abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149670756
Welk filmpje?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_149670762
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En?
Wat is je vraag waar je een antwoord op wilt?
'En' zou ik beantwoorden met: "relnichten"
pi_149670779
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:57 schreef Elfletterig het volgende:
We kunnen beter gaan nadenken over manieren om de boel weer te ontvlechten, om te beginnen bij de meest radicale, fundamentalistische moslims die hier verblijven.
Oh, gaan we nu al beginnen met nadenken over dit probleem? Lekker op tijd ook.
pi_149670792
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wist even niet dat 'De' Westerse samenleving al was uitgeroepen, maar dat terzijde.

[..]

Hoe is dat precies anders dan het grootste gros van 'De' Westerlingen die hetzelfde doen wanneer iemand in de naam van de Islam iets uitroept maar zeer en opmerkelijk stil is als 3 goed geïntegreerde moslims een kogel door de kop kregen, was er toen een collectief verontwaardiging en afkeuring van 'De' Westerlingen richting de daad ja?

Ik zie moslims marcheren met 'not in my name/religion', vrijwel ieder georganiseerd kliek die mee wilt doen en bijdragen aan de samenleving van moslimkomaf benadrukken dat ze tegen terreur zijn, de blauwe ogen die voortkomen uit de blondere schaamharen heeft niet zo een vereiste begrijp ik?
In veel westerse landen (een groep waar zowel Nederland, Denemarken als Frankrijk onderdeel van is), bestaan gedeelde normen en waarden. En overal hebben ze dezelfde problematiek met falende integratie van moslims.

Veel mensen hebben hun afkeuring uitgesproken over Chapell Hill. Ik zie moslims nauwelijks deelnemen aan manifestaties zoals laatst na Charlie Hebdo. Ik zie belangengroepen de sociaal-wenselijke statements afgeven, maar ik zie dat een aanzienlijke moslim-populatie (zo'n 40-45 procent) er compleet andere opvattingen op nahoudt.

Het gaat echt niet meer werken, echt niet.
pi_149670800
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:06 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het wordt al jaren geroepen maar gewoon nooit wat mee gedaan.

Want dan worden Samsom en Pechtold boos.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_149670817
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:58 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Apartheid.
Een afschuwelijk woord, maar ik denk dat het voor iedereen beter is wanneer de wegen van de westerse samenleving en moslims zich nadrukkelijker gaan scheiden.
pi_149670825
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In veel westerse landen (een groep waar zowel Nederland, Denemarken als Frankrijk onderdeel van is), bestaan gedeelde normen en waarden. En overal hebben ze dezelfde problematiek met falende integratie van moslims.

Veel mensen hebben hun afkeuring uitgesproken over Chapell Hill. Ik zie moslims nauwelijks deelnemen aan manifestaties zoals laatst na Charlie Hebdo. Ik zie belangengroepen de sociaal-wenselijke statements afgeven, maar ik zie dat een aanzienlijke moslim-populatie (zo'n 40-45 procent) er compleet andere opvattingen op nahoudt.

Nu geef je wel een beetje weinig krediet aan moslims hoor, in veel moskees werd er aandacht aan besteed, velen gingen ook de straat op met Je Suis Charlie en "Niet Mijn Geloof".

Niet iedereen natuurlijk, maar goed ik ging zelf ook niet de straat op na Parijs. :P
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_149670843
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Een afschuwelijk woord, maar ik denk dat het voor iedereen beter is wanneer de wegen van de westerse samenleving en moslims zich nadrukkelijker gaan scheiden.
Weinig afschuwelijks aan, het werkte prima.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_149670850
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:09 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nu geef je wel een beetje weinig krediet aan moslims hoor, in veel moskees werd er aandacht aan besteed, velen gingen ook de straat op met Je Suis Charlie en "Niet Mijn Geloof".

Niet iedereen natuurlijk, maar goed ik ging zelf ook niet de straat op na Parijs. :P
Mja, "Niet mijn geloof" is ook jezelf wijsmaken dat het er allemaal niets mee te maken heeft. Dat is natuurlijk ook onzin. Waarmee ik absoluut niet zeg dat iemand mede verantwoordelijk is.
pi_149670858
quote:

[..]

En hoe zie je dat concreet voor je?
pi_149670863
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat is je vraag waar je een antwoord op wilt?
'En' zou ik beantwoorden met: "relnichten"
Dit zijn de gematigde moslims, die eisen dat er een verbod op de belediging van de profeet wordt ingesteld in NL. Anders kunnen zij niet samenleven. Geeft volgens mij aan dat de kloof onoverbrugbaar is.
Komt nog wat anders bij. Want de gewone NL'ers die ze tegenkomen en waarmee ze samenleven zullen niet altijd de profeet beledigen. Alleen een Geert Wilders of Annabel Nanninga. En omdat zij dat doen willen ze niet meer vreedzaam samenleven met al die gewone NL'ers die ze tegenkomen en niet constant de vzmh beledigen kennelijk...? Ik denk dat de standpunten van ook de gematigde moslims in een radicaliseringsproces bevinden.
I´m back.
pi_149670870
quote:

[..]

Tsja, over het algemeen werkt het wel het beste. Je ziet op heel veel plaatsen dat verschillende stammen / groepen elkaar de hersens in slaan.
pi_149670872
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mja, "Niet mijn geloof" is ook jezelf wijsmaken dat het er allemaal niets mee te maken heeft. Dat is natuurlijk ook onzin. Waarmee ik absoluut niet zeg dat iemand mede verantwoordelijk is.
Ach ze doen er in ieder geval iets mee.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:11:22 #74
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_149670875
quote:

[..]

Weinig afschuwelijks aan, het werkte prima.
Het is echter niet erg bevorderlijk voor de integratie.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_149670888
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Moet dat dan?

De hele wereld is een grote apartheidsstaat met grenzen en aparte landen en welvaart, werkt vooralsnog ook prima.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_149670889
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:06 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee hoor. Er zijn meer dan voldoende mensen die al veel langer over dit probleem nadenken, maar poltiek-correcten houden de boot steeds af. Die voelen de behoefte om, zoals Merkel laatst deed, te roepen: "De islam hoort bij Duitsland".

Dat is natuurlijk je reinste kolder. De islam hoort helemaal niet bij Duitsland. Ook niet bij Nederland, Frankrijk, België en Denemarken, trouwens. De islam is een geïmporteerde religie die een boel problemen met zich meebrengt.

Je zou kunnen verdedigen dat mensen horen bij het land waar ze wonen, ondanks / ongeacht hun religie. Verder moet je gewoon durven vaststellen dat de waarden van de islam en die van de westerse samenleving mijlenver uiteen lopen en niet verenigbaar zijn. Dát realisme wordt node gemist in de politiek.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:13:02 #77
346939 Janneke141
pi_149670920
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:11 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Moet dat dan?

De hele wereld is een grote apartheidsstaat met grenzen en aparte landen en welvaart, werkt vooralsnog ook prima.
Niets moet, maar ik denk niet dat je de problemen die we nu zien vermindert door afstanden tussen verschillende groepen nadrukkelijk te gaan vergroten, of (meer in lijn met wat apartheid eigenlijk was) de positie van één bepaalde groep in de samenleving ernstig te gaan hinderen.
pi_149670930
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Niets moet, maar ik denk niet dat je de problemen die we nu zien vermindert door afstanden tussen verschillende groepen nadrukkelijk te gaan vergroten, of (meer in lijn met wat apartheid eigenlijk was) de positie van één bepaalde groep in de samenleving ernstig te gaan hinderen.
Werkte beter dan hun huidige sociale projectje.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_149670958
quote:

[..]

Is integratie dan een doel op zich? Erg dogmatisch en dogma's kunnen gevaarlijk zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2015 @ 19:14:54 #80
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_149670966
quote:

[..]

Alsof dat nog gaat lukken.
pi_149670981
quote:

[..]

"Niet Mijn Geloof" is een onzintekst; een onjuistheid. Moslims willen de realiteit niet onder ogen zien. Een grote groep moslims (zo'n 40-45 procent) die hier verblijft, heeft helemaal niks met de westerse samenleving. Je hoort ze niet over Charlie Hebdo, je hoort ze niet over ISIS. Je hoort ze wél over de politieagent in Parijs die toevallig moslim was (Ahmed), je hoort ze wél over Chapel Hill, ook al was moslimhaat daar waarschijnlijk geen motief.

Verongelijkt doen, daar is een iets te groot deel van de moslim-populatie erg goed in. En zo maken ze zichzelf stukje bij beetje meer onmogelijk.
pi_149670984
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:11 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ach ze doen er in ieder geval iets mee.
Tsja, wat heb je er aan als iemand dat zichzelf wijsmaakt en de reacties op de aanslag vervolgens gebruikt om de slachtofferrol weer wat verder te versterken?
pi_149670985
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Maar blijven we dan alsnog wel van standpunt dat 'De' Westerse samenleving erg moeilijk te definiëren is, per slot van rekening valt de 'moslimknuffelende dhimmie' ook onder de Westerling toch, of de zich tot de Islam bekeerde Pietje? Wat te als we spreken over 2 kampen, moslim / westerling als het gaat om Ali B de knuffelmoslim en erelid van Martijn de westerling, hoe gaan we daar precies mee om? Ik wil het onderwerp niet onnodig uitbreiden, maar vaak lees ik dan berichten op social media of in reacties van mensen die van NL's komaf zijn en waar het dubieus van is of ze wat aan NL en de maatschappij hebben bijgedragen wanneer ze de Islam bekritiseren namen als Marcouch en een Dibi er bij plukken.

quote:
Het ironische is dat de grote afwezige bij de Parijs-march Obama was die er als de kippen bij was toen de Saudische koning stierf en bijna ieder moslimleider wel aanwezig was, dat in Nederland en Parijs moslimorganisaties een van de eersten waren die voor een tocht riepen en steun voor de slachtoffers afkeur voor de daad riepen, wat je zelf ook al aangaf, maar hoe je tot die percentages komt is mij niet helemaal bekend... Is dat een enquete van er zijn "tig duizend moslims ondervraagd" wat ze vonden van het beledigen van Mohammed ofzo iets?

quote:
Fatalistische standpunten zullen allerminst werken.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:16:16 #84
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_149671011
Moslims haten elkaar ook.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_149671036
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Tsja, wat heb je er aan als iemand dat zichzelf wijsmaakt en de reacties op de aanslag vervolgens gebruikt om de slachtofferrol weer wat verder te versterken?
Geen idee, ik kan het wel waarderen dat sommige moslims gewoon iets zeggen.

Dat jij er geen waarde aan hecht kan je hen niet kwalijk nemen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:17:42 #86
346939 Janneke141
pi_149671054
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Alsof dat nog gaat lukken.
Als je extremistische moslims hun voedingsbodem weg wil halen, dan zul je de gematigde moslims aan je zijde moeten krijgen. Dat gaat prima, maar niet als je ze buitensluit.
pi_149671055
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

"Niet Mijn Geloof" is een onzintekst; een onjuistheid. Moslims willen de realiteit niet onder ogen zien. Een grote groep moslims (zo'n 40-45 procent) die hier verblijft, heeft helemaal niks met de westerse samenleving. Je hoort ze niet over Charlie Hebdo, je hoort ze niet over ISIS. Je hoort ze wél over de politieagent in Parijs die toevallig moslim was (Ahmed), je hoort ze wél over Chapel Hill, ook al was moslimhaat daar waarschijnlijk geen motief.

Verongelijkt doen, daar is een iets te groot deel van de moslim-populatie erg goed in. En zo maken ze zichzelf stukje bij beetje meer onmogelijk.
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:17 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_149671111
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:17 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Mja, best allemaal. Waar het me om ging was die vervelende slachtofferrol. Dat ze die eens achterwege laten.

Of ze nu wel of niet "Je suis Charlie" roepen interesseert me eigenlijk niets. Dat moet ieder voor zich weten en zou geen verplichting moeten zijn. Iemand die werkt heeft ook wel wat beters te doen dan demonstreren.
pi_149671122
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:41 schreef Elfletterig het volgende:
mikofLohr twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 18:10:27 Is er nu ook al een parkeerruzie in Kopenhagen? reageer retweet
mikofLohr twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 18:11:07 Dat was ironie, hè. I-R-O-N-I-E. reageer retweet
... aldus een GroenLinks-aanhanger op Twitter. :{
Wat een schijthumor, zeg. Maar goed, hij heeft even aandacht.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_149671129
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als je extremistische moslims hun voedingsbodem weg wil halen, dan zul je de gematigde moslims aan je zijde moeten krijgen. Dat gaat prima, maar niet als je ze buitensluit.
Het gaat m.i. niet prima door meer Islam te introduceren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')