abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149462990
quote:
4s.gif Op zondag 8 februari 2015 02:04 schreef El_Matador het volgende:
508 was de laatste foto van Kris, het laatste (emotioneel) aandenken aan haar vriendin voor Lisanne. Bij het bekijken van de volgende foto 509 (we zullen nooit weten wat daar op stond, misschien een bloem tussen de 1e en de 2e quebrada) dacht ze 'dan die maar weg'. De laatste foto die de schijfruimte van 509 "overschreef" was die met het rode haar van haar vriendin....

Shoot!
Ja en dat die er is, is wel een bijzonderheid in dit alles.
pi_149462997
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 02:04 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Ik heb me achter het volgende antwoord van Domnivoor geschaard: "Ik zou doorlopen, want daar zijn de vindplaatsen".

Maar misschien moest ik me nou ook weer niet helemaal in hun gedachten, verplaatsen? Hoe dan ook, ik geeft het op. Mijn antwoord wordt fout gerekend, tenzij het is "nee, dat zou ik niet doen", of anders de nodige potjes kan breken, omdat ik hoog scoor in de OP-bijdragen.

Het lijk wel - op het als never-nooit sheeple-gedrag-eisend geroemde BNW - of ik "meer! meer!" geroepen heb, na een zó duidelijk retorische vraag, dat alleen een sukkel niet snapt dat je "minder! minder!" moet roepen.
Fijn dat je er bent, wil je even mijn theorie van de gewiste foto's onderuit knallen?
Ik weet namelijk niet of het klopt? ;)
pi_149462998
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 02:04 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Ik heb me achter het volgende antwoord van Domnivoor geschaard: "Ik zou doorlopen, want daar zijn de vindplaatsen".

Maar misschien moest ik me nou ook weer niet helemaal in hun gedachten, verplaatsen? Hoe dan ook, ik geeft het op. Mijn antwoord wordt fout gerekend, tenzij het is "nee, dat zou ik niet doen, of anders de nodige potjes kan breken omdat ik hoog scoor in de OP-bijdragen.

Het lijk wel - op het als never-nooit sheeple-gedrag-eisend geroemde BNW - of ik "meer! meer!" geroepen heb, na een zó duidelijk retorische vraag, dat alleen een sukkel niet snapt dat je "minder! minder!" moet roepen.
Domnivoor dacht zo omdat hij een expeditie gaat doen. Ga jij mee dan?

Die meiden gingen toch geen expeditie naar de 4e kabelbrug doen :') en in hun was nu net de bedoeling om jezelf te verplaatsen.

Ik waardeer je kritiek maar die is altijd vanaf jouw wolk gekomen. Het is nu juist de bedoeling dat jij dat onzekere 22-jarige lichaam aantrekt en eens nagaat wat je zelf zou kunnen denken op dat cruciale moment, terwijl je even niet JustinCase bent.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149463011
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2015 02:00 schreef ootjekatootje het volgende:
nou breekt mijn croq, we zijn het eens.
Jullie zijn t eens!
pi_149463016
RapaNui:

quote:
Jackie, over jouw tijdlijn, hier hun route met (mogelijke) tijden:
13.10 SbtR - Bajo Boquete (met bus?) - Pianista (taxi?) - Pianista/Mirador (lopend) - 1eQ - Mirador - Pianista - 16.44 SbtR (taxi?)

Is deze hele route wel mogelijk in zo'n 3 en een half uur tijd?
Met 4WD de Pianista op (bijvoorbeeld) is m.i. geen oplossing, want dat gaat vrij langzaam en je wint daar niet veel tijd mee.
Mijn dag eerder scenario ziet er in het kort zo uit:
31 maart
-"s morgens naar het kinderdagverblijf waar ze worden weggestuurd
- Terug naar de taalschool/Myriam die hen Casa Esperanza adviseert wat in Bajo Boquete ligt.
- Rond 11.30 bij Casa Esperanza waar het voor mij niet duidelijk is of het daar wel of niet gelukt is.
- 12.00 uur lunchen bij Restaurant Nelvis die direct naast de andere taalschool Habla Ya ligt
- 13.10 uur Zou dan idd als Sigrid daar werkt ze zien vertrekken bij Habla Ya
- 13.20 uur Staan ze bij de afslag van die taalschool waar taxichauffeur Leonardo M ze oppikt
- 13.30 uur stappen ze uit en betalen 5 dollar
- 13.30/14.00 uur ziet Peter C van Casa Pedro ze de verkeerde trail oplopen Alto Lino
- 14.30 ziet hij ze weer terug komen
- 15.00 uur bij het begin van de Pianista ziet Martina de bloemenvrouw ze

Hierna zien Oliva de K (buurvrouw van Martina) en Lorenzo G die van de laatste finca van de mirador ze misschien.
Door Lorenzo haal ik dan een streep. Is dan ook de enige die ik qua tijd moet doorstrepen.
De rest klopt als een bus. En die tijden heb ik zelf niet bedacht maar zijn bronnen voor (zie mijn scenario)
Hierna keren Kris en Lisanne weer om en maakt de IPhone om 16.44 weer contact met de WIFI van hun eigen taalschool Spanish by the river.

Het sterke van dit scenario is dat alle tijden kloppen maar ook met name de geografische ligging van alles.
Nelvis, taalschool Haba Ya en de taxistandplaats liggen allemaal letterlijk naast elkaar in het centrum van Bajo Boquete.
Casa Pedro en trial Alto Lino liggen heel dichtbij de Piansta.

het zwakke van dit scenario is dat Sigrid, Leonardo, Peter, Martina en Oliva niet in de war zijn met het tijdstip maar met de dag.
Das wel veel eerlijk is eerlijk

Aan de andere kant is het ONMOGELIJK dat al deze mensen Kris en Lisanne op dat tijdstip hebben gezien op 1 april.
Kris en Lisanne waren toen al lang boven op de Mirador.
Tenzij de tijden op de camera niet kloppen...
pi_149463052
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 02:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Fijn dat je er bent, wil je even mijn theorie van de gewiste foto's onderuit knallen?
Ik weet namelijk niet of het klopt? ;)
Heb je een link naar je theorie? Zijnde iets toetsbaars? Oftewel dat je ook aangeeft hoe te zien is of het klopt of niet? Zeg ja! dan ga ik meteen kijken. Zelfs als anderen je theorie nog niet hebben omarmd.

[ Bericht 0% gewijzigd door JustinCase op 08-02-2015 02:19:48 ]
pi_149463059
Beste mensen truste voor nu.
  zondag 8 februari 2015 @ 02:14:52 #83
430880 mig72
De Professional
pi_149463064
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 02:14 schreef doorgaan het volgende:
Beste mensen truste voor nu.
Fijne nacht en sweet dreams.
pi_149463079
quote:
9s.gif Op zondag 8 februari 2015 02:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Domnivoor dacht zo omdat hij een expeditie gaat doen. Ga jij mee dan?
Ik ga niet mee, maar ik vond zijn antwoord goed.
quote:
Die meiden gingen toch geen expeditie naar de 4e kabelbrug doen :') en in hun was nu net de bedoeling om jezelf te verplaatsen.
Ja, maar ook weer niet teveel. Want toen ik dat deed, brak de hel los. Ik zit er niet mee, maar hou dan a.j.b. op om BNW zo de hemel in te prijzen.
quote:
Ik waardeer je kritiek maar die is altijd vanaf jouw wolk gekomen. Het is nu juist de bedoeling dat jij dat onzekere 22-jarige lichaam aantrekt en eens nagaat wat je zelf zou kunnen denken op dat cruciale moment, terwijl je even niet JustinCase bent.
Dat deed ik, en daar lijk jij problemen mee te hebben.
pi_149463097
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 02:14 schreef mig72 het volgende:
Fijne nacht en sweet dreams.
thx jullie ook
pi_149463100
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 02:16 schreef JustinCase het volgende:
Dat deed ik, en daar lijk jij problemen mee te hebben.
Wat beweegt jou om door te lopen dan?

Ja, Justin, ik weet dat je niet zo dom bent, dus doe dat dan ook niet.

Die vindplaatsen zijn feitelijke fysische resten achteraf die het gevolg zijn van de keuzes die Kris en Lisanne gemaakt hebben.

Dat zijn toch geen markeringsplekken, streefdoelen, GPS-uitgestippelde stopplaatsen;
Kris, als jij op 4 april nou je broekje over de 2e kabelbrug hangt, dan drop ik die rugzak na 11 april voorbij de 4e. Dat levensgevaarlijke stuk doe ik wel ffies 's nachts joh

Het gaat nu juist om de keuzes, niet om feiten. Die feiten zijn het gevolg van die keuzes.

[ Bericht 44% gewijzigd door El_Matador op 08-02-2015 02:29:57 ]
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149463149
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 02:10 schreef jackie12 het volgende:
Tenzij de tijden op de camera niet kloppen...
Ja, dat denk ik :7

Nee. goed verhaal. Kan me er wel in vinden, herken hier en daar wat puntjes.

pi_149463234
Ik denk dat er maar 3 opties zijn:

1- De getuigen zagen Kris en Lisanne wel op het juiste tijdstip maar op 31 maart ipv 1 april en deden Kris en Lisanne al een (begin) stukje Pianista

2- De getuigen hebben allemaal Kris en Lisanne op het juiste tijdstip en de juiste dag gezien maar dan klopt de tijd van de telefoon?/fotocamera (en schaduw?) niet.

3- De getuigen hebben allemaal andere meiden op 1 april gezien.

Of...wie vult aan?
pi_149463269
quote:
11s.gif Op zondag 8 februari 2015 02:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat beweegt jou om door te lopen dan?
Wie bedoel je met "jou"?: mij met m'n laptop op schoot, met 12873 topics volgespeculeerd om in te bladeren als ik van herhaling hou? Voor minstens een kwart volgeplempt met "ik zou"-achtige praat?,
Of als iemand die in hun situatie was, zonder al die gratis wijsheid? Je vraagt veel, namelijk dat ik valkuilen kan vermijden waarvan ik nou juist de hele tijd zeg dat ieder mens een grote kans heeft om erin te vallen. Maar toch, jij mag zeggen wie van die twee je wilt laten antwoorden.

En, sorry voor de teleurstelling, beide antwoorden zijn al gegeven hierzo. Het ene is ongeveer wat iedereen zegt, en waar jij zeer tevreden over bleek. Het andere is wat ik zei, wat bijstelde (maar niet genoeg), en wat je niet wilt horen. Maar alsnog mag jij kiezen. Dat is het voordeel van zo sturend vragen: je krijgt het antwoord dat je wilde.
pi_149463291
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 02:40 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Wie bedoel je met "jou"?: mij met m'n laptop op schoot, met 12873 topics volgespeculeerd om in te bladeren als ik van herhaling hou? Voor minstens een kwart volgeplempt met "ik zou"-achtige praat?,
quote:
Het is nu juist de bedoeling dat jij dat onzekere 22-jarige lichaam aantrekt en eens nagaat wat je zelf zou kunnen denken op dat cruciale moment, terwijl je even niet JustinCase bent.
:')

quote:
Of als iemand die in hun situatie was, zonder al die gratis wijsheid? Je vraagt veel, namelijk dat ik valkuilen kan vermijden waarvan ik nou juist de hele tijd zeg dat ieder mens een grote kans heeft om erin te vallen. Maar toch, jij mag zeggen wie van die twee je wilt laten antwoorden.

En, sorry voor de teleurstelling, beide antwoorden zijn al gegeven hierzo. Het ene is ongeveer wat iedereen zegt, en waar jij zeer tevreden over bleek. Het andere is wat ik zei, wat bijstelde (maar niet genoeg), en wat je niet wilt horen. Maar alsnog mag jij kiezen. Dat is het voordeel van zo sturend vragen.
Ik heb echt geen idee wat jij voor iemand bent, maar ik vraag je gewoon iets en jij geeft antwoord met een complete non sequitur die ik je hier heb uitgelegd. Meen je dat echt serieus?

quote:
Die vindplaatsen zijn feitelijke fysische resten achteraf die het gevolg zijn van de keuzes die Kris en Lisanne gemaakt hebben.

Dat zijn toch geen markeringsplekken, streefdoelen, GPS-uitgestippelde stopplaatsen;
Kris, als jij op 4 april nou je broekje over de 2e kabelbrug hangt, dan drop ik die rugzak na 11 april voorbij de 4e. Dat levensgevaarlijke stuk doe ik wel ffies 's nachts joh

Het gaat nu juist om de keuzes, niet om feiten. Die feiten zijn het gevolg van die keuzes.
Ik vroeg je jezelf in twee onschuldige onzekere blootgeklede jongedames te verplaatsen, maar dat blijkt te moeilijk voor je.

Ik zal je niet verder lastigvallen, maar wow, ik kom niet vaak mensen als jij irl tegen.

[ Bericht 13% gewijzigd door El_Matador op 08-02-2015 02:50:03 ]

pi_149463321
quote:
15s.gif Op zondag 8 februari 2015 02:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb echt geen idee wat jij voor iemand bent, maar ik vraag je gewoon iets
Welnee, je vroeg zo ongeveer dit: "Wie van jullie zou bewust de verkeerde kant op lopen?"

Geef dan gewoon eerlijk een multiple-choice veldje erbij met:

A: Ik niet!
B: Ik ook niet!

[....]

Z: Sorry dat ik de laatste ben, maar zie antwoord A t/m Y"
pi_149463358
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 02:48 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Welnee, je vroeg zo ongeveer dit: "Wie van jullie zou bewust de verkeerde kant op lopen?"

Geef dan gewoon eerlijk een multiple-choice veldje erbij met:

A: Ik niet!
B: Ik ook niet!

[....]

Z: Sorry dat ik de laatste ben, maar zie antwoord A t/m Y"
Anders zijn is niet het punt. Je mist de capaciteit volledig om je in anderen te verplaatsen. En je begrijpt nog steeds niet dat "die vindplaatsen" op het moment van de keuze die ik je voorleg nog helemaal niet bestaan. Heb je de film goed in je hoofd? Op 1 april en 2 april ligt er nog geen rugzak bij de 4e kabelbrug. De vraag is nu juist; wat maakt dat je dat hele kenkereind gaat kachelen.

En als je het zo "volgeplempt" vindt hier, wat interesseert je dan nog zo aan de zaak? De keuzes van Lisanne en Kris niet en de feiten zijn bekend en er komt niks meer bij, zo te zien.

pi_149463365
quote:
Het is nu juist de bedoeling dat jij dat onzekere 22-jarige lichaam aantrekt en eens nagaat wat je zelf zou kunnen denken op dat cruciale moment, terwijl je even niet JustinCase bent.
Dat zeg je nou wel, over die bedoeling, maar je reacties geven aan dat je juist NIET wilt dat ik mijn comfortabele fauteuil verlaat. Maar goed, ik heb me erbij neergelegd dat jouw vraag geen echte vraag was. Het was een verzoek om het juiste antwoord te geven.
  zondag 8 februari 2015 @ 02:55:40 #94
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149463379
Deelscenario'tje:

Stel dat K & L twee geheugenkaartjes voor de camera bij zich hadden.

Na foto IMG_0508.JPG wordt een video gemaakt van de quebrada (IMG_0509.MOV). Dan wordt er een tweede video gemaakt maar die wordt niet opgeslagen omdat er te weinig geheugenruimte vrij is. De bijna volle geheugenkaart wordt gewisseld. Met de nieuwe kaart worden eerst een video en een paar gewone vakantiefoto's gemaakt (bij de 1e en 2e quebrada) en daarna, als de stress toeslaat, alleen foto's van markeringspunten.
Midden in de nacht van 7/8 april willen ze foto's maken (we weten niet waarom of waarvan). Maar de camera geeft een foutmelding. Ze wisselen het geheugenkaartje weer om en hopen dat dat helpt. De camera doet het weer, en er worden een aantal foto's gemaakt. De camera nummert de nieuwe foto's door vanaf de laatste foto op de kaart die er op dat moment in zit, dus IMG_0510.JPG, IMG_0511.JPG etc. Ergens halverwege de serie nachtfoto's is de kaart vol. De laatste video (IMG_0509.MOV) wordt verwijderd. En vervolgens worden er meer foto's gemaakt totdat de kaart helemaal vol is.
Het andere kaartje ligt ergens in de jungle :7
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_149463380
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 02:53 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Dat zeg je nou wel, over die bedoeling, maar je reacties geven aan dat je juist NIET wilt dat ik mijn comfortabele fauteuil verlaat. Maar goed, ik heb me erbij neergelegd dat jouw vraag geen echte vraag was. Het was een verzoek om het juiste antwoord te geven.
Zeer zeker niet, matteo gaf ook een ander antwoord dan de anderen.

Er is geen "juist antwoord", als je al met die intentie de vraag invalt, hoe objectief denk je dan te antwoorden?

Maar als jij als "argument" aandraagt: "Ja, duh, daar liggen de vondsten", dan snap je A) singulariteit niet en B) redeneren niet.

Mensen die jij veul minder intelligent dan JustinCase schat, begrepen de vraag meteen en gingen niet voor die drogreden.

Als je de drogreden niet ziet, zijn we vrees ik uitgepraat. Even goeie vrienden, huisman Justin... :{

pi_149463408
quote:
6s.gif Op zondag 8 februari 2015 02:55 schreef Domnivoor het volgende:
Deelscenario'tje:

Stel dat K & L twee geheugenkaartjes voor de camera bij zich hadden.

Na foto 508 wordt een video gemaakt van de quebrada (IMG_0509.MOV). Dan wordt er een tweede video gemaakt maar die wordt niet opgeslagen omdat er te weinig geheugenruimte vrij is. De bijna volle geheugenkaart wordt gewisseld. Met de nieuwe kaart worden eerst een video en een paar gewone vakantiefoto's gemaakt (bij de 1e en 2e quebrada) en daarna, als de stress toeslaat, alleen foto's van markeringspunten.
Midden in de nacht van 7/8 april willen ze foto's maken (we weten niet waarom of waarvan). Maar de camera geeft een foutmelding. Ze wisselen het geheugenkaartje weer om en hopen dat dat helpt. De camera doet het weer, en er worden een aantal foto's gemaakt. De camera nummert de nieuwe foto's door vanaf de laatste foto op de kaart die er op dat moment in zit, dus IMG_0510.JPG, IMG_0511.JPG etc. Ergens halverwege de serie nachtfoto's is de kaart vol. De laatste video (IMG_0509.MOV) wordt verwijderd. En vervolgens worden er meer foto's gemaakt totdat de kaart helemaal vol is.
Het andere kaartje ligt ergens in de jungle :7
Tof, ziet er goed uit.

Enige punt is natuurlijk dat Lisanne (vermoedelijk zij) supernetjes was op haar spulletjes, dus zou ze die geheugenkaart ook goed bewaren en niet zomaar "verliezen in de jungle".

Maar als dit een uitnodiging is om een 2,5 cm groot SDkaartje te gaan zoeken in die wildernis, neem ik de uitdaging, nippend aan mijn biertje aan het zwembad en geflankeerd door die wulpse panameña natuurlijk met de vrije hand aan... :7

pi_149463423
quote:
11s.gif Op zondag 8 februari 2015 02:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Anders zijn is niet het punt. Je mist de capaciteit volledig om je in anderen te verplaatsen.
Nou nee... ik verplaats me alleen niet in de volgens jou juiste persoon. Hoe durf ik te suggereren dat Kris of Lisanne het anders zagen, dachten en voelden dan al die goegelende (maar tegelijk MSM-kritische) BNW'ers? Tja, ik weet niet hoe, maar ik durf het.

quote:
En je begrijpt nog steeds niet dat "die vindplaatsen" op het moment van de keuze die ik je voorleg nog helemaal niet bestaan.

Jawel hoor. Jij begreep het ook, dacht ik(*). Toen je het antwoord van Domnivoor de hemel in prees.

(*) Maar ik zit er soms naast.
pi_149463443
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 03:03 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Nou nee... ik verplaats me alleen niet in de volgens jou juiste persoon. Hoe durf ik te suggereren dat Kris of Lisanne het anders zagen, dachten en voelden dan al die goegelende (maar tegelijk MSM-kritische) BNW'ers? Tja, ik weet niet hoe, maar ik durf het.

[..]

Jawel hoor. Jij begreep het ook, dacht ik(*). Toen je het antwoord van Domnivoor de hemel in prees.

(*) Maar ik zit er soms naast.
Jij schijnt hier dus niet vanwege Kris of Lisanne te zitten maar om te zien hoe ik op wie reageer en dat er een "juist antwoord" achter die vraag door mij bekokstoofd was ofzo.

Man, die vraag was niet open, duidelijk gericht, maar dat wil niet zeggen dat het "juiste antwoord" naar het zuiden moest zijn. Dat maak jij ervan zonder om mijn intenties te vragen, maar open wassie niet.

Ik was nu juist benieuwd naar een intelligente keuze voor het noorden en je bij Domnivoor scharen wil zeggen dat je de vindplaatsen wil vinden.

Domnivoor maakte namelijk niet de fout de drogreden te gebruiken, hij is net als ik geinteresseerd naar die op 1 en 2 april nog niet bestaande vindplaatsen.

Ik begrijp dat het moeilijk is, je in Lisanne en Kris te verplaatsen. Ik begrijp het, Justin.

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 08-02-2015 03:12:52 ]

zondag 8 februari 2015 @ 03:42:15 #99
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149463701
quote:
6s.gif Op zondag 8 februari 2015 03:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Tof, ziet er goed uit.

Enige punt is natuurlijk dat Lisanne (vermoedelijk zij) supernetjes was op haar spulletjes, dus zou ze die geheugenkaart ook goed bewaren en niet zomaar "verliezen in de jungle".
Er zijn midden in de nacht heel veel foto's in korte tijd gemaakt. Daar moet iets van urgentie achter gezeten hebben en dan is het even niet belangrijk om supernetjes te blijven. Je ziet losse papiertjes op foto 550 - die kunnen ook uit de tas gevallen zijn. En zo'n 2,5 cm groot SDkaartje raak je makkelijk kwijt in het maanloze donker.
quote:
Maar als dit een uitnodiging is om een 2,5 cm groot SDkaartje te gaan zoeken in die wildernis, neem ik de uitdaging, nippend aan mijn biertje aan het zwembad en geflankeerd door die wulpse panameña natuurlijk met de vrije hand aan... :7
8-)
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_149463788
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 03:42 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Er zijn midden in de nacht heel veel foto's in korte tijd gemaakt. Daar moet iets van urgentie achter gezeten hebben en dan is het even niet belangrijk om supernetjes te blijven. Je ziet losse papiertjes op foto 550 - die kunnen ook uit de tas gevallen zijn. En zo'n 2,5 cm groot SDkaartje raak je makkelijk kwijt in het maanloze donker.

[..]

8-)
De urgentie is ook het punt in mijn deelscenario. Die frequentie van de foto's weten we niet precies, maar "heel veel foto's in korte tijd gemaakt" geldt maar voor delen van die 3 uur, met name in het begin...

Een sterk punt wat je aanhaalde is video's. Geen afscheidsvideoboodschap is meer dan bizar.

Als de meiden veel filmpjes zouden maken naast het fotograferen zou je misschien een kort filmpje vanop de Mirador verwachten, lijkt me. Tenslotte was het Lisannes allereerste hike op Bocas na! En zo hoog als 1900 m had ze voorheen alleen in Zuid-Duitsland gestaan of zelfs dat nog niet.

Ze lijken me dus niet zulke filmsters. Wat het gebrek aan filmpjes verklaart.

Ik zit op ongeveer 1 filmpje per 50-100 foto's. Lisanne duidelijk minder.

Omdat ze niet filmden in mijn ogen hebben ze ook geen tweede SDkaartje nodig (gehad), zeker niet als je de lage resolutie van de foto's bekijkt. Hoe groot het kaartje was, weten we niet natuurlijk. Zou handig zijn om te weten voor deze scenario's en een makkelijke vraag om te stellen en beantwoorden.

Neem niet aan dat die informatie supergeheim is, schade aan Kris of Lisanne zou het allerminst doen...

Als dat kaartje gewisseld werd in die noodsituatie hoe hadden ze licht? Geen... Zou je dan niet even een keertje op de grond flitsen om het zo (want het is blauw met wit meestal) te zien liggen? Is dat het je niet waard? Er staan naast de door jou bedachte bestaande foto's van de quebrada's tot die nacht ook foto's van dierbaren op. Belangrijk genoeg?

En was er wel zo'n haast die nacht? De goed gepositioneerde zakjesfoto verraadt op dat moment geen enorme haast, want scherp en netjes genomen...

Op zich is in mijn scenario haast ook niet nodig (foto's wissen en vooral foto's van ervoor (die niet belangrijk zouden zijn mocht iemand de camera vinden itt de foto's van de wandeling) maar ook de gemaakte foto's van de weg terug.

Het is een zwak punt; waarom die foto's wissen als ze je moeten helpen de weg terug te vinden....

Misschien waren het wel hele wazige foto's? Door hallucinaties? Maar dan zou je 509 en 510 en de eerste serie nog hebben.

Hmm, nog even over nadenken... :7

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')