Waarom heb jij het constant over rechts inhalen?quote:Op zondag 1 maart 2015 19:12 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom heb je het elke keer over de redresseerstrook? Waar is die rechterbaan gebleven, die vrij van verkeer is? Dat is die rijbaan waar hij eerst naar toe bewoog maar ineens zonder enige reden besloot om toch maar weer terug op de linkerijbaan te gaan, puur om jou te blokkeren.
Wijs je meteen even aan waar ik het goed praat? Dank
Ik denk dat er weer een campagne moet komen over het gebruiken van een spitsstrook.quote:Op zondag 1 maart 2015 20:59 schreef twiFight het volgende:
Dat moet je die agent niet aanrekenen. Van mij hadden de rijbewijzen van die mensen wel even 2 maandjes ingevorderd mogen worden. Kunnen ze ondertussen even reflecteren op hun rijgedrag.
Ik bedoel, als het zelfs hier misgaat...quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:49 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Hoe wil jij op die spitsstrook komen als er een doorgetrokken streep langs ligt?
Daar mag je niet over heen.
eens, niet is.quote:Op maandag 2 maart 2015 22:26 schreef PoisonPrince het volgende:
Mensen die midden op de weg blijven rijden en dan je spiegel kapot rijden en ook nog is doorrijden.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tevens -purist.
Ik stuur dan ook naar het midden en inderdaad desnoods afremmen of stilstaan. Uiteindelijk gaan ze dan wel aan de kant.quote:Op maandag 2 maart 2015 22:26 schreef PoisonPrince het volgende:
Mensen die midden op de weg blijven rijden en dan je spiegel kapot rijden en ook nog is doorrijden.![]()
Ik rij altijd op de rechterbaan.quote:Op maandag 2 maart 2015 23:48 schreef NoBody122 het volgende:
Mijn verkeersirritatie voor vandaag: mensen die het verschil niet weten tussen een rijstróók en een rijbáán
Dat geldt niet alleen voor vrachtwagens. Automobilisten doen het ook en bussen binnen de kom ook. "Ik heb voorrang, dus ik flikker hem er meteen voor en wacht niet 2 seconde zodat ik de mogelijkheid geef mij ook voorrang te geven"quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:10 schreef DroogDok het volgende:
Is het weer "in" voor vrachtwagens om de knipper naar links aan te zetten en dan ook gelijk naar links te komen of er nou een auto naast zit of niet? Ik zie dit de laatste tijd steeds vaker gebeuren, vooral op snelwegen met 3 of meer rijstroken.
quote:Op zondag 1 maart 2015 11:24 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Omdat ik er gewoon toevallig wat dicht achter zat en links geen verkeer was tot dat stuk ongeduld aan kwam racen. Daarnaast had ik geen eens tijd om mss ruimte voor m te maken. Dus dat agressie oproepen zat niet aan mijn kant
@samsom
mn vrouw zat naast me en we hebben al genoeg discussies over rijgedragze is rij-instructeur... en ik had en geen zin in stress-hoog door die aso en ook geen zin in een discussie met mn vrouw.
Vooral dat laatste kan ik me heeeel goed voorstellenquote:Op zondag 1 maart 2015 11:24 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Omdat ik er gewoon toevallig wat dicht achter zat en links geen verkeer was tot dat stuk ongeduld aan kwam racen. Daarnaast had ik geen eens tijd om mss ruimte voor m te maken. Dus dat agressie oproepen zat niet aan mijn kant
@samsom
mn vrouw zat naast me en we hebben al genoeg discussies over rijgedragze is rij-instructeur... en ik had en geen zin in stress-hoog door die aso en ook geen zin in een discussie met mn vrouw.
Een bus wegrijdend bij een bushalte heeft die voorrang dan ook daadwerkelijk.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dat geldt niet alleen voor vrachtwagens. Automobilisten doen het ook en bussen binnen de kom ook. "Ik heb voorrang, dus ik flikker hem er meteen voor en wacht niet 2 seconde zodat ik de mogelijkheid geef mij ook voorrang te geven"
Ja, echter moet hij een ander wel mogelijk maken hem die voorrang te verlenen. Op het moment dat hij zijn knipper aan zet, moet je hem voorrang gaan verlenen. Wat er meestal gebeurt is gas geven en gelijktijdig die knipper aan zetten. En als je er dan al naast zit, kan je niet veel. Hij zou zijn knipper aan moeten zetten, spiegel bekijken en dan weg rijden.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Een bus wegrijdend bij een bushalte heeft die voorrang dan ook daadwerkelijk.
De praktijk wijst uit dat een buschauffeur wel met zijn knipper uit kan gaan wachten tot hij ertussen gelaten wordt, maar dan staat hij er morgen nogquote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, echter moet hij een ander wel mogelijk maken hem die voorrang te verlenen. Op het moment dat hij zijn knipper aan zet, moet je hem voorrang gaan verlenen. Wat er meestal gebeurt is gas geven en gelijktijdig die knipper aan zetten. En als je er dan al naast zit, kan je niet veel. Hij zou zijn knipper aan moeten zetten, spiegel bekijken en dan weg rijden.
Dan ga je na 1 of 2 tellen duwen, maar niet degene die, toen de buschauffeur zijn knipper naar rechts nog aan had, langs hem reden eraf duwen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:00 schreef daNpy het volgende:
Beetje duwen is noodzakelijk, want er zijn er maar weinig die daadwerkelijk een bus voorrang geven.
De richtingaanwijzer is bij mij als chauffeur een vraag om ruimte. Ja, dat heb ik zo geleerd bij de opleiding en nee, officieel moet het anders maar als ik moet wachten op ruimte en daarna pas de richtingaanwijzer aan kan zetten kom ik er domweg niet tussen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 12:10 schreef DroogDok het volgende:
Is het weer "in" voor vrachtwagens om de knipper naar links aan te zetten en dan ook gelijk naar links te komen of er nou een auto naast zit of niet? Ik zie dit de laatste tijd steeds vaker gebeuren, vooral op snelwegen met 3 of meer rijstroken.
Gewoon je rempedaal aantikken. Schrikt ie zich kapot.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 20:15 schreef Oceanview het volgende:
Ik had vandaag een bumperklever die zo zat te plakken dat ik mn eigen achterlichten zag in zijn voorruit, toen ik eindelijk naar rechts kon haalt ie me nauwelijks in en gaat verderop naar rechts waarna ik hem weer inhaal.
Ik schrik me altijd de tyfus als ik naast een vrachtwaggel zit en hij ineens zijn richtingaanwijzer aanzet. Heeft de chauffeur mijn koekblik niet gezien??quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
De richtingaanwijzer is bij mij als chauffeur een vraag om ruimte. Ja, dat heb ik zo geleerd bij de opleiding en nee, officieel moet het anders maar als ik moet wachten op ruimte en daarna pas de richtingaanwijzer aan kan zetten kom ik er domweg niet tussen.
Maar gewoon ongezien gaan sturen na het aanzetten van de raw zul je mij niet zien doen.
Ik neem het risico niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:17 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Gewoon je rempedaal aantikken. Schrikt ie zich kapot.
Niet keihard remmen alleen je pedaal aanraken zodat je remlichten gaan branden is voldoende.quote:
Als hij mij raakt, heb ik geen schade??quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:23 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Niet keihard remmen alleen je pedaal aanraken zodat je remlichten gaan branden is voldoende.![]()
Het risico ligt bij degene die achter je rijdt.
Dan zet je je mistlamp aan, werkt ook.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:25 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Als hij mij raakt, heb ik geen schade??
Ik ga zo vlug mogelijk aan de kant. Rij jezelf maar elders dood.
nee hoorquote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:29 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dan zet je je mistlamp aan, werkt ook.
Degene die achterop een andere auto knalt is altijd verantwoordelijk voor de schade.
En als de politie het ziet, ben jij je rijbewijs kwijt voor artikel 5 en als je pech hebt ook nog een onderzoek rijgeschiktheid of EMG aan je broek. Invordering onder art. 130 uit mijn hoofd bij ongeschiktheid/onderzoek. En dan zit je in de mallemolen van het CBR... Een bestuursrechtelijke, zeer traag draaiende molen met allemaal bureaucratisch gelul.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:17 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Gewoon je rempedaal aantikken. Schrikt ie zich kapot.
Onzin. Als bewezen kan worden dat jij uit het niets voor niets remt, ben jij de sjaak. En dan heb je kans dat je verzekering alle schade ook nog bij jou komt vorderen, want vaak zijn in de policies wel regels opgenomen over het opzettelijk veroorzaken van een ongeluk.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:29 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dan zet je je mistlamp aan, werkt ook.
Degene die achterop een andere auto knalt is altijd verantwoordelijk voor de schade.
Maar het is niet mijn bedoeling om schade te veroorzaken, het gaat om de schrikreactie.
Ik heb ook een hekel aan bumperklevers, maar ben toch fel tegen het remmen en/of "even je remlichten laten zien". Ook andere weggebruikers kunnen de dupe zijn als jouw bumperklever wél bovenop je klapt. Of schrikt en aan zijn stuur rukt.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:56 schreef Izzy73 het volgende:
Lezen mensen, ik heb het niet over remmen maar over je achterlichten laten branden als schrikreactie.
Werkt prima en is een signaal voor de bumperklevende aso achter mij.
De auto achter je dient voldoende afstand te houden. Is ook een wet.
En niet als een idioot de auto voor je op gaan zitten naaien.
Daarom moet je ook niet bumperkleven.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:08 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik heb ook een hekel aan bumperklevers, maar ben toch fel tegen het remmen en/of "even je remlichten laten zien". Ook andere weggebruikers kunnen de dupe zijn als jouw bumperklever wél bovenop je klapt. Of schrikt en aan zijn stuur rukt.
Nogmaals, ik snap je punt. Jij snapt de mijne niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:13 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Daarom moet je ook niet bumperkleven.
Voldoende afstand houden zodat je op tijd kan reageren en geen gevaar bent voor andere weggebruikers. (de 2 sec. regel). Degene die kleeft veroorzaakt het gevaar niet degene die ervoor rijdt.
Jawel ik begrijp je standpunt wel. En nogmaals ik heb het niet over keihard op de rem trappen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:15 schreef Messina het volgende:
[..]
Nogmaals, ik snap je punt. Jij snapt de mijne niet.
NIET REMMEN!
Heb jij wel eens in de Randstad gereden? Als je daar meer dan een autolengte afstand houdt, prakken ze hem ertussen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:22 schreef Izzy73 het volgende:
Overigens moet een auto voldoende afstand houden om ook daarop te kunnen reageren.
Ja ieder voordeel heb ze nadeel hè.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Heb jij wel eens in de Randstad gereden? Als je daar meer dan een autolengte afstand houdt, prakken ze hem ertussen.
Agressievere koplampen aanschaffen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Heb jij wel eens in de Randstad gereden? Als je daar meer dan een autolengte afstand houdt, prakken ze hem ertussen.
Ook al geweest. En de Rotterdamse en Antwerpse haves, maargoed, wat jij zegt gaat niet op.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:55 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ja ieder voordeel heb ze nadeel hè.
Al eens in Parijs gereden? Is helemaal een gekkenhuis. ^^
Beetje jammer dat je steeds mijn woorden blijft verdraaien.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ook al geweest. En de Rotterdamse en Antwerpse haves, maargoed, wat jij zegt gaat niet op.
Maar blijf lekker je rem intrappen bij iemand die er volgens jou te dicht op zit, de politie pakt je vanzelf een keer.
Ja bij drukte op de snelweg heeft dat geen zin nee, maar op een rustig 80km weggetje ofzo wel.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:33 schreef Fer het volgende:
Denken dat mensen nog schrikken van remlampen. Op een zaterdag op de snelweg zie ik alleen maar remlampen aanflitsen.
Als je echt eens iemand wil laten schrikken, ga je er schuin voor hangen en trap je licht je rem innom daarna vrij snel vol te remmen. Degene zal dan uitwijken en als toetje stuur je nog die kant op. Gegarandeerd roadrage.
Maar het beste is gewoon doorrijden en op tijd naar rechts. Dat is voor iedereen beter, zo'n klever leert toch nergens van.
Gelukkig gaat het principe van de pot verwijt de ketel ook hier op.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:29 schreef Izzy73 het volgende:
Beetje jammer dat je steeds mijn woorden blijft verdraaien.
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:29 schreef Izzy73 het volgende:
Als ik meega in je redenering dan zie ik het volgende scenario voor me.
Er zit iemand op mijn bumper en ik mag dus niet remmen.
Ik ben gedwongen om door het rood licht te rijden en de een na de andere bejaarde die oversteekt overhoop te rijden. De politie rijdt naast me en bekijkt het zorgvuldig.
Wanneer ik dan toch besluit om bij de eerstvolgende overstekende bejaarde te remmen.
Denkt de politie, Tsjakkaaa we hebben hem. Hij heeft op de rem getrapt.
We paken hem op en de bumperklever krijgt een bewijs van goed gedrag.
Beetje de wereld op zijn kop hé.
Zie je, je maakt je zelf dus ook schuldig aan waar je mij van beticht.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als bewezen kan worden dat jij uit het niets voor niets remt, ben jij de sjaak.
Nee, ik ben zo iemand die graag doorrijdt en een hekel heb aan mensen die gevaarlijke situaties veroorzaken. Dus ja, ik heb een hekel aan bumperklevers, maar nog een veel grotere hekel aan mensen die daarop reageren met de meest debiele acties. Want door te remmen pest je niet alleen die bumperklever, maar ook mij doordat het hele zooitje in de remmen gaat (en ik met een beetje pech in geval van treintjesrijden iets verderop nog maar 50 rijd). Weg doorstroming. Negeer zo'n bumperklever lekker en doe gewoon zoals je het normaal ook doet. Je zal echt niet de eerste zijn hoor, die gesneden wordt door zo'n klever in een wraakactie. En met negeer bedoel ik ook echt negeer, dus ook niet extra traag naar rechts, opeens terugsturen, doen alsof je weer naar links komt als hij naast je zit, niets.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:29 schreef Izzy73 het volgende:
Ben je zelf toevallig zo iemand die continue zit te kleven?
Ehh je quote een stukje dat ik niet heb gepost maar iemand anders.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gelukkig gaat het principe van de pot verwijt de ketel ook hier op.
[..]
[..]
Zie je, je maakt je zelf dus ook schuldig aan waar je mij van beticht.
[..]
Nee, ik ben zo iemand die graag doorrijdt en een hekel heb aan mensen die gevaarlijke situaties veroorzaken. Dus ja, ik heb een hekel aan bumperklevers, maar nog een veel grotere hekel aan mensen die daarop reageren met de meest debiele acties. Want door te remmen pest je niet alleen die bumperklever, maar ook mij doordat het hele zooitje in de remmen gaat (en ik met een beetje pech in geval van treintjesrijden iets verderop nog maar 50 rijd). Weg doorstroming. Negeer zo'n bumperklever lekker en doe gewoon zoals je het normaal ook doet. Je zal echt niet de eerste zijn hoor, die gesneden wordt door zo'n klever in een wraakactie. En met negeer bedoel ik ook echt negeer, dus ook niet extra traag naar rechts, opeens terugsturen, doen alsof je weer naar links komt als hij naast je zit, niets.
En ja, ik heb al een keer een braketester voor me gehad. Een of andere mongool in een ouwe Opel die hem met 70 naar links toe zette op de Autobahn, in 1x door vanaf de invoegstrook naar de linkerrijstrook. Fijn hoor, als je dan met 150 (is niet eens echt hard ofzo) alle remmen bij kan zetten om het te beremmen en zo'n figuur besluit ook nog maar eens in de remmen te gaan hangen als reactie op je claxon en grootlicht (afwending van gevaar).
Maak je geen zorgenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 20:46 schreef Buurpoes het volgende:
Pfff, Izzy...echt, gebruik nou je verstand. Je laat iemand schrikken, dus wat doet die??? Die trapt op de rem. 100% zeker. Ergo: schrikreactie erachter, nog meer remmen, nog meer schrikt en in t ergste geval wordt het vervolgens een zooitje omdat iemand niet oplet...
Echt, bumperkleven is suicidaal dom. Maar ga gewoon aan de kant er laat zo'n idioot er langs. Hij leert NIETS van jouw remlichten. Je dringt echt niet tot zijn non-existente hersenen door.
Om je laatste vraag te beantwoorden, ja. maar dan is het nog rekening houden met de automobilisten die op dat moment aan het inhalen zijn. Ik zet de raw pas aan als de auto naast mij bijna voorbij is gereden. De bestuurder daarachter kan dan besluiten om gewoon door te kachelen of het gas los te laten (of naar links opschuiven) Maar ik zal zeker niet zomaar m'n combi naar links slingeren. Bij filerijden doe ik precies hetzelfde. Vragen met de raw, en invoegen als er ruimte is.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:21 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik schrik me altijd de tyfus als ik naast een vrachtwaggel zit en hij ineens zijn richtingaanwijzer aanzet. Heeft de chauffeur mijn koekblik niet gezien??
Actie: hard gasgeven (in een koekblik) of hard remmen (op de snelweg
) zijn dus beide zeer ongewenst. Geven ze zo echt les????
Niet altijd. En daarnaast is het niet boeiend. Als jij bij mij achterop knalt, heb ik een grote vertraging waar ik niet op zit te wachten.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 16:29 schreef Izzy73 het volgende:
Ja, een stukje dat ik zelf heb gepost als referentie naar wat jij zegt.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:30 schreef Izzy73 het volgende:
Ehh je quote een stukje dat ik niet heb gepost maar iemand anders.
Ik denk dat het afstand houden er als eerste uit gaat. Is immers niet meer nodig, want computers kunnen snel met elkaar communiceren en dus allen nagenoeg gelijktijdig remmen indien nodig.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:30 schreef Izzy73 het volgende:
Gewoon allemaal netjes doorrijden en afstand houden. Maar goed dat zal waarschijnlijk pas gebeuren wanneer alle auto's door computers bestuurd worden.
Wat is het verschil tussen op de rem trappen of op je pedaal drukken? Je doet iets ongewenst's om een reactie uit te lokken.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:30 schreef Izzy73 het volgende:
Nogmaals ik trap niet op de rem. En als ik al lichtjes op mijn pedaal druk is het alleen om mijn lichten te laten branden. En ook dit heb ik misschien 3x gedaan in een heel extreme situatie dat iemand mij dwingt om te hard te gaan rijden.
Dat ik achterop een auto knal daar hoef je niet bang voor te zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:26 schreef Light het volgende:
[..]
Niet altijd. En daarnaast is het niet boeiend. Als jij bij mij achterop knalt, heb ik een grote vertraging waar ik niet op zit te wachten.
Ik blijf het toch vervelende momenten vinden. Want doet de chauffer de raw aan om het verkeer na mij duidelijk te maken dat hij naar die strook wil, of heeft hij mij niet gezien en denkt hij gelijk opzij te kunnen?? Op zo'n moment weet je als automobilist niet welke van de twee het is, helaas.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Om je laatste vraag te beantwoorden, ja. maar dan is het nog rekening houden met de automobilisten die op dat moment aan het inhalen zijn. Ik zet de raw pas aan als de auto naast mij bijna voorbij is gereden. De bestuurder daarachter kan dan besluiten om gewoon door te kachelen of het gas los te laten (of naar links opschuiven) Maar ik zal zeker niet zomaar m'n combi naar links slingeren. Bij filerijden doe ik precies hetzelfde. Vragen met de raw, en invoegen als er ruimte is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |