Ja en dat die er is, is wel een bijzonderheid in dit alles.quote:Op zondag 8 februari 2015 02:04 schreef El_Matador het volgende:
508 was de laatste foto van Kris, het laatste (emotioneel) aandenken aan haar vriendin voor Lisanne. Bij het bekijken van de volgende foto 509 (we zullen nooit weten wat daar op stond, misschien een bloem tussen de 1e en de 2e quebrada) dacht ze 'dan die maar weg'. De laatste foto die de schijfruimte van 509 "overschreef" was die met het rode haar van haar vriendin....
Shoot!
Fijn dat je er bent, wil je even mijn theorie van de gewiste foto's onderuit knallen?quote:Op zondag 8 februari 2015 02:04 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ik heb me achter het volgende antwoord van Domnivoor geschaard: "Ik zou doorlopen, want daar zijn de vindplaatsen".
Maar misschien moest ik me nou ook weer niet helemaal in hun gedachten, verplaatsen? Hoe dan ook, ik geeft het op. Mijn antwoord wordt fout gerekend, tenzij het is "nee, dat zou ik niet doen", of anders de nodige potjes kan breken, omdat ik hoog scoor in de OP-bijdragen.
Het lijk wel - op het als never-nooit sheeple-gedrag-eisend geroemde BNW - of ik "meer! meer!" geroepen heb, na een zó duidelijk retorische vraag, dat alleen een sukkel niet snapt dat je "minder! minder!" moet roepen.
Domnivoor dacht zo omdat hij een expeditie gaat doen. Ga jij mee dan?quote:Op zondag 8 februari 2015 02:04 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ik heb me achter het volgende antwoord van Domnivoor geschaard: "Ik zou doorlopen, want daar zijn de vindplaatsen".
Maar misschien moest ik me nou ook weer niet helemaal in hun gedachten, verplaatsen? Hoe dan ook, ik geeft het op. Mijn antwoord wordt fout gerekend, tenzij het is "nee, dat zou ik niet doen, of anders de nodige potjes kan breken omdat ik hoog scoor in de OP-bijdragen.
Het lijk wel - op het als never-nooit sheeple-gedrag-eisend geroemde BNW - of ik "meer! meer!" geroepen heb, na een zó duidelijk retorische vraag, dat alleen een sukkel niet snapt dat je "minder! minder!" moet roepen.
Jullie zijn t eens!quote:Op zondag 8 februari 2015 02:00 schreef ootjekatootje het volgende:
nou breekt mijn croq, we zijn het eens.
Mijn dag eerder scenario ziet er in het kort zo uit:quote:Jackie, over jouw tijdlijn, hier hun route met (mogelijke) tijden:
13.10 SbtR - Bajo Boquete (met bus?) - Pianista (taxi?) - Pianista/Mirador (lopend) - 1eQ - Mirador - Pianista - 16.44 SbtR (taxi?)
Is deze hele route wel mogelijk in zo'n 3 en een half uur tijd?
Met 4WD de Pianista op (bijvoorbeeld) is m.i. geen oplossing, want dat gaat vrij langzaam en je wint daar niet veel tijd mee.
Heb je een link naar je theorie? Zijnde iets toetsbaars? Oftewel dat je ook aangeeft hoe te zien is of het klopt of niet? Zeg ja! dan ga ik meteen kijken. Zelfs als anderen je theorie nog niet hebben omarmd.quote:Op zondag 8 februari 2015 02:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Fijn dat je er bent, wil je even mijn theorie van de gewiste foto's onderuit knallen?
Ik weet namelijk niet of het klopt?
Ik ga niet mee, maar ik vond zijn antwoord goed.quote:Op zondag 8 februari 2015 02:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Domnivoor dacht zo omdat hij een expeditie gaat doen. Ga jij mee dan?
Ja, maar ook weer niet teveel. Want toen ik dat deed, brak de hel los. Ik zit er niet mee, maar hou dan a.j.b. op om BNW zo de hemel in te prijzen.quote:Die meiden gingen toch geen expeditie naar de 4e kabelbrug doenen in hun was nu net de bedoeling om jezelf te verplaatsen.
Dat deed ik, en daar lijk jij problemen mee te hebben.quote:Ik waardeer je kritiek maar die is altijd vanaf jouw wolk gekomen. Het is nu juist de bedoeling dat jij dat onzekere 22-jarige lichaam aantrekt en eens nagaat wat je zelf zou kunnen denken op dat cruciale moment, terwijl je even niet JustinCase bent.
Wat beweegt jou om door te lopen dan?quote:Op zondag 8 februari 2015 02:16 schreef JustinCase het volgende:
Dat deed ik, en daar lijk jij problemen mee te hebben.
Ja, dat denk ikquote:Op zondag 8 februari 2015 02:10 schreef jackie12 het volgende:
Tenzij de tijden op de camera niet kloppen...
Wie bedoel je met "jou"?: mij met m'n laptop op schoot, met 12873 topics volgespeculeerd om in te bladeren als ik van herhaling hou? Voor minstens een kwart volgeplempt met "ik zou"-achtige praat?,quote:Op zondag 8 februari 2015 02:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat beweegt jou om door te lopen dan?
quote:Op zondag 8 februari 2015 02:40 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Wie bedoel je met "jou"?: mij met m'n laptop op schoot, met 12873 topics volgespeculeerd om in te bladeren als ik van herhaling hou? Voor minstens een kwart volgeplempt met "ik zou"-achtige praat?,
quote:Op zondag 8 februari 2015 02:08 schreef El_Matador het volgende:
Het is nu juist de bedoeling dat jij dat onzekere 22-jarige lichaam aantrekt en eens nagaat wat je zelf zou kunnen denken op dat cruciale moment, terwijl je even niet JustinCase bent.
Ik heb echt geen idee wat jij voor iemand bent, maar ik vraag je gewoon iets en jij geeft antwoord met een complete non sequitur die ik je hier heb uitgelegd. Meen je dat echt serieus?quote:Of als iemand die in hun situatie was, zonder al die gratis wijsheid? Je vraagt veel, namelijk dat ik valkuilen kan vermijden waarvan ik nou juist de hele tijd zeg dat ieder mens een grote kans heeft om erin te vallen. Maar toch, jij mag zeggen wie van die twee je wilt laten antwoorden.
En, sorry voor de teleurstelling, beide antwoorden zijn al gegeven hierzo. Het ene is ongeveer wat iedereen zegt, en waar jij zeer tevreden over bleek. Het andere is wat ik zei, wat bijstelde (maar niet genoeg), en wat je niet wilt horen. Maar alsnog mag jij kiezen. Dat is het voordeel van zo sturend vragen.
Ik vroeg je jezelf in twee onschuldige onzekere blootgeklede jongedames te verplaatsen, maar dat blijkt te moeilijk voor je.quote:Die vindplaatsen zijn feitelijke fysische resten achteraf die het gevolg zijn van de keuzes die Kris en Lisanne gemaakt hebben.
Dat zijn toch geen markeringsplekken, streefdoelen, GPS-uitgestippelde stopplaatsen;
Kris, als jij op 4 april nou je broekje over de 2e kabelbrug hangt, dan drop ik die rugzak na 11 april voorbij de 4e. Dat levensgevaarlijke stuk doe ik wel ffies 's nachts joh
Het gaat nu juist om de keuzes, niet om feiten. Die feiten zijn het gevolg van die keuzes.
Welnee, je vroeg zo ongeveer dit: "Wie van jullie zou bewust de verkeerde kant op lopen?"quote:Op zondag 8 februari 2015 02:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee wat jij voor iemand bent, maar ik vraag je gewoon iets
Anders zijn is niet het punt. Je mist de capaciteit volledig om je in anderen te verplaatsen. En je begrijpt nog steeds niet dat "die vindplaatsen" op het moment van de keuze die ik je voorleg nog helemaal niet bestaan. Heb je de film goed in je hoofd? Op 1 april en 2 april ligt er nog geen rugzak bij de 4e kabelbrug. De vraag is nu juist; wat maakt dat je dat hele kenkereind gaat kachelen.quote:Op zondag 8 februari 2015 02:48 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Welnee, je vroeg zo ongeveer dit: "Wie van jullie zou bewust de verkeerde kant op lopen?"
Geef dan gewoon eerlijk een multiple-choice veldje erbij met:
A: Ik niet!
B: Ik ook niet!
[....]
Z: Sorry dat ik de laatste ben, maar zie antwoord A t/m Y"
Dat zeg je nou wel, over die bedoeling, maar je reacties geven aan dat je juist NIET wilt dat ik mijn comfortabele fauteuil verlaat. Maar goed, ik heb me erbij neergelegd dat jouw vraag geen echte vraag was. Het was een verzoek om het juiste antwoord te geven.quote:Op zondag 8 februari 2015 02:08 schreef El_Matador het volgende:
Het is nu juist de bedoeling dat jij dat onzekere 22-jarige lichaam aantrekt en eens nagaat wat je zelf zou kunnen denken op dat cruciale moment, terwijl je even niet JustinCase bent.
Zeer zeker niet, matteo gaf ook een ander antwoord dan de anderen.quote:Op zondag 8 februari 2015 02:53 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Dat zeg je nou wel, over die bedoeling, maar je reacties geven aan dat je juist NIET wilt dat ik mijn comfortabele fauteuil verlaat. Maar goed, ik heb me erbij neergelegd dat jouw vraag geen echte vraag was. Het was een verzoek om het juiste antwoord te geven.
Tof, ziet er goed uit.quote:Op zondag 8 februari 2015 02:55 schreef Domnivoor het volgende:
Deelscenario'tje:
Stel dat K & L twee geheugenkaartjes voor de camera bij zich hadden.
Na foto 508 wordt een video gemaakt van de quebrada (IMG_0509.MOV). Dan wordt er een tweede video gemaakt maar die wordt niet opgeslagen omdat er te weinig geheugenruimte vrij is. De bijna volle geheugenkaart wordt gewisseld. Met de nieuwe kaart worden eerst een video en een paar gewone vakantiefoto's gemaakt (bij de 1e en 2e quebrada) en daarna, als de stress toeslaat, alleen foto's van markeringspunten.
Midden in de nacht van 7/8 april willen ze foto's maken (we weten niet waarom of waarvan). Maar de camera geeft een foutmelding. Ze wisselen het geheugenkaartje weer om en hopen dat dat helpt. De camera doet het weer, en er worden een aantal foto's gemaakt. De camera nummert de nieuwe foto's door vanaf de laatste foto op de kaart die er op dat moment in zit, dus IMG_0510.JPG, IMG_0511.JPG etc. Ergens halverwege de serie nachtfoto's is de kaart vol. De laatste video (IMG_0509.MOV) wordt verwijderd. En vervolgens worden er meer foto's gemaakt totdat de kaart helemaal vol is.
Het andere kaartje ligt ergens in de jungle
Nou nee... ik verplaats me alleen niet in de volgens jou juiste persoon. Hoe durf ik te suggereren dat Kris of Lisanne het anders zagen, dachten en voelden dan al die goegelende (maar tegelijk MSM-kritische) BNW'ers? Tja, ik weet niet hoe, maar ik durf het.quote:Op zondag 8 februari 2015 02:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Anders zijn is niet het punt. Je mist de capaciteit volledig om je in anderen te verplaatsen.
Jawel hoor. Jij begreep het ook, dacht ik(*). Toen je het antwoord van Domnivoor de hemel in prees.quote:En je begrijpt nog steeds niet dat "die vindplaatsen" op het moment van de keuze die ik je voorleg nog helemaal niet bestaan.
Jij schijnt hier dus niet vanwege Kris of Lisanne te zitten maar om te zien hoe ik op wie reageer en dat er een "juist antwoord" achter die vraag door mij bekokstoofd was ofzo.quote:Op zondag 8 februari 2015 03:03 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Nou nee... ik verplaats me alleen niet in de volgens jou juiste persoon. Hoe durf ik te suggereren dat Kris of Lisanne het anders zagen, dachten en voelden dan al die goegelende (maar tegelijk MSM-kritische) BNW'ers? Tja, ik weet niet hoe, maar ik durf het.
[..]
Jawel hoor. Jij begreep het ook, dacht ik(*). Toen je het antwoord van Domnivoor de hemel in prees.
(*) Maar ik zit er soms naast.
Er zijn midden in de nacht heel veel foto's in korte tijd gemaakt. Daar moet iets van urgentie achter gezeten hebben en dan is het even niet belangrijk om supernetjes te blijven. Je ziet losse papiertjes op foto 550 - die kunnen ook uit de tas gevallen zijn. En zo'n 2,5 cm groot SDkaartje raak je makkelijk kwijt in het maanloze donker.quote:Op zondag 8 februari 2015 03:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Tof, ziet er goed uit.
Enige punt is natuurlijk dat Lisanne (vermoedelijk zij) supernetjes was op haar spulletjes, dus zou ze die geheugenkaart ook goed bewaren en niet zomaar "verliezen in de jungle".
quote:Maar als dit een uitnodiging is om een 2,5 cm groot SDkaartje te gaan zoeken in die wildernis, neem ik de uitdaging, nippend aan mijn biertje aan het zwembad en geflankeerd door die wulpse panameña natuurlijk met de vrije hand aan...
De urgentie is ook het punt in mijn deelscenario. Die frequentie van de foto's weten we niet precies, maar "heel veel foto's in korte tijd gemaakt" geldt maar voor delen van die 3 uur, met name in het begin...quote:Op zondag 8 februari 2015 03:42 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Er zijn midden in de nacht heel veel foto's in korte tijd gemaakt. Daar moet iets van urgentie achter gezeten hebben en dan is het even niet belangrijk om supernetjes te blijven. Je ziet losse papiertjes op foto 550 - die kunnen ook uit de tas gevallen zijn. En zo'n 2,5 cm groot SDkaartje raak je makkelijk kwijt in het maanloze donker.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |