abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149337910
quote:
De terreurbeweging Islamitische Staat (IS) claimt dat in een nieuwe video te zien is dat de Jordaanse piloot Moaz al-Kasasbeh levend wordt verbrand.

Dat meldt AFP.

Op Twitter circuleren foto's die afkomstig zouden zijn uit de video. Daarop is een persoon in een oranje overall te zien in een kooi. Een spoor van brandende vloeistof leidt naar de kooi. Op andere beelden staat het lichaam van de persoon geheel in brand.

Vorige week verstreek een ultimatum dat IS had gesteld aan de regering van Jordanië. IS eiste de vrijlating van de Iraakse terroriste Sajida al-Rishawi, die al jaren in een Jordaanse cel wacht op de voltrekking van haar doodvonnis.

De Jordaanse regering stelde in principe bereid te zijn de eis van IS in te willigen, als de piloot zou worden vrijgelaten. IS zou dan eerst moeten aantonen dat Kasasbeh nog in leven was.

Kasasbeh werd gevangen genomen door IS toen zijn straaljager neerstortte bij de Syrische stad Raqqa. Hij vloog boven de stad om daar bommen te werpen. Jordanië maakt deel uit van een internationale coalitie die IS bombardeert.

Zaterdag verscheen al een video van IS waarin het onthoofde lichaam van de Japanse journalist Kenji Goto te zien is.
Natuurlijk worden vijandige piloten gehaat tijdens oorlogstijd. Nu hebben de beesten van IS weer iets nieuws gruwelijks uitgevoerd.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149337991
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:12 schreef rakotto het volgende:

[..]

Los van de executie, best een intressant filmpje dat laat zien hoe ze opereren. Ze noemen de mensen die tegen hun vechten: De Christelijke alliantie. Na de executie, laten ze een "Wanted List" zien van mensen die zij dood willen hebben. Ze laten namen, foto's en hun woonplaats/huis zien om ze op te zoeken en te vermoorden.
Nouja, op zich weet je dan inderdaad wel wie je (extra) moet beveiligen.
Hoewel IS volgens mij niet achterlijk is, en het natuurlijk ook gewoon afleiding kan zijn.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_149338004
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:10 schreef remlof het volgende:

[..]

Ok: jouw kinderen zullen de volgende slachtoffers zijn van haatzaaiers zoals jij.
Dat vind ik nogal een verwijt. :r :N Hoe zaai ik haat, Remlof?
Je suis Charlie Sheen
pi_149338014
Tijd om napalm in te zetten
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_149338019
Nou wat een toestand weer.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 3 februari 2015 @ 20:15:28 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_149338024
Goed voor mijn aandelen Raytheon.
Ga zo door IS :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_149338029
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:14 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Nouja, op zich weet je dan inderdaad wel wie je (extra) moet beveiligen.
Hoewel IS volgens mij niet achterlijk is, en het natuurlijk ook gewoon afleiding kan zijn.
Ze lijken de geschiedenis vreemd genoeg een stuk beter te kennen/onthouden te hebben dan veel westerse leiders. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_149338048
Bommenwerpen deed ie, dat is toch een onschuldig tijdverdrijf?
Life is what happens while planning other things
  dinsdag 3 februari 2015 @ 20:16:34 #9
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_149338069
Religie ;(
Mensen ;(
IS :r
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_149338081
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:16 schreef JCats het volgende:
Bommenwerpen deed ie, dat is toch een onschuldig tijdverdrijf?
Dus? Wat is je punt?
pi_149338085
Is vuur overigens moeilijk om te filmen? De hele film zijn tamelijk HD beelden zegmaar, maar zodra het goed fikt zie je een en al blokjes.

Wat is dat? In films zie je vlammen ook gewoon haarscherp, dus waarom hier niet?

Bovendien hebben die gekkies geld zat als ik de media mag geloven. Waarom kopen ze geen fatsoenlijke camera dan als het daar aan ligt?

Ergo: hoe zit dat?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_149338122
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus? Wat is je punt?
Zou je ook zo gereageerd hebben als het Nederlands Verzet in zijn woede een Duitse Luftwaffepiloot verbrand zou hebben?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149338132
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:16 schreef Geralt het volgende:
Is vuur overigens moeilijk om te filmen? De hele film zijn tamelijk HD beelden zegmaar, maar zodra het goed fikt zie je een en al blokjes.

Wat is dat? In films zie je vlammen ook gewoon haarscherp, dus waarom hier niet?

Bovendien hebben die gekkies geld zat als ik de media mag geloven. Waarom kopen ze geen fatsoenlijke camera dan als het daar aan ligt?

Dat is de lage bitrate, resolutie en meermaals hercoderen. Eerdere persuitgaven waren iig initieel in full HD beschikbaar.
Je suis Charlie Sheen
pi_149338143
[

[ Bericht 99% gewijzigd door JCats op 03-02-2015 20:18:36 ]
pi_149338162
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zou je ook zo gereageerd hebben als het Nederlands Verzet in zijn woede een Duitse Luftwaffepiloot verbrand zou hebben?
Vind je IS vergelijkbaar met het Verzet?
pi_149338202
Maar wat zou nou de achterliggende strategische overweging zijn van de drang zo open en bloot mogelijk, bij elke mogelijkheid die je krijgt zo lijkt het, tot wreedheden over te gaan? Puur rekrutering?

Het gaat toch wel in tegen het klassieke guerilla-mantra van de harten van de bevolking winnen.
pi_149338210
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee maar dit was wel - in tegenstelling tot het eerdere afslachten van weerloze, niet agressieve journalisten en hulpverleners - een onmiskenbare vergelding.
Je suis Charlie Sheen
pi_149338261
Zo, nu al toe aan een tweede topic.

Goed bezig El_Matador
pi_149338262
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

IS is heel moeilijk te vatten. Wat is echt en wat is media/politieke framing.

Feit blijft dat het een aanslag (levend verbranden is natuurlijk extreem gruwelijk) is, gepleegd tegen een militair.

Die vonden in WOII ook veelvuldig plaats.

Je kan erover discussieren of een hardcore communist in WOII die een Duitse militair op gruwelijke wijze afslacht goed of fout is. Hardcore communisme acht ik net zo onwenselijk als een Islamistisch kalifaat namelijk.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149338287
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:19 schreef NotYou het volgende:

[..]

Nee maar dit was wel - in tegenstelling tot het eerdere afslachten van weerloze, niet agressieve journalisten en hulpverleners - een onmiskenbare vergelding.
Ik ben benieuwd naar de vergelding waar Jordanië mee gaat komen.
pi_149338296
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:20 schreef opgebaarde het volgende:
Zo, een tweede topic.

Goed bezig El_Matador
En dat terwijl ik volgens nogal wat lui hier bij de psychiater langs zou moeten. *)

pi_149338301
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:19 schreef Jibberism_ het volgende:
Maar wat zou nou de achterliggende strategische overweging zijn van de drang zo open en bloot mogelijk, bij elke mogelijkheid die je krijgt zo lijkt het, tot wreedheden over te gaan? Puur rekrutering?

Het gaat toch wel in tegen het klassieke guerilla-mantra van de harten van de bevolking winnen.
Rekrutering, propaganda, de vijand angst aanjagen, eigen strijders sterken, vergelding. Lijkt me allemaal nogal duidelijk.
Je suis Charlie Sheen
pi_149338306
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)executies_aan__.html
60 HRC
pi_149338320
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Feit blijft dat het een aanslag (levend verbranden is natuurlijk extreem gruwelijk) is, gepleegd tegen een militair.

Je kan erover discussieren of een hardcore communist in WOII die een Duitse militair op gruwelijke wijze afslacht goed of fout is. Hardcore communisme acht ik net zo onwenselijk als een Islamistisch kalifaat namelijk.
Waarom de boel afzwakken, het komt toch allemaal door Amerika, toch?
pi_149338329
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus? Wat is je punt?
Dat als je bommen werpt je dood en verderf zaait.
pi_149338354
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Waarom de boel afzwakken, het komt toch allemaal door Amerika, toch?
Ook jij kan gewoon lezen wat ik schrijf. "Het komt door" is een belachelijke versimpeling van de complexiteit in dat gebied.

pi_149338364
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dat terwijl ik volgens nogal wat lui hier bij de psychiater langs zou moeten. *)
Ze zijn jaloers
  dinsdag 3 februari 2015 @ 20:23:12 #28
28033 Pek
je moet wat
pi_149338367
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als ze woord houden gaan een hoop koppen rollen. En terecht :Y
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_149338379
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:22 schreef JCats het volgende:

[..]

En als je gevangen genomen wordt, dan ben je krijgsgevangene.
60 HRC
pi_149338385
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ze zijn jaloers
Bang om hun wereldbeeld aan gruzelementen te moeten slaan, denk ik eerder.

pi_149338404
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:23 schreef HardMetal het volgende:

[..]

En als oorlogsrecht je niet uitkomt dan stuur je gewoon wat drones. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_149338410
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:23 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Zoiets als de VSAmerikanen met "terrorismeverdachten" op dat stukje Cuba doen, bedoel je?

pi_149338416
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:22 schreef JCats het volgende:

[..]

Ja. Dat doen ze niet echt voor de grap of zo.

Maar goed. Oorlog, gruweldaden, vergeldingen, zo gaat dat. Ik mag hopen dat de IS-nazi's snel uitgeroeid zijn, maar ik vrees dat dat nog heel lang gaat duren.
pi_149338464
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zoiets als de VSAmerikanen met "terrorismeverdachten" op dat stukje Cuba doen, bedoel je?
Wat, vertel, verbranden die barbaren nu ook al ritueel gevangenen?
WTF, je hebt helemaal gelijk, het zijn ook een stel barbaren gelijk aan IS daar in VSAmerika.
60 HRC
pi_149338509
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ook jij kan gewoon lezen wat ik schrijf. "Het komt door" is een belachelijke versimpeling van de complexiteit in dat gebied.
postings van jou met die befaamde lachende PI?

Daarstraks deed je niet zo moeilijk over die complexiteit, kan je nu wel uitweiden?
pi_149338516
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

IS met het verzet vergelijken en de Jordaanse piloot met het de nazi's vergelijken.
De omgekeerde wereld. Je kan wel zien waar jou sympathieën liggen
God bestaat niet, dus leef en geniet
pi_149338526
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:25 schreef HardMetal het volgende:

[..]

WTF, je hebt helemaal gelijk, het zijn ook een stel barbaren gelijk aan IS daar in VSAmerika.
Verbranden niet, maar waterboarden en al die andere shit die ze uitvoeren op die "verdachten", dat vind jij niet schokkend?

pi_149338530
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:21 schreef NotYou het volgende:

[..]

Rekrutering, propaganda, de vijand angst aanjagen, eigen strijders sterken, vergelding. Lijkt me allemaal nogal duidelijk.
Het is vrij ongebruikelijk en in Irak is +- een decennium geleden een andere allahfanclub er op een zeker moment mee opgehouden hoofden af te snijden omdat men daar van hogerhand opdracht toe kreeg... Het zou de zaak niet sterken.

Dus ik zie het als een interessante trendbreuk. Je geeft valide opties, maar ik mis een beetje een langetermijn visie als men alleen daar mee bezig is.
pi_149338546
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja. Dat doen ze niet echt voor de grap of zo.

Maar goed. Oorlog, gruweldaden, vergeldingen, zo gaat dat. Ik mag hopen dat de IS-nazi's snel uitgeroeid zijn, maar ik vrees dat dat nog heel lang gaat duren.
Meer dan 180 Nederlandse Syrie-gangers, duizenden sympathisanten. Al zou heel IS morgen van de kaart geveegd zijn, het zou niets oplossen. Sterker nog: het zou het radicaliseringsproces van de volgende lading goed mogelijk enkel versnellen/verhevigen.
Je suis Charlie Sheen
pi_149338592
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:27 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

IS met het verzet vergelijken en de Jordaanse piloot met het de nazi's vergelijken.
De omgekeerde wereld.
Voor jou, en andere slechte verstaanders, dan een voorbeeld dat een groepje Duitsers een RAFpiloot die net Dresden in de as heeft gelegd gevangen neemt.

quote:
Je kan wel zien waar jou sympathieën liggen
Dat kan jij in ieder geval niet zien, anders zou je niet zo'n domme opmerking maken.

Het bezittelijk voornaamwoord tweede persoon is trouwens "jouw". Staat zo dom, dit.

dinsdag 3 februari 2015 @ 20:29:47 #41
28033 Pek
je moet wat
pi_149338601
Mensen die nog op El_Matatroll ingaan, epic :')
pi_149338623
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:16 schreef Geralt het volgende:

Sommige foto's zien er ook vrij onrealistisch dan wel te bewerkt uit. Niet om meteen "het is een complot" te roepen, maar de nodige twijfel bij dit alles lijkt me terecht.
pi_149338628
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:27 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Het is vrij ongebruikelijk en in Irak is +- een decennium geleden een andere allahfanclub er op een zeker moment mee opgehouden hoofden af te snijden omdat men daar van hogerhand opdracht toe kreeg... Het zou de zaak niet sterken.

Dus ik zie het als een interessante trendbreuk. Je geeft valide opties, maar ik mis een beetje een langetermijn visie als men alleen daar mee bezig is.
Een interessant stuk hierover: http://www.frontpagemag.c(...)hearts-of-believers/
Je suis Charlie Sheen
pi_149338668
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:27 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

De omgekeerde wereld. Je kan wel zien waar jou sympathieën liggen
Dat ligt er maar net aan wie je bent en waar je je bevindt natuurlijk. Als het een IS-strijder zou zijn zouden hier ook een hoop juichende geluiden opgaan.
pi_149338683
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Sommige foto's zien er ook vrij onrealistisch dan wel te bewerkt uit. Niet om meteen "het is een complot" te roepen, maar de nodige twijfel bij dit alles lijkt me terecht.
Heb jij wel eens een afgesneden/afgehakt hoofd gezien?
Je suis Charlie Sheen
pi_149338697
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:25 schreef HardMetal het volgende:

[..]

'We' hebben gemoord, gemarteld en ook doodgemarteld. Liever stiekem dan om video's te openbaren, maar dat lijkt me niet het essentiele verschil tussen barbaren en beschaafden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_149338703
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

postings van jou met die befaamde lachende PI?

Daarstraks deed je niet zo moeilijk over die complexiteit, kan je nu wel uitweiden?
Ik ga ervanuit dat islamistisch terrorisme gewoon echt is en gruwelijk.

Dat staat verder los van het grotere plaatje, waar de neocons met hun veroveringsplannetjes de hand in hebben.

Behalve dan dat "Al Qaeda" en nu "IS" gewoon door die lui gesponsord worden.

Problem
Reaction
Solution

Bewapen ze eerst en schiet ze dan kapot.

De grote Bill Hicks heeft dat zeer treffend gebracht, ruim 20 jaar geleden al.

pi_149338731
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:29 schreef Pek het volgende:
Mensen die nog op El_Matatroll ingaan, epic :')
Welnee. Wel een stevige BNW'er, maar geen troll. Althans, ik geloof dat ie het echt meent.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 20:33:44 #49
104871 remlof
Europees federalist
pi_149338745
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:14 schreef NotYou het volgende:

[..]

Dat vind ik nogal een verwijt. :r :N Hoe zaai ik haat, Remlof?
Jij stelde IS gelijk aan de Islam. Dat is klinkklare onzin, dan kan je net zo goed alle roodharigen verantwoordelijk houden voor de terreurdaden van de IRA.
pi_149338770
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:31 schreef NotYou het volgende:

[..]

Heb jij wel eens een afgesneden/afgehakt hoofd gezien?
Nee. Maar het was een foto van een journalist met links en rechts van 'm 2 strijders. De achtergrond bestond uit zand en het zag er uit als knip en plakwerk. En bij een andere foto die ik voorbij zag komen hetzelfde verhaal.
pi_149338796
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Jij stelde IS gelijk aan de Islam. Dat is klinkklare onzin, dan kan je net zo goed alle roodharigen verantwoordelijk houden voor de terreurdaden van de IRA.
Leer lezen man, dat is helemaal niet wat ik schrijf. :') |:( 8)7

quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 19:00 schreef NotYou het volgende:
Oh ja, jongens, niet vergeten: dit heeft natuurlijk niets te maken met islam. ^O^

[..]

Met de illustrerende beelden: http://www.frontpagemag.c(...)hearts-of-believers/
Je suis Charlie Sheen
  dinsdag 3 februari 2015 @ 20:36:22 #52
28033 Pek
je moet wat
pi_149338839
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Welnee. Wel een stevige BNW'er, maar geen troll. Althans, ik geloof dat ie het echt meent.
Aww, dat is dan best weer schattig, ergens. Serieus? Het hautaine toontje doet vaak iets anders vermoeden :{
pi_149338849
pi_149338852
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee. Maar het was een foto van een journalist met links en rechts van 'm 2 strijders. De achtergrond bestond uit zand en het zag er uit als knip en plakwerk. En bij een andere foto die ik voorbij zag komen hetzelfde verhaal.
Gezien het niveau van de producties alsook de aanvallen op IS zou het me geheel niet verbazen als één en ander voor een greenscreen/in een studio opgenomen is.
Je suis Charlie Sheen
pi_149338901
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:36 schreef NotYou het volgende:

[..]

Gezien het niveau van de producties alsook de aanvallen op IS zou het me geheel niet verbazen als één en ander voor een greenscreen/in een studio opgenomen is.
Mja, het zou complotdenken ook wel weer teniet doen als het zou obvious is maar toch.
pi_149338933
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Verbranden niet, maar waterboarden en al die andere shit die ze uitvoeren op die "verdachten", dat vind jij niet schokkend?
Jawel, maar het komt bij lange na niet in de buurt van wat de barbaren van IS nu weer tentoon spreiden.
60 HRC
pi_149338983
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:38 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Jawel, maar het komt bij lange na niet in de buurt van wat de barbaren van IS nu weer tentoon spreiden.
Daar tegenover staat weer dat dat geweld geïnstitutionaliseerd is en wordt gepleegd door een land wat mensenrechten pretendeert te waarborgen.
pi_149339017
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:30 schreef NotYou het volgende:

[..]

Een interessant stuk hierover: http://www.frontpagemag.c(...)hearts-of-believers/
Op individueel niveau geloof ik wel dat er lieden tussen lopen die goed in de "rol" zitten. Als er hogerop net zo gedacht wordt dan wordt het een kort avontuur.

Leuke auteur trouwens :P
pi_149339108
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:41 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Op individueel niveau geloof ik wel dat er lieden tussen lopen die goed in de "rol" zitten. Als er hogerop net zo gedacht wordt dan wordt het een kort avontuur.

Leuke auteur trouwens :P
Het zou me geheel niet verbazen als het leiderschap van IS heel wat beter bij de les is dan onze Europese leiders, denktanks, werkgroepen en onderzoekscommissies. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_149339116
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:38 schreef HardMetal het volgende:

[..]

"Nederland" bood "politieke steun" aan de bezetting van Irak. Dan kun je natuurlijk moeilijk terugkrabbelen als de lokale bevolking terugslaat; als politiek van een land ben je daarvoor medeverantwoordelijk.

Dat zie je hier nu ook; vrijwel allen hier staan te juichen bij VSAmerikaanse acties tegen de mensen daar.

Ik vind dat best verontrustend, die haat en wil tot massamoord vanachter het kompjoeterschermpje.

Zelfs als dit incident echt blijkt te zijn; zie de voorbeelden van de Luftwaffe- en RAF-piloten.

dinsdag 3 februari 2015 @ 20:44:40 #61
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_149339158
Wat is gruwelijker. Dit filmpje of die onthoofdingen?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 3 februari 2015 @ 20:45:57 #62
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149339203
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:44 schreef Falco het volgende:
Geen van beide meer, het is dagelijkse kost.
Say what?
pi_149339262
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:45 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Geen van beide meer, het is dagelijkse kost.
Als ik zo de reacties heb gezien op dit filmpje durf ik dus echt niet te kijken.
pi_149339279
quote:
http://www.theguardian.co(...)gs-waterboard-rectal
pi_149339434
quote:
De onthoofdingen natuurlijk, dat waren weerloze journalisten en hulpverleners. Dit was een piloot die bewust oorlog voerde.
Je suis Charlie Sheen
pi_149339462
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:43 schreef NotYou het volgende:

[..]

Het zou me geheel niet verbazen als het leiderschap van IS heel wat beter bij de les is dan onze Europese leiders, denktanks, werkgroepen en onderzoekscommissies. :')
Och, de Amerikanen zijn natuurlijk een stuk daadkrachtiger, maar of dat nou een succes is?

Ik ben zoals gezegd heel benieuwd naar die leiders en hun motieven.
pi_149339464
quote:
Kun jij niet ergens anders gaan trollen?
Je suis Charlie Sheen
pi_149339497
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:51 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Och, de Amerikanen zijn natuurlijk een stuk daadkrachtiger, maar of dat nou een succes is?

Ik ben zoals gezegd heel benieuwd naar die leiders en hun motieven.
Ik zou de Amerikanen nou niet bepaald als voorbeeld willen nemen. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_149339596
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Nederland" bood "politieke steun" aan de bezetting van Irak. Dan kun je natuurlijk moeilijk terugkrabbelen als de lokale bevolking terugslaat; als politiek van een land ben je daarvoor medeverantwoordelijk.

Dat zie je hier nu ook; vrijwel allen hier staan te juichen bij VSAmerikaanse acties tegen de mensen daar.

Ik vind dat best verontrustend, die haat en wil tot massamoord vanachter het kompjoeterschermpje.

Zelfs als dit incident echt blijkt te zijn; zie de voorbeelden van de Luftwaffe- en RAF-piloten.
Mensen zijn boos en bang, denken dat als het daar ophoudt alles weer goed en veilig is. Couldn't be more wrong.
Je suis Charlie Sheen
pi_149339605
quote:
Je punt is duidelijk, jij keurt alles wat IS doet goed, want oog om oog is natuurlijk overal het antwoord op.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 20:54:47 #71
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149339607
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:50 schreef NotYou het volgende:

[..]

De onthoofdingen natuurlijk, dat waren weerloze journalisten en hulpverleners. Dit was een piloot die bewust oorlog voerde.
Die piloot was anders effectiever in het bestrijden van isis dan die paar avonturiers.
Say what?
pi_149339653
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:54 schreef brojo het volgende:

[..]

Je punt is duidelijk, jij keurt alles wat IS doet goed, want oog om oog is natuurlijk overal het antwoord op.
Je punt is duidelijk, jij keurt alles wat US doet goed, want oog om oog is natuurlijk overal het antwoord op.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 20:56:53 #73
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149339715
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:54 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Die piloot was anders effectiever in het bestrijden van isis dan die paar avonturiers.
Zij wilden IS dan ook niet bestrijden maar gewonde/ontheemde burgers helpen of verslag doen van de situatie daar. Dat is ook de reden dat ik het gruwelijker vind. Die mensen hadden hoe je 't ook wendt of keert geen agressieve bedoelingen.
Je suis Charlie Sheen
pi_149339738
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:56 schreef JCats het volgende:

[..]

Je punt is duidelijk, jij keurt alles wat US doet goed, want oog om oog is natuurlijk overal het antwoord op.
:') Tuurlijk man, dat kun je opmaken uit al mijn pro-USA reacties in dit topic.
Ga toch een eind fietsen.
pi_149339857
Extremistisch gematigd.
pi_149339955
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Whut? :')
Dat vergt moed en doorzettingsvermogen, AchJa.

pi_149339963
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:02 schreef P8 het volgende:
Stephen Fry over de huidige moslimextremisten

Gestopt met kijken na "Well, .."
pi_149340034
Dit lijkt me een vreselijke manier om dood te gaan, ik kijk al die beelden niet ik weet zelf dat ik er al niet goed van raak.
  Donald Duck held dinsdag 3 februari 2015 @ 21:07:25 #80
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_149340083
quote:
Dit. Een lang en pijnlijk proces. Bij een onthoofding komt de dood veel sneller.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_149340134
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:07 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dit. Een lang en pijnlijk proces. Bij een onthoofding komt de dood veel sneller.
Een onthoofding is dan weer veel menselijker dan de elektrische stoel.
Word je een kwartier intern verbrand.
pi_149340353
Ach, na 70 jaar zeg je toch gewoon dat het een foutje was.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)oel-in-Amerika.dhtml
pi_149340413
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:08 schreef JCats het volgende:

[..]

Een onthoofding is dan weer veel menselijker dan de elektrische stoel.
Word je een kwartier intern verbrand.
Ben je nou aan het trollen of wat?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 21:17:33 #84
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149340415
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:56 schreef JCats het volgende:

[..]

Terroristen martelen, niks mis mee.
Say what?
pi_149340443
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:17 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Terroristen martelen, niks mis mee.
Barbaar.
pi_149340943
Erg kleurrijk weer dat filmpje!

Nouja, kan er niet wakker van liggen. Moslims die elkaar afslachten, lekker belangrijk. :D
pi_149340962
NewsOnTheMin twitterde op dinsdag 03-02-2015 om 21:28:19 BREAKING: ISIS has burned 2 Iraqis alive in Anbar Iraq for being soldiers in Iraqi Army. (@zaidbenjamin) reageer retweet
pi_149341106
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:31 schreef Houtenbeen het volgende:
NewsOnTheMin twitterde op dinsdag 03-02-2015 om 21:28:19 BREAKING: ISIS has burned 2 Iraqis alive in Anbar Iraq for being soldiers in Iraqi Army. (@zaidbenjamin) reageer retweet
WTF? Is dat nu de nieuwe IS-executiehype?
pi_149341165
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

WTF? Is dat nu de nieuwe IS-executiehype?
Wacht maar tot ze mensen gaan spietsen.
pi_149341190
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Voor zover ik weet deden ze dit niet met krijgsgevangenen, zeker niet 'officieel'.

Aan de andere kant is duidelijk dat IS zijn best doet de gruwelijkheid van de nazi's te overtreffen. Ze zijn gelukkig een stuk minder efficient dan de duitsers...

Ik zal mijn aandelen in de wapenindustrie maar eens verhogen dan... ;)
Whatever...
pi_149341199
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:36 schreef brojo het volgende:

[..]

April is spietsmaand in de islamitische staat?
pi_149341207
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:30 schreef hpeopjes het volgende:
Erg kleurrijk weer dat filmpje!

Nouja, kan er niet wakker van liggen. Moslims die elkaar afslachten, lekker belangrijk. :D
Met dit soort taal kun je het moslims eigenlijk ook niet aanrekenen wanneer ze het gevoel hebben gediscrimineerd te worden/angstig zijn over straat te gaan. :')

Jammer, ik had het graag nog de grootst denkbare onzin willen kunnen noemen. :{
Je suis Charlie Sheen
pi_149341212
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:31 schreef Houtenbeen het volgende:
Kun je vergelijken met een Nederlands Verzet dat een NSB'er, werkend voor de nazi's, afmaakt.

Of levend verbranden zo'n goede methode is, kun je over van mening verschillen, maar de woede die in Irak moet heersen tegen de VSAmerikanen en hun vazalletjes, is goed voorstelbaar.

pi_149341213
Ik las dit gebeuren net op teletekst.

Dan zie je zo'n daad in een aantal woorden vermeld op een scherm.

Ik wil me er niet verder in verdiepen , er meer van weten.

Bij mij heeft het teweeggebracht dat ik uit walging mijn brein op slot gooi en er niet meer over na wil denken.

Dit soort lager dan lage ranzigheid , dit soort debiliteit , dit soort weerzinwekkend gedrag is funest voor een normaal stel hersenen.

Mij brein gaat het even op zwart , dat is beter zo.
pi_149341229
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:36 schreef brojo het volgende:

[..]

Levend villen of vierendelen komt vast ook nog wel...Hopelijk laten ze het overal zien, dan weten de niet-moslims wat ze te wachten staat als ze IS hun gang laten gaan. Prima. Er gaat vanzelf een keer een nuke op.
Whatever...
pi_149341241
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:38 schreef NotYou het volgende:

[..]

Met dit soort taal kun je het moslims eigenlijk ook niet aanrekenen wanneer ze het gevoel hebben gediscrimineerd te worden/angstig zijn over straat te gaan. :')

NotYou, val je uit je rol en ga je ineens genuanceerd lopen doen?

pi_149341270
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

NotYou, val je uit je rol en ga je ineens genuanceerd lopen doen?
Denk eerder dat je inschatting van "mijn rol" niet juist geweest is.
Je suis Charlie Sheen
pi_149341291
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kun je vergelijken met een Nederlands Verzet dat een NSB'er, werkend voor de nazi's, afmaakt.

Nee.

Ik ga er verder ook geen woorden aan vuil maken.
pi_149341338
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:38 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Levend villen of vierendelen komt vast ook nog wel...Hopelijk laten ze het overal zien, dan weten de niet-moslims wat ze te wachten staat als ze IS hun gang laten gaan. Prima. Er gaat vanzelf een keer een nuke op.
Ze moeten nog heel veel verder gaan dan dat voor er een kernmacht besluit dat een totaal einde beter is.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 21:43:01 #100
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149341365
quote:

[..]

Of levend verbranden zo'n goede methode is, kun je over van mening verschillen, maar de woede die in Irak moet heersen tegen de VSAmerikanen en hun vazalletjes, is goed voorstelbaar.
Uiteindelijk zullen ze de grote verliezer zijn, de slagkracht van het Iraakse leger kan onbeperkt worden opgevoerd door de VS en Iran.
Say what?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 21:43:48 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_149341391
quote:

[..]

Dat gebeurde meestal ook op een achterbakse manier, in strijd met het oorlogsrecht.
The End Times are wild
pi_149341447
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:38 schreef DrMabuse het volgende:
Ik las dit gebeuren net op teletekst.

Bij mij heeft het teweeggebracht dat ik uit walging mijn brein op slot gooi en er niet meer over na wil denken.

Dit soort lager dan lage ranzigheid , dit soort debiliteit , dit soort weerzinwekkend gedrag is funest voor een normaal stel hersenen.

Mij brein gaat het even op zwart , dat is beter zo.

pi_149341458
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ze moeten nog heel veel verder gaan dan dat voor er een kernmacht besluit dat een totaal einde beter is.
Complete anarchie is dichterbij dan je denkt. Vroeg of laat gaan ze Israel uitdagen, of Iran grijpt (ironisch genoeg) echt in. Of het IS blok breidt zich uit richting de kaukasus en meneer poetin gaat er met gestrekt been in.

Een nuke zullen ze niet zomaar gebruiken. Maar de regio is instabiel en dat was hij al. Ook pakistan heeft kernbommen en daar lopen heel veel gekkies rond. IS lijkt me in staat dergelijke wapens gewoon te gebruiken, als ze die te pakken krijgen. En als er een begint....
Whatever...
pi_149341492
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat gebeurde meestal ook op een achterbakse manier, in strijd met het oorlogsrecht.
Maar begrijpelijk was het wel, of niet?

Als jouw gezinnetje naar Allah gebombardeerd is, snap ik de boosheid op de VSAmerikanen (dan wel "het Westen" of, zoals moslimleiders graag zeggen "de j/Joden") wel, jij ook?

pi_149341493
Net het filmpje gekeken.. Ehm, dat was niet echt verstandig :s.

Religie :r !
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 3 februari 2015 @ 21:48:13 #106
236046 NotYou
tigerblood
pi_149341540
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar begrijpelijk was het wel, of niet?

Als jouw gezinnetje naar Allah gebombardeerd is, snap ik de boosheid op de VSAmerikanen (dan wel "het Westen" of, zoals moslimleiders graag zeggen "de j/Joden") wel, jij ook?
Om dit dan weer even te nuanceren: begrijp je ook de moordlust wanneer een vrouwelijk familielid seksueel iets doet wat jou niet bevalt? En de bloeddorst wanneer de profeet of islam beledigd wordt?
Je suis Charlie Sheen
pi_149341595
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:48 schreef NotYou het volgende:

[..]

Om dit dan weer even te nuanceren: begrijp je ook de moordlust wanneer een vrouwelijk familielid seksueel iets doet wat jou niet bevalt? En de bloeddorst wanneer de profeet of islam beledigd wordt?
Nee. In beide gevallen.

pi_149341621
Zouden die beesten van IS nou echt denken dat Allah het wel oké vindt wat zij allemaal uitvreten? 8)7
  dinsdag 3 februari 2015 @ 21:51:18 #109
224960 highender
Travellin' Light
pi_149341638
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:46 schreef venomsnake het volgende:

Ik ook, dat filmpje stimuleert de onderbuikgevoelens inderdaad :r .
  dinsdag 3 februari 2015 @ 21:51:42 #110
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_149341651
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:50 schreef Pleun2011 het volgende:
Zouden die beesten van IS nou echt denken dat Allah het wel oké vindt wat zij allemaal uitvreten? 8)7
Ja. en die machthebbers maar lachen om dat domme volk
RED ONS HENNIEGOD
  dinsdag 3 februari 2015 @ 21:51:44 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_149341653
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:48 schreef NotYou het volgende:

[..]

Er zit nogal een groot verschil tussen uit blinde woede iemand doodmeppen die net je familielid iets heeft aangedaan en willens en wetens in alle rust een piloot levend verbranden. Het eerste is gewoon een daad uit emotie, het tweede is overwogen geweest.
The End Times are wild
pi_149341655
quote:
Ze vinden zichzelf ongelofelijk heilig bezig inderdaad.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 21:52:33 #113
236046 NotYou
tigerblood
pi_149341688
quote:
Dit was ongeveer zo letterlijk als het maar kan een "oog om oog"je, dus ik denk het eigenlijk wel, ja. Zeker wat dit betreft. :')
Je suis Charlie Sheen
  dinsdag 3 februari 2015 @ 21:55:36 #114
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149341790
quote:
Ze zullen ongetwijfeld iets over heksen ofzo gevonden hebben in dat boekje van ze.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 21:57:55 #115
236046 NotYou
tigerblood
pi_149341901
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er zit nogal een groot verschil tussen uit blinde woede iemand doodmeppen die net je familielid iets heeft aangedaan en willens en wetens in alle rust een piloot levend verbranden. Het eerste is gewoon een daad uit emotie, het tweede is overwogen geweest.
Nee, hier doen ze het eigen vrouwelijke familielid iets aan (wegens geschonden eer) en daar kan best enige tijd overheen gaan.

Relatief recentelijk, voor de burgeroorlog natuurlijk, is er in Syrie onder druk van mensenrechtenactivisten nog een wet afgeschaft die mannelijke familieleden in dergelijke gevallen geheel uitsloot van vervolging. (De straf hierop ging in de nieuwe wet naar twee jaar, wat deze imo nog steeds faciliterend maakt. :') )

[ Bericht 0% gewijzigd door NotYou op 03-02-2015 22:05:53 ]
Je suis Charlie Sheen
pi_149342076
Maar hebben ze dat kooitje nou speciaal hiervoor in elkaar zitten lassen?
pi_149342132
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:02 schreef Mr.Ping het volgende:
Nee was per post verzonden
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 3 februari 2015 @ 22:06:19 #118
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_149342188
Link naar waar nog wel het filmpje het doet? Mag ook via pm/dm
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:07:29 #119
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_149342237
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:06 schreef Paul het volgende:
Link naar waar nog wel het filmpje het doet? Mag ook via pm/dm
Zometeen kun je niet meer slapen, dude :o
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_149342241
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:02 schreef Mr.Ping het volgende:
Dat is boeiend omdat? 8)7
pi_149342257
6 terreurverdachten die in Jordanie vast zitten worden vanavond nog opgehangen

telegraaf
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 3 februari 2015 @ 22:08:45 #122
80791 crew  Paul
pi_149342284
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:07 schreef Falco het volgende:

[..]

Zometeen kun je niet meer slapen, dude :o
Is het zo eng ;(
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 3 februari 2015 @ 22:09:09 #123
80791 crew  Paul
pi_149342302
Jongens, is het zo eng dat filmpje dat ik niet kan slapen ;( ?
pi_149342315
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:08 schreef Paul het volgende:

[..]

Is het zo eng ;(
Ik vind het wel meevallen, het is verschrikkelijk, maar heb al genoeg verschrikkelijks gezien op internet.
pi_149342336
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:38 schreef NotYou het volgende:

[..]

Wat een vreemde reactie.
pi_149342337
Die smeltende neus blijf ik nog wel onthouden :r
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 3 februari 2015 @ 22:10:47 #127
80791 crew  Paul
pi_149342384
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:09 schreef Vijf_voor het volgende:
:'( NU DURF IK NIET MEER TE KIJKEN
pi_149342388
quote:
En de hele verstijving. Ze zijn blijkbaar trots op hun martelmethodes.
pi_149342421
quote:
8s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:07 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat is boeiend omdat? 8)7
Nou kost toch een hoop tijd en moeite.
pi_149342428
quote:
WTF. Wil ik dat filmpje wel zien?
pi_149342432
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:07 schreef arjan1112 het volgende:
6 terreurverdachten die in Jordanie vast zitten worden vanavond nog opgehangen

telegraaf
Morgenochtend pas, Henk.
pi_149342434
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:09 schreef Paul het volgende:
Jongens, is het zo eng dat filmpje dat ik niet kan slapen ;( ?
Ja, waarschijnlijk wel, als je deze vraag al moet stellen.
pi_149342450
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:10 schreef Paul het volgende:

[..]

:'( NU DURF IK NIET MEER TE KIJKEN
http://www.dumpert.nl/med(...)az_al_kassasbeh.html
pi_149342455
Ik heb het idee dat je hele zenuwstelsel uitvalt, het zal in het begin ontzettend pijnlijk zijn. Je ziet hem in het begin wapperen met zijn handen.
pi_149342469
quote:
Dat was wel ranzig idd :')
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_149342499
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:11 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Nou kost toch een hoop tijd en moeite.
ISIS heeft meer mensen dan alleen die mannen die je in het filmpje zag.
pi_149342534
quote:
Was het Michel Jackson?
pi_149342567
Filmpje is niet eens meer ergens te vinden ;( iemand een dm?
pi_149342590
Ik denk ook niet dat IS een blijvertje is. Ze hebben ruzie met alle landen en partijen om hen heen.

Turkije, Saudi-Arabië hebben IS in het begin gesteund, dat zijn nu ook geen vrienden meer. Het probleem is dat ze wel aanhang hebben in arme gebieden. Daar zullen ze stand kunnen houden.

Voor de gemiddelde Syriër is dit niet zo belangrijk. Het is gruwelijk, maar iedereen kent daar mensen die omgekomen zijn door de oorlog. Een piloot of westerse journalist, dat is voor hun natuurlijk niet echt belangrijk.
pi_149342603
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:14 schreef admiraal_anaal het volgende:
Filmpje is niet eens meer ergens te vinden ;( iemand een dm?
dumpert, hierboven gepost.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 3 februari 2015 @ 22:16:30 #141
80791 crew  Paul
pi_149342651
Hij viel me mee :@
pi_149342653
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]

dumpert, hierboven gepost.
Bestaat niet meer zegt ie
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 3 februari 2015 @ 22:17:14 #143
80791 crew  Paul
pi_149342692
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:16 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Op dumpert staat het nog gewoon hoor
pi_149342698
quote:

[..]

liveleak proberen?
  Miss 200.000.000! dinsdag 3 februari 2015 @ 22:17:33 #145
367000 roos94
pi_149342710
Zieke shit.
pi_149342784
liveleak staat ie niet meer op, maar ik ben echt zwaar misselijk geworden na het zien van dat filmpje. Zonder geluid, dat kon ik me wel in mijn hoofd voorstellen.
pi_149342812
quote:

[..]

NSFW knopje aanzetten. Op dumpert dus.
  Miss 200.000.000! dinsdag 3 februari 2015 @ 22:21:13 #149
367000 roos94
pi_149342911
Waarom kijken jullie naar die zieke filmpjes? De woorden zeggen genoeg toch
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:21:14 #150
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_149342912
quote:
Boeit ze weinig. De leider van IS zegt sowieso dat iedereen hem moet vereeren dus die heeft sowieso schijt aan allah, en het voetvolk zijn gewoon kansloze lui die denken ergens bij te horen als ze met IS meevechten. Tot ze ergens in een greppel liggen dood te bloeden en denken, hmm misschien was dit toch niet zo'n slim idee.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:22:53 #151
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149342994
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:21 schreef roos94 het volgende:
Omdat ze wel kek zijn gemaakt, veel special effects enz.
Say what?
pi_149343048
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:45 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Complete anarchie is dichterbij dan je denkt. Vroeg of laat gaan ze Israel uitdagen, of Iran grijpt (ironisch genoeg) echt in. Of het IS blok breidt zich uit richting de kaukasus en meneer poetin gaat er met gestrekt been in.

Dat zou wel eens een goede analyse kunnen zijn.
VS wil nu geen gebruik maken van IRAN maar als het alternatief is dat ze zelf troepen moeten
gaan sturen konden ze wel eens een oogje dichtknijpen als IRAN "los gaat"

Militair gezien moet IRAN toch sterk genoeg zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_149343113
quote:
Ik kijk niet.. heb nog niet 1 filmpje van IS gezien
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:27:09 #154
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149343189
quote:
Nog een generatie verder en je kunt alles live meemaken. Daarom word alles steeds extremer en gaat het mensen steeds minder doen. Zie ook maar eens al die reality tv. Vaak te bizar
Wat een wereld.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:27:52 #155
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149343212
Vond het al vreemd dat ze niks meer lieten horen nadat Jordanië aangaf wel te willen onderhandelen. Temeer bewijs dat IS als los zand aan elkaar hangt, met een groot aantal warlords die leiding geven aan evenzoveel groepjes.

Hier zit geen plan meer achter.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:29:40 #156
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149343275
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:27 schreef Twiitch het volgende:
Vond het al vreemd dat ze niks meer lieten horen nadat Jordanië aangaf wel te willen onderhandelen. Temeer bewijs dat IS als los zand aan elkaar hangt, met een groot aantal warlords die leiding geven aan evenzoveel groepjes.

Hun plan is al min of meer verwezenlijkt, een kalifaat maken. Alleen dreigt hun reeds verwezenlijkte droom weer vernietigd te worden. _O-
Say what?
pi_149343302
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:27 schreef Twiitch het volgende:

Voordat de onderhandelingen begonnen was de piloot al vermoord, filmpje is een maand oud.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:31:33 #158
168739 Red_85
'echt wel'
pi_149343353
Hoe lang gaan we nog 'foei' zeggen voordat we er echt iets aan gaan doen?

barbaren bla bla bla bla..

Bommen, daar trekken ze zich eerder wat van aan. Verdelg dit ongedierte. Het is deze mooie planeet niet waard.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_149343373
Al nieuws over de Jordaanse tegenmaatregelen?
pi_149343398
Serieus? Hebben hier echt mensen gekeken naar dat filmpje?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:33:22 #161
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_149343420
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:32 schreef Webschip het volgende:
Iedereen behalve jij.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_149343423
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:31 schreef Red_85 het volgende:
Bommen, daar trekken ze zich eerder wat van aan. Verdelg dit ongedierte. Het is deze mooie planeet niet waard.
Welja, ga er lekker op massamoorden.

Vanachter je kompjoeterschermpje. :')

dinsdag 3 februari 2015 @ 22:33:55 #163
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149343444
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:32 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Al nieuws over de Jordaanse tegenmaatregelen?
Ze executeren een aantal terroristen vandaag of morgen, waaronder de zelfmoordterrorist die ISIS vrij wilde hebben. Verder is Mosul vanavond gebombardeerd door de coalitie, maar die operatie kon al gepland zijn.
Say what?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:34:17 #164
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_149343465
Bijzonder zieke video. Wat voor hersenafwijking moet je wel niet hebben om iemand zoiets aan te doen?

Het blijkt wel weer dat Is vol zit met de meest verdorven geesten op aarde en tot de laatste wortel uitgeroeid moet worden.

Iedereen die met ze sympatiseert (en dan vooral hier in Europa) heeft wmb ook hun recht verspeeld in deze samenleving te blijven leven. Zsm weg ermee.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:34:46 #165
168739 Red_85
'echt wel'
pi_149343485
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:46 schreef venomsnake het volgende:

Had ik het ook maar niet gedaan. Meest erge wat ik vind is dat hij nog zo lang bleef leven.

Hoe konden mensen hier naar kijken in de middeleeuwen als vrouwen op de brandstapel werden gegooid voor hekserij? Damn. Hoe kun je dit doen?

In het westen zijn we inmiddels 1000 jaar verder, hoe kunnen die islamieten dit nog uitvoeren?

[ Bericht 1% gewijzigd door Specularium op 03-02-2015 22:57:40 ]
1947-2016
pi_149343490
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:33 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Iedereen behalve jij.
Echt waar?

Dus jij hebt gekeken? :{
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:35:08 #167
168739 Red_85
'echt wel'
pi_149343504
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welja, ga er lekker op massamoorden.

Vanachter je kompjoeterschermpje. :')
is heb ik het over he, vriendje.
1947-2016
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:35:10 #168
168304 Mani89
pi_149343506
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:34 schreef Webschip het volgende:

[..]

Echt waar?

Dus jij hebt gekeken? :{
Ja, waarom niet?
pi_149343510
Ik heb ooit een filmpje gezien van een soldaat die onthoofd werd met z'n hoofd op een rots en een hoop kotsgeluiden. Kan iemand zich die herinneren en of is dit filmpje net zo erg want van die laatste heb ik een ernstig trauma opgelopen.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:36:40 #170
168739 Red_85
'echt wel'
pi_149343561
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:34 schreef VeX- het volgende:
Bijzonder zieke video. Wat voor hersenafwijking moet je wel niet hebben om iemand zoiets aan te doen?

Het blijkt wel weer dat Is vol zit met de meest verdorven geesten op aarde en tot de laatste wortel uitgeroeid moet worden.

Iedereen die met ze sympatiseert (en dan vooral hier in Europa) heeft wmb ook hun recht verspeeld in deze samenleving te blijven leven.Zsm weg ermee.
En aanhang inderdaad, mata
1947-2016
pi_149343569
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:35 schreef brojo het volgende:
Ik heb ooit een filmpje gezien van een soldaat die onthoofd werd met z'n hoofd op een rots en een hoop kotsgeluiden. Kan iemand zich die herinneren en of is dit filmpje net zo erg want van die laatste heb ik een ernstig trauma opgelopen.
Het is best heftig, zet de borrelnootjes maar even opzij.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:36:58 #172
168304 Mani89
pi_149343574
quote:
Hij staat te bidden, vliegt in de fik, springt heel even op en neer maar blijft daarna bijna sereen in een bidhouding staan voordat hij voorover knielt en verkoolt.
pi_149343602
quote:
Ja die is ook nog steeds trauma bij mij. Puberbrein verneukt door die horror. Maargoed deze komt wel in de buurt maar kan er beter mee omgaan dan vroeger.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  Forum Admin dinsdag 3 februari 2015 @ 22:37:40 #174
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_149343604
quote:
Russische soldaten die half onthoofd werden in Tsjetsjenië/Geörgie (weet niet meer precies welke)
. Inderdaad een van de goorste nasty ass filmpjes ever op internet. Daarom ga ik deze maar aan me voorbij laten gaan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_149343629
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:35 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ja, waarom niet?
Het lijkt me niet zo gezond om te kijken. :)
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:38:47 #176
168304 Mani89
pi_149343654
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:38 schreef Webschip het volgende:

[..]

Het lijkt me niet zo gezond om te kijken. :)
Ik heb alles al gezien op het internet, het doet me niks meer. Alleen dierenleed kan ik niet aanzien.
pi_149343672
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:38 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik heb alles al gezien op het internet, het doet me niks meer. Alleen dierenleed kan ik niet aanzien.
Dierenleed staat immers niet op het internet.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_149343680
Heb nu toch dat filmpje gekeken.

Wat is dit voor show? Het is fucking mooi gevideo-edit met snelle beelden, zoom-ins, slow motion.

Het ziet er zo enorm nep uit, niet normaal.

Alleen omdat er gezegd wordt dat het echt is, zou je het zo kunnen zien, van de beelden zelf zou je zeggen dat het een of ander reclamefilmpje is. :?

pi_149343698
Jezus, wat zijn die mensen ziek in hun hoofd..
Stukjes gezien, maar had ik beter niet kunnen doen. Het is net zo erg als je je voor kunt stellen..
En toch he, heeft dit invloed op je naar 'gewone' moslims kijkt. Ik woon in een nogal moslimrijke buurt en ik kan niet zeggen dat ik positiever naar ze ben gaan kijken. Moeilijk om dit totaal los te zien van de islam.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:39:51 #180
168304 Mani89
pi_149343699
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:39 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Dierenleed staat immers niet op het internet.
Ik bedoelde qua mensenonthoofdingen en aanverwante gore dingen. Dierenmishandeling vermijd ik als de pest.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:39:57 #181
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_149343705
quote:
Nee, kijk maar.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_149343812
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:31 schreef Red_85 het volgende:
Hoe lang gaan we nog 'foei' zeggen voordat we er echt iets aan gaan doen?

Bombarderen alleen is niet genoeg maar er is geen land dat staat te popelen om op de grond actie te ondernemen omdat ze bang zijn dat hun krijgsgevangenen hetzelfde lot ondergaat als die arme piloot. In die zin is de terreur van die varkens wel effectief..
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:43:17 #183
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149343829
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:39 schreef El_Matador het volgende:
Wat is dit voor show? Het is fucking mooi gevideo-edit met snelle beelden, zoom-ins, slow motion.
Ligt het lekker onder je steen opa? Dit kan tegenwoordig elke tiener met een laptop.
pi_149343846
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:32 schreef Webschip het volgende:
Ongetwijfeld, ik zie het nut er niet zo van in.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:44:05 #185
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_149343861
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:39 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik bedoelde qua mensenonthoofdingen en aanverwante gore dingen. Dierenmishandeling vermijd ik als de pest.
Al die mannelijke kuikens die de shredder in gaan.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:44:25 #186
168304 Mani89
pi_149343867
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:44 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Al die mannelijke kuikens die de shredder in gaan.
Je moeder!
pi_149343870
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:33 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Ze executeren een aantal terroristen vandaag of morgen, waaronder de zelfmoordterrorist die ISIS vrij wilde hebben. Verder is Mosul vanavond gebombardeerd door de coalitie, maar die operatie kon al gepland zijn.
mooi
pi_149343909
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Russische soldaten die half onthoofd werden in Tsjetsjenië/Geörgie (weet niet meer precies welke)
. Inderdaad een van de goorste nasty ass filmpjes ever op internet. Daarom ga ik deze maar aan me voorbij laten gaan.
Dagestan
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:46:03 #189
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_149343933
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dagestan Massacre ofzo? Dat filmpje heeft zo'n erge reputatie dat ik die echt niet durf te zien. En dat staat dan wel gewoon op Youtube. Logic. :')

Dit viel overigens wel mee. Maar ja, dan vergelijk ik het ook met een (andere) traumatische onthoofdingsvideo die iemand mij stuurde in mijn jeugd. Dat sloeg toen wel in.
pi_149343949
quote:
kijk deze dan maar niet :r :r
pi_149344021
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:46 schreef schoolstudent het volgende:

[..]

Dagestan Massacre ofzo? Dat filmpje heeft zo'n erge reputatie dat ik die echt niet durf te zien. En dat staat dan wel gewoon op Youtube. Logic. :')

YouTube weet ik niet maar LiveLeak sowieso..
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:53:55 #192
236046 NotYou
tigerblood
pi_149344248
quote:
Waarom uitgaan van de perceptie/interpretatie van een ander wanneer je ook zelf kunt interpreteren? Zeker bij bewezen onbetrouwbaarheid van zowel politiek als journalistiek.

NOS.nl:

quote:
Jordaanse IS-gijzelaar 'levend verbrand'
Vandaag, 17:57
Buitenland
AFP

Jordanië bevestigt dat Islamitische Staat de Jordaanse piloot die was gegijzeld, heeft gedood. De terreurgroep heeft een video verspreid waarop beelden te zien zijn van een gruwelijke executie; de piloot wordt in brand gestoken.

Op de video van 22 minuten is onder meer te zien dat de piloot langs de plekken wordt geleid die hij zou hebben gebombardeerd. De commentaarstem bij de film zegt onder meer dat de Jordaanse regering een "agent van de zionisten" is.

De video eindigt met beelden waarop de piloot in een kooi wordt gezet, in brand wordt gestoken en uiteindelijk volledig in brand staat en sterft. De authenticiteit van de video is niet bevestigd, maar volgens correspondent Sander van Hoorn lijkt dat het geval te zijn.
Koning Abdullah

Een familielid van de piloot zegt tegen persbureau Reuters dat de topman van het Jordaanse leger de boodschap heeft overgebracht dat IS de piloot heeft gedood.

De Jordaanse koning Abdullah was in de Verenigde Staten toen het nieuwe bekend werd. Hij breekt zijn bezoek af om terug te keren naar zijn land.

Een woordvoerder van het Jordaanse leger zegt overigens dat de piloot al op 3 januari is gedood. Waar hij dat op baseert, is onduidelijk.
AD.nl:

quote:
IS verbrandt Jordaanse piloot levend

update Ondanks onderhandelingen over de mogelijke vrijlating van straaljagerpiloot Moaz al-Kasasbeh, heeft terreurorganisatie Islamitische Staat de Jordaniër al op 3 januari van dit jaar vermoord. Beelden van de gruwelijke executie - hij werd levend in brand gestoken - bracht IS dinsdag naar buiten. De Jordaanse overheid bevestigde vandaag de dood van de gevechtsvlieger.

#IS burns Jordanian pilot Moath al-Kasasba pic.twitter.com/tEqp3B68Xb
— Zaid Benjamin (@zaidbenjamin) Tue Feb 03 00:00:00 MET 2015

Anwar al-Tarawneh, de vrouw van straaljagerpiloot Moaz al-Kasasbeh, vandaag tijdens een anti-IS-betoging in Amman © ap.

Op internet circuleren foto's die afkomstig zouden zijn uit de video. Daarop is te zien hoe de F16-piloot in een kooi wordt gezet, in brand wordt gestoken en uiteindelijk volledig in brand staat. Al-Kasasbeh werd in december gevangen genomen door IS, toen zijn straaljager neerstortte bij de Syrische stad Raqqa. Hij vloog boven de hoofdstad van het IS-kalifaat om daar bommen te werpen.
Telegraaf.nl:

quote:
di 03 feb 2015, 17:49
'IS verbrandt Jordaanse piloot levend'
RAQQA -

Ondanks onderhandelingen over de mogelijke vrijlating van straaljagerpiloot Moaz al-Kasasbeh, heeft terreurorganisatie Islamitische Staat de Jordaniër al op 3 januari van dit jaar vermoord. Beelden van de gruwelijke executie - hij werd levend in brand gestoken - bracht IS dinsdag naar buiten. De Jordaanse overheid bevestigde dinsdag de dood van de gevechtsvlieger.

Op internet circuleren foto's die afkomstig zouden zijn uit de video. Daarop is te zien hoe de F16-piloot in een kooi wordt gezet, in brand wordt gestoken en uiteindelijk volledig in brand staat. Al-Kasasbeh werd in december gevangen genomen door IS, toen zijn straaljager neerstortte bij de Syrische stad Raqqa. Hij vloog boven de hoofdstad van het IS-kalifaat om daar bommen te werpen.

Jordanië maakt net als onder meer Nederland deel uit van een internationale coalitie die IS bombardeert. Amman onderhandelde de afgelopen tijd met de terreurorganisatie over een mogelijke gevangenenruil. De piloot zou vrij moeten komen in ruil voor vrijlating van de terroriste Sajida al-Rishawi uit de dodencel. In eerste instantie was Japan ook betrokken bij de onderhandelingen, aangezien IS ook twee Japanners gijzelde. IS onthoofdde de beide gevangenen echter.
Barbaars

Jordanië zal in reactie op de moord zes wegens terreur veroordeelde personen executeren, onder wie ook al-Rishawi, meldden bronnen binnen de Jordaanse overheid. De Jordaanse strijdkrachten hebben gepaste wraak aangekondigd. „Het bloed van de martelaar zal niet vergeefs gevloeid hebben en onze wraak zal de omvang van de pijn hebben die alle Jordaniërs is toegebracht”, aldus het leger. Dat meldde ook alles te hebben geprobeerd om de piloot te bevrijden.

Internationaal is er met afschuw gereageerd op de „barbaarse” moord. Minister Jeanine Hennis-Plasschaert van Defensie noemt het een nieuwe „afgrijselijke bevestiging van de extreme gruwelpraktijken waartoe ISIS in staat is. De internationale gemeenschap is opgestaan om deze barbaren een halt toe te roepen. En zal dit blijven doen. Het is zaak om koers te houden. De barbarij mag niet overwinnen.”
volkskrant.nl:

quote:
Jordanië was bereid Rishawi te ruilen voor hun piloot, maar eiste eerst een teken van leven. Daarop heeft IS niet meer gereageerd. Gisteren zette een twitteraccount gelinkt aan de groep - en vaker door IS gebruikt voor propaganda-doeleinden, meldt de BBC - de video van Kasasbeh's ogenschijnlijke dood online.

Waar bij eerder onthoofdingsvideo's het scherm op zwart ging als de beul begon met snijden, is het lijden van Kasasbeh nu uitvoerig in beeld gebracht. De professionele montage van 22 minuten is voorzien van geluidseffecten zoals een oplopende hartslag en knisperende vlammen.

De video eindigt met de foto's, namen, woonplaatsen en soms Facebookpagina's van andere Jordaanse gevechtspiloten. IS belooft '100 gouden dinar' aan iedereen die 'zijn religie steunt en een kruisvaarderspiloot doodt'.
Waar zie jij hier iets over de beelden van het slachtoffer van de bombardementen dat uit het puin wordt gehaald? Of van de berg puin die na verbranding over het brandende lichaam van de piloot wordt uitgestort, over de bulldozer die vervolgens over de kooi en het puin heenrijdt?

De lezer zou toch eens gaan begrijpen dat dit als "oog om oog" bedoeld was. De kooi de beulen voor hun slachtoffer net zo onbereikbaar maakte als hijzelf eerder in zijn bommenwerpende vliegtuig voor de mensen op de grond was. 8)7

Ik vermoed sterk dat dit niet slechts belabberde journalistiek is maar beleid of een strategie vanuit de overheid en een ondenkbaar achterlijke at that. Juist het gebrek aan een goed verhaal in het westen, o.a. over de drone strikes in moslimlanden voedt de onvrede/de woede onder een bepaald deel van de bevolking.

Dit zo opzichtig onvolledig/verdraaid weergeven zal het wantrouwen en de boosheid enkel doen toenemen.

TLDR: wij worden bestuurd door achterlijken en hieraan meewerkende journalisten zouden zich moeten schamen.

[ Bericht 0% gewijzigd door NotYou op 03-02-2015 23:16:32 ]
Je suis Charlie Sheen
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:56:10 #193
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_149344348
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:53 schreef NotYou het volgende:

[..]

Waarom uitgaan van de perceptie/interpretatie van een ander wanneer je ook zelf kunt interpreteren? Zeker bij bewezen onbetrouwbaarheid van zowel politiek als journalistiek.

NOS.nl:

[..]

AD.nl:

[..]

Telegraaf.nl:

[..]

volkskrant.nl:

[..]

Waar zie jij hier iets over de beelden van het slachtoffer van de bombardementen dat uit het pijn wordt gehaald? Of van de berg puin die na verbranding over het brandende lichaam van de piloot wordt uitgestort, over de bulldozer die vervolgens over de kooi en het puin heenrijdt?

De lezer zou toch eens gaan begrijpen dat dit als "oog om oog" bedoeld was. De kooi de beulen voor hun slachtoffer net zo onbereikbaar maakte als hijzelf eerder in zijn bommenwerpende vliegtuig voor de mensen op de grond was. 8)7

Ik vermoed sterk dat dit niet slechts belabberde journalistiek is maar beleid of een strategie vanuit de overheid en een ondenkbaar achterlijke at that. Juist het gebrek aan een goed verhaal in het westen, o.a. over de drone strikes in moslimlanden voeden de onvrede en de woede.

Dit zo opzichtig onvolledig/verdraaid weergeven zal het wantrouwen en de boosheid enkel voeden.

TLDR: wij worden bestuurd door achterlijken en hieraan meewerkende journalisten zouden zich moeten schamen.
Goede post, maar veel te genuanceerd voor Fok!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:57:08 #194
426473 .Exe
And Justice for All
pi_149344390
quote:

Alleen omdat er gezegd wordt dat het echt is, zou je het zo kunnen zien, van de beelden zelf zou je zeggen dat het een of ander reclamefilmpje is. :?
Tis eigenlijk net een spaghetti-western. Alleen als het je familie zou betreffen... :|W
pi_149344422
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:43 schreef Tem het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, ik zie het nut er niet zo van in.
Nieuwsgierigheid die velen misschien niet kunnen weerstaan. Denk ik. Vrees ik.
pi_149344423
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:57 schreef .Exe het volgende:

[..]

Tis eigenlijk net een spaghetti-western. :|W
Ja, daar doet het wel een beetje aan denken.

pi_149344453
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:57 schreef Webschip het volgende:

[..]

Nieuwsgierigheid die velen misschien niet kunnen weerstaan. Denk ik. Vrees ik.
Kijk het filmpje en zie dat het meer een reclame commercial is dan dat er werkelijk iemand wordt verbrand. ;)

dinsdag 3 februari 2015 @ 23:00:00 #198
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:00:06 #199
426473 .Exe
And Justice for All
pi_149344510
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, daar doet het wel een beetje aan denken.
Ook met die lange aftiteling ;)
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:00:48 #200
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_149344537
quote:

[..]

NOS.nl:

[..]

AD.nl:

[..]

Telegraaf.nl:

[..]

volkskrant.nl:

[..]

Waar zie jij hier iets over de beelden van het slachtoffer van de bombardementen dat uit het puin wordt gehaald? Of van de berg puin die na verbranding over het brandende lichaam van de piloot wordt uitgestort, over de bulldozer die vervolgens over de kooi en het puin heenrijdt?

Ik vermoed sterk dat dit niet slechts belabberde journalistiek is maar beleid of een strategie vanuit de overheid en een ondenkbaar achterlijke at that. Juist het gebrek aan een goed verhaal in het westen, o.a. over de drone strikes in moslimlanden voeden de onvrede/de woede onder een bepaald deel van de bevolking.

Dit zo opzichtig onvolledig/verdraaid weergeven zal het wantrouwen en de boosheid enkel doen toenemen.

Heerlijk hoe mensen in staat zijn om de meest gruwelijke misdaden te verdedigen puur "omdat de westerse media niet te vertrouwen is". :')

En kom maar op met je reactie over hoe "onwetend" ik ben.
pi_149344541
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is nep???

Gvd... :(
Als al die IS-video's zo zijn, snap ik niet dat weldenkende mensen daarin trappen, eerlijk gezegd. :{

dinsdag 3 februari 2015 @ 23:01:07 #202
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149344548
quote:

De films met Steven Seagal ook. Maar daar twijfel je toch ook niet aan?
Die Lebenslust bringt dich um.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:03:30 #203
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_149344616
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:00 schreef beantherio het volgende:

[..]

Heerlijk hoe mensen in staat zijn om de meest gruwelijke misdaden te verdedigen puur "omdat de westerse media niet te vertrouwen is". :')

Volgens mij bedoelt hij meer dat de media het hele verhaal moet vertellen en ook zou moeten toelichten hoe en waarom met tot dit soort daden komt. Niet om het daarom te vergoelijken, maar om het te kunnen duiden.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:04:58 #204
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149344661
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is nep???

Gvd... :(
Yup, het is nep.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_149344676
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:01 schreef Morendo het volgende:

[..]

De films met Steven Seagal ook. Maar daar twijfel je toch ook niet aan?
Die is bijkans nog geloofwaardiger dan dit.

dinsdag 3 februari 2015 @ 23:05:43 #206
236046 NotYou
tigerblood
pi_149344682
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:00 schreef beantherio het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat ik iets verdedig?

Ik ben - zoals ik volgens mij duidelijk genoeg stel - het oneens met de berichtgeving hierover. Ook wanneer je wel een volledig beeld schetst van de video kun je deze veroordelen. Waarom zou je, je eigen positie in godsnaam verzwakken door weg te laten/te verdraaien?
Je suis Charlie Sheen
pi_149344691
quote:

[..]

Ik vermoed sterk dat dit niet slechts belabberde journalistiek is maar beleid of een strategie vanuit de overheid en een ondenkbaar achterlijke at that. Juist het gebrek aan een goed verhaal in het westen, o.a. over de drone strikes in moslimlanden voeden de onvrede/de woede onder een bepaald deel van de bevolking.

Och je hangt de complottheorie aan dat alle journalisten op de loonlijst van de overheid staan, een soort spreekbuizen van :)

Omdat het nieuws tegenwoordig snel online moet zijn dit soort eerste berichten vaak kort en niet altijd volledig, meer een soort uitgebreide TWEET

In de betere kranten komen dit soort zaken vaak veel beter aan bod maar dan morgen of donderdag
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_149344721
quote:
19s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kijk het filmpje en zie dat het meer een reclame commercial is dan dat er werkelijk iemand wordt verbrand. ;)
Wat is er in godsnaam nep aan een persoon die levend in de fik wordt gestoken? Het is nou niet zo dat deze vorm van moorden vreemd is voor de mensheid. Ja de maker heeft een goed gevoel voor drama gezien de edits, maar als jij dat echt ontkent dan ben je echt een sick fuck.

Nep zegt die :') . Als er in de film een groen marsmannetje met puntoren en een cape zou zitten die een straal uitvoert die eruit ziet als een wokkel dan zou het nep zijn. Hier is niets nep aan. Behalve jouw getroll.
pi_149344725
@ Aantal posts terug over den Nederlandsche Media

Bijna al het nieuws dat wij lezen/zien is afgeleid van de bekende nieuwsverzieningen ANP, Reuters enz. Vooral bij de situaties in Libië en Egypte ben ik erachter gekomen dat deze gewoon staatspropaganda verspreiden maar dan in een jasje van 'we brengen het neutraal'. In tegenstelling tot propaganda zoals we dat kennen in het midden-oosten en Rusland zijn leugens hier niet aan de orde maar vooral het verdraaien van feiten, het tactisch groter/kleiner maken van bepaald nieuws en in enkele gevallen ook het weglaten van essentiële feiten, hierdoor kijk ik tegenwoordig ook veel liever op Fok, Youtube en Twitter om zo tot mijn eigen conclusies/mening te komen i.p.v. dat hun deze al voor je maken.
GGGG
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:07:20 #210
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149344728
quote:

[..]

NOS.nl:

[..]

AD.nl:

[..]

Telegraaf.nl:

[..]

volkskrant.nl:

[..]

Deze vlieger gaat niet op, er komen bijna dagelijks berichten voorbij afkomstig van het 'Syrian Observatory For Human Rights' over diverse aanvallen. De mainstream media (ANP) pikt de berichten met het hoogste dodental er uit, anders is het niet te doen. En beelden daarvan zijn er genoeg te vinden.
Say what?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:07:25 #211
236046 NotYou
tigerblood
pi_149344731
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:05 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Och je hangt de complottheorie aan dat alle journalisten op de loonlijst van de overheid staan, een soort spreekbuizen van :)

Omdat het nieuws tegenwoordig snel online moet zijn dit soort eerste berichten vaak kort en niet altijd volledig, meer een soort uitgebreide TWEET

In de betere kranten komen dit soort zaken vaak veel beter aan bod maar dan morgen of donderdag
Alle kranten? Ook allemaal toevallig selectief weergeven op dezelfde wijze? Hoeveel tijd kost het nou om twee zinnetjes over het puin en de bulldozer te typen? Mij niet zo heel erg veel hoor..
Je suis Charlie Sheen
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:08:11 #212
104871 remlof
Europees federalist
pi_149344753
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:35 schreef NotYou het volgende:

[..]

Leer lezen man, dat is helemaal niet wat ik schrijf. :') |:( 8)7

[..]

Dat is wat je normaal wel schrijft in je haatzaaiende posts op dit forum. Het lijkt me dus sterk dat je intentie hier anders was.
pi_149344758
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:07 schreef LouisLitt het volgende:

[..]

Wat is er in godsnaam nep aan een persoon die levend in de fik wordt gestoken? Het is nou niet zo dat deze vorm van moorden vreemd is voor de mensheid. Ja de maker heeft een goed gevoel voor drama gezien de edits, maar als jij dat echt ontkent dan ben je echt een sick fuck.
Geen "sick fuck". Gewoon nuchter observatievermogen, waarover jij ook beschikt, als het goed is.

quote:
Nep zegt die :') . Als er in de film een groen marsmannetje met puntoren en een cape zou zitten die een straal uitvoert die eruit ziet als een wokkel dan zou het nep zijn. Hier is niets nep aan. Behalve jouw getroll.
Stroman en schelden, heb je ook inhoud, Louis?

dinsdag 3 februari 2015 @ 23:08:37 #214
236046 NotYou
tigerblood
pi_149344766
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is wat je normaal wel schrijft in je haatzaaiende posts op dit forum. Het lijkt me dus sterk dat je intentie hier anders was.
Onzin. Lees ook die nog maar eens terug. :') |:(
Je suis Charlie Sheen
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:09:29 #215
104871 remlof
Europees federalist
pi_149344781
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:08 schreef NotYou het volgende:

[..]

Onzin. Lees ook die nog maar eens terug. :') |:(
Heb ik net gedaan voor de zekerheid: http://forum.fok.nl/user/history/236046
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:10:06 #216
236046 NotYou
tigerblood
pi_149344797
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Heb ik net gedaan voor de zekerheid: http://forum.fok.nl/user/history/236046
Dan kun je me nu vast een concreet voorbeeld geven.
Je suis Charlie Sheen
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:10:59 #217
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149344824
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Geen "sick fuck". Gewoon nuchter observatievermogen, waarover jij ook beschikt, als het goed is.

[..]

On a more serious note: het zal wel echt gebeurt zijn, het lijkt me niet dat de staat Jordanië en die vent in het complot zitten.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:11:06 #218
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149344830
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als al die IS-video's zo zijn, snap ik niet dat weldenkende mensen daarin trappen, eerlijk gezegd. :{
Zit ik me weer boos te maken om niks... Stomme ISIS!!11! einz :(
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:12:22 #219
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149344854
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:07 schreef einszweiachtung het volgende:
@ Aantal posts terug over den Nederlandsche Media

Bijna al het nieuws dat wij lezen/zien is afgeleid van de bekende nieuwsverzieningen ANP, Reuters enz. Vooral bij de situaties in Libië en Egypte ben ik erachter gekomen dat deze gewoon staatspropaganda verspreiden maar dan in een jasje van 'we brengen het neutraal'. In tegenstelling tot propaganda zoals we dat kennen in het midden-oosten en Rusland zijn leugens hier niet aan de orde maar vooral het verdraaien van feiten, het tactisch groter/kleiner maken van bepaald nieuws en in enkele gevallen ook het weglaten van essentiële feiten, hierdoor kijk ik tegenwoordig ook veel liever op Fok, Youtube en Twitter om zo tot mijn eigen conclusies/mening te komen i.p.v. dat hun deze al voor je maken.
Als je echt dingen over bepaalde gebieden wil weten kan je beter lokale nieuwsbronnen raadplegen. De mainstream media maakt altijd een selectie van de belangrijkste dingen, simpelweg omdat je anders overspoeld wordt met shit.
Say what?
pi_149344859
quote:

[..]

NOS.nl:

[..]

AD.nl:

[..]

Telegraaf.nl:

[..]

volkskrant.nl:

[..]

Dat oog om oog zit er duidelijk in. Alhoewel ik het geen echt oog om oog vind, maar dat terzijde, duidelijk is wel dat zij het zo zien, vergelding.

Ze vergeten alleen dat die bommenwerpers er zijn omdat ze zelf hele dorpen afslachten.
Whatever...
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:12:33 #221
168304 Mani89
pi_149344862
quote:

[..]

Ah gelukkig hij leeft nog, kan ik ook weer rustig slapen.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:12:39 #222
104871 remlof
Europees federalist
pi_149344866
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:10 schreef NotYou het volgende:

[..]

Dan kun je me nu vast een concreet voorbeeld geven.
Die zijn er te over maar daar zal ik dit topic niet mee vervuilen. Verder in dm dan maar.
pi_149344884
rConflictNews twitterde op dinsdag 03-02-2015 om 23:06:12 According to reports there are clashes west of #Raqqa between #ISIS and a few Jordanian IS fighters who defected - @arabthomness reageer retweet
pi_149344891
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:10 schreef Morendo het volgende:

[..]

On a more serious note: het zal wel echt gebeurt zijn, het lijkt me niet dat de staat Jordanië en die vent in het complot zitten.
Dat is nogal een aanname.
Omdat jij denkt dat er geen complot kan zijn, moet het wel echt zijn? Non sequitur.

Daarbij: wie weet denkt Jordanie ook wel dat het echt is, weet jij veel.

dinsdag 3 februari 2015 @ 23:13:58 #225
168304 Mani89
pi_149344914
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:13 schreef Houtenbeen het volgende:
rConflictNews twitterde op dinsdag 03-02-2015 om 23:06:12 According to reports there are clashes west of #Raqqa between #ISIS and a few Jordanian IS fighters who defected - @arabthomness reageer retweet
Dit klinkt dan weer als een broodje aap.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:15:28 #226
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149344950
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:13 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Zijn we wel gewend van @arabthomness
Say what?
pi_149344954
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:13 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Als @jvermeer3 het niet tweet is het niet waar
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:16:25 #228
168304 Mani89
pi_149344975
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:15 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Als @jvermeer3 het niet tweet is het niet waar
Gelukkig bestaat er nog objectieve berichtgeving uit dit oorlogsgebied, leve Johannes.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:16:56 #229
168304 Mani89
pi_149344991
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is nogal een aanname.
Omdat jij denkt dat er geen complot kan zijn, moet het wel echt zijn? Non sequitur.

Ok man het is nep, het is een complot, marsmannetjes, vliegende schotels etc. punt gemaakt. Bedankt Hans.
pi_149344995
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Boos worden omdat ik je troll noem, maar ondertussen rollen er koppen van onschuldige mensen daar bij die koekwauzen en dat vindt jij de normaalste zaak van de wereld.
pi_149345040
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:17 schreef LouisLitt het volgende:

[..]

Boos worden omdat ik je troll noem, maar ondertussen rollen er koppen van onschuldige mensen daar bij die koekwauzen en dat vindt jij de normaalste zaak van de wereld.
Wederom een stroman, hoe krijg je het voor elkaar. :D

"vind jij" is trouwens zonder "t". Staat zo dom, dit.

dinsdag 3 februari 2015 @ 23:19:16 #232
168304 Mani89
pi_149345047
Ik ga samen met El_Matador kamperen voor het Bilderberg hotel om te kijken of we Jihadi John kunnen spotten.
pi_149345057
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:16 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ok man het is nep, het is een complot, marsmannetjes, vliegende schotels etc. punt gemaakt. Bedankt Hans.
De welbekende inhoud van Mani89, live in beeld.

Je zou voor IS moeten gaan werken man.

pi_149345082
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wederom een stroman, hoe krijg je het voor elkaar. :D

Kan mij echt geen drol schelen dit. Ga jij maar lekker verder met trollen. :')
pi_149345123
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:20 schreef LouisLitt het volgende:

[..]

Kan mij echt geen drol schelen dit. Ga jij maar lekker verder met trollen. :')
Voorlopig ben jij degene die trollt in dit topic, niet ik.

dinsdag 3 februari 2015 @ 23:22:13 #236
168304 Mani89
pi_149345131
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De welbekende inhoud van Mani89, live in beeld.

Je zou voor IS moeten gaan werken man.
Dit forum is niet bedoeld voor jouw wereldvreemde complotpropaganda. Daar is een deurtje verder al speciaal voor jou een kamer voor ingericht.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:22:40 #237
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149345141
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:18 schreef El_Matador het volgende:

Door de bank genomen zijn er een flink zootje posts geplaatst die vwb dommigheid ruim boven een spelfout uit stijgen... :')
pi_149345153
Het kan best dat de piloot maand geleden is vermoord omdat de film is gemonteerd en dat kost wat tijd, zeker als je terugkijkt naar de tijdsduur van de aanslag van de Maastrichtse jongen en zijn afscheidvideo die op internet werd gegooid
pi_149345166
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:22 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Dit forum is niet bedoeld voor jouw wereldvreemde complotpropaganda. Daar is een deurtje verder al speciaal voor jou een kamer voor ingericht.
Het zou je nou es sieren als je de propaganda van de massamedia inziet, en daarvoor zit je in NWS prima.

Mij "wereldvreemd" noemen, lachwekkend.

dinsdag 3 februari 2015 @ 23:23:46 #240
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149345167
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:23 schreef Cubs het volgende:
Het kan best dat de piloot maand geleden is vermoord omdat de film is gemonteerd en dat kost wat tijd, zeker als je terugkijkt naar de tijdsduur van de aanslag van de Maastrichtse jongen en zijn afscheidvideo die op internet werd gegooid
Jordanië heeft dit al bevestigd, 3 januari.
Say what?
pi_149345200
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het zou je nou es sieren als je de propaganda van de massamedia inziet, en daarvoor zit je in NWS prima.

Mij "wereldvreemd" noemen, lachwekkend.
Ik vind hem er wel echt uitzien. Al vond ik de knielende pose en dan ineens de duik naar achter een beetje vreemd...
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:26:07 #242
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149345238
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:13 schreef El_Matador het volgende:

Het is inderdaad veel waarschijnlijker dat die knul nu, met een schone Arabische aan zijn zijde, biertje in de hand een beetje aan de vermaarde pokertoernooien van Al Raqqa meedoet. En dat Jordanië als wraak sancties neemt tegen IS kun je simpel verklaren uit het sadomasochisme dat zeer aantrekkelijk is voor islamitische fundamentalisten.
pi_149345273
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik vind hem er wel echt uitzien. Al vond ik de knielende pose en dan ineens de duik naar achter een beetje vreemd...
Die man is een meesteracteur/stuntman. Hij staat in de fik en legt rustig zijn handen om zijn hoofd en gaat zitten knielen.

Ik kan me wel eens herinneren ooit een filmpje gezien te hebben van iemand die echt in de fik stond, dan reageer je heul anders.

pi_149345294
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:26 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het is inderdaad veel waarschijnlijker dat die knul nu, met een schone Arabische aan zijn zijde, biertje in de hand een beetje aan de vermaarde pokertoernooien van Al Raqqa meedoet. En dat Jordanië als wraak sancties neemt tegen IS kun je simpel verklaren uit het sadomasochisme dat zeer aantrekkelijk is voor islamitische fundamentalisten.
Denk je dat stromannen helpen bij je argumentatie?

Je strooit er kwistig mee.

pi_149345295
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:23 schreef Cubs het volgende:
Het punt is niet zozeer dat ze het gedaan hebben, maar vooral dat de hele wereld weet dat ze hiertoe in staat zijn zonder een greintje medelijden. Onthoofden, levend in brand steken, stenigen, ophangen. :')
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:28:31 #246
168304 Mani89
pi_149345304
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die man is een meesteracteur/stuntman. Hij staat in de fik en legt rustig zijn handen om zijn hoofd en gaat zitten knielen.

Ik kan me wel eens herinneren ooit een filmpje gezien te hebben van iemand die echt in de fik stond, dan reageer je heul anders.
Zo hey jij hebt wel eens een filmpje van iemand anders gezien die in de fik stond en die reageerde heel anders!
pi_149345313
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:28 schreef LouisLitt het volgende:

[..]

Het punt is niet zozeer dat ze het gedaan hebben, maar vooral dat de hele wereld weet dat ze hiertoe in staat zijn zonder een greintje medelijden. Onthoofden, levend in brand steken, stenigen, ophangen. :')
Van flatgebouwen afgooien
KLB / Moslims die homo's van gebouwen gooien....
pi_149345320
Ik moet het filmpje niet zien. Ik relativeer het met de wetenschap dat heel wat mensen op even pijnlijke wijze sterven in auto-ongelukken, aardbevingen, bombardementen, hongersnoden... De plegers van deze verbranding zijn onmensen, maar ook zonder hen sterven heel wat mensen op gruwelijke wijze.
pi_149345333
quote:

[..]

Ja want er worden elke dag mensen levend in de fik gestoken. En iedereen reageert hetzelfde. :')
pi_149345339
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:28 schreef LouisLitt het volgende:

[..]

Oftewel, geheel volgens allahs (teab) wensen.
pi_149345341
quote:

[..]

Ja jij denkt dat het helemaal nep is. Ik weet het niet. Zou het eigenlijk nog een keer moeten kijken maar dat doe ik denk ik maar niet :P
pi_149345350
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:07 schreef NotYou het volgende:

[..]

Alle kranten? Ook allemaal toevallig selectief weergeven op dezelfde wijze? Hoeveel tijd kost het nou om twee zinnetjes over het puin en de bulldozer te typen? Mij niet zo heel erg veel hoor..
Ik vind die bulldozer ook niet veel toevoegen aan het bericht.
Die berichten (online) zijn vaak afgeleid van de ANP berichten.

Die gratis nieuwssites zoals NU.NL en de gratis berichten van NOS Telegraaf enz. zijn redelijk
oppervlakkig, neem je de betaalde kranten vind je echt veel genuanceerdere en diepgaande berichtgeving.
pi_149345399
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja jij denkt dat het helemaal nep is. Ik weet het niet. Zou het eigenlijk nog een keer moeten kijken maar dat doe ik denk ik maar niet :P
Het hele filmpje doet me echt niks, in de zin dat ik er niet van walg ofzo. En nee, ik ben niet het type dat op rotten.com naar allemaal van die shit gaat zitten kijken en echt niet afgestompt ofzo.

Het komt zo nep en reclame-achtig over dat ik me niet eens in het idee kan verplaatsen dat het wel echt zou zijn.

dinsdag 3 februari 2015 @ 23:32:29 #254
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149345412
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Denk je dat stromannen helpen bij je argumentatie?

Je strooit er kwistig mee.
Het is gebeurd of niet gebeurd. En uit alle omstandigheden valt af te leiden dat het gebeurd is.
pi_149345460
quote:
Is allemaal nep jonge.
pi_149345461
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Yasmin klinkt wel erg 'Midden-Oosten'; jij zult toch wel gewend zijn aan de nodige barbarij?
pi_149345476
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het hele filmpje doet me echt niks, in de zin dat ik er niet van walg ofzo. En nee, ik ben niet het type dat op rotten.com naar allemaal van die shit gaat zitten kijken en echt niet afgestompt ofzo.

Het komt zo nep en reclame-achtig over dat ik me niet eens in het idee kan verplaatsen dat het wel echt zou zijn.
Het komt als echt op mij over. Hoe zou dit een trucage moeten zijn? Een grote pop ofzo? En dat bij de eerdere beelden de vlammen erop getekend zijn (CGI)?

Jij ziet gewoon wat je wil zien.
pi_149345478
quote:

[..]

Dus op basis van een filmpje ben je deskundig op het gebied van verbranding?

Deze foto is gemaakt in Vietnam een monnik steekt zichzelf aan en blijft stoïcijns zitten
tot hij dood omvalt, is ook een film van.

Zo zie je, niet iedereen reageert hetzelfde.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:34:46 #259
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149345488
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:32 schreef El_Matador het volgende:

Dat zeggen, zeiden, mensen ook over de holocaust. De weduwe Rost Van Tonningen bijvoorbeeld.
pi_149345503
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:32 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het is gebeurd of niet gebeurd. En uit alle omstandigheden valt af te leiden dat het gebeurd is.
Wat is gebeurd of niet gebeurd?

Er zijn duizenden mogelijkheden over het lot van deze piloot (als die ook geen acteur is).

"alle omstandigheden"? Dat noem jij argumentatie om dit filmpje te onderbouwen?

Ik twijfel serieus aan de observatievermogens van iemand die:
- het filmpje ziet
- er walging bij voelt
- het als echt "ervaart"

Zegt verder niks over de rest van IS en de hele walgelijke situatie daar, maar als dit filmpje mij zou moeten overtuigen dat er daadwerkelijk mensen in de fik gestoken worden, slaagt het daar absoluut niet in.

pi_149345505
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:34 schreef LouisLitt het volgende:

[..]

Is allemaal nep jonge.
:?
pi_149345509
quote:

[..]

Zeg je dit soort dingen ook op straat, terwijl iedereen je kan zien?
pi_149345527
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:34 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat zeggen, zeiden, mensen ook over de holocaust. De weduwe Rost Van Tonningen bijvoorbeeld.
Walgelijke stroman, bij grote uitzondering zal ik de mods inschakelen voor dit soort dieptrieste posts.

dinsdag 3 februari 2015 @ 23:36:29 #264
236046 NotYou
tigerblood
pi_149345546
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:07 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Deze vlieger gaat niet op, er komen bijna dagelijks berichten voorbij afkomstig van het 'Syrian Observatory For Human Rights' over diverse aanvallen. De mainstream media (ANP) pikt de berichten met het hoogste dodental er uit, anders is het niet te doen. En beelden daarvan zijn er genoeg te vinden.
Ik zie de relevantie van je toevoeging niet echt. Dit zijn artikelen over precies deze video, de inhoud juist/volledig weergeven of ook maar treffend samenvatten was een kleine moeite geweest. De nieuwswaarde was al afdoende bevonden.
Je suis Charlie Sheen
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:37:41 #265
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149345573
quote:

[..]

Als dat je helpt bij je gemoedsrust...
pi_149345579
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:35 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

:?
Vraag maar aan Matador. De Amerikanen zijn de boeven. Lui van ISIS zijn gewoon een stel verklede Yankees.
pi_149345586
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:34 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Dus op basis van een filmpje ben je deskundig op het gebied van verbranding?

Deze foto is gemaakt in Vietnam een monnik steekt zichzelf aan en blijft stoïcijns zitten
tot hij dood omvalt, is ook een film van.

[ afbeelding ]

Zo zie je, niet iedereen reageert hetzelfde.
Waar presenteer ik mezelf als "deskundige"? Juist, nergens.
Dank voor de foto en verklaring. Betekent niet dat het filmpje daarmee echt is, maar het is een goed argument.

dinsdag 3 februari 2015 @ 23:38:17 #268
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149345610
Toen ik dat filmpje zag, leek het wel een trailer van een slechte Dolph Lundgren-film.

Het kwam op mij nogal nep over iig.
I feel kinda Locrian today
pi_149345633
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waar komt dat "stroman" nou weer vandaan?
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering

Al was dit meer een godwin
pi_149345634
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:37 schreef LouisLitt het volgende:

[..]

Vraag maar aan Matador. De Amerikanen zijn de boeven. Lui van ISIS zijn gewoon een stel verklede Yankees.
Als je niet gewoon inhoudelijk kan reageren, doe het dan niet. 2 delen staan vol met mijn mening over de VSAmerikaanse invasie in Irak en hoe dat zich verhoudt tot ISIS.

Dat het verklede en gemaskerde/bivakmutsachtige VSAmerikanen zouden zijn, heb ik nooit beweerd, maar uitsluiten kan ik het ook niet.

Net als jij.

dinsdag 3 februari 2015 @ 23:39:33 #272
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149345636
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Walgelijke stroman, bij grote uitzondering zal ik de mods inschakelen voor dit soort dieptrieste posts.
Ik blijf bij de door mij getrokken parallel. Jij bent hier de dieptrieste poster.
pi_149345646
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:38 schreef starla het volgende:
Toen ik dat filmpje zag, leek het wel een trailer van een slechte Dolph Lundgren-film.

Het kwam op mij nogal nep over iig.
Bingo.

Maar dat schijnt niet "te mogen" hier. :?

pi_149345656
quote:

[..]

Zijn zenuwen zijn kapotgefikt. Op een gegeven moment voel je niks meer. Lees eens wat berichten over 'how does it feel to get burned to death'. Hij volgt precies wat er gebeurt: Gruwelijke pijnen (1e+2e graads), vervolgens voel je niet zo veel meer (3e graads) en daarna stik je meestal.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_149345659
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:39 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik blijf bij de door mij getrokken parallel. Jij bent hier de dieptrieste poster.
Zieke hond. Je hebt geen idee waar je over praat man. Mij holocaustontkenning in de schoenen schuiven, lager dan laag. :r

pi_149345683
Iemand levend verbranden, stenigen en even platrijden :N Jammer dat de wereld vol zit met zieke geesten, religies zouden meer moeten draaien om liefde dan om haat en vergelding.
Zo onnodig allemaal eigenlijk.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:41:25 #277
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149345706
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kom kom, zelf ben je ook niet vies van dergelijke vergelijkingen.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:41:30 #279
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149345710
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zieke hond. Je hebt geen idee waar je over praat man. Mij holocaustontkenning in de schoenen schuiven, lager dan laag. :r
Dat schreef ik niet. Maar je valt nu wel een stropop aan.
pi_149345735
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:40 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Zijn zenuwen zijn kapotgefikt. Op een gegeven moment voel je niks meer. Lees eens wat berichten over 'how does it feel to get burned to death'. Hij volgt precies wat er gebeurt: Gruwelijke pijnen (1e+2e graads), vervolgens voel je niet zo veel meer (3e graads) en daarna stik je meestal.
Misschien wel de ergst mogelijke eenvoudige dood.
pi_149345736
quote:

[..]

Hij zegt helemaal niet dat jij de holocaust ontkent, hij maakt alleen een vergelijking.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:42:35 #282
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149345754
quote:

[..]

Ik vind al die WW2 filmpjes er anders ook best nep uitzien...
pi_149345758
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:41 schreef Tem het volgende:

[..]

Kom kom, zelf ben je ook niet vies van dergelijke vergelijkingen.
Mag je mij aanwijzen waar ik iemand met een holocaustontkenner vergelijk.

pi_149345759
El_Matador zegt: Ja, het komt nep op mij over, dus is het nep.

Dat is toch geen analyse of argument! Wat is er nep aan? Leg uit, hoe is dit een trucage. Waar zit CGI, waar zit een pop? Ik vind het behoorlijk echt, en er is weinig materiaal van deze hoge kwaliteit van mensen die levend verbrand worden.
pi_149345813
quote:
18s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat doet hij niet.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:44:26 #286
104871 remlof
Europees federalist
pi_149345826
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:42 schreef luxerobots het volgende:

Dat is toch geen analyse of argument! Wat is er nep aan? Leg uit, hoe is dit een trucage. Waar zit CGI, waar zit een pop? Ik vind het behoorlijk echt, en er is weinig materiaal van deze hoge kwaliteit van mensen die levend verbrand worden.
Nou ja, El_Matador denkt ook dat de maanlandingen van de Amerikanen nep waren, dus daar zou ik niet al teveel waarde aan hechten.
pi_149345827
quote:
19s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:39 schreef El_Matador het volgende:

Dat het verklede en gemaskerde/bivakmutsachtige VSAmerikanen zouden zijn, heb ik nooit beweerd, maar uitsluiten kan ik het ook niet.

Net als jij.
net zoals we niet kunnen uitsluiten dat de wereld eigenlijk een stuiterbal is in de broekzak van de grote vriendelijke reus. Dan kun je ditvwel een stroman noemen, maar het is precies hetzelfde als wat jij doet: we kunnen niet uitsluiten dat het GEEN Amerikanen zijn, dus dan mogen er eigenlijk ook niet vanuit gaan dat het gewoon hardliner salafisten zijn.
pi_149345847
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:42 schreef luxerobots het volgende:

Ik zie het als nep, en ik verbaas me over anderen die niet dezelfde observatie hierbij hebben.

Ik zeg niet dat het nep moet zijn, het is wel mijn gevoel erbij.

Klopt, ik heb geen gedetailleerde frame-to-frame analyse. Heb het filmpje nog geen uur geleden gezien.

pi_149345896
quote:
18s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waren allemaal acteurs.

Edit: was gericht op de reactie van achja.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:46:04 #290
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149345897
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zie het als nep, en ik verbaas me over anderen die niet dezelfde observatie hierbij hebben.

Ik zeg niet dat het nep moet zijn, het is wel mijn gevoel erbij.

Klopt, ik heb geen gedetailleerde frame-to-frame analyse. Heb het filmpje nog geen uur geleden gezien.
Mjah...

quote:

[..]

pi_149345953
Al ben ik het met Matador eens dat die filmpjes te geproduceerd zijn. Maarja, dat kan ook tactiek zijn. Iets klopt er niet naar mijn gevoel maar dat klinkt weer zo alu-hoedje :{
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:49:18 #292
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149346002
Wat mij ook opviel, is dat de piloot een blauw oog heeft. Hij heeft ook dikke lippen, en kop. Dat laatste kan zijn bouw zijn, maar ik denk dat hij voor deze verschrikkelijke executie al flink mishandeld is. :(
pi_149346016
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:48 schreef Tem het volgende:
Al ben ik het met Matador eens dat die filmpjes te geproduceerd zijn. Maarja, dat kan ook tactiek zijn. Iets klopt er niet naar mijn gevoel maar dat klinkt weer zo alu-hoedje :{
Tsja, hoe wil je anders de jeugd van nu aanspreken dan met "stoere", flashy filmpjes. IS mag dan wel barbaars zijn, ze zijn wel bij de tijd wat dit soort dingen betreft. Dat zie je ook met hun campagnes op de sociale media e.d.
pi_149346032
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:48 schreef Tem het volgende:
Dat doet IS wel vaker, ze maken er een hele show van.
Op YouTube vind je zulke filmpjes ook over de overwinningen van IS
pi_149346041
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:40 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ja, want mensen die tot dood verbranden kunnen dat nog berichten op het internet.

De zenuwen van je huid verbranden idd vrij snel en je voelt je huid wellicht niet meer, maar zenuwen die diep liggen en de viscerale sensibiliteit doorgeven (van darmen, buikvlies, pericard, hersenvliezen etc) blijven denk ik wel over nadat je al dood bent.

Ik geloof dus niet zo in: eerst pijn en dan vrolijk al brandend rondlopen om vervolgens te sterven. Volgens mij is de hele rit pijnlijk.

Daarnaast vind ik hem vreemd reageren. Zou jij niet even 20cm springen en de kooi aan de bovenkant vastpakken en jezelf optrekken van de grond? Niet dat je het dan alsnog overleeft want door de hitte laat je wel los of je krijgt een kogel, maar vind de reactie vrij contra-instinctief.
Hij probeert zichzelf ook niet 1 keer 'uit te slaan', wat een vrij logische reactie is. Hij loopt een beetje te ijsberen al fikkend. Nogmaals, ondanks dat het echt kan zijn, komt het nogal nep over.
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:50:57 #297
104871 remlof
Europees federalist
pi_149346044
Dat mensen die IS filmpjes überhaupt bekijken :')
pi_149346054
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Nou ja, El_Matador denkt ook dat de maanlandingen van de Amerikanen nep waren, dus daar zou ik niet al teveel waarde aan hechten.
Nou, dat denk ik niet hoor.

Dat is zo. We kunnen helemaal niet naar de Maan. Maar dat is voor een ander topic.

dinsdag 3 februari 2015 @ 23:51:26 #299
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_149346058
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:49 schreef luxerobots het volgende:
Wat mij ook opviel, is dat de piloot een blauw oog heeft. Hij heeft ook dikke lippen, en kop. Dat laatste kan zijn bouw zijn, maar ik denk dat hij voor deze verschrikkelijke executie al flink mishandeld is :(
Is nep... Wacht maar tot Chuck Norris gaat figureren, dan zal ISIS nog wat beleven!

Maar zijn die bombardementen van de US dan wel echt? Is volgens mij ook nep, mensen kunnen toch heul niet vliegen?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:53:09 #300
168304 Mani89
pi_149346105
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nou, dat denk ik niet hoor.

Dat is zo. We kunnen helemaal niet naar de Maan. Maar dat is voor een ander topic.
:')
pi_149346118
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:50 schreef remlof het volgende:
Dat mensen die IS filmpjes überhaupt bekijken :')
Eerste twee gezien maar zie het nut er niet van in eigenlijk. Zag wat stills op de krantenwebsites maar ik kijk die filmpjes zelf niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')