Ik denk dat de Koerden het beste zo snel mogelijk veel hulp moeten zoeken bij China of India. Amerika gaat de Koerden nooit onafhankelijkheid geven, met een Chinese of Indische macht achter ze hebben ze echter wel een grote kans. Even een paar honderd Indische/Chinese militairen binnen halen en dan tot een overeenkomst komen dat ze een groot deel van de olie gratis mogen hebben in ruil voor politieke steun. Ik denk dat vooral India dat zal accepteren(ook gezien de vriendschappelijke banden tussen Turkij en Pakistan is het voor India beter om een politieke bondgenoot te hebben in het middenoosten).quote:
Irak koopt en verkoopt echter wel spullen aan Saudi, waarmee er dus indirect gesteund wordt.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:21 schreef Montana_ir het volgende:
1.Irak verkoopt geen wapens aan Wahabistan.
Maar toch handel ermee drijven? Is dat niet een beetje raar?quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:21 schreef Montana_ir het volgende:
2.Irak heeft meerdere malen aangegeven dat Wahabistan terroristen steund.
3.Wahabistan heeft al 24 jaar geen ambassade in Bagdad.
Waar staat "Volgens de Iraakse wet moet Arabisatie van Kirkoek terug gedraaid worden" ?quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:10 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Oh nee? Begin maar eens te lezen: https://en.wikipedia.org/(...)e_Iraqi_Constitution
Handel? Bron?quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:23 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Irak koopt en verkoopt echter wel spullen aan Saudi, waarmee er dus indirect gesteund wordt.
[..]
Maar toch handel ermee drijven? Is dat niet een beetje raar?
Gozer, heb je het artikel uberhaupt gelezen?quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:25 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Waar staat "Volgens de Iraakse wet moet Arabisatie van Kirkoek terug gedraaid worden" ?
En dat naast al het andere.quote:Article 140 of the Constitution of Iraq states that before the referendum is carried out, measures should be taken to reverse the Arabization policy employed by the Saddam Hussein administration during the Al-Anfal Campaign. Thousands of Kurds returned to Kirkuk following the 2003 invasion of Iraq. The referendum will decide whether enough have returned for the area to be considered Kurdish.[6]
want obamba = pussyquote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:11 schreef sp3c het volgende:
ik snap niet waarom Obama niet gewoon ff doorpakt en grondtroepen inzet
Ik denk de VS eerder dan China of India, beide landen hebben negatieve ervaringen met separatisme. Onafhankelijkheid heeft nu geen prioriteit, eerst moet het ISIS-terrorisme gestopt worden.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:22 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik denk dat de Koerden het beste zo snel mogelijk veel hulp moeten zoeken bij China of India. Amerika gaat de Koerden nooit onafhankelijkheid geven, met een Chinese of Indische macht achter ze hebben ze echter wel een grote kans. Even een paar honderd Indische/Chinese militairen binnen halen en dan tot een overeenkomst komen dat ze een groot deel van de olie gratis mogen hebben in ruil voor politieke steun. Ik denk dat vooral India dat zal accepteren(ook gezien de vriendschappelijke banden tussen Turkij en Pakistan is het voor India beter om een politieke bondgenoot te hebben in het middenoosten).
Beide landen hebben negatieve ervaringen in hun eigen land ja. Maar dat betekent niet dat ze negatieve ervaringen hebben in andere landen. Bijvoorbeeld: Mullahregime steunt Palestijns separatisme, maar geen Balouchi separatisme.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:36 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik denk de VS eerder dan China of India, beide landen hebben negatieve ervaringen met separatisme. Onafhankelijkheid heeft nu geen prioriteit, eerst moet het ISIS-terrorisme gestopt worden.
quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:03 schreef PizzaMizza het volgende:
Volgens de Iraakse wet moet Arabisatie van Kirkoek terug gedraaid worden
Arabisatie?quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:29 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Gozer, heb je het artikel uberhaupt gelezen?
[..]
En dat naast al het andere.
Sorry voor het verkeerd gebruiken van een woord, verdien ik nu opgehangen te worden zoals in 't Mullah regime?quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:57 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
[..]
Arabisatie?
Bedoel je Arabisering?
Nee, 15 zweepslagen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:58 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Sorry voor het verkeerd gebruiken van een woord, verdien ik nu opgehangen te worden zoals in 't Mullah regime?
Oke, dankjewel voor de barmhartigheid. Dat barmhartig zijn heb je zeker geleerd van de Opperste Ayatollah.quote:
quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:01 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Oke, dankjewel voor de barmhartigheid. Dat barmhartig zijn heb je zeker geleerd van de Opperste Ayatollah.
100% nog welquote:Op woensdag 25 februari 2015 16:06 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ze zullen populariteit krijgen, gezien worden als ''martyrs die vechten tegen de kruisvaarders'. Reken maar op een 100% increase in mankracht.
en die vinden het wel mooi dat die grote boze vijand IS doelen bombardeert ofzo, hoe moet ik dat zien?quote:[..]
Shi'itische milities zitten voor een groot deel onder gezag van Iran. Iran is de vijand van Amerika.
het conflict oplossen mogen de Arabieren zelf doen, ik stel enkel voor om ISIS wat gerichter aan te pakken voordat ze te sterk zijn geworden, lijkt me een stuk zinniger dan een beetje lukraak dingen bombarderen vanaf 10.000 meter hoogte en twijfelachtige figuren van allerlei wapens voorzienquote:[..]
Omdat het jaren duurt voordat je je militairen weer terug kunt halen EN een conflict kunt oplossen.
doen we toch al?quote:[..]
Ik bedoel dat we dan ook manschap moeten gaan leveren.
Omdat ze nu vooral tegen veel moslims vechten. Daarnaast zag je dat heel veel Al-Nusra strijders overliepen naar ISIS toen de Amerikaanse luchtaanvallen begonnen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:29 schreef sp3c het volgende:
100% nog wel
waarom worden ze nu minder gezien als martyrs die vechten tegen de kruisvaarders met hun bommen en raketten?
Ze maken gebruik van de situatie. Iran hoeft zelf minder geld te verspillen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:29 schreef sp3c het volgende:
en die vinden het wel mooi dat die grote boze vijand IS doelen bombardeert ofzo, hoe moet ik dat zien?
Kun jij mij een stad aanwijzen die ISIS heeft veroverd de afgelopen maand? Ze hebben sinds de slag om Kobane geen enkele stad meer kunnen veroveren en zelfs Kobane hebben ze verlaten nadat ze erachter kwamen dat Kobane een graf werd voor ISIS-terroristen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:29 schreef sp3c het volgende:
het conflict oplossen mogen de Arabieren zelf doen, ik stel enkel voor om ISIS wat gerichter aan te pakken voordat ze te sterk zijn geworden, lijkt me een stuk zinniger dan een beetje lukraak dingen bombarderen vanaf 10.000 meter hoogte en twijfelachtige figuren van allerlei wapens voorzien
Ik dacht dat je het over een full scale war had. ISIS heeft trouwens de steun v/d bevolking in veel gebieden.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:29 schreef sp3c het volgende:
en om een paar duizend mariniers te verschepen heb je echt geen 5 jaar tijd nodig, hoe kom je aan je cijfers?
Klopt, maar hadden we het niet over grondtroepen?quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:29 schreef sp3c het volgende:
doen we toch al?
die vliegtuigen besturen zichzelf niet
dan heb je dus toch niet gelezenquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:40 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik dacht dat je het over een full scale war had. ISIS heeft trouwens de steun v/d bevolking in veel gebieden.
Dus jij wil 5000 man inzetten, en dan binnen 2 maanden weer weg, zonder te denken aan gezichtsverlies/nieuwe conflicten e.d.?quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan heb je dus toch niet gelezen
dat is prima maar zeg het er voortaan gelijk bij, dan ga ik er mijn tijd niet meer aan verdoen, de groeten met jou
ik zie niet echt reden om daar niet over na te denkenquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:48 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dus jij wil 5000 man inzetten, en dan binnen 2 maanden weer weg, zonder te denken aan gezichtsverlies/nieuwe conflicten e.d.?
wat je van me vind lijkt me niet relevant en het zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurde, waarom denk je dat dergelijke eenheden als paddestoelen uit de grond lijken te schieten?quote:Sorry dat ik het zeg, maar je hebt het politieke inzicht van een tokkie. Oorlog voeren is niet ''even een paar duizend man ergens neerzetten'' er spelen enorme dingen mee. Je speelt met mensenlevens en met heel veel geld.
Abu Taleb zat er nog niet bij?quote:Tientallen IS strijders omgekomen in Al-Qaim
Bij bombardementen van de coalitie op de Iraakse grensplaats Al-Qaim, zijn gisteren in een klap tientallen IS-strijders omgekomen, waaronder een aantal bekende leiders.
Het gaat om Abu Muslim Al-Turkmani, Abu Muslim Al-Shishani, Abu Aubaida Al-Aazawi en Thamer Mohammed. Zij zijn regionale en militaire leiders van de terreurgroep.
Sommige Arabische media melden dat de hoogste leider van IS, Abu Bakr Al-Baghdadi, ook is omgekomen bij de bombardementen. Anderen zeggen dat hij onderweg was naar Al-Qaim, maar er nog niet was op het moment van de aanval. Het zou niet de eerste keer zijn dat media ten onrechte melden dat Al-Baghdadi dood is.
Al-Qaim ligt langs de Iraaks-Syrische grens. Het grensgebied is in handen van de terreurorganisatie. IS heeft vanuit Syri๋ versterking gestuurd om te helpen bij het bergen van lichamen. Door de bombardementen zijn veel gebouwen verwoest. Onder het puin zouden nog steeds strijders liggen.
twitter:rConflictNews twitterde op donderdag 26-02-2015 om 09:33:17Happening now: US-led coalition staging airstrikes against #ISIS in centre of #Mosul - @Duhokpost http://t.co/79aGWjR0xG reageer retweet
wat zijn dat voor beelden? Kan ik niet echt herkennenquote:Op donderdag 26 februari 2015 12:20 schreef UpsideDown het volgende:
Nieuwe ISIS-video, verschrikkelijke beelden, maar dit keer zonder bloed:
quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:48 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dus jij wil 5000 man inzetten, en dan binnen 2 maanden weer weg, zonder te denken aan gezichtsverlies/nieuwe conflicten e.d.?
Sorry dat ik het zeg, maar je hebt het politieke inzicht van een tokkie. Oorlog voeren is niet ''even een paar duizend man ergens neerzetten'' er spelen enorme dingen mee. Je speelt met mensenlevens en met heel veel geld.
Ze slopen musea, kerken en andere religiebouwwerken... voorwerpen van 1000+ jaar oud ...quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:24 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
wat zijn dat voor beelden? Kan ik niet echt herkennen
http://en.wikipedia.org/wiki/Ninevehquote:Op donderdag 26 februari 2015 12:24 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
wat zijn dat voor beelden? Kan ik niet echt herkennen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |