abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149784942
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 07:28 schreef Kassamiep het volgende:
Dat is idd best walgelijk. Maar niet zo walgelijk als jouw "blame the victim" houding natuurlijk.
Er zijn vooralsnog twee zekere victims. Die liggen gewond in het ziekenhuis. De dader kan best ook wel heel nare dingen hebben meegemaakt in zijn jeugd, zoals de overgrote meerderheid van daders van misdrijven dat heeft, maar daar weten we, op de verklaring van de moeder na, nog niets van.
pi_149784948
quote:
10s.gif Op woensdag 18 februari 2015 07:37 schreef Drinky het volgende:

[..]

Hoe is het uitzicht daar, zo met een bord voor je kop?
Pot, ketel ?
pi_149784976
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 08:27 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Er zijn vooralsnog twee zekere victims. Die liggen gewond in het ziekenhuis. De dader kan best ook wel heel nare dingen hebben meegemaakt in zijn jeugd, zoals de overgrote meerderheid van daders van misdrijven dat heeft, maar daar weten we, op de verklaring van de moeder na, nog niets van.
In het geval van deze 2 jongens doet men hier inderdaad ook massaal aan victimblaming (vandaar dat ik het als walgelijk omschrijf)- maar men probeert dat tenminste nog een beetje te onderbouwen met "het was zelfverdediging".
Daar kan je het mee eens zijn of niet; maar het is toch een stapje genuanceerder dan Drinky's "als je gepest wordt is het altijd je eigen schuld". Dat is pure victimblaming zonder nuancering en dus walgelijker.
pi_149785010
quote:
14s.gif Op woensdag 18 februari 2015 07:22 schreef Drinky het volgende:

En kom op, jij ziet niet in hoe walgelijk het is dat "volwassen" mensen hier gaan goedpraten dat er jochies van 14/15 zijn neergestoken en in het ziekenhuis beland zijn?
Een schroevendraaier vind ik idd ook niet het juiste wapen. Beter had hij een honkbalknuppel of tafelpoot oid gebruikt. Zo'n schroevendraaier geeft veel te veel risico, je moet te dichtbij komen.
  woensdag 18 februari 2015 @ 08:38:44 #55
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_149785060
Waar was die moeder dan voordat hij begon te steken? Mijn kind wordt gepest maar ik doe er niks aan ouders. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  woensdag 18 februari 2015 @ 08:46:28 #56
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_149785166
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 08:30 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

In het geval van deze 2 jongens doet men hier inderdaad ook massaal aan victimblaming (vandaar dat ik het als walgelijk omschrijf)- maar men probeert dat tenminste nog een beetje te onderbouwen met "het was zelfverdediging".
Daar kan je het mee eens zijn of niet; maar het is toch een stapje genuanceerder dan Drinky's "als je gepest wordt is het altijd je eigen schuld". Dat is pure victimblaming zonder nuancering en dus walgelijker.
Zelfverdediging tegen wat, het stelen van een fiets?
Als je zo graag nog meer nuancering zoekt, dan hier:

Het aanpakken van de pesters door middel van straffen of acties als deze gaat het probleem niet oplossen en is slechts symptoombestrijding. De oplossing moet van twee kanten komen. Enerzijds bij degene die gepest wordt door wat ik al eerder omschreef, anderzijds door de pesters een omgeving te bieden waarin ze veilig en vertrouwd zichzelf kunnen zijn, en dus niet meer hoeven te pesten om erbij te horen. Pesters en hun slachtoffers verschillen in weze niet heel erg van elkaar. Het is hun omgeving en enigszins natuurlijk karakter wat ze tot deze extremen drijft.

Ik heb het geluk gehad te mogen meemaken hoe een pester die van een dog eat dog omgeving naar een omgeving kwam waarin men elkaar steunde (van brugpieper tot directeur) en elkaar gewoon zichzelf liet zijn. Binnen de kortste keren kwam de pester erachter dat pesten in zo'n omgeving alleen maar averechts werkt en stopte met pesten.

Er zullen mischien mensen bij zitten met een mentale afwijking, maar de meeste pesters die ik ben tegengekomen zijn vaak erg verlegen en gevoelige mensen die in groepsverband een pester masker opzetten.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_149785212
verdiende loon
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_149785248
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 08:30 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Het "mooie" aan dit voorval laat zien dat slachtoffer en dader wat pesten betreft niet zoveel van elkaar verschillen. Zou je niet weten dat de dader gepest werd dan zou je wellicht minder sympathie hebben opgebracht voor de jongen die een steekwapen gebruikt heeft.
pi_149785263
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:39 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik geniet altijd van de jonkies op FOK! Probeer ze te stimuleren, en dan komen er altijd users langs die pesten. Die zijn een gemakkelijk slachtoffer. Probeer ze te beschermen, en dan ben ik de gebeten hond. Je denkt dus niet met plezier terug aan je jeugd-en school jaren. Wat jammer. :{

:P
Tong weer een effe in het zonnetje zetten.. ^O^

Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_149785906
Ik ben vroeger ook gepest. Ik sloeg diegene gewoon zo in elkaar dat ze niet meer durfden..

Uiteindelijk met 4 pesters gevochten, en er 1 een gat in zijn hoofd bezorgd. Hij stopte wel gelijk :)

Je moet gewoon de leider aanpakken de rest volgt toch als makke lammetjes.
  woensdag 18 februari 2015 @ 09:45:59 #61
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_149786114
quote:
13s.gif Op woensdag 18 februari 2015 06:54 schreef Drinky het volgende:

[..]

Ook altijd hetzelfde met die mensen die gepest werden :') :

"Als ik ze nu zou tegenkomen"
"Boh wat ik wel niet met mijn pesters had willen doen"
"Alle pesters moeten dood, heil aan IS!"

En meer van zulk praat. Maar nooit daad aan het woord voegen, sterker nog te schijt zijn om gewoon voor jezelf op te komen.

En dan de mensen die zulk geweld ook nog eens toejuichen, royal sadness :'), je bent geen haar beter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idd had ik ze maar neergestoken. Dan had ik nu veilig in de bak gezeten. Misschien ook minder last gehad van mijn sociale angststoornis en niet aan de anti-depressiva gezeten. ^O^

En ik probeerde ook voor mezelf op te komen, maar hoe moet dat als je als meisje bv. door 5 jongens in elkaar wordt geslagen???
pi_149786509
quote:
14s.gif Op woensdag 18 februari 2015 07:10 schreef Drinky het volgende:

[..]

Voor de volledige 100%. Als mens ben je in staat je eigen mening te vormen ongeacht wat anderen daarvan denken of wat de "consensus" is. Dit is ook precies het probleem wat ik wil aankaarten, men wil/durft geen verantwoordelijkheid te nemen voor de gebeurtenissen in zijn/haar leven, het is makkelijker om het op anderen af te schuiven.
Ben jij ook creationist?
pi_149786537
Drinky wil dat we nu met ze alle zeggen: "och wat heb je dat goed gedaan ! "...
pi_149790250
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:09 schreef Bolsjewiek het volgende:
Drinky wil dat we nu met ze alle zeggen: "och wat heb je dat goed gedaan ! "...
Dan begrijp je het niet helemaal.
pi_149790291
quote:
14s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan begrijp je het niet helemaal.
Jawel hoor.
pi_149790407
Ik mag het vast niet hardop zeggen, maar als dit klopt, is het goed om te weten dat de dader in elk geval niet kan worden vervolgd.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_149790484
quote:
14s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:54 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik mag het vast niet hardop zeggen, maar als dit klopt, is het goed om te weten dat de dader in elk geval niet kan worden vervolgd.
Inderdaad, maar of dit goed is voor zijn verdere ontwikkeling betwijfel ik.
pi_149790637
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:56 schreef Twiitch het volgende:
Al die gepeste FOK!-nerdjes die een poging tot moord goedpraten :') :r :{w
Als een pesterijtje per ongeluk verkeerd uitpakt, is het ook moord.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149790681
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 13:02 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Als een pesterijtje per ongeluk verkeerd uitpakt, is het ook moord.
Als het maar eentje is zou ik zeggen ja, zijn het echter meerdere bij dezelfde persoon.
Dan is het naar mijn opvatting uitlokking!
Wie speelt met vuur kan zijn handen branden.
  Moderator woensdag 18 februari 2015 @ 13:09:34 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149790772
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:12 schreef NieuweNier het volgende:
Pesten is gewoon een wijze levensles. Het leven is hard. Profiteer ervan. :)
scherp in dit geval

ik ga ervanuit dat de pestkoppen de les geleerd hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_149790868
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:31 schreef dimmak het volgende:
Jongen van 11 is een held.
Een "held" gaat me wat te ver, maar de trieste realiteit is vaak wel dat een actie als deze effectiever is dan de geëigende kanalen van pesterijen aankaarten op school en dergelijke. Het joch is bovendien nog geen 12, dus hij krijgt sowieso niet of nauwelijks straf.
pi_149791128
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 03:00 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Er zijn twee soorten mensen.

De mensen die daarom gaan huilen, er een trauma van oplopen, en alles wat er misgaat in hun leven daarvan de schuld geven, waardoor ze niks zullen bereiken.

Ook zijn er de mensen die het zien als een levensles. Blijkbaar had je toen meer zelfvertrouwen nodig. Ben je daaraan gaan werken, hebben de pestkoppen je laten groeien als persoon.

Pesten is niet erg. En iedereen wordt wel eens geplaagd. Hoe je ermee omgaat bepaald of het een probleem, en dus pesten wordt.
Ben je zelf vroeger gepest? Of was je een pester?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_149791233
quote:
wesley

Waarom al deze bullshit verhalen ... 1. de andere slachtoffer hoeft geen week meer in het ziekenhuis 2. er is niemand in zn hoofd gestoken alleen in de rug 3. ze hebben geen pesterijen of ruzies gehad en al HELEMAAL geen fiets willen stelen

en waarom weet ik dit ?? ik ben de broer van een van het slachtoffer ik snap jullie niet meteen conclusies trekken.... het zou jullie broertje maar eens moeten zijn geweest kijken hoe jullie dan praten.... ik vind dit een beetje kinderachtig
Aldus een broertje van 1 van de pesters.

http://www.1limburg.nl/ee(...)graaf-weer-naar-huis
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 18 februari 2015 @ 13:38:31 #74
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_149791464
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 02:44 schreef Elan het volgende:
Wat een psychopaat , en hoezo misschien geen straf :')

Ik erger me de laatste tijd mateloos aan het feit dat mensen bepaalde pesten kennelijk als prima excuus zien voor poging tot doodslag of zelfs moord (Corbulo College) , en dan die ouders dat vervolgens doodleuk in de media aandragen als legitiem excuus.

Pesten en gepest worden is onderdeel van vrijwel elk opgroeiende puber.
Volgens Mark Rutte mogen we onszelf verdedigen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')