Een van de heftigste eindes ooit.quote:Op maandag 23 februari 2015 02:22 schreef DeHovenier het volgende:
The Mist
Ik vond het een leuke film, het volgt het verhaal van King goed. De film duurt iets meer dan 2 uur. En het einde is nogal zuur
Absoluut een van de meeste geniale eindes ooit.quote:Op maandag 23 februari 2015 02:22 schreef DeHovenier het volgende:
Ik vond het een leuke film, het volgt het verhaal van King goed. De film duurt iets meer dan 2 uur. En het einde is nogal zuur
niet de amerikaanse remake kijkenquote:Op maandag 23 februari 2015 23:05 schreef Timo20 het volgende:
Vanavond voor de eerste keer gezien:
Spoorloos
In de extra`s verteld George Sluijzer dat Stanley Kubrick hem ooit vertelde dat hij Spoorloos de engste en meest intense film vindt die hij ooit heeft gezien. Dat vind ik zelf dan weer een beetje ver gaan maar dat het een intense en meeslepend geheel is,is wel duidelijk.
Ondanks dat ze maar heel kort in de film voorkomt is Johanna ter Steege`s impact groot. Haar aanwezigheid zweeft over de hele film, dat geeft het nogal een creepy sfeer. Want tot aan het einde weet je niet wat er nou met haar is gebeurd en waarom. De ijzige kalmte van Bernard-Pierre Donnadieu`s personage maakt het alleen nog maar erger.
De manier waarop het verhaal verteld wordt, met flashbacks waarvan je zeker in eerste instantie niet meteen doorhebt dat het een flasback is, werkt goed en het blijft spannend tot en met de schokkende climax.
Een geniale film die door de vele details die je bij een eerste kijkbeurt vast mist (alleen al bij het kijken van de extra`s zag ik wat ik al gemist had) zeker een herkijkwaarde zal hebben.
IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Is dit niet Het Gouden Ei van Tim Krabbe? Want dat was inderdaad een super spannend boek.quote:Op maandag 23 februari 2015 23:05 schreef Timo20 het volgende:
Vanavond voor de eerste keer gezien:
Spoorloos
In de extra`s verteld George Sluijzer dat Stanley Kubrick hem ooit vertelde dat hij Spoorloos de engste en meest intense film vindt die hij ooit heeft gezien. Dat vind ik zelf dan weer een beetje ver gaan maar dat het een intense en meeslepend geheel is,is wel duidelijk.
Ondanks dat ze maar heel kort in de film voorkomt is Johanna ter Steege`s impact groot. Haar aanwezigheid zweeft over de hele film, dat geeft het nogal een creepy sfeer. Want tot aan het einde weet je niet wat er nou met haar is gebeurd en waarom. De ijzige kalmte van Bernard-Pierre Donnadieu`s personage maakt het alleen nog maar erger.
De manier waarop het verhaal verteld wordt, met flashbacks waarvan je zeker in eerste instantie niet meteen doorhebt dat het een flasback is, werkt goed en het blijft spannend tot en met de schokkende climax.
Een geniale film die door de vele details die je bij een eerste kijkbeurt vast mist (alleen al bij het kijken van de extra`s zag ik wat ik al gemist had) zeker een herkijkwaarde zal hebben.
IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
yupquote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:41 schreef davako het volgende:
[..]
Is dit niet Het Gouden Ei van Tim Krabbe? Want dat was inderdaad een super spannend boek.
Ik heb deze interpretatie er niet bepaald uitgehaald. Het lijkt me juist een bejubeling van Hollywood.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
Birdman
Film die duidelijk tegen de schenen de huidige Hollywood producties wil schoppen. Aangezien ik ook echt een schijthekel heb aan al die Iron Man films etc sloeg die boodschap in ieder geval goed aan. Om iets af te kraken moet je het zelf natuurlijk anders doen, dus daarom koos Iñárritu voor een ietwat artificiele aanpak. Laten we eerlijk zijn, Iñárritu mag met films als Babel en 21 Grams zichzelf ook gewoon rekenen tot vrij standaard films, een soort mini-blockbusters.
Dat is ook mijn hele ding met de film. Ja, de boodschap vind ik fantastisch, maar de film moet zich uiteindelijk in lastige bochten wringen om zich juist te ontdoen van het stigma Hollywood film. De ironie is dan ook groot dat een film die in principe een hak met Oscar films zet, nu uiteindelijk alsnog zelf die (verwerpelijke?) Oscar binnensleep.
Het camerawerk is heel nice, de cast is fenomenaal (van Hollywood kwaliteit mag men zeggen) en de boodschap is heerlijk. Vooral Keaton speelt fantastisch natuurlijk.
De film is echter maar so-so. Het verhaal van Riggan trekt je niet de tv door, en uiteindelijk is het camerawerk natuurlijk ook maar een cinematisch instrument. Ik beschouw mezelf als een zodanig simpele filmkijker dat dit soort zaken een film voor mij niet kunnen maken.
Dus tja, tegenvaller voor mij. Als we dan toch cijfers gaan uitdelen, houd ik het op een 6je.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik heb deze interpretatie er niet bepaald uitgehaald. Het lijkt me juist een bejubeling van Hollywood.de film laat vooral de waanzin zien van (succesvolle/bekende) acteurs en hun ego's, evenals de gekte die daarbij komt kijken. Ik vond ook dat de film het acteurswereldje best wel in de zeik neemtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik heb deze interpretatie er niet bepaald uitgehaald. Het lijkt me juist een bejubeling van Hollywood.Hm, het stukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik heb nog met hem gekoerst"
haha. ben eigenlijk wel stiekem benieuwd naar de verschillenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:16 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
niet de amerikaanse remake kijken
A. Waarom heb je een schijthekel aan films "zoals Iron Man"... kijk ze dan gewoon niet? Blijkbaar doen ze iets goeds anders waren er niet zoveel fans.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
Birdman
Film die duidelijk tegen de schenen de huidige Hollywood producties wil schoppen. Aangezien ik ook echt een schijthekel heb aan al die Iron Man films etc sloeg die boodschap in ieder geval goed aan. Om iets af te kraken moet je het zelf natuurlijk anders doen, dus daarom koos Iñárritu voor een ietwat artificiele aanpak. Laten we eerlijk zijn, Iñárritu mag met films als Babel en 21 Grams zichzelf ook gewoon rekenen tot vrij standaard films, een soort mini-blockbusters.
Dat is ook mijn hele ding met de film. Ja, de boodschap vind ik fantastisch, maar de film moet zich uiteindelijk in lastige bochten wringen om zich juist te ontdoen van het stigma Hollywood film. De ironie is dan ook groot dat een film die in principe een hak met Oscar films zet, nu uiteindelijk alsnog zelf die (verwerpelijke?) Oscar binnensleep.
Het camerawerk is heel nice, de cast is fenomenaal (van Hollywood kwaliteit mag men zeggen) en de boodschap is heerlijk. Vooral Keaton speelt fantastisch natuurlijk.
De film is echter maar so-so. Het verhaal van Riggan trekt je niet de tv door, en uiteindelijk is het camerawerk natuurlijk ook maar een cinematisch instrument. Ik beschouw mezelf als een zodanig simpele filmkijker dat dit soort zaken een film voor mij niet kunnen maken.
Dus tja, tegenvaller voor mij. Als we dan toch cijfers gaan uitdelen, houd ik het op een 6je.
A: Ik kijk amper blockbusters? Dat heb ik geloof ik nergens gezegd... Iron Man idd nooit afgekeken.quote:Op woensdag 25 februari 2015 09:42 schreef studentje7 het volgende:
[..]
A. Waarom heb je een schijthekel aan films "zoals Iron Man"... kijk ze dan gewoon niet? Blijkbaar doen ze iets goeds anders waren er niet zoveel fans.
B. Deze film zet helemaal geen hak met Oscar films... deze film is juist de meest typische Oscar film die je kan hebben. De Academy haat juist blockbusters. Dus de boodschap van deze film spreekt ze juist erg aan.
Ik denk dat jullie Blockbuster verkeerd begrijpen, of in ieder geval niet hetzelfde. Ik vind Argo, Hurt Locker, Departed en 12 Years a Slave allemaal wel in het rijtje Birdman passen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 09:47 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
A: Ik kijk amper blockbusters? Dat heb ik geloof ik nergens gezegd... Iron Man idd nooit afgekeken.
B: Academy haat blockbusters? Dan vind ik het helemaal knap dat films als Argo, Hurt Locker, Departed, 12 Years a Slave en The Lord of the Fucking Rings hebben gewonnen
Dit is echt geen typische Oscar film. Het feit dat ze laatste jaren een beetje hun best proberen te doen (eerder pretentieus) door films als The Artist de prijs te geven doet daar geen afbreuk aan.
Deze film legt toch overduidelijk de spanningen tussen film en theater bloot?
Uit dat lijstje vind ik alleen Lord of the Rings en The Hurt Locker echte blockbusters... ik vind juist dat er veel te weinig main stream films genomineerd worden en ze bijna altijd alleen de wat alternatievere films/drama's/waargebeurde verhalen nomineren.quote:Op woensdag 25 februari 2015 09:47 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
A: Ik kijk amper blockbusters? Dat heb ik geloof ik nergens gezegd... Iron Man idd nooit afgekeken.
B: Academy haat blockbusters? Dan vind ik het helemaal knap dat films als Argo, Hurt Locker, Departed, 12 Years a Slave en The Lord of the Fucking Rings hebben gewonnen
Dit is echt geen typische Oscar film. Het feit dat ze laatste jaren een beetje hun best proberen te doen (eerder pretentieus) door films als The Artist de prijs te geven doet daar geen afbreuk aan.
Deze film legt toch overduidelijk de spanningen tussen film en theater bloot?
Hea, dan verschillen wij daar inderdaad in qua mening. Birdman probeert nog iets 'vernieuwends' te doen qua filmstijl (vooral camerawerk). De 3 andere films die je noemt zijn audiovisueel vrij standaard, brengen niets vernieuwends op het scherm en moeten het voornamelijk hebben van het verhaal, dat vrij 'makkelijk' wordt gebracht zodat de doelgroep zo breed mogelijk kan worden getrokken. Vooral na Argo kwamen de kritieken dat de Academy niet meer naar technische vlakken kijkt maar te oppervlakkige films verkiest.quote:Op woensdag 25 februari 2015 09:58 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik denk dat jullie Blockbuster verkeerd begrijpen, of in ieder geval niet hetzelfde. Ik vind Argo, Hurt Locker, Departed en 12 Years a Slave allemaal wel in het rijtje Birdman passen.
Geen films die de massa leuk vindt, waar jong en oud naartoe kan gaan voor dom vermaak. Denk dat hij/zij met een blockbuster denkt aan simpel te volgen films voor jong en oud.
Je hebt helemaal gelijk over de definitie van blockbuster.quote:Op woensdag 25 februari 2015 09:58 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik denk dat jullie Blockbuster verkeerd begrijpen, of in ieder geval niet hetzelfde. Ik vind Argo, Hurt Locker, Departed en 12 Years a Slave allemaal wel in het rijtje Birdman passen.
Geen films die de massa leuk vindt, waar jong en oud naartoe kan gaan voor dom vermaak. Denk dat hij/zij met een blockbuster denkt aan simpel te volgen films voor jong en oud.
IMDb cijfers vind ik daarom ook nooit zoveel zeggen aangezien heel veel mensen dat soort films overslaan. Iron Man heeft een 7.9 met bijna 2x zoveel stemmen als Argo (7.8) of 12 Years a Slave (8.1), dus eigenlijk is Iron Man beter
Maar het is allemaal persoonlijk, Argo vond ik goed, niet uitmuntend, 12 years heb ik niet eens afgekeken.
alleen maar het hollywood traumatje dat ze minderwaardig worden gevonden door de theaterwereld...quote:Op woensdag 25 februari 2015 09:47 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Deze film legt toch overduidelijk de spanningen tussen film en theater bloot?
Bizar jaquote:Op maandag 23 februari 2015 07:11 schreef Verbal het volgende:
[..]
Een van de heftigste eindes ooit.
V.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |