Jij hebt al eerder aangegeven helemaal niets van video/foto bewerking te weten. En dan beweer jij met droge ogen wel even dat alles fake is? Die lijpe Amerikanen toch. Alle westerse landen voor de gek houden, maar de almachtige el_marator heeft ze door hoor.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, en dat is het. Ik vertrouw dan nog meer op jouw kennissen (dank voor je pb, ik reageer later nog) dan op de media. Controleerbaarheid tussen media is nonsens, want ze maken allemaal deel uit van de Octopus. Het is een groot consortium dat informatie verspreidt en dus is bevestiging niet zo waardevol.
Dat zou zijn als jij hier met een kloon je eigen posts gaat zitten onderbouwen.
Echt on the ground beelden maar dan echt, niet gemanipuleerd, eerstehandservaringen, dat is wat je moet hebben. Maar moeilijk te vinden. Om het echt goed uit te zoeken en een beginnetje van een "tegenverhaal" te maken kost ook zoveel werk dat met de frequentie van gebeurtenissen dat gewoon niet mogelijk is goed te doen.
Volgende maand weer 2 "Hebdo"'s" in de discussie en het gaat weer ergens anders over, IS ontwikkelt zich en je mist weer een stuk van de puzzel.
Daarom beter niet wagen aan een overkoepelend grootschalige uitleg, meer een globale visie op de belangen en een detailzoom op gefakete of dubieuze beelden (foto's of video's) is mijn idee.
Dat er echt gevochten wordt, echte vluchtelingen zijn en echte ellende zou waanzin zijn om te ontkennen, niet alleen omdat "de media" dat zeggen, maar omdat dat plaatje klopt. Je ziet de effecten ervan. Ook weer via de massamedia, maar ik neem aan dat ze geen boten vol Syriers voor de kust van Lampedusa faken. De gevolgen en bewijzen van de ellende en terreur zijn er gewoon.
Goed argument.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:28 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik merk ook niks in m'n leuke,veilige multiculturele omgeving.
Alle moslims dat ik ken zijn altijd heel aardig en respectvol.
Als dit 'radicaliseren' issue zo'n grote probleem was had ik zeker wat van gemerkt bij mij in de buurt.
Er zijn ook genoeg Nederlanders zonder werk die zitten te zeiken dat al die buitenlanders heeft hun banen gestolen. Meestal banen dat de Nederlanders niet willen doen.(omgeveer zelfde in 't UK hoor en ik denk 't zo is in elke land)quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:34 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Er zitten ook veel Nederlandse moeders thuis dit hoeft nog niet te betekenen dat je onderdrukt wordt. Verder zie ik hier nooit een burka weet niet waar jij woont maar ik zit midden in de grote stad waar ook best wat moslims wonen die hooguit een hoofddoek dragen met heel af en toe een niqaab tussendoor maar dit is sporadisch te noemen een burka heb ik hier nog nooit gezien. Maar goed maak jij maar fijn een foto van deze mensen
Nice onequote:Op donderdag 5 februari 2015 15:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar wat daarvan dus waar is.
Die berichten over kruisigingen, moederkoekverbrandingen, koppensnellen, het zijn zoveel van dat soort zieke sadistische fantastische methoden, dat het -ondanks het gruwelijke- lachwekkend wordt.
Weet je, het past niet meer binnen wat nog te behappen valt, het mythische monster wordt zo groot geschapen dat iedereen nu IS als een soort nieuwe nazistandaard ziet.
Natuurlijk weet ik dat mensen zo kunnen zijn, dat is het punt niet.
Maar is die meme gebruiken als beeld, niet al voldoende? We kunnen ons voorstellen dat mensen zo kunnen zijn, dus kunnen ze zo zijn dus kan het makkelijk waar zijn. Ja, maar net zo makkelijk kun je het beeld scheppen dat mensen zo zijn en dan scheelt het ook nog gedoe met slachtoffers. Bovendien kun je je eigen serie aan methodes die een Marquis de Sade aan de crystal meth niet had kunnen verzinnen de wereld in helpen.
De controleerbaarheid is zo laag, dat we gewoon niet weten wat nu echt en wat nu niet echt is.
Nu, als ze foto's en filmpjes uitbrengen die ofwel overduidelijk fake zijn ofwel grote vragen oproepen, hoe echt is de rest dan precies? Wat wel, wat niet? Welke slachtoffers zijn wel echt, welke zijn acteurs of op US airforce base getrainde puppets?
Wel grappig dat je tot de conclusie bent gekomen dat ik erbij was, bij die verbranding op de Dam.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:16 schreef theguyver het volgende:
Dat was echt! Zei je zelf, je was zelf er notabene bij.. ( jou woorden niet de mijne)
quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:47 schreef Re het volgende:
wel leuk dat men denkt te kunnen discussiëren op een mening die als feit wordt gepresenteerd
EXACT MIJN PUNT!!!!!quote:Op donderdag 5 februari 2015 20:16 schreef Tingo het volgende:
[..]
En wilde ook zo graag discusseren over als de verschrikkelijk zelfverbrandingeb nep of echt waren.
Het gaat over de validiiteit van de stomme IS vids.
Ik zou 't kunnen doen maar ik sla ze voor mn leven over, ik heb nooit een neutrale mening en ik ben niet bang maar ik zou me behoorlijk vies voelen door daar überhaupt naar te kijken, laat staan 't te analyseren. Nep of echt.quote:Op donderdag 5 februari 2015 20:33 schreef theguyver het volgende:
[..]Dat vind ik persoonlijk 1 van de ergste..
Ik pas daarom graag berichten aan in een quote..
[..]
EXACT MIJN PUNT!!!!!
IS video's worden gelijk afgescheept op fake!
Dat had ik ook.quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik zou 't kunnen doen maar ik sla ze voor mn leven over, ik heb nooit een neutrale mening en ik ben niet bang maar ik zou me behoorlijk vies voelen door daar überhaupt naar te kijken, laat staan 't te analyseren. Nep of echt.
Waarom zou je niet naar foto's of video's kunnen kijken van dramatische gebeurtenissen om te analyseren? Dit is juist broodnodig. Als dat out of the question zou zijn dan kan een politieagent/rechercheur zijn werk ook niet meer doen want hun bekijken ook de crime scene nauwkeurig en de toestand van slachtoffers om erachter te komen wat er precies gebeurd is.quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik zou 't kunnen doen maar ik sla ze voor mn leven over, ik heb nooit een neutrale mening en ik ben niet bang maar ik zou me behoorlijk vies voelen door daar überhaupt naar te kijken, laat staan 't te analyseren. Nep of echt.
Van wie? Ik moet nietsquote:Op donderdag 5 februari 2015 21:52 schreef Tingo het volgende:
[..]
Dat had ik ook.
Ik vind 't ook niet leuk om bepaalde beelden te kijken,maar 't gaat niet om wat je 'leuk' vinden.
Om 'n mening over te hebben moet je toch zelf kijen?
Ik heb fotos van dramatische gebeurtenissen gezien maar waarom zou ik even aandachtig kijken naar iemand die levend verbrand wordt als ik 't uit de beschrijving wel kan opmaken. Of moet je 't ook 'ervaren'.quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:55 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Waarom zou je niet naar foto's of video's kunnen kijken van dramatische gebeurtenissen om te analyseren? Dit is juist broodnodig. Als dat out of the question zou zijn dan kan een politieagent/rechercheur zijn werk ook niet meer doen want hun bekijken ook de crime scene nauwkeurig en de toestand van slachtoffers om erachter te komen wat er precies gebeurd is.
Ik bedoel ik niet zo.quote:
Dat heb ik ook niet specifiek over de videos, maar ik kan me 't wel voorstellen hoe zoiets er aan toegaat zonder 't te zien. Ik denk niet dat ik veel van opsteek en dat er ook maar iemand zit te wachten op mijn mening in welke besluitvoering dan ook.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:08 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik bedoel ik niet zo.
Als je kan de vids niet kijken,dan kan je niet echt je eigen mening over hebben als 't nep of echt zijn?
En dat gaat 't om.
Eten.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat heb ik ook niet specifiek over de videos, maar ik kan me 't wel voorstellen hoe zoiets er aan toegaat zonder 't te zien. Ik denk niet dat ik veel van opsteek en dat er ook maar iemand zit te wachten op mijn mening in welke besluitvoering dan ook.
koffie..
Zo denk ik er ook over.quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:57 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Van wie? Ik moet niets
ik lees me wel in, ik ben neutraal over de videoanalyse.
[..]
Ik heb fotos van dramatische gebeurtenissen gezien maar waarom zou ik even aandachtig kijken naar iemand die levend verbrand wordt als ik 't uit de beschrijving wel kan opmaken. Of moet je 't ook 'ervaren'.
Haha .. en wanneer is het zover? Over een jaar?quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Beter deze of zo:
[ afbeelding ]
Of deze:
[ afbeelding ]
Of deze:
[ afbeelding ]
Moeten ze eerst de nazi's op de maan zien te verslaan.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:58 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Haha .. en wanneer is het zover? Over een jaar?
En dan over 2 jaar hebben ze ook de NASA, de Maan en Mars overgenomen?
Moet geen probleem zijn voor IS toch?quote:Op donderdag 5 februari 2015 23:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Moeten ze eerst de nazi's op de maan zien te verslaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
quote:Op donderdag 5 februari 2015 23:09 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Moet geen probleem zijn voor IS toch?
Even wat schokkende plaatjes naar de maan beamen en ze zijn weg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:09 schreef Jigzoz het volgende:
Van alle zieke ideologieën van de afgelopen eeuwen lijkt die van IS me toch met afstand de ziekste. Tijd om die regio maar eens te resetten?
Ik neem aan dat je iets bedoelt als 'wat bedoel je met resetten'?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:50 schreef El_Matador het volgende:
Het maakt niet meer uit of het echt IS (pun intended) allemaal.
Op zich nadenkende FOK!kers (veel in F&L, en W&T, zegt bij tijd en wijlen verstandige dingen) gaan zelfs op deze toer, je hoopt dat hij trollt:
[..]
En dat is zoveel beter dan "atoombommen erop", de andere mogelijke betekenis van "resetten"?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je iets bedoelt als 'wat bedoel je met resetten'?
Daar bedoel ik koloniseren mee. Een jaar of vijftig onder westers bewind houden en dan heel, heel langzaam weer wat loslaten.
Je bent van harte welkom hoor.Geef gerust je mening.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:56 schreef Jigzoz het volgende:
O, fuck. Ik zie ineens dat ik op de een of andere manier in BNW ben beland.
Sorry BNW'ers. Dat was beslist niet mijn intentie.
Dank je, maar BNW/TRU en ik gaan niet zo goed samen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je bent van harte welkom hoor.Geef gerust je mening.
Zoiets vermoedde ik alquote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dank je, maar BNW/TRU en ik gaan niet zo goed samen.
Het maakt natuurlijk meer uit in welk virtueel hoekje je je van een internetforum bevindt, dan de kwaliteit van de discussie, dat is logisch.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dank je, maar BNW/TRU en ik gaan niet zo goed samen.
Ik ben bijna altijd wel in voor een goede discussie, maar inderdaad niet voor discussies in de Niburu-hoek. Dat gaat gewoon niet werken.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het maakt natuurlijk meer uit in welk virtueel hoekje je je van een internetforum bevindt, dan de kwaliteit van de discussie, dat is logisch.
In NWS mag ik niet zeggen dat minstens delen van IS gefaket zijnquote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik ben bijna altijd wel in voor een goede discussie, maar inderdaad niet voor discussies in de Niburu-hoek. Dat gaat gewoon niet werken.
Denk het niet.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In NWS mag ik niet zeggen dat minstens delen van IS gefaket zijn
In BNW wil jij niet posten
POL?
who are you?.. who sent you?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:56 schreef Jigzoz het volgende:
O, fuck. Ik zie ineens dat ik op de een of andere manier in BNW ben beland.
Sorry BNW'ers. Dat was beslist niet mijn intentie.
Dat kan prima in NWS maar je moet iets wel onderbouwen. Een zin als "ik zie dat het nep is, dus het is nep, klaar" dat is ook meer iets voor in de zandbak of BNWquote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In NWS mag ik niet zeggen dat minstens delen van IS gefaket zijn
In BNW wil jij niet posten
POL?
Terreurbeweging Islamitische Staat wil nieuwe westerlingen uit landen rondom Syrië gaan ontvoeren om ze te kunnen inzetten voor propagandadoeleinden. Een speciale eenheid binnen de extremistische beweging is al sinds halverwege vorig jaar bezig met het ontwikkelen van plannen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:03 schreef Beathoven het volgende:
Laten we zeggen dat van wat CNN 95% binnen een jaar goed gesteund is op research dat zo sterk is als de bron.
Dat zijn "fijne" berichten om te horen, vooral als je zo'n westerling bent in een buurland..quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Terreurbeweging Islamitische Staat wil nieuwe westerlingen uit landen rondom Syrië gaan ontvoeren om ze te kunnen inzetten voor propagandadoeleinden. Een speciale eenheid binnen de extremistische beweging is al sinds halverwege vorig jaar bezig met het ontwikkelen van plannen.
Dat meldt CNN op basis van een bron binnen de veiligheidsdiensten in het Midden-Oosten.
Zie: NWS / IS op zoek naar nieuwe gijzelaars!
Ja, als je die bullshit van CNN een betrouwbaarheid van 95% geeft en de enige bron is "de veiligheidsdiensten", dan kan ik me voorstellen dat de angst om je oren slaat.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat zijn "fijne" berichten om te horen, vooral als je zo'n westerling bent in een buurland..
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, als je die bullshit van CNN een betrouwbaarheid van 95% geeft en de enige bron is "de veiligheidsdiensten", dan kan ik me voorstellen dat de angst om je oren slaat.
Maar geen nood, Beathoven, die hele IS-scam treft jou echt niet (anders dan je geloof erin).
Nederland ligt ook niet naast de deur, Meen wel dat er iemand die hier veel post woonachtig is in Turkije.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Terreurbeweging Islamitische Staat wil nieuwe westerlingen uit landen rondom Syrië gaan ontvoeren om ze te kunnen inzetten voor propagandadoeleinden. Een speciale eenheid binnen de extremistische beweging is al sinds halverwege vorig jaar bezig met het ontwikkelen van plannen.
Dat meldt CNN op basis van een bron binnen de veiligheidsdiensten in het Midden-Oosten.
Zie: NWS / IS op zoek naar nieuwe gijzelaars!
Woon jij niet in Turkije?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat zijn "fijne" berichten om te horen, vooral als je zo'n westerling bent in een buurland..
Ja, misschien.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:49 schreef theguyver het volgende:
Misschien is hun macht wel aan het afbrokkelen en zoeken ze nieuwe mensen die helpen..
In feite anti Alles wat niet in hun straatje past.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, misschien.
Misschien dat een zichzelf als zwaar anti-Westerse streng-islamitische "organisatie" presenterende groep wel het "zionistische" CNN en "veiligheidsdiensten" gebruikt om zo zieltjes te winnen.
Klinkt wel logisch, niet?
Ik vind het eerder bizar dat jij vanuit Nederland op basis van wat massamediaberichtjes helemaal in je hoofd hebt hoe de internationale politiek van VS en Iran werkt.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:10 schreef theguyver het volgende:
Jij vind het niet raar dat de VS eindelijks weer is rond de tafel is gaan zitten met landen als Iran?
De vorige reden half jaartje terug was dat als de VS zou ingrijpen in de regio ( wat nu al weer een poosje gaande is) het ging om Iran.
en niet alleen de VS dit keer ook veel andere landen doen mee, ook de landen in de regio zelf.
Iran was de grootste reden waarom de vs zo graag zou willen ingrijpen in de regio.
ik heb er sinds die tijd niemand over gehoord.
Andere reden was omdat de IS de olie velden in handen had en dat vond de VS niet kunnen.
hoooooooo even!quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind het eerder bizar dat jij vanuit Nederland op basis van wat massamediaberichtjes helemaal in je hoofd hebt hoe de internationale politiek van VS en Iran werkt.
Realiseer je je niet dat die "kennis" zowel gekleurd is als natuurlijk nooit de hele waarheid kan zijn? Of denk jij dat politieke plannen en besprekingen integraal ongefilterd door de altijd betrouwbare massamedia jouw kant op komen?
Volgens mij is zijn punt juist dat niemand dat precies kan weten, en dat het leek alsof jij beweerde van wel.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:20 schreef theguyver het volgende:
[..]
hoooooooo even!
First of all ik kijk geen tv, second ik gebruik dezelfde bronnen je weet wel het internet.
Jij vanuit Colombia trekt ook andere conclussies die jij van een site zoals cluessforum trekt.
Dat is in feite niet veel anders!
En jij weet natuurlijk alles over de besprekingen tussen de VS en Iran..
Zeg maar hier onder hoe gaan die zaken?
Aangezien jij algemene kennis hebt, zie 9/11 topic kan je me dat vast uitleggen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |