abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 februari 2015 @ 21:39:21 #51
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149489178
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:32 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Die had je het liefst in 1990. Nu zijn we 25 jaar verder en heb je een generatie die je oprecht in je camo beschminkte gezichtje uitlacht als je ze probeert te commanderen. Waarom zou ik me iets aantrekken van een beroepssoldaat en defensie? Omdat ze hard schreeuwen en een klein beetje proberen te manipuleren?

Haha man kom op, jij leeft in Full Metal Jacket, niet in Nederland anno 2015. Groepsdruk gaat pas meespelen als je een groep hebt die voor 70% of meer al aan je kant staat.

Maar mijn hele generatie hoeft niets meer te weten van defensie en de staat. Ik ben geen uitzondering maar behoor in dit geval zelfs tot de overgrote meerderheid.
Zoals je had kunnen lezen ben ik een tegenstander van de dienstplicht. Maar dat "doe ik toch lekker niet" gaat je nog tegen vallen. Ik heb ze zien komen en gaan. Tegenwoordig bestaan ze ook nog hoor, lui die bij kutopdrachten menen dat het allemaal niet hoeft.
  zondag 8 februari 2015 @ 21:41:19 #52
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149489302
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zoals je had kunnen lezen ben ik een tegenstander van de dienstplicht. Maar dat "doe ik toch lekker niet" gaat je nog tegen vallen. Ik heb ze zien komen en gaan. Tegenwoordig bestaan ze ook nog hoor, lui die bij kutopdrachten menen dat het allemaal niet hoeft.
Dat klopt, ik bedoel ook niets als persoonlijke opmerking jegens jou :)

Maar kan je nagaan, als je bij vrijwillige soldaten al weerstand treft. Dan is het toch naïef om te denken dat je bijvoorbeeld Sjonnie/Henk/Angelo/Mohammed/Ali uit de achterbuurt en zijn kampmaatjes ooit nog onder controle krijgt?
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_149489327
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

_O-

Het ging mij er even om dat de grootste "doe ik niet, wil ik niet, bekijk het maar" figuren over het algemeen vrij vlot in de pas lopen en dan vaak de betere soldaten/ korporaals blijken te zijn. ;)

De dienstplichtigen in het gareel krijgen was heel simpel, geef die club een gezamelijke vijand (het kader) en binnen een week heb je al voor 80% een groep gekweekt.
Ik vind het gewoon een raar plan om hardwerkende ijverige studenten die er ook zijn, tegen hun wil dienstplicht op te leggen, terwijl ze in die tijd net zo goed kunnen studeren. Sommige vinden het leuk en sommige zullen er een pesthekel aan hebben en bij die laatste groep zal denk ik de hele bedoeling ervan wegvallen. Tuurlijk zijn er jongeren die gebrek hebben aan discipline en maling hebben aan anders, maar om daarvoor alle jongeren op te zadelen met dienstplicht voel ik niet zo.
pi_149489394
Het lijkt mij toch dat we veel beter kunnen investeren in de krijgsmacht om het kwalitatief naar een hoger peil te krijgen voor de taken die ze wel van de politiek moeten doen. Qua terrorisme bestrijding en oorlog tegen ISIS heb je volgens mij juist helemaal niets aan de dienstplicht dan is het zelfs geldverspilling terwijl je geld tekort komt bij politie, justitie, marechaussee en rechterlijke macht.

Het hele idee van een oorlog voeren om Nederlandse grondgebied is volgens mij behoorlijk achterhaalt sinds de Navo en de kernbommen.

Als je iets wil doen om de jongeren iets te leren dan lijkt mij investeren in onderwijs de juiste weg.
  zondag 8 februari 2015 @ 21:45:02 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149489444
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

met de meeste studenten komt het helemaal goed zodra ze aan het werk gaan. lijkt me niet nodig om miljarden paar jaar te gaan spenderen zodat studenten op tijd naar college gaan.
Inderdaad. Het gros van de jongeren gaat naar school.studie en gaat daarna gewoon aan het werk. En die zou je dan een half jaar een peperdure bezigheidstherapie gaan opleggen.

En dat allemaal voor vage doelstellingen als "meer discipline" zonder dat er uberhaupt vastgesteld is dat daar een algemeen probleem mee is.
  zondag 8 februari 2015 @ 21:45:20 #57
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_149489457
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:42 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Maar kan je nagaan, als je bij vrijwillige soldaten al weerstand treft. Dan is het toch naïef om te denken dat je bijvoorbeeld Sjonnie/Henk/Angelo/Mohammed/Ali uit de achterbuurt en zijn kampmaatjes ooit nog onder controle krijgt?
Sjonnie, Henk en Angelo mogen dan op hun locale woonwagenkamp heel stoer zijn. In de oude tijd dat er nog dienstplicht was, legden ze het toch echt af tegen het kader.
En met de juiste mensen op de juiste plaats is dat tegenwoordig nog net zo.
pi_149489508
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Die sectoren hebben meer aan ondersteuning van een kleiner clubje nieuwe echte nieuwe medewerkers in plaats van jongeren die na een half jaar weer weg zijn.
Waarvan jouw partij vervolgens de vakbonden kapotmaakt, ik vraag me af hoe jij het toch durft te hebben voor de schade voor de zorgsector terwijl jij een deconstructief neoliberaal blok vertegenwoordigt, dacht je dit serieus met slechts marktwerking te kunnen invullen?!

[..]

quote:
Hoe is het ieder half jaar opnieuw moeten inwerken van mensen die een half jaar later weer weg zijn efficienter?
Omdat het ongetwijfeld niet de hoogstaande klusjes zijn waarvan jij nu suggereert dat het zijn, het zijn de klusjes die de professionele werknemers veel druk wegneemt, zoals je ongetwijfeld weet hebben veel medewerkers hun echte taken uit te voeren omdat ze van alles moeten doen waarvoor ze eigenlijk niet zijn opgeleid.

[..]

quote:
Waarom zouden bedrijven hier geld aan geven? Wat worden ze er beter van?
Ooit van PPP's gehoord? Zeer succesvol in het buitenland waarom zouden we dit niet op Nederland kunnen betrekken?

[..]

quote:
Hoe dan precies?
Omdat dienstplicht niet gratis is....................
Ook de eerder genoemde PPP's kunnen daarbij helpen, of behoor jij tot die groep die zich er bij voorbaat al neerlegt dat er nieuwe opkomende landen zijn, waar het lastig is om tegen op te boksen dus zo.
  zondag 8 februari 2015 @ 21:46:46 #59
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149489533
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:45 schreef Hamlapje het volgende:

[..]

Sjonnie, Henk en Angelo mogen dan op hun locale woonwagenkamp heel stoer zijn. In de oude tijd dat er nog dienstplicht was, legden ze het toch echt af tegen het kader.
Sjonnie, Henk en Angelo worden waarschijnlijk bij voorbaat afgekeurd, dus de hele discussie wie het af zal leggen is nutteloos.
  zondag 8 februari 2015 @ 21:47:19 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149489555
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

En ach, ik zou me denk ik best vermaakt hebben in dienst.

Maar het is toch beter voor de belastingbetaler geweest dat ik dat niet meer hoefde.
  zondag 8 februari 2015 @ 21:48:38 #61
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149489606
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:42 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Als je ze allemaal bijelkaar zet wordt dat een lastig verhaal. Maar als je eea wat slim verdeelt is het wel te doen.

Vroeger had je ook echt van die tuigclubs binnen defensie zoals IBC en de Werktroepen bv. Die waren voor alles en nog wat ongeschikt en kwamen daar terecht. Als die een avondje gingen darten deden ze dat met bijlen bv. :')

Maar als je met die lui het veld in moest gingen ze als de brandweer.
pi_149489659
quote:

[..]

Joh, ik ben geen Sjonnie of Angelo maar voor mij is defensie ook al een lachertje. Het leger en de soldaten staan toch vooral bekend als wat kneuzige mannen van een bepaald niveau. In de oude tijd waren die mannen met hun geschreeuw nog indrukwekkend, nu niet meer. Het stelt geen reet meer voor.

Je maakt gewoon geen indruk meer met die spelletjes.
pi_149489725
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Man, jij hebt echt rare gedachtekronkels.

1) Waarom zou je 600 miljoen aan het leger geven om dat te doen, als je voor een fractie van het geld Chinees en Russisch kunt aanbieden op iedere school en bovendien flyers over University College naar iedere Nederlandse leerling kan sturen?
2) Waarom zou iedereen professor of volwaardig staatsman moeten kunnen worden? Sommige mensen zijn daar nou eenmaal niet slim genoeg voor.
3) Hoe zou dienstplicht er in godsnaam voor kunnen zorgen dat iedereen professor of een volwaardig staatsman kan worden?
4) Onderwijs is flink veranderd sinds jij naar school ging, grootvader. Lessen worden niet meer in het Latijn gegeven, de leraar hoeft niet meer zelf kolen mee te nemen om het lokaal te verwarmen en jongens en meisjes krijgen samen les.
Wat een onzin, waarom verwacht je van mij overigens wel telkens serieus deze discussie aan te gaan en te reageren terwijl jij mijn antwoorden zonder welke vorm van argumentatie of negeert of op ridicule wijze afdoet als onzin, die houding mag je bijstellen ik neem aan dat je dat toch wel ergens in jouw onderwijsverleden hebt geleerd.

1) Omdat dat geld voor dienstplicht een veel bredere maatschappelijke gevolgen heeft. Je blijft je focussen op een kleine groep die dus daadwerkelijk een universitaire studie afmaakt op een of andere manier.
2) Misschien, maar nogmaals, jij richt je wel uitsluitend op dat exclusieve groepje in jouw antwoorden hierboven of in ieder geval wek je die suggestie.
3) Omdat een opleiding je geen feeling geeft met de maatschappij, het is nogmaals voornamelijk theorie, de praktijk wordt verwaarloosd, veel studies hebben niet eens een verplichte stage ingebakken, dat ontneemt jongeren ontzettend veel verantwoordelijkheid en professionaliteit als ze niet zelf op zoek gaan.
4) Ik vermoed dat ik een stuk jonger ben dan jij dus doe eens rustig.
  zondag 8 februari 2015 @ 21:53:27 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149489798
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:46 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarvan jouw partij vervolgens de vakbonden kapotmaakt, ik vraag me af hoe jij het toch durft te hebben voor de schade voor de zorgsector terwijl jij een deconstructief neoliberaal blok vertegenwoordigt, dacht je dit serieus met slechts marktwerking te kunnen invullen?!
Ik denk gewoon niet dat er iemand blij wordt van jouw idee.

quote:
Omdat het ongetwijfeld niet de hoogstaande klusjes zijn waarvan jij nu suggereert dat het zijn, het zijn de klusjes die de professionele werknemers veel druk wegneemt, zoals je ongetwijfeld weet hebben veel medewerkers hun echte taken uit te voeren omdat ze van alles moeten doen waarvoor ze eigenlijk niet zijn opgeleid.
En hoe wordt het daardoor goedkoper? Omdat je dan professionele medewerkers kan ontslaan?

quote:
Ooit van PPP's gehoord? Zeer succesvol in het buitenland waarom zouden we dit niet op Nederland kunnen betrekken?

Omdat dienstplicht niet gratis is....................
Ook de eerder genoemde PPP's kunnen daarbij helpen, of behoor jij tot die groep die zich er bij voorbaat al neerlegt dat er nieuwe opkomende landen zijn, waar het lastig is om tegen op te boksen dus zo.
Ik heb geen idee wat PPP's zijn dus kom maar met die business case.
  zondag 8 februari 2015 @ 21:54:25 #65
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_149489842
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:50 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Joh, ik ben geen Sjonnie of Angelo maar voor mij is defensie ook al een lachertje. Het leger en de soldaten staan toch vooral bekend als wat kneuzige mannen van een bepaald niveau. In de oude tijd waren die mannen met hun geschreeuw nog indrukwekkend, nu niet meer. Het stelt geen reet meer voor.

Dienstplicht zou er ook voor kunnen zorgen dat mensen met vooroordelen wat meer inzicht krijgen in een organisatie. Dan zou je er bijvoorbeeld achterkomen dat er binnen defensie banen zijn op verschillende niveaus, en dat er zelfs de nodige experts op bepaalde vakgebieden rondlopen.
pi_149489876
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:54 schreef Hamlapje het volgende:

[..]

Dienstplicht zou er ook voor kunnen zorgen dat mensen met vooroordelen wat meer inzicht krijgen in een organisatie. Dan zou je er bijvoorbeeld achterkomen dat er binnen defensie banen zijn op verschillende niveaus, en dat er zelfs de nodige experts op bepaalde vakgebieden rondlopen.
Zijn er dan zoveel vacatures?
Make my day!
  zondag 8 februari 2015 @ 21:55:17 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149489880
quote:

[..]

Maar zijn Sjonnie, Henk en Angelo zich na hun diensttijd wezenlijk anders gaan gedragen of zijn ze gewoon weer in hun oude gewoonten teruggevallen?
pi_149489884
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als je ze allemaal bijelkaar zet wordt dat een lastig verhaal. Maar als je eea wat slim verdeelt is het wel te doen.

Vroeger had je ook echt van die tuigclubs binnen defensie zoals IBC en de Werktroepen bv. Die waren voor alles en nog wat ongeschikt en kwamen daar terecht. Als die een avondje gingen darten deden ze dat met bijlen bv. :')

Maar als je met die lui het veld in moest gingen ze als de brandweer.
Ja maar kom op, het is niet bepaald zo dat defensie geld/materieel/mankracht/ruimte etc heeft om dat allemaal te verdelen, faciliteren en coördineren.
  zondag 8 februari 2015 @ 21:56:18 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149489935
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:50 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Kadaverdiscipline is al een tijdje niet meer, (onder)officieren die menen dat het nog zo werkt zijn vrij snel bedankt voor de bewezen diensten.

Zie bv. deze docu: Befehl is Befehl!
  zondag 8 februari 2015 @ 21:56:54 #70
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_149489962
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:55 schreef agter het volgende:

[..]

Tegenwoordig niet meer geloof ik :X
pi_149489972
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:54 schreef Hamlapje het volgende:

[..]

Ja, maar daar hebben we dus scholen voor. School kan je namelijk ook vertellen welke banen waar te vinden zijn. Je hebt zelfs vooropleidingen Defensie.
pi_149490027
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:56 schreef Hamlapje het volgende:

[..]

Tegenwoordig niet meer geloof ik :X
Maar als we expres vacatures gaan creëeren, is dat dan niet "zoveel mogelijk ambtenaren aan een baan helpen"?
Make my day!
  zondag 8 februari 2015 @ 21:58:34 #73
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149490036
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:55 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, vooral in de technische hoek. Defensie staat de laatste jaren natuurlijk niet zo bekend als betrouwbare werkgever en de lui die vrij makkelijk een baan in de burgermaatschappij kunnen vinden trekken allemaal aan hun stutten.
pi_149490060
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:38 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Ok, nou, we zouden kunnen beginnen met het ombouwen van onze maatschappij op zowel sociaal-economisch als democratisch gebied. Want terwijl jij je druk maakt over dienstplichten en verantwoordelijkheden(die ik niet heb tov jou) zie ik vooral een financieel systeem wat op zijn eind loopt en een democratie die slechts nog poppenkast is.

Als jij dan eens gaat vechten, en ik hier gewoon mijn vak ga uitoefenen en daarnaast met de jongeren na ga denken over nieuwe vormen van samenleving en democratie(basisinkomen etc).

Daarbij ben ik jou geen enkele verantwoording schuldig. Maar ik ben bijvoorbeeld ook mantelzorger bij zieke gezinsleden en heb betere dingen te doen dan een soort "schuld" inlossen die ik niet heb.
Ten eerste heb jij wel degelijk verantwoordelijkheid ten opzichte van mij als Mede-Nederlander. Ten tweede gaat het mij niet zo zeer om het financiele stelsel of het in stand willen houden van een democratie die wellicht steeds minder een democratie is. Het gaat om enerzijds de samenleving te versterken waardoor die economische, politieke, en maatschappelijke hervormingen uberhaupt een weg naar buiten weten te vinden. Of had je verwacht dat deze geindividualiseerde maatschappij, bijna zonder groepen die opkomen voor belangen en daadwerkelijk een vuist kunnen maken, die hervormingen en transformatie zelf tot stand gaat brengen. Het werk dat jij doet als mantelzorger is al ideaal voor een sociale dienstplicht, laat staan de jongeren om jou heen die met dit werk in aanraking komen maar ook met andere jongeren met vergelijkbare problemen of denkwijzes, begrijp dat. Nederland zal als land veel sterker staan als je een grote groep jongeren nuttige vaardigheden en groepsprocessen bijbrengt.
  zondag 8 februari 2015 @ 21:59:16 #75
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149490064
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:55 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Ja maar kom op, het is niet bepaald zo dat defensie geld/materieel/mankracht/ruimte etc heeft om dat allemaal te verdelen, faciliteren en coördineren.
Klopt, is niet meer.
pi_149490115
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk gewoon niet dat er iemand blij wordt van jouw idee.
Kom op zeg, jij streeft met jouw partij naar een Europese staat, hoor wie het zegt.

[..]

quote:
En hoe wordt het daardoor goedkoper? Omdat je dan professionele medewerkers kan ontslaan?
Omdat het efficienter wordt.

[..]
quote:
Ik heb geen idee wat PPP's zijn dus kom maar met die business case.
http://www.rijksoverheid.(...)vate-partnerschappen

Interessant zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeParo op 08-02-2015 22:05:42 ]
  zondag 8 februari 2015 @ 22:00:17 #77
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_149490117
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar zijn Sjonnie, Henk en Angelo zich na hun diensttijd wezenlijk anders gaan gedragen of zijn ze gewoon weer in hun oude gewoonten teruggevallen?
Inclusief mijzelf, ken ik inderdaad wat mensen die als drop-out hun dienstplicht kwamen vervullen, die daardoor eens na gingen denken en behoorlijk goed terecht zijn gekomen.
Zonder dienstplicht was de kans best groot dat ik waarschijnlijk geen diploma's zou hebben gehaald en een hts opleiding zou hebben gevolgd.
pi_149490124
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kadaverdiscipline is al een tijdje niet meer, (onder)officieren die menen dat het nog zo werkt zijn vrij snel bedankt voor de bewezen diensten.

Zie bv. deze docu: Befehl is Befehl!
Ik realiseer me ook wel dat het tegenwoordig meer een eenheid vs the world idee is in vergelijking met de FullMetalJacket stijl van drillen. Maar een andere aankleding is ook slechts een andere aankleding. Het is nog steeds met zijn allen soldaatje spelen voor "vrijheid en democratie"(Voor olie en Amerika, bedoelen ze dan dus, heb ik geleerd)

En ik ga die docu straks even kijken, thanks
pi_149490448
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ten eerste heb jij wel degelijk verantwoordelijkheid ten opzichte van mij als Mede-Nederlander. Ten tweede gaat het mij niet zo zeer om het financiele stelsel of het in stand willen houden van een democratie die wellicht steeds minder een democratie is. Het gaat om enerzijds de samenleving te versterken waardoor die economische, politieke, en maatschappelijke hervormingen uberhaupt een weg naar buiten weten te vinden. Of had je verwacht dat deze geindividualiseerde maatschappij, bijna zonder groepen die opkomen voor belangen en daadwerkelijk een vuist kunnen maken, die hervormingen en transformatie zelf tot stand gaat brengen. Het werk dat jij doet als mantelzorger is al ideaal voor een sociale dienstplicht, laat staan de jongeren om jou heen die met dit werk in aanraking komen maar ook met andere jongeren met vergelijkbare problemen of denkwijzes, begrijp dat. Nederland zal als land veel sterker staan als je een grote groep jongeren nuttige vaardigheden en groepsprocessen bijbrengt.
Ik heb geen enkele verantwoordelijkheid ten opzichte van een ander mens omdat hij dan toevallig op hetzelfde stukje land is geboren. Grenzen zijn fictieve verzinsels en ik heb geen enkele band met jou.

De samenleving versterk je door mij vrij te laten en kansen te geven. Dan ga ik dat terugbetalen met belastinggeld en sociale dingen als mantelzorg. Maar als je mijn vrijheden beperkt dan verhuis ik op een bepaald moment lekker naar een land zonder vergrijzing en met minder belastingen.

Ik ben jou namelijk niets verschuldigd en je hebt geen enkele aanspraak op mijn vrijheid en tijd. Dat jij dienstplicht een goed idee vind, dat mag, en je stuurt je eigen kinderen maar lekker naar het leger. Maar bemoei je niet met mijn leven en kom al helemaal niet aan met nonsense-ereschulden.
  zondag 8 februari 2015 @ 22:07:36 #80
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149490606
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe dat op andere scholen geregeld is, maar op mijn middelbare school hadden we het vak vaardigheden educatie, dat precies dat deed. Daarbij zat ook nog de verplichte maatschappelijke stage inbegrepen, maar die is sinds kort afgeschaft.
  zondag 8 februari 2015 @ 22:11:50 #82
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149490709
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat een onzin, waarom verwacht je van mij overigens wel telkens serieus deze discussie aan te gaan en te reageren terwijl jij mijn antwoorden zonder welke vorm van argumentatie of negeert of op ridicule wijze afdoet als onzin, die houding mag je bijstellen ik neem aan dat je dat toch wel ergens in jouw onderwijsverleden hebt geleerd.

1) Omdat dat geld voor dienstplicht een veel bredere maatschappelijke gevolgen heeft. Je blijft je focussen op een kleine groep die dus daadwerkelijk een universitaire studie afmaakt op een of andere manier.
2) Misschien, maar nogmaals, jij richt je wel uitsluitend op dat exclusieve groepje in jouw antwoorden hierboven of in ieder geval wek je die suggestie.
3) Omdat een opleiding je geen feeling geeft met de maatschappij, het is nogmaals voornamelijk theorie, de praktijk wordt verwaarloosd, veel studies hebben niet eens een verplichte stage ingebakken, dat ontneemt jongeren ontzettend veel verantwoordelijkheid en professionaliteit als ze niet zelf op zoek gaan.
4) Ik vermoed dat ik een stuk jonger ben dan jij dus doe eens rustig.
Oh, je kunt gewoon niet lezen. Geen probleem.

Of eigenlijk wel een probleem, want jij hebt vast ook stemrecht. ;(
pi_149490797
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:06 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele verantwoordelijkheid ten opzichte van een ander mens omdat hij dan toevallig op hetzelfde stukje land is geboren. Grenzen zijn fictieve verzinsels en ik heb geen enkele band met jou.

De samenleving versterk je door mij vrij te laten en kansen te geven. Dan ga ik dat terugbetalen met belastinggeld en sociale dingen als mantelzorg. Maar als je mijn vrijheden beperkt dan verhuis ik op een bepaald moment lekker naar een land zonder vergrijzing en met minder belastingen.

Ik ben jou namelijk niets verschuldigd en je hebt geen enkele aanspraak op mijn vrijheid en tijd. Dat jij dienstplicht een goed idee vind, dat mag, en je stuurt je eigen kinderen maar lekker naar het leger. Maar bemoei je niet met mijn leven en kom al helemaal niet aan met nonsense-ereschulden.
Toeval bestaat niet, als jij meebetaalt aan die samenleving waar wij allebei deel vanuit maken, als jij gebruikt maakt van de samenleving waar wij allebei deel van uitmaken, dan hebben we een gedeelde verantwoordelijkheid ten opzichte van die maatschappij en dus ten opzichte van elkaar. Mocht je daar anders over willen denken, stop met het gebruik maken van al die faciliteiten, verscheur je paspoort, doe waar je zin in hebt maar noem je vooral geen Nederlander meer want kennelijk vind jij jezelf zo belangrijk dat je met vrijwel niemand te maken wilt hebben behalve je directe omgeving.

De vorm van dienstplicht die ik in dit topic verdedig versterkt de maatschappij waar jij deel van uitmaakt, ik ben niet iemand die dienstweigeraars per direct de gevangenis in wilt gooien of wilt uitsluiten, maar ik probeer wel dat idiote idee tegen te gaan dat je hier wel woont, van van alles gebruik maakt, maar geen verantwoordelijkheid hebt ten opzichte van de maatschappij waar je deel vanuit maakt.
pi_149490887
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:09 schreef Cikx het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe dat op andere scholen geregeld is, maar op mijn middelbare school hadden we het vak vaardigheden educatie, dat precies dat deed. Daarbij zat ook nog de verplichte maatschappelijke stage inbegrepen, maar die is sinds kort afgeschaft.
Dat hadden wij niet zover ik weet maar scholen kunnen dat consequent maar tot beperkt niveau invullen, het zou wel kunnen de schoolperiode te verlengen en jongeren na een bepaalde leeftijd op scholen te laten wonen, onderwijs en dienstplicht zouden op een bepaalde leeftijd, of op een bepaald niveau, wellicht gecombineerd kunnen worden.
pi_149490923
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oh, je kunt gewoon niet lezen. Geen probleem.

Of eigenlijk wel een probleem, want jij hebt vast ook stemrecht. ;(
Onzin, in tegenstelling tot jou geef ik gewoon antwoord op wat je zegt, beetje jammer hoe jij je opstelt.
pi_149491044
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:13 schreef DeParo het volgende:

[..]

Toeval bestaat niet, als jij meebetaalt aan die samenleving waar wij allebei deel vanuit maken, als jij gebruikt maakt van de samenleving waar wij allebei deel van uitmaken, dan hebben we een gedeelde verantwoordelijkheid ten opzichte van die maatschappij en dus ten opzichte van elkaar. Mocht je daar anders over willen denken, stop met het gebruik maken van al die faciliteiten, verscheur je paspoort, doe waar je zin in hebt maar noem je vooral geen Nederlander meer want kennelijk vind jij jezelf zo belangrijk dat je met vrijwel niemand te maken wilt hebben behalve je directe omgeving.

De vorm van dienstplicht die ik in dit topic verdedig versterkt de maatschappij waar jij deel van uitmaakt, ik ben niet iemand die dienstweigeraars per direct de gevangenis in wilt gooien of wilt uitsluiten, maar ik probeer wel dat idiote idee tegen te gaan dat je hier wel woont, van van alles gebruik maakt, maar geen verantwoordelijkheid hebt ten opzichte van de maatschappij waar je deel vanuit maakt.
Welke verantwoordelijkheid anders dan je aan de wetten houden heb je dan?
pi_149491135
En tot welke leeftijden zouden ze dan de mensen gaan oproepen of alleen de personen die 18 jaar worden..?
  zondag 8 februari 2015 @ 22:20:01 #88
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149491206
quote:

Maar als we nu even terug gaan rekenen naar 1996 (de laatste dienstplichtige lichting), iedereen die toen ongeveer 17 was is nooit dienstplichtig geweest.

We zijn nu 19 jaar verder de mensen die niet meer hoefden zijn nu ongeveer midden 30 en jonger, zijn dat nu de mensen die een warm voorstander zijn van de dienstplicht?

En de ouderen die wel dienstplichtig zijn geweest vindt andermans jeugd dus maar kut en moeten het leger maar in. Hoe zit dat dan met hun eigen kinderen?
  zondag 8 februari 2015 @ 22:20:47 #89
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149491254
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:15 schreef DeParo het volgende:

[..]

Onzin, in tegenstelling tot jou geef ik gewoon antwoord op wat je zegt, beetje jammer hoe jij je opstelt.
Nou ja, antwoord op wat ik zeg is een beetje overdreven. Ik zeg iets en jij reageert vervolgens op iets dat ik helemaal niet zeg. En je reacties zijn ook niet al te sterk: een hoop boude stellingen, maar nergens onderbouwing.

Maar goed, we zullen het hierbij laten. Ik heb geen zin om een volwassen man te leren hoe je een fatsoenlijk debat voert.
  zondag 8 februari 2015 @ 22:21:43 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149491317
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Kom op zeg, jij streeft met jouw partij naar een Europese staat, hoor wie het zegt.
Nogal een drogargument. Jouw plan wordt echt niet beter door het afkraken van andermans ideeen.

quote:
Omdat het efficienter wordt.
Als iets effincienter wordt betekent dat dat het met minder personeel kan. Bij jouw plan is het tegenovergestelde het geval. Je gaat immers meer personeel aanstellen.

quote:
Ja, leuk. Maar hoe gaat dat in dit geval een jaarlijke kostenpost van miljarden terugverdienen? Kom dan eens met een businesscase.
pi_149491435
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nou ja, antwoord op wat ik zeg is een beetje overdreven. Ik zeg iets en jij reageert vervolgens op iets dat ik helemaal niet zeg. En je reacties zijn ook niet al te sterk: een hoop boude stellingen, maar nergens onderbouwing.

Maar goed, we zullen het hierbij laten. Ik heb geen zin om een volwassen man te leren hoe je een fatsoenlijk debat voert.
Dan blijf je dat toch lekker denken, maar ach, beter een paar stellingen blijven roepen dan negeren en selectief reageren. Inderdaad, houd maar op met reageren, dan zal er niet al te veel veranderen.
pi_149491445
quote:

[..]

Maar jij neemt maar direct aan dat ik, omdat ik vind dat ik geen schuld heb, niets toevoeg aan de maatschappij. Ik draag bij wat ik bij moet dragen en heb inderdaad weinig op met mensen buiten mijn eigen omgeving. Ik heb over het algemeen sowieso weinig met mensen.

Ik heb ook helemaal geen verantwoordelijkheid. Maar ik ben en blijf toch een sociaal wezen en ik ben behulpzaam dus ik draag dingen bij omdat dat mij en de mijnen vooruit helpt. Dat is een opvoeding waar Nederland als staat niets mee te maken had, en de maatschappij ook niet.

Ik heb een soort van ereschuld ten opzichte van mijn ouders, die mij hebben opgevoed. Maar niet ten opzichte van jou of wie dan ook. Ik krijg ook geen grotere schulden als ik faciliteiten gebruik want die kreeg ik bij dat paspoort wat ik kreeg bij mijn geboorte. Ik kan hier, als ik wil, een gratis opleiding volgen en vervolgens in het buitenland gaan werken, en niets terugbetalen qua belasting. Want ik ben niemand iets verschuldigd.

Ik wil graag bijdragen. Maar al dat gelul om "maatschappelijke verantwoordelijkheid" zorgt ervoor dat ik steeds meer zin krijg om te emigreren voor de vergrijzing losbarst.
pi_149491510
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Welke verantwoordelijkheid anders dan je aan de wetten houden heb je dan?
Ten opzichte van de samenleving, kennis hebben van wat er speelt, hoe belangrijk onze normen en waarden zijn, dat je niet de enige Nederlander bent bijvoorbeeld, dat je het ook samen zou moeten doen om ergens te kunnen komen.
pi_149491585
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar als we nu even terug gaan rekenen naar 1996 (de laatste dienstplichtige lichting), iedereen die toen ongeveer 17 was is nooit dienstplichtig geweest.

We zijn nu 19 jaar verder de mensen die niet meer hoefden zijn nu ongeveer midden 30 en jonger, zijn dat nu de mensen die een warm voorstander zijn van de dienstplicht?

En de ouderen die wel dienstplichtig zijn geweest vindt andermans jeugd dus maar kut en moeten het leger maar in. Hoe zit dat dan met hun eigen kinderen?
Ten eerste zie ik niet in waarom deze vragen relevant zijn voor de herinvoering van de dienstplicht?
Ten tweede heb ik al eerder gezegd nou niet bepaald een letterlijke kopie van de vorige dienstplicht te willen herinvoeren!
  zondag 8 februari 2015 @ 22:29:54 #95
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149491814
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:26 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ten eerste zie ik niet in waarom deze vragen relevant zijn voor de herinvoering van de dienstplicht?
Ten tweede heb ik al eerder gezegd nou niet bepaald een letterlijke kopie van de vorige dienstplicht te willen herinvoeren!
Ik vind het in zoverre relevant dat door de bank genomen het juist de huidige Henk en Ingrids zijn die lopen te roeptoeteren dat de opkomstplicht weer gereactiveerd dient te worden terwijl ze zelf de kazernes alleen als .jpg kennen, zo ook van Klaveren die met dit idee komt.

Ik vraag me dus af wat voor beeld ze bij de dienstplicht hebben.
pi_149491822
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ten opzichte van de samenleving, kennis hebben van wat er speelt, hoe belangrijk onze normen en waarden zijn, dat je niet de enige Nederlander bent bijvoorbeeld, dat je het ook samen zou moeten doen om ergens te kunnen komen.
Ja maar dat is dus het probleem: Jouw normen en waarden zijn jouw normen en waarden en de mijne zijn heel anders(dat merk je hier al). Hoe kan je dan spreken over "onze normen en waarden"?

Jouw normen en waarden neem ik ter kennisgeving aan en ik geef er eerlijk gezegd verder niet zo heel veel om. Maar dat gezegd hebbende: We zijn nu nog steeds land(of eerder Unie)genoten van elkaar en moeten het nog samen doen. Of we het nu eens zijn of niet.

Dus zet die schuld maar uit je hoofd. Zodra je me waardeert als persoon werk ik graag met je mee. Maar wanneer ik bij je "in het krijgt sta" en "moet helpen" kun je het simpelweg vergeten.
pi_149492041
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nogal een drogargument. Jouw plan wordt echt niet beter door het afkraken van andermans ideeen.
Dat vind jij, jij bent een van de weinige Fok!kers die openbaar erkent politiek actief te zijn, als partij heb je een bredere visie, mag ik hopen, dan een standpunt. In die zin reken ik jou en jouw partij af op die bredere visie, hoe jullie de samenleving zien, want daarbinnen past ongetwijfeld ook jouw stellinginname over de dienstplicht.

[..]

quote:
Als iets effincienter wordt betekent dat dat het met minder personeel kan. Bij jouw plan is het tegenovergestelde het geval. Je gaat immers meer personeel aanstellen.
Dat betekent helemaal niet dat het met minder personeel kan, dat betekent dat de professionele werknemers zich kunnen focussen op datgene waarin zij gespecialiseerd zijn, de zorg wordt op die manier effectiever en kan het met de bestaande groep werknemers doen. De balans die vervolgens ontstaat hoef je je lange tijd minder druk te maken om bepaalde hervormingen. De kosten van de dienstplichtigen komt immers niet voor de zorg zelf ter rekening maar blijft binnen Defensie of welk potje het algemene dienstplichtbeleid dus voor zal zorgen.

[..]
quote:
Ja, leuk. Maar hoe gaat dat in dit geval een jaarlijke kostenpost van miljarden terugverdienen? Kom dan eens met een businesscase.
Deze PPP's zorgen voor een effectieve samenwerking tussen verschillende sectoren, talloze miljarden die worden geïnvesteerd komen niet eens van de overheid zelf, omdat er ook winsten mee worden geboekt zal een deel daarentegen wel degelijk terugvloeien naar de overheid zo wordt ontwikkelingssamenwerking tot bepaalde hoogte ook enigszins aantrekkelijk gemaakt maar nu dus voor Nederland zelf onder meer. Nederland zal dus misschien wel wat protectionistischer moeten worden.
  zondag 8 februari 2015 @ 22:36:41 #98
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149492226
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:30 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Ja maar dat is dus het probleem: Jouw normen en waarden zijn jouw normen en waarden en de mijne zijn heel anders(dat merk je hier al). Hoe kan je dan spreken over "onze normen en waarden"?

Jouw normen en waarden neem ik ter kennisgeving aan en ik geef er eerlijk gezegd verder niet zo eel veel om. Maar dat gezegd hebbende: We zijn nu nog steeds land(of eerder Unie)genoten van elkaar en moeten het nog samen doen. Of we het nu eens zijn of niet.

Dus zet die schuld maar uit je hoofd. Zodra je me waardeert als persoon werk ik graag met je mee. Maar wanneer ik bij je "in het krijgt sta" en "moet helpen" kun je het simpelweg vergeten.
Het is natuurlijk wel zo dat met een dienstplicht je verplicht met alle lagen van de bevolking en uit alle uithoeken van Nederland te maken krijgt en je het met die club moet zien te rooien. Het haalt je wel uit je omgeving waar je normaliter in zit danwel mee omgaat. En ja, dat is voor sommigen best een eye opener dat ze als Limbo plotseling bij een Fries op de kamer liggen en ze de eerste twee weken bezig zijn om uit te zoeken hoe ze elkaar kunnen verstaan. En dat een afgestudeerde plotseling samen met een LTS'er een opdracht moet uitvoeren etc. Het helpt wel om wat meer begrip voor elkaar te hebben.

Maar nogmaals, ik zie dat niet als reden om de dienstplicht weer op te tuigen.
pi_149492237
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:24 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Maar jij neemt maar direct aan dat ik, omdat ik vind dat ik geen schuld heb, niets toevoeg aan de maatschappij. Ik draag bij wat ik bij moet dragen en heb inderdaad weinig op met mensen buiten mijn eigen omgeving. Ik heb over het algemeen sowieso weinig met mensen.

Ik heb ook helemaal geen verantwoordelijkheid. Maar ik ben en blijf toch een sociaal wezen en ik ben behulpzaam dus ik draag dingen bij omdat dat mij en de mijnen vooruit helpt. Dat is een opvoeding waar Nederland als staat niets mee te maken had, en de maatschappij ook niet.

Ik heb een soort van ereschuld ten opzichte van mijn ouders, die mij hebben opgevoed. Maar niet ten opzichte van jou of wie dan ook. Ik krijg ook geen grotere schulden als ik faciliteiten gebruik want die kreeg ik bij dat paspoort wat ik kreeg bij mijn geboorte. Ik kan hier, als ik wil, een gratis opleiding volgen en vervolgens in het buitenland gaan werken, en niets terugbetalen qua belasting. Want ik ben niemand iets verschuldigd.

Ik wil graag bijdragen. Maar al dat gelul om "maatschappelijke verantwoordelijkheid" zorgt ervoor dat ik steeds meer zin krijg om te emigreren voor de vergrijzing losbarst.
Het gaat mij er niet om dat jij zou verzaken op wat voor manier dan ook, het gaat mij erom dat ik een Nederlandse samenleving zie die steeds passiever wordt en steeds minder assertief, maatschappelijke groepen en bewegingen zijn vakkundig kapotgemaakt waardoor Nederlanders geen uitlaatklep hebben om daadwerkelijk hun mening en hun belangen te kunnen uiten, het gaat mij niet zo zeer om lieden die iets tegen dienstplicht hebben omdat ze niet het nut zien van een wapen dragen, het gaat mij om een geïndividualiseerde samenleving die simpelweg niet weet hoe belangrijke langdurige veranderingen tot stand moeten worden gebracht, het kan ook bijna niet met een dergelijke samenleving, die ontwikkeling dient dus gekeerd te worden zo.
  zondag 8 februari 2015 @ 22:37:21 #100
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_149492261
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:13 schreef Hamlapje het volgende:
Laat de dienstplicht maar weer lekker ingevoerd worden.
Dat is helemaal niet verkeerd voor al die jongeren die 'principieel' tegen'overheidsslavernij' zijn.
Kunnen ze ook eens ervaren hoe het leven is zonder de ik-ik-ik-mentaliteit.
hoe moeilijk is het om te begrijpen dat je niet egoïstisch en egocentrisch hoeft te zijn als je niet wil dienen? Je kan de maatschappij op talloze verschillende manieren helpen en je steentje bijdragen.

Ik ben erg fanatiek in een potje paintball of battlefield, maar zodra je getraind wordt met het doel anderen gezamenlijk te schaden houden je eigen argumenten ook geen stand.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')