Natuurlijk worden vijandige piloten gehaat tijdens oorlogstijd. Nu hebben de beesten van IS weer iets nieuws gruwelijks uitgevoerd.quote:De terreurbeweging Islamitische Staat (IS) claimt dat in een nieuwe video te zien is dat de Jordaanse piloot Moaz al-Kasasbeh levend wordt verbrand.
Dat meldt AFP.
Op Twitter circuleren foto's die afkomstig zouden zijn uit de video. Daarop is een persoon in een oranje overall te zien in een kooi. Een spoor van brandende vloeistof leidt naar de kooi. Op andere beelden staat het lichaam van de persoon geheel in brand.
Vorige week verstreek een ultimatum dat IS had gesteld aan de regering van Jordanië. IS eiste de vrijlating van de Iraakse terroriste Sajida al-Rishawi, die al jaren in een Jordaanse cel wacht op de voltrekking van haar doodvonnis.
De Jordaanse regering stelde in principe bereid te zijn de eis van IS in te willigen, als de piloot zou worden vrijgelaten. IS zou dan eerst moeten aantonen dat Kasasbeh nog in leven was.
Kasasbeh werd gevangen genomen door IS toen zijn straaljager neerstortte bij de Syrische stad Raqqa. Hij vloog boven de stad om daar bommen te werpen. Jordanië maakt deel uit van een internationale coalitie die IS bombardeert.
Zaterdag verscheen al een video van IS waarin het onthoofde lichaam van de Japanse journalist Kenji Goto te zien is.
Nouja, op zich weet je dan inderdaad wel wie je (extra) moet beveiligen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:12 schreef rakotto het volgende:
[..]
Los van de executie, best een intressant filmpje dat laat zien hoe ze opereren. Ze noemen de mensen die tegen hun vechten: De Christelijke alliantie. Na de executie, laten ze een "Wanted List" zien van mensen die zij dood willen hebben. Ze laten namen, foto's en hun woonplaats/huis zien om ze op te zoeken en te vermoorden.
Dat vind ik nogal een verwijt.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Ok: jouw kinderen zullen de volgende slachtoffers zijn van haatzaaiers zoals jij.
Ze lijken de geschiedenis vreemd genoeg een stuk beter te kennen/onthouden te hebben dan veel westerse leiders.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:14 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Nouja, op zich weet je dan inderdaad wel wie je (extra) moet beveiligen.
Hoewel IS volgens mij niet achterlijk is, en het natuurlijk ook gewoon afleiding kan zijn.
Dus? Wat is je punt?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:16 schreef JCats het volgende:
Bommenwerpen deed ie, dat is toch een onschuldig tijdverdrijf?
Zou je ook zo gereageerd hebben als het Nederlands Verzet in zijn woede een Duitse Luftwaffepiloot verbrand zou hebben?quote:
Dat is de lage bitrate, resolutie en meermaals hercoderen. Eerdere persuitgaven waren iig initieel in full HD beschikbaar.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:16 schreef Geralt het volgende:
Is vuur overigens moeilijk om te filmen? De hele film zijn tamelijk HD beelden zegmaar, maar zodra het goed fikt zie je een en al blokjes.
Wat is dat? In films zie je vlammen ook gewoon haarscherp, dus waarom hier niet?
Bovendien hebben die gekkies geld zat als ik de media mag geloven. Waarom kopen ze geen fatsoenlijke camera dan als het daar aan ligt?
Ergo: hoe zit dat?
Vind je IS vergelijkbaar met het Verzet?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zou je ook zo gereageerd hebben als het Nederlands Verzet in zijn woede een Duitse Luftwaffepiloot verbrand zou hebben?
Nee maar dit was wel - in tegenstelling tot het eerdere afslachten van weerloze, niet agressieve journalisten en hulpverleners - een onmiskenbare vergelding.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Vind je IS vergelijkbaar met het Verzet?
IS is heel moeilijk te vatten. Wat is echt en wat is media/politieke framing.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Vind je IS vergelijkbaar met het Verzet?
Ik ben benieuwd naar de vergelding waar Jordanië mee gaat komen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:19 schreef NotYou het volgende:
[..]
Nee maar dit was wel - in tegenstelling tot het eerdere afslachten van weerloze, niet agressieve journalisten en hulpverleners - een onmiskenbare vergelding.
En dat terwijl ik volgens nogal wat lui hier bij de psychiater langs zou moeten.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:20 schreef opgebaarde het volgende:
Zo, een tweede topic.
Goed bezig El_Matador
Rekrutering, propaganda, de vijand angst aanjagen, eigen strijders sterken, vergelding. Lijkt me allemaal nogal duidelijk.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:19 schreef Jibberism_ het volgende:
Maar wat zou nou de achterliggende strategische overweging zijn van de drang zo open en bloot mogelijk, bij elke mogelijkheid die je krijgt zo lijkt het, tot wreedheden over te gaan? Puur rekrutering?
Het gaat toch wel in tegen het klassieke guerilla-mantra van de harten van de bevolking winnen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)executies_aan__.htmlquote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de vergelding waar Jordanië mee gaat komen.
Waarom de boel afzwakken, het komt toch allemaal door Amerika, toch?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
IS is heel moeilijk te vatten. Wat is echt en wat is media/politieke framing.
Feit blijft dat het een aanslag (levend verbranden is natuurlijk extreem gruwelijk) is, gepleegd tegen een militair.
Die vonden in WOII ook veelvuldig plaats.
Je kan erover discussieren of een hardcore communist in WOII die een Duitse militair op gruwelijke wijze afslacht goed of fout is. Hardcore communisme acht ik net zo onwenselijk als een Islamistisch kalifaat namelijk.
Dat als je bommen werpt je dood en verderf zaait.quote:
Ook jij kan gewoon lezen wat ik schrijf. "Het komt door" is een belachelijke versimpeling van de complexiteit in dat gebied.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom de boel afzwakken, het komt toch allemaal door Amerika, toch?
Ze zijn jaloersquote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dat terwijl ik volgens nogal wat lui hier bij de psychiater langs zou moeten.
Als ze woord houden gaan een hoop koppen rollen. En terechtquote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de vergelding waar Jordanië mee gaat komen.
En als je gevangen genomen wordt, dan ben je krijgsgevangene.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:22 schreef JCats het volgende:
[..]
Dat als je bommen werpt je dood en verderf zaait.
Bang om hun wereldbeeld aan gruzelementen te moeten slaan, denk ik eerder.quote:
En als oorlogsrecht je niet uitkomt dan stuur je gewoon wat drones.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:23 schreef HardMetal het volgende:
[..]
En als je gevangen genomen wordt, dan ben je krijgsgevangene.
Zoiets als de VSAmerikanen met "terrorismeverdachten" op dat stukje Cuba doen, bedoel je?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:23 schreef HardMetal het volgende:
[..]
En als je gevangen genomen wordt, dan ben je krijgsgevangene.
Ja. Dat doen ze niet echt voor de grap of zo.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:22 schreef JCats het volgende:
[..]
Dat als je bommen werpt je dood en verderf zaait.
Wat, vertel, verbranden die barbaren nu ook al ritueel gevangenen?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zoiets als de VSAmerikanen met "terrorismeverdachten" op dat stukje Cuba doen, bedoel je?
postings van jou met die befaamde lachende PI?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ook jij kan gewoon lezen wat ik schrijf. "Het komt door" is een belachelijke versimpeling van de complexiteit in dat gebied.
IS met het verzet vergelijken en de Jordaanse piloot met het de nazi's vergelijken.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zou je ook zo gereageerd hebben als het Nederlands Verzet in zijn woede een Duitse Luftwaffepiloot verbrand zou hebben?
Verbranden niet, maar waterboarden en al die andere shit die ze uitvoeren op die "verdachten", dat vind jij niet schokkend?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:25 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Wat, vertel, verbranden die barbaren nu ook al ritueel gevangenen?
WTF, je hebt helemaal gelijk, het zijn ook een stel barbaren gelijk aan IS daar in VSAmerika.
Het is vrij ongebruikelijk en in Irak is +- een decennium geleden een andere allahfanclub er op een zeker moment mee opgehouden hoofden af te snijden omdat men daar van hogerhand opdracht toe kreeg... Het zou de zaak niet sterken.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:21 schreef NotYou het volgende:
[..]
Rekrutering, propaganda, de vijand angst aanjagen, eigen strijders sterken, vergelding. Lijkt me allemaal nogal duidelijk.
Meer dan 180 Nederlandse Syrie-gangers, duizenden sympathisanten. Al zou heel IS morgen van de kaart geveegd zijn, het zou niets oplossen. Sterker nog: het zou het radicaliseringsproces van de volgende lading goed mogelijk enkel versnellen/verhevigen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja. Dat doen ze niet echt voor de grap of zo.
Maar goed. Oorlog, gruweldaden, vergeldingen, zo gaat dat. Ik mag hopen dat de IS-nazi's snel uitgeroeid zijn, maar ik vrees dat dat nog heel lang gaat duren.
Voor jou, en andere slechte verstaanders, dan een voorbeeld dat een groepje Duitsers een RAFpiloot die net Dresden in de as heeft gelegd gevangen neemt.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:27 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
IS met het verzet vergelijken en de Jordaanse piloot met het de nazi's vergelijken.
De omgekeerde wereld.
Dat kan jij in ieder geval niet zien, anders zou je niet zo'n domme opmerking maken.quote:Je kan wel zien waar jou sympathieën liggen
Sommige foto's zien er ook vrij onrealistisch dan wel te bewerkt uit. Niet om meteen "het is een complot" te roepen, maar de nodige twijfel bij dit alles lijkt me terecht.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:16 schreef Geralt het volgende:
Is vuur overigens moeilijk om te filmen? De hele film zijn tamelijk HD beelden zegmaar, maar zodra het goed fikt zie je een en al blokjes.
Wat is dat? In films zie je vlammen ook gewoon haarscherp, dus waarom hier niet?
Bovendien hebben die gekkies geld zat als ik de media mag geloven. Waarom kopen ze geen fatsoenlijke camera dan als het daar aan ligt?
Ergo: hoe zit dat?
Een interessant stuk hierover: http://www.frontpagemag.c(...)hearts-of-believers/quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:27 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Het is vrij ongebruikelijk en in Irak is +- een decennium geleden een andere allahfanclub er op een zeker moment mee opgehouden hoofden af te snijden omdat men daar van hogerhand opdracht toe kreeg... Het zou de zaak niet sterken.
Dus ik zie het als een interessante trendbreuk. Je geeft valide opties, maar ik mis een beetje een langetermijn visie als men alleen daar mee bezig is.
Dat ligt er maar net aan wie je bent en waar je je bevindt natuurlijk. Als het een IS-strijder zou zijn zouden hier ook een hoop juichende geluiden opgaan.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:27 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
IS met het verzet vergelijken en de Jordaanse piloot met het de nazi's vergelijken.
De omgekeerde wereld. Je kan wel zien waar jou sympathieën liggen
Heb jij wel eens een afgesneden/afgehakt hoofd gezien?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Sommige foto's zien er ook vrij onrealistisch dan wel te bewerkt uit. Niet om meteen "het is een complot" te roepen, maar de nodige twijfel bij dit alles lijkt me terecht.
'We' hebben gemoord, gemarteld en ook doodgemarteld. Liever stiekem dan om video's te openbaren, maar dat lijkt me niet het essentiele verschil tussen barbaren en beschaafden.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:25 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Wat, vertel, verbranden die barbaren nu ook al ritueel gevangenen?
WTF, je hebt helemaal gelijk, het zijn ook een stel barbaren gelijk aan IS daar in VSAmerika.
Ik ga ervanuit dat islamistisch terrorisme gewoon echt is en gruwelijk.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
postings van jou met die befaamde lachende PI?
Daarstraks deed je niet zo moeilijk over die complexiteit, kan je nu wel uitweiden?
Welnee. Wel een stevige BNW'er, maar geen troll. Althans, ik geloof dat ie het echt meent.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:29 schreef Pek het volgende:
Mensen die nog op El_Matatroll ingaan, epic
Jij stelde IS gelijk aan de Islam. Dat is klinkklare onzin, dan kan je net zo goed alle roodharigen verantwoordelijk houden voor de terreurdaden van de IRA.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:14 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat vind ik nogal een verwijt.![]()
Hoe zaai ik haat, Remlof?
Nee. Maar het was een foto van een journalist met links en rechts van 'm 2 strijders. De achtergrond bestond uit zand en het zag er uit als knip en plakwerk. En bij een andere foto die ik voorbij zag komen hetzelfde verhaal.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:31 schreef NotYou het volgende:
[..]
Heb jij wel eens een afgesneden/afgehakt hoofd gezien?
Leer lezen man, dat is helemaal niet wat ik schrijf.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij stelde IS gelijk aan de Islam. Dat is klinkklare onzin, dan kan je net zo goed alle roodharigen verantwoordelijk houden voor de terreurdaden van de IRA.
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:00 schreef NotYou het volgende:
Oh ja, jongens, niet vergeten: dit heeft natuurlijk niets te maken met islam.
[..]
Met de illustrerende beelden: http://www.frontpagemag.c(...)hearts-of-believers/
Aww, dat is dan best weer schattig, ergens. Serieus? Het hautaine toontje doet vaak iets anders vermoedenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Welnee. Wel een stevige BNW'er, maar geen troll. Althans, ik geloof dat ie het echt meent.
Gezien het niveau van de producties alsook de aanvallen op IS zou het me geheel niet verbazen als één en ander voor een greenscreen/in een studio opgenomen is.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee. Maar het was een foto van een journalist met links en rechts van 'm 2 strijders. De achtergrond bestond uit zand en het zag er uit als knip en plakwerk. En bij een andere foto die ik voorbij zag komen hetzelfde verhaal.
Mja, het zou complotdenken ook wel weer teniet doen als het zou obvious is maar toch.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:36 schreef NotYou het volgende:
[..]
Gezien het niveau van de producties alsook de aanvallen op IS zou het me geheel niet verbazen als één en ander voor een greenscreen/in een studio opgenomen is.
Jawel, maar het komt bij lange na niet in de buurt van wat de barbaren van IS nu weer tentoon spreiden.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Verbranden niet, maar waterboarden en al die andere shit die ze uitvoeren op die "verdachten", dat vind jij niet schokkend?
Daar tegenover staat weer dat dat geweld geïnstitutionaliseerd is en wordt gepleegd door een land wat mensenrechten pretendeert te waarborgen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:38 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Jawel, maar het komt bij lange na niet in de buurt van wat de barbaren van IS nu weer tentoon spreiden.
Op individueel niveau geloof ik wel dat er lieden tussen lopen die goed in de "rol" zitten. Als er hogerop net zo gedacht wordt dan wordt het een kort avontuur.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:30 schreef NotYou het volgende:
[..]
Een interessant stuk hierover: http://www.frontpagemag.c(...)hearts-of-believers/
Het zou me geheel niet verbazen als het leiderschap van IS heel wat beter bij de les is dan onze Europese leiders, denktanks, werkgroepen en onderzoekscommissies.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:41 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Op individueel niveau geloof ik wel dat er lieden tussen lopen die goed in de "rol" zitten. Als er hogerop net zo gedacht wordt dan wordt het een kort avontuur.
Leuke auteur trouwens
"Nederland" bood "politieke steun" aan de bezetting van Irak. Dan kun je natuurlijk moeilijk terugkrabbelen als de lokale bevolking terugslaat; als politiek van een land ben je daarvoor medeverantwoordelijk.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:38 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Jawel, maar het komt bij lange na niet in de buurt van wat de barbaren van IS nu weer tentoon spreiden.
Geen van beide meer, het is dagelijkse kost.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:44 schreef Falco het volgende:
Wat is gruwelijker. Dit filmpje of die onthoofdingen?
Als ik zo de reacties heb gezien op dit filmpje durf ik dus echt niet te kijken.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:45 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Geen van beide meer, het is dagelijkse kost.
http://www.theguardian.co(...)gs-waterboard-rectalquote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:44 schreef Falco het volgende:
De onthoofdingen natuurlijk, dat waren weerloze journalisten en hulpverleners. Dit was een piloot die bewust oorlog voerde.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:44 schreef Falco het volgende:
Och, de Amerikanen zijn natuurlijk een stuk daadkrachtiger, maar of dat nou een succes is?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:43 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het zou me geheel niet verbazen als het leiderschap van IS heel wat beter bij de les is dan onze Europese leiders, denktanks, werkgroepen en onderzoekscommissies.
Kun jij niet ergens anders gaan trollen?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:47 schreef JCats het volgende:
[..]
http://www.theguardian.co(...)gs-waterboard-rectal
Ik zou de Amerikanen nou niet bepaald als voorbeeld willen nemen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:51 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Och, de Amerikanen zijn natuurlijk een stuk daadkrachtiger, maar of dat nou een succes is?
Ik ben zoals gezegd heel benieuwd naar die leiders en hun motieven.
Mensen zijn boos en bang, denken dat als het daar ophoudt alles weer goed en veilig is. Couldn't be more wrong.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Nederland" bood "politieke steun" aan de bezetting van Irak. Dan kun je natuurlijk moeilijk terugkrabbelen als de lokale bevolking terugslaat; als politiek van een land ben je daarvoor medeverantwoordelijk.
Dat zie je hier nu ook; vrijwel allen hier staan te juichen bij VSAmerikaanse acties tegen de mensen daar.
Ik vind dat best verontrustend, die haat en wil tot massamoord vanachter het kompjoeterschermpje.
Zelfs als dit incident echt blijkt te zijn; zie de voorbeelden van de Luftwaffe- en RAF-piloten.
Je punt is duidelijk, jij keurt alles wat IS doet goed, want oog om oog is natuurlijk overal het antwoord op.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:47 schreef JCats het volgende:
[..]
http://www.theguardian.co(...)gs-waterboard-rectal
Die piloot was anders effectiever in het bestrijden van isis dan die paar avonturiers.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:50 schreef NotYou het volgende:
[..]
De onthoofdingen natuurlijk, dat waren weerloze journalisten en hulpverleners. Dit was een piloot die bewust oorlog voerde.
Je punt is duidelijk, jij keurt alles wat US doet goed, want oog om oog is natuurlijk overal het antwoord op.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:54 schreef brojo het volgende:
[..]
Je punt is duidelijk, jij keurt alles wat IS doet goed, want oog om oog is natuurlijk overal het antwoord op.
Whut?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bang om hun wereldbeeld aan gruzelementen te moeten slaan, denk ik eerder.
Zij wilden IS dan ook niet bestrijden maar gewonde/ontheemde burgers helpen of verslag doen van de situatie daar. Dat is ook de reden dat ik het gruwelijker vind. Die mensen hadden hoe je 't ook wendt of keert geen agressieve bedoelingen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:54 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Die piloot was anders effectiever in het bestrijden van isis dan die paar avonturiers.
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:56 schreef JCats het volgende:
[..]
Je punt is duidelijk, jij keurt alles wat US doet goed, want oog om oog is natuurlijk overal het antwoord op.
Dat vergt moed en doorzettingsvermogen, AchJa.quote:
Gestopt met kijken na "Well, .."quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:02 schreef P8 het volgende:
Stephen Fry over de huidige moslimextremisten
Dit. Een lang en pijnlijk proces. Bij een onthoofding komt de dood veel sneller.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:44 schreef Falco het volgende:
Een onthoofding is dan weer veel menselijker dan de elektrische stoel.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:07 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dit. Een lang en pijnlijk proces. Bij een onthoofding komt de dood veel sneller.
Ben je nou aan het trollen of wat?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:08 schreef JCats het volgende:
[..]
Een onthoofding is dan weer veel menselijker dan de elektrische stoel.
Word je een kwartier intern verbrand.
Terroristen martelen, niks mis mee.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:56 schreef JCats het volgende:
[..]
Je punt is duidelijk, jij keurt alles wat US doet goed, want oog om oog is natuurlijk overal het antwoord op.
Barbaar.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:17 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Terroristen martelen, niks mis mee.
twitter:NewsOnTheMin twitterde op dinsdag 03-02-2015 om 21:28:19BREAKING: ISIS has burned 2 Iraqis alive in Anbar Iraq for being soldiers in Iraqi Army. (@zaidbenjamin) reageer retweet
WTF? Is dat nu de nieuwe IS-executiehype?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:31 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:NewsOnTheMin twitterde op dinsdag 03-02-2015 om 21:28:19BREAKING: ISIS has burned 2 Iraqis alive in Anbar Iraq for being soldiers in Iraqi Army. (@zaidbenjamin) reageer retweet
Wacht maar tot ze mensen gaan spietsen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
WTF? Is dat nu de nieuwe IS-executiehype?
Voor zover ik weet deden ze dit niet met krijgsgevangenen, zeker niet 'officieel'.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
IS is heel moeilijk te vatten. Wat is echt en wat is media/politieke framing.
Feit blijft dat het een aanslag (levend verbranden is natuurlijk extreem gruwelijk) is, gepleegd tegen een militair.
Die vonden in WOII ook veelvuldig plaats.
Je kan erover discussieren of een hardcore communist in WOII die een Duitse militair op gruwelijke wijze afslacht goed of fout is. Hardcore communisme acht ik net zo onwenselijk als een Islamistisch kalifaat namelijk.
April is spietsmaand in de islamitische staat?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:36 schreef brojo het volgende:
[..]
Wacht maar tot ze mensen gaan spietsen.
Met dit soort taal kun je het moslims eigenlijk ook niet aanrekenen wanneer ze het gevoel hebben gediscrimineerd te worden/angstig zijn over straat te gaan.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:30 schreef hpeopjes het volgende:
Erg kleurrijk weer dat filmpje!
Nouja, kan er niet wakker van liggen. Moslims die elkaar afslachten, lekker belangrijk.
Kun je vergelijken met een Nederlands Verzet dat een NSB'er, werkend voor de nazi's, afmaakt.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:31 schreef Houtenbeen het volgende:
Levend villen of vierendelen komt vast ook nog wel...Hopelijk laten ze het overal zien, dan weten de niet-moslims wat ze te wachten staat als ze IS hun gang laten gaan. Prima. Er gaat vanzelf een keer een nuke op.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:36 schreef brojo het volgende:
[..]
Wacht maar tot ze mensen gaan spietsen.
NotYou, val je uit je rol en ga je ineens genuanceerd lopen doen?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:38 schreef NotYou het volgende:
[..]
Met dit soort taal kun je het moslims eigenlijk ook niet aanrekenen wanneer ze het gevoel hebben gediscrimineerd te worden/angstig zijn over straat te gaan.![]()
Jammer, ik had het graag nog de grootst denkbare onzin willen kunnen noemen.
Denk eerder dat je inschatting van "mijn rol" niet juist geweest is.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
NotYou, val je uit je rol en ga je ineens genuanceerd lopen doen?
Nee.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kun je vergelijken met een Nederlands Verzet dat een NSB'er, werkend voor de nazi's, afmaakt.
Ze moeten nog heel veel verder gaan dan dat voor er een kernmacht besluit dat een totaal einde beter is.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:38 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Levend villen of vierendelen komt vast ook nog wel...Hopelijk laten ze het overal zien, dan weten de niet-moslims wat ze te wachten staat als ze IS hun gang laten gaan. Prima. Er gaat vanzelf een keer een nuke op.
Uiteindelijk zullen ze de grote verliezer zijn, de slagkracht van het Iraakse leger kan onbeperkt worden opgevoerd door de VS en Iran.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kun je vergelijken met een Nederlands Verzet dat een NSB'er, werkend voor de nazi's, afmaakt.
Of levend verbranden zo'n goede methode is, kun je over van mening verschillen, maar de woede die in Irak moet heersen tegen de VSAmerikanen en hun vazalletjes, is goed voorstelbaar.
Dat gebeurde meestal ook op een achterbakse manier, in strijd met het oorlogsrecht.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:38 schreef DrMabuse het volgende:
Ik las dit gebeuren net op teletekst.
Bij mij heeft het teweeggebracht dat ik uit walging mijn brein op slot gooi en er niet meer over na wil denken.
Dit soort lager dan lage ranzigheid , dit soort debiliteit , dit soort weerzinwekkend gedrag is funest voor een normaal stel hersenen.
Mij brein gaat het even op zwart , dat is beter zo.
Complete anarchie is dichterbij dan je denkt. Vroeg of laat gaan ze Israel uitdagen, of Iran grijpt (ironisch genoeg) echt in. Of het IS blok breidt zich uit richting de kaukasus en meneer poetin gaat er met gestrekt been in.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ze moeten nog heel veel verder gaan dan dat voor er een kernmacht besluit dat een totaal einde beter is.
Maar begrijpelijk was het wel, of niet?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat gebeurde meestal ook op een achterbakse manier, in strijd met het oorlogsrecht.
Om dit dan weer even te nuanceren: begrijp je ook de moordlust wanneer een vrouwelijk familielid seksueel iets doet wat jou niet bevalt? En de bloeddorst wanneer de profeet of islam beledigd wordt?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar begrijpelijk was het wel, of niet?
Als jouw gezinnetje naar Allah gebombardeerd is, snap ik de boosheid op de VSAmerikanen (dan wel "het Westen" of, zoals moslimleiders graag zeggen "de j/Joden") wel, jij ook?
Nee. In beide gevallen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:48 schreef NotYou het volgende:
[..]
Om dit dan weer even te nuanceren: begrijp je ook de moordlust wanneer een vrouwelijk familielid seksueel iets doet wat jou niet bevalt? En de bloeddorst wanneer de profeet of islam beledigd wordt?
Ik ook, dat filmpje stimuleert de onderbuikgevoelens inderdaadquote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:46 schreef venomsnake het volgende:
Net het filmpje gekeken.. Ehm, dat was niet echt verstandig :s.
Religie!
Ja. en die machthebbers maar lachen om dat domme volkquote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:50 schreef Pleun2011 het volgende:
Zouden die beesten van IS nou echt denken dat Allah het wel oké vindt wat zij allemaal uitvreten?
Er zit nogal een groot verschil tussen uit blinde woede iemand doodmeppen die net je familielid iets heeft aangedaan en willens en wetens in alle rust een piloot levend verbranden. Het eerste is gewoon een daad uit emotie, het tweede is overwogen geweest.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:48 schreef NotYou het volgende:
[..]
Om dit dan weer even te nuanceren: begrijp je ook de moordlust wanneer een vrouwelijk familielid seksueel iets doet wat jou niet bevalt? En de bloeddorst wanneer de profeet of islam beledigd wordt?
Ze vinden zichzelf ongelofelijk heilig bezig inderdaad.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:50 schreef Pleun2011 het volgende:
Zouden die beesten van IS nou echt denken dat Allah het wel oké vindt wat zij allemaal uitvreten?
Dit was ongeveer zo letterlijk als het maar kan een "oog om oog"je, dus ik denk het eigenlijk wel, ja. Zeker wat dit betreft.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:50 schreef Pleun2011 het volgende:
Ze zullen ongetwijfeld iets over heksen ofzo gevonden hebben in dat boekje van ze.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:50 schreef Pleun2011 het volgende:
Nee, hier doen ze het eigen vrouwelijke familielid iets aan (wegens geschonden eer) en daar kan best enige tijd overheen gaan.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zit nogal een groot verschil tussen uit blinde woede iemand doodmeppen die net je familielid iets heeft aangedaan en willens en wetens in alle rust een piloot levend verbranden. Het eerste is gewoon een daad uit emotie, het tweede is overwogen geweest.
Nee was per post verzondenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:02 schreef Mr.Ping het volgende:
Maar hebben ze dat kooitje nou speciaal hiervoor in elkaar zitten lassen?
Zometeen kun je niet meer slapen, dudequote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:06 schreef Paul het volgende:
Link naar waar nog wel het filmpje het doet? Mag ook via pm/dm
Dat is boeiend omdat?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:02 schreef Mr.Ping het volgende:
Maar hebben ze dat kooitje nou speciaal hiervoor in elkaar zitten lassen?
Is het zo engquote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:07 schreef Falco het volgende:
[..]
Zometeen kun je niet meer slapen, dude
Ik vind het wel meevallen, het is verschrikkelijk, maar heb al genoeg verschrikkelijks gezien op internet.quote:
Wat een vreemde reactie.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:38 schreef NotYou het volgende:
[..]
Met dit soort taal kun je het moslims eigenlijk ook niet aanrekenen wanneer ze het gevoel hebben gediscrimineerd te worden/angstig zijn over straat te gaan.![]()
Jammer, ik had het graag nog de grootst denkbare onzin willen kunnen noemen.
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:09 schreef Vijf_voor het volgende:
Die smeltende neus blijf ik nog wel onthouden
En de hele verstijving. Ze zijn blijkbaar trots op hun martelmethodes.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:09 schreef Vijf_voor het volgende:
WTF. Wil ik dat filmpje wel zien?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:09 schreef Vijf_voor het volgende:
Morgenochtend pas, Henk.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:07 schreef arjan1112 het volgende:
6 terreurverdachten die in Jordanie vast zitten worden vanavond nog opgehangen
telegraaf
Ja, waarschijnlijk wel, als je deze vraag al moet stellen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:09 schreef Paul het volgende:
Jongens, is het zo eng dat filmpje dat ik niet kan slapen?
Dat was wel ranzig iddquote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:09 schreef Vijf_voor het volgende:
ISIS heeft meer mensen dan alleen die mannen die je in het filmpje zag.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:11 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Nou kost toch een hoop tijd en moeite.
Was het Michel Jackson?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:09 schreef Vijf_voor het volgende:
dumpert, hierboven gepost.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:14 schreef admiraal_anaal het volgende:
Filmpje is niet eens meer ergens te vindeniemand een dm?
Boeit ze weinig. De leider van IS zegt sowieso dat iedereen hem moet vereeren dus die heeft sowieso schijt aan allah, en het voetvolk zijn gewoon kansloze lui die denken ergens bij te horen als ze met IS meevechten. Tot ze ergens in een greppel liggen dood te bloeden en denken, hmm misschien was dit toch niet zo'n slim idee.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:50 schreef Pleun2011 het volgende:
Omdat ze wel kek zijn gemaakt, veel special effects enz.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:21 schreef roos94 het volgende:
Waarom kijken jullie naar die zieke filmpjes? De woorden zeggen genoeg toch
Dat zou wel eens een goede analyse kunnen zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:45 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Complete anarchie is dichterbij dan je denkt. Vroeg of laat gaan ze Israel uitdagen, of Iran grijpt (ironisch genoeg) echt in. Of het IS blok breidt zich uit richting de kaukasus en meneer poetin gaat er met gestrekt been in.
Ik kijk niet.. heb nog niet 1 filmpje van IS gezienquote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:21 schreef roos94 het volgende:
Nog een generatie verder en je kunt alles live meemaken. Daarom word alles steeds extremer en gaat het mensen steeds minder doen. Zie ook maar eens al die reality tv. Vaak te bizarquote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:21 schreef roos94 het volgende:
Hun plan is al min of meer verwezenlijkt, een kalifaat maken. Alleen dreigt hun reeds verwezenlijkte droom weer vernietigd te worden.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:27 schreef Twiitch het volgende:
Vond het al vreemd dat ze niks meer lieten horen nadat Jordanië aangaf wel te willen onderhandelen. Temeer bewijs dat IS als los zand aan elkaar hangt, met een groot aantal warlords die leiding geven aan evenzoveel groepjes.
Hier zit geen plan meer achter.
Voordat de onderhandelingen begonnen was de piloot al vermoord, filmpje is een maand oud.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:27 schreef Twiitch het volgende:
Vond het al vreemd dat ze niks meer lieten horen nadat Jordanië aangaf wel te willen onderhandelen. Temeer bewijs dat IS als los zand aan elkaar hangt, met een groot aantal warlords die leiding geven aan evenzoveel groepjes.
Hier zit geen plan meer achter.
Iedereen behalve jij.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:32 schreef Webschip het volgende:
Serieus? Hebben hier echt mensen gekeken naar dat filmpje?
Welja, ga er lekker op massamoorden.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:31 schreef Red_85 het volgende:
Bommen, daar trekken ze zich eerder wat van aan. Verdelg dit ongedierte. Het is deze mooie planeet niet waard.
Ze executeren een aantal terroristen vandaag of morgen, waaronder de zelfmoordterrorist die ISIS vrij wilde hebben. Verder is Mosul vanavond gebombardeerd door de coalitie, maar die operatie kon al gepland zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:32 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Al nieuws over de Jordaanse tegenmaatregelen?
Had ik het ook maar niet gedaan. Meest erge wat ik vind is dat hij nog zo lang bleef leven.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:46 schreef venomsnake het volgende:
Net het filmpje gekeken.. Ehm, dat was niet echt verstandig :s.
Religie!
is heb ik het over he, vriendje.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welja, ga er lekker op massamoorden.
Vanachter je kompjoeterschermpje.
En aanhang inderdaad, mataquote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:34 schreef VeX- het volgende:
Bijzonder zieke video. Wat voor hersenafwijking moet je wel niet hebben om iemand zoiets aan te doen?
Het blijkt wel weer dat Is vol zit met de meest verdorven geesten op aarde en tot de laatste wortel uitgeroeid moet worden.
Iedereen die met ze sympatiseert (en dan vooral hier in Europa) heeft wmb ook hun recht verspeeld in deze samenleving te blijven leven.Zsm weg ermee.
Het is best heftig, zet de borrelnootjes maar even opzij.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:35 schreef brojo het volgende:
Ik heb ooit een filmpje gezien van een soldaat die onthoofd werd met z'n hoofd op een rots en een hoop kotsgeluiden. Kan iemand zich die herinneren en of is dit filmpje net zo erg want van die laatste heb ik een ernstig trauma opgelopen.
Hij staat te bidden, vliegt in de fik, springt heel even op en neer maar blijft daarna bijna sereen in een bidhouding staan voordat hij voorover knielt en verkoolt.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:35 schreef brojo het volgende:
Ik heb ooit een filmpje gezien van een soldaat die onthoofd werd met z'n hoofd op een rots en een hoop kotsgeluiden. Kan iemand zich die herinneren en of is dit filmpje net zo erg want van die laatste heb ik een ernstig trauma opgelopen.
Ja die is ook nog steeds trauma bij mij. Puberbrein verneukt door die horror. Maargoed deze komt wel in de buurt maar kan er beter mee omgaan dan vroeger.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:35 schreef brojo het volgende:
Russische soldaten die half onthoofd werden in Tsjetsjenië/Geörgie (weet niet meer precies welke)quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:35 schreef brojo het volgende:
Ik heb alles al gezien op het internet, het doet me niks meer. Alleen dierenleed kan ik niet aanzien.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:38 schreef Webschip het volgende:
[..]
Het lijkt me niet zo gezond om te kijken.
Dierenleed staat immers niet op het internet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:38 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik heb alles al gezien op het internet, het doet me niks meer. Alleen dierenleed kan ik niet aanzien.
Ik bedoelde qua mensenonthoofdingen en aanverwante gore dingen. Dierenmishandeling vermijd ik als de pest.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:39 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Dierenleed staat immers niet op het internet.
Nee, kijk maar.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:35 schreef brojo het volgende:
Bombarderen alleen is niet genoeg maar er is geen land dat staat te popelen om op de grond actie te ondernemen omdat ze bang zijn dat hun krijgsgevangenen hetzelfde lot ondergaat als die arme piloot. In die zin is de terreur van die varkens wel effectief..quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:31 schreef Red_85 het volgende:
Hoe lang gaan we nog 'foei' zeggen voordat we er echt iets aan gaan doen?
Ligt het lekker onder je steen opa? Dit kan tegenwoordig elke tiener met een laptop.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:39 schreef El_Matador het volgende:
Wat is dit voor show? Het is fucking mooi gevideo-edit met snelle beelden, zoom-ins, slow motion.
Ongetwijfeld, ik zie het nut er niet zo van in.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:32 schreef Webschip het volgende:
Serieus? Hebben hier echt mensen gekeken naar dat filmpje?
Al die mannelijke kuikens die de shredder in gaan.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:39 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik bedoelde qua mensenonthoofdingen en aanverwante gore dingen. Dierenmishandeling vermijd ik als de pest.
Je moeder!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:44 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Al die mannelijke kuikens die de shredder in gaan.
mooiquote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:33 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ze executeren een aantal terroristen vandaag of morgen, waaronder de zelfmoordterrorist die ISIS vrij wilde hebben. Verder is Mosul vanavond gebombardeerd door de coalitie, maar die operatie kon al gepland zijn.
Dagestanquote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Russische soldaten die half onthoofd werden in Tsjetsjenië/Geörgie (weet niet meer precies welke)
. Inderdaad een van de goorste nasty ass filmpjes ever op internet. Daarom ga ik deze maar aan me voorbij laten gaan.
Dagestan Massacre ofzo? Dat filmpje heeft zo'n erge reputatie dat ik die echt niet durf te zien. En dat staat dan wel gewoon op Youtube. Logic.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Russische soldaten die half onthoofd werden in Tsjetsjenië/Geörgie (weet niet meer precies welke)
. Inderdaad een van de goorste nasty ass filmpjes ever op internet. Daarom ga ik deze maar aan me voorbij laten gaan.
kijk deze dan maar nietquote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:35 schreef brojo het volgende:
YouTube weet ik niet maar LiveLeak sowieso..quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:46 schreef schoolstudent het volgende:
[..]
Dagestan Massacre ofzo? Dat filmpje heeft zo'n erge reputatie dat ik die echt niet durf te zien. En dat staat dan wel gewoon op Youtube. Logic.![]()
Waarom uitgaan van de perceptie/interpretatie van een ander wanneer je ook zelf kunt interpreteren? Zeker bij bewezen onbetrouwbaarheid van zowel politiek als journalistiek.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:21 schreef roos94 het volgende:
AD.nl:quote:Jordaanse IS-gijzelaar 'levend verbrand'
Vandaag, 17:57
Buitenland
AFP
Jordanië bevestigt dat Islamitische Staat de Jordaanse piloot die was gegijzeld, heeft gedood. De terreurgroep heeft een video verspreid waarop beelden te zien zijn van een gruwelijke executie; de piloot wordt in brand gestoken.
Op de video van 22 minuten is onder meer te zien dat de piloot langs de plekken wordt geleid die hij zou hebben gebombardeerd. De commentaarstem bij de film zegt onder meer dat de Jordaanse regering een "agent van de zionisten" is.
De video eindigt met beelden waarop de piloot in een kooi wordt gezet, in brand wordt gestoken en uiteindelijk volledig in brand staat en sterft. De authenticiteit van de video is niet bevestigd, maar volgens correspondent Sander van Hoorn lijkt dat het geval te zijn.
Koning Abdullah
Een familielid van de piloot zegt tegen persbureau Reuters dat de topman van het Jordaanse leger de boodschap heeft overgebracht dat IS de piloot heeft gedood.
De Jordaanse koning Abdullah was in de Verenigde Staten toen het nieuwe bekend werd. Hij breekt zijn bezoek af om terug te keren naar zijn land.
Een woordvoerder van het Jordaanse leger zegt overigens dat de piloot al op 3 januari is gedood. Waar hij dat op baseert, is onduidelijk.
Telegraaf.nl:quote:IS verbrandt Jordaanse piloot levend
update Ondanks onderhandelingen over de mogelijke vrijlating van straaljagerpiloot Moaz al-Kasasbeh, heeft terreurorganisatie Islamitische Staat de Jordaniër al op 3 januari van dit jaar vermoord. Beelden van de gruwelijke executie - hij werd levend in brand gestoken - bracht IS dinsdag naar buiten. De Jordaanse overheid bevestigde vandaag de dood van de gevechtsvlieger.
#IS burns Jordanian pilot Moath al-Kasasba pic.twitter.com/tEqp3B68Xb
— Zaid Benjamin (@zaidbenjamin) Tue Feb 03 00:00:00 MET 2015
Anwar al-Tarawneh, de vrouw van straaljagerpiloot Moaz al-Kasasbeh, vandaag tijdens een anti-IS-betoging in Amman © ap.
Op internet circuleren foto's die afkomstig zouden zijn uit de video. Daarop is te zien hoe de F16-piloot in een kooi wordt gezet, in brand wordt gestoken en uiteindelijk volledig in brand staat. Al-Kasasbeh werd in december gevangen genomen door IS, toen zijn straaljager neerstortte bij de Syrische stad Raqqa. Hij vloog boven de hoofdstad van het IS-kalifaat om daar bommen te werpen.
volkskrant.nl:quote:di 03 feb 2015, 17:49
'IS verbrandt Jordaanse piloot levend'
RAQQA -
Ondanks onderhandelingen over de mogelijke vrijlating van straaljagerpiloot Moaz al-Kasasbeh, heeft terreurorganisatie Islamitische Staat de Jordaniër al op 3 januari van dit jaar vermoord. Beelden van de gruwelijke executie - hij werd levend in brand gestoken - bracht IS dinsdag naar buiten. De Jordaanse overheid bevestigde dinsdag de dood van de gevechtsvlieger.
Op internet circuleren foto's die afkomstig zouden zijn uit de video. Daarop is te zien hoe de F16-piloot in een kooi wordt gezet, in brand wordt gestoken en uiteindelijk volledig in brand staat. Al-Kasasbeh werd in december gevangen genomen door IS, toen zijn straaljager neerstortte bij de Syrische stad Raqqa. Hij vloog boven de hoofdstad van het IS-kalifaat om daar bommen te werpen.
Jordanië maakt net als onder meer Nederland deel uit van een internationale coalitie die IS bombardeert. Amman onderhandelde de afgelopen tijd met de terreurorganisatie over een mogelijke gevangenenruil. De piloot zou vrij moeten komen in ruil voor vrijlating van de terroriste Sajida al-Rishawi uit de dodencel. In eerste instantie was Japan ook betrokken bij de onderhandelingen, aangezien IS ook twee Japanners gijzelde. IS onthoofdde de beide gevangenen echter.
Barbaars
Jordanië zal in reactie op de moord zes wegens terreur veroordeelde personen executeren, onder wie ook al-Rishawi, meldden bronnen binnen de Jordaanse overheid. De Jordaanse strijdkrachten hebben gepaste wraak aangekondigd. „Het bloed van de martelaar zal niet vergeefs gevloeid hebben en onze wraak zal de omvang van de pijn hebben die alle Jordaniërs is toegebracht”, aldus het leger. Dat meldde ook alles te hebben geprobeerd om de piloot te bevrijden.
Internationaal is er met afschuw gereageerd op de „barbaarse” moord. Minister Jeanine Hennis-Plasschaert van Defensie noemt het een nieuwe „afgrijselijke bevestiging van de extreme gruwelpraktijken waartoe ISIS in staat is. De internationale gemeenschap is opgestaan om deze barbaren een halt toe te roepen. En zal dit blijven doen. Het is zaak om koers te houden. De barbarij mag niet overwinnen.”
Waar zie jij hier iets over de beelden van het slachtoffer van de bombardementen dat uit het puin wordt gehaald? Of van de berg puin die na verbranding over het brandende lichaam van de piloot wordt uitgestort, over de bulldozer die vervolgens over de kooi en het puin heenrijdt?quote:Jordanië was bereid Rishawi te ruilen voor hun piloot, maar eiste eerst een teken van leven. Daarop heeft IS niet meer gereageerd. Gisteren zette een twitteraccount gelinkt aan de groep - en vaker door IS gebruikt voor propaganda-doeleinden, meldt de BBC - de video van Kasasbeh's ogenschijnlijke dood online.
Waar bij eerder onthoofdingsvideo's het scherm op zwart ging als de beul begon met snijden, is het lijden van Kasasbeh nu uitvoerig in beeld gebracht. De professionele montage van 22 minuten is voorzien van geluidseffecten zoals een oplopende hartslag en knisperende vlammen.
De video eindigt met de foto's, namen, woonplaatsen en soms Facebookpagina's van andere Jordaanse gevechtspiloten. IS belooft '100 gouden dinar' aan iedereen die 'zijn religie steunt en een kruisvaarderspiloot doodt'.
Goede post, maar veel te genuanceerd voor Fok!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:53 schreef NotYou het volgende:
[..]
Waarom uitgaan van de perceptie/interpretatie van een ander wanneer je ook zelf kunt interpreteren? Zeker bij bewezen onbetrouwbaarheid van zowel politiek als journalistiek.
NOS.nl:
[..]
AD.nl:
[..]
Telegraaf.nl:
[..]
volkskrant.nl:
[..]
Waar zie jij hier iets over de beelden van het slachtoffer van de bombardementen dat uit het pijn wordt gehaald? Of van de berg puin die na verbranding over het brandende lichaam van de piloot wordt uitgestort, over de bulldozer die vervolgens over de kooi en het puin heenrijdt?
De lezer zou toch eens gaan begrijpen dat dit als "oog om oog" bedoeld was. De kooi de beulen voor hun slachtoffer net zo onbereikbaar maakte als hijzelf eerder in zijn bommenwerpende vliegtuig voor de mensen op de grond was.![]()
Ik vermoed sterk dat dit niet slechts belabberde journalistiek is maar beleid of een strategie vanuit de overheid en een ondenkbaar achterlijke at that. Juist het gebrek aan een goed verhaal in het westen, o.a. over de drone strikes in moslimlanden voeden de onvrede en de woede.
Dit zo opzichtig onvolledig/verdraaid weergeven zal het wantrouwen en de boosheid enkel voeden.
TLDR: wij worden bestuurd door achterlijken en hieraan meewerkende journalisten zouden zich moeten schamen.
Tis eigenlijk net een spaghetti-western. Alleen als het je familie zou betreffen...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:39 schreef El_Matador het volgende:
Heb nu toch dat filmpje gekeken.
Wat is dit voor show? Het is fucking mooi gevideo-edit met snelle beelden, zoom-ins, slow motion.
Het ziet er zo enorm nep uit, niet normaal.
Alleen omdat er gezegd wordt dat het echt is, zou je het zo kunnen zien, van de beelden zelf zou je zeggen dat het een of ander reclamefilmpje is.
Nieuwsgierigheid die velen misschien niet kunnen weerstaan. Denk ik. Vrees ik.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:43 schreef Tem het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, ik zie het nut er niet zo van in.
Ja, daar doet het wel een beetje aan denken.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:57 schreef .Exe het volgende:
[..]
Tis eigenlijk net een spaghetti-western.
Kijk het filmpje en zie dat het meer een reclame commercial is dan dat er werkelijk iemand wordt verbrand.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:57 schreef Webschip het volgende:
[..]
Nieuwsgierigheid die velen misschien niet kunnen weerstaan. Denk ik. Vrees ik.
Het is nep???quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kijk het filmpje en zie dat het meer een reclame commercial is dan dat er werkelijk iemand wordt verbrand.
Ook met die lange aftitelingquote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, daar doet het wel een beetje aan denken.
Heerlijk hoe mensen in staat zijn om de meest gruwelijke misdaden te verdedigen puur "omdat de westerse media niet te vertrouwen is".quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:53 schreef NotYou het volgende:
[..]
Waarom uitgaan van de perceptie/interpretatie van een ander wanneer je ook zelf kunt interpreteren? Zeker bij bewezen onbetrouwbaarheid van zowel politiek als journalistiek.
NOS.nl:
[..]
AD.nl:
[..]
Telegraaf.nl:
[..]
volkskrant.nl:
[..]
Waar zie jij hier iets over de beelden van het slachtoffer van de bombardementen dat uit het puin wordt gehaald? Of van de berg puin die na verbranding over het brandende lichaam van de piloot wordt uitgestort, over de bulldozer die vervolgens over de kooi en het puin heenrijdt?
De lezer zou toch eens gaan begrijpen dat dit als "oog om oog" bedoeld was. De kooi de beulen voor hun slachtoffer net zo onbereikbaar maakte als hijzelf eerder in zijn bommenwerpende vliegtuig voor de mensen op de grond was.![]()
Ik vermoed sterk dat dit niet slechts belabberde journalistiek is maar beleid of een strategie vanuit de overheid en een ondenkbaar achterlijke at that. Juist het gebrek aan een goed verhaal in het westen, o.a. over de drone strikes in moslimlanden voeden de onvrede/de woede onder een bepaald deel van de bevolking.
Dit zo opzichtig onvolledig/verdraaid weergeven zal het wantrouwen en de boosheid enkel doen toenemen.
TLDR: wij worden bestuurd door achterlijken en hieraan meewerkende journalisten zouden zich moeten schamen.
Als al die IS-video's zo zijn, snap ik niet dat weldenkende mensen daarin trappen, eerlijk gezegd.quote:
De films met Steven Seagal ook. Maar daar twijfel je toch ook niet aan?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:39 schreef El_Matador het volgende:
Heb nu toch dat filmpje gekeken.
Het ziet er zo enorm nep uit, niet normaal.
Alleen omdat er gezegd wordt dat het echt is, zou je het zo kunnen zien, van de beelden zelf zou je zeggen dat het een of ander reclamefilmpje is.
Volgens mij bedoelt hij meer dat de media het hele verhaal moet vertellen en ook zou moeten toelichten hoe en waarom met tot dit soort daden komt. Niet om het daarom te vergoelijken, maar om het te kunnen duiden.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:00 schreef beantherio het volgende:
[..]
Heerlijk hoe mensen in staat zijn om de meest gruwelijke misdaden te verdedigen puur "omdat de westerse media niet te vertrouwen is".![]()
En kom maar op met je reactie over hoe "onwetend" ik ben.
Yup, het is nep.quote:
Die is bijkans nog geloofwaardiger dan dit.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:01 schreef Morendo het volgende:
[..]
De films met Steven Seagal ook. Maar daar twijfel je toch ook niet aan?
Hoe kom je erbij dat ik iets verdedig?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:00 schreef beantherio het volgende:
[..]
Heerlijk hoe mensen in staat zijn om de meest gruwelijke misdaden te verdedigen puur "omdat de westerse media niet te vertrouwen is".![]()
En kom maar op met je reactie over hoe "onwetend" ik ben.
Och je hangt de complottheorie aan dat alle journalisten op de loonlijst van de overheid staan, een soort spreekbuizen vanquote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:53 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik vermoed sterk dat dit niet slechts belabberde journalistiek is maar beleid of een strategie vanuit de overheid en een ondenkbaar achterlijke at that. Juist het gebrek aan een goed verhaal in het westen, o.a. over de drone strikes in moslimlanden voeden de onvrede/de woede onder een bepaald deel van de bevolking.
Wat is er in godsnaam nep aan een persoon die levend in de fik wordt gestoken? Het is nou niet zo dat deze vorm van moorden vreemd is voor de mensheid. Ja de maker heeft een goed gevoel voor drama gezien de edits, maar als jij dat echt ontkent dan ben je echt een sick fuck.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kijk het filmpje en zie dat het meer een reclame commercial is dan dat er werkelijk iemand wordt verbrand.
Deze vlieger gaat niet op, er komen bijna dagelijks berichten voorbij afkomstig van het 'Syrian Observatory For Human Rights' over diverse aanvallen. De mainstream media (ANP) pikt de berichten met het hoogste dodental er uit, anders is het niet te doen. En beelden daarvan zijn er genoeg te vinden.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:53 schreef NotYou het volgende:
[..]
NOS.nl:
[..]
AD.nl:
[..]
Telegraaf.nl:
[..]
volkskrant.nl:
[..]
Waar zie jij hier iets over de beelden van het slachtoffer van de bombardementen dat uit het puin wordt gehaald? Of van de berg puin die na verbranding over het brandende lichaam van de piloot wordt uitgestort, over de bulldozer die vervolgens over de kooi en het puin heenrijdt?
Dit zo opzichtig onvolledig/verdraaid weergeven zal het wantrouwen en de boosheid enkel doen toenemen.
Alle kranten? Ook allemaal toevallig selectief weergeven op dezelfde wijze? Hoeveel tijd kost het nou om twee zinnetjes over het puin en de bulldozer te typen? Mij niet zo heel erg veel hoor..quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:05 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Och je hangt de complottheorie aan dat alle journalisten op de loonlijst van de overheid staan, een soort spreekbuizen van![]()
Omdat het nieuws tegenwoordig snel online moet zijn dit soort eerste berichten vaak kort en niet altijd volledig, meer een soort uitgebreide TWEET
In de betere kranten komen dit soort zaken vaak veel beter aan bod maar dan morgen of donderdag
Dat is wat je normaal wel schrijft in je haatzaaiende posts op dit forum. Het lijkt me dus sterk dat je intentie hier anders was.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
Leer lezen man, dat is helemaal niet wat ik schrijf.![]()
![]()
[..]
Geen "sick fuck". Gewoon nuchter observatievermogen, waarover jij ook beschikt, als het goed is.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:07 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Wat is er in godsnaam nep aan een persoon die levend in de fik wordt gestoken? Het is nou niet zo dat deze vorm van moorden vreemd is voor de mensheid. Ja de maker heeft een goed gevoel voor drama gezien de edits, maar als jij dat echt ontkent dan ben je echt een sick fuck.
Stroman en schelden, heb je ook inhoud, Louis?quote:Nep zegt die. Als er in de film een groen marsmannetje met puntoren en een cape zou zitten die een straal uitvoert die eruit ziet als een wokkel dan zou het nep zijn. Hier is niets nep aan. Behalve jouw getroll.
Onzin. Lees ook die nog maar eens terug.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is wat je normaal wel schrijft in je haatzaaiende posts op dit forum. Het lijkt me dus sterk dat je intentie hier anders was.
Heb ik net gedaan voor de zekerheid: http://forum.fok.nl/user/history/236046quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:08 schreef NotYou het volgende:
[..]
Onzin. Lees ook die nog maar eens terug.![]()
Dan kun je me nu vast een concreet voorbeeld geven.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Heb ik net gedaan voor de zekerheid: http://forum.fok.nl/user/history/236046
On a more serious note: het zal wel echt gebeurt zijn, het lijkt me niet dat de staat Jordanië en die vent in het complot zitten.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geen "sick fuck". Gewoon nuchter observatievermogen, waarover jij ook beschikt, als het goed is.
[..]
Stroman en schelden, heb je ook inhoud, Louis?
Zit ik me weer boos te maken om niks... Stomme ISIS!!11! einzquote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als al die IS-video's zo zijn, snap ik niet dat weldenkende mensen daarin trappen, eerlijk gezegd.
Als je echt dingen over bepaalde gebieden wil weten kan je beter lokale nieuwsbronnen raadplegen. De mainstream media maakt altijd een selectie van de belangrijkste dingen, simpelweg omdat je anders overspoeld wordt met shit.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:07 schreef einszweiachtung het volgende:
@ Aantal posts terug over den Nederlandsche Media
Bijna al het nieuws dat wij lezen/zien is afgeleid van de bekende nieuwsverzieningen ANP, Reuters enz. Vooral bij de situaties in Libië en Egypte ben ik erachter gekomen dat deze gewoon staatspropaganda verspreiden maar dan in een jasje van 'we brengen het neutraal'. In tegenstelling tot propaganda zoals we dat kennen in het midden-oosten en Rusland zijn leugens hier niet aan de orde maar vooral het verdraaien van feiten, het tactisch groter/kleiner maken van bepaald nieuws en in enkele gevallen ook het weglaten van essentiële feiten, hierdoor kijk ik tegenwoordig ook veel liever op Fok, Youtube en Twitter om zo tot mijn eigen conclusies/mening te komen i.p.v. dat hun deze al voor je maken.
Dat oog om oog zit er duidelijk in. Alhoewel ik het geen echt oog om oog vind, maar dat terzijde, duidelijk is wel dat zij het zo zien, vergelding.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:53 schreef NotYou het volgende:
[..]
NOS.nl:
[..]
AD.nl:
[..]
Telegraaf.nl:
[..]
volkskrant.nl:
[..]
Ah gelukkig hij leeft nog, kan ik ook weer rustig slapen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als al die IS-video's zo zijn, snap ik niet dat weldenkende mensen daarin trappen, eerlijk gezegd.
Die zijn er te over maar daar zal ik dit topic niet mee vervuilen. Verder in dm dan maar.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:10 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dan kun je me nu vast een concreet voorbeeld geven.
twitter:rConflictNews twitterde op dinsdag 03-02-2015 om 23:06:12According to reports there are clashes west of #Raqqa between #ISIS and a few Jordanian IS fighters who defected - @arabthomness reageer retweet
Dat is nogal een aanname.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
On a more serious note: het zal wel echt gebeurt zijn, het lijkt me niet dat de staat Jordanië en die vent in het complot zitten.
Dit klinkt dan weer als een broodje aap.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:13 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:rConflictNews twitterde op dinsdag 03-02-2015 om 23:06:12According to reports there are clashes west of #Raqqa between #ISIS and a few Jordanian IS fighters who defected - @arabthomness reageer retweet
Zijn we wel gewend van @arabthomnessquote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:13 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dit klinkt dan weer als een broodje aap.
Als @jvermeer3 het niet tweet is het niet waarquote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:13 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dit klinkt dan weer als een broodje aap.
Gelukkig bestaat er nog objectieve berichtgeving uit dit oorlogsgebied, leve Johannes.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:15 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als @jvermeer3 het niet tweet is het niet waar
Ok man het is nep, het is een complot, marsmannetjes, vliegende schotels etc. punt gemaakt. Bedankt Hans.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is nogal een aanname.
Omdat jij denkt dat er geen complot kan zijn, moet het wel echt zijn? Non sequitur.
Daarbij: wie weet denkt Jordanie ook wel dat het echt is, weet jij veel.
Boos worden omdat ik je troll noem, maar ondertussen rollen er koppen van onschuldige mensen daar bij die koekwauzen en dat vindt jij de normaalste zaak van de wereld.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geen "sick fuck". Gewoon nuchter observatievermogen, waarover jij ook beschikt, als het goed is.
[..]
Stroman en schelden, heb je ook inhoud, Louis?
Wederom een stroman, hoe krijg je het voor elkaar.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:17 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Boos worden omdat ik je troll noem, maar ondertussen rollen er koppen van onschuldige mensen daar bij die koekwauzen en dat vindt jij de normaalste zaak van de wereld.
De welbekende inhoud van Mani89, live in beeld.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:16 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ok man het is nep, het is een complot, marsmannetjes, vliegende schotels etc. punt gemaakt. Bedankt Hans.
Kan mij echt geen drol schelen dit. Ga jij maar lekker verder met trollen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wederom een stroman, hoe krijg je het voor elkaar.
"vind jij" is trouwens zonder "t". Staat zo dom, dit.
Voorlopig ben jij degene die trollt in dit topic, niet ik.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:20 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Kan mij echt geen drol schelen dit. Ga jij maar lekker verder met trollen.![]()
Dit forum is niet bedoeld voor jouw wereldvreemde complotpropaganda. Daar is een deurtje verder al speciaal voor jou een kamer voor ingericht.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De welbekende inhoud van Mani89, live in beeld.
Je zou voor IS moeten gaan werken man.
Door de bank genomen zijn er een flink zootje posts geplaatst die vwb dommigheid ruim boven een spelfout uit stijgen...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:18 schreef El_Matador het volgende:
"vind jij" is trouwens zonder "t". Staat zo dom, dit.
Het zou je nou es sieren als je de propaganda van de massamedia inziet, en daarvoor zit je in NWS prima.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:22 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dit forum is niet bedoeld voor jouw wereldvreemde complotpropaganda. Daar is een deurtje verder al speciaal voor jou een kamer voor ingericht.
Jordanië heeft dit al bevestigd, 3 januari.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:23 schreef Cubs het volgende:
Het kan best dat de piloot maand geleden is vermoord omdat de film is gemonteerd en dat kost wat tijd, zeker als je terugkijkt naar de tijdsduur van de aanslag van de Maastrichtse jongen en zijn afscheidvideo die op internet werd gegooid
Ik vind hem er wel echt uitzien. Al vond ik de knielende pose en dan ineens de duik naar achter een beetje vreemd...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het zou je nou es sieren als je de propaganda van de massamedia inziet, en daarvoor zit je in NWS prima.
Mij "wereldvreemd" noemen, lachwekkend.
Het is inderdaad veel waarschijnlijker dat die knul nu, met een schone Arabische aan zijn zijde, biertje in de hand een beetje aan de vermaarde pokertoernooien van Al Raqqa meedoet. En dat Jordanië als wraak sancties neemt tegen IS kun je simpel verklaren uit het sadomasochisme dat zeer aantrekkelijk is voor islamitische fundamentalisten.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:13 schreef El_Matador het volgende:
Daarbij: wie weet denkt Jordanie ook wel dat het echt is, weet jij veel.
Die man is een meesteracteur/stuntman. Hij staat in de fik en legt rustig zijn handen om zijn hoofd en gaat zitten knielen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik vind hem er wel echt uitzien. Al vond ik de knielende pose en dan ineens de duik naar achter een beetje vreemd...
Denk je dat stromannen helpen bij je argumentatie?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:26 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is inderdaad veel waarschijnlijker dat die knul nu, met een schone Arabische aan zijn zijde, biertje in de hand een beetje aan de vermaarde pokertoernooien van Al Raqqa meedoet. En dat Jordanië als wraak sancties neemt tegen IS kun je simpel verklaren uit het sadomasochisme dat zeer aantrekkelijk is voor islamitische fundamentalisten.
Het punt is niet zozeer dat ze het gedaan hebben, maar vooral dat de hele wereld weet dat ze hiertoe in staat zijn zonder een greintje medelijden. Onthoofden, levend in brand steken, stenigen, ophangen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:23 schreef Cubs het volgende:
Het kan best dat de piloot maand geleden is vermoord omdat de film is gemonteerd en dat kost wat tijd, zeker als je terugkijkt naar de tijdsduur van de aanslag van de Maastrichtse jongen en zijn afscheidvideo die op internet werd gegooid
Zo hey jij hebt wel eens een filmpje van iemand anders gezien die in de fik stond en die reageerde heel anders!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die man is een meesteracteur/stuntman. Hij staat in de fik en legt rustig zijn handen om zijn hoofd en gaat zitten knielen.
Ik kan me wel eens herinneren ooit een filmpje gezien te hebben van iemand die echt in de fik stond, dan reageer je heul anders.
Van flatgebouwen afgooienquote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:28 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Het punt is niet zozeer dat ze het gedaan hebben, maar vooral dat de hele wereld weet dat ze hiertoe in staat zijn zonder een greintje medelijden. Onthoofden, levend in brand steken, stenigen, ophangen.
Ja want er worden elke dag mensen levend in de fik gestoken. En iedereen reageert hetzelfde.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die man is een meesteracteur/stuntman. Hij staat in de fik en legt rustig zijn handen om zijn hoofd en gaat zitten knielen.
Ik kan me wel eens herinneren ooit een filmpje gezien te hebben van iemand die echt in de fik stond, dan reageer je heul anders.
Oftewel, geheel volgens allahs (teab) wensen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:28 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Het punt is niet zozeer dat ze het gedaan hebben, maar vooral dat de hele wereld weet dat ze hiertoe in staat zijn zonder een greintje medelijden. Onthoofden, levend in brand steken, stenigen, ophangen.
Ja jij denkt dat het helemaal nep is. Ik weet het niet. Zou het eigenlijk nog een keer moeten kijken maar dat doe ik denk ik maar nietquote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind die bulldozer ook niet veel toevoegen aan het bericht.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:07 schreef NotYou het volgende:
[..]
Alle kranten? Ook allemaal toevallig selectief weergeven op dezelfde wijze? Hoeveel tijd kost het nou om twee zinnetjes over het puin en de bulldozer te typen? Mij niet zo heel erg veel hoor..
Het hele filmpje doet me echt niks, in de zin dat ik er niet van walg ofzo. En nee, ik ben niet het type dat op rotten.com naar allemaal van die shit gaat zitten kijken en echt niet afgestompt ofzo.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja jij denkt dat het helemaal nep is. Ik weet het niet. Zou het eigenlijk nog een keer moeten kijken maar dat doe ik denk ik maar niet
Het is gebeurd of niet gebeurd. En uit alle omstandigheden valt af te leiden dat het gebeurd is.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Denk je dat stromannen helpen bij je argumentatie?
Je strooit er kwistig mee.
Is allemaal nep jonge.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:28 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Van flatgebouwen afgooien
KLB / Moslims die homo's van gebouwen gooien....
Yasmin klinkt wel erg 'Midden-Oosten'; jij zult toch wel gewend zijn aan de nodige barbarij?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja jij denkt dat het helemaal nep is. Ik weet het niet. Zou het eigenlijk nog een keer moeten kijken maar dat doe ik denk ik maar niet
Het komt als echt op mij over. Hoe zou dit een trucage moeten zijn? Een grote pop ofzo? En dat bij de eerdere beelden de vlammen erop getekend zijn (CGI)?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het hele filmpje doet me echt niks, in de zin dat ik er niet van walg ofzo. En nee, ik ben niet het type dat op rotten.com naar allemaal van die shit gaat zitten kijken en echt niet afgestompt ofzo.
Het komt zo nep en reclame-achtig over dat ik me niet eens in het idee kan verplaatsen dat het wel echt zou zijn.
Dus op basis van een filmpje ben je deskundig op het gebied van verbranding?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zeggen, zeiden, mensen ook over de holocaust. De weduwe Rost Van Tonningen bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:32 schreef El_Matador het volgende:
Het komt zo nep en reclame-achtig over dat ik me niet eens in het idee kan verplaatsen dat het wel echt zou zijn.
Wat is gebeurd of niet gebeurd?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:32 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het is gebeurd of niet gebeurd. En uit alle omstandigheden valt af te leiden dat het gebeurd is.
Zeg je dit soort dingen ook op straat, terwijl iedereen je kan zien?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Walgelijke stroman, bij grote uitzondering zal ik de mods inschakelen voor dit soort dieptrieste posts.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:34 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat zeggen, zeiden, mensen ook over de holocaust. De weduwe Rost Van Tonningen bijvoorbeeld.
Ik zie de relevantie van je toevoeging niet echt. Dit zijn artikelen over precies deze video, de inhoud juist/volledig weergeven of ook maar treffend samenvatten was een kleine moeite geweest. De nieuwswaarde was al afdoende bevonden.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:07 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Deze vlieger gaat niet op, er komen bijna dagelijks berichten voorbij afkomstig van het 'Syrian Observatory For Human Rights' over diverse aanvallen. De mainstream media (ANP) pikt de berichten met het hoogste dodental er uit, anders is het niet te doen. En beelden daarvan zijn er genoeg te vinden.
Als dat je helpt bij je gemoedsrust...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vraag maar aan Matador. De Amerikanen zijn de boeven. Lui van ISIS zijn gewoon een stel verklede Yankees.quote:
Waar presenteer ik mezelf als "deskundige"? Juist, nergens.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:34 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Dus op basis van een filmpje ben je deskundig op het gebied van verbranding?
Deze foto is gemaakt in Vietnam een monnik steekt zichzelf aan en blijft stoïcijns zitten
tot hij dood omvalt, is ook een film van.
[ afbeelding ]
Zo zie je, niet iedereen reageert hetzelfde.
Waar komt dat "stroman" nou weer vandaan?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Walgelijke stroman, bij grote uitzondering zal ik de mods inschakelen voor dit soort dieptrieste posts.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stropopredeneringquote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar komt dat "stroman" nou weer vandaan?
Als je niet gewoon inhoudelijk kan reageren, doe het dan niet. 2 delen staan vol met mijn mening over de VSAmerikaanse invasie in Irak en hoe dat zich verhoudt tot ISIS.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:37 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Vraag maar aan Matador. De Amerikanen zijn de boeven. Lui van ISIS zijn gewoon een stel verklede Yankees.
Ik blijf bij de door mij getrokken parallel. Jij bent hier de dieptrieste poster.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Walgelijke stroman, bij grote uitzondering zal ik de mods inschakelen voor dit soort dieptrieste posts.
Bingo.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:38 schreef starla het volgende:
Toen ik dat filmpje zag, leek het wel een trailer van een slechte Dolph Lundgren-film.
Het kwam op mij nogal nep over iig.
Zijn zenuwen zijn kapotgefikt. Op een gegeven moment voel je niks meer. Lees eens wat berichten over 'how does it feel to get burned to death'. Hij volgt precies wat er gebeurt: Gruwelijke pijnen (1e+2e graads), vervolgens voel je niet zo veel meer (3e graads) en daarna stik je meestal.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zieke hond. Je hebt geen idee waar je over praat man. Mij holocaustontkenning in de schoenen schuiven, lager dan laag.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:39 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik blijf bij de door mij getrokken parallel. Jij bent hier de dieptrieste poster.
Ik ken een stroman alleen maar als marionet...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:39 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
Al was dit meer een godwin
Kom kom, zelf ben je ook niet vies van dergelijke vergelijkingen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat schreef ik niet. Maar je valt nu wel een stropop aan.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zieke hond. Je hebt geen idee waar je over praat man. Mij holocaustontkenning in de schoenen schuiven, lager dan laag.
Misschien wel de ergst mogelijke eenvoudige dood.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:40 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Zijn zenuwen zijn kapotgefikt. Op een gegeven moment voel je niks meer. Lees eens wat berichten over 'how does it feel to get burned to death'. Hij volgt precies wat er gebeurt: Gruwelijke pijnen (1e+2e graads), vervolgens voel je niet zo veel meer (3e graads) en daarna stik je meestal.
Hij zegt helemaal niet dat jij de holocaust ontkent, hij maakt alleen een vergelijking.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zieke hond. Je hebt geen idee waar je over praat man. Mij holocaustontkenning in de schoenen schuiven, lager dan laag.
Ik vind al die WW2 filmpjes er anders ook best nep uitzien...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mag je mij aanwijzen waar ik iemand met een holocaustontkenner vergelijk.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:41 schreef Tem het volgende:
[..]
Kom kom, zelf ben je ook niet vies van dergelijke vergelijkingen.
Dat doet hij niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mag je mij aanwijzen waar ik iemand met een holocaustontkenner vergelijk.
Nou ja, El_Matador denkt ook dat de maanlandingen van de Amerikanen nep waren, dus daar zou ik niet al teveel waarde aan hechten.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:42 schreef luxerobots het volgende:
El_Matador zegt: Ja, het komt nep op mij over, dus is het nep.
Dat is toch geen analyse of argument! Wat is er nep aan? Leg uit, hoe is dit een trucage. Waar zit CGI, waar zit een pop? Ik vind het behoorlijk echt, en er is weinig materiaal van deze hoge kwaliteit van mensen die levend verbrand worden.
net zoals we niet kunnen uitsluiten dat de wereld eigenlijk een stuiterbal is in de broekzak van de grote vriendelijke reus. Dan kun je ditvwel een stroman noemen, maar het is precies hetzelfde als wat jij doet: we kunnen niet uitsluiten dat het GEEN Amerikanen zijn, dus dan mogen er eigenlijk ook niet vanuit gaan dat het gewoon hardliner salafisten zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:39 schreef El_Matador het volgende:
Dat het verklede en gemaskerde/bivakmutsachtige VSAmerikanen zouden zijn, heb ik nooit beweerd, maar uitsluiten kan ik het ook niet.
Net als jij.
Ik zie het als nep, en ik verbaas me over anderen die niet dezelfde observatie hierbij hebben.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:42 schreef luxerobots het volgende:
El_Matador zegt: Ja, het komt nep op mij over, dus is het nep.
Dat is toch geen analyse of argument! Wat is er nep aan? Leg uit, hoe is dit een trucage. Waar zit CGI, waar zit een pop? Ik vind het behoorlijk echt, en er is weinig materiaal van deze hoge kwaliteit van mensen die levend verbrand worden.
Waren allemaal acteurs.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mag je mij aanwijzen waar ik iemand met een holocaustontkenner vergelijk.
Mjah...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zie het als nep, en ik verbaas me over anderen die niet dezelfde observatie hierbij hebben.
Ik zeg niet dat het nep moet zijn, het is wel mijn gevoel erbij.
Klopt, ik heb geen gedetailleerde frame-to-frame analyse. Heb het filmpje nog geen uur geleden gezien.
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zo ook Korea, Vietnam, Afghanistan, WW1, Yum Kipoer, Falklands... etc etcquote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:45 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Waren allemaal acteurs.
Edit: was gericht op de reactie van achja.
Tsja, hoe wil je anders de jeugd van nu aanspreken dan met "stoere", flashy filmpjes. IS mag dan wel barbaars zijn, ze zijn wel bij de tijd wat dit soort dingen betreft. Dat zie je ook met hun campagnes op de sociale media e.d.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:48 schreef Tem het volgende:
Al ben ik het met Matador eens dat die filmpjes te geproduceerd zijn. Maarja, dat kan ook tactiek zijn. Iets klopt er niet naar mijn gevoel maar dat klinkt weer zo alu-hoedje
Dat doet IS wel vaker, ze maken er een hele show van.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:48 schreef Tem het volgende:
Al ben ik het met Matador eens dat die filmpjes te geproduceerd zijn. Maarja, dat kan ook tactiek zijn. Iets klopt er niet naar mijn gevoel maar dat klinkt weer zo alu-hoedje
Ja, want mensen die tot dood verbranden kunnen dat nog berichten op het internet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:40 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Zijn zenuwen zijn kapotgefikt. Op een gegeven moment voel je niks meer. Lees eens wat berichten over 'how does it feel to get burned to death'. Hij volgt precies wat er gebeurt: Gruwelijke pijnen (1e+2e graads), vervolgens voel je niet zo veel meer (3e graads) en daarna stik je meestal.
Nou, dat denk ik niet hoor.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou ja, El_Matador denkt ook dat de maanlandingen van de Amerikanen nep waren, dus daar zou ik niet al teveel waarde aan hechten.
Is nep... Wacht maar tot Chuck Norris gaat figureren, dan zal ISIS nog wat beleven!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:49 schreef luxerobots het volgende:
Wat mij ook opviel, is dat de piloot een blauw oog heeft. Hij heeft ook dikke lippen, en kop. Dat laatste kan zijn bouw zijn, maar ik denk dat hij voor deze verschrikkelijke executie al flink mishandeld is
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nou, dat denk ik niet hoor.
Dat is zo. We kunnen helemaal niet naar de Maan. Maar dat is voor een ander topic.
Eerste twee gezien maar zie het nut er niet van in eigenlijk. Zag wat stills op de krantenwebsites maar ik kijk die filmpjes zelf niet meer.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:50 schreef remlof het volgende:
Dat mensen die IS filmpjes überhaupt bekijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |