abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:22:13 #226
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_149389621
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:20 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ga maar eens op Dinsdag ochtend naar je locale Aldi!

Ga de deur eens uit!
Wat een onnozele opmerking weer. Meer maak ik er niet aan vuil.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:23:39 #227
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149389663
quote:
11s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, zie jij mij ergens vluchtelingenstromen, ellende, oorlog, bombardementen, terrorisme, strijd en verderf ontkennen?
ik citeer!

quote:
19s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]
Nu naar IS.

Daar geldt hetzelfde. Weer fake. Weer geen echte moorden, verbrandingen etc. Dat staat los van het echte terrorisme, maar die beelden die wij te zien krijgen? Slaat nergens op.

Dus in beide gevallen hebben we:
- een organisatie
- gruwelijke beelden
- slachtoffers in beeld

En in beide gevallen zijn die beelden en slachtoffers dus niet echt. Dus ook niet gruwelijk, anders dan het razend knappe complot dat het is.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_149389695
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:23 schreef theguyver het volgende:

[..]

ik citeer!

[..]

Mooi zo:

Dat staat los van het echte terrorisme
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:25:24 #229
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149389711
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:22 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Wat een onnozele opmerking weer. Meer maak ik er niet aan vuil.
jij ziet ze niet.. ik vertel waar ze vaak te vinden zijn..
En geen geintje, de meeste moeders zitten veel thuis..
Of tussen de middag Om hun kind van school te halen, Zal eeens even kijken of ik morgen foto kan maken als ik de kleine op haal!
pi_149389790
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mooi zo:

En dat echte terrorisme baseer je waar op?? _O- _O- _O-
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:31:35 #231
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_149389921
quote:

[..]

Mooi zo:

Ik twijfel er aan of het nep is eigenlijk. De beelden zijn gewoon uiterst scherp en gelikt in elkaar gezet, dat zeker. maar door de resolutie en scherpte kan het ook snel 'nep' overkomen op één of andere manier. Ik heb het ook vaak genoeg als ik TV kijk naar een high definition opgenomen en weergegeven film dat het ondanks dat het dus uiterst goed gedaan is met special effects het er nog steeds nep en 'geplakt' uit ziet. dat de voorgrond er zodanig scherp uitspringt dat de achtergrond nep lijkt. Dit lijkt hetzelfde.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_149389935
quote:

[..]

Mooi zo:

De 50-50 afweging fakery / echtheid van de videos weegt voor mij niet zo zwaar mee. Het is erg ondergeschikt aan 't echte terrorisme. Ik neem aan dat je dat tenminste bedoelt met wat ze daar doen.
  donderdag 5 februari 2015 @ 15:34:27 #233
189978 controlaltdelete
pi_149390000
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:25 schreef theguyver het volgende:

[..]

jij ziet ze niet.. ik vertel waar ze vaak te vinden zijn..
En geen geintje, de meeste moeders zitten veel thuis..
Of tussen de middag Om hun kind van school te halen, Zal eeens even kijken of ik morgen foto kan maken als ik de kleine op haal!
Er zitten ook veel Nederlandse moeders thuis dit hoeft nog niet te betekenen dat je onderdrukt wordt. Verder zie ik hier nooit een burka weet niet waar jij woont maar ik zit midden in de grote stad waar ook best wat moslims wonen die hooguit een hoofddoek dragen met heel af en toe een niqaab tussendoor maar dit is sporadisch te noemen een burka heb ik hier nog nooit gezien. Maar goed maak jij maar fijn een foto van deze mensen :{
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_149390016
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:27 schreef LouisLitt het volgende:

[..]

En dat echte terrorisme baseer je waar op?? _O- _O- _O-
Ik ken hier persoonlijk twee mensen die er voor gevlucht zijn. Wil je zelf de rest ff interviewen of is dat teveel een media techniek?
pi_149390091
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De 50-50 afweging fakery / echtheid van de videos weegt voor mij niet zo zwaar mee. Het is erg ondergeschikt aan 't echte terrorisme. Ik neem aan dat je dat tenminste bedoelt met wat ze daar doen.
Ja, maar wat daarvan dus waar is.

Die berichten over kruisigingen, moederkoekverbrandingen, koppensnellen, het zijn zoveel van dat soort zieke sadistische fantastische methoden, dat het -ondanks het gruwelijke- lachwekkend wordt.

Weet je, het past niet meer binnen wat nog te behappen valt, het mythische monster wordt zo groot geschapen dat iedereen nu IS als een soort nieuwe nazistandaard ziet.

Natuurlijk weet ik dat mensen zo kunnen zijn, dat is het punt niet.

Maar is die meme gebruiken als beeld, niet al voldoende? We kunnen ons voorstellen dat mensen zo kunnen zijn, dus kunnen ze zo zijn dus kan het makkelijk waar zijn. Ja, maar net zo makkelijk kun je het beeld scheppen dat mensen zo zijn en dan scheelt het ook nog gedoe met slachtoffers. Bovendien kun je je eigen serie aan methodes die een Marquis de Sade aan de crystal meth niet had kunnen verzinnen de wereld in helpen.

De controleerbaarheid is zo laag, dat we gewoon niet weten wat nu echt en wat nu niet echt is.

Nu, als ze foto's en filmpjes uitbrengen die ofwel overduidelijk fake zijn ofwel grote vragen oproepen, hoe echt is de rest dan precies? Wat wel, wat niet? Welke slachtoffers zijn wel echt, welke zijn acteurs of op US airforce base getrainde puppets?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

donderdag 5 februari 2015 @ 15:45:13 #236
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_149390324
Dus omdat je het niet voor kunt stellen, is het niet waar? :')

Dat is inderdaad een soort letterlijke waarheidsvinding ;) *O*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_149390366
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:45 schreef SicSicSics het volgende:

Ik typ een hele uitleg waar nota bene het omgekeerde in vermeld staat en je komt gewoon terug met je eerdere vraag die ik al beantwoord heb.

Is dat waarheidsvinding?

pi_149390484
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:45 schreef SicSicSics het volgende:

Dat zie je hier heel vaak. Sommige medediscussieerders kunnen het zich niet voorstellen dus dan worden de crisis-actors, false flags en hoaxes van stal gehaald.
pi_149390605
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:51 schreef Lavenderr het volgende:
Sommige medediscussieerders kunnen het zich niet voorstellen dus ...
Dat is jouw mening over "sommige medediscussieerders". Hoe weet jij dit precies?

donderdag 5 februari 2015 @ 15:57:51 #240
116015 SicSicSics
pi_149390666
quote:
15s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:46 schreef El_Matador het volgende:
Ik typ een hele uitleg waar nota bene het omgekeerde in vermeld staat en je komt gewoon terug met je eerdere vraag die ik al beantwoord heb.

Is dat waarheidsvinding?
Ik struikelde over je eerst zin 8-) :*

quote:
De controleerbaarheid is zo laag, dat we gewoon niet weten wat nu echt en wat nu niet echt is.
Wat accepteer je als 'controleerbaar' en 'verifieerbaar'? Dat lijkt hier vaak zonder duidelijke requirements te gebeuren. :)
quote:
Nu, als ze foto's en filmpjes uitbrengen die ofwel overduidelijk fake zijn ofwel grote vragen oproepen, hoe echt is de rest dan precies? Wat wel, wat niet? Welke slachtoffers zijn wel echt, welke zijn acteurs of op US airforce base getrainde puppets?
Ik heb geen 'overduidelijke fake' gezien nog... 'Je kleren zijn gestreken'- vind ik bijvoorbeeld geen argument voor 'nep'. Dat sommige Al-Quaida, Mujahideen en nu ook IS rebellen door Amerika opgeleid zijn is geen reden om het allemaal maar nep te vinden. :) Dat is juist heel goed uit te leggen en onderdeel van het probleem/ een reden waarom het probleem niet zo gemakkelijk op te lossen is. En van crisis-acteurs heb ik nog nooit fatsoenlijk bewijs gezien. Alleen maar op het niveau van 'kijk dit plaatje' en 'dit plaatje' dat zijn echt zo 'totally the same persons guys' ...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_149391039
quote:
19s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, maar wat daarvan dus waar is.

Die berichten over kruisigingen, moederkoekverbrandingen, koppensnellen, het zijn zoveel van dat soort zieke sadistische fantastische methoden, dat het -ondanks het gruwelijke- lachwekkend wordt.
Ik ga niet op ieder detail zitten maar kruisigingen zijn plausibel. De koran schrijft dat voor als passende straf. Het doorsnijden van de keel / afhakken van t hoofd ook. Frankrijk voerde bv laatste guilotine actie uit toen Star Wars uitkwam. Dat vinden ze daar bij IS niet schokkend, dat hoort zo bij strafrecht. Het is een nog hardere uitvoering van straffen dan in SA en het is sowieso al Anarchie, een neerwaardse spiraal van geweld. Regelloosheid leidt tot nog meer waanzin. Kan daarnaast best met de pers getruct worden ook om de westerse media een lesje te leren maar of t belangrijk is, is een tweede.

quote:
Weet je, het past niet meer binnen wat nog te behappen valt, het mythische monster wordt zo groot geschapen dat iedereen nu IS als een soort nieuwe nazistandaard ziet.
Wij accepteerden de nazis zoals de inwoners van Raqqa nu IS accepteren. Je leeft ermee samen, voert soms acts op of je wordt gedood als verrader. De groep is 't probleem, allemaal paranoia. Maar binnen de paranoia gaat t gewone leven ook verder. Het dagelijkse straatbeeld is niet zoveel anders.

quote:
Natuurlijk weet ik dat mensen zo kunnen zijn, dat is het punt niet.

Maar is die meme gebruiken als beeld, niet al voldoende? We kunnen ons voorstellen dat mensen zo kunnen zijn, dus kunnen ze zo zijn dus kan het makkelijk waar zijn. Ja, maar net zo makkelijk kun je het beeld schapen dat mensen zo zijn en dan scheelt het ook nog gedoe met slachtoffers. Bovendien kun je je eigen serie aan methodes die een Marquis de Sade aan de crystal meth niet had kunnen verzinnen de wereld in helpen.

De controleerbaarheid is altijd laag. Tenzij je zelf gaat kijken en ziet dat t klopt of niet. Ik hoor dingen uit eerste hand maar je hebt verschillende media die elkaar vaak controleert. Als deze allemaal een beetje hun werk redelijk doen dan hebben we wel iets. Perfect is anders en kritisch zijn mag maar ik kan niet de ontkenning in na wat ik erover weet.
pi_149391107
quote:
6s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:57 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik struikelde over je eerst zin 8-) :*

[..]

Wat accepteer je als 'controleerbaar' en 'verifieerbaar'? Dat lijkt hier vaak zonder duidelijke requirements te gebeuren. :)
Wat ik zei; tracht zoveel mogelijk belangenloosheid te vinden. Zowel bij media als bij alternatieve media. Bij het eerste is het bijna onmogelijk vanwege de omvangrijke ineengestrengelde media-corporatie. Bij het tweede is het lastig zoeken naar goede betrouwbare en heldere informatie.

Er is wel informatie, maar zo moeilijk onafhankelijk te verifieren.

quote:
Ik heb geen 'overduidelijke fake' gezien nog...
Heb je Nakatomi en Yoshi Yoshi gemist? Die foto was zo kinderlijk nep.

quote:
'Je kleren zijn gestreken'- vind ik bijvoorbeeld geen argument voor 'nep'. Dat sommige Al-Quaida, Mujahideen en nu ook IS rebellen door Amerika opgeleid zijn is geen reden om het allemaal maar nep te vinden. :) Dat is juist heel goed uit te leggen en onderdeel van het probleem/ een reden waarom het probleem niet zo gemakkelijk op te lossen is. En van crisis-acteurs heb ik nog nooit fatsoenlijk bewijs gezien. Alleen maar op het niveau van 'kijk dit plaatje' en 'dit plaatje' dat zijn echt zo 'totally the same persons guys' ...
Het speelt allemaal mee, maar zoals ik zei ken ik net zomin "het grote plaatje" als anderen. Belangen zijn wel redelijk duidelijk en die hebben weinig met islam en IS te maken, die zijn veel tastbaarder en vloeibaarder.

pi_149391377
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik ga niet op ieder detail zitten maar kruisigingen zijn plausibel. De koran schrijft dat voor als passende straf. Het doorsnijden van de keel / afhakken van t hoofd ook. Frankrijk voerde bv laatste guilotine actie uit toen Star Wars uitkwam. Dat vinden ze daar bij IS niet schokkend, dat hoort zo bij strafrecht. Het is een nog hardere uitvoering van straffen dan in SA en het is sowieso al Anarchie, een neerwaardse spiraal van geweld. Regelloosheid leidt tot nog meer waanzin. Kan daarnaast best met de pers getruct worden ook om de westerse media een lesje te leren maar of t belangrijk is, is een tweede.

[..]

Wij accepteerden de nazis zoals de inwoners van Raqqa nu IS accepteren. Je leeft ermee samen, voert soms acts op of je wordt gedood als verrader. De groep is 't probleem, allemaal paranoia. Maar binnen de paranoia gaat t gewone leven ook verder.

[..]

De controleerbaarheid is altijd laag. Tenzij je zelf gaat kijken en ziet dat t klopt of niet. Ik hoor dingen uit eerste hand maar je hebt verschillende media die elkaar vaak controleert. Als deze allemaal een beetje hun werk redelijk doen dan hebben we wel iets. Perfect is anders en kritisch zijn mag maar ik kan niet de ontkenning in na wat ik erover weet.
Ja, en dat is het. Ik vertrouw dan nog meer op jouw kennissen (dank voor je pb, ik reageer later nog) dan op de media. Controleerbaarheid tussen media is nonsens, want ze maken allemaal deel uit van de Octopus. Het is een groot consortium dat informatie verspreidt en dus is bevestiging niet zo waardevol.

Dat zou zijn als jij hier met een kloon je eigen posts gaat zitten onderbouwen.

Echt on the ground beelden maar dan echt, niet gemanipuleerd, eerstehandservaringen, dat is wat je moet hebben. Maar moeilijk te vinden. Om het echt goed uit te zoeken en een beginnetje van een "tegenverhaal" te maken kost ook zoveel werk dat met de frequentie van gebeurtenissen dat gewoon niet mogelijk is goed te doen.

Volgende maand weer 2 "Hebdo"'s" in de discussie en het gaat weer ergens anders over, IS ontwikkelt zich en je mist weer een stuk van de puzzel.

Daarom beter niet wagen aan een overkoepelend grootschalige uitleg, meer een globale visie op de belangen en een detailzoom op gefakete of dubieuze beelden (foto's of video's) is mijn idee.

Dat er echt gevochten wordt, echte vluchtelingen zijn en echte ellende zou waanzin zijn om te ontkennen, niet alleen omdat "de media" dat zeggen, maar omdat dat plaatje klopt. Je ziet de effecten ervan. Ook weer via de massamedia, maar ik neem aan dat ze geen boten vol Syriers voor de kust van Lampedusa faken. De gevolgen en bewijzen van de ellende en terreur zijn er gewoon.

pi_149391641
quote:
19s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat ik zei; tracht zoveel mogelijk belangenloosheid te vinden. Zowel bij media als bij alternatieve media. Bij het eerste is het bijna onmogelijk vanwege de omvangrijke ineengestrengelde media-corporatie. Bij het tweede is het lastig zoeken naar goede betrouwbare en heldere informatie.

[..]

[..]

Het speelt allemaal mee, maar zoals ik zei ken ik net zomin "het grote plaatje" als anderen. Belangen zijn wel redelijk duidelijk en die hebben weinig met islam en IS te maken, die zijn veel tastbaarder en vloeibaarder.
Het belang van Al-Qaida was het thuisland teruggeven aan de eigen mensen en bevrijden van de Amerikanen. Dat was hun droom. De droom van IS is een groot kalifaat en terug naar de roots van de Islam. Van de schuld bij de Amerikaanse regering en de recente geschiedenis ligt nu alles bij heel 't westen en de hele geschiedenis. Ik tekende liever voor de wens van Bin Laden dan die van Baghdadi
  donderdag 5 februari 2015 @ 16:43:49 #245
116015 SicSicSics
pi_149392148
quote:
19s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:10 schreef El_Matador het volgende:

Niemand schrijft belangeloos ;) en controleren kan bijna niet, tenzij je de journalist achterna rijdt. Dat klopt.
quote:
Die heb ik dan gemist denk ik :)
quote:
Fine, fuck you then!
  donderdag 5 februari 2015 @ 16:51:24 #246
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149392359
Hier nog een linkje naar een redelijke analyse van de laatste video van IS.
Zoveel elementen die niet kloppen en fake zijn.

-weg + waarschuwing-

[ Bericht 44% gewijzigd door Lavenderr op 05-02-2015 16:55:40 ]
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  donderdag 5 februari 2015 @ 16:57:04 #247
189978 controlaltdelete
pi_149392520
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:51 schreef Izzy73 het volgende:
Zoveel elementen die niet kloppen en fake zijn.

-weg + waarschuwing-
opzouten met dat gestook

[ Bericht 10% gewijzigd door Lavenderr op 05-02-2015 17:01:47 ]
  donderdag 5 februari 2015 @ 17:06:19 #248
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149392810
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:57 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

-edit-
BNW / [BELANGRIJK] De grenzen van BNW

Omdat! ... Regels!

quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:51 schreef Izzy73 het volgende:
Zoveel elementen die Ik niet vind kloppen en ik het fake vind.

Even wat aangepast in jou mening!

quote:
6s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:57 schreef SicSicSics het volgende:
Ik heb geen 'overduidelijke fake' gezien nog... 'Je kleren zijn gestreken'- vind ik bijvoorbeeld geen argument voor 'nep'. Dat sommige Al-Quaida, Mujahideen en nu ook IS rebellen door Amerika opgeleid zijn is geen reden om het allemaal maar nep te vinden. :) Dat is juist heel goed uit te leggen en onderdeel van het probleem/ een reden waarom het probleem niet zo gemakkelijk op te lossen is. En van crisis-acteurs heb ik nog nooit fatsoenlijk bewijs gezien. Alleen maar op het niveau van 'kijk dit plaatje' en 'dit plaatje' dat zijn echt zo 'totally the same persons guys' ...
Dit dus, vandaar gisteren mijn vergelijking met 2 andere mensen die in de brand stonden.

Crisis acteur bestaat, geen twijfel, alleen is het her op BNW een verneuking van het doel van Crisis acteurs..
Degene die op TV komen tijdens false flags acteren zo goed dat ik bang ben dat Leonardo Di caprio nooit het gewilde oscar beeldje mee naar huis zal nemen.
  donderdag 5 februari 2015 @ 17:08:51 #249
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149392879
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 17:06 schreef theguyver het volgende:

[..]

BNW / [BELANGRIJK] De grenzen van BNW

Omdat! ... Regels!

[..]

Even wat aangepast in jou mening!

[..]

Dit dus, vandaar gisteren mijn vergelijking met 2 andere mensen die in de brand stonden.

Crisis acteur bestaat, geen twijfel, alleen is het her op BNW een verneuking van het doel van Crisis acteurs..
Degene die op TV komen tijdens false flags acteren zo goed dat ik bang ben dat Leonardo Di caprio nooit het gewilde oscar beeldje mee naar huis zal nemen.
[ afbeelding ]
Jongen hou toch op man.
Als jij niet ziet dat het nep is ben je blind.
En wat is het voor onzin om te verwijzen naar regels over het ontkennen van de holocaust?
Je hebt zelf gisteren 2 filmpjes gepost van zelfverbrandingen.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  donderdag 5 februari 2015 @ 17:16:47 #250
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149393077
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 17:08 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Jongen hou toch op man.
Als jij niet ziet dat het nep is ben je blind.
En wat is het voor onzin om te verwijzen naar regels over het ontkennen van de holocaust?
Je hebt zelf gisteren 2 filmpjes gepost van zelfverbrandingen.
Nee algemene regels iets met spoilers en zo..
Plus, ik ging ook over de scheef met iets posten! Wat onderaan in de Link door Gray(oud mod van BNW) in de regeltjes gepost is!

Dat was echt! Zei je zelf, je was zelf er notabene bij.. ( jou woorden niet de mijne)

En nee Jij vind het NEP ik heb me daar niet over geuit of nep of echt is,.. ( ik ben geen Video analyst heb weinig ervaring met video bewerkingen al heb ik wel 2 huisgenoten die daar goed in zijn)

Maar het wel uren duurde voor je me antwoord kon geven op een vraag gisteren..
Waarom die niet of wel echt waren!

Ik ben geen Expert, schijnbaar jij wel want jou beoordeling is zo snel, terwijl ik het idee heb dat je veel van video bewerken af weet.
En dat geld voor meer mensen die deze uitlatingen hier neer plempen!

plus die opmerking over blind: ISS ontken je terwijl je die met je eigen ogen kan zien... dus wie is nu blind?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')