Exact. Uiteraard zal niet elk verhaal 100 procent zo zijn gegaan als gesteld want propaganda is nou eenmaal inherent aan oorlog maar het overgrote deel van de terreurdaden is gewoon gepleegd. Ze posten notabene zelf video's ervan.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:11 schreef TorroFernandes het volgende:
Het verbaast mij meer dat dit jou verbaast. Straks ga je me nog vertellen dat de nazi's destijds ook kinderen vergasten.Die mensen hebben een in hun optiek ideale samenleving voor ogen, die met geweld moet worden bereikt. Dan ga je echt geen uitzondering maken voor kinderen hoor. Daarin is IS verder niet zo uitzonderlijk.
Heeft je vader daar niet een enorm trauma aan overgehouden? Ik denk dat je dat soort beelden nooit meer vergeet. Lijkt me echt afschuwelijk om dat te moeten zien.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mijn papa was de commandant van soldaten die opgehangen jongetjes in Afghaanse dorpen vonden. Dat deden de Taliban als terreurmiddel naar de lokale bevolking toe. Zeg je nu dat mijn papa heeft gelogen tegen mij, of dat IS meer normen en waarden heeft dan andere islamitische bendes? Zo ja waar baseer je dat op?
Mensen opdrachten geven kan tegenwoordig vanuit een veilige container met airco honderden kilometers verderop. Toch doet het ook met deze mensen wel wat als ze live op de tv mensen zien ontploffen in hun eigen operatie. Zelfs de mensen die niet zelf mensen hebben neergeschoten kwamen gesloten terug. Defensie organiseerde allerlei gezamenlijke activiteiten voor de thuisblijvers en meer vrouwen hadden dit verhaal over hun man. Mijn vader was vaker sacherijnig en boos zonder aanwijsbare reden. Ook was hij behoorlijk cynisch over het niveau van de nieuwsvoorziening hier.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:33 schreef matspontius het volgende:
[..]
Heeft je vader daar niet een enorm trauma aan overgehouden? Ik denk dat je dat soort beelden nooit meer vergeet. Lijkt me echt afschuwelijk om dat te moeten zien.
Btw reageer maar niet meer op dat soort types; allemaal loze kreten die nergens op gebaseerd zijn.
Waarom wordt dit soort onzin niet direct verwijderd? Ik zet een serieus topic neer met een vraag waar ik erg mee worstel en dan krijg je dit soort kinderachtige reakties (er zijn er meerdere).quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:30 schreef KoosVogels het volgende:
Specularium, zielige rukbeer, mijn reactie daar was niets BNW aan.
Geef het even tijd mensen, over een jaar bestaat ISIS niet meer. Syrië en Irak krijgen een biljoen Euro om ze kapot te martelen, en voor geld doen ze alles.twitter:rConflictNews twitterde op vrijdag 06-02-2015 om 14:36:15EU pledges 1 bn euros for #Syria, #Iraq fight against #ISIS - AFP http://t.co/XScpBJAV91 reageer retweet
Waar heb je het over?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:09 schreef Jigzoz het volgende:
Van alle zieke ideologieën van de afgelopen eeuwen lijkt die van IS me toch met afstand de ziekste. Tijd om die regio maar eens te resetten?
Offtopic maar het (willens en wetens) overschrijden van andermans grenzen heeft alles met macht te maken.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pardon? Welk onderzoek?
Als mannen naar vrouwen kijken dan draait dat allemaal om seks, maar als ze een vrouw verkrachten dan heeft seks er helemaal niks mee te maken? Nee dat vind ik idioot..
nee als je het hebt over resettenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Over IS. Dat blijkt ook wel een beetje uit de titel van het topic.
Koloniseren. Helemaal opnieuw inrichten.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:58 schreef Casiotone het volgende:
[..]
nee als je het hebt over resetten
Lekker realistisch idee..quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Koloniseren. Helemaal opnieuw inrichten.
Ja, dat denk ik wel. Eeuwenlang werkte dat, dus ik zou niet weten waarom nu niet.quote:
Je wilt de ene onderdrukking met de andere verwisselen?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik wel. Eeuwenlang werkte dat, dus ik zou niet weten waarom nu niet.
Klopt ja. In een soort Singapore-stijl. Eerst weer even een paar decennia lang normaal leren doen en dan heel langzaam terug naar een wat vrijere samenleving.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:02 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Je wilt de ene onderdrukking met de andere verwisselen?
Waarom wil je ze stoppen? Wat jij wilt doen kun je ook door hun laten opknappenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Klopt ja. In een soort Singapore-stijl. Eerst weer even een paar decennia lang normaal leren doen en dan heel langzaam terug naar een wat vrijere samenleving.
Maar als jij een ander plan hebt om die nazi's te stoppen, dan leer ik graag van je.
Eh... Nazisme kun je bestrijden door de nazi's hun gang te laten gaan? Die snap ik niet.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:08 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Waarom wil je ze stoppen? Wat jij wilt doen kun je ook door hun laten opknappen
Dat is wat jij wilt tochquote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Eh... Nazisme kun je bestrijden door de nazi's hun gang te laten gaan? Die snap ik niet
Je wilt met militaire middelen een totalitair regime vestigen. Dat is hetzelfde als wat ISIS probeertquote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, ik zei echt iets totaal anders.
Nee.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:13 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Je wilt met militaire middelen een totalitair regime vestigen. Dat is hetzelfde als wat ISIS probeert
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |