abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 februari 2015 @ 19:25:52 #201
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149482227
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij scheelt het niet veel, maar hebben we nu nog minder gevechtsvliegtuigen als bij de start van WOII
We hebben iig minder tanks... Toen hadden we er gelukkig nog 1... :')
  zondag 8 februari 2015 @ 19:25:53 #202
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149482228
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:24 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik weet niet over welke opleiding je het hebt, neem de UvA, doet helemaal niets met de studenten bijna, het komt allemaal op jezelf aan, studenten krijgen zelfs nauwelijks de mogelijkheid om met elkaar in groepsverband te werken, gelukkig zijn er nog studentenverenigingen maar door de bezuinigingen komen deze ook steeds meer onder druk te staan zoals je weet.
Nou, meer geld naar de universiteit. Dan kunnen de studenten al die dingen leren zonder een halfjaar te moeten vergooien op een legerbasis.
pi_149482274
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die dienstplicht is pas in de Napoleon tijd ingevoerd.
Dat kan inderdaad excuus, maar zoals gezegd ging het mij niet zo zeer om de dienstplicht in die periode, meer om de omvang van het staande leger dat je nodig hebt.
pi_149482286
We hebben toch onze navo vrienden die ons beschermen dus het is nergens voor nodig
  zondag 8 februari 2015 @ 19:27:48 #205
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149482309
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij gingen alleen beroeps daarheen, naar Suriname trouwens nog steeds voor jungle training, en op de Antillen hangt meestal wat Marine rond om drugs te bestrijden, maar dienstplichtigen kwamen op zijn best in Duitsland.
Tot '75 ook Suriname (zie mijn eerder geposte link). Plichtigen die vrijwillig een jaar die kant op gingen.
pi_149482351
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Suriname was alleen TRIS en dat waren er niet bijster veel. De Antillen gingen een handjevol mariniers/ marine lui heen.
Dienstplichtigen moesten vroeger ook in conflictgebieden dienen, dat lijkt me overigens minder wenselijk bij een mogelijke herinvoering (tenzij het direct een aanval op Nederlands grondgebied bijvoorbeeld betreft), maar als eerste buitenlandervaring voor dat soort jongens zijn er toch kwalijkere zaken te bedenken dus.

quote:
[..]
Okee.
Jij?!
  zondag 8 februari 2015 @ 19:30:54 #207
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149482450
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:28 schreef DeParo het volgende:

Dienstplichtigen moesten vroeger ook in conflictgebieden dienen, dat lijkt me overigens minder wenselijk bij een mogelijke herinvoering (tenzij het direct een aanval op Nederlands grondgebied bijvoorbeeld betreft), maar als eerste buitenlandervaring voor dat soort jongens zijn er toch kwalijkere zaken te bedenken dus.
Voor zover ik weet was Nederlands-Indië de laatste inzet waar dienstplichtigen verplicht heen gestuurd werden.

quote:
Jij?!
Yup, en daarna beroeps en nog steeds beroeps. ;)
pi_149482490
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Voor zover ik weet was Nederlands-Indië de laatste inzet waar diensplichtigen verplicht heen gestuurd werden.
Dienstplichtigen hebben ook in Libanon gevochten onder VN-mandaat.

[..]

quote:
Yup, en daarna beroeps en nog steeds beroeps. ;)
Nou dan zou jij toch ook de voordelen van het leger moeten kunnen inzien op de ontwikkelingen van jonge soldaten?!
pi_149482492
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

We hebben iig minder tanks... Toen hadden we er gelukkig nog 1... :')
Net even Wikipedia gechecked, we hebben ook nog maar 6 fregatten en 4 duikboten, de rest is logistiek spul.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_149482516
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Net even Wikipedia gechecked, we hebben ook nog maar 6 fregatten en 4 duikboten, de rest is logistiek spul.
Hoeveel oorlogsschepen hadden we ten tijden van het Rampjaar ongeveer?!
pi_149482575
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:31 schreef DeParo het volgende:

[..]

[..]

[..]

Nou dan zou jij toch ook de voordelen van het leger moeten kunnen inzien op de ontwikkelingen van jonge soldaten?!
Ik denk dat je de skills die je leert tijdens dienstplicht overschat, ik voorspel dat de meeste jongeren er knettergek zouden worden, vergeet niet dat dienstplicht nog veelal in een tijd was, dat je dat deed na je middelbare school.
  zondag 8 februari 2015 @ 19:33:58 #212
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149482580
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:31 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ja, maar niet verplicht. Was op vrijwillige basis.

quote:
Ik zie best wel wat voordelen, maar niet iets wat het sop de kolen waard maakt.
pi_149482603
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hoeveel oorlogsschepen hadden we ten tijden van het Rampjaar ongeveer?!
Je bedoeld het jaar dat we de finale verloren tegen Spanje?
pi_149482671
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk dat je de skills die je leert tijdens dienstplicht overschat, ik voorspel dat de meeste jongeren er knettergek zouden worden, vergeet niet dat dienstplicht nog veelal in een tijd was, dat je dat deed na je middelbare school.
Daarom, je kan het toch prima combineren, jongeren die wel meteen een idee hebben wat ze willen doen bijvoorbeeld een studie kunnen net als vroeger wellicht uitstel krijgen, kunnen ze na hun studie de vaardigheden die ze hebben opgedaan eerst een tijd in praktijk brengen, omdat veel jongeren na hun studie ook zoekende zijn op de arbeidsmarkt is dit ook een nuttige toevoeging als ze daarna ander werk zouden moeten zoeken.
pi_149482752
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, maar niet verplicht. Was op vrijwillige basis.
Nou, ik heb er wel eens iets over gelezen en gehoord, en het werd die jongens toch wat anders voorgeschoteld dan het daadwerkelijk was.

[..]
quote:
Ik zie best wel wat voordelen, maar niet iets wat het sop de kolen waard maakt.
Je zou met een proef kunnen beginnen, bijvoorbeeld jongeren die niet studeren, of na hun eerste studiejaar zijn gestopt en dat op kleine schaal, ook jongeren die niet binnen een jaar na hun studie een baan hebben gevonden, bij wijze van proef dus.
pi_149482813
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:36 schreef DeParo het volgende:

[..]

Daarom, je kan het toch prima combineren, jongeren die wel meteen een idee hebben wat ze willen doen bijvoorbeeld een studie kunnen net als vroeger wellicht uitstel krijgen, kunnen ze na hun studie de vaardigheden die ze hebben opgedaan eerst een tijd in praktijk brengen, omdat veel jongeren na hun studie ook zoekende zijn op de arbeidsmarkt is dit ook een nuttige toevoeging als ze daarna ander werk zouden moeten zoeken.
Er word veel te veel nadruk gelegt op discipline en leren, Nederland moet eens kappen met dat domme gepolder, een leger is geen sociale werkvoorzieningsplek, het is een plek waar je een opleiding krijgt als soldaat, dat je na je dienstplicht wat geleerd hebt is mooi mee genomen, maar dat zou niet de insteek moeten zijn.
pi_149482857
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:38 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nou, ik heb er wel eens iets over gelezen en gehoord, en het werd die jongens toch wat anders voorgeschoteld dan het daadwerkelijk was.

[..]

[..]

Je zou met een proef kunnen beginnen, bijvoorbeeld jongeren die niet studeren, of na hun eerste studiejaar zijn gestopt en dat op kleine schaal, ook jongeren die niet binnen een jaar na hun studie een baan hebben gevonden, bij wijze van proef dus.
Laat ze een jaartje aan de lopende band staan, heb ik zelf ook gedaan na mijn studie, wedden dat ze dan weer heel graag hun best op school willen doen?
  zondag 8 februari 2015 @ 19:42:03 #218
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149482908
Maargoed, dit voorstel zal wel kamerbreed weggehoond worden.
  zondag 8 februari 2015 @ 19:44:35 #219
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149482990
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:38 schreef DeParo het volgende:

Dat is niks nieuws. Er zijn ook een shitload beroepssoldaten die zich Afghanistan en Joegoslavië iets anders voorgesteld hadden. Het was niet zoals in de folder stond... :')

Maar daar gaat het niet om, ze gingen iig niet verplicht naar Libanon.

quote:
En waar gaan we die club huisvesten? Of mogen ze elke dag naar huis ofzo?
  zondag 8 februari 2015 @ 19:45:17 #220
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149483023
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er word veel te veel nadruk gelegt op discipline en leren, Nederland moet eens kappen met dat domme gepolder, een leger is geen sociale werkvoorzieningsplek, het is een plek waar je een opleiding krijgt als soldaat, dat je na je dienstplicht wat geleerd hebt is mooi mee genomen, maar dat zou niet de insteek moeten zijn.
Precies.
pi_149483033
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:42 schreef Hexagon het volgende:
Met dit soort slappe zakken hoef je geen enkele investering in defensie te verwachten, beter doeken we het laatste zielige stukje maar op en geven dat budget aan Amerika.
  zondag 8 februari 2015 @ 19:46:42 #222
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149483084
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Met dit soort slappe zakken hoef je geen enkele investering in defensie te verwachten, beter doeken we het laatste zielige stukje maar op en geven dat budget aan Amerika.
Het laatste dat je in ieder geval moet doen is ze nu ook nog een taak als opvoeder van losers op het bord schuiven.
pi_149483140
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het laatste dat je in ieder geval moet doen is ze nu ook nog een taak als opvoeder van losers op het bord schuiven.
Laat de losers maar lekker bollen pellen of simpel werk doen, maar nee, dat hoeft niet, we geven ze gewoon een uitkering en laten Polen het werk doen.
  zondag 8 februari 2015 @ 19:53:41 #224
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_149483324
En zeker elke ochtend om 05:00 op, ze krijgen de tering maar hier werk ik niet aan mee.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_149483420
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:53 schreef Drinky het volgende:
En zeker elke ochtend om 05:00 op, ze krijgen de tering maar hier werk ik niet aan mee.
Neu, uur of 7, ontbijt is geregeld, bier is een vijfde van Horecaprijs, vrij reizen met OV en gratis bedrijfskleding, daarnaast krijg je allerlei shit die normaal alleen op bedrijfsfeestjes plaats vinden, schieten met echte kogels, beetje stormbaan, mij rijden met een tank, echt er gaat een wereld voor je open.
pi_149483441
De enige reden dat ik geen beroeps ben geworden is omdat ik als homo niet op stoere mannen val ;)
  zondag 8 februari 2015 @ 20:00:33 #227
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_149483564
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Neu, uur of 7, ontbijt is geregeld, bier is een vijfde van Horecaprijs, vrij reizen met OV en gratis bedrijfskleding, daarnaast krijg je allerlei shit die normaal alleen op bedrijfsfeestjes plaats vinden, schieten met echte kogels, beetje stormbaan, mij rijden met een tank, echt er gaat een wereld voor je open.
alles voor 11:00 is te vroeg. Ontbijt regel ik zelf wel, dat is toch die zelfstandigheid enz wat ze erin willen stoppen? Reizen met OV is een drama en tanks hebben we al een tijdje niet meer in NL.

Lijkt me wel tof om gewoon een keertje op eigen voorwaarden te doen maar gedwongen? No thnx Jeff
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_149483819
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je bekijkt de dienstplicht te veel op de traditionele manier, waarom niet focussen op de positieve gevolgen voor de samenleving en deze proberen te versterken, je hoeft geen letterlijke kopie te hebben van de dienstplicht zoals deze werd ingevuld tijdens de Koude Oorlog, en zeker gezien de individualisering binnen de Nederlandse maatschappij, is zo'n middel een aardig alternatief voor veel jongeren.
pi_149483869
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Laat ze een jaartje aan de lopende band staan, heb ik zelf ook gedaan na mijn studie, wedden dat ze dan weer heel graag hun best op school willen doen?
Dienstplicht kan je ook combineren met sociale dienstplicht, naast serieus werk hebben ze ook het groepsproces, verantwoordelijkheid, en ga zo maar door, talloze jongeren gaan niet meer uit zichzelf achter de lopende band staan, trouwens die mogelijkheden zijn er ook steeds minder.
pi_149483890
quote:
Omdat het van Van Klaveren komt maar niet zo zeer om de inhoud.
pi_149483918
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dienstplicht kan je ook combineren met sociale dienstplicht, naast serieus werk hebben ze ook het groepsproces, verantwoordelijkheid, en ga zo maar door, talloze jongeren gaan niet meer uit zichzelf achter de lopende band staan, trouwens die mogelijkheden zijn er ook steeds minder.
Nogmaals, een land heeft gewoon een goed leger nodig, ik zie liever dat iedereen die succesvol zijn dienstplicht heeft vervult dezelfde rechten krijgt als de politie, kortom recht op bewapening en recht op het arresteren van personen.
  zondag 8 februari 2015 @ 20:11:10 #232
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149483968
Nu weet ik trouwens nog steeds niet welke nuttige eigenschappen je alleen in dienst kunt leren.
pi_149483978
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:00 schreef Drinky het volgende:

[..]

alles voor 11:00 is te vroeg. Ontbijt regel ik zelf wel, dat is toch die zelfstandigheid enz wat ze erin willen stoppen? Reizen met OV is een drama en tanks hebben we al een tijdje niet meer in NL.

Lijkt me wel tof om gewoon een keertje op eigen voorwaarden te doen maar gedwongen? No thnx Jeff
Prima, dan stel ik voor dat mensen die geen dienstplicht vervullen gewoon direct een 2 procent tax extra betalen om beroepsmillitairen te betalen.
pi_149483984
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is niks nieuws. Er zijn ook een shitload beroepssoldaten die zich Afghanistan en Joegoslavië iets anders voorgesteld hadden. Het was niet zoals in de folder stond... :')

Maar daar gaat het niet om, ze gingen iig niet verplicht naar Libanon.
Nou, daar verschil ik toch enigszins van mening over maar zoals gezegd kan je binnen de nieuwe dienstplicht zelfs die vrijwillige missietocht weglaten en dat alleen voor de beroepssoldaten laten, dat is ook wel zo constructief (met als uitzondering echte dreigingen).

[..]
quote:
En waar gaan we die club huisvesten? Of mogen ze elke dag naar huis ofzo?
Dat wordt kazernes bouwen, goed voor de bouwbedrijven, die hadden het toch al lastig.
pi_149483999
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nu weet ik trouwens nog steeds niet welke nuttige eigenschappen je alleen in dienst kunt leren.
Omgaan met wapens bijvoorbeeld.
pi_149484013
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik heb ze voor je benoemd, je kan wel telkens zeggen dat het niet zo is, maar evenmin heb je laten weten waar je die genoemde vaardigheden dan vervolgens wel massaal kan leren.
  zondag 8 februari 2015 @ 20:12:34 #237
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149484025
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:09 schreef DeParo het volgende:

[..]

Omdat het van Van Klaveren komt maar niet zo zeer om de inhoud.
Als er echt zulk breed draagvlak voor was geweest dan was dit plan al door de regering voorgesteld.

Van Klaveren bedenkt een slechte oplossing voor een niet bestaand probleem.
  zondag 8 februari 2015 @ 20:13:04 #238
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149484050
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Oké, als soldaat is dat erg nuttig. Maar buiten het leger kun je er niets mee, tenminste niet legaal.
  zondag 8 februari 2015 @ 20:13:55 #239
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149484094
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:12 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik heb ze voor je benoemd, je kan wel telkens zeggen dat het niet zo is, maar evenmin heb je laten weten waar je die genoemde vaardigheden dan vervolgens wel massaal kan leren.
Voor de zoveelste keer: op school. Dat is al verplicht voor iedereen en het is bedoeld om een stuk opvoeding mee te geven. Waarom zouden we het leger gebruiken als we al instellingen hebben die daar speciaal voor bedoeld zijn?
pi_149484177
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nogmaals, een land heeft gewoon een goed leger nodig, ik zie liever dat iedereen die succesvol zijn dienstplicht heeft vervult dezelfde rechten krijgt als de politie, kortom recht op bewapening en recht op het arresteren van personen.
Wat? Bedoel je dat je liever hebt dat iedereen wapens krijgt, of kan krijgen zoals in Amerika, om zijn eigen huis en tuin te beschermen?
pi_149484366
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als er echt zulk breed draagvlak voor was geweest dan was dit plan al door de regering voorgesteld.

Van Klaveren bedenkt een slechte oplossing voor een niet bestaand probleem.
Lezers van De Telegraaf zijn al voor de herinvoering:
http://www.dagelijksestan(...)stplicht-opnieuw-in/

;) ;)
Nou zie ik De Telegraaf niet als een heel serieuze bron, maar het is wel de meest gelezen krant van Nederland, dus dat er op korte termijn een serieuze poging komt om de dienstplicht opnieuw in te voeren, door een of andere rechtse partij (al zie ik het liever van links komen overigens), is inderdaad niet geheel ondenkbaar.

Overigens ben ik benieuwd of er in Nederland relatief kort geleden een peiling is gedaan wat betreft dit onderwerp.
pi_149484432
200.000 mensen een half jaar laten werken kost je al snel 3 miljard op jaarbasis.

1,2 miljard nettoloon, bedrijfskleding, verzekeringen, overhead, infrastructuur, opleiders, materiaal...

Waar haalt die clown 600 miljoen vandaan?
  zondag 8 februari 2015 @ 20:20:31 #243
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149484451
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Lezers van De Telegraaf zijn al voor de herinvoering:
http://www.dagelijksestan(...)stplicht-opnieuw-in/

;) ;)
Nou zie ik De Telegraaf niet als een heel serieuze bron, maar het is wel de meest gelezen krant van Nederland, dus dat er op korte termijn een serieuze poging komt om de dienstplicht opnieuw in te voeren, door een of andere rechtse partij (al zie ik het liever van links komen overigens), is inderdaad niet geheel ondenkbaar.

Overigens ben ik benieuwd of er in Nederland relatief kort geleden een peiling is gedaan wat betreft dit onderwerp.
Ach als we er dan bijzetten dat de kosten daarvan op de belastingbetaler verhaald worden dan zal de steun sneller verdwijnen dan een sneeuwbal in de Sahara.
pi_149484472
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer: op school. Dat is al verplicht voor iedereen en het is bedoeld om een stuk opvoeding mee te geven. Waarom zouden we het leger gebruiken als we al instellingen hebben die daar speciaal voor bedoeld zijn?
Voor de zoveelste keer heb je daarvoor geen enkel argument gegeven, school is toch niet een argument op zichzelf, onderwijs is sowieso al een bezigheid die steeds minder voor iedereen wordt weggelegd, laat staan dat het de capaciteiten heeft nog meer vaardigheden bij te brengen dan de educatieve specialismen die het al tracht te bieden, onderwijs is slechts een onderdeel van het hele opvoedingstraject.
pi_149484526
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

kan ook op de schietclub
pi_149484541
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:20 schreef Nielsch het volgende:
200.000 mensen een half jaar laten werken kost je al snel 3 miljard op jaarbasis.

1,2 miljard nettoloon, bedrijfskleding, verzekeringen, overhead, infrastructuur, opleiders, materiaal...

Je kan het combineren met het bedrijfsleven, zeker als je dienstplicht ook mogelijk maakt voor jongeren die net zijn afgestudeerd kan het voor bepaalde ondernemingen zeker aantrekkelijk zijn om te investeren om talenten die zich hebben bewezen aan te trekken, en dan noem ik nog slechts een van de voordelen die te halen zijn dus ik denk dat ondernemingen zeker wel wat voordelen kunnen zien en op die manier meehelpen om een intrigerende ontwikkeling tot stand te brengen zo.
  zondag 8 februari 2015 @ 20:23:11 #247
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149484585
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:20 schreef Nielsch het volgende:

En vergeet niet gederfde belastinginkomsten.
pi_149484640
quote:
Buma kwam een paar maanden geleden ook al met dit plan. CDA zal dus wel voor zijn.
  zondag 8 februari 2015 @ 20:24:35 #249
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149484644
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:21 schreef DeParo het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer heb je daarvoor geen enkel argument gegeven, school is toch niet een argument op zichzelf, onderwijs is sowieso al een bezigheid die steeds minder voor iedereen wordt weggelegd, laat staan dat het de capaciteiten heeft nog meer vaardigheden bij te brengen dan de educatieve specialismen die het al tracht te bieden, onderwijs is slechts een onderdeel van het hele opvoedingstraject.
Onderwijs is voor iedereen verplicht hé vriend. En misschien wordt het dan wel eens tijd om het onderwijs terug te richten op het ontwikkelen van algemene vaardigheden, in plaats van alleen maar te specialiseren. Een beetje waarvoor het altijd al bedoeld was, zeg maar.

Maar nee, dan kunnen we beter het leger gaan lastigvallen met onwillige kutpubers.
pi_149484662
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En vergeet niet gederfde belastinginkomsten.
Dat is makkelijk te compenseren, publieke werken en bepaalde facetten van zorg worden op deze manier veel goedkoper, als je het strategisch invult kan je die kosten zo zelf terugverdienen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')