abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150252539
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 16:23 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Niet keihard remmen alleen je pedaal aanraken zodat je remlichten gaan branden is voldoende. :Y
Het risico ligt bij degene die achter je rijdt.
Als hij mij raakt, heb ik geen schade??

Ik ga zo vlug mogelijk aan de kant. Rij jezelf maar elders dood. :W
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 16:29:02 #227
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150252685
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 16:25 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Als hij mij raakt, heb ik geen schade??

Ik ga zo vlug mogelijk aan de kant. Rij jezelf maar elders dood. :W
Dan zet je je mistlamp aan, werkt ook.
Degene die achterop een andere auto knalt is altijd verantwoordelijk voor de schade.
Maar het is niet mijn bedoeling om schade te veroorzaken, het gaat om de schrikreactie.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 16:45:55 #228
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_150253283
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 16:29 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Degene die achterop een andere auto knalt is altijd verantwoordelijk voor de schade.
nee hoor
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  FOK!fotograaf dinsdag 3 maart 2015 @ 16:46:15 #229
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_150253299
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 16:17 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Gewoon je rempedaal aantikken. Schrikt ie zich kapot.
En als de politie het ziet, ben jij je rijbewijs kwijt voor artikel 5 en als je pech hebt ook nog een onderzoek rijgeschiktheid of EMG aan je broek. Invordering onder art. 130 uit mijn hoofd bij ongeschiktheid/onderzoek. En dan zit je in de mallemolen van het CBR... Een bestuursrechtelijke, zeer traag draaiende molen met allemaal bureaucratisch gelul.
quote:

[..]

Maar het is niet mijn bedoeling om schade te veroorzaken, het gaat om de schrikreactie.
Onzin. Als bewezen kan worden dat jij uit het niets voor niets remt, ben jij de sjaak. En dan heb je kans dat je verzekering alle schade ook nog bij jou komt vorderen, want vaak zijn in de policies wel regels opgenomen over het opzettelijk veroorzaken van een ongeluk.
Oh, en kom niet met een beest dat over stak, dan hebben we het eendjesarrest nog altijd.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 3 maart 2015 @ 16:56:13 #230
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150253662
Lezen mensen, ik heb het niet over remmen maar over je achterlichten laten branden als schrikreactie.
Werkt prima en is een signaal voor de bumperklevende aso achter mij.
De auto achter je dient voldoende afstand te houden. Is ook een wet.
En niet als een idioot de auto voor je op gaan zitten naaien.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_150254104
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 16:56 schreef Izzy73 het volgende:
Lezen mensen, ik heb het niet over remmen maar over je achterlichten laten branden als schrikreactie.
Werkt prima en is een signaal voor de bumperklevende aso achter mij.
De auto achter je dient voldoende afstand te houden. Is ook een wet.
En niet als een idioot de auto voor je op gaan zitten naaien.
Ik heb ook een hekel aan bumperklevers, maar ben toch fel tegen het remmen en/of "even je remlichten laten zien". Ook andere weggebruikers kunnen de dupe zijn als jouw bumperklever wél bovenop je klapt. Of schrikt en aan zijn stuur rukt.
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 17:13:19 #232
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150254253
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 17:08 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik heb ook een hekel aan bumperklevers, maar ben toch fel tegen het remmen en/of "even je remlichten laten zien". Ook andere weggebruikers kunnen de dupe zijn als jouw bumperklever wél bovenop je klapt. Of schrikt en aan zijn stuur rukt.
Daarom moet je ook niet bumperkleven.
Voldoende afstand houden zodat je op tijd kan reageren en geen gevaar bent voor andere weggebruikers. (de 2 sec. regel). Degene die kleeft veroorzaakt het gevaar niet degene die ervoor rijdt.
pi_150254307
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 17:13 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Daarom moet je ook niet bumperkleven.
Voldoende afstand houden zodat je op tijd kan reageren en geen gevaar bent voor andere weggebruikers. (de 2 sec. regel). Degene die kleeft veroorzaakt het gevaar niet degene die ervoor rijdt.
Nogmaals, ik snap je punt. Jij snapt de mijne niet.
NIET REMMEN!
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 17:22:57 #234
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150254502
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 17:15 schreef Messina het volgende:

[..]

NIET REMMEN!
Jawel ik begrijp je standpunt wel. En nogmaals ik heb het niet over keihard op de rem trappen.
Overigens moet een auto voldoende afstand houden om ook daarop te kunnen reageren.
Er kan altijd iets onverwachts gebeuren waardoor de voorliggende auto moet remmen.
Het voorbeeld dat je aanhaalt gaat dus over de bumperklevende aso.
Die dus wel als een aso vol op de rem trapt waardoor het ongeluk werd veroorzaakt.
Ook niet slim om een aso te gaan achtervolgen lijkt me.
  FOK!fotograaf dinsdag 3 maart 2015 @ 17:52:24 #235
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_150255426
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 17:22 schreef Izzy73 het volgende:
Overigens moet een auto voldoende afstand houden om ook daarop te kunnen reageren.
Heb jij wel eens in de Randstad gereden? Als je daar meer dan een autolengte afstand houdt, prakken ze hem ertussen.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 3 maart 2015 @ 17:55:28 #236
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150255528
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 17:52 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Heb jij wel eens in de Randstad gereden? Als je daar meer dan een autolengte afstand houdt, prakken ze hem ertussen.
Ja ieder voordeel heb ze nadeel hè.
Al eens in Parijs gereden? Is helemaal een gekkenhuis. ^^
  dinsdag 3 maart 2015 @ 17:59:10 #237
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_150255667
quote:

[..]

Agressievere koplampen aanschaffen.
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  FOK!fotograaf dinsdag 3 maart 2015 @ 18:00:31 #238
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_150255715
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 17:55 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ja ieder voordeel heb ze nadeel hè.
Al eens in Parijs gereden? Is helemaal een gekkenhuis. ^^
Ook al geweest. En de Rotterdamse en Antwerpse haves, maargoed, wat jij zegt gaat niet op.
Maar blijf lekker je rem intrappen bij iemand die er volgens jou te dicht op zit, de politie pakt je vanzelf een keer.
The summer is magic!

dinsdag 3 maart 2015 @ 18:29:34 #239
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150256664
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 18:00 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ook al geweest. En de Rotterdamse en Antwerpse haves, maargoed, wat jij zegt gaat niet op.
Maar blijf lekker je rem intrappen bij iemand die er volgens jou te dicht op zit, de politie pakt je vanzelf een keer.
Beetje jammer dat je steeds mijn woorden blijft verdraaien.
Als ik meega in je redenering dan zie ik het volgende scenario voor me.
Er zit iemand op mijn bumper en ik mag dus niet remmen.
Ik ben gedwongen om door het rood licht te rijden en de een na de andere bejaarde die oversteekt overhoop te rijden. De politie rijdt naast me en bekijkt het zorgvuldig.
Wanneer ik dan toch besluit om bij de eerstvolgende overstekende bejaarde te remmen.
Denkt de politie, Tsjakkaaa we hebben hem. Hij heeft op de rem getrapt.
We paken hem op en de bumperklever krijgt een bewijs van goed gedrag. 8)7
Beetje de wereld op zijn kop hé. Ben je zelf toevallig zo iemand die continue zit te kleven?
pi_150256754
Denken dat mensen nog schrikken van remlampen. Op een zaterdag op de snelweg zie ik alleen maar remlampen aanflitsen.

Als je echt eens iemand wil laten schrikken, ga je er schuin voor hangen en trap je licht je rem innom daarna vrij snel vol te remmen. Degene zal dan uitwijken en als toetje stuur je nog die kant op. Gegarandeerd roadrage.

Maar het beste is gewoon doorrijden en op tijd naar rechts. Dat is voor iedereen beter, zo'n klever leert toch nergens van.
.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 18:37:08 #241
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150256872
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 18:33 schreef Fer het volgende:
Denken dat mensen nog schrikken van remlampen. Op een zaterdag op de snelweg zie ik alleen maar remlampen aanflitsen.

Als je echt eens iemand wil laten schrikken, ga je er schuin voor hangen en trap je licht je rem innom daarna vrij snel vol te remmen. Degene zal dan uitwijken en als toetje stuur je nog die kant op. Gegarandeerd roadrage.

Maar het beste is gewoon doorrijden en op tijd naar rechts. Dat is voor iedereen beter, zo'n klever leert toch nergens van.
Ja bij drukte op de snelweg heeft dat geen zin nee, maar op een rustig 80km weggetje ofzo wel.
Ik heb meestal mijn vriendin in de kofferbak liggen met een shotgun.
Wanneer er een klever is doet ze de kofferbak open en knalt zijn voorruit eruit. Werkt ook. *)
  FOK!fotograaf dinsdag 3 maart 2015 @ 19:11:45 #242
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_150258109
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 18:29 schreef Izzy73 het volgende:
Beetje jammer dat je steeds mijn woorden blijft verdraaien.
Gelukkig gaat het principe van de pot verwijt de ketel ook hier op.
quote:
Als ik meega in je redenering dan zie ik het volgende scenario voor me.
Er zit iemand op mijn bumper en ik mag dus niet remmen.
Ik ben gedwongen om door het rood licht te rijden en de een na de andere bejaarde die oversteekt overhoop te rijden. De politie rijdt naast me en bekijkt het zorgvuldig.
Wanneer ik dan toch besluit om bij de eerstvolgende overstekende bejaarde te remmen.
Denkt de politie, Tsjakkaaa we hebben hem. Hij heeft op de rem getrapt.
We paken hem op en de bumperklever krijgt een bewijs van goed gedrag. 8)7
Beetje de wereld op zijn kop hé.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 16:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als bewezen kan worden dat jij uit het niets voor niets remt, ben jij de sjaak.
Zie je, je maakt je zelf dus ook schuldig aan waar je mij van beticht.
quote:
Ben je zelf toevallig zo iemand die continue zit te kleven?
Nee, ik ben zo iemand die graag doorrijdt en een hekel heb aan mensen die gevaarlijke situaties veroorzaken. Dus ja, ik heb een hekel aan bumperklevers, maar nog een veel grotere hekel aan mensen die daarop reageren met de meest debiele acties. Want door te remmen pest je niet alleen die bumperklever, maar ook mij doordat het hele zooitje in de remmen gaat (en ik met een beetje pech in geval van treintjesrijden iets verderop nog maar 50 rijd). Weg doorstroming. Negeer zo'n bumperklever lekker en doe gewoon zoals je het normaal ook doet. Je zal echt niet de eerste zijn hoor, die gesneden wordt door zo'n klever in een wraakactie. En met negeer bedoel ik ook echt negeer, dus ook niet extra traag naar rechts, opeens terugsturen, doen alsof je weer naar links komt als hij naast je zit, niets.

En ja, ik heb al een keer een braketester voor me gehad. Een of andere mongool in een ouwe Opel die hem met 70 naar links toe zette op de Autobahn, in 1x door vanaf de invoegstrook naar de linkerrijstrook. Fijn hoor, als je dan met 150 (is niet eens echt hard ofzo) alle remmen bij kan zetten om het te beremmen en zo'n figuur besluit ook nog maar eens in de remmen te gaan hangen als reactie op je claxon en grootlicht (afwending van gevaar).
The summer is magic!

dinsdag 3 maart 2015 @ 19:30:54 #243
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150258749
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 19:11 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Nee, ik ben zo iemand die graag doorrijdt en een hekel heb aan mensen die gevaarlijke situaties veroorzaken. Dus ja, ik heb een hekel aan bumperklevers, maar nog een veel grotere hekel aan mensen die daarop reageren met de meest debiele acties. Want door te remmen pest je niet alleen die bumperklever, maar ook mij doordat het hele zooitje in de remmen gaat (en ik met een beetje pech in geval van treintjesrijden iets verderop nog maar 50 rijd). Weg doorstroming. Negeer zo'n bumperklever lekker en doe gewoon zoals je het normaal ook doet. Je zal echt niet de eerste zijn hoor, die gesneden wordt door zo'n klever in een wraakactie. En met negeer bedoel ik ook echt negeer, dus ook niet extra traag naar rechts, opeens terugsturen, doen alsof je weer naar links komt als hij naast je zit, niets.

En ja, ik heb al een keer een braketester voor me gehad. Een of andere mongool in een ouwe Opel die hem met 70 naar links toe zette op de Autobahn, in 1x door vanaf de invoegstrook naar de linkerrijstrook. Fijn hoor, als je dan met 150 (is niet eens echt hard ofzo) alle remmen bij kan zetten om het te beremmen en zo'n figuur besluit ook nog maar eens in de remmen te gaan hangen als reactie op je claxon en grootlicht (afwending van gevaar).
Ehh je quote een stukje dat ik niet heb gepost maar iemand anders.
Nogmaals ik trap niet op de rem. En als ik al lichtjes op mijn pedaal druk is het alleen om mijn lichten te laten branden. En ook dit heb ik misschien 3x gedaan in een heel extreme situatie dat iemand mij dwingt om te hard te gaan rijden.
Daar pas ik voor, soms ben ik ook de weg aan het zoeken en dan is het zeer frustrerend wanneer iemand vol op de achterbumper zit. Verder ben ik een heel beschaafde autorijder.
Ik zit niemand in de weg en ga altijd netjes rechts rijden en blijf ook niet met dezelfde snelheid naast iemand rijden zodat ik heel het verkeer ophoud.
Omdat ikzelf netjes en fatsoenlijk rijdt irriteert het me wanneer ik asociaal weggedrag zie.
Vandaar dat ik weleens iets doe om af te schrikken zodat hopelijk iemand daar iets van leert.
Verder doe ik al dat soort zaken wat hier beschreven word al helemaal niet zoals afsnijden, naar rechts sturen en weer terug. Het zou fijn zijn als iedereen zich aan de fatsoensnormen zou houden maar dat is helaas een illusie.
Ik ben geen breaktester want ga mezelf niet in gevaar brengen voor 1 of andere mongool.
Gewoon allemaal netjes doorrijden en afstand houden. Maar goed dat zal waarschijnlijk pas gebeuren wanneer alle auto's door computers bestuurd worden.
Helaas kijk ik daar niet naar uit want ik ben een liefhebber van autorijden en heb graag zelf de controle en wil het plezier van autorijden zelf ervaren ipv passagier te zijn. :)
pi_150261412
Pfff, Izzy...echt, gebruik nou je verstand. Je laat iemand schrikken, dus wat doet die??? Die trapt op de rem. 100% zeker. Ergo: schrikreactie erachter, nog meer remmen, nog meer schrikt en in t ergste geval wordt het vervolgens een zooitje omdat iemand niet oplet...
Echt, bumperkleven is suicidaal dom. Maar ga gewoon aan de kant er laat zo'n idioot er langs. Hij leert NIETS van jouw remlichten. Je dringt echt niet tot zijn non-existente hersenen door.
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 21:04:19 #245
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150261935
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:46 schreef Buurpoes het volgende:
Pfff, Izzy...echt, gebruik nou je verstand. Je laat iemand schrikken, dus wat doet die??? Die trapt op de rem. 100% zeker. Ergo: schrikreactie erachter, nog meer remmen, nog meer schrikt en in t ergste geval wordt het vervolgens een zooitje omdat iemand niet oplet...
Echt, bumperkleven is suicidaal dom. Maar ga gewoon aan de kant er laat zo'n idioot er langs. Hij leert NIETS van jouw remlichten. Je dringt echt niet tot zijn non-existente hersenen door.
Maak je geen zorgen :) Ik ben geen gevaar op de weg.
Heb dat enkel gedaan op een verlaten landweggetje of ergens in de natuur wanneer er verder geen verkeer is. Ik ga zoiets echt niet op een drukke snelweg ofzo doen hoor. ;)
pi_150268024
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 16:21 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik schrik me altijd de tyfus als ik naast een vrachtwaggel zit en hij ineens zijn richtingaanwijzer aanzet. Heeft de chauffeur mijn koekblik niet gezien??
Actie: hard gasgeven (in een koekblik :') ) of hard remmen (op de snelweg :') ) zijn dus beide zeer ongewenst. Geven ze zo echt les????
Om je laatste vraag te beantwoorden, ja. maar dan is het nog rekening houden met de automobilisten die op dat moment aan het inhalen zijn. Ik zet de raw pas aan als de auto naast mij bijna voorbij is gereden. De bestuurder daarachter kan dan besluiten om gewoon door te kachelen of het gas los te laten (of naar links opschuiven) Maar ik zal zeker niet zomaar m'n combi naar links slingeren. Bij filerijden doe ik precies hetzelfde. Vragen met de raw, en invoegen als er ruimte is.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_150268195
quote:

Niet altijd. En daarnaast is het niet boeiend. Als jij bij mij achterop knalt, heb ik een grote vertraging waar ik niet op zit te wachten.
  FOK!fotograaf woensdag 4 maart 2015 @ 00:26:37 #248
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_150270157
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 19:30 schreef Izzy73 het volgende:
Ehh je quote een stukje dat ik niet heb gepost maar iemand anders.
Ja, een stukje dat ik zelf heb gepost als referentie naar wat jij zegt. 8)7 8)7 8)7
quote:
Gewoon allemaal netjes doorrijden en afstand houden. Maar goed dat zal waarschijnlijk pas gebeuren wanneer alle auto's door computers bestuurd worden.
Ik denk dat het afstand houden er als eerste uit gaat. Is immers niet meer nodig, want computers kunnen snel met elkaar communiceren en dus allen nagenoeg gelijktijdig remmen indien nodig.
quote:
Nogmaals ik trap niet op de rem. En als ik al lichtjes op mijn pedaal druk is het alleen om mijn lichten te laten branden. En ook dit heb ik misschien 3x gedaan in een heel extreme situatie dat iemand mij dwingt om te hard te gaan rijden.
Wat is het verschil tussen op de rem trappen of op je pedaal drukken? Je doet iets ongewenst's om een reactie uit te lokken.
The summer is magic!

woensdag 4 maart 2015 @ 00:38:44 #249
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150270380
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 23:26 schreef Light het volgende:

[..]

Niet altijd. En daarnaast is het niet boeiend. Als jij bij mij achterop knalt, heb ik een grote vertraging waar ik niet op zit te wachten.
Dat ik achterop een auto knal daar hoef je niet bang voor te zijn.
Ik laat altijd héél veel ruimte open tussen mij en mijn voorganger. Heerlijk relaxed rijden ^O^
  woensdag 4 maart 2015 @ 00:42:13 #250
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_150270436
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 23:20 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Om je laatste vraag te beantwoorden, ja. maar dan is het nog rekening houden met de automobilisten die op dat moment aan het inhalen zijn. Ik zet de raw pas aan als de auto naast mij bijna voorbij is gereden. De bestuurder daarachter kan dan besluiten om gewoon door te kachelen of het gas los te laten (of naar links opschuiven) Maar ik zal zeker niet zomaar m'n combi naar links slingeren. Bij filerijden doe ik precies hetzelfde. Vragen met de raw, en invoegen als er ruimte is.
Ik blijf het toch vervelende momenten vinden. Want doet de chauffer de raw aan om het verkeer na mij duidelijk te maken dat hij naar die strook wil, of heeft hij mij niet gezien en denkt hij gelijk opzij te kunnen?? Op zo'n moment weet je als automobilist niet welke van de twee het is, helaas.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 4 maart 2015 @ 00:43:17 #251
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150270457
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 00:26 schreef Pizza_Boom het volgende:

Ik denk dat het afstand houden er als eerste uit gaat. Is immers niet meer nodig, want computers kunnen snel met elkaar communiceren en dus allen nagenoeg gelijktijdig remmen indien nodig.

[..]

Wat is het verschil tussen op de rem trappen of op je pedaal drukken? Je doet iets ongewenst's om een reactie uit te lokken.
Ik las laatst ergens dat de Google auto's geprogrammeerd zijn om heel agressief in te voegen.
Van mij mogen ze van de weg blijven in ieder geval.

Het verschil tussen remmen (snelheid verminderen) en pedaal aantikken zodat er contact is met de achterlampen lijkt me duidelijk toch. Als je kan autorijden moet je dat toch weten.
Wanneer ik het pedaal alleen electrisch contact laat maken met de lampen gebeurt er nog minder dan wanneer ik het gas lost laat. :)
  Spellchecker woensdag 4 maart 2015 @ 00:48:50 #252
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_150270574
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 21:04 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen :) Ik ben geen gevaar op de weg.
Heb dat enkel gedaan op een verlaten landweggetje of ergens in de natuur wanneer er verder geen verkeer is. Ik ga zoiets echt niet op een drukke snelweg ofzo doen hoor. ;)
Dus jij laat je remlichten branden omdat er iemand bij je aan het bumperkleven is, op een verlaten landweggetje of ergens in de natuur, wanneer er verder geen verkeer is?

Schiet mij maar lek, ik zie het niet 8)7
Tevens -purist.
pi_150270589
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 19:11 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Lever je rijbewijs in of overschat jezelf wat minder.
  FOK!fotograaf woensdag 4 maart 2015 @ 01:05:42 #254
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_150270822
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 00:49 schreef Travel. het volgende:

[..]

Lever je rijbewijs in of overschat jezelf wat minder.
Onderbouw jezelf.
The summer is magic!

woensdag 4 maart 2015 @ 01:14:14 #255
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_150270948
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 17:15 schreef Messina het volgende:

[..]

NIET REMMEN!
Hoe krijgt die vrouw haar auto over de kop, door te remmen. :')

Maar idd brake testen is gevaarlijk. Daarnaast, als je alleen het remlicht laat oplichten, of je mistlamp aan zet, ben je alsnog aansprakelijk als de bumperklevers daardoor een ongeluk maakt. Zoals die vrouw dus, uitwijken de berm in.

(Dat is trouwens 1 van de eerste dingen die je moet leren als automobilist. Niet random uitwijken wanneer het niet haalbaar is. Over de kop vliegen of zijdelings tegen een boom, is veel gevaarlijker dan een kop staart botsing. Ook altijd cliché die mensen die zichzelf tegen een boom rijden omdat er een dier over steekt. Als ze het dier hadden aangereden was er veel minder aan de hand geweest. ..)

Zowiezo trouwens, moet je in het verkeer gewoon rekening houden met elkaar. Een bumperklever heeft meestal haast. Zo veel moeite is het dan toch niet even aan de kant te gaan :')

[ Bericht 15% gewijzigd door NieuweNier op 04-03-2015 01:20:45 ]
  woensdag 4 maart 2015 @ 01:16:08 #256
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_150270975
quote:

[..]

Dat valt echt hardstikke mee. Ik rij dagelijks in de randstad, en hij gewoon braaf 2 a 4 seconden afstand.

Soms moet iemand hem er idd tussen stoppen. Laat diegene dat dan ook doen.

Niets zo hinderlijk als mensen die het hele ritsen verkloten, en gas bijgeven wanneer iemand ertussen wilt ofzo. Op die manier maak je juist files, en komt iedereen uiteindelijk later aan waar ze moeten zijn.
  woensdag 4 maart 2015 @ 01:37:56 #257
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150271208
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 00:48 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dus jij laat je remlichten branden omdat er iemand bij je aan het bumperkleven is, op een verlaten landweggetje of ergens in de natuur, wanneer er verder geen verkeer is?

Schiet mij maar lek, ik zie het niet 8)7
Nee, jezelf op laten naaien door één of andere mongool terwijl je lekker aan het touren bent.
En die er ook gewoon langs kan gaan. Das fijn :{
  Spellchecker woensdag 4 maart 2015 @ 01:44:27 #258
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_150271274
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2015 01:37 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Nee, jezelf op laten naaien door één of andere mongool terwijl je lekker aan het touren bent.
En die er ook gewoon langs kan gaan. Das fijn :{
Hoe krijg je dat nou voor elkaar als er verder niemand in de buurt is :')
Tevens -purist.
  woensdag 4 maart 2015 @ 01:45:10 #259
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150271278
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 01:14 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Maar idd brake testen is gevaarlijk. Daarnaast, als je alleen het remlicht laat oplichten, of je mistlamp aan zet, ben je alsnog aansprakelijk als de bumperklevers daardoor een ongeluk maakt. Zoals die vrouw dus, uitwijken de berm in.

Dat lijkt me sterk, dat wil zeggen dat wanneer je een bumperklever achter je hebt.
Je niet je verlichting aan zou mogen zetten? :?
En ik daardoor verantwoordelijk ben voor een roekeloze rijder achter me die een ongeluk veroorzaakt om dat ie
A. niet kan rijden en B. geen veiligheid in acht neemt.
  woensdag 4 maart 2015 @ 01:47:41 #260
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150271301
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 01:44 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat nou voor elkaar als er verder niemand in de buurt is :')
Sorry, ik volg je niet. Niemand in de buurt? Er zit een auto aan mijn bumper geplakt.
Met een agressief of gefrustreerd mannetje of vrouwtje achter het stuur.
  woensdag 4 maart 2015 @ 07:35:45 #261
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_150272478
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 16:06 schreef Ridocar het volgende:

[..]

De richtingaanwijzer is bij mij als chauffeur een vraag om ruimte. Ja, dat heb ik zo geleerd bij de opleiding en nee, officieel moet het anders maar als ik moet wachten op ruimte en daarna pas de richtingaanwijzer aan kan zetten kom ik er domweg niet tussen.
Maar gewoon ongezien gaan sturen na het aanzetten van de raw zul je mij niet zien doen.
Niks mis met de knipper aanzetten als een verzoek om ruimte, maar wat ik steeds vaker zie is dat de knipper aangaat en ook tegelijk het stuur naar links, of er nou een auto aankomt of naast rijd of niet.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_150274026
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2015 01:47 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Sorry, ik volg je niet. Niemand in de buurt? Er zit een auto aan mijn bumper geplakt.
Met een agressief of gefrustreerd mannetje of vrouwtje achter het stuur.
Op een rustige landweg zak ik gewoon af naar 20kmh, dan snappen ze de hint meestal wel...
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  woensdag 4 maart 2015 @ 09:31:56 #263
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_150274091
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 07:35 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Niks mis met de knipper aanzetten als een verzoek om ruimte, maar wat ik steeds vaker zie is dat de knipper aangaat en ook tegelijk het stuur naar links, of er nou een auto aankomt of naast rijd of niet.
Schijt irritant inderdaad, helemaal als je met 130 aan komt en er dan zo'n mongool z'n auto naar links gooit om met 90-100 in te gaan lopen halen.
pi_150274096
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 09:28 schreef hcwp het volgende:

[..]

Op een rustige landweg zak ik gewoon af naar 20kmh, dan snappen ze de hint meestal wel...
Ik ga dan aan de kant, kunnen ze zelf gewoon doorscheuren. Ik zit er niet mee.
pi_150274102
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 09:32 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik ga dan aan de kant, kunnen ze zelf gewoon doorscheuren. Ik zit er niet mee.
Als ze er langs kunnen zeker, maar ik ga de berm niet in :)
pi_150274117
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 09:31 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Schijt irritant inderdaad, helemaal als je met 130 aan komt en er dan zo'n mongool z'n auto naar links gooit om met 90-100 in te gaan lopen halen.
Zeker als het een overbeladen en/of underpowered wagentje is, die in z'n 5 probeert snelheid te maken... :')
pi_150274253
quote:

[..]

(Dat is trouwens 1 van de eerste dingen die je moet leren als automobilist. Niet random uitwijken wanneer het niet haalbaar is. Over de kop vliegen of zijdelings tegen een boom, is veel gevaarlijker dan een kop staart botsing. Ook altijd cliché die mensen die zichzelf tegen een boom rijden omdat er een dier over steekt. Als ze het dier hadden aangereden was er veel minder aan de hand geweest. ..)

Zowiezo trouwens, moet je in het verkeer gewoon rekening houden met elkaar. Een bumperklever heeft meestal haast. Zo veel moeite is het dan toch niet even aan de kant te gaan :')
Even een puntje van kritiek over jouw posts: je gaat altijd op de technische toer. Mij kan het iig niet schelen hoe een auto over de kop is gegaan, maar gelukkig hebben we forensisch expert NIeuweNier die precies vertelt hoe een mevrouw haar auto met het dak naar beneden heeft gekregen.
  woensdag 4 maart 2015 @ 10:12:08 #268
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_150274922
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 07:35 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat is ook super irritant. Door te knipperen geef je aan dat je wilt rijden.

Zeker in Duitsland, waar je echt hard kan rijden, rem ik als iemand naar links knippert. Hard. Who knows of ze me gezien hebben en willen dat ik ruimte maak, of me niet zien en er een gruwelijk ongeluk is wanneer ik niet afrem...
  woensdag 4 maart 2015 @ 10:14:00 #269
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_150274966
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 09:40 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Even een puntje van kritiek over jouw posts: je gaat altijd op de technische toer. Mij kan het iig niet schelen hoe een auto over de kop is gegaan, maar gelukkig hebben we forensisch expert NIeuweNier die precies vertelt hoe een mevrouw haar auto met het dak naar beneden heeft gekregen.
De kans dat ze over de kop vloog door alleen te remmen lijkt me erg klein. Een auto is geen fiets.

Door een spastische stuurbeweging te maken krijg je je auto wel over de kop. Dat is dus waarschijnlijk wat hier gebeurd is.

Daarom dis nooit uitwijken...
pi_150281104
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 01:05 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Onderbouw jezelf.
Ik zou geen eens weten waar ik moet beginnen. Je bent een NieuweNier2.0. Je verwacht dat iedereen met je rekening moet houden maar je houdt zelf geen rekening met anderen. Mensen zoals NieuwNier en NieuweNier 2.0 zijn de asocialen in het verkeer.
  FOK!fotograaf woensdag 4 maart 2015 @ 13:45:10 #271
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_150281136
quote:
3s.gif Op woensdag 4 maart 2015 13:44 schreef Travel. het volgende:

[..]

Ik zou geen eens weten waar ik moet beginnen. Je bent een NieuweNier2.0. Je verwacht dat iedereen met je rekening moet houden maar je houdt zelf geen rekening met anderen. Mensen zoals NieuwNier en NieuweNier 2.0 zijn de asocialen in het verkeer.
En waaruit blijkt dat dan? Nogmaals, onderbouw jezelf.
The summer is magic!

pi_150281161
quote:

[..]

Als je haast hebt dan is dat jammer voor je. Regel 1: In het verkeer kan je over andermans leven beslissen, haast is al helemaal geen excuus.
pi_150281172
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 13:45 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En waaruit blijkt dat dan? Nogmaals, onderbouw jezelf.
Wat wil je weten?
  FOK!fotograaf woensdag 4 maart 2015 @ 14:33:38 #274
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_150282634
quote:
3s.gif Op woensdag 4 maart 2015 13:46 schreef Travel. het volgende:

[..]

Wat wil je weten?
Je motivatie, je argumenten, zoals ik al zei.
The summer is magic!

pi_150282676
Toch altijd wel mooi, mensen die roepen dat je maar rekening hebt te houden met de haast van een bumperklever en dat je maar jezelf aan de kant moet toveren voor dit soort lui :')
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_150283142
quote:
99s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:34 schreef Spezza19 het volgende:
Toch altijd wel mooi, mensen die roepen dat je maar rekening hebt te houden met de haast van een bumperklever en dat je maar jezelf aan de kant moet toveren voor dit soort lui :')
Men zegt dat als reactie op figuren die bij een bumperklever graag nog even de snelheid laten zakken.

Ja, of nog even brake testen in het kader van schoolmeestergedrag, ook een fijne :')

Het is allebei kut overigens, kleven en kleverpresten. Typisch kleine mensen-gedrag.
pi_150283314
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:48 schreef Ciora het volgende:

[..]

Men zegt dat als reactie op figuren die bij een bumperklever graag nog even de snelheid laten zakken.

Ja, of nog even brake testen in het kader van schoolmeestergedrag, ook een fijne :')

Het is allebei kut overigens.

quote:

[..]

Het is allebei kut overigens.

Helemaal mee eens, remmen is natuurlijk achterlijk.
Maar wil je een probleem aanpakken, dan moet je bij de oorzaak van dat probleem beginnen. Dat zijn de mensen die ''haast hebben en tja dan moet de ander maar opzij''.
pi_150283353
quote:

[..]

Het is allebei kut overigens, kleven en kleverpresten. Typisch kleine mensen-gedrag.

Ook zulk gedrag gaat nergens over…. :N

* Spezza19 blijft gewoon zijn eigen tempo rijden, niet harder, niet zachter. Maar zodra het kan ga ik wel netjes weer naar rechts. En aangezien ik gewoon altijd rond de vmax rijd, is daar ook niks mis mee.
pi_150283607
quote:
3s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:52 schreef Travel. het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, remmen is natuurlijk achterlijk.
Maar wil je een probleem aanpakken, dan moet je bij de oorzaak van dat probleem beginnen. Dat zijn de mensen die ''haast hebben en tja dan moet de ander maar opzij''.
De universele oorzaak lijkt me gewoon eigengereidheid en kleingeestigheid.

De te snelle chauffeur zou zich moeten realiseren dat niet iedereen net zo snel als hij wil, en de slome duikelaar moet er eens aan denken dat niet iedereen het prettig vindt zo langzaam te rijden.

In de praktijk werkt het toch niet zo, omdat iedereen zichzelf het belangrijkst vindt als het er op aan komt ;)
pi_150283669
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:59 schreef Ciora het volgende:

[..]

De universele oorzaak lijkt me gewoon eigengereidheid en kleingeestigheid.

De te snelle chauffeur zou zich moeten realiseren dat niet iedereen net zo snel als hij wil, en de slome duikelaar moet er eens aan denken dat niet iedereen het prettig vindt zo langzaam te rijden.

In de praktijk werkt het toch niet zo, omdat iedereen zichzelf het belangrijkst vindt als het er op aan komt ;)
Mja, en daar ga je dus al de fout in door te denken dat iedereen die links rijdt gelijk een slome duikelaar is. ;)

Genoeg mensen rijden op of rond de toegestane snelheid. De enkeling zal langzamer rijden. Echter, als iemand 100 rijdt daar waar 120 is toegestaan, dan mag dit nog steeds en heeft de hardrijder zich maar gewoon te schikken, aangezien de hardrijder de regels overtreed en de rest niet.
pi_150284032
quote:
99s.gif Op woensdag 4 maart 2015 15:01 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Mja, en daar ga je dus al de fout in door te denken dat iedereen die links rijdt gelijk een slome duikelaar is. ;)

Genoeg mensen rijden op of rond de toegestane snelheid. De enkeling zal langzamer rijden. Echter, als iemand 100 rijdt daar waar 120 is toegestaan, dan mag dit nog steeds en heeft de hardrijder zich maar gewoon te schikken, aangezien de hardrijder de regels overtreed en de rest niet.
Ik bedoelde met 'sloom' zeker geen mensen die op of rond de vMax rijden, maar inderdaad diegene die er een km of 20/30 onder zitten. Goed, zij houden zich aan de regels en de ander niet, geweldig; kun je toch alsnog asap opzij zonder geneuzel met vaart minderen of even remmen om de hardrijder je morele superioriteit te tonen?'
pi_150284104
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 15:13 schreef Ciora het volgende:

[..]

Ik bedoelde met 'sloom' zeker geen mensen die op of rond de vMax rijden, maar inderdaad diegene die er een km of 20/30 onder zitten. Goed, zij houden zich aan de regels en de ander niet, geweldig; kun je toch alsnog asap opzij zonder geneuzel met vaart minderen of even remmen om de hardrijder je morele superioriteit te tonen?'
Ik heb nog nooit iemand met 90/100 op de linkerbaan gezien waar je 120 mocht. Oftewel, bumperkleven bij iemand die gewoon de goede snelheid heeft is ronduit asociaal.
  FOK!fotograaf woensdag 4 maart 2015 @ 15:17:35 #283
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_150284170
quote:
3s.gif Op woensdag 4 maart 2015 15:15 schreef Travel. het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit iemand met 90/100 op de linkerbaan gezien waar je 120 mocht. Oftewel, bumperkleven bij iemand die gewoon de goede snelheid heeft is ronduit asociaal.
Ik zaterdag nog. Op de meest linker van de 3.
The summer is magic!

pi_150284193
quote:

[..]

Dan rijd je hoogstwaarschijnlijk nooit op de a1 :D

Maakt verder niet uit, ik zei het niet om kleven te vergoelijken, maar feit blijft dat wel een samenspel is tussen 'ongeduld van de klever' en behoefte aan schoolmeesteren van de slomerik.
pi_150284234
Moet trouwens zeggen dat ik zelf geen van beide heel vaak meer zie, maar dat kan ook komen dat het op mijn traject tegenwoordig dusdanig druk is dat het allemaal toch geen fuck meer uitmaakt }:|
pi_150286833
quote:
99s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:34 schreef Spezza19 het volgende:
Ik heb gewoon geen zin in een ongeluk, dus ik ga inderdaad aan de kant. Desnoods pak ik even een parkeervak als het binnen de bebouwde kom gebeurt.
Professioneel gifmenger.
pi_150286927
quote:

[..]

Oh, dat heb ik zo vaak gezien. Kom je met 120 aan, mag je goed afremmen omdat iemand met 100 en met 5 km/uur verschil iemand wil inhalen.
Volgens mij is dat het hinderen van de doorstroming. Maar ik ga nooit bumperkleven. Geen zin in gedoe.
Professioneel gifmenger.
  woensdag 4 maart 2015 @ 17:41:21 #288
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_150289041
Op een of andere manier is dat altijd het geval bij vrachtwagens inhalen.
Wordt er gewoon 120-130 gereden, gaan ze een vrachtwagen voorbij rijdt het in een keer 100-110 :?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 4 maart 2015 @ 17:58:31 #289
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_150289624
quote:
3s.gif Op woensdag 4 maart 2015 13:45 schreef Travel. het volgende:

[..]

Als je haast hebt dan is dat jammer voor je. Regel 1: In het verkeer kan je over andermans leven beslissen, haast is al helemaal geen excuus.
Oh please. Dit soort dramatisch gedoe. :')

Over het leven beslis je idd over het leven van anderen. Maar het is niet zwart-wit dat je wel / niet risico neemt.

Door in de auto te stappen neem je ALTIJD risico. Je verhoogt je risico ook op veel manieren. Door minder dan 8 uur geslapen te hebben, door stress te hebben, door je lichten niet overdag aan te hebben, door glibberige schoenen aan te hebben, door met je passagier te praten, door niet jaarlijks naar de opticien te gaan, etc. Bumperkleven is simpelweg 1 can die factoren op het risico van autorijden.

Je kan dan een discussie voeren hoeveel risico het waard is. Maar wanneer ik te laat kom voor bijvoorbeeld een tentamen, is bumperkleven het risico zeker waard.

De opmerking dat je maximale toegestane snelheid rijdt, en dus niet aan de kant hoeft, is ook nonsens. Er is geen wet die je verbiedt ieder product bij de kassa afzonderlijk te pinnen, of 100 euro aan boodschappen met 50 cent muntje te betalen. Toch is dat asociaal. Ook is er geen wet die je verplicht hallo te zeggen. Toch is het asociaal dat niet te doen.

Als er ruimte is MOET je naar rechts. Als je ruimte kan maken, is naar rechts gaan het sociale en ethische ding om te doen. Ook het veiligste.

Begrijp me niet verkeerd. Ik praat bumperkleven niet goed. Maar de mensen die niet aan de kant gaan zijn geen haar beter :')
  woensdag 4 maart 2015 @ 18:14:21 #290
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_150290222
Ik vind het niet meer als logisch dat als je zo'n dramlul achter je hebt, dat je motivatie om naar rechts te gaan er niet beter op wordt.. Ik plak niet altijd meteen op iemands reet, maar als ik vind dat er kansen voor die knakker zijn om effe ruimte te maken, en hij verrekt het, dan kruip ik wel steeds een beetje dichterbij, of ik flats hem er rechts langs..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_150290425
Dagje naar de zuidelijke zijde van onze randstad. Het rijgedrag wordt er niet beter op, er wordt een stuk agressiever voortbewogen, ook zijdelinks. Rijstrook wisselen als een F1 coureur en een constante snelheid rijden lijkt ook onmogelijk.
.
pi_150300927
Valt me de laatste tijd op dat hoe dichter ik bij Rotterdam kom, hoe idioter mensen gaan rijden. Kan er niks aan doen.
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
pi_150304651
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 18:14 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind het niet meer als logisch dat als je zo'n dramlul achter je hebt, dat je motivatie om naar rechts te gaan er niet beter op wordt.. Ik plak niet altijd meteen op iemands reet, maar als ik vind dat er kansen voor die knakker zijn om effe ruimte te maken, en hij verrekt het, dan kruip ik wel steeds een beetje dichterbij, of ik flats hem er rechts langs..
Ik ben het wel met je eens. Als andere weggebruikers zich als een zak gedragen doet het wel iets met je eigen rechtvaardigheidsgevoel. Probleem is wel dat het eraan toegeven soms leidt tot ongecontroleerde roadrage. Ook ik heb daar vroeger last van gehad, maar het is een van de weinige dingen waar ik wel wat volwassener in ben geworden. Al kan ik af en toe wel eens de neiging krijgen om een fuck-you-reactie te uiten.
pi_150304653
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 22:47 schreef VisGeenOptie het volgende:
Valt me de laatste tijd op dat hoe dichter ik bij Rotterdam kom, hoe idioter mensen gaan rijden. Kan er niks aan doen.
In het noorden merk ik meer agressie, in het zuiden meer lomp of onhandig rijgedrag.
pi_150304664
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 17:58 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Oh please. Dit soort dramatisch gedoe. :')
Noem het maar dramatisch, ik rij mijn ritten altijd met deze 'dramatiek' in mijn achterhoofd.

Het verkeer is geen speeltuin.
  donderdag 5 maart 2015 @ 11:43:09 #296
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_150309220
Mensen die voor garage deuren gaan staan :(
Gisterenavond was het ook weer zo ver. Op het moment dat ik de garage uit reed parkeerde er een bus precies bij onze ingang, eigenlijk voor de uitgang van de andere garage deur (flatgebouw)
Ik blijf altijd even staan tot de deur weer gesloten is en stond de hele tijd in het zicht van de bestuurder van de bus.
Hij stapte gewoon uit en op dat moment reed ik naar hem toe.

Ik ben het best wel beu dat mensen op de meest domme manieren parkeren bij ons, dus ik sprak hem ff aan.
Ik zeg; meneer u staat precies voor 2 uitgangen van garage boxen
hij: waar dan :?
Ik: Die grote gele deuren waar ik net uit kom bijvoorbeeld.
Hij: Ja maar ik sta op een laad/los zone. Je kan er toch gewoon langs? (over de stoep)
Ik zeg ja dat klopt, maar die laad/los zone is voor de Aldi en dat is die deur daar aan het eind, niet hier. Bovendien zijn er 100en vrij parkeerplaatsen.
Hij weer; Waar dan :?
Ik wijs naar het parkeerterrein: nou daar bijvoorbeeld :')
Hij had nogal een grote bus en beweerde dat hij daar niet kon staan.
Ik zeg ja je kan hem toch in 2 vakken achter elkaar zetten. Dan sta je niet in de weg en je hoeft toch niet te betalen (was na 1800u).
Daarna stapte hij weer in en toen ik hem alsnog voorbij was zette hij zijn bus weg ):O
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_150309333
Mensen die de trambaan blokkeren waardoor het hele kruispunt vast loopt :') Tram stond over het kruispunt heen, en kon er niet af omdat iemand op de trambaan stond te wachten op mensen die midden op het kruispunt stonden. En die mensen midden op het kruispunt konden er niet af omdat die tram in de weg stond :') _O-

https://www.google.nl/map(...)OeRJ9x4YDvwTvRLg!2e0
  donderdag 5 maart 2015 @ 11:51:46 #298
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_150309465
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:46 schreef d4v1d het volgende:
Mensen die de trambaan blokkeren waardoor het hele kruispunt vast loopt :') Tram stond over het kruispunt heen, en kon er niet af omdat iemand op de trambaan stond te wachten op mensen die midden op het kruispunt stonden. En die mensen midden op het kruispunt konden er niet af omdat die tram in de weg stond :') _O-

Dat gebeurt ook op kruisingen zonder tram, bijvoorbeeld bij viaducten.
Ik snap niet dat mensen altijd per se achter de voorligger aan willen sluiten. Als je een gat laat waar kruisend verkeer doorheen kan, kom je echt niet later op je bestemming hoor :')
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 maart 2015 @ 12:13:37 #299
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150310049
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:46 schreef d4v1d het volgende:

Hoofdpijn... Dit plaatje dan?:

Zo ja, leuke situatie :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  FOK!fotograaf donderdag 5 maart 2015 @ 12:35:39 #300
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_150310739
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:51 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat gebeurt ook op kruisingen zonder tram, bijvoorbeeld bij viaducten.
Ik snap niet dat mensen altijd per se achter de voorligger aan willen sluiten. Als je een gat laat waar kruisend verkeer doorheen kan, kom je echt niet later op je bestemming hoor :')
't Is nog verboden ook. Zag het een tijdje terug, een shovel met 2 aanhangers met hooibalen erop, wilde een N weg over steken. Hield het verkeer ook continue de oversteek bezet. Toen het weer ging rijden ging zijn grijper omhoog en reed ie naar voren waar die hem zo liet zakken om wel over te kunnen steken. _O_ _O-
The summer is magic!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')