abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149464938
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 02:10 schreef jackie12 het volgende:
RapaNui:

[..]

Mijn dag eerder scenario ziet er in het kort zo uit:
31 maart
-"s morgens naar het kinderdagverblijf waar ze worden weggestuurd
- Terug naar de taalschool/Myriam die hen Casa Esperanza adviseert wat in Bajo Boquete ligt.
- Rond 11.30 bij Casa Esperanza waar het voor mij niet duidelijk is of het daar wel of niet gelukt is.
- 12.00 uur lunchen bij Restaurant Nelvis die direct naast de andere taalschool Habla Ya ligt
- 13.10 uur Zou dan idd als Sigrid daar werkt ze zien vertrekken bij Habla Ya
- 13.20 uur Staan ze bij de afslag van die taalschool waar taxichauffeur Leonardo M ze oppikt
- 13.30 uur stappen ze uit en betalen 5 dollar
- 13.30/14.00 uur ziet Peter C van Casa Pedro ze de verkeerde trail oplopen Alto Lino
- 14.30 ziet hij ze weer terug komen
- 15.00 uur bij het begin van de Pianista ziet Martina de bloemenvrouw ze
.........
Tenzij de tijden op de camera niet kloppen...
De 31 maart scenario heeft grote implicaties (maar is niet onmogelijk):
1. Op 31 maart een stukje Pianista, daarna massage door Sigrid en met Myriam keuvelen.
Maw: Sigrid vertelt niet de waarheid. Al masserend, wordt de dag besproken, dat is heel normaal + Myriam vertelt ook niet de waarheid. Per slot van rekening moet er een reden zijn waarom Myriam de aangifte van vermissing van HAAR gasten niet heeft gedaan. Misschien is dit een van de redenen?

2. Grote kans dat K&L hun wandeling op de Pianista (31 maart) aan hun ouders hebben verteld. Lisanne zocht contact met haar moeder NA de massage. Vervolgens hangen de ouders deze kennis na hun vermissing niet aan de grote klok omdat ze veel aan hun hoofd hebben en omdat er op meerdere trails wordt gezocht?
Zou de foto van Kris op de Mirador, die hoogst waarschijnlijk met een mobieltje is gemaakt, doorgestuurd kunnen zijn naar huis? En dat de ouders en dus ook de politie en onderzoekers dit maar al te goed weten? En dat deze zaak daarom nog steeds onderzocht wordt?

3. De volgende dag, 1 april, gaan K&L weer de Pianista bezoeken, deze keer lopen ze een stuk verder. Deze keer gaat er iets fout. Wat is de reden dat ze alweer de Pianista bezoeken?

4. Laten de foto's in hun camera, de 2 afzonderlijke Pianista wandelingen zien? Hier komen we terug naar een veelgestelde vraag: hoe zit het met de foto's, gemaakt vóór 1 april. Die hebben wij niet, maar de onderzoekers wel,
pi_149465040
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 09:39 schreef RapaNui het volgende:

3. De volgende dag, 1 april, gaan K&L weer de Pianista bezoeken, deze keer lopen ze een stuk verder. Deze keer gaat er iets fout. Wat is de reden dat ze alweer de Pianista bezoeken?

4. Laten de foto's in hun camera, de 2 afzonderlijke Pianista wandelingen zien? Hier komen we terug naar een veelgestelde vraag: hoe zit het met de foto's, gemaakt vóór 1 april. Die hebben wij niet, maar de onderzoekers wel,
Als ze op 31 maart het eerste stukje Pianista gedaan hebben (na de Alto de Lino die niet zo goed uitpakte) dan alleen het eerste, vlakke gedeelte waar MeloD ook haar foto's gemaakt heeft. Qua tijd kunnen ze niet bij Lorenzo gekomen zijn en dan terug wifi'en in het hostel.

Wat wel zou kunnen is dat ze op 31 maart de onderkant van de Pianista al hebben gefotografeerd en daarom op 1 april pas om 11:05 hun eerste foto maakten (en in "razend tempo" op de Mirador aankwamen).

Dat "razende tempo" hoeft helemaal niet als die 11:05-foto niet bij begin Pianista maar al verderop in de wandeling gemaakt is, op het eerste interessante punt waar ze de middag ervoor in de gauwigheid nog niet geweest waren.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149465234
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 01:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je bent niet de enige en in het begin van het topic hebben we het er toen uitgebreid over gehad.

Op dat moment waren we nog aan het puzzelen met kaartjes en de eerste vindplaats die we dachten door de verkeerde media, later gecorrigeerd, was 40 km!! van Boquete.

Het gebied werd steeds kleiner maar nu moeten we in feite denken aan slechts de paddocks en terug want daar (vermoedelijk in die superduidelijke huisjes) moeten ze de nacht hebben doorgebracht.

Of ze moeten, zoals Nieuwsgierig (maar dan verkeerd gespeld) zegt "dwars door de bush" gerend zijn, matteo zei dat ook.

Dat lijkt totaal niet logisch vanaf hier en we moeten kijken hoe dat daar is, misschien zijn er wel paden evenwijdig aan de CD die ze belopen kunnen hebben maar we nu gebiased zijn in een noord-zuid richting door de vondsten.

Het zou het gebied groter en dus logischer om te verdwalen maken en de biasing van de vondsten leidt ons ervan af...

Recht naar het noorden als je van zuid gekomen bent is voor je gevoel al onlogisch, zelfs als je nog niet zo lang aan dicht bij de evenaar zijn bent gewend.

De bergkam is de sleutel; hoe loopt die. Hier tegenover net zo'n ding, alleen dan minder tropisch. En ik ken een hoop vrouwen :7 die zich prima orienteren dankzij deze. Zonder noord, zuid, wat dan ook te kennen per se.

Die psychologie moeten ze meegenomen hebben omdat ze die bergkam duidelijk op en over gingen, op de Mirador sta je daar nota bene foto's van te maken.
Als K en L inderdaad op zichzelf bij die hutjes zijn aangekomen, dan kan het toch zijn dat zij i.p.v. eventueel bescherming/hulp te ontvangen, juist lastig zijn gevallen?

En aldaar dus op een gegeven moment de noodoproepen 16:39 en 16:51 hebben gedaan?

Ja, en wat er daarna allemaal nog is gebeurd, dat is een groot vraagteken. We weten alleen dat de ”pleasant day hike” fataal is afgelopen.
pi_149465278
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 10:05 schreef gynaika het volgende:

[..]

Als K en L inderdaad op zichzelf bij die hutjes zijn aangekomen, dan kan het toch zijn dat zij i.p.v. eventueel bescherming/hulp te ontvangen, juist lastig zijn gevallen?

En aldaar dus op een gegeven moment de noodoproepen 16:39 en 16:51 hebben gedaan?

Ja, en wat er daarna allemaal nog is gebeurd, dat is een groot vraagteken. We weten alleen dat de ”pleasant day hike” fataal is afgelopen.
Ok, kan, zeker.

Maar waarom dan van 14:20 (~ 2 quebrada), 14:50 (begin paddock) nog 1:50 uur wachten voor je je eerste noodoproep tracht te doen?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149465667
quote:
12s.gif Op zondag 8 februari 2015 10:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok, kan, zeker.

Maar waarom dan van 14:20 (~ 2 quebrada), 14:50 (begin paddock) nog 1:50 uur wachten voor je je eerste noodoproep tracht te doen?
Heel simpel eigenlijk: In eerste instantie hebben zij misschien vertrouwen gehad in de mensen die ze daar tegen het lijf liepen. Was dus totaal nog geen noodzaak om alarm te slaan.

Later verandert de situatie en doen zij de noodoproepen.
pi_149465883
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 09:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

....
Hee Mata! Zit je in Europa / NL? Of zit je in Colombia 's nachts te sleuthen? ;)
pi_149466084
quote:
Zou de foto van Kris op de Mirador, die hoogst waarschijnlijk met een mobieltje is gemaakt, doorgestuurd kunnen zijn naar huis? En dat de ouders en dus ook de politie en onderzoekers dit maar al te goed weten? En dat deze zaak daarom nog steeds onderzocht wordt?
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 09:48 schreef El_Matador het volgende:
Qua tijd kunnen ze niet bij Lorenzo gekomen zijn en dan terug wifi'en in het hostel.
Dus dit gaat niet samen......Op 31 maart kunnen ze de Mirador niet hebben bereikt qua tijd (?)
pi_149466141
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:02 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Hee Mata! Zit je in Europa / NL? Of zit je in Colombia 's nachts te sleuthen? ;)
Ik ben ondertussen aan het werk, mijn laatste project het allerlaatste aan doen. ;)

pi_149466155
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:15 schreef RapaNui het volgende:

[..]

[..]

Dus dit gaat niet samen......Op 31 maart kunnen ze de Mirador niet hebben bereikt qua tijd (?)
Als ze Alto de Lino gedaan hebben nooit. Maar dat hoeft ook niet toch? Gewoon later begonnen met foto's op de 1e?

pi_149466457
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 02:04 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Ik heb me achter het volgende antwoord van Domnivoor geschaard: "Ik zou doorlopen, want daar zijn de vindplaatsen".

Maar misschien moest ik me nou ook weer niet helemaal in hun gedachten, verplaatsen? Hoe dan ook, ik geeft het op. Mijn antwoord wordt fout gerekend, tenzij het is "nee, dat zou ik niet doen". Of met een compliment afgeserveerd, als de nodige potjes kan breken omdat ik hoog scoor in de OP-bijdragen.

Het lijk wel - op het als never-nooit sheeple-gedrag-eisend geroemde BNW - of ik "meer! meer!" geroepen heb, na een zó duidelijk retorische vraag, dat alleen een sukkel niet snapt dat je "minder! minder!" moet roepen.
onbegrijpelijke blabla.
pi_149466529
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 01:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, denk pak de makkelijke versie, anders begint just in case weer een monoloog ;)
ja, je zult je maar zo vaak in een dergelijke zwaar egocylindrische hypochondrische kloonvortex bevinden, daar kom je zonder medicijnen niet meer uit.
pi_149466571
quote:
9s.gif Op zondag 8 februari 2015 02:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Domnivoor dacht zo omdat hij een expeditie gaat doen. Ga jij mee dan?

Die meiden gingen toch geen expeditie naar de 4e kabelbrug doen :') en in hun was nu net de bedoeling om jezelf te verplaatsen.

Ik waardeer je kritiek maar die is altijd vanaf jouw wolk gekomen. Het is nu juist de bedoeling dat jij dat onzekere 22-jarige lichaam aantrekt en eens nagaat wat je zelf zou kunnen denken op dat cruciale moment, terwijl je even niet JustinCase bent.
pi_149466617
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:45 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Hoe zit het met je rammelende geldbuidel sponsoring, en de vertrouwelijke informatie die je daarvoor terugwilde?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 10% gewijzigd door JustinCase op 08-02-2015 11:56:09 ]
pi_149466795
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:47 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Hoe zit het met je rammelende geldbuidel sponsoring, en de vertrouwelijke informatie die je daarvoor terugwilde?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
waarom vraag je dat?
pi_149466882
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:57 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

waarom vraag je dat?
Gewoon, benieuwd of je afgehaakt hebt als sponsor(*). Want aan Domnivoor's integriteit twijfel ik niet.

En ook om iets te schrijven wat jij wel begrijpt. Ik neem je kritiek dus ter harte.

(*) het was nog erger: je riep - vrijwel onverhuld - andere sponsors op om ook D. onder druk te zetten.

[ Bericht 6% gewijzigd door JustinCase op 08-02-2015 12:14:22 ]
pi_149466995
quote:
hoe zit het met de foto's, gemaakt vóór 1 april. Die hebben wij niet, maar de onderzoekers wel,
Als ze op 31 maart een vlakke wandeling hebben gemaakt vlakbij Pianista, dan moet dat zichtbaar zijn in hun foto's.

Er staat een foto van Ingang Pianista Pad op AFK. Is het te achterhalen of die foto uit de camera van K&L afkomstig is, of gemaakt is door de ouders na hun vermissing?
pi_149467754
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 03:59 schreef El_Matador het volgende:
Geen afscheidsvideoboodschap is meer dan bizar.
Hoe ongewoon zou het zijn, in het echt? Blijkens feiten? Laten mensen in vergelijkbare situaties (bijna) altijd wel een afscheidsboodschap achter?
  zondag 8 februari 2015 @ 12:59:05 #118
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149468172
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:43 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Hoe ongewoon zou het zijn, in het echt? Blijkens feiten? Laten mensen in vergelijkbare situaties (bijna) altijd wel een afscheidsboodschap achter?
De studenten die onlangs in Turkije van het pad waren geraakt dachten dat ze het niet zouden overleven, maar hebben geen afscheidsboodschap opgenomen/geschreven.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)iet-zouden-overleven
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_149468391
quote:

[..]

De 31 maart scenario heeft grote implicaties (maar is niet onmogelijk):
1. Op 31 maart een stukje Pianista, daarna massage door Sigrid en met Myriam keuvelen.
Maw: Sigrid vertelt niet de waarheid. Al masserend, wordt de dag besproken, dat is heel normaal + Myriam vertelt ook niet de waarheid. Per slot van rekening moet er een reden zijn waarom Myriam de aangifte van vermissing van HAAR gasten niet heeft gedaan. Misschien is dit een van de redenen?

2. Grote kans dat K&L hun wandeling op de Pianista (31 maart) aan hun ouders hebben verteld. Lisanne zocht contact met haar moeder NA de massage. Vervolgens hangen de ouders deze kennis na hun vermissing niet aan de grote klok omdat ze veel aan hun hoofd hebben en omdat er op meerdere trails wordt gezocht?

Goede samenvatting van de vele duistere uitspraken en voorvallen die met het mysterieuze gebeuren van K en L te maken hebben.
pi_149469775
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 00:51 schreef doorgaan het volgende:
Ze zijn daar niet per toeval beland (in Boquete) en zullen zich als voorpret/informatie over/vergelijken met, toch wel ingelezen hebben?
De stelligheid van de opmerking van de ouders: "ze zouden nooit van het pad afgaan", houdt me ook bezig.
Ik ben ook benieuwd hoe anderen zouden reageren op: dier(en) of mensen tegenkomen op het pad.Natuurlijk is van belang van welke kant: de weg terug of die je oploopt. Wie heeft hier een ervaring die die wil delen in kader van t onderzoek van vluchtgedrag?
pi_149469833
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:06 schreef gynaika het volgende:
Laten de foto's in hun camera, de 2 afzonderlijke Pianista wandelingen zien? Hier komen we terug naar een veelgestelde vraag: hoe zit het met de foto's, gemaakt vóór 1 april. Die hebben wij niet, maar de onderzoekers wel,
Een goede vraag om toe te voegen aan de vragenlijst?!
pi_149469871
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:06 schreef gynaika het volgende:
Per slot van rekening moet er een reden zijn waarom Myriam de aangifte van vermissing van HAAR gasten niet heeft gedaan. Misschien is dit een van de redenen?
Kan: wat mij betreft werk voor de ingehuurde rechercheurs om al de betrokkenen nog eens goed te bevragen.
pi_149470135
quote:
2s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:59 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

De studenten die onlangs in Turkije van het pad waren geraakt dachten dat ze het niet zouden overleven, maar hebben geen afscheidsboodschap opgenomen/geschreven.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)iet-zouden-overleven
Als je druk met "overleven" bent, zolang je nog in actie bent, bedenk je dit misschien wel 100 keer maar schuif je dat voor je uit. Tot je het echt hebt opgegeven en dan heb je daar misschien niet de kracht meer voor, je kunt de goede woorden niet meer vinden en vertroubelde gedachten erover.
een app/sms bericht met: ik hou van jullie is dan makkelijker. Ook hun handen kunnen beschadigd zijn, dat ze nauwelijks nog iets konden met hun vingers. Of de schermpjes steeds wazig door vocht.
pi_149470155
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:52 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Kan: wat mij betreft werk voor de ingehuurde rechercheurs om al de betrokkenen nog eens goed te bevragen.
Er is aangifte gedaan door de eerste die de meiden miste. En één keer is genoeg. Beetje zonde van je geld, daar nog rechercheurs op te zetten.
pi_149470213
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:08 schreef RapaNui het volgende:
Er staat een foto van Ingang Pianista Pad op AFK. Is het te achterhalen of die foto uit de camera van K&L afkomstig is, of gemaakt is door de ouders na hun vermissing?
Ook naar de vragenlijst?!
pi_149470483
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 10:41 schreef gynaika het volgende:

[..]

Heel simpel eigenlijk: In eerste instantie hebben zij misschien vertrouwen gehad in de mensen die ze daar tegen het lijf liepen. Was dus totaal nog geen noodzaak om alarm te slaan.

Later verandert de situatie en doen zij de noodoproepen.
Ook bedacht weer: wel naar hutje en daar mensen tegengekomen enz.
De afstand van de paddock tot die huisjes zou ook in kaart gebracht kunnen worden uit de praktijk
met gps en hoe lang doe je erover. Al die huisjes zonden sowieso opnieuw onderwerp van onderzoek moeten zijn m.i. Ipv rivierenonderzoek daar naar toe en huisjesscenario's eens goed in kaart brengen.
-Bewoond/niet bewoond. Wie, wat? hoeveel huisjes hebben de eig. Wel eens eentje leeg?
-Welke huisjes hebben zicht op elkaar; kun je als je in de ene overnacht vlg. dag gemakkelijk alarm slaan bij eentje in de buurt?
-Afstand in km/tijd vanaf paddocks
-Mogelijke obstacles onderweg
Sporenonderzoek in de huisjes..minutieus rondkijken.

[ Bericht 3% gewijzigd door doorgaan op 08-02-2015 14:18:51 ]
pi_149470518
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:01 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Er is aangifte gedaan door de eerste die de meiden miste. En één keer is genoeg. Beetje zonde van je geld, daar nog rechercheurs op te zetten.
Waar zou jij het geld opzetten?
pi_149470753
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:01 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Als je druk met "overleven" bent, zolang je nog in actie bent, bedenk je dit misschien wel 100 keer maar schuif je dat voor je uit. Tot je het echt hebt opgegeven en dan heb je daar misschien niet de kracht meer voor, je kunt de goede woorden niet meer vinden en vertroubelde gedachten erover.
een app/sms bericht met: ik hou van jullie is dan makkelijker. Ook hun handen kunnen beschadigd zijn, dat ze nauwelijks nog iets konden met hun vingers. Of de schermpjes steeds wazig door vocht.
Kan allemaal, en het dilemma zoals wat jij schetst is goed voorstelbaar. Of dat je elkaars moed niet wilt ondermijnen. Maar voor kunnen stellen zegt niet alles, en anderen kunnen het (hierbij) kennelijk niet. Vandaar dat ik vroeg naar de praktijk. De in Turkije geredde studenten kan het gevraagd worden, en wie weet zijn er toch onderzoekers die dit soort dingen bijhouden. Dus beide: wel of (nog) niet, en ook wat de vertelde redenen zijn.
pi_149470782
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:50 schreef doorgaan het volgende:

[..]

De stelligheid van de opmerking van de ouders: "ze zouden nooit van het pad afgaan", houdt me ook bezig.
Ik ben ook benieuwd hoe anderen zouden reageren op: dier(en) of mensen tegenkomen op het pad.Natuurlijk is van belang van welke kant: de weg terug of die je oploopt. Wie heeft hier een ervaring die die wil delen in kader van t onderzoek van vluchtgedrag?
Als je het mij vraagt: Vluchtgedrag is grillig. Dit gebied is/was niet hun territorium. Alleen al daarom waren K&L in het nadeel ten opzichte van degene(n) voor wie ze mogelijk op de vlucht sloegen. Schuilen/verstoppen en afwachten is een strategie, maar omdat ze in het nadeel waren, zouden de "predatoren" het echt niet opgeven.
pi_149470899
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 10:41 schreef gynaika het volgende:

[..]

Of toch niet hutjes bij de paddock...lijken i.e. te dichtbij. Dus toch een onderdak iets verder weg.
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:18 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Als je het mij vraagt: Vluchtgedrag is grillig. Dit gebied is/was niet hun territorium. Alleen al daarom waren K&L in het nadeel ten opzichte van degene(n) voor wie ze mogelijk op de vlucht sloegen. Schuilen/verstoppen en afwachten is een strategie, maar omdat ze in het nadeel waren, zouden de "predatoren" het echt niet opgeven.
Ja denk ik ook...ook over de paddock naar huisjes toe...die liggen dan iets te "bloot"?
Dat maakt dat ik kies voor de bush in vluchten ipv pad volgen (als daar al niet de weg versperd werd aan beide zijden - bijv. i.g.v. meer dan 1 pers)
pi_149471340
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:18 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Kan allemaal, en het dilemma zoals wat jij schetst is goed voorstelbaar. Of dat je elkaars moed niet wilt ondermijnen. Maar voor kunnen stellen zegt niet alles, en anderen kunnen het (hierbij) kennelijk niet. Vandaar dat ik vroeg naar de praktijk. De in Turkije geredde studenten kan het gevraagd worden, en wie weet zijn er toch onderzoekers die dit soort dingen bijhouden. Dus beide: wel of (nog) niet, en ook wat de vertelde redenen zijn.
Ja begrijp ik goed. Zal zeker onderwerp van onderzoek zijn bij wetenschapper.
Als ik wel naar Panama ga dan maak ik er van te voren vast eentje voor mijn kinderen.
Met humor just in case.
pi_149471402

[ Bericht 100% gewijzigd door doorgaan op 08-02-2015 14:36:04 ]
  zondag 8 februari 2015 @ 14:35:49 #133
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149471419
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 12:08 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Als ze op 31 maart een vlakke wandeling hebben gemaakt vlakbij Pianista, dan moet dat zichtbaar zijn in hun foto's.

Deze foto:
http://www.answersforkris(...)4/09/el_pianista.jpg
Metadata:
De foto is 72 dpi, bewerkt met Photoshop, en er is een stukje afgeknipt. Dit lijkt me geen Canon-foto.
Waar is Perico? ;)
Planten:
Aan de planten moet je kunnen zien in welke periode de foto gemaakt is. Heeft MeloD een foto van deze plek?
Schaduwen:
K & L waren volgens de tijdlijn rond 11:00 bij het begin van El Pianista. Om 11:00 heb je daar een schaduwmultiplier van 0.441 (→ schema van Geruisloos). De schaduwen zien er korter uit dus de foto is iets later op de dag genomen (ruwe schatting: tussen 12:00 en 13:30).

[ Bericht 1% gewijzigd door Domnivoor op 08-02-2015 14:41:23 ]
pi_149471517
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:35 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Planten:
Schaduwen:
Interessant.

[ Bericht 1% gewijzigd door doorgaan op 08-02-2015 14:55:18 ]
pi_149471666
[
quote:
Planten:
Aan de planten moet je kunnen zien in welke periode de foto gemaakt is.
Herken jij de planten al Domivoor, kun je ze noemen?

[ Bericht 14% gewijzigd door doorgaan op 08-02-2015 14:55:53 ]
pi_149472153
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:11 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Waar zou jij het geld opzetten?
Preventie. Voorlichting, goed te begrijpen instructies qua voorbereiding, en misschien zelfs bepaalde dingen verplichten (middelen om alarm te slaan). Misschien een satelliet-telefoon aanbieder paaien, om (samen met verzekeringen?) een minimale uitvoering voordelig aan te bieden. Niet dat een verzekeraar er veel door uitspaart, maar hij maakt er wel goede sier mee.
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:18 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Mee eens dat het grillig is (niet goed te voorspellen dus). Voor menselijke predatoren geldt uiteraard, dat die eerst moeten weten dàt er iemand zich schuilhoudt, anders helpt dat verstoppen natuurlijk wel. En, voor wat het waard is (omdat het begint met "ik zou") Ik zou als drugscrimineel het denk ik vrij snel opgeven, omdat (1) het "gevaar" dat die toeristen vormen wel meevalt. Acuut is het in elk geval niet. En als er kans is op ontdekking, wat toevallig blijkt door deze twee, is het sowieso zaak om een andere locatie te kiezen. Want wat vandaag gebeurt, kan zich morgen herhalen.
En (2) omdat ik wel wat beters te doen heb.

Dierlijke predatoren: er is als mogelijkheid geopperd een bushmaster op het pad. Daar kun je dacht ik prima voor vluchten, o.a. omdat het beest dat zelf prima vindt. Of vluchten, omtrekkende beweging is een beter woord. Met het risico, dat je het pad niet meer kunt vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door JustinCase op 08-02-2015 15:10:12 ]
  zondag 8 februari 2015 @ 15:05:02 #137
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149472547
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:42 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Herken jij de planten al Domivoor, kun je ze noemen?

Nee, daar heb ik me nog niet in verdiept. Ga ik wel doen ;)
pi_149473222
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:55 schreef JustinCase het volgende:
Preventie. Voorlichting, goed te begrijpen instructies qua voorbereiding, en misschien zelfs bepaalde dingen verplichten (middelen om alarm te slaan). Misschien een satelliet-telefoon aanbieder paaien, om (samen met verzekeringen?) een minimale uitvoering voordelig aan te bieden. Niet dat een verzekeraar er veel door uitspaart, maar hij maakt er wel goede sier mee.
quote:
Absoluut mee eens: een minimale uitrusting incl. hulpmiddelen (ook daar valt wellicht meer te verzinnen)
pi_149473276
quote:
Mee eens dat het grillig is (niet goed te voorspellen dus). Voor menselijke predatoren geldt uiteraard, dat die eerst moeten weten dàt er iemand zich schuilhoudt, anders helpt dat verstoppen natuurlijk wel. En, voor wat het waard is (omdat het begint met "ik zou") Ik zou als drugscrimineel het denk ik vrij snel opgeven, omdat (1) het "gevaar" dat die toeristen vormen wel meevalt. Acuut is het in elk geval niet. En als er kans is op ontdekking, wat toevallig blijkt door deze twee, is het sowieso zaak om een andere locatie te kiezen. Want wat vandaag gebeurt, kan zich morgen herhalen.
En (2) omdat ik wel wat beters te doen heb.

Dierlijke predatoren: er is als mogelijkheid geopperd een bushmaster op het pad. Daar kun je dacht ik prima voor vluchten, o.a. omdat het beest dat zelf prima vindt. Of vluchten, omtrekkende beweging is een beter woord. Met het risico, dat je het pad niet meer kunt vinden.
Ja, daarom ga ik er alsnog vanuit dat ze in staat zijn geweest te vluchten. Ook als ze al in gezelschap van derden waren. Stel "gidsen" die zouden ook terug moeten voor hun verplichtingen.
(Dagen later ze misschien wel gaan zoeken met andere ideeën in het hoofd.)
pi_149473300
quote:

[..]

Deze foto:
Metadata:
De foto is 72 dpi, bewerkt met Photoshop, en er is een stukje afgeknipt. Dit lijkt me geen Canon-foto.
Waar is Perico? ;)
Planten:
Aan de planten moet je kunnen zien in welke periode de foto gemaakt is. Heeft MeloD een foto van deze plek?
Schaduwen:
K & L waren volgens de tijdlijn rond 11:00 bij het begin van El Pianista. Om 11:00 heb je daar een schaduwmultiplier van 0.441 (→ schema van Geruisloos). De schaduwen zien er korter uit dus de foto is iets later op de dag genomen (ruwe schatting: tussen 12:00 en 13:30).
Met een kaart kun je de kompasrichting van de schaduwen gebruiken. Als je de straat kunt herkennen. Maar of dat de moeite waard is.. ik schat de kans niet groot, dat ze een foto uit de camera van Lisanne op die site zetten. En aan het seizoen kun je hooguit zien dat het niet tijdens hun verblijf genomen is.
pi_149473307
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:51 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Een goede vraag om toe te voegen aan de vragenlijst?!
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:52 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Op de één of andere manier citeer je de woorden van RapaNui maar schrijft ze onder mijn naam.
pi_149473355
quote:
12s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:05 schreef Domnivoor het volgende:
Nee, daar heb ik me nog niet in verdiept. Ga ik wel doen
super
Anders hebben we eventueel: boquetegardeninn@gmail.com or call +507.720.2376
pi_149473466
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:27 schreef gynaika het volgende:

[..]

[..]

Op de één of andere manier citeer je de woorden van RapaNui maar schrijft ze onder mijn naam.
ja je hebt gelijk...was het eens i.e.g. met de door jouw geopperde mogelijkheid hutje, toen pas mensen ontmoet. Hoe corrigeer ik dat?
pi_149473546
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:26 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Ja, daarom ga ik er alsnog vanuit dat ze in staat zijn geweest te vluchten. Ook als ze al in gezelschap van derden waren. Stel "gidsen" die zouden ook terug moeten voor hun verplichtingen.
(Dagen later ze misschien wel gaan zoeken met andere ideeën in het hoofd.)
Tegen een plaatselijk bekende (groep), die het op hen gemunt heeft, maken ze weinig kans denk ik. Maar stel je vlucht, voor iemand die dreigend overkomt, maar nog niet dichbij is. En uit angst durf je niet dezelfde weg terug. Rationeel gezien, kun je dat dan één of twee dagen later naar mijn idee gewoon wel doen.
pi_149473715
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:35 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Tegen een plaatselijk bekende (groep), die het op hen gemunt heeft, maken ze weinig kans denk ik. Maar stel je vlucht, voor iemand die dreigend overkomt, maar nog niet dichbij is. En uit angst durf je niet dezelfde weg terug. Rationeel gezien, kun je dat dan één of twee dagen later naar mijn idee gewoon wel doen.
Mee eens. Door dorst en rivier volgen (zo'n algemene richtlijn bij verdwalen?) en oriëntatie al kwijt, toen ongeluk, is dat plan mislukt? Misschien hadden ze ook het idee/de hoop dat er wel ergens weer een doorsteek zou zijn over de Cordillera?
pi_149473853
quote:

[..]

Deze foto:
Metadata:
Waar is Perico? ;)
Planten:
Schaduwen:
De Fotolokatie staat ook op: http://www.tripadvisor.nl(...)Province.html#photos

Restaurant_Review-g298424-d1787831-Reviews-Il_Pianista-Boquete_Chiriqui_Province.html#photos

gegevens: Il Pianista Photo: Il Pianista Outside Minder
550 x 309 47.8KB
www.tripadvisor.com
én: daar waren de struiken NIET in bloei en andere verschillen.

[ Bericht 4% gewijzigd door doorgaan op 08-02-2015 16:37:15 ]
pi_149474152
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 15:32 schreef doorgaan het volgende:

[..]

ja je hebt gelijk...was het eens i.e.g. met de door jouw geopperde mogelijkheid hutje, toen pas mensen ontmoet. Hoe corrigeer ik dat?
Geeft niet, volgende keer gewoon beter.
pi_149475229

[ Bericht 52% gewijzigd door doorgaan op 08-02-2015 16:34:39 ]
pi_149476307
quote:

[..]

Deze foto:
Metadata:
Waar is Perico? ;)
Planten:
Schaduwen:
fotomatiz.es
Jerome van Passel - fotomatiz.es
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_149476371
quote:
Voor menselijke predatoren geldt uiteraard, dat die eerst moeten weten dat er iemand zich schuilhoudt, anders helpt dat verstoppen natuurlijk wel.
Dat is impliciet, want anders hoeven ze niet te vluchten. Voorbeeld: er zijn menselijke predatoren -> K&L weten te vluchten en zich te verstoppen -> ze zijn in het nadeel want de predatoren, voor wie dat gebied "home" is, wachten net zo lang tot ze weer tevoorschijn komen
quote:
Ik zou als drugscrimineel het denk ik vrij snel opgeven, omdat (1) het "gevaar" dat die toeristen vormen wel meevalt.
Als drugscrimineel, die het snel opgeeft omdat je belangrijkere dingen te doen hebt, ben je dus geen predator.

quote:
Dierlijke predatoren:
Die vormen een zeer kortstondige dreiging. Daar hoef je je niet uren of dagen tegen te verstoppen. Die voelen zich eerder door jou als mens bedreigd dan andersom.
quote:
Met het risico, dat je het pad niet meer kunt vinden.
Die kans acht ik heel klein als je vlucht voor een dierlijke predator, die eigenalijk toch geen predator is.

De gevaarlijkste predator is: de mens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')