarom weet ik niet of ik dat wel mag zeggen.
In de avond/nacht heb je er wel meer baat bij lijkt me? Een fijn zomernachtje lijkt me dat dan. Tot het ochtend wordt en je je tentje uitgebrandt wordt.quote:Op woensdag 4 maart 2015 17:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Het is niet zo'n pretje, je kunt bijna niet schuilen omdat alle plekken of bezet zijn of het is er gewoon te benauwd. Afgezien van Lake LL dan. Maar sommigen kunnen er beter tegen dan anderen.
Ik hoop op Millen Colin en Millencolin.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:53 schreef guinnessvld het volgende:
Weet dat er wat punknamen rond touren in de LL periode:
Millen Colin
Bad Religion
New Found Glory
Mad CAddies
Simple Plan
Dropkick Murphy’s
Millencolin
Gogol Bordello staat 21 augustus ook op Nirwana Tuinfeest. Lijkt me dat dat de kans dat ze ook op LL spelen niet bevordertquote:Op woensdag 4 maart 2015 14:33 schreef guinnessvld het volgende:
Flogging Molly een leuke kandidaat.
Komen 14 Augustus naar Engeland voor het Boomtown Fair festival. Denk dat ze wat festivals eraan gaan plakken.
Leuke namen die daar ook spelen:
La Pegatina
Matisyahu
Gogol Bordello
Streetlight Manifesto
En die stonden er vorig jaar als vervanger van London Grammar.quote:Op woensdag 4 maart 2015 21:10 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Gogol Bordello staat 21 augustus ook op Nirwana Tuinfeest. Lijkt me dat dat de kans dat ze ook op LL spelen niet bevordert
Raar foutje inderdaad.quote:Op woensdag 4 maart 2015 21:46 schreef Drebbelman het volgende:
Festivalinfo denkt intussen dat Mumford and sons zichzelf vanuit de US naar Lowlands gaan teleporteren:
http://www.festivalinfo.nl/festival/18849/Lowlands/2015/
Dmv teleportatie zou het nog kunnen inderdaad, dus laten we het hopen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 21:46 schreef Drebbelman het volgende:
Festivalinfo denkt intussen dat Mumford and sons zichzelf vanuit de US naar Lowlands gaan teleporteren:
http://www.festivalinfo.nl/festival/18849/Lowlands/2015/
Ze moeten bij livenation eens een seizoenen kaart verkopen ofzo... Dat je voor 500,00 per jaar naar alle concerten kan gaan per jaarquote:Op woensdag 4 maart 2015 22:44 schreef richolio het volgende:
Nu moet ik een kaartje kopen voor het Goffertpark. Lekker duur weer.
Ja nog even over getwijfeld. Ben wel benieuwd hoeveel andere bands ervoor spelen, en welke natuurlijk. Denk dat ik hem maar laat schieten.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:44 schreef richolio het volgende:
Nu moet ik een kaartje kopen voor het Goffertpark. Lekker duur weer.
Updatedquote:Op woensdag 4 maart 2015 22:58 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Ja nog even over getwijfeld. Ben wel benieuwd hoeveel andere bands ervoor spelen, en welke natuurlijk. Denk dat ik hem maar laat schieten.
Miscchien zijn ze druk bezig met aanpassenquote:Op donderdag 5 maart 2015 09:53 schreef indiaantje89 het volgende:
De Lowlands site doet het niet bij mij![]()
Error 500 - er ging iets mis.
Ż\_(ツ)_/Ż
Hij doet het weerquote:Op donderdag 5 maart 2015 11:14 schreef guinnessvld het volgende:
[..]
Miscchien zijn ze druk bezig met aanpassen
Stop de persen, de reünieband van Lowlands dit jaar is gevondentwitter:Lowlands_Rumors twitterde op vrijdag 06-03-2015 om 11:18:18Nieuwe EP van @ChefSpecial aan het luisteren. Nieuwe sound met een rauw randje. Reunie op Lowlands? #LL15 @Rapid_Razor_Bob reageer retweet
Zelfbevestiging?quote:La Pegatina @lapegatina Feb 5
@Lowlands_Rumors not only a rumor! Fiesta will be back with our 5th album. @Rapid_Razor_Bob
Daar lijkt het wel opquote:
twitter:lapegatina twitterde op donderdag 05-02-2015 om 15:11:52@Lowlands_Rumors not only a rumor! Fiesta will be back with our 5th album. @Rapid_Razor_Bob reageer retweet
Haha, ongelofelijk!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:51 schreef indiaantje89 het volgende:
Stop de persen, de reünieband van Lowlands dit jaar is gevondentwitter:Lowlands_Rumors twitterde op vrijdag 06-03-2015 om 11:18:18Nieuwe EP van @ChefSpecial aan het luisteren. Nieuwe sound met een rauw randje. Reunie op Lowlands? #LL15 @Rapid_Razor_Bob reageer retweet
Zou het geweldig vinden, al lieten ze Björk ook schieten op de 2012 editie geloof ik? Toen stond ze wel op Pukkelpop maar niet op LWL.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 22:07 schreef gazhims3lv het volgende:
Hoe klein is de kans dat een Björk op LL staat?
Tsja, zit daar niet echt op te wachten.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Chef'Special schijnt toch een redelijk zekerheidje te zijn (las ik net in de comments op Lowlove)
Maar ken die redelijk betrouwbare bron niet.
twitter:basenadriaan twitterde op vrijdag 06-03-2015 om 16:07:56@Rapid_Razor_Bob Wanneer komen er weer eens nieuwe namen? Erg benieuwd! reageer retweet
twitter:Rapid_Razor_Bob twitterde op vrijdag 06-03-2015 om 16:10:41@basenadriaan Daar wordt hard aan gewerkt! iig deze maand nog
reageer retweet
Ze staat bijna op ieder mogelijk festival... vandaar mijn gedachten.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Trouwens,ze staat natuurlijk al op Pinkpop, dus die kans is al klein lijkt me.
Dat zeiden we ook bij Pinkpop, toen riepen we; ze staat al op Paaspop, ZAND, Vestrock, Zwarte Cross, Indian Summer, etc. etc.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Trouwens,ze staat natuurlijk al op Pinkpop, dus die kans is al klein lijkt me.
Jawel, maar die 2 moeten elkaar toch altijd een beetje ontwijken, qua programma, als 2 meest vooraanstaande popfestivals. Zeker met headliners.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:02 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ze staat bijna op ieder mogelijk festival... vandaar mijn gedachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |