Lawrence of arabia gezien?quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:57 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Dat heb ik een beetje met alle oorlogsfilms uit het midden-oosten, dan vind ik the hurt locker nog één van de interessantere qua spanning.
Goede film wel hoor. Inderdaad iets kabbelender dan zijn andere films die een wat meer continu spanningsboog hebben. Maar die moordscenes zijn wel heel indringend in beeld gebracht en tezamen met het mysterie van de wetenschap dat de dader nooit gepakt is vind ik de film zeker wel de moeite waard.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:28 schreef Onufriev het volgende:
Zodiac (2007) - IMDb
Wat vonden jullie van deze film? Ik heb een aantal David Fincher films gezien die ik erg goed vind, dus dat was de aanleiding om deze te kijken.
Het viel mij behoorlijk tegen eigenlijk. De film duurde lang vrij lang: 157 min. Dat ik, in tegenstelling tot de andere Fincher films, niet constant op het puntje van mijn stoel zat, werkte ook niet echt mee aan een snelle(re) afloop.
De karakters in de film vond ik ook maar apart. Er werden in mijn ogen veel te veel (overbodige) personen werden geïntroduceerd, wat het alleen maar ingewikkelder maakte. Ook de hoofdpersoon kwam niet geloofwaardig over, ondanks dat ik wel fan ben van Gyllenhaal.
jaja zo blijven er altijd films over, laat ik dan specifieker zijn, alles met die moderne wapens, irak en afghanistan oorlog zeg maar.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2015 23:17:09 ]
quote:Op woensdag 18 februari 2015 23:07 schreef andreas612 het volgende:
[..]
jaja zo blijven er altijd films over, laat ik dan specifieker zijn, alles met die moderne wapens, irak en afghanistan oorlog zeg maar.
Lone survivor, green zone, american sniper, jarhead, body of lies, black hawk down, zero dark thirty, niet te vergelijken met de vietnam/ 2e WO filmsVind ik een lastige, je hebt wel een punt de tweede wereld oorlog films van tegenwoordig zijn beter te pruimen dan de irak oorlog. Misschien is het toch wel heel lastig in beeld te brengen, moderne oorlogsvoering.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
quote:Time to die, gook, time to fuckin' die.
Generation Kill vond ik wel erg goed, maar is serie.quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vind ik een lastige, je hebt wel een punt de tweede wereld oorlog films van tegenwoordig zijn beter te pruimen dan de irak oorlog. Misschien is het toch wel heel lastig in beeld te brengen, moderne oorlogsvoering.
quote:You don't know shit, they fucked me in the ass man!!
Nee, beter films kijken, remastered/1080versiesquote:Frankie (Hayden Christensen) en James (Adrien Brody) zijn twee broers met een veelbewogen verleden. De een worstelt zich een weg naar normaliteit en de ander is pas vrijgelaten uit de gevangenis. Wanneer de een de ander meesleept in een noodlottige bankoverval door een bende gevaarlijke criminelen, onder leiding van Sugar (Akon), wordt de loyaliteit van de broers danig op de proef gesteld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:It's in ur teeth, they didn't fool me hehehehe...2001: A Space Odysseyquote:Nadat in 1996 vijf miljard mensen uitgeroeid zijn door een virus, leeft in 2035 de mensheid (of wat er nog van over is) ondergronds. De veroordeelde James Cole wordt teruggestuurd in de tijd om onderzoek te doen naar het virus, zodat er aan een bestrijding gewerkt kan worden. Hij komt echter een paar jaar te vroeg terecht, in 1990, waar natuurlijk niemand zijn verhaal gelooft. Hij komt in een inrichting terecht waar hij Dr. Kathryn Railly ontmoet. Zij begint langzaam in z'n verhaal te geloven. Cole begint echter steeds meer aan z'n eigen verstand te twijfelen.
Awesome film, die Hal...wat 'n baas en beetje eng, gewoon kijken dus
'n dikke 9quote:Even voor het ontstaan van menselijk leven op aarde ontdekt een groep apen een monoliet. Vier miljoen jaar later wordt een gelijkaardig object ontdekt op de maan dat een signaal uitzendt naar Jupiter. Commandant Bowman en astronaut Poole vertrekken op een speciale missie met het ruimteschip Discovery en de hulp van supercomputer HAL-9000.
[ Bericht 1% gewijzigd door Mike op 22-02-2015 12:07:44 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMDB: 7,2 Ik: 7.
Ik heb het überhaupt niet door gehad tijdens de film. Pas toen ik dat later las ging ik eens terug denken. Met name dat acteurs in gangpaden werden gevolgd was me wel opgevallen, maar ik had daar niet de conclusie uitgetrokken dat alles 1 take leek.quote:Op zondag 22 februari 2015 14:58 schreef Falco het volgende:
Birdman (2014) - IMDb
De grote kanshebber bij de Oscars en dat is terecht hoor. Birdman is knap gemaakt door de stijl alsof alles in één shot is opgenomen. Het 'truukje' leidt niet af gelukkig, soms heb je het haast niet door.
Dat vond ik ook een mooie film, zéker wel een 8 jaquote:Op zondag 22 februari 2015 16:30 schreef christiman het volgende:
The theory of everything
[ afbeelding ]
Zeker een aanrader! Mooi hoe ze de aftakeling ten gevolge van de ziekte in beeld hebben gebracht, vond het knap gedaan dat ze al vanaf het begin 'aanwijzingen' erin hebben gestopt voor zijn ziekte, toen er verder nog niets aan de hand leek te zijn.
Klein puntje van kritiek: er wordt geen aandacht aan besteed dat het beloop van de ziekte bij Hawking hoogst ongebruikelijk is voor de ziekte die die heeft. Oh, en op een gegeven moment vond ik dat het te veel over hem ging, terwijl er weinig met 'm gebeurde. Het had wel wat meer over zijn vrouw mogen gaan ().
Ben benieuwd of die de Oscar gaat winnen vannacht
IMDB: 7,8
Ik: 8,2
Gister ook gezien, viel idd tegen. Door de eerste 2 delen kijk je hem wel af, anders was die na een uurtje uitgegaan.quote:Op zondag 22 februari 2015 12:02 schreef FireFox1 het volgende:
The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (2014)
[ afbeelding ]
Hoop slap geouwehoer, weinig tot geen actie.
IMDb: 7.1
Ik: 4.6
Als ik deze film in de bios had gekeken, had ik me flink bestolen gevoeld.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:28 schreef danos het volgende:
[..]
Gister ook gezien, viel idd tegen. Door de eerste 2 delen kijk je hem wel af, anders was die na een uurtje uitgegaan.
Een van de heftigste eindes ooit.quote:Op maandag 23 februari 2015 02:22 schreef DeHovenier het volgende:
The Mist
Ik vond het een leuke film, het volgt het verhaal van King goed. De film duurt iets meer dan 2 uur. En het einde is nogal zuur
Absoluut een van de meeste geniale eindes ooit.quote:Op maandag 23 februari 2015 02:22 schreef DeHovenier het volgende:
Ik vond het een leuke film, het volgt het verhaal van King goed. De film duurt iets meer dan 2 uur. En het einde is nogal zuur
niet de amerikaanse remake kijkenquote:Op maandag 23 februari 2015 23:05 schreef Timo20 het volgende:
Vanavond voor de eerste keer gezien:
Spoorloos
In de extra`s verteld George Sluijzer dat Stanley Kubrick hem ooit vertelde dat hij Spoorloos de engste en meest intense film vindt die hij ooit heeft gezien. Dat vind ik zelf dan weer een beetje ver gaan maar dat het een intense en meeslepend geheel is,is wel duidelijk.
Ondanks dat ze maar heel kort in de film voorkomt is Johanna ter Steege`s impact groot. Haar aanwezigheid zweeft over de hele film, dat geeft het nogal een creepy sfeer. Want tot aan het einde weet je niet wat er nou met haar is gebeurd en waarom. De ijzige kalmte van Bernard-Pierre Donnadieu`s personage maakt het alleen nog maar erger.
De manier waarop het verhaal verteld wordt, met flashbacks waarvan je zeker in eerste instantie niet meteen doorhebt dat het een flasback is, werkt goed en het blijft spannend tot en met de schokkende climax.
Een geniale film die door de vele details die je bij een eerste kijkbeurt vast mist (alleen al bij het kijken van de extra`s zag ik wat ik al gemist had) zeker een herkijkwaarde zal hebben.
IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Is dit niet Het Gouden Ei van Tim Krabbe? Want dat was inderdaad een super spannend boek.quote:Op maandag 23 februari 2015 23:05 schreef Timo20 het volgende:
Vanavond voor de eerste keer gezien:
Spoorloos
In de extra`s verteld George Sluijzer dat Stanley Kubrick hem ooit vertelde dat hij Spoorloos de engste en meest intense film vindt die hij ooit heeft gezien. Dat vind ik zelf dan weer een beetje ver gaan maar dat het een intense en meeslepend geheel is,is wel duidelijk.
Ondanks dat ze maar heel kort in de film voorkomt is Johanna ter Steege`s impact groot. Haar aanwezigheid zweeft over de hele film, dat geeft het nogal een creepy sfeer. Want tot aan het einde weet je niet wat er nou met haar is gebeurd en waarom. De ijzige kalmte van Bernard-Pierre Donnadieu`s personage maakt het alleen nog maar erger.
De manier waarop het verhaal verteld wordt, met flashbacks waarvan je zeker in eerste instantie niet meteen doorhebt dat het een flasback is, werkt goed en het blijft spannend tot en met de schokkende climax.
Een geniale film die door de vele details die je bij een eerste kijkbeurt vast mist (alleen al bij het kijken van de extra`s zag ik wat ik al gemist had) zeker een herkijkwaarde zal hebben.
IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
yupquote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:41 schreef davako het volgende:
[..]
Is dit niet Het Gouden Ei van Tim Krabbe? Want dat was inderdaad een super spannend boek.
Ik heb deze interpretatie er niet bepaald uitgehaald. Het lijkt me juist een bejubeling van Hollywood.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
Birdman
Film die duidelijk tegen de schenen de huidige Hollywood producties wil schoppen. Aangezien ik ook echt een schijthekel heb aan al die Iron Man films etc sloeg die boodschap in ieder geval goed aan. Om iets af te kraken moet je het zelf natuurlijk anders doen, dus daarom koos Iñárritu voor een ietwat artificiele aanpak. Laten we eerlijk zijn, Iñárritu mag met films als Babel en 21 Grams zichzelf ook gewoon rekenen tot vrij standaard films, een soort mini-blockbusters.
Dat is ook mijn hele ding met de film. Ja, de boodschap vind ik fantastisch, maar de film moet zich uiteindelijk in lastige bochten wringen om zich juist te ontdoen van het stigma Hollywood film. De ironie is dan ook groot dat een film die in principe een hak met Oscar films zet, nu uiteindelijk alsnog zelf die (verwerpelijke?) Oscar binnensleep.
Het camerawerk is heel nice, de cast is fenomenaal (van Hollywood kwaliteit mag men zeggen) en de boodschap is heerlijk. Vooral Keaton speelt fantastisch natuurlijk.
De film is echter maar so-so. Het verhaal van Riggan trekt je niet de tv door, en uiteindelijk is het camerawerk natuurlijk ook maar een cinematisch instrument. Ik beschouw mezelf als een zodanig simpele filmkijker dat dit soort zaken een film voor mij niet kunnen maken.
Dus tja, tegenvaller voor mij. Als we dan toch cijfers gaan uitdelen, houd ik het op een 6je.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik heb deze interpretatie er niet bepaald uitgehaald. Het lijkt me juist een bejubeling van Hollywood.de film laat vooral de waanzin zien van (succesvolle/bekende) acteurs en hun ego's, evenals de gekte die daarbij komt kijken. Ik vond ook dat de film het acteurswereldje best wel in de zeik neemtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik heb deze interpretatie er niet bepaald uitgehaald. Het lijkt me juist een bejubeling van Hollywood.Hm, het stukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik heb nog met hem gekoerst"
haha. ben eigenlijk wel stiekem benieuwd naar de verschillenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:16 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
niet de amerikaanse remake kijken
A. Waarom heb je een schijthekel aan films "zoals Iron Man"... kijk ze dan gewoon niet? Blijkbaar doen ze iets goeds anders waren er niet zoveel fans.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
Birdman
Film die duidelijk tegen de schenen de huidige Hollywood producties wil schoppen. Aangezien ik ook echt een schijthekel heb aan al die Iron Man films etc sloeg die boodschap in ieder geval goed aan. Om iets af te kraken moet je het zelf natuurlijk anders doen, dus daarom koos Iñárritu voor een ietwat artificiele aanpak. Laten we eerlijk zijn, Iñárritu mag met films als Babel en 21 Grams zichzelf ook gewoon rekenen tot vrij standaard films, een soort mini-blockbusters.
Dat is ook mijn hele ding met de film. Ja, de boodschap vind ik fantastisch, maar de film moet zich uiteindelijk in lastige bochten wringen om zich juist te ontdoen van het stigma Hollywood film. De ironie is dan ook groot dat een film die in principe een hak met Oscar films zet, nu uiteindelijk alsnog zelf die (verwerpelijke?) Oscar binnensleep.
Het camerawerk is heel nice, de cast is fenomenaal (van Hollywood kwaliteit mag men zeggen) en de boodschap is heerlijk. Vooral Keaton speelt fantastisch natuurlijk.
De film is echter maar so-so. Het verhaal van Riggan trekt je niet de tv door, en uiteindelijk is het camerawerk natuurlijk ook maar een cinematisch instrument. Ik beschouw mezelf als een zodanig simpele filmkijker dat dit soort zaken een film voor mij niet kunnen maken.
Dus tja, tegenvaller voor mij. Als we dan toch cijfers gaan uitdelen, houd ik het op een 6je.
A: Ik kijk amper blockbusters? Dat heb ik geloof ik nergens gezegd... Iron Man idd nooit afgekeken.quote:Op woensdag 25 februari 2015 09:42 schreef studentje7 het volgende:
[..]
A. Waarom heb je een schijthekel aan films "zoals Iron Man"... kijk ze dan gewoon niet? Blijkbaar doen ze iets goeds anders waren er niet zoveel fans.
B. Deze film zet helemaal geen hak met Oscar films... deze film is juist de meest typische Oscar film die je kan hebben. De Academy haat juist blockbusters. Dus de boodschap van deze film spreekt ze juist erg aan.
Ik denk dat jullie Blockbuster verkeerd begrijpen, of in ieder geval niet hetzelfde. Ik vind Argo, Hurt Locker, Departed en 12 Years a Slave allemaal wel in het rijtje Birdman passen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 09:47 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
A: Ik kijk amper blockbusters? Dat heb ik geloof ik nergens gezegd... Iron Man idd nooit afgekeken.
B: Academy haat blockbusters? Dan vind ik het helemaal knap dat films als Argo, Hurt Locker, Departed, 12 Years a Slave en The Lord of the Fucking Rings hebben gewonnen![]()
Dit is echt geen typische Oscar film. Het feit dat ze laatste jaren een beetje hun best proberen te doen (eerder pretentieus) door films als The Artist de prijs te geven doet daar geen afbreuk aan.
Deze film legt toch overduidelijk de spanningen tussen film en theater bloot?
Uit dat lijstje vind ik alleen Lord of the Rings en The Hurt Locker echte blockbusters... ik vind juist dat er veel te weinig main stream films genomineerd worden en ze bijna altijd alleen de wat alternatievere films/drama's/waargebeurde verhalen nomineren.quote:Op woensdag 25 februari 2015 09:47 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
A: Ik kijk amper blockbusters? Dat heb ik geloof ik nergens gezegd... Iron Man idd nooit afgekeken.
B: Academy haat blockbusters? Dan vind ik het helemaal knap dat films als Argo, Hurt Locker, Departed, 12 Years a Slave en The Lord of the Fucking Rings hebben gewonnen![]()
Dit is echt geen typische Oscar film. Het feit dat ze laatste jaren een beetje hun best proberen te doen (eerder pretentieus) door films als The Artist de prijs te geven doet daar geen afbreuk aan.
Hea, dan verschillen wij daar inderdaad in qua mening. Birdman probeert nog iets 'vernieuwends' te doen qua filmstijl (vooral camerawerk). De 3 andere films die je noemt zijn audiovisueel vrij standaard, brengen niets vernieuwends op het scherm en moeten het voornamelijk hebben van het verhaal, dat vrij 'makkelijk' wordt gebracht zodat de doelgroep zo breed mogelijk kan worden getrokken. Vooral na Argo kwamen de kritieken dat de Academy niet meer naar technische vlakken kijkt maar te oppervlakkige films verkiest.quote:Op woensdag 25 februari 2015 09:58 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik denk dat jullie Blockbuster verkeerd begrijpen, of in ieder geval niet hetzelfde. Ik vind Argo, Hurt Locker, Departed en 12 Years a Slave allemaal wel in het rijtje Birdman passen.
Geen films die de massa leuk vindt, waar jong en oud naartoe kan gaan voor dom vermaak. Denk dat hij/zij met een blockbuster denkt aan simpel te volgen films voor jong en oud.
Je hebt helemaal gelijk over de definitie van blockbuster.quote:Op woensdag 25 februari 2015 09:58 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik denk dat jullie Blockbuster verkeerd begrijpen, of in ieder geval niet hetzelfde. Ik vind Argo, Hurt Locker, Departed en 12 Years a Slave allemaal wel in het rijtje Birdman passen.
Geen films die de massa leuk vindt, waar jong en oud naartoe kan gaan voor dom vermaak. Denk dat hij/zij met een blockbuster denkt aan simpel te volgen films voor jong en oud.
IMDb cijfers vind ik daarom ook nooit zoveel zeggen aangezien heel veel mensen dat soort films overslaan. Iron Man heeft een 7.9 met bijna 2x zoveel stemmen als Argo (7.8) of 12 Years a Slave (8.1), dus eigenlijk is Iron Man beter
Maar het is allemaal persoonlijk, Argo vond ik goed, niet uitmuntend, 12 years heb ik niet eens afgekeken.
alleen maar het hollywood traumatje dat ze minderwaardig worden gevonden door de theaterwereld...quote:Op woensdag 25 februari 2015 09:47 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Bizar jaquote:Op maandag 23 februari 2015 07:11 schreef Verbal het volgende:
[..]
Een van de heftigste eindes ooit.
V.
Yep, dacht ook eerst dat het een chick was. Maar is dus ventquote:
sterke film idd, maar zo deprimerend dat ik m niemand aan zal radenquote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:39 schreef habitue het volgende:
Leviafan (2014) - IMDb
Leviathan
Russische drama over een man die in conflict is met de plaatselijke burgemeester over zijn huis. Mooi geschoten film. overtuigend geacteerd en de film laat je met een naar gevoel zitten. Ik vond hem erg goed.
8/10
Dank. Goede film en ik ben blij dat je deze onder de aandacht hebt gebracht.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:51 schreef RingBewoner het volgende:
Blue Ruin
[ afbeelding ]
Net "Blue Ruin" gekeken. Goede film met sterk acteerwerk. Het verhaal gaat over een zwever/dakloze die word ontboden op het politiebureau. Daar aangekomen krijgt hij slecht nieuws, de acties die daarna volgen zijn geweldig, goed geregisseerd en goed geacteerd. Er zit weinig dialoog in de film maar dat is geen slecht ding. De weinige dialogen die plaatsvinden zijn goed en niets te lang. Al met al een zeer goede film voor als je iets heel gaafs wil maar geen uren de tijd hebt.
#
Duurt: 1:30 min.
Cijfer: 8.
Wereldwijd zeer veel prijzen gewonnen en naar mijn mening geheel terecht.
Heb je de Koreaanse film Brotherhood/Taegugki al eens gezien? Prima oorlogsfilm over 2 broers diein de Noord vs Zuid oorlog terecht komen in Korea...quote:Op vrijdag 27 februari 2015 17:35 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Jarhead (2005)
[ afbeelding ]
Jarhead (2005) - IMDb
Anthony Swofford (Jake Gyllenhaal) is een sniper in de USMC die naar Saudi-Arabia wordt uitgezonden voor de Golf Oorlog. Hij is deel van een speciale company scout snipers, welke onder leiding vallen Staff sergeant Sykes (Jamie Foxx). Eenmaal aangekomen in Saudi-Arabia begint het lange wachten tot ze eindelijk in actie mogen komen.
Zelf ben ik vrij geïnteresseerd in films en mini-series in dit genre, zo vind ik The Pacific en Band of Brothers een van de beste producties ooit gemaakt. Toen ik aan Jarhead begon, was ik ook enig sceptisch. Ik heb een vrij groot zwak voor WOII en weet er ook vrij veel van af, echter de Golfoorlog weet ik eigenlijk niks van af, moet ik bekennen. Door deze film ben ik echter meer gaan opzoeken over de Golfoorlog. Jarhead hield me gekluisterd aan het scherm van het begin tot het eind. Van mij mocht de film wel wat rauwer en ook het einde was mij iets te veel Hollywood gehalte. Desondanks een (onverwacht) leuke film om te kijken imo.
Ik vind het cijfer van IMDb dan ook een goede beoordeling: 7.1
Dit inderdaad. Pareltje.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 02:44 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Heb je de Koreaanse film Brotherhood/Taegugki al eens gezien? Prima oorlogsfilm over 2 broers diein de Noord vs Zuid oorlog terecht komen in Korea...
Stond al heel lang op mijn kijklijst maar nu is het er gelukkig eindelijk van gekomen. Wil ook graag nog kijken naar:quote:Op zaterdag 28 februari 2015 02:38 schreef jogy het volgende:
[..]
Dank. Goede film en ik ben blij dat je deze onder de aandacht hebt gebracht.
Minimaal een 8
Locke is totaal wat anders: drama met veel dialoog/monoloog, Blue Ruin is juist misdaad met nauwelijks dialoog. Biutiful komt dan meer in de buurt, maar vergelijkbaar met Blue Ruin vind ik het niet echt. Wel is het ook een prima filmpje.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 12:50 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Stond al heel lang op mijn kijklijst maar nu is het er gelukkig eindelijk van gekomen. Wil ook graag nog kijken naar:
-Locke
-Biutiful
Vooral Locke lijkt volgens mij wat betreft verhaal wel op Blue Ruin.
ik vind Joe en Out of the furnace wel een beetje vergelijkbaar, ook van die sfeerfilms. Al is Blue Ruin wel het beste van dat rijtje.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 12:50 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Stond al heel lang op mijn kijklijst maar nu is het er gelukkig eindelijk van gekomen. Wil ook graag nog kijken naar:
-Locke
-Biutiful
Vooral Locke lijkt volgens mij wat betreft verhaal wel op Blue Ruin.
Wat de fakquote:Op zondag 1 maart 2015 11:58 schreef Terreros85 het volgende:
Aanmodderfakker
Winnaar van het gouden kalf in 2014. Thijs is een 32-jarige student die maar wat aanrommelt. Thijs rijgt de studies aan elkaar, heeft een studieschuld van een ton en bedelt bij zijn ouders als het zo uitkomt. Op een dag ontmoet hij de 16-jarige Lisa die opppast bij de zus van Thijs. Het begin van een bijzondere relatie.
Het is een leuke film. Laat ik dat voorop stellen. het kijkt lekker weg en het heeft zijn momenten. Maar de verwachting die ik had toen ik hoorde dat dit de winnaar van het gouden kalf was deed me wel fronsen. Zo goed was het nou ook weer niet. De film weet niet goed of het een comedie of een dramafilm is. De comedie komt erg puberaal over en had wat mij betreft geschrapt kunnen worden. Geen probleem om het verhaal wat te verlichten, maar de grap van een huis vol water na een avond stappen was wel erg slecht.
Groot pluspunt vond ik Gijs Naber die Thijs fantastisch neerzet. Hij zet de student overtuigend neer die alles de schuld geeft. Behalve zichzelf.
IMDB: 7,0
Ik: 6,3
Anisquote:Op zondag 1 maart 2015 12:46 schreef JDx het volgende:
[..]
Wat de faken de hoofdrolspeler zijn naam is Anus de Jong
Hmm klinkt niet al te best. Miss het boek maar eens lezen maar ga de film zeker skippen.quote:
Sluit ik me ook bij aan. Werd volledig in de film gezogen. Ook een 8 hier.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 02:38 schreef jogy het volgende:
[..]
Dank. Goede film en ik ben blij dat je deze onder de aandacht hebt gebracht.
Minimaal een 8
staat ook op mijn kijklijst.quote:
Had hetzelfde.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:08 schreef golfer het volgende:
Birdman: Or (The Unexpected Virtue of Ignorance) (2014) - IMDb
Overladen met Oscars, maar kon mij geen moment boeien tijden het eerste halfuur dat ik ervan gezien heb en daarom dus maar uitgezet.
een paar alinea's aub dit is niet te lezenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 01:49 schreef smokeey het volgende:
Enchanted (2007)
Een redelijk originele Disney film die live action combineert met animatie.
Een bekende truc die niet storend uitpakt en het sprookje wel wat meer sfeer geeft.
In de getekende sprookjeswereld Andalasia woont prinses Giselle(Amy Adams) die al haar hele hunkert naar een 'Prince Charming'.De film begint al gelijk met een mierzoet disney lied waarin haar Prins Edward(James Marsden)ontmoet.
Ik kan me heel goed voorstellen die de film gingen kijken zonder voorkennis al gelijk hebben weggezapt.Gelukkig is dit maar een beetje lichte satire op het typische sprookje.Leuk, een beetje zelfspot.Want Giselle is al heel snel weg uit Andalasia Wanneer de boze stiefmoeder van Edward, Koningin Narissa(Susan Sarandon), Via een magische poort verband ze Giselle naar een heel wat minder rooskleurige wereld: die van New York. Totaal verward ontmoet ze Robert(Patrick Dempsey) en Morgan(Rachel Covey) die haar een slaapplek aanbieden. Maar hoewel hij Robert eerst denkt dat het om een meisje gaat die niet helemaal helder meer in haar hoofd is komen hij en zijn dochter er snel achter dat Giselle magische krachten heeft en komen Giselle en Robert er ook achter dat ze meer van elkaar kunnen leren dan dat ze in eerste instantie dachten. Ondertussen is de prins ook door de magische poort gegaan om Giselle te vinden. Niet wetende dat zijn eigen stiefmoeder aan zijn reisgenoot Nathaniel (Een leuke rol van timothy spall) heeft gevraagd om Giselle te vergiftigen met een appel. Komt dit bekend voor? het moet ook voor middernacht gebeuren en als ze de appel eet komt ze in een diepe slaap die alleen kan worden gestopt met een echte liefdeskus, Dit soort grappige verwijzingen naar zitten er wel meer in. Maar dat zijn leuke bijeenkomstigheden, Wat deze film echt een topper in zijn genre maakt, is de humor, zowel voor de kinderen als af en toe een grapje die alleen de meeste volwassenen zullen begrijpen, De goede acteerprestaties van de cast en dan in het bijzonder Amy Adams die echt schittert als de ontwapende Prinses Giselle.In elke scene waarin ze zit steelt ze show met haar naieve gebabbel of uit het niets keihard het meest corny liedje begint te zingen met ook nog een mierzoete stem.Ook de dieren stelen ook de show en dan in het bijzonder eekhoorntje pip(Kevin Lima). De finale is een klein beetje onbevredigend en ook Susan Sarandon als heks komt niet echt over. Ze heeft ook weinig tijd om de rol echt eigen te maken.En eigelijk is dat ook niet echt waar Enchanted over gaat. Het is meer het feit dat een prinses uit een sprookjeswereld in 1 keer in de realiteit beland en dit hebben ze op een hele grappige,moderne manier gedaan!
'
Mijn Cijfer:7,2
imdb Cijfer:7,2
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al:
IMDB: 8,2
Mijn cijfer: 7(Y)
Het is inderdaad zo dat de film een aangenaam ritme heeft en op geen enkel moment verveeld. Ik hou zelf wel veel van jazz, en heb genoten van de soundtrack. Toch wordt deze film echt wel artyfarty gehyped. Een 8 is geflatteerd, Laat staan dat hij een IMDb top 250 verdient.quote:Op maandag 2 maart 2015 11:45 schreef mister_white het volgende:
Whiplash (2014) - IMDb: pakkende film over een jongeman op het conservatorium die koste wat het kost de beste jazzdrummer wil worden die er ooit geboren is. Tijdens zijn intensieve opleiding/training komt hij een nietsontziende autoritaire leraar tegen die geen enkele methode schuwt om het allerbeste uit zijn leerlingen te halen, met alle gevolgen van dien.
Ik heb werkelijk geen flikker met jazz, maar de film pakte mij bij de kladden en liet mij niet meer los. Naarmate de film vorderde werd ik steeds verder meegezogen in het verhaal. De grand finale is grandioos te noemen, een apotheose pur sang. Excellent voorbeeld dat een low budget film niet per definitie slecht hoeft te zijn. Ik geef de film een 9.
J.K. Simmons is overigens briljant als keiharde leraar.
Een 8 geflatteerd? Welke films geef jij dan een 8, laat staan een 9 of een 10?quote:Op donderdag 5 maart 2015 17:39 schreef misteriks het volgende:
[..]
Het is inderdaad zo dat de film een aangenaam ritme heeft en op geen enkel moment verveeld. Ik hou zelf wel veel van jazz, en heb genoten van de soundtrack. Toch wordt deze film echt wel artyfarty gehyped. Een 8 is geflatteerd, Laat staan dat hij een IMDb top 250 verdient.
Ik moet zeggen dat ik Whiplash geniaal vond en Birdman helemaal niks. Dus er is ook een soort van omslagpunt blijkbaar waar men te ver kan gaan in arty bla bla. Zelf ben ik niet zo van de hokjes, maar er zijn wel degelijk films die typisch arthouse zijn en films die typisch gaan voor de massa, ik denk dat er een soort gouden tussenweg zit die films geniaal maakt (oscar van de hippies + geld van de massa).quote:Op donderdag 5 maart 2015 19:18 schreef DO2 het volgende:
Ik word een beetje moe van mensen die het niet kunnen laten om films die met heel veel aandacht gemaakt zijn en op veel vlakken overduidelijk de middelmaat overstijgen neer te sabelen met loze termen als artyfarty of pretentieus.
Het is ook vooral een kwestie van smaak. Mij beviel Birdman weer beter dan Whiplash.quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:35 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik Whiplash geniaal vond en Birdman helemaal niks. Dus er is ook een soort van omslagpunt blijkbaar waar men te ver kan gaan in arty bla bla. Zelf ben ik niet zo van de hokjes, maar er zijn wel degelijk films die typisch arthouse zijn en films die typisch gaan voor de massa, ik denk dat er een soort gouden tussenweg zit die films geniaal maakt (oscar van de hippies + geld van de massa).
Ik ben het altijd wel eens met jou Tim86, dus ik denk dat ik het verkeerd verwoord heb. Ik bedoelde misschien meer dat er schalen zijn van goede film, vermakelijke film en cinematografisch goede films... ofzoquote:Op donderdag 5 maart 2015 21:36 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Het is ook vooral een kwestie van smaak. Mij beviel Birdman weer beter dan Whiplash.
Ja, mijn post was ook geen tegenargument, maar meer een kanttekening. Iemand die normaal alleen simplistische actiefilms kijkt kan een bepaalde arthouse film wel heel erg waarderen, terwijl iemand die normaal juist meer films kijkt uit de arthouse hoek die ene film juist verschrikkelijk kan vinden. Die persoonlijke smaak zal je nooit echt rationeel kunnen verklaren.quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:38 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik ben het altijd wel eens met jou Tim86, dus ik denk dat ik het verkeerd verwoord heb. Ik bedoelde misschien meer dat er schalen zijn van goede film, vermakelijke film en cinematografisch goede films... ofzo
Whiplash is idd op vele vlakken zorgvuldig, en is absoluut boven middelmaat; maar een 34e plaats in de IMDb top 250 met een 8.6 is echt wel overdreven. Daarvoor vind ik het verhaal en einde niet goed genoeg. De film is niet artyfarty, diegenen die hem zoooo hoog raten zijn datquote:Op donderdag 5 maart 2015 19:18 schreef DO2 het volgende:
Ik word een beetje moe van mensen die het niet kunnen laten om films die met heel veel aandacht gemaakt zijn en op veel vlakken overduidelijk de middelmaat overstijgen neer te sabelen met loze termen als artyfarty of pretentieus.
Ik heb helaas niet een keer kunnen lachen. De idee was nochtans intressant en er had veel meer ingezeten, maar ik vond de grappen en grollen veel te geforceerd en de hoofdrolspelers niet geschikt. Waar ik van The Dictator echt genoten heb,( het ligt dus niet aan mijn gevoel voor flauwe humor) heb ik deze met veel moeite en ergernis net kunnen uitkijken.quote:The Interview (2014) - IMDb
Al die commotie hierover. En daardoor weer al die reacties dat de film ruk is en niks voorstelt
. Los daarvan allemaal vond ik het wel grappig, maar dat heb ik gauw bij Rogen zijn films ook al is het telkens hetzelfde wat ie laat zien. Echt briljant of een instant klassieker is The Interview dan ook niet, maar het idiote verhaal zelf en sommige scenes hadden genoeg humor. Cijfer: 6,5
IMDb plaatjes kan je niet hotlinken, dus niemand weet waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:58 schreef RipMcPants het volgende:
[ afbeelding ]
Een film gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Chris Kyle, de meest dodelijke sluipschutter die het Amerikaanse leven ooit heeft voortgebracht. Kyle is een cowboy die op vrij late leeftijd besluit om zijn land te beschermen en hij besluit bij het leger te gaan. Al vanaf kleins af aan gaat hij met zijn vader mee jagen en hij blijkt er aanleg voor te hebben. Uiteindelijk belandt hij als sluipschutter bij de Navy SEALs en wordt hij meerdere keren naar Irak uitgezonden.
Afgezien van het feit dat ik al sinds kleins af aan een fascinatie heb voor sluipschutters, vind ik het beste punt van de film dat ook de andere kant wordt belicht. Zo merk je dat Kyle tussen uitzendingen in langzaam aan verandert en moeite heeft met het oppakken van zijn normale leven. Hoe het uiteindelijk afloop met Kyle is vrij algemeen bekend, maar toch zal ik dat hier niet verklappen voor de enkeling die het nog niet weet![]()
IMDb: 7,4
Ik: 8,5
Eens, ongelofelijke kutfilm is ditquote:Op maandag 2 maart 2015 14:08 schreef golfer het volgende:
Birdman: Or (The Unexpected Virtue of Ignorance) (2014) - IMDb
Overladen met Oscars, maar kon mij geen moment boeien tijden het eerste halfuur dat ik ervan gezien heb en daarom dus maar uitgezet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |