Bullshitquote:Op maandag 9 februari 2015 08:30 schreef Aether het volgende:
[..]
Bij integratie passen twee partijen zich aanelkaar aan dus heel vreemd is deze stelling niet.
Honderdduizenden kinderenquote:"Al die honderdduizenden kinderen die jaarlijks een uitstapje maken naar de Tweede Kamer, krijgen dan ook een rondleiding door dit museum om de geschiedenis van kolonialisering en slavernij met elkaar te leren kennen", aldus Öztürk.
Wat moet ik doen dan? De hele suggestie dat ik iets zou moeten doen voor mensen die hier vrijwillig heenkomen is al van de zotte.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:19 schreef WJMW het volgende:
[..]
wat snap je niet van "dit zal van alle bevolkingsgroepen moeten komen."
Zelf vind ik de term allochtoon behoorlijk verrot. Het enige nut ervan lijkt om een onderscheid te maken tussen 'echte' autochtone Nederlanders en de allochtonen. Alsof je er nooit echt bij hoort.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:24 schreef Mystikvm het volgende:
De opmerking over newspeak is terecht. Woorden "afschaffen"Taal moet ongemoeid blijven en geeft perfect uiting aan de mentaliteit van het volk. Met die mentaliteit hebben de heren een probleem, niet met het woord. Mentaliteiten schaf je niet af, hoe zeer je het er ook mee oneens bent.
Dat slavernijmuseum lijkt me prima. Het is nooit slecht om een blinde vlek zichtbaar te maken. Dat hebben andere landen (m.u.v. bijvoorbeeld Japan) ook gewoon gedaan en het is echt geen knieval richting 'blankenhaters'.
Verder zijn deze heren nog volop met hun hoofd in de roze wolk van de jaren '90 waarin dit soort vreemde proefballonnetjes elke week werden opgelaten. Gelukkig zijn we wat volwassener geworden.
Natuurlijk, het is een spuuglelijk woord met een vreemde connotatie. Maar het is er nu eenmaal wel. Net als apartheid. Die kun je in daden afschaffen, maar het woord blijft gewoon bestaan.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:19 schreef kipknots het volgende:
[..]
Zelf vind ik de term allochtoon behoorlijk verrot. Het enige nut ervan lijkt om een onderscheid te maken tussen 'echte' autochtone Nederlanders en de allochtonen. Alsof je er nooit echt bij hoort.
Marokkaanse Nederlanders, etnische diverse achtergrond, van vreemde komaf, exotische achtergrond, culturele minderheid, etc. etc. Ze verzinnen echt wel weer een nieuwe term hoor. De term allochtoon is ook als bedacht als meer politiek correcte term.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:19 schreef kipknots het volgende:
[..]
Zelf vind ik de term allochtoon behoorlijk verrot. Het enige nut ervan lijkt om een onderscheid te maken tussen 'echte' autochtone Nederlanders en de allochtonen. Alsof je er nooit echt bij hoort.
Met maatschappijleer hadden we in het lokaal zo'n spotprentje hangen met een allochtoon die van plaatje naar plaatje steeds ouder wordt en als "gastarbeider", "buitenlander", "medelander", "allochtoon" etc. wordt betiteld omdat telkens het oude woord met een negatieve betekenis door een nieuw neutraal woord vervangen moest worden.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:24 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Marokkaanse Nederlanders, etnische diverse achtergrond, van vreemde komaf, exotische achtergrond, culturele minderheid, etc. etc. Ze verzinnen echt wel weer een nieuwe term hoor. De term allochtoon is ook als bedacht als meer politiek correcte term.
Dan hebben wij waarschijnlijk hetzelfde boek gehad ik ken die spotprent namelijk ookquote:Op maandag 9 februari 2015 11:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Met maatschappijleer hadden we in het lokaal zo'n spotprentje hangen met een allochtoon die van plaatje naar plaatje steeds ouder wordt en als "gastarbeider", "buitenlander", "medelander", "allochtoon" etc. wordt betiteld omdat telkens het oude woord met een negatieve betekenis door een nieuw neutraal woord vervangen moest worden.
Een ministerie van Herenliefde wellicht?quote:Op maandag 9 februari 2015 10:28 schreef bijdehand het volgende:
Ik pleit voor het Ministerie van Liefde voor deze heren
quote:Op maandag 9 februari 2015 07:20 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Lekker omgedraaide wereld dit
Zolang zij niet integreren kan ik ze niet accepteren
quote:Op maandag 9 februari 2015 08:05 schreef I-care het volgende:
Criminelen worden verdwaalden!
Overtreding wordt ontdekken!
quote:Kamerleden Kuzu en Öztürk willen af van termen ‘aandachtsgeile’ en ‘Turken’
Ook ‘twee’, ‘ongelooflijke’ en ‘droeftoeters’ voortaan taboe
De twee uit de PvdA gestapte Kamerleden Kuzu en Öztürk pleiten voor een ander taalgebruik in het integratiedebat. De tweemansfractie wil af van termen als ‘integratie’ en ‘allochtoon’. Wat Kuzu betreft houdt het daar echter niet op: “Taal heeft ook nadelen. Neem bijvoorbeeld de woorden ‘twee’, ‘aandachtsgeile’ en ‘Turken’. Dat kan alleen in een negatieve context gebruikt worden en sommige mensen worden daar slachtoffer van.”
Ook de termen ‘man’, ‘man,’ ‘man’, ‘wat’, ‘een’, ‘ongelooflijke’ en ‘droeftoeters’ hebben volgens de Kamerleden meer kwaad dan goed gedaan. Öztürk: “Ik krijg dagelijks dat soort begrippen in mijn mailbox en we moeten met elkaar vaststellen dat het averechts werkt.”
De tweemansfractie wil nog niet vooruitlopen op de vraag of ‘volkomen’ en ‘terecht’ ook verbannen zouden moeten worden.
speld
quote:Politieke beweging Kuzu en Öztürk maakt inbreuk op naam en logo Denk van GGZ Friesland
Persverklaring
Oud-PvdA Kamerleden Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk hebben op 9 februari hun nieuwe partij ‘Denk’ gepresenteerd. De politici hebben een naam gekozen die identiek is aan onze naam Denk, onderdeel van GGZ Friesland. Bovendien hebben ze een logo gekozen dat ook qua kleurgebruik en typografie opvallend veel gelijkenissen toont met het logo van Denk basis-GGZ.
Denk biedt mensen met lichte en matig-ernstige psychische klachten behandeling binnen de generalistische basis GGZ . Denk is sinds augustus 2010 een geregistreerde merknaam van GGZ Friesland. Niet alleen binnen Friesland is Denk een bekende naam, ook buiten Friesland heeft Denk veel bekendheid gekregen met bijvoorbeeld de virtual reality therapie. Bij Denk Basis GGZ bieden we als enige instelling in Nederland een duale behandeling met behulp van virtual reality. De virtual reality behandeling wordt in twee vormen aangeboden: bij Denk in de behandelruimte met behulp van de Oculus Rift en gewoon thuis, met behulp van de Google Cardboard. GGZ Friesland waar Denk een onderdeel van is, biedt een volledig en gevarieerd aanbod aan mensen met (ernstige) psychische problemen en psychiatrische stoornissen.
Via deze verklaring laten Denk en GGZ Friesland weten geen enkele binding te hebben met deze politieke partij en hier ook niet mee geassocieerd te willen worden. Het is niet acceptabel dat deze politieke partij heeft gekozen voor de naam die wij met Denk al jarenlang voeren. Ook het gebruik van dit opmerkelijk gelijkende logo is niet aanvaardbaar. De associatie die ontstaat met de politieke partij, is schadelijk voor ons imago.
Wij zijn van mening dat de nieuwe partij inbreuk maakt op onze merk- en handelsnaamrechten op “Denk”. Indien de nieuwe partij haar naam en logo niet wijzigt, ziet GGZ Friesland zich genoodzaakt juridische stappen te ondernemen tegen dit gebruik van de naam en het beeldmerk van Denk door de heren Kuzu en Öztürk.
Zit wat in, alleen bevat Wilders' verhaal nog een bepaald gehalte (10-15 procent) aan realisme. Dat is in de uitlatingen van "Denk" nagenoeg 0 procent. Het gemak waarmee ze probleemgroepen tot slachtoffer bombarderen, is bizar.quote:Op maandag 9 februari 2015 17:55 schreef Momo... het volgende:
Ze willen zetels hebben dus ze vertellen precies wat de vooral Turkse moslim achterban wil horen.
Eigenlijk precies hetzelfde wat Wilders doet.
Marteltoewensing, tr gemacht.quote:Op maandag 9 februari 2015 10:28 schreef bijdehand het volgende:
Ik pleit voor het Ministerie van Liefde voor deze heren
fascist/moslim gespotquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |