Want?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 18:18 schreef Shreyas het volgende:
Na de truc met de Teevendeal ben ik meer gemotiveerd dan ooit om dit keer VVD te stemmen. Hopelijk doen meer mensen dat
Niks meer dan partijcliches.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 18:26 schreef Hexagon het volgende:
Nu bij Eenvandaag Sybrand Buma vs Emile Roemer
Het mag duidelijk zijn dat deze truc is uitgehaald om de gevestigde politiek (lees: VVD en PvdA) pootje te lichten op een achterbakse manier. Het is geen toeval dat dit allemaal gebeurd zo vlak voor de PS verkiezingen. Dit kabinet is misschien wel het beste kabinet sinds Lubbers III, ik trap er niet in dat derden dit kabinet in een kwaad daglicht willen stellen. Hopelijk zitten ze de rit goed uit, of je het eens bent met dit kabinet of niet, niemand zit te wachten op vroegtijdige verkiezingenquote:
Ik zou zeggen dat er met het vertrek van Opstelten en Teeven alleen maar minder reden overgebleven is om dit kabinet weg te willen hebben en daarom op een oppositiepartij te stemmen. En ik hoop dat meer mensen er zo over denken.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 19:25 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het mag duidelijk zijn dat deze truc is uitgehaald om de gevestigde politiek (lees: VVD en PvdA) pootje te lichten op een achterbakse manier. Het is geen toeval dat dit allemaal gebeurd zo vlak voor de PS verkiezingen. Dit kabinet is misschien wel het beste kabinet sinds Lubbers III, ik trap er niet in dat derden dit kabinet in een kwaad daglicht willen stellen. Hopelijk zitten ze de rit goed uit, of je het eens bent met dit kabinet of niet, niemand zit te wachten op vroegtijdige verkiezingen
Ik stem in eerste instantie gewoon voor de provincie. Die Eerste Kamer is niet meer dan bijzaak voor me.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 19:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat er met het vertrek van Opstelten en Teeven alleen maar minder reden overgebleven is om dit kabinet weg te willen hebben en daarom op een oppositiepartij te stemmen. En ik hoop dat meer mensen er zo over denken.
Als er geen shit was, had het niet boven tafel kunnen komen. Plus: de VVD had zelf ook misstanden bij andere partijen aan het licht kunnen laten komen maar dat hebben ze nagelaten.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 19:25 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het mag duidelijk zijn dat deze truc is uitgehaald om de gevestigde politiek (lees: VVD en PvdA) pootje te lichten op een achterbakse manier. Het is geen toeval dat dit allemaal gebeurd zo vlak voor de PS verkiezingen. Dit kabinet is misschien wel het beste kabinet sinds Lubbers III, ik trap er niet in dat derden dit kabinet in een kwaad daglicht willen stellen. Hopelijk zitten ze de rit goed uit, of je het eens bent met dit kabinet of niet, niemand zit te wachten op vroegtijdige verkiezingen
Omdat het vrij zwak en achterbaks is om dat vlak voor verkiezingen te doenquote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:11 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Als er geen shit was, had het niet boven tafel kunnen komen. Plus: de VVD had zelf ook misstanden bij andere partijen aan het licht kunnen laten komen maar dat hebben ze nagelaten.
De Staten in Flevoland heeft na woensdag 41 zetels. Is overigens al gecorrigeerd op de website van De Hond. CDA +1, PvdD +1.quote:Op zondag 15 maart 2015 09:52 schreef borisz het volgende:
De Hond
[ afbeelding ]
Overigens zoek de fout
Dan heb je eigenlijk alleen de rechtse partij PVV als keuze...quote:Op zondag 15 maart 2015 14:57 schreef SeLang het volgende:
Bij de volgende tweede kamer verkiezingen ga ik waarschijnlijk op de linksen stemmen. Op afstand het belangrijkste punt op dit moment is stoppen met die euro onzin. Elke partij die nu nog in de euro wil blijven heeft geen kans meer om mijn stem te krijgen. Het kan me niet meer schelen hoe links de rest van de standpunten zijn. Ik ben er nu echt helemaal klaar mee.
Alleen de PVV en VNL willen uit de euro.quote:Op zondag 15 maart 2015 14:57 schreef SeLang het volgende:
Bij de volgende tweede kamer verkiezingen ga ik waarschijnlijk op de linksen stemmen. Op afstand het belangrijkste punt op dit moment is stoppen met die euro onzin. Elke partij die nu nog in de euro wil blijven heeft geen kans meer om mijn stem te krijgen. Het kan me niet meer schelen hoe links de rest van de standpunten zijn. Ik ben er nu echt helemaal klaar mee.
Is het ooit anders geweest? Alleen 2011 vormde een uitzondering, door het gedoogkabinet en de meerderheid in de Eerste Kamer. Het is niet voor niets dat de opkomst altijd laag is, nog lager dan voor de raadsverkiezingen.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:38 schreef borisz het volgende:
Vandaag de hele dag geflyerd. Interesse in PS15 is echt 0,0.
Volgens die peiling wordt de Eerste Kamer (met restzetels):quote:Op zondag 15 maart 2015 09:52 schreef borisz het volgende:
De Hond
[ afbeelding ]
Overigens zoek de fout
Opkomst zal rond de 50% liggen denk ik tenzij het mooi weer is en de pvv en sp hun aanhang gemobiliseerd krijgt om het kabinet weg te stemmen dan mis wel 60%.quote:Op zondag 15 maart 2015 15:32 schreef freako het volgende:
[..]
Is het ooit anders geweest? Alleen 2011 vormde een uitzondering, door het gedoogkabinet en de meerderheid in de Eerste Kamer. Het is niet voor niets dat de opkomst altijd laag is, nog lager dan voor de raadsverkiezingen.
Coalitie +C3 op 33-34 zetels dus.quote:Op zondag 15 maart 2015 15:39 schreef L3gend het volgende:
CU en SGP kunnen samen 1 restzetel verdelen
OSF en 50+ kunnen wellicht samen 1 restzetel verdelen
PvD zou met GL 1 restzetel kunnen krijgen
Blifjt er 3 restzetels over
Dit is wel de vreemde eend in de bijt zegquote:Op maandag 16 maart 2015 20:13 schreef borisz het volgende:
Nog maar eens een polletje: I&O Research
[ afbeelding ]
Het lijkt mij de meest geloofwaardige. In ieder geval meer dan de SP+PVV=40%-peilingen van Maurice.quote:Op maandag 16 maart 2015 21:22 schreef Szura het volgende:
[..]
Dit is wel de vreemde eend in de bijt zeg
Uiteindelijk weten we toch niet wat de juiste was want dan wordt er weer geroepen: ja maar die van het CDA kwamen massaal op en SP en PVV bleven thuis!quote:Op maandag 16 maart 2015 21:25 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het lijkt mij de meest geloofwaardige. In ieder geval meer dan de SP+PVV=40%-peilingen van Maurice.
Je kunt er inderdaad vanuit gaan dat het nooit aan Maurice heeft gelegen.quote:Op maandag 16 maart 2015 21:31 schreef Szura het volgende:
[..]
Uiteindelijk weten we toch niet wat de juiste was want dan wordt er weer geroepen: ja maar die van het CDA kwamen massaal op en SP en PVV bleven thuis!
PVDA op bijna 14% hahahahaquote:Op maandag 16 maart 2015 20:13 schreef borisz het volgende:
Nog maar eens een polletje: I&O Research
[ afbeelding ]
Dat is eigenlijk altijd zo.quote:Op maandag 16 maart 2015 21:55 schreef UpsideDown het volgende:
Er wordt wel weinig regionaal gestemd zo te zien, veel minder dan bij de gemeenteraadsverkiezingen.
Je zou zeggen dat men in bepaalde provincies *kuch* Groningen *kuch* massaal lokaal gaat.quote:
Dat lijkt me ook de spannendste provincie qua verkiezingen.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:04 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat men in bepaalde provincies *kuch* Groningen *kuch* massaal lokaal gaat.
Nee, omdat de PvdA ineens op 3 staat en bijna 2... maar goed de ikweetniet-groep is weg ineens.quote:Op maandag 16 maart 2015 23:23 schreef Morendo het volgende:
[..]
Waarom? Omdat hij niet mega-spectaculair is?
Mind you, met slechts 10,8%. Het hele veld is simpelweg enorm afgekalfd. Ik zie dat in mijn omgeving wel terug eerlijk gezegd.quote:Op maandag 16 maart 2015 23:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, omdat de PvdA ineens op 3 staat en bijna 2... maar goed de ikweetniet-groep is weg ineens.
Nee, ik zie het verkeerd... de ikweetniet-groep is naar rato verdeeld.quote:Op maandag 16 maart 2015 23:26 schreef Morendo het volgende:
[..]
Mind you, met slechts 10,8%. Het hele veld is simpelweg enorm afgekalfd. Ik zie dat in mijn omgeving wel terug eerlijk gezegd.
Dan nog, de politieke chaos is groot genoeg.quote:Op maandag 16 maart 2015 23:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik zie het verkeerd... de ikweetniet-groep is naar rato verdeeld.
Ik zie veel mensen ook twijfelen.
pvv is midden overigensquote:Op zondag 15 maart 2015 15:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan heb je eigenlijk alleen de rechtse partij PVV als keuze...
http://www.telegraaf.nl/b(...)reedt_Kieswet__.htmlquote:Kampen overtreedt Kieswet
KAMPEN -
Door de kandidatenlijsten voor de verkiezingen van woensdag niet huis-aan-huis te verspreiden, overtreedt de gemeente Kampen de Kieswet. Dat stelde de Kiesraad dinsdag.
Onder meer via Twitter vroegen inwoners en raadsleden zich af of de gemeente Kampen nog kandidatenlijsten gaat verspreiden. De gemeente heeft de lijsten niet apart verstuurd, maar laten opnemen in een huis-aan-huiskrant. Inwoners met een nee-neesticker op de brievenbus ontvangen deze krant echter niet. „Verspreiding via een huis-aan-huiskrant is onvoldoende, omdat je weet dat je in de praktijk niet iedereen bereikt”, aldus een woordvoerder van de Kiesraad.
Consequenties heeft het handelen van de gemeente niet, zegt de raad. „Het is pas ernstig als mensen hun stempas niet hebben.”
Met apart bezorgen is ook niet zeker dat je iedereen bereikt, overigens.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:02 schreef freako het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)reedt_Kieswet__.html
Prognose EP? Heb ik gemist dat we ook nog voor Europa moeten stemmen?quote:
Ja, leuk.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Prognose EP? Heb ik gemist dat we ook nog voor Europa moeten stemmen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |