Maar dat is niet hip en modern genoeg.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:47 schreef Janneke141 het volgende:
Maar welke omhooggevallen HRM'er heeft dit nu weer bedacht zeg. Wat een ongein. En doe het in het Nederlands.
Ditquote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:47 schreef Janneke141 het volgende:
Maar welke omhooggevallen HRM'er heeft dit nu weer bedacht zeg. Wat een ongein. En doe het in het Nederlands.
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:47 schreef Janneke141 het volgende:
Ouder1 schijnt in Engeland te werken tegenwoordig toch?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:47 schreef Janneke141 het volgende:
If je snapt wat het is, then hoef je het hier niet te vragen, else hoef je er niet op te solliciteren.
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ouder1 schijnt in Engeland te werken tegenwoordig toch?
1 2 3 4 5 | if (age.ts < 18) { greeting = "Hallo jongen"; } else { greeting = "Hallo kerel"; } |
hands on uiteraard.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:53 schreef Palomar het volgende:
ze bedoelen gewoon een selfstarter met getting things done mentaliteit.
Ik vond het al zo rustig de laatste tijd.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ouder1 schijnt in Engeland te werken tegenwoordig toch?
Ja, we zitten hier allemaal nog op een inbelverbinding op 30kb per seconde. Dan gaat FOK!ken niet zo makkelijk meer.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vond het al zo rustig de laatste tijd.
Geen can do instelling?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:53 schreef Palomar het volgende:
ze bedoelen gewoon een selfstarter met getting things done mentaliteit.
Sinds wanneer is ts een eigenschap van agequote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:59 schreef hottentot het volgende:
if-then-else
Iedereen met verstand van computers gaat hier toch van over zijn nek, wat doet die "then" daar.
[ code verwijderd ]
En managers betalen duizenden Euro's om dit soort principes uitgelegd te krijgen...
JS, dude.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:03 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Sinds wanneer is ts een eigenschap van age
Euh?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:03 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Sinds wanneer is ts een eigenschap van age
ts is een instantie van het type Fokker. In dat geval lijkt me ts.age correcter.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:06 schreef hottentot het volgende:
[..]
Euh?
Gaat erom of age.ts wel of niet jonger is dan 18, hoe schrijf jij het dan? agets, maak het een beetje leesbaar met een punt of streep.
Ah, dat is persoonlijk. Als het maar consequent en duidelijk is.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
ts is een instantie van het type Fokker. In dat geval lijkt me ts.age correcter.
Ben meer van (Ansi) C trouwens .
Basic en Pascal varianten met opvolgers gebruiken: If x=0 then y/x else x/yquote:
Ik ben meer een Case denker.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:59 schreef hottentot het volgende:
if-then-else
Iedereen met verstand van computers gaat hier toch van over zijn nek, wat doet die "then" daar.
[ code verwijderd ]
En managers betalen duizenden Euro's om dit soort principes uitgelegd te krijgen...
In die hoek ja.. als ik even snel google zie ik ook maar een paar vacatures staan, en die gaan over het ontwikkelen van beslislogica.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:23 schreef Van_Poppel het volgende:
Denk trouwens dat ze op zoek zijn naar iemand die systematisch en gestructureerd kan en wil werken.
Ik zie het toch meer als een oorzaak en gevolg denker?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:52 schreef motorbloempje het volgende:
Niet in problemen maar in oplossingen denken.
Op zich wel een goede eigenschap, maar het klinkt net zo eng als 'go-getter'
Of "out-of-the-box-denker". Ga je solliciteren als schizofreen, kijken ze je raar aan.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:52 schreef motorbloempje het volgende:
Niet in problemen maar in oplossingen denken.
Op zich wel een goede eigenschap, maar het klinkt net zo eng als 'go-getter'
Er bestaan ook niet C gelijken talen, pascal is daar een goed voorbeeld van.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:59 schreef hottentot het volgende:
if-then-else
[ code verwijderd ]
Een pasgeboren baby is een oude lul?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben meer een Case denker.![]()
Select Case number
Case 1 To 12
Debug.WriteLine("jong")
Case 12 to 20
Debug.WriteLine("puber")
Case 20 To 60
Debug.WriteLine("volwassene")
Case Else
Debug.WriteLine("oude lul")
End Select
Dit lijkt me een zeer waarschijnlijk scenario. Waarschijnlijk met de marketingpraat eromheen dat analytisch denken (en programmeren) tegenwoordig steeds belangrijker wordt!!!111einzeinzeinzquote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:09 schreef vaduz het volgende:
[..]
Er bestaan ook niet C gelijken talen, pascal is daar een goed voorbeeld van.
Verder is deze term bedacht door HR-mensen die op cursus zijn geweest, dus eigenlijk zoeken ze andere verkopers van gebakken lucht, zodat ze elkander gebakken lucht kunnen verkopen.
Ow ja ach nog een extra case erbij.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:06 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Een pasgeboren baby is een oude lul?
Je zou die P&O afdeling bijna een flowchart als sollicitatie sturen.quote:Dit lijkt me een zeer waarschijnlijk scenario. Waarschijnlijk met de marketingpraat eromheen dat analytisch denken (en programmeren) tegenwoordig steeds belangrijker wordt!!!111einzeinzeinz
Doet Ouder1 nu ook al ict?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:03 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, we zitten hier allemaal nog op een inbelverbinding op 30kb per seconde. Dan gaat FOK!ken niet zo makkelijk meer.
Als je Delphi programmeur bent, dan gebruik je if-then-else.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:59 schreef hottentot het volgende:
if-then-else
[ code verwijderd ]
Niet persee toch?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:45 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
Als je Delphi programmeur bent, dan gebruik je if-then-else.
Shell scripten ook.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:45 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
Als je Delphi programmeur bent, dan gebruik je if-then-else.
Niet te hopen dat x ooit 0 wordt, dan klapt je programma eruit met een errorquote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:37 schreef Wespensteek het volgende:
Basic en Pascal varianten met opvolgers gebruiken: If x=0 then y/x else x/y
Zoiets heet een casemanagerquote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben meer een Case denker.![]()
Select Case number
Case 1 To 12
Debug.WriteLine("jong")
Case 12 to 20
Debug.WriteLine("puber")
Case 20 To 60
Debug.WriteLine("volwassene")
Case Else
Debug.WriteLine("oude lul")
End Select
Java heeft toch helemaal geen 'then'. Doet me eerder denken aan Virtual Basic of Lingo.quote:
Eerder Pascal. In VB moet er meestal nog een "end if" achter.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:06 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Java heeft toch helemaal geen 'then'. Doet me eerder denken aan Virtual Basic of Lingo.
Dan zochten ze wel een begin-end denker:quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:10 schreef Metro2005 het volgende:
Als ik zoiets zou lezen dan zou ik denken dat ze iemand zochten die voorgeprogrammeerd is om 1 pad te volgen en verder zelf verder nergens over nadenkt.
If telefoon gaat then opnemen else peuter uit je neus
1 2 3 4 5 | begin work pauze work end |
En in Lingo?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Eerder Pascal. In VB moet er meestal nog een "end if" achter.(tenzij je de hele boel op één regel gooit)
Kan, maar hoeft niet.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan zochten ze wel een begin-end denker:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 | if tijd < 17:00 haal nog een kop koffie en kijk uit het raam else ga naar huis end |
Volgens mij was hier ook een mooi topic over. Kwamen ook pareltjes in voor zoals die je noemt. En leuzen als 'niet in problemen maar in kansen denken', 'ja, maar' kennen we niet' etc.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:32 schreef DemonRage het volgende:
Echt van die HRM modetaal idd, zoals:
• pragmatisch
• proactief
• marktconform salaris
• out-of-the-box denken
Wat een templatekanker zeg.
En communicatief vaardig natuurlijkquote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:32 schreef DemonRage het volgende:
• pragmatisch
• proactief
• marktconform salaris
• out-of-the-box denken
Wat een templatekanker.
Lingo heeft ook "end if".quote:
Je mist ook niks. Vraag me af of Director überhaupt nog gebruikt wordt.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Oh ja. Had er nog nooit van gehoord eerlijk gezegd.
Ziet niemand meer PIs tegenwoordigquote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:06 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Java heeft toch helemaal geen 'then'. Doet me eerder denken aan Virtual Basic of Lingo.
lolquote:Op vrijdag 20 februari 2015 23:32 schreef DemonRage het volgende:
• pragmatisch
• proactief
• marktconform salaris
• out-of-the-box denken
Wat een templatekanker.
En een case denker:quote:Op vrijdag 20 februari 2015 22:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Kan, maar hoeft niet.
[ code verwijderd ]
quote:Ben jij een “if-then-else” denker en vind je het leuk om (mee) te bouwen aan complexe beslislogica?
(..)
• Ervaring met SQL, PL/SQL, Oracle en ETL concepten of vergelijkbare technologieën is een pre
quote:Je beheerst de talen PHP, SQL, JavaScript, AJAX script,
Je bezit basis kennis server beheer en een 'if then else' mentaliteit
Je Programmeert OOP en MVC
Je vindt het leuk om je te verdiepen in het evolutionaire Node.JS en Socket.io
quote:Je beschikt als PHP programmeur over techinische kennis met doorzettingsvermogen. If then else klinkt jou als PHP programmeur als muziek in de oren en je kunt overweg met de volgende talen: PHP, SQL, JavaScript en AJAX script.
En geen vacature, maar toch wel een geinig zoekresultaat:quote:Je wilt ervaring die je hebt opgedaan uit opleiding of hobby inbrengen en If then else klinkt jou als muziek in de oren. Kan je overweg met de volgende talen: HTML, CSS, PHP, SQL, jQuery en JavaScript en wil je daar meer over leren?
quote:De IT-industrie, tot slot, maakt het er niet beter op door groeistuip op groeistuip te laten volgen. Perioden waarin iedereen welkom is die IF THEN ELSE kan schrijven worden afgewisseld door perioden waarin personeel wordt afgedankt dat de snelle technische ontwikkelingen niet kan volgen. Dit moet de industrie zich dubbel moeten aanrekenen, want in de hevige concurrentiestrijd verzuimt nagenoeg iedereen voldoende in kennis te investeren.
PHPquote:Op zaterdag 21 februari 2015 09:11 schreef Igen het volgende:
Was nou toch wel eens benieuwd hoe het nou in de praktijk dan gebruikt wordt:
[..]
[..]
[..]
[..]
En geen vacature, maar toch wel een geinig zoekresultaat:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |