abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149502666
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:19 schreef kipknots het volgende:

[..]

Zelf vind ik de term allochtoon behoorlijk verrot. Het enige nut ervan lijkt om een onderscheid te maken tussen 'echte' autochtone Nederlanders en de allochtonen. Alsof je er nooit echt bij hoort.
Natuurlijk, het is een spuuglelijk woord met een vreemde connotatie. Maar het is er nu eenmaal wel. Net als apartheid. Die kun je in daden afschaffen, maar het woord blijft gewoon bestaan.

Je lost geen problemen op door te doen alsof ze er niet zijn. Je integreert niet beter als het woord 'allochtoon' niet meer gebruikt mag worden.
pi_149502749
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:19 schreef kipknots het volgende:

[..]

Zelf vind ik de term allochtoon behoorlijk verrot. Het enige nut ervan lijkt om een onderscheid te maken tussen 'echte' autochtone Nederlanders en de allochtonen. Alsof je er nooit echt bij hoort.
Marokkaanse Nederlanders, etnische diverse achtergrond, van vreemde komaf, exotische achtergrond, culturele minderheid, etc. etc. Ze verzinnen echt wel weer een nieuwe term hoor. De term allochtoon is ook als bedacht als meer politiek correcte term.
pi_149503383
Dat veel Nederlanders zich niet meer met de gevestigde politiek indentificeren zal allemaal best wel, maar om dan maar op een paar van de pot gerukte Turken te gaan stemmen is wellicht een tikkie too much. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_149503391
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:24 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Marokkaanse Nederlanders, etnische diverse achtergrond, van vreemde komaf, exotische achtergrond, culturele minderheid, etc. etc. Ze verzinnen echt wel weer een nieuwe term hoor. De term allochtoon is ook als bedacht als meer politiek correcte term.
Met maatschappijleer hadden we in het lokaal zo'n spotprentje hangen met een allochtoon die van plaatje naar plaatje steeds ouder wordt en als "gastarbeider", "buitenlander", "medelander", "allochtoon" etc. wordt betiteld omdat telkens het oude woord met een negatieve betekenis door een nieuw neutraal woord vervangen moest worden. :D
pi_149503747
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Met maatschappijleer hadden we in het lokaal zo'n spotprentje hangen met een allochtoon die van plaatje naar plaatje steeds ouder wordt en als "gastarbeider", "buitenlander", "medelander", "allochtoon" etc. wordt betiteld omdat telkens het oude woord met een negatieve betekenis door een nieuw neutraal woord vervangen moest worden. :D
Dan hebben wij waarschijnlijk hetzelfde boek gehad ik ken die spotprent namelijk ook :D. En daar ook net aan denken :D
pi_149503937
quote:
99s.gif Op maandag 9 februari 2015 10:28 schreef bijdehand het volgende:
Ik pleit voor het Ministerie van Liefde voor deze heren O+
Een ministerie van Herenliefde wellicht? :)
-XOXO-
pi_149504458
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 07:20 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Lekker omgedraaide wereld dit :')

Zolang zij niet integreren kan ik ze niet accepteren :{w
_O_
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_149504507
quote:
6s.gif Op maandag 9 februari 2015 08:05 schreef I-care het volgende:
Criminelen worden verdwaalden!

Overtreding wordt ontdekken!
_O-
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_149506260
quote:
Kamerleden Kuzu en Öztürk willen af van termen ‘aandachtsgeile’ en ‘Turken’
Ook ‘twee’, ‘ongelooflijke’ en ‘droeftoeters’ voortaan taboe

De twee uit de PvdA gestapte Kamerleden Kuzu en Öztürk pleiten voor een ander taalgebruik in het integratiedebat. De tweemansfractie wil af van termen als ‘integratie’ en ‘allochtoon’. Wat Kuzu betreft houdt het daar echter niet op: “Taal heeft ook nadelen. Neem bijvoorbeeld de woorden ‘twee’, ‘aandachtsgeile’ en ‘Turken’. Dat kan alleen in een negatieve context gebruikt worden en sommige mensen worden daar slachtoffer van.”

Ook de termen ‘man’, ‘man,’ ‘man’, ‘wat’, ‘een’, ‘ongelooflijke’ en ‘droeftoeters’ hebben volgens de Kamerleden meer kwaad dan goed gedaan. Öztürk: “Ik krijg dagelijks dat soort begrippen in mijn mailbox en we moeten met elkaar vaststellen dat het averechts werkt.”

De tweemansfractie wil nog niet vooruitlopen op de vraag of ‘volkomen’ en ‘terecht’ ook verbannen zouden moeten worden.

speld
pi_149514087
Ze hebben nu al een probleem. GGZ Friesland is boos op ze. Zie: www.denk.nl
Of beter gezegd: http://www.denk.nl/politi(...)iesland#.VNjkofmG9qB

quote:
Politieke beweging Kuzu en Öztürk maakt inbreuk op naam en logo Denk van GGZ Friesland

Persverklaring

Oud-PvdA Kamerleden Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk hebben op 9 februari hun nieuwe partij ‘Denk’ gepresenteerd. De politici hebben een naam gekozen die identiek is aan onze naam Denk, onderdeel van GGZ Friesland. Bovendien hebben ze een logo gekozen dat ook qua kleurgebruik en typografie opvallend veel gelijkenissen toont met het logo van Denk basis-GGZ.

Denk biedt mensen met lichte en matig-ernstige psychische klachten behandeling binnen de generalistische basis GGZ . Denk is sinds augustus 2010 een geregistreerde merknaam van GGZ Friesland. Niet alleen binnen Friesland is Denk een bekende naam, ook buiten Friesland heeft Denk veel bekendheid gekregen met bijvoorbeeld de virtual reality therapie. Bij Denk Basis GGZ bieden we als enige instelling in Nederland een duale behandeling met behulp van virtual reality. De virtual reality behandeling wordt in twee vormen aangeboden: bij Denk in de behandelruimte met behulp van de Oculus Rift en gewoon thuis, met behulp van de Google Cardboard. GGZ Friesland waar Denk een onderdeel van is, biedt een volledig en gevarieerd aanbod aan mensen met (ernstige) psychische problemen en psychiatrische stoornissen.

Via deze verklaring laten Denk en GGZ Friesland weten geen enkele binding te hebben met deze politieke partij en hier ook niet mee geassocieerd te willen worden. Het is niet acceptabel dat deze politieke partij heeft gekozen voor de naam die wij met Denk al jarenlang voeren. Ook het gebruik van dit opmerkelijk gelijkende logo is niet aanvaardbaar. De associatie die ontstaat met de politieke partij, is schadelijk voor ons imago.

Wij zijn van mening dat de nieuwe partij inbreuk maakt op onze merk- en handelsnaamrechten op “Denk”. Indien de nieuwe partij haar naam en logo niet wijzigt, ziet GGZ Friesland zich genoodzaakt juridische stappen te ondernemen tegen dit gebruik van de naam en het beeldmerk van Denk door de heren Kuzu en Öztürk.

Links Denk van GGZ Friesland, rechts het partijlogo van Denk.
  maandag 9 februari 2015 @ 17:55:34 #71
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_149514189
Ze willen zetels hebben dus ze vertellen precies wat de vooral Turkse moslim achterban wil horen.
Eigenlijk precies hetzelfde wat Wilders doet.
pi_149514267
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 13:27 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

:D.
I´m back.
pi_149514371
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:55 schreef Momo... het volgende:
Ze willen zetels hebben dus ze vertellen precies wat de vooral Turkse moslim achterban wil horen.
Eigenlijk precies hetzelfde wat Wilders doet.
Zit wat in, alleen bevat Wilders' verhaal nog een bepaald gehalte (10-15 procent) aan realisme. Dat is in de uitlatingen van "Denk" nagenoeg 0 procent. Het gemak waarmee ze probleemgroepen tot slachtoffer bombarderen, is bizar.

En het "argument" van "Ja, maar ze zijn hier geboren" begint ook strontvervelend te worden. Uit alles blijkt dat velen zich verre van Nederlander voelen.
  maandag 9 februari 2015 @ 18:07:56 #74
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_149514487
quote:
99s.gif Op maandag 9 februari 2015 10:28 schreef bijdehand het volgende:
Ik pleit voor het Ministerie van Liefde voor deze heren O+
Marteltoewensing, tr gemacht.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_149514626
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 18:07 schreef DeJori het volgende:

[..]

Marteltoewensing, tr gemacht.
fascist/moslim gespot
tr gemacht
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_149515101
quote:
10s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:50 schreef Elfletterig het volgende:
Ze hebben nu al een probleem. GGZ Friesland is boos op ze. Zie: www.denk.nl
Of beter gezegd: http://www.denk.nl/politi(...)iesland#.VNjkofmG9qB

[..]

[ afbeelding ]
Links Denk van GGZ Friesland, rechts het partijlogo van Denk.
Jezus, er komt ook geen einde aan hun idioterie :')
  maandag 9 februari 2015 @ 18:33:35 #77
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_149515265
Wie moet wat dan accepteren?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_149546546
Op een nieuw Twitter-account, dat zich uitgeeft als officieel account van de partij Denk, staat:

partijdenk twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 18:48:09 Na gesprekken met merkenrecht advocaten blijkt dat wij de algemene term #Denk gewoon kunnen voeren als partijnaam. http://t.co/o2F0HDHEeC reageer retweet
pi_149546681
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 18:53 schreef Elfletterig het volgende:
Op een nieuw Twitter-account, dat zich uitgeeft als officieel account van de partij Denk, staat:

partijdenk twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 18:48:09 Na gesprekken met merkenrecht advocaten blijkt dat wij de algemene term #Denk gewoon kunnen voeren als partijnaam. http://t.co/o2F0HDHEeC reageer retweet
Het woord misschien wel, maar niet de blauwe letters met deels wel deels niet afgeronde hoeken enzo. Die ze zo te zien nog steeds wel gebruiken. Wat een prutsers. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2015 18:58:38 ]
pi_149549982
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:24 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik ga dan denk ik toch voor 'tuig'
pi_149550265
quote:
De nieuwe politieke beweging van Kuzu en Öztürk heeft grote plannen: afschaffing van het woord allochtoon; een racismeregister; een monument ter nagedachtenis van arbeidsmigratie in elke gemeente; Chinees, Arabisch en Turks als keuzevak in het basis- en voortgezet onderwijs; erkenning van de staat Palestina; bijzondere aandacht voor de positie van islamitisch onderwijs.

Bron: Volkskrant

Ik vind dit een zeer zwak en populistisch programma. De partij is bijzonder allochtoon-gericht, waardoor ik mij een beetje gediscrimineerd voel als autochtoon, om heel eerlijk te zijn. Daarnaast, bijzonder aandacht voor islamitisch onderwijs? De verzuiling is allang afgelopen, we hoeven daar niet meer naartoe.
#freefrederike
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:29:50 #82
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_149550365
Hebben ze ook een mening over zaken die relevant zijn?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:31:25 #83
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_149550413
Flikker op. Ik wil niet nog meer normen en waarden van dit soort primitievelingen zien.

Geen racisme maar absolute waarheid: men dient aan de normen en waarden van Nederland te houden en niet andersom.
pi_149550415
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:29 schreef BasEnAad het volgende:
Hebben ze ook een mening over zaken die relevant zijn?
Tuurlijk niet. Deze 'partij' is nog inhoudslozer dan de onderbroek van Samsom.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_149550450
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:31 schreef 10minuteman het volgende:
Flikker op. Ik wil niet nog meer normen en waarden van dit soort primitievelingen zien.

Geen racisme maar absolute waarheid: men dient aan de normen en waarden van Nederland te houden en niet andersom.
Ik voel mij juist gediscrimineerd door hen. Bijzonder aandacht voor islamitisch onderwijs, dus als je niet op islamitisch onderwijs zit, moet je minder aandacht krijgen? Daarnaast, een racismeregister? Er is al een meldpunt voor discriminatie en die doet het goed.
#freefrederike
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:32:49 #86
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_149550457
Monument ter nagedachtenis aan arbeidsmigratie :') seriously.... Alsof het slavernij was...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_149550506
quote:
Kamerleden Kuzu en Öztürk willen af van termen ‘aandachtsgeile’ en ‘Turken’

De twee uit de PvdA gestapte Kamerleden Kuzu en Öztürk pleiten voor een ander taalgebruik in het integratiedebat. De tweemansfractie wil af van termen als ‘integratie’ en ‘allochtoon’. Wat Kuzu betreft houdt het daar echter niet op: “Taal heeft ook nadelen. Neem bijvoorbeeld de woorden ‘twee’, ‘aandachtsgeile’ en ‘Turken’. Dat kan alleen in een negatieve context gebruikt worden en sommige mensen worden daar slachtoffer van.”

Ook de termen ‘man’, ‘man,’ ‘man’, ‘wat’, ‘een’, ‘ongelooflijke’ en ‘droeftoeters’ hebben volgens de Kamerleden meer kwaad dan goed gedaan. Öztürk: “Ik krijg dagelijks dat soort begrippen in mijn mailbox en we moeten met elkaar vaststellen dat het averechts werkt.”

De tweemansfractie wil nog niet vooruitlopen op de vraag of ‘volkomen’ en ‘terecht’ ook verbannen zouden moeten worden.
pi_149550511
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:32 schreef nixxx het volgende:
Monument ter nagedachtenis aan arbeidsmigratie :') seriously.... Alsof het slavernij was...
Gewoon een nieuwe naam voor het loket van de bijstand.
pi_149550518
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:31 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. Deze 'partij' is nog inhoudslozer dan de onderbroek van Samsom.
Ik dacht die dat inmiddels behoorlijk volgescheten is?
pi_149550549
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:34 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ah, de twee meneertjes willen dus aan censuur doen. :')
#freefrederike
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')