De heren vragen zich af wanneer iemand geïntegreerd is. Wel, dat is wanneer iemand a) geen strafblad heeft en b) geen beroep doet op sociale voorzieningen. Behoudens kleine nuances.quote:Kamerleden Kuzu en Öztürk willen termen 'integratie' en 'allochtoon' afgeschaft zien worden
Nederland moet zo snel mogelijk de termen 'integratie’ en 'allochtoon’ afschaffen. Ook moet er een museum van het Nederlandse slavernijverleden komen om meer begrip te kweken voor de tegenstanders van Zwarte Piet.
Dat zeggen de onafhankelijke Kamerleden Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk in een vraaggesprek met NU.nl.
"We hebben in Nederland een hele generatie waarvan de ouders in de jaren '60 en '70 naar Nederland zijn verhuisd. Zij zijn hier geboren en getogen, zijn hier naar school gegaan, werken hier en leveren een bijdrage aan de Nederlandse maatschappij", zegt Kuzu.
"Die hoeven helemaal niet te integreren. Dat zijn gewoon Nederlandse staatsburgers."
Nieuwe partij
Kuzu en Öztürk presenteren maandagmiddag het partijprogramma van hun nieuwe partij.
"Omdat wij streven naar een democratische rechtstaat op basis van gelijkwaardigheid van ras, religie en sekse schaffen wij de term 'allochtoon’ en 'integratie’ af", zeggen de Kamerleden.
Volgens de twee oud-PvdA-Kamerleden voelen veel Nederlanders zich niet meer vertegenwoordigd door de gevestigde politieke partijen. Kuzu en Öztürk halen hard uit naar de PvdA, het CDA en de VVD.
Uit angst dat de kiezer naar de PVV trekt, zijn ook deze partijen de samenleving steeds meer vanuit het frame van Geert Wilders gaan benaderen, zeggen de Kamerleden.
"Groepen in de samenleving hebben jarenlang van de politiek te horen gekregen een probleem te zijn, crimineel te zijn, terrorist te zijn. Zij voelen zich tweederangsburgers", zegt Kuzu.
Integratie
Volgens de Kamerleden krijgt deze groep steeds te horen dat zij moeten integreren, maar tegelijk kan geen kabinet of politieke partij zeggen wanneer iemand geïntegreerd is.
Kuzu en Ozturk willen met hun partij, of politiek beweging zoals ze het zelf noemen, dat er meer tolerantie, verdraagzaamheid en wederzijds respect voor elkaar komt in de samenleving.
"Daarvoor is nodig om kennis te hebben van elkaars geschiedenis", aldus Öztürk. "Zolang iemand niet begrijpt waar mijn voorouders vandaan komen, wat zij hebben meegemaakt en wat hun bijdrage is geweest in de opbouw van Nederland, is het heel makkelijk om ze weg te zetten als uitkeringstrekkers."
Wat de twee Kamerleden betreft wordt de minister van Integratie, Lodewijk Asscher (PvdA), vervangen door een minister van Acceptatie die zich naast de bestrijding van racisme moet inzetten voor meer wederzijds begrip.
Öztürk: "Zolang jij mij niet accepteert, kan ik niet integreren."
Zwarte Piet
Ook moet er meer aandacht in het onderwijs komen voor het Nederlandse koloniale- en slavernijverleden.
Kuzu en Öztürk pleiten ervoor het voormalig ministerie van Koloniën in Tweede Kamer, waar op dit moment de PvdA-fractie en -ondersteuning zetelen, om te bouwen tot een museum van koloniale geschiedenis.
"Al die honderdduizenden kinderen die jaarlijks een uitstapje maken naar de Tweede Kamer, krijgen dan ook een rondleiding door dit museum om de geschiedenis van kolonialisering en slavernij met elkaar te leren kennen", aldus Öztürk.
"Mensen moeten begrijpen waar de pijn van Zwarte Piet vandaan komt. Wij hebben een premier die zegt: Zwarte Piet is nu eenmaal zwart, maar begrijpt niet dat de ander pijn voelt.”
En je begrijpt dat je niet verplicht bent cartoons die je niet leuk vind te kijken.quote:Op maandag 9 februari 2015 07:12 schreef Igen het volgende:
Wat mij betreft ben je geïntegreerd als je begrip kan opbrengen waarom mensen in Nederland Sinterklaas willen vieren met alles erop en eraan.
Dit soort woorden zijn echt kankergezwellen in de politiek gewordenquote:tolerantie, verdraagzaamheid en wederzijds respect
Lekker omgedraaide wereld ditquote:Öztürk: "Zolang jij mij niet accepteert, kan ik niet integreren."
'Als jij mij niet accepteert kan ik niet integreren' klinkt in ieder geval als dubbeldunk.quote:
quote:"Die hoeven helemaal niet te integreren."
Dus eerst zeggen ze dat ze niet hoeven te integreren, en dan zeggen ze dat ze wel moeten integreren, maar alleen als wij ze accepteren. Juist ja.quote:"Zolang jij mij niet accepteert, kan ik niet integreren."
Als ze zich als zodanig gedragen, ja, dan kunnen ze dat verwachten.quote:"Groepen in de samenleving hebben jarenlang van de politiek te horen gekregen een probleem te zijn, crimineel te zijn, terrorist te zijn. Zij voelen zich tweederangsburgers", zegt Kuzu.
Lees: Nederlanders moeten de intolerantie van bepaalde culturen accepteren maar Zwarte Piet moet in de ban.quote:wederzijds begrip
Lees: Door Erdogan gestuurde.quote:onafhankelijke
Lees: We willen er niks voor doen maar jullie moeten ons gewoon nemen zoals we zijn, met alle besnijdenissen en joden- en homohaat die daarbij hoort.quote:Die hoeven helemaal niet te integreren. [...] "Zolang jij mij niet accepteert, kan ik niet integreren."
Lees: Museum van blankenhaat. Waarom geen museum over slavernij? Ja, dat is gevaarlijk want dan zouden moslims opeens ook genoemd moeten worden omdat ze slaven handelden als geen ander.quote:museum van koloniale geschiedenis.
Gek, dit soort oproepen tot eenzijdige inbinding van de autochtone bevolking zou ons juist allemaal dichter bij elkaar moeten brengen denk je niet ?quote:Op maandag 9 februari 2015 07:53 schreef niels0 het volgende:
Mag wel wat meer verdraagzaamheid en respect komen. Fantsoen trouwens ook.
Zal van alle bevolkingsgroepen moeten komen.
De laatste jaren is de samenleving steeds meer gepolariseerd geraakt.
Er zijn ook gewoon autochtone tokkies die wel een strafblad hebben en een beroep doen op sociale voorzieningen, dus wat een redenatie weer.quote:Op maandag 9 februari 2015 07:08 schreef waht het volgende:
Wel, dat is wanneer iemand a) geen strafblad heeft en b) geen beroep doet op sociale voorzieningen. Behoudens kleine nuances.
Meningen?
quote:Op maandag 9 februari 2015 07:53 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Lees: Nederlands moeten de intolerantie van bepaalde culturen accepteren maar Zwarte Piet moet in de ban.
[..]
Lees: Door Erdogan gestuurde.
[..]
Lees: We willen er niks voor doen maar jullie moeten ons gewoon nemen zoals we zijn, met alle besnijdenissen en joden- en homohaat die daarbij hoort.
[..]
Lees: Museum van blankenhaat. Waarom geen museum over slavernij? Ja, dat is gevaarlijk want dan zouden moslims opeens ook genoemd moeten worden omdat ze slaven handelden als geen ander.
Je snapt het niet. Boek bestaat al.quote:Op maandag 9 februari 2015 08:13 schreef I-care het volgende:
Haha.. zou een fraai boek worden!
Terroristen worden Idealisten!
Gelovigen de Leergierige!
Haha.. ja oké.. Maar het is tijd voor een nieuw boek..quote:Op maandag 9 februari 2015 08:16 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Boek bestaat al.
Iets met Orwell...
Bij integratie passen twee partijen zich aanelkaar aan dus heel vreemd is deze stelling niet.quote:Op maandag 9 februari 2015 07:20 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Lekker omgedraaide wereld dit
Zolang zij niet integreren kan ik ze niet accepteren
Ok, wanneer komt er een Museum van de Armeense Genocide in de Turkse ambassade?quote:Kuzu en Öztürk pleiten ervoor het voormalig ministerie van Koloniën in Tweede Kamer, waar op dit moment de PvdA-fractie en -ondersteuning zetelen, om te bouwen tot een museum van koloniale geschiedenis.
"Al die honderdduizenden kinderen die jaarlijks een uitstapje maken naar de Tweede Kamer, krijgen dan ook een rondleiding door dit museum om de geschiedenis van kolonialisering en slavernij met elkaar te leren kennen", aldus Öztürk.
"Mensen moeten begrijpen waar de pijn van Zwarte Piet vandaan komt. Wij hebben een premier die zegt: Zwarte Piet is nu eenmaal zwart, maar begrijpt niet dat de ander pijn voelt.”
Die acht ik dan ook niet geïntegreerd.quote:Op maandag 9 februari 2015 07:57 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Er zijn ook gewoon autochtone tokkies die wel een strafblad hebben en een beroep doen op sociale voorzieningen, dus wat een redenatie weer.
Wat zijn dat voor landsmannen vraag ik mij dan af.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:07 schreef waht het volgende:
[..]
Die acht ik dan ook niet geïntegreerd.
Ow wauw dan is een heel groot gedeelte van de Nederlandse PVV stemmende tokkies niet goed geïntegreerd.quote:Op maandag 9 februari 2015 07:08 schreef waht het volgende:
[..]
De heren vragen zich af wanneer iemand geïntegreerd is. Wel, dat is wanneer iemand a) geen strafblad heeft en b) geen beroep doet op sociale voorzieningen. Behoudens kleine nuances.
Meningen?
wat snap je niet van "dit zal van alle bevolkingsgroepen moeten komen."quote:Op maandag 9 februari 2015 07:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gek, dit soort oproepen tot eenzijdige inbinding van de autochtone bevolking zou ons juist allemaal dichter bij elkaar moeten brengen denk je niet ?
Bron?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:17 schreef WJMW het volgende:
[..]
Ow wauw dan is een heel groot gedeelte van de Nederlandse PVV stemmende tokkies niet goed geïntegreerd.
Dat zeggen ze. In werkelijkheid verwachten ze dat wij de leugen dat zij het land hebben opgebouwd in stand houden en alleen maar meer kniebuigingen maken. En wat doen zij? Nou, misschien een keer een open dagje in de moskee ofzo.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:19 schreef WJMW het volgende:
[..]
wat snap je niet van "dit zal van alle bevolkingsgroepen moeten komen."
Dat is waar, maar two wrongs don't make a right.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:17 schreef WJMW het volgende:
[..]
Ow wauw dan is een heel groot gedeelte van de Nederlandse PVV stemmende tokkies niet goed geïntegreerd.
O.a. telegraaf.nl, daar is in de reacties te lezen dat die groep de Nederlandse taal totaal niet beheerst.quote:
Sinds wanneer is dat strafbaar?quote:Op maandag 9 februari 2015 09:41 schreef remlof het volgende:
[..]
O.a. telegraaf.nl, daar is in de reacties te lezen dat die groep de Nederlandse taal totaal niet beheerst.
Ik heb er nog een voor je, ik mag wel alles over jou manier van leven zeggen en bepaalde dingen van mijn geloof op je pushen, maar zodra het omgekeerd is, is het not done.quote:Op maandag 9 februari 2015 07:53 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Lees: Nederlanders moeten de intolerantie van bepaalde culturen accepteren maar Zwarte Piet moet in de ban.
[..]
Lees: Door Erdogan gestuurde.
[..]
Lees: We willen er niks voor doen maar jullie moeten ons gewoon nemen zoals we zijn, met alle besnijdenissen en joden- en homohaat die daarbij hoort.
[..]
Lees: Museum van blankenhaat. Waarom geen museum over slavernij? Ja, dat is gevaarlijk want dan zouden moslims opeens ook genoemd moeten worden omdat ze slaven handelden als geen ander.
Bullshitquote:Op maandag 9 februari 2015 08:30 schreef Aether het volgende:
[..]
Bij integratie passen twee partijen zich aanelkaar aan dus heel vreemd is deze stelling niet.
Honderdduizenden kinderenquote:"Al die honderdduizenden kinderen die jaarlijks een uitstapje maken naar de Tweede Kamer, krijgen dan ook een rondleiding door dit museum om de geschiedenis van kolonialisering en slavernij met elkaar te leren kennen", aldus Öztürk.
Wat moet ik doen dan? De hele suggestie dat ik iets zou moeten doen voor mensen die hier vrijwillig heenkomen is al van de zotte.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:19 schreef WJMW het volgende:
[..]
wat snap je niet van "dit zal van alle bevolkingsgroepen moeten komen."
Zelf vind ik de term allochtoon behoorlijk verrot. Het enige nut ervan lijkt om een onderscheid te maken tussen 'echte' autochtone Nederlanders en de allochtonen. Alsof je er nooit echt bij hoort.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:24 schreef Mystikvm het volgende:
De opmerking over newspeak is terecht. Woorden "afschaffen"Taal moet ongemoeid blijven en geeft perfect uiting aan de mentaliteit van het volk. Met die mentaliteit hebben de heren een probleem, niet met het woord. Mentaliteiten schaf je niet af, hoe zeer je het er ook mee oneens bent.
Dat slavernijmuseum lijkt me prima. Het is nooit slecht om een blinde vlek zichtbaar te maken. Dat hebben andere landen (m.u.v. bijvoorbeeld Japan) ook gewoon gedaan en het is echt geen knieval richting 'blankenhaters'.
Verder zijn deze heren nog volop met hun hoofd in de roze wolk van de jaren '90 waarin dit soort vreemde proefballonnetjes elke week werden opgelaten. Gelukkig zijn we wat volwassener geworden.
Natuurlijk, het is een spuuglelijk woord met een vreemde connotatie. Maar het is er nu eenmaal wel. Net als apartheid. Die kun je in daden afschaffen, maar het woord blijft gewoon bestaan.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:19 schreef kipknots het volgende:
[..]
Zelf vind ik de term allochtoon behoorlijk verrot. Het enige nut ervan lijkt om een onderscheid te maken tussen 'echte' autochtone Nederlanders en de allochtonen. Alsof je er nooit echt bij hoort.
Marokkaanse Nederlanders, etnische diverse achtergrond, van vreemde komaf, exotische achtergrond, culturele minderheid, etc. etc. Ze verzinnen echt wel weer een nieuwe term hoor. De term allochtoon is ook als bedacht als meer politiek correcte term.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:19 schreef kipknots het volgende:
[..]
Zelf vind ik de term allochtoon behoorlijk verrot. Het enige nut ervan lijkt om een onderscheid te maken tussen 'echte' autochtone Nederlanders en de allochtonen. Alsof je er nooit echt bij hoort.
Met maatschappijleer hadden we in het lokaal zo'n spotprentje hangen met een allochtoon die van plaatje naar plaatje steeds ouder wordt en als "gastarbeider", "buitenlander", "medelander", "allochtoon" etc. wordt betiteld omdat telkens het oude woord met een negatieve betekenis door een nieuw neutraal woord vervangen moest worden.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:24 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Marokkaanse Nederlanders, etnische diverse achtergrond, van vreemde komaf, exotische achtergrond, culturele minderheid, etc. etc. Ze verzinnen echt wel weer een nieuwe term hoor. De term allochtoon is ook als bedacht als meer politiek correcte term.
Dan hebben wij waarschijnlijk hetzelfde boek gehad ik ken die spotprent namelijk ookquote:Op maandag 9 februari 2015 11:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Met maatschappijleer hadden we in het lokaal zo'n spotprentje hangen met een allochtoon die van plaatje naar plaatje steeds ouder wordt en als "gastarbeider", "buitenlander", "medelander", "allochtoon" etc. wordt betiteld omdat telkens het oude woord met een negatieve betekenis door een nieuw neutraal woord vervangen moest worden.
Een ministerie van Herenliefde wellicht?quote:Op maandag 9 februari 2015 10:28 schreef bijdehand het volgende:
Ik pleit voor het Ministerie van Liefde voor deze heren
quote:Op maandag 9 februari 2015 07:20 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Lekker omgedraaide wereld dit
Zolang zij niet integreren kan ik ze niet accepteren
quote:Op maandag 9 februari 2015 08:05 schreef I-care het volgende:
Criminelen worden verdwaalden!
Overtreding wordt ontdekken!
quote:Kamerleden Kuzu en Öztürk willen af van termen ‘aandachtsgeile’ en ‘Turken’
Ook ‘twee’, ‘ongelooflijke’ en ‘droeftoeters’ voortaan taboe
De twee uit de PvdA gestapte Kamerleden Kuzu en Öztürk pleiten voor een ander taalgebruik in het integratiedebat. De tweemansfractie wil af van termen als ‘integratie’ en ‘allochtoon’. Wat Kuzu betreft houdt het daar echter niet op: “Taal heeft ook nadelen. Neem bijvoorbeeld de woorden ‘twee’, ‘aandachtsgeile’ en ‘Turken’. Dat kan alleen in een negatieve context gebruikt worden en sommige mensen worden daar slachtoffer van.”
Ook de termen ‘man’, ‘man,’ ‘man’, ‘wat’, ‘een’, ‘ongelooflijke’ en ‘droeftoeters’ hebben volgens de Kamerleden meer kwaad dan goed gedaan. Öztürk: “Ik krijg dagelijks dat soort begrippen in mijn mailbox en we moeten met elkaar vaststellen dat het averechts werkt.”
De tweemansfractie wil nog niet vooruitlopen op de vraag of ‘volkomen’ en ‘terecht’ ook verbannen zouden moeten worden.
speld
quote:Politieke beweging Kuzu en Öztürk maakt inbreuk op naam en logo Denk van GGZ Friesland
Persverklaring
Oud-PvdA Kamerleden Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk hebben op 9 februari hun nieuwe partij ‘Denk’ gepresenteerd. De politici hebben een naam gekozen die identiek is aan onze naam Denk, onderdeel van GGZ Friesland. Bovendien hebben ze een logo gekozen dat ook qua kleurgebruik en typografie opvallend veel gelijkenissen toont met het logo van Denk basis-GGZ.
Denk biedt mensen met lichte en matig-ernstige psychische klachten behandeling binnen de generalistische basis GGZ . Denk is sinds augustus 2010 een geregistreerde merknaam van GGZ Friesland. Niet alleen binnen Friesland is Denk een bekende naam, ook buiten Friesland heeft Denk veel bekendheid gekregen met bijvoorbeeld de virtual reality therapie. Bij Denk Basis GGZ bieden we als enige instelling in Nederland een duale behandeling met behulp van virtual reality. De virtual reality behandeling wordt in twee vormen aangeboden: bij Denk in de behandelruimte met behulp van de Oculus Rift en gewoon thuis, met behulp van de Google Cardboard. GGZ Friesland waar Denk een onderdeel van is, biedt een volledig en gevarieerd aanbod aan mensen met (ernstige) psychische problemen en psychiatrische stoornissen.
Via deze verklaring laten Denk en GGZ Friesland weten geen enkele binding te hebben met deze politieke partij en hier ook niet mee geassocieerd te willen worden. Het is niet acceptabel dat deze politieke partij heeft gekozen voor de naam die wij met Denk al jarenlang voeren. Ook het gebruik van dit opmerkelijk gelijkende logo is niet aanvaardbaar. De associatie die ontstaat met de politieke partij, is schadelijk voor ons imago.
Wij zijn van mening dat de nieuwe partij inbreuk maakt op onze merk- en handelsnaamrechten op “Denk”. Indien de nieuwe partij haar naam en logo niet wijzigt, ziet GGZ Friesland zich genoodzaakt juridische stappen te ondernemen tegen dit gebruik van de naam en het beeldmerk van Denk door de heren Kuzu en Öztürk.
Zit wat in, alleen bevat Wilders' verhaal nog een bepaald gehalte (10-15 procent) aan realisme. Dat is in de uitlatingen van "Denk" nagenoeg 0 procent. Het gemak waarmee ze probleemgroepen tot slachtoffer bombarderen, is bizar.quote:Op maandag 9 februari 2015 17:55 schreef Momo... het volgende:
Ze willen zetels hebben dus ze vertellen precies wat de vooral Turkse moslim achterban wil horen.
Eigenlijk precies hetzelfde wat Wilders doet.
Marteltoewensing, tr gemacht.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:28 schreef bijdehand het volgende:
Ik pleit voor het Ministerie van Liefde voor deze heren
fascist/moslim gespotquote:
Jezus, er komt ook geen einde aan hun idioteriequote:Op maandag 9 februari 2015 17:50 schreef Elfletterig het volgende:
Ze hebben nu al een probleem. GGZ Friesland is boos op ze. Zie: www.denk.nl
Of beter gezegd: http://www.denk.nl/politi(...)iesland#.VNjkofmG9qB
[..]
[ afbeelding ]
Links Denk van GGZ Friesland, rechts het partijlogo van Denk.
twitter:partijdenk twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 18:48:09Na gesprekken met merkenrecht advocaten blijkt dat wij de algemene term #Denk gewoon kunnen voeren als partijnaam. http://t.co/o2F0HDHEeC reageer retweet
Het woord misschien wel, maar niet de blauwe letters met deels wel deels niet afgeronde hoeken enzo. Die ze zo te zien nog steeds wel gebruiken. Wat een prutsers.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:53 schreef Elfletterig het volgende:
Op een nieuw Twitter-account, dat zich uitgeeft als officieel account van de partij Denk, staat:twitter:partijdenk twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 18:48:09Na gesprekken met merkenrecht advocaten blijkt dat wij de algemene term #Denk gewoon kunnen voeren als partijnaam. http://t.co/o2F0HDHEeC reageer retweet
Ik ga dan denk ik toch voor 'tuig'quote:Op maandag 9 februari 2015 11:24 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Marokkaanse Nederlanders, etnische diverse achtergrond, van vreemde komaf, exotische achtergrond, culturele minderheid, etc. etc. Ze verzinnen echt wel weer een nieuwe term hoor. De term allochtoon is ook als bedacht als meer politiek correcte term.
Bron: Volkskrantquote:De nieuwe politieke beweging van Kuzu en Öztürk heeft grote plannen: afschaffing van het woord allochtoon; een racismeregister; een monument ter nagedachtenis van arbeidsmigratie in elke gemeente; Chinees, Arabisch en Turks als keuzevak in het basis- en voortgezet onderwijs; erkenning van de staat Palestina; bijzondere aandacht voor de positie van islamitisch onderwijs.
Tuurlijk niet. Deze 'partij' is nog inhoudslozer dan de onderbroek van Samsom.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:29 schreef BasEnAad het volgende:
Hebben ze ook een mening over zaken die relevant zijn?
Ik voel mij juist gediscrimineerd door hen. Bijzonder aandacht voor islamitisch onderwijs, dus als je niet op islamitisch onderwijs zit, moet je minder aandacht krijgen? Daarnaast, een racismeregister? Er is al een meldpunt voor discriminatie en die doet het goed.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:31 schreef 10minuteman het volgende:
Flikker op. Ik wil niet nog meer normen en waarden van dit soort primitievelingen zien.
Geen racisme maar absolute waarheid: men dient aan de normen en waarden van Nederland te houden en niet andersom.
quote:Kamerleden Kuzu en Öztürk willen af van termen ‘aandachtsgeile’ en ‘Turken’
De twee uit de PvdA gestapte Kamerleden Kuzu en Öztürk pleiten voor een ander taalgebruik in het integratiedebat. De tweemansfractie wil af van termen als ‘integratie’ en ‘allochtoon’. Wat Kuzu betreft houdt het daar echter niet op: “Taal heeft ook nadelen. Neem bijvoorbeeld de woorden ‘twee’, ‘aandachtsgeile’ en ‘Turken’. Dat kan alleen in een negatieve context gebruikt worden en sommige mensen worden daar slachtoffer van.”
Ook de termen ‘man’, ‘man,’ ‘man’, ‘wat’, ‘een’, ‘ongelooflijke’ en ‘droeftoeters’ hebben volgens de Kamerleden meer kwaad dan goed gedaan. Öztürk: “Ik krijg dagelijks dat soort begrippen in mijn mailbox en we moeten met elkaar vaststellen dat het averechts werkt.”
De tweemansfractie wil nog niet vooruitlopen op de vraag of ‘volkomen’ en ‘terecht’ ook verbannen zouden moeten worden.
Gewoon een nieuwe naam voor het loket van de bijstand.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:32 schreef nixxx het volgende:
Monument ter nagedachtenis aan arbeidsmigratieseriously.... Alsof het slavernij was...
Ik dacht die dat inmiddels behoorlijk volgescheten is?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:31 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Deze 'partij' is nog inhoudslozer dan de onderbroek van Samsom.
Fijn stukje van Speld was dat jaquote:
Zou mooie grap zijn als LuckyTV er een 'normaal' stukje van zou makenquote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:47 schreef DeJori het volgende:
Ik heb nog steeds het idee dat dit een grote grap is. Een real-life Lucky TV zegmaar.
Alsof dat moet.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:29 schreef BasEnAad het volgende:
Hebben ze ook een mening over zaken die relevant zijn?
Genoeg Turken en Marokkanen die op hem gaan stemmen omdat de partij Turkse partijleden heeft.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:41 schreef Varg89 het volgende:
Die Zeit ist reif, für unser neue Deutsches Reich?
Nee even zonder grappen, het moet toch niet gekker gaan worden? Wie neemt die partij nu serieus?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |