abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149417449
BNW is een subforum waarin complotten besproken worden. Dingen die al dan niet echt gebeurd zijn en als complot al dan niet moeten zijn opgezet.

Maar de laatste tijd zie ik steeds meer mensen gewoon ALLES ontkennen.

Dat is gevaarlijk en imo ongewenst. Je doet er zowel serieuze waarheidsvinding als "BNW'ers" schade mee.

Er zijn dingen op BNW die zwart-wit zijn; waar of onwaar. Voornamelijk historische gebeurtenissen. Maar er zijn ook dingen waar dat veel genuanceerder ligt. Waar delen van MSM-informatie waar (kunnen) zijn en andere dingen niet waar (kunnen) zijn. Bijvoorbeeld IS. Of BigPharma. Of zelfs de klimaathoax.

Er schuilt een groot gevaar in het volledig ontkennen van de realiteit. Ook (juist!) voor BNW'ers is twijfel een heel gezonde eigenschap.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149417456
En gelijk een voorbeeld:

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:52 schreef Summers het volgende:

De balans is zoek , op dit moment is er teveel aandacht voor moslimextremisten met oorzaak een geloof met als gevolg pure haat en geweld naar een hele groep . OOK in Nederland . Het beeld word continu versterkt al moeten ze beelden faken . Ik kan niet meedoen met het eenzijdige niet realistische mediabeeld dat moslims het grootste gevaar op de wereld zijn en het vrije democratische westen met nobele waarden en eerlijke politici bedreigen . Dan ben ik hun goedgelovige speelbal .

Ik focus dus bv wel op de onschuldige slachtoffers in mijn eigen land als gevolg en doe bewust niet mee met het angstbeeld en vingerwijzen naar een bepaald geloof of een bepaalde groep in het westen . Ik focus wel op de hypocrisie en oorlogszuchtigheid van het westen . Al ben ik een minderheid , ik word vanzelf een meerderheid door bij mezelf te blijven , verandering houd soms in tegen de stroom ingaan .

Ik geloof niet dat mensen die wakker zijn geworden ooit weer kunnen slapen en ik geloof niet dat bnw denken iets is wat met populariteit te maken heeft . populariteit , de mening van een ander of de massa enz zijn allemaal illusies die vervagen en wegvallen als je wakker bent geworden , het is maar een denkbeeld die je zelf echt maakt door erin te geloven . Hetzelfde als met een false flag Niemand is wakker geworden door de juiste argumenten van de ander maar door naar zichzelf te kijken en op zichzelf te vertrouwen en zaken zelf beginnen te beoordelen . De illusie waar we allemaal in leven word in stand gehouden o.a door het geloof dat we continu door de ander beoordeeld moeten worden en onszelf nooit kunnen beoordelen .

Ik hoef niet bij de grote massa te horen of in te passen , dat is alleen wenselijk als je de macht uit handen wilt blijven geven en wilt dat alles hetzelfde blijft . veranderingen komen van een minderheid of zelfs 1 persoon die zich niks meer aantrekt om belachelijk gemaakt te worden , uitgescholden te worden of de goedkeuring van de meerderheid niet meer belangrijk vind .

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 06-02-2015 13:02:28 ]
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149417935
Het is natuurlijk de veiligste optie, denk ik.

Je kan redeneren dat MH17 neergehaald is, door wie is even niet relevant. Het betekent wel dat Nederland ook ineens betrokken wordt van een conflict tussen Oekraïne en Rusland/Oekraïense seperatisten. Tegelijkeritjd ontstaat er leed in Nederland en een haat richting alles wat Russisch is. Je kan het dan ook doodleuk ontkennen. Gewoon zeggen dat het niet neergestort is, het vliegtuig er al lag, de lijken paspoppen waren en dat iedereen die claimt iemand te kennen die is omgekomen een notoire leugenaar of crisis-actor moet zijn. Op dat moment is er geen conflict in Oost-Oekraïne en heeft NL er niks mee te maken! Er is niets aan de hand, u kunt rustig verder gaan.

Idem voor IS/Charlie Hebdo. Dat 99% van de moslims in Europa goedwillend zijn, wil niet zeggen dat er geen kwaadwillenden tussen zitten die dingen kunnen uitvoeren als een Charlie Hebdo, als die 2 gekken in Engeland 2 jaar geleden, als die shooting in het museum in Brussel, etc. Ik vraag me ook af wat er waar is van IS en wat niet. Er wordt een behoorlijk beeld neergezet over ze, door ze ook.
Ook hier is de makkelijkste optie te zeggen dat het gestaged was of een false flag. Want als de CH-killings niet gebeurd zijn, of IS geen groep van extremistische moslims is, zijn er dus ook geen extremistische moslims en zijn alle moslims in europa knuffelbaar en lief. Dan komt het dus ook niet ineens dicherbij, want Parijs en het vrije woord etc is allemaal niet gebeurd! Er is niets aan de hand, u kunt rustig verder gaan waar u mee bezig was.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_149418053
Wel verfrissend na een legioen van pubers dat juist alles gelooft.
Conscience do cost.
pi_149418096
Komt dit door de discussie die wij laatst hadden?

Ik ben ook van mening dat de laatste tijd de hardcore believers alles maar klakkeloos voor waarnemen wat in hun straatje past, wat hen blind maakt voor vele andere zaken.

Ik nemen een Ting, Cad, Izzy ect ect.
Gisteren was het ook weer raak, aanval op Guyv, hij zou racistisch zijn en dergelijke idioterie.
En dat terwijl zij toch echt de gene zijn die lachen om de doden ( die er volgens hen niet zijn ) en de nabestaanden.
Lachen over het verdriet van een ander zie ik hier heel veel voorbij komen laatste maanden, omdat?
Alles is nep dit dat zus zo want gezien in een video op joepdelatoep.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_149418243
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:22 schreef schommelstoel het volgende:

Ik ben ook van mening dat de laatste tijd de hardcore believers alles maar klakkeloos voor waarnemen wat in hun straatje past, wat hen blind maakt voor vele andere zaken.

Gisteren was het ook weer raak, aanval op Guyv, hij zou racistisch zijn en dergelijke idioterie.
En dat terwijl zij toch echt de gene zijn die lachen om de doden ( die er volgens hen niet zijn ) en de nabestaanden.
Lachen over het verdriet van een ander zie ik hier heel veel voorbij komen laatste maanden, omdat?
Ingaan op frustratieposts over racisme vind ik wat onzinnig hier, het gaat meer om een algemene houding van alles afwijzen. Dat lijkt me precies zo dom en onzinnig als alles geloven. Alleen als je je presenteert als "kritisch denker" (wat ik uiteraard waardeer), dan is het erg onverstandig om juist kritiekloos alles af te wijzen.

Nee, was niet direct gerelateerd aan onze discussie, het is een punt waar ik al langer over nadenk.

pi_149418245
Entropie.

Ik ben geen doemdenker maar er was na de transitie van de Romeinse tijd naar wat we de vroege middeleeuwen noemen ook een duidelijke afwijzing van vooruitgang te zien. Men veranderde de hele levensfilosofie omdat men alles van de vorige tijd haatte en die kant lijkt 't ook op te gaan met 'het westen / kapitalisme / luxe. Alles wordt onder dezelfde paraplu gestopt. Ook al ligt het nu in andere oorzaken, alles waar op we tegenwoordig wetenschap op toepassen wordt per definitie afgeslacht. Als CNN ergens een fout maakt, maken ze 'altijd' en 'overal' fouten. Er wordt niet kritisch gekeken er wordt gewoon afgewezen. Alles bestaat per definitie niet zolang we 't zelf niet gezien hebben.

Er moet dus weer een periode komen van conservatisme, destructie en er met de pet naar gooien en vanuit daar kan weer een bloeiende periode komen van mensen die dat denken zat zijn.

Gelukkig blijven er altijd delen in de wereld die een geschiedenis van 't laatste hebben gehad en nu vooruit willen en de wetenschap omarmen.
pi_149418397
quote:
19s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ingaan op frustratieposts over racisme vind ik wat onzinnig hier, het gaat meer om een algemene houding van alles afwijzen. Dat lijkt me precies zo dom en onzinnig als alles geloven. Alleen als je je presenteert als "kritisch denker" (wat ik uiteraard waardeer), dan is het erg onverstandig om juist kritiekloos alles af te wijzen.

Nee, was niet direct gerelateerd aan onze discussie, het is een punt waar ik al langer over nadenk.
Dat was een verlengde van het einde van mijn post ;)
-

Maar goed dat je wel de instelling heb om meerdere kanten op te kijken.
BNW heeft een groot doolhof gehalte waar sommige mensen zich in kunnen verdwalen en op een gegeven moment het pad kwijt zijn.
Het is de kunst om tussen beide paden in te blijven lopen.
pi_149418537
quote:

Dat lachen is idd schandalig.
pi_149418604
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:32 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Dat was een verlengde van het einde van mijn post ;)
-

Maar goed dat je wel de instelling heb om meerdere kanten op te kijken.
BNW heeft een groot doolhof gehalte waar sommige mensen zich in kunnen verdwalen en op een gegeven moment het pad kwijt zijn.
Het is de kunst om tussen beide paden in te blijven lopen.
Of het echt 2 paden zijn, weet ik niet.

Maar wat kalinhos zegt, ben ik het mee eens; Het is makkelijk (of het makkelijkste). Gelijk alles afwijzen.

Dat gaat regelrecht in tegen het idee dat je juist kritisch na moet denken, twijfelen. Wat ironisch genoeg precies de boodschap is die dan weer door diezelfde BNW'ers gegeven wordt.

Er zijn gewoon dingen op BNW die niet waar kunnen zijn (Apollo, inslaande "vliegtuigen"), maar dat ligt niet aan een mening, maar aan gewoon basale fysica. Niet het punt om hier te bespreken, dat kan in die topics prima.

Het wordt wel anders als mensen alles als "onwaar" betitelen.

Of, zoals Summers doet in de 2e post, moslimterrorisme gewoon totaal ontkennen omdat het Westen zich moeit in het Midden-Oosten. Eh ja, ik zal de laatste zijn die de plannetjes van CFR (Council for Foreign Relations) en PNAC (Project for the New American Century) zal ontkennen, dat is gewoon op Wikipedia te lezen.

Maar dat wil niet zeggen dat er geen moslimterrorisme bestaat.

Ik vind het erg gevaarlijk, dat nihilisme. Dat het op de loer ligt als net zo makkelijk verdedigingsmechanisme als dat wat notoire anti-BNW'ers hebben, is zo. Daarom moet je daar juist ver van blijven, lijkt me.

Een slechte ontwikkeling.

pi_149418607
Into the hivemind.
wooblabalurg
  vrijdag 6 februari 2015 @ 13:42:36 #12
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_149418706
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat lachen is idd schandalig.
Laatste wat ik doe is lachen om doden.Maar onder deze mantel mag je niets aan de kaak stellen want dan ben je respectloos, nou aan me hoela! Ik kan gelukkig wél lachen om al die flauwekul die ze ons voorschotelen. Verder heb ik ook wel eens de opmerking naar mijn hoofd gekregen nog niet zo heel lang geleden dat ik een racist zou zijn. Daar werd natuurlijk niets aan gedaan als we toch aan het muggenziften zijn.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_149418828
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:42 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Laatste wat ik doe is lachen om doden.Maar onder deze mantel mag je niets aan de kaak stellen want dan ben je respectloos, nou aan me hoela! Ik kan gelukkig wél lachen om al die flauwekul die ze ons voorschotelen. Verder heb ik ook wel eens de opmerking naar mijn hoofd gekregen nog niet zo heel lang geleden dat ik een racist zou zijn. Daar werd natuurlijk niets aan gedaan als we toch aan het muggenziften zijn.
Namen en rugnummers graag. Dat heb ik niet gezien.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 13:46:26 #14
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149418836
quote:

Wie is er nu degene die niet genuanceerd is?
Omdat 1 iemand iets zegt ga je ervan uit dat er meteen 3 mensen zijn die hetzelfde denken.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_149418867
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:42 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Het is best een handig argument voor mensen die alleen willen geloven wat ze verteld wordt.
Want in hun ogen is alleen het verdriet echt, en als iemand daar dan om lacht (omdat die daar weinig van gelooft of veel twijfels bij heeft) dan heb je 'gezondigd' en ben je eigenlijk al niet meer serieus te nemen. Wederom een vorm van ridiculiseren, om er maar niet verder op door te hoeven gaan, want wie weet wat er dan boven komt drijven.
wooblabalurg
pi_149418890
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:46 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Wie is er nu degene die niet genuanceerd is?
Omdat 1 iemand iets zegt ga je ervan uit dat er meteen 3 mensen zijn die hetzelfde denken.
Ik evalueer mijn mening op meerdere gelezen berichten izzy.
Komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Misschien is het beter als we nu verder gaan met het onderwerp wat in de OP staat.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 13:48:57 #17
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149418924
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:47 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Ik evalueer mijn mening op meerdere gelezen berichten izzy.
Komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Misschien is het beter als we nu verder gaan met het onderwerp wat in de OP staat.

Je verzint dingen, en nu wil je de vraag ontwijken.
Ik heb nooit gezegd dat TheGuyver een racist is.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 13:50:19 #18
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_149418949
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Namen en rugnummers graag. Dat heb ik niet gezien.
A joh laat gaan, ik maak er niet zo druk over bovendien geen zin om topics na te gaan pluizen. Evengoed bedankt.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_149418957
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:48 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

:*
pi_149418981
quote:

[..]

Je verzint dingen, en nu wil je de vraag ontwijken
Meester van de ironie ben je wel.
Conscience do cost.
pi_149419015
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:50 schreef controlaltdelete het volgende:
A joh laat gaan, ik maak er niet zo druk over bovendien geen zin om topics na te gaan pluizen. Evengoed bedankt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 15:20 schreef Chewie het volgende:

Ja zou best kunnen, het zou ook kunnen dat izzy een kloon van jou is of andersom. En ik geloof er niks van dat jij door hebt of Joan serieus was of niet je inschattingsvermogen is nogal beneden peil, bovendien is je vraag over negerinnen nogal racistisch.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 13:54:21 #22
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149419057
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:51 schreef ems. het volgende:

[..]

Meester van de ironie ben je wel.
Oh je gaat weer persoonlijk worden, generaliseren, en mensen belachelijk maken.
Is ook zo'n beetje het enige wat je op BNW doet niet? ;(
pi_149419082
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:54 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Oh je gaat weer persoonlijk worden, generaliseren, en mensen belachelijk maken.
Weer zo'n mooi voorbeeld daarvan. Heb je er nog meer voor me?
Conscience do cost.
pi_149419103
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:47 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Het is best een handig argument voor mensen die alleen willen geloven wat ze verteld wordt.
Want in hun ogen is alleen het verdriet echt, en als iemand daar dan om lacht (omdat die daar weinig van gelooft of veel twijfels bij heeft) dan heb je 'gezondigd' en ben je eigenlijk al niet meer serieus te nemen. Wederom een vorm van ridiculiseren, om er maar niet verder op door te hoeven gaan, want wie weet wat er dan boven komt drijven.
Dit punt is niet zo van toepassing in dit topic, heb ik hier uitgelegd: BNW / IS: de strijd in het Midden-Oosten #4

pi_149419144
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dit punt is niet zo van toepassing in dit topic, heb ik hier uitgelegd: BNW / IS: de strijd in het Midden-Oosten #4
Ah okay, reageerde alleen op CTRL.
Goed uitgelegd trouwens. Hopen dat iedereen het begrijpt.
wooblabalurg
pi_149419148
Hey jongens, de reden voor dit topic was niet om lekker ruzie te gaan zitten maken.

Als mijn observatie niet klopt, hoor ik het graag, maar geef dan argumenten, gelul over racisme hoort hier echt niet thuis, doe dat per DM ofzo.

pi_149419352
quote:
4s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:57 schreef El_Matador het volgende:
Hey jongens, de reden voor dit topic was niet om lekker ruzie te gaan zitten maken.

Als mijn observatie niet klopt, hoor ik het graag, maar geef dan argumenten, gelul over racisme hoort hier echt niet thuis, doe dat per DM ofzo.
Misschien zijn mensen wel moe van alle (tegenstrijdige) informatie dat ze het niet meer op kunnen brengen.
wooblabalurg
pi_149419392
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:04 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Misschien zijn mensen wel moe van alle (tegenstrijdige) informatie dat ze het niet meer op kunnen brengen.
Dat ze wat niet meer op kunnen brengen? Argumenteren? Dat zou wel heul zwak zijn, niet?

En als je moe bent, zou ik ff pauze nemen ofzo? Zomaar wat schreeuwen is net zo dom als MSM-schapen die werkelijk alles wat de media produceren voor waar aannemen.

pi_149419417
quote:
4s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:57 schreef El_Matador het volgende:

Danku hulpmod.
pi_149419435
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Danku hulpmod.
Haha, zo was het niet bedoeld. Maar het was niet bepaald on-topic, dat was het punt.

pi_149419481
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Haha, zo was het niet bedoeld. Maar het was niet bepaald on-topic, dat was het punt.
Wanneer gaat het hier wel on-topic? Als Pasen en Pinksteren op één dag vallen? Als de kalveren op het ijs dansen?
pi_149419535
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wanneer gaat het hier wel on-topic? Als Pasen en Pinksteren op één dag vallen? Als de kalveren op het ijs dansen?
Wat vind jij van de statements in de OP? Om het ontopic te houden... ;)

pi_149419608
quote:
19s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat ze wat niet meer op kunnen brengen? Argumenteren? Dat zou wel heul zwak zijn, niet?

En als je moe bent, zou ik ff pauze nemen ofzo? Zomaar wat schreeuwen is net zo dom als MSM-schapen die werkelijk alles wat de media produceren voor waar aannemen.
Dat ze het niet meer op kunnen brengen om er naast de dagelijkse gang van zaken echt dieper over na te denken, of idd over te discussiëren. Ik vind het ook jammer/zwak, maar dat lijkt me wel een realistische observatie. Veel mensen nemen alles voor kennisgeving aan, a là 'het zal wel' en gaan vervolgens weer door met hun eigen leven. En hier zomaar wat roepen komt sowieso niet heel doordacht over, dat lijkt me duidelijk. Maar makkelijk is wel. En dat is te merken.
wooblabalurg
pi_149419609
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat vind jij van de statements in de OP? Om het ontopic te houden... ;)
Ben het eens voor een groot gedeelte. Heb nu geen tijd om er echt diep op in te gaan, dat doe ik vanavond wel.
  Moderator vrijdag 6 februari 2015 @ 14:31:57 #35
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149420263
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:27 schreef Beathoven het volgende:
Entropie.

Ik ben geen doemdenker maar er was na de transitie van de Romeinse tijd naar wat we de vroege middeleeuwen noemen ook een duidelijke afwijzing van vooruitgang te zien. Men veranderde de hele levensfilosofie omdat men alles van de vorige tijd haatte en die kant lijkt 't ook op te gaan met 'het westen / kapitalisme / luxe. Alles wordt onder dezelfde paraplu gestopt. Ook al ligt het nu in andere oorzaken, alles waar op we tegenwoordig wetenschap op toepassen wordt per definitie afgeslacht. Als CNN ergens een fout maakt, maken ze 'altijd' en 'overal' fouten. Er wordt niet kritisch gekeken er wordt gewoon afgewezen. Alles bestaat per definitie niet zolang we 't zelf niet gezien hebben.

Er moet dus weer een periode komen van conservatisme, destructie en er met de pet naar gooien en vanuit daar kan weer een bloeiende periode komen van mensen die dat denken zat zijn.

Gelukkig blijven er altijd delen in de wereld die een geschiedenis van 't laatste hebben gehad en nu vooruit willen en de wetenschap omarmen.
Plus dat er in de middeleeuwen natuurlijk ook genoeg wetenschap gedaan werd (ook buiten de arabische landen waar het zelfs een hoogtepunt bereikte) het werd alleen redelijk verketterd... Dat is nu ook een beetje aan de gang vanuit andere hoek idd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_149420556
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Plus dat er in de middeleeuwen natuurlijk ook genoeg wetenschap gedaan werd (ook buiten de arabische landen waar het zelfs een hoogtepunt bereikte) het werd alleen redelijk verketterd... Dat is nu ook een beetje aan de gang vanuit andere hoek idd.
Dat klopt, alleen bouwden de Romeinen voor die tijd vrij hi-tech. Van de samenstelling van uitstekend Romeins cement in gebouwen tot katapulten volgens goed technisch ontwerp (die uit de vroege middeleeuwen zogen) en romeinse badhuizen etc alles werd gewoon verbannen. Het leek wel alsof er een taboe kwam op alles waar de Romeinen ooit hun fundamenten op legden.

Petrarch schreef: : "Amidst the errors there shone forth men of genius; no less keen were their eyes, although they were surrounded by darkness and dense gloom"

Petrarch regarded the post-Roman centuries as "dark" compared to the light of classical antiquity. Later historians expanded the term to refer to the transitional period between Roman times and the High Middle Ages (c. 11th–13th century),

Dat is nog positief beschreven, de transitie van het één naar 't ander als een dipje van drie eeuwen in de tijd. Het leven ging wel gewoon door en er was wel wetenschap in Europese streken maar het is niet een hele significante periode geweest in de ontwikkeling.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 06-02-2015 14:49:37 ]
pi_149420668
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Beathoven op 06-02-2015 14:48:38 ]
pi_149420751
Als een self proclaimed atheïst hoor je nihilisme toe te juichen of niet?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator vrijdag 6 februari 2015 @ 14:53:11 #39
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149420770
Ik ben nu een boek aan het lezen over de optica en het is inderdaad wel wonderbaarlijk hoevaak het wiel opnieuw uitgevonden werd en hoeveel er in de tijd "even" vergeten is. Maar gelukkig is vaak ook het vergeten van oude dogma's nodig om nieuwe wegen in te slaan. Voorbeeld uit mijn boek is euclidische optica waar vrij correct al breking en weerkaatsing van licht in wordt beschreven. Het gaat bijna helemaal verloren en de arabieren komen met eigen ideeën die niet helemaal lijken te kloppen. Daarna worden wat oude boeken van euclides en ptolemy terug gevonden en vertaald en vervolgens blijken de ideeën van de arabieren helemaal niet zo raar mits toegepast op wat andere al eerder bedachte dingen. Waren die stukken kennis niet even kwijt geweest hadden de arabieren nooit andere methodes proberen te verzinnen want het oude verhaal leek al te kloppen.
  Moderator vrijdag 6 februari 2015 @ 14:53:42 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149420789
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:52 schreef Ali_boo het volgende:
Als een self proclaimed atheïst hoor je nihilisme toe te juichen of niet?
Sinds wanneer zijn atheïsten nihilistisch :?
pi_149420925
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn atheïsten nihilistisch :?
Komt anders wel overeen met het atheïsme die ik ken

Nihilism is the belief that all values are baseless and that nothing can be known or communicated. It is often associated with extreme pessimism and a radical skepticism that condemns existence. A true nihilist would believe in nothing, have no loyalties, and no purpose other than, perhaps, an impulse to destroy.

Als ik het verkeerd begrepen heb hoor ik het wel
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator vrijdag 6 februari 2015 @ 15:03:24 #42
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_149421058
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:58 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Komt anders wel overeen met het atheïsme die ik ken

Nihilism is the belief that all values are baseless and that nothing can be known or communicated. It is often associated with extreme pessimism and a radical skepticism that condemns existence. A true nihilist would believe in nothing, have no loyalties, and no purpose other than, perhaps, an impulse to destroy.

Als ik het verkeerd begrepen heb hoor ik het wel
Nihilisme kent vele vormen, maar geen daar van is specifiek atheïstisch. Het is vrij makkelijk om nihilist te zijn en atheïst maar het een sluit het ander niet uit.

Je kunt bijvoorbeeld prima geloven in een god en in het gegeven dat echte objecten niet bestaan. Dan ben je volgens het boekje een theistische metafysische nihilist :P
pi_149421143
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:52 schreef Kingstown het volgende:

[..]

[..]

Daar word niemand voor racist uitgemaakt, de vraagstelling wel.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 15:10:47 #44
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149421290
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 12:56 schreef El_Matador het volgende:
Dat is gevaarlijk en imo ongewenst. Je doet er zowel serieuze waarheidsvinding als "BNW'ers" schade mee.
Niet echt hoor, zolang je mening uit vanachter een computer ben je niet gevaarlijk..

En als het niet in jou straatje valt wil je gelijk wat anders opdringen, zo werkt dat niet..

Iedereen heeft recht op eigen mening, en ook al zijn we het er niet mee eens of vinden we het te debiel voor woorden..
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_149421301
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nihilisme kent vele vormen, maar geen daar van is specifiek atheïstisch. Het is vrij makkelijk om nihilist te zijn en atheïst maar het een sluit het ander niet uit.

Je kunt bijvoorbeeld prima geloven in een god en in het gegeven dat echte objecten niet bestaan. Dan ben je volgens het boekje een theistische metafysische nihilist :P
Dank voor je uitleg

Weer iets geleerd :)
pi_149421403
Pentagon Report: Secretly ‘Recruit or Hire Bloggers’

http://www.wired.com/2008/03/report-recruit/

gewoon opzoeken en tanden eruit hoeken bij die government trolls.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 15:18:50 #47
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149421540
quote:

[..]

Was Tingo meen ik..

Maar goed, ondanks dat word een persoon omschreven als nep, zijn geeen slachtoffers, en er word wel om gelachen.

Nou heb ik best zwarte humor, maar de manier hoe soms iets omschreven word daarin geef ik schommelstoel gelijk..
En het is zo makelijk om van iets te beweren dat het nep is, maar om het nu lachwekkend te maken, wat ik hier vaak lees!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_149421974
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:14 schreef Salvad0R het volgende:
Pentagon Report: Secretly ‘Recruit or Hire Bloggers’

http://www.wired.com/2008/03/report-recruit/

gewoon opzoeken en tanden eruit hoeken bij die government trolls.
Lukt je niet.. beide niet
pi_149422011
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Lukt je niet.. beide niet
and Now

the Revolution has Begun

& we Outnumber your Clowns 2000 to 1

pi_149422396
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben nu een boek aan het lezen over de optica en het is inderdaad wel wonderbaarlijk hoevaak het wiel opnieuw uitgevonden werd en hoeveel er in de tijd "even" vergeten is. Maar gelukkig is vaak ook het vergeten van oude dogma's nodig om nieuwe wegen in te slaan. Voorbeeld uit mijn boek is euclidische optica waar vrij correct al breking en weerkaatsing van licht in wordt beschreven. Het gaat bijna helemaal verloren en de arabieren komen met eigen ideeën die niet helemaal lijken te kloppen. Daarna worden wat oude boeken van euclides en ptolemy terug gevonden en vertaald en vervolgens blijken de ideeën van de arabieren helemaal niet zo raar mits toegepast op wat andere al eerder bedachte dingen. Waren die stukken kennis niet even kwijt geweest hadden de arabieren nooit andere methodes proberen te verzinnen want het oude verhaal leek al te kloppen.
Het kwam in een BBC docu eens voorbij. Maar de Arabieren zaten ook in de Griekse bronnen. Alleen 't hart werd na de gouden eeuwen belangrijker geacht dan 't hoofd. Misschien was men wel net zo uitgekeken als men nu is Kortom.. weg met de wetenschap uit de Arabische wereld.

Oa Gutenberg's drukpers gaf Europa rond die transitie vleugels wat mede de Renaissance lanceerde en de Koran was in de eerste tijd na de introductie moeilijk om machinaal te produceren vanwege 't schrift. Des te meer redenen dat 't drukwerk in de Arabische wereld nooit zo aansloeg tot vrij laat en toen was men al ver achter. Veel boeken reisden naar Europa en men ging met die nieuwe techniek en oude bronnen aan de slag.

Er ligt btw nog een verkeerd gedrukte koran in de Venetiaanse archieven wat een schande was, men kon t niet verbranden dus stopte men het ver weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')