Buitensluit? Hoe worden ze precies buitengesloten? Door hun vrijheid om hun geloof te belijden? Hun vrijheid op meningsuiting? Recht op huisvesting, scholing, gezondheidszorg? Hoe precies worden ze buitengesloten?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je extremistische moslims hun voedingsbodem weg wil halen, dan zul je de gematigde moslims aan je zijde moeten krijgen. Dat gaat prima, maar niet als je ze buitensluit.
Nouja veel Westerse mensen vragen zich af waarom of het altijd zo stil blijft uit die hoek. Als er dan een aantal zijn die gewoon in de moskee een afkeurende preek houden danwel de straat op gaan om er wat van te zeggen dan vind ik dat enkel positief. Maar wie ben ik.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, best allemaal. Waar het me om ging was die vervelende slachtofferrol. Dat ze die eens achterwege laten.
Of ze nu wel of niet "Je suis Charlie" roepen interesseert me eigenlijk niets. Dat moet ieder voor zich weten en zou geen verplichting moeten zijn. Iemand die werkt heeft ook wel wat beters te doen dan demonstreren.
Wordt een lastig verhaal. Om te beginnen, zou ik religieuze vrijheid duidelijker willen begrenzen. Haatzaaiers als eerste aanpakken. Verder moeten we niet toestaan dat scholen nauwelijks nog een holocaust-les durven te geven. Er waren ook scholen waar stilstaan bij Charlie Hebdo nauwelijks mogelijk was. Er is zelfs een petitie door moslim-leerlingen gemaakt om een leraar weg te sturen. Een jongen (moslim) die niet wilde tekenen, werd in elkaar geslagen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En hoe zie je dat concreet voor je?
Bizar, ik zie nog steeds na dagelijkse beledigingen op Mohammed, de Islam en alles er omheen nog steeds duizenden moslims zich in NL netjes aan de wet houden, belasting betalen en zich gedragen, maar blijkbaar heb ik iets gemist begrijp ik? Of mag een moslim gewoon niet meer zijn mening uiten als ze wordt gevraagd wat ze vinden van het beledigen van Mohammed, er wordt hier in dit topic een beetje te vaak gestrooid met termen als 'de' Westerling, de gematigde, de radicale, de moslim etc.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit zijn de gematigde moslims, die eisen dat er een verbod op de belediging van de profeet wordt ingesteld in NL. Anders kunnen zij niet samenleven. Geeft volgens mij aan dat de kloof onoverbrugbaar is.
Zoals ik hierboven al zei, blijkbaar heb ik iets gemist over de grootste gros moslims die zich dus niet meer vreedzaam gedragen en uiten in de maatschappij omdat er 2 schreeuwlelijken zijn die een carrière hebben gebouwd op het beledigen van Mohammed? Straks gaan ik nog veronderstellen dat het de omgekeerde wereld is en dat het de moslims zijn die willen dat de niet-moslims zich constant uitroepen tegen de daden van een minderheid a la Wilders en homeboys.quote:Komt nog wat anders bij. Want de gewone NL'ers die ze tegenkomen en waarmee ze samenleven zullen niet altijd de profeet beledigen. Alleen een Geert Wilders of Annabel Nanninga. En omdat zij dat doen willen ze niet meer vreedzaam samenleven met al die gewone NL'ers die ze tegenkomen en niet constant de vzmh beledigen kennelijk...? Ik denk dat de standpunten van ook de gematigde moslims in een radicaliseringsproces bevinden.
quote:Danish Intellingence Agency PET: "The circumstances surrounding the shooting indicate that it was a terrorist attack"
Nouja, daar hadden ze Sherlock Holmes niet voor hoeven uitnodigen me dunkt.quote:
Ik houd niet zo van dat gepush om een verklaring / statement. Als iemand er wat over wil zeggen, dan prima. Heeft iemand er niets over te zeggen, dan ook prima.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nouja veel Westerse mensen vragen zich af waarom of het altijd zo stil blijft uit die hoek. Als er dan een aantal zijn die gewoon in de moskee een afkeurende preek houden danwel de straat op gaan om er wat van te zeggen dan vind ik dat enkel positief. Maar wie ben ik.
Al snel zullen ze op het matje worden geroepen dus die zijn er natuurlijk als de kippen bij.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nouja, daar hadden ze Sherlock Holmes niet voor hoeven uitnodigen me dunkt.
Er zijn in dit topic lieden die pleiten voor de invoering van een apartheid-systeem. Dat lijkt mij toch een vrij rigoureuze vorm van buitensluiten.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Buitensluit? Hoe worden ze precies buitengesloten? Door hun vrijheid om hun geloof te belijden? Hun vrijheid op meningsuiting? Recht op huisvesting, scholing, gezondheidszorg? Hoe precies worden ze buitengesloten?
Men wil niet.
Staat m.i. los van een statement maken.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik houd niet zo van dat gepush om een verklaring / statement. Als iemand er wat over wil zeggen, dan prima. Heeft iemand er niets over te zeggen, dan ook prima.
Ik stoor me wel aan die eeuwige slachtofferrol.
Jij doet alsof integratie een doel op zich is. Dat vind ik wat dogmatisch, maar goed... leg het eens uit.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn in dit topic lieden die pleiten voor de invoering van een apartheid-systeem. Dat lijkt mij toch een vrij rigoureuze vorm van buitensluiten.
Omdat 30 jaar pogingen tot intergratie tot steeds meer aanslagen op 'onze' manier van leven leiden wellicht.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn in dit topic lieden die pleiten voor de invoering van een apartheid-systeem. Dat lijkt mij toch een vrij rigoureuze vorm van buitensluiten.
De slachtofferrol innemen gaat vaak gepaard met een statement. In die zin staat het niet los van elkaar.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Staat m.i. los van een statement maken.
Mwoah... Da's niet echt heel extreem of zo...quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wordt een lastig verhaal. Om te beginnen, zou ik religieuze vrijheid duidelijker willen begrenzen. Haatzaaiers als eerste aanpakken. Verder moeten we niet toestaan dat scholen nauwelijks nog een holocaust-les durven te geven. Er waren ook scholen waar stilstaan bij Charlie Hebdo nauwelijks mogelijk was. Er is zelfs een petitie door moslim-leerlingen gemaakt om een leraar weg te sturen. Een jongen (moslim) die niet wilde tekenen, werd in elkaar geslagen.
Zulke misstanden moeten we veel harder aanpakken. Daders het land uit. Net zolang tot alle rotte appels (zo'n 40-45 procent van de partij) vrijwillig of gedwongen hun biezen en pakken en weer hier alleen nog moslims hebben die goed integreren en hun religie zowel privé als gematigd houden.
Het doel lijkt mij 'samen leven', hoe je dat dan ook verder definieert. Ik hoef geen hek in mijn stad waar ieder aan zijn eigen kant moet blijven.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij doet alsof integratie een doel op zich is. Dat vind ik wat dogmatisch, maar goed... leg het eens uit.
Je bedoelt zoals in Gouda bij de megamoskee.....quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het doel lijkt mij 'samen leven', hoe je dat dan ook verder definieert. Ik hoef geen hek in mijn stad waar ieder aan zijn eigen kant moet blijven.
Als dat hek er komt ben je maar wat blij dat je in jouw deel bent hoor.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het doel lijkt mij 'samen leven', hoe je dat dan ook verder definieert. Ik hoef geen hek in mijn stad waar ieder aan zijn eigen kant moet blijven.
Nee, dat bedoel ik niet. Nare gewoonte, om voor anderen te spreken.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals in Gouda bij de megamoskee.....
Voor mensen zoals elfletterig is dat ook niet belangrijk, die willen enkel haten en telkens weer het nazistische gedachtegoed op tafel brengen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nouja veel Westerse mensen vragen zich af waarom of het altijd zo stil blijft uit die hoek. Als er dan een aantal zijn die gewoon in de moskee een afkeurende preek houden danwel de straat op gaan om er wat van te zeggen dan vind ik dat enkel positief. Maar wie ben ik.
Vind het wel meevallen nu, hij zegt enkel dat er geen homogene groep is.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:28 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Voor mensen zoals elfletterig is dat ook niet belangrijk, die willen enkel haten en telkens weer het nazistische gedachtegoed op tafel brengen.
.quote:19:26
De politie heeft nu gaf een signalement van een van de twee samenstellende mannen
Hij wordt beschreven als:
Man, 25-30 jaar oud, ongeveer 185 centimeter lang, atletisch gebouw met Arabisch uiterlijk, maar met een lichtere huid dan normaal en met zwart sluik haar.
Hij droeg een zwart of donker blauw ski-jack en bijpassende broek en eventueel handschoenen. Hij had het onderste deel van het gezicht bedekt tot aan de ogen met een partijdige sjaal in geel / oranje en rood.
Hij bracht een zwarte machinegeweer / machinegeweer. Ondervraagd beschreef het als 90 tot 100 cm lang en zeer zwart plastic dergelijke. Hij bracht verder geen items.
19:13
PET schrijft nu in een persbericht dat de omstandigheden wijzen op terreur:
- Alles wijst erop dat de aanval was gepland, en de omstandigheden rond de schietpartij geven aan dat er een terroristische aanslag.
- De aanval bevestigt dat de terroristische dreiging tegen Denemarken ernstig blijft
Nare gewoonte, sarcasme niet herkennen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet. Nare gewoonte, om voor anderen te spreken.
Ja, dit lijkt of slecht voorbereid te zijn of uitgevoerd te zijn door mensen die na een goede voorbereiding enorme toneelvrees hebben gehad en zijn gaan prutsen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:27 schreef Triggershot het volgende:
OT: overigens wel een behoorlijk amateuristisch aanval als je het zo bekijkt en vergelijkt met Parijs?
Mwuah, eens ben ik het niet met hem, maar hij is iig geen randdebiel die komt schreeuwen met een oneliners als "pedoprofeet" en vervolgens met een mond vol standen staat als hij op een punt wordt aangesproken, dat waardeer ik dan weer wel.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:28 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Voor mensen zoals elfletterig is dat ook niet belangrijk, die willen enkel haten en telkens weer het nazistische gedachtegoed op tafel brengen.
Met 1 dode na 40 kogels ben je op z'n minst een prutser idd.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dit lijkt of slecht voorbereid te zijn of uitgevoerd te zijn door mensen die na een goede voorbereiding enorme toneelvrees hebben gehad en zijn gaan prutsen.
Samen leven is m.i. wat anders dan integratie. Ook samen leven zou net als bv. samenwerken geen doel op zich moeten zijn. Op de werkvloer is samenwerken vaak ook een doel op zich, terwijl je sommige dingen nu eenmaal veel beter doet als je dat ieder voor zich doet.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |