Wat fijn van de PVDA dat ze dit voor ons onder de pet hebben gehouden. Hopelijk ziet dit gedrocht nooit het daglicht.quote:Megamoskee weert crèche om vrouwen
De komst van de grootste moskee van Nederland in Gouda is vorig jaar mede gestrand vanwege ’potentiële conflicten’ met vrouwelijke medewerkers van een medisch kinderdagverblijf en een speciale school.
Dat staat in een geheim verslag van een mislukte bemiddelingspoging tussen de moskee, het kinderdagverblijf en de school. Gouda wil het trio nog steeds in de voormalige Prins Willem-Alexanderkazerne hebben. Het stuk is in handen van De Telegraaf en wordt door de stroopwafelstad al meer dan een half jaar onder de pet gehouden.
„De islamitische mannengemeenschap die zich voor het gebed opmaakt, wil in de voorbereiding van die activiteit niet van de heiligheid daarvan worden afgebracht door het zien van vrouwen”, zo valt te lezen in het document. Een PvdA-wethouder erkende onlangs tijdens een debat dat het niet openbaar is gemaakt op verzoek van de moslims.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_weert_creche__.html
denken dat je in een vrij westers land woontquote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:31 schreef MPC60 het volgende:
Dit moet je toch niet willen? Waarom zou je dit in een vrij westers land willen? Wtf Gouda.
Precies. Stel dat je een geloof hebt waarbij je je moet afzonderen van vrouwen voor het gebed heb je niets te willen natuurlijk...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:32 schreef OmniRocket het volgende:
denken dat je in een vrij westers land woont
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:32 schreef Ferdo het volgende:
Hier wordt hopelijk toch wel een grens getrokken bij die barbaren?
Waarom denk je dat de onderhandelingen mislukt zijn?quote:Dat staat in een geheim verslag van een mislukte bemiddelingspoging tussen de moskee, het kinderdagverblijf en de school
Ligt aan de intenties. Feit is dat veel misstanden toegedekt worden door er een geheimpje van te maken.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:31 schreef DS4 het volgende:
Overigens is er helemaal niets mis met in vertrouwen zaken bespreken.
Als je daardoor al van de wijs wordt gebracht lijkt het me dringend aanbevolen daarvoor professionele hulp te gaan zoeken. Achterlijke figuren.quote:„De islamitische mannengemeenschap die zich voor het gebed opmaakt, wil in de voorbereiding van die activiteit niet van de heiligheid daarvan worden afgebracht door het zien van vrouwen”
Uiteraard moet je als wethouder de raad altijd volledig voorlichten, maar soms is het beter om daar een beetje genuanceerd mee om te gaan, zeker als de raad deels bestaat uit idioten die het proces gaan verstoren.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:35 schreef Jibberism_ het volgende:
Ligt aan de intenties. Feit is dat veel misstanden toegedekt worden door er een geheimpje van te maken.
Sorry, maar mooie vrouwen... dat helpt mijn concentratie ook niet hoor.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:37 schreef Dik_Troll het volgende:
Als je daardoor al van de wijs wordt gebracht lijkt het me dringend aanbevolen daarvoor professionele hulp te gaan zoeken. Achterlijke figuren.
Hier is gewoon geen maar op zijn plek. Gewoon nee.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Uiteraard moet je als wethouder de raad altijd volledig voorlichten, maar...
Hoe wordt er precies gezwicht in deze?quote:
Ze zijn wel enorm hitsig he, die moslims.quote:„De islamitische mannengemeenschap die zich voor het gebed opmaakt, wil in de voorbereiding van die activiteit niet van de heiligheid daarvan worden afgebracht door het zien van vrouwen”
Een PvdA-wethouder erkende onlangs tijdens een debat dat het niet openbaar is gemaakt op verzoek van de moslims.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe wordt er precies gezwicht in deze?
In theorie heb je gelijk.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:39 schreef Dik_Troll het volgende:
Hier is gewoon geen maar op zijn plek. Gewoon nee.
Nou moe!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:41 schreef Lt.Surge het volgende:
Een PvdA-wethouder erkende onlangs tijdens een debat dat het niet openbaar is gemaakt op verzoek van de moslims.
Dus ze beseffen blijkbaar hoe afkeurenswaardig het eigenlijk is hoe ze denken?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:41 schreef Lt.Surge het volgende:
[..]
Een PvdA-wethouder erkende onlangs tijdens een debat dat het niet openbaar is gemaakt op verzoek van de moslims.
Dat gebeurt wel vaker.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:41 schreef Lt.Surge het volgende:
[..]
Tja moslima's zijn gewoon niet zo knap. Nederlandse vrouwenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:40 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ze zijn wel enorm hitsig he, die moslims.
Ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij begint het hellende vlak daarquote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Uiteraard moet je als wethouder de raad altijd volledig voorlichten, maar soms is het beter om daar een beetje genuanceerd mee om te gaan, zeker als de raad deels bestaat uit idioten die het proces gaan verstoren.
Dat ze nou bij jou uit de buurt blijven...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Tja moslima's zijn gewoon niet zo knap.
Als je een volwassen raad hebt, ok... Maar helaas is het heel vaak dat er een paar verwende kleuters bij zitten die niet goed om kunnen gaan met dit soort informatie.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:47 schreef Jibberism_ het volgende:
Ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij begint het hellende vlak daar
Het Rijk.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:46 schreef SpecialK het volgende:
Wie is de eigenaar van de Prins Willem-Alexanderkazerne?
Gelukkig maar. Met hun snor.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat ze nou bij jou uit de buurt blijven...
GroenLinks kiest alvast voor de wahabisten.quote:Maar politiek is ook durven kiezen. Mocht gezamenlijke huisvesting echt niet kunnen dan gaat onze voorkeur als GroenLinks uit naar het Islamitisch Centrum.
http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Zie genoeg mooie dames die, nou ja, iig dichter bij dat heilige vuurtje zitten dan ik en die zien er prima uit. Maar voorlopig zit ik in een andere fase qua smaak.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Tja moslima's zijn gewoon niet zo knap. Nederlandse vrouwen
Het lijkt mij dat het rijk bedrijven niet mag discrimineren op basis van het geslacht van de medewerkers bij het uitdelen van huurcontracten maar aan de andere kant is het vergeven van een huurcontract aan een bedrijf omdat jij als overheid dat bedrijf in die buurt wel ziet zitten als een vorm van discriminatie.quote:
Waarom?quote:Gouda wil het trio nog steeds in de voormalige Prins Willem-Alexanderkazerne hebben.
Tuurlijk.quote:
Een vreemd geloof voor dit land. Je hebt je dus maar te schikken.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies. Stel dat je een geloof hebt waarbij je je moet afzonderen van vrouwen voor het gebed heb je niets te willen natuurlijk...
Dan heb jij die moedertjes die hun jonge kinderen komen brengen vast nooit gezien.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:57 schreef LelijKnap het volgende:
''door het zien van vrouwen.''
Wat een spastische, homofiele en pathetische (interpretatie v.d.) religie is het toch ook
Wat een vrijheid!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:59 schreef Richestorags het volgende:
Een vreemd geloof voor dit land. Je hebt je dus maar te schikken.
Dat is vrij lastig met die hoofddoeken inderdaad.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan heb jij die moedertjes die hun jonge kinderen komen brengen vast nooit gezien.²
d'r had natuurlijk überhaupt niet onderhandeld mogen wordenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[..]
Waarom denk je dat de onderhandelingen mislukt zijn?
je wil mij echt niet in een kort rokje zien hoorquote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:02 schreef CherryOnTop het volgende:
Je zou toch haast langs een moskee gaan lopen rond die tijd in een te kort rokje en te strak shirtjeGewoon omdat het kan.
Ik denk niet dat er puur en alleen over dit thema is onderhandeld. Het is gewoon ter sprake gekomen tijdens de algemene onderhandelingen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:02 schreef Re het volgende:
[..]
d'r had natuurlijk überhaupt niet onderhandeld mogen worden
Niet? En ik had nog wel zulke wilde fantasieënquote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:03 schreef Re het volgende:
[..]
je wil mij echt niet in een kort rokje zien hoor
Zij willen vrijheden inperken door vrouwen niet naast hun moskee te willen hebben. Islam, vrijheid en democratie wringen. En dat wordt steeds vaker duidelijk.quote:
Nee, ze willen het niet in hetzelfde gebouw.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:07 schreef Richestorags het volgende:
Zij willen vrijheden inperken door vrouwen niet naast hun moskee te willen hebben. Islam, vrijheid en democratie wringen. En dat wordt steeds vaker duidelijk.
Het sneeuwt. Mij niet gezien.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:11 schreef Mo_Muffin het volgende:
Laten wij mannen dan solidair zijn en allemaal in een kort rokje daar gaan rondlopen!!!
Onder het mom van geloof wordt de meest walgelijke onzin toegestaan en onder het tapijt geschoven. Hoe zou er worden gereageerd als ik vanuit een willekeurige niet-religieuze organisatie aangeef liever niet met homo's in hetzelfde gebouw te zitten, omdat homo's ons afleiden bij onze activiteiten?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, ze willen het niet in hetzelfde gebouw.
Ik zie niet zoveel mis met mensen die zich op bepaalde momenten op willen houden met uitsluitend andere mannen/vrouwen.
Het is misschien gewoon niet zo'n gelukkige combinatie.
die moskee is nog niet gebouwd, maar als je religieuzen met wat verouderde denkbeelden over de rol van vrouwen wilt ergeren, kun je ook in Gouda gewoon dat doen in de buurt van het Driestar college, een zwaar gereformeerde school waar alle vrouwen verplicht zijn een rok die tot de enkels gaat te dragen, en zondags een hoedje.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:02 schreef CherryOnTop het volgende:
Je zou toch haast langs een moskee gaan lopen rond die tijd in een te kort rokje en te strak shirtjeGewoon omdat het kan.
Ik denk dat veel homo's ook liever niet hun ontmoetingsplaats hebben in hetzelfde gebouw als diepreligieuzen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:23 schreef Richestorags het volgende:
Onder het mom van geloof wordt de meest walgelijke onzin toegestaan en onder het tapijt geschoven. Hoe zou er worden gereageerd als ik vanuit een willekeurige niet-religieuze organisatie aangeef liever niet met homo's in hetzelfde gebouw te zitten?
Dus?quote:Goed, ze hebben hun zin uiteindelijk niet gehad, wat ik een goede zaak vind, maar het is wel voor hun imago verborgen gehouden.
Je mag praktisch iedereen weren uit je winkel. Net zoals dat je ze mag weren uit je huis. Wat is je punt?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:59 schreef SpecialK het volgende:
Om het even van de andere kant te gaan bekijken: Mag ik van de Nederlandse wet negers (klanten/werknemers) weren in mijn winkel?
En dan gaan janken dat je aangerand wordt door een baard zonder zelfcontrole.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:02 schreef CherryOnTop het volgende:
Dat brengt zo'n cultuur inderdaad ook meequote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
En dan gaan janken dat je aangerand wordt door een baard zonder zelfcontrole.
Wat is het probleem precies dan? Prima toch dat die school die regels hanteert, mensen kiezen immers zelf voor die school. Het is niet zo dat ze geen andere keus hebbenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die moskee is nog niet gebouwd, maar als je religieuzen met wat verouderde denkbeelden over de rol van vrouwen wilt ergeren, kun je ook in Gouda gewoon dat doen in de buurt van het Driestar college, een zwaar gereformeerde school waar alle vrouwen verplicht zijn een rok die tot de enkels gaat te dragen, en zondags een hoedje.
Overigens zijn die driestar-griffo's wel erg liberaal aan het worden, twee jaar terug hebben ze toegestaan dat ook vrouwen de pedagogische kinderopvang-opleiding mochten volgen, tot dan toe waren ze van mening dat het onwenselijk was dat vrouwen dit werk zouden doen, omdat vrouwen gewoon thuis horen te blijven om voor hun gezin te zorgen, maar ook daar slaat de moderne tijd genadeloos toe.
Nu kunnen die griffo's die moslims uitlachen omdat die zo achtergebleven zijn.
Nou ja, als je geen niqab draag vraag je er eigenlijk ook wel om dus wat dat betreft snap ik het ook wel.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:48 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Dat brengt zo'n cultuur inderdaad ook meedenken dat aanranding en verkrachting oké is
Nee. Dat geloof ik niet. De Nederlandse wet maakt wel degelijk een groot verschil tussen jouw privebezittingen en je bedrijf. Bedrijven hebben veel strengere discriminatiewetten dan je huiskamer. Volgens mij moet je echt een verdomd goede reden hebben wil je mensen met bepaalde eigenschappen categorisch weigeren als werknemers. En klanten... volgens mij kan je klanten echt alleen maar weigeren op individuele basis. Zoals deze persoon gedraagt zich niet normaal en daarom komt hij/zij er bij mij niet meer in. Of deze persoon kleed zich niet goed genoeg oid. Neemt niet weg dat er genoeg voorbeelden te bedenken zijn waar er wel op geslacht en/of zelfs hoe lekker je bent wordt gediscrimineerd bij het toelaten maar dat zegt weinig over de Nederlandse wet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Je mag praktisch iedereen weren uit je winkel. Net zoals dat je ze mag weren uit je huis. Wat is je punt?
Zoveel mensen lopen daar op zondag niet rond bij die school. Al dan niet met een hoedje.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die moskee is nog niet gebouwd, maar als je religieuzen met wat verouderde denkbeelden over de rol van vrouwen wilt ergeren, kun je ook in Gouda gewoon dat doen in de buurt van het Driestar college, een zwaar gereformeerde school waar alle vrouwen verplicht zijn een rok die tot de enkels gaat te dragen, en zondags een hoedje.
Jij denkt echt dat wanneer ik geen mensen met rood haar als werknemer wil, ik goede redenen moet hebben om ze niet aan te nemen? Ik kan gewoon consequent vertellen dat die mensen het niet zijn geworden. Genoeg winkels waar geen mensen met rood haar werken, valt niet op dus.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:50 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee. Dat geloof ik niet. De Nederlandse wet maakt wel degelijk een groot verschil tussen jouw privebezittingen en je bedrijf. Bedrijven hebben veel strengere discriminatiewetten dan je huiskamer. Volgens mij moet je echt een verdomd goede reden hebben wil je mensen met bepaalde eigenschappen categorisch weigeren als werknemers. En klanten... volgens mij kan je klanten echt alleen maar weigeren op individuele basis. Zoals deze persoon gedraagt zich niet normaal en daarom komt hij/zij er bij mij niet meer in. Of deze persoon kleed zich niet goed genoeg oid. Neemt niet weg dat er genoeg voorbeelden te bedenken zijn waar er wel op geslacht en/of zelfs hoe lekker je bent wordt gediscrimineerd bij het toelaten maar dat zegt weinig over de Nederlandse wet.
Ik zeg toch juist als ik vanuit een niet-religieuze insteek dat zou zeggen. Dan zou ik zelfs aangeklaagd kunnen worden voor haatzaaierij.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat veel homo's ook liever niet hun ontmoetingsplaats hebben in hetzelfde gebouw als diepreligieuzen.
Kijk, discriminatie is nooit goed te praten, maar je kan iemand niet dwingen homoseksualiteit prima te vinden. Dus zet ze uit elkaar. Doen we in een stadion ook... Hoe zot het ook is dat je niet lekker als fans door elkaar kan zitten.
[..]
Dus?
Dat je er wat voor kan verzinnen of dat het niet in de gaten loopt heeft weinig te maken met of de wet bestaat of niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat wanneer ik geen mensen met rood haar als werknemer wil, ik goede redenen moet hebben om ze niet aan te nemen? Ik kan gewoon consequent vertellen dat die mensen het niet zijn geworden. Genoeg winkels waar geen mensen met rood haar werken, valt niet op dus.
Voor het weigeren van klanten kan je dus ook altijd wel wat verzinnen. Zoals je zelf al aangeeft.
Het blijkt mij dat een moskee net zoals elke andere organisatie zich aan de Nederlandse wet dient te houden. Vraag me dus af in hoeverre moskeeen gedwongen kunnen worden om mannen en vrouwen gelijkwaardige toegang te verlenen als werknemers of bezoekers.quote:Maar ik mis verder de relevantie van de discussie die je wil aangaan.
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:58 schreef Richestorags het volgende:
Ik zeg toch juist als ik vanuit een niet-religieuze insteek dat zou zeggen. Dan zou ik zelfs aangeklaagd kunnen worden voor haatzaaierij.
De overlast van honderden geile pedofiele psychopaten lijkt me ook niet echt fijn voor een kinderdagverblijf.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:15 schreef DroogDok het volgende:
Overigens lijkt de geluidsoverlast dat een kinderdagverblijf geeft me ook niet echt fijn voor een gebedshuis.
Gaat de gemeenteraad er ook zitten?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:19 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De overlast van honderden geile pedofiele psychopaten lijkt me ook niet echt fijn voor een kinderdagverblijf.
Ik wacht nog op een bouwvergunning voor een aanbouw. Denk dat ik maar zeg dat het een islamitische gebedsruimte wordt, dan is ie er zo door.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:40 schreef fathank het volgende:
Onder het mom van religie kun je hier ook alles voor elkaar krijgen
Echt he, geloof en scholing gaat niet samen. Zou echt verboden moeten wordenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Overigens zijn die driestar-griffo's wel erg liberaal aan het worden, twee jaar terug hebben ze toegestaan dat ook vrouwen de pedagogische kinderopvang-opleiding mochten volgen, tot dan toe waren ze van mening dat het onwenselijk was dat vrouwen dit werk zouden doen, omdat vrouwen gewoon thuis horen te blijven om voor hun gezin te zorgen, maar ook daar slaat de moderne tijd genadeloos toe.
Nu kunnen die griffo's die moslims uitlachen omdat die zo achtergebleven zijn.
Vergeet die niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:19 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De overlast van honderden geile pedofiele vrouwhatende psychopaten lijkt me ook niet echt fijn voor een kinderdagverblijf.
Vragen velen zich al jaren af, maar toch worden ze met open armen ontvangen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:15 schreef budvar het volgende:
Wat doet dat volk hier als ze al niet eens onze basale normen en waarden waarderen en accepteren?! Tyf lekker op naar een zandbak.
Zit men dan tijdens kantoor en schooluren te bidden?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 11:15 schreef DroogDok het volgende:
Topic titel klopt niet, zo te lezen komt die moskee er helemaal niet.
Overigens lijkt de geluidsoverlast dat een kinderdagverblijf geeft me ook niet echt fijn voor een gebedshuis.
Oew, waarschuw je me even, rij ik naar Gouda ;-)quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:02 schreef CherryOnTop het volgende:
8 keer per dag toch? Er zullen vast een paar keren daarvan tijdens kantooruren zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zit men dan tijdens kantoor en schooluren te bidden?
Je kunt toch ook in stilte bidden. Hoef je niet voor naar de kerk of moskee.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:21 schreef DroogDok het volgende:
[..]
8 keer per dag toch? Er zullen vast een paar keren daarvan tijdens kantooruren zijn.
quote:„De islamitische mannengemeenschap die zich voor het gebed opmaakt, wil in de voorbereiding van die activiteit niet van de heiligheid daarvan worden afgebracht door het zien van vrouwen”
Debiliteit anno 2015.quote:Een PvdA-wethouder erkende onlangs tijdens een debat dat het niet openbaar is gemaakt op verzoek van de moslims.
Of ze willen of kunnen het probleem niet zien of het is een complot om de bevolking te verdelen en een burgeroorlog uit te lokken(beetje BNW maar ik zie niet wat het anders zou kunnen zijn).quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vragen velen zich al jaren af, maar toch worden ze met open armen ontvangen.
Wat gaat hier niet goed?
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:15 schreef budvar het volgende:
Wat doet dat volk hier als ze al niet eens onze basale normen en waarden waarderen en accepteren?! Tyf lekker op naar een zandbak.
Nou nee, er is in dezen gewoon gezwicht, maar op een ander niveau.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat gebeurt wel vaker.
In mijn optiek was er sprake geweest van zwichten als het moskeebestuur zijn zin had gekregen en vrouwen uit het zicht waren verwijderd.
Pas maar op, dit wordt straks zo verdraaid dat het is alsof jij hier het intolerante figuur bent.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zij willen vrijheden inperken door vrouwen niet naast hun moskee te willen hebben. Islam, vrijheid en democratie wringen. En dat wordt steeds vaker duidelijk.
Is inderdaad heel grappig als het in Saoedi-Arabië(ook niet natuurlijk maar daar doen ze maar lekker wat ze willen) gebeurt, hier vind ik dat toch minder grappig.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:43 schreef Roces18 het volgende:
Maar ik vind het altijd wel grappig om te zien dat de reden dat vrouwen weg moeten blijven en een niqab enz. moeten dragen omdat moslimmannen zich anders niet kunnen concentreren en anders hun lust niet kunnen bedwingen
Als een wens niet wordt gehonoreerd, waarom is het dan van belang dat de hele wereld daarvan op de hoogte wordt gesteld?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:38 schreef Downwards het volgende:
[..]
Nou nee, er is in dezen gewoon gezwicht, maar op een ander niveau.
Ze hebben verzuimd het grote publiek te informeren, omdat de betrokken moslims liever niet hadden dat er naar buiten kwam welke idiote eisen zij hadden gesteld.
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:38 schreef Loekie1 het volgende:
Je begrijpt toch wel dat het voor die mannen heel kwetsend is, ze zijn diep beledigd als ze die vrouwen zien. Daar moet je begrip voor hebben. Peter R. de Vries kan het vast uitleggen.
Ach ik ben het gewendquote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:39 schreef Specularium het volgende:
[..]
Pas maar op, dit wordt straks zo verdraaid dat het is alsof jij hier het intolerante figuur bent.
Ik vind dat het sowieso verboden moet worden om dergelijke projecten door dubieuze buitenlandse islamitische organisaties te financieren. Net als in Oostenrijk het geval is.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:59 schreef RM-rf het volgende:
Overigens heeft de leider van de speciale school en dat Kinderdagverblijf ook aangegeven dat als ze het terrein moeten delen met die moskee, ze maatregelen wensten om de kinderen te beschermen tegen 'prikkelingen' door het samenwerken met een moskee
("Wel zei bestuurder G. Schenk van De Ark dat er nog wat puntjes op de i moeten worden gezet. 'We moeten nog afspreken hoe we onze kinderen kunnen afschermen van de prikkelingen die deze combinatie met zich meebrengt, en wie dat gaat betalen.'" .. http://www.omroepwest.nl/(...)l-en-medisch-kinderd )
Wat dat betreft komt de 'liefde' zeker niet van beide kanten.. het is gewoonweg zo dat alle partijen hier liever een individuele oplossing gezien hadden, de moskee wilde het hele terrein voor zichzelf, maar de gemeente Gouda stond dat niet toe, ondanks dat die moskee heel veel geld meebracht (vele miljoenen uit Saoedie-Arabie, en mogelijk van Salafistische twijfelachtige organisaties, worden gestoken in de bouw ervan die dus privaat gefinancierd kan worden).
Voorlopig is het hele project hierop blijven hangen, de gemeente wenst kennelijk geen extra moeite te doen om publieke ruimte af te schermen voor bepaalde groepen en dat leidt nu tot een uitstel van de uitvoering...
Overigens vind ik dat een hele goede instelling van deze PvdA-wethouder en zeker ook dat hij daarover niet leuk populistisch wil gaan doen, maar wel zn poot stijf houd in de besloten onderhandelingen.
Snap ik ook niet; ze zullen toch minstens een niqaab dragen met alleen een streepje gaas voor de ogen? Juist om het de mannen niet te moeilijk te maken ....quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:37 schreef Dik_Troll het volgende:
[..]
Als je daardoor al van de wijs wordt gebracht lijkt het me dringend aanbevolen daarvoor professionele hulp te gaan zoeken. Achterlijke figuren.
Binnen of buiten, net zo verwerpelijk. Als ze gescheiden willen bidden huren ze maar een kleedkamer.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:52 schreef SpecialK het volgende:
TT doet het trouwens overkomen alsof vrouwen niet op straat/plein rond een moskee mogen rondlopen terwijl het dus over de bestemming gaat van een gebouw en deze regel voor binnen het gebouw zou moeten gelden. Dat is natuurlijk een heel ander beestje.
Hoelang wordt dat al geroepen? En helpt het?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:34 schreef raptorix het volgende:
Prachtig dit soort verhalen: Meer meer meer, hoe sneller duidelijk word dat dit achterlijke geloof geen plaats verdiend in onze samenleving.
De weerstand begint steeds groter te worden. Er zal toch een keer wat aan gedaan moeten worden voor mensen het heft in eigen hand gaan nemen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:43 schreef maily het volgende:
[..]
Hoelang wordt dat al geroepen? En helpt het?
En wat gaat er precies gebeuren als die weerstand blijft groeien, denk je?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De weerstand begint steeds groter te worden. Er zal toch een keer wat aan gedaan moeten worden voor mensen het heft in eigen hand gaan nemen.
Dingen die niet fraai zijn en waar we met zijn allen niet op zitten te wachten, dus het is aan de politiek om dit voor te zijn, dunkt me.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:47 schreef KoosVogels het volgende:
En wat gaat er precies gebeuren als die weerstand blijft groeien, denk je?
Dingen zoals?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dingen die niet fraai zijn en waar we met zijn allen niet op zitten te wachten, dus het is aan de politiek om dit voor te zijn, dunkt me.
En wat verwacht je precies van de overheid? Hoe moet die dat soort zaken voorkomen?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Brandstichting en ander soort vandalisme. Geweld, oproer....
Je weet dondersgoed wat er dan gaat gebeuren maar dat mag hier niet gezegd worden.quote:
Dat je ergens op hoopt, betekent niet dat het ook gebeurt.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:53 schreef budvar het volgende:
[..]
Je weet dondersgoed wat er dan gaat gebeuren maar dat mag hier niet gezegd worden.
joh?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:53 schreef budvar het volgende:
[..]
Je weet dondersgoed wat er dan gaat gebeuren maar dat mag hier niet gezegd worden.
Dat is aan de overheid.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En wat verwacht je precies van de overheid? Hoe moet die dat soort zaken voorkomen?
Ik hoop dat we gewoon normaal met z'n allen hier kunnen leven, maar niet iedereen doet dat.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat je ergens op hoopt, betekent niet dat het ook gebeurt.
ik stem voor een ban op moskees die zijn gefinancierd met geld waarvan de herkomst niet duidelijk is.quote:
Schijnbaar ja.quote:
Zo'n wet als onlangs in Oostenrijk is doorgevoerd lijkt me ook wel wat ja.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:58 schreef Roces18 het volgende:
ik stem voor een ban op moskees die zijn gefinancierd met geld waarvan de herkomst niet duidelijk is.
De politiek moet maatregelen treffen, vind jij. Neem aan dat jij daar bepaalde ideeën bij hebt.quote:
Shhh je mag geen banaanvraag doen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:58 schreef Roces18 het volgende:
[..]
ik stem voor een ban op moskees die zijn gefinancierd met geld waarvan de herkomst niet duidelijk is.
Ach.. zolang de meeste politici roepen dat islamitisch terrorisme niets met de islam te maken heeft verwacht ik ook niet veel van ze.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De politiek moet maatregelen treffen, vind jij. Neem aan dat jij daar bepaalde ideeën bij hebt.
Vooral doorgaan joh, net zo lang tot je de reactie krijgt die je wil.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De politiek moet maatregelen treffen, vind jij. Neem aan dat jij daar bepaalde ideeën bij hebt.
Dus je vindt dat politici maatregelen moet treffen, terwijl je tegelijkertijd niets van ze verwacht? Maar aan de andere kant heb je zelf ook geen ideeën.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ach.. zolang de meeste politici roepen dat islamitisch terrorisme niets met de islam te maken heeft verwacht ik ook niet veel van ze.
Indd. ik vind dat wij moskees moeten sponsoren met belastingsgeld. Meer moskees in Nederland!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zo'n wet als onlangs in Oostenrijk is doorgevoerd lijkt me ook wel wat ja.
Wat voor reactie wil ik dan precies?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:01 schreef budvar het volgende:
[..]
Vooral doorgaan joh, net zo lang tot je de reactie krijgt die je wil.
Ik denk dat hij ideeen zat heeft, maar de politiek heeft geen ruggengraat in Nederland. Dus hij verwacht er natuurlijk niets vanquote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus je vindt dat politici maatregelen moet treffen, terwijl je tegelijkertijd niets van ze verwacht? Maar aan de andere kant heb je zelf ook geen ideeën.
Dat schiet lekker op zo.
nee?quote:
Toen ik naar maatregelen vroeg, wees hij naar de overheid.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:02 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij ideeen zat heeft, maar de politiek heeft geen ruggengraat in Nederland. Dus hij verwacht er natuurlijk niets van
Eentje die niet in jouw policor straatje past zodat je het weer kan melden en een klein stijfje krijgt als diegene een ban krijgt.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat voor reactie wil ik dan precies?
Nee en ik mag ook niet zeggen waarom niet.quote:
Ja die moet toch ook de wetgeving bepalen. Maar die hebben gezamenlijk het intellect van een baksteen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toen ik naar maatregelen vroeg, wees hij naar de overheid.
Ik ben meer van de bans krijgen dan ze aansmeren aan anderen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:04 schreef budvar het volgende:
[..]
Eentje die niet in jouw policor straatje past zodat je het weer kan melden en een klein stijfje krijgt als diegene een ban krijgt.
Was Gouda niet de stad van de stroopwafel en kaaspietquote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:05 schreef cablegunmaster het volgende:
"Hoezo hebben vrouwen rechten? als ik naar de moskee wil en rein mijn gedachten zonder kuizigheid wil uitten dan moet dat kunnen dan moet er geen idiote creche op mijn weg zitten die mij op vunzige gedachten doet denken afleiden opdat ik weer de zonde inga. Dan krijg ik het idee om thuis mijn vrouw te slaan en vervolgens haar vast te ketenen aan het bed. Ik ga hier met mijn mede broederen over praten dat dit openbaar gemaakt is. We waren hier nog over in onderhandeling!"
Is wat ik ze zo hoor denken. en vervolgens maar de PVDA de schuld geven dat dit gesprek naar buiten is gekomen. Gouda heeft groot gelijk. Lekker afweren die moskee.
Ik heb een idee aangedragen. Le-zen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus je vindt dat politici maatregelen moet treffen, terwijl je tegelijkertijd niets van ze verwacht? Maar aan de andere kant heb je zelf ook geen ideeën.
Dat schiet lekker op zo.
Ja, ik zag iets voorbij komen over het kopiëren van de Oostenrijkse maatregel ten aanzien van de financiën.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb een idee aangedragen. Le-zen.
Jij leest gewoon lekker selectief.. geeft niet hoorquote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toen ik naar maatregelen vroeg, wees hij naar de overheid.
quote:De Oostenrijkse centrumlinkse regering wil een omstreden wet invoeren waarin de positie van de islam in het alpenland wordt vastgelegd.
In de wet staat onder andere dat islamitische organisaties in Oostenrijk niet vanuit het buitenland gefinancierd mogen worden. Imams die betaald worden door buitenlandse financiers, mogen niet meer werken.
Het Oostenrijkse kabinet onder bondskanselier Werner Faymann is het woensdag eens geworden over de nieuwe wet. Islamitische organisaties hebben al kritiek geleverd en ook de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) heeft bedenkingen.
''Onze nieuwe islamwet betekent rechtszekerheid maar ook plichten voor de moslims'', verklaarde de minister van Integratie, Sebastian Kurz.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)treden-islamwet.html
Ach, je moet ergens beginnen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ik zag iets voorbij komen over het kopiëren van de Oostenrijkse maatregel ten aanzien van de financiën.
Denk niet dat de stemming daarmee direct omslaat, om eerlijk te zijn.
Mooi toch lekker cultureel, alsof je op vakantie bent.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:13 schreef Mo_Muffin het volgende:
Het is wel "booming".
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kkaanse-moskee.dhtml
En geen allochtoon die het leuk vindt, heb zelf ook zo een tempel in mijn buurt.
Dat zijn de huidige nu ook? Er is nu ook geen aparte vrouwenruimte in minstens 1 van de huidige moskees.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:18 schreef Leandra het volgende:
Hoezo is dit een probleem? De moskee zal toch ook niet alleen voor mannen zijn?
Hier ook, de meeste moslims in Leiden zitten niet te wachten op al die megalomane gebouwen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:13 schreef Mo_Muffin het volgende:
Het is wel "booming".
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kkaanse-moskee.dhtml
En geen allochtoon die het leuk vindt, heb zelf ook zo een tempel in mijn buurt.
Vrouwen mogen er volgens de letter van de koran wel in blijkbaar maar ja dan zijn er ook nog moslimmannen en die bepalen schijnbaar alles wat (hun) vrouwen wel en niet mogen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:18 schreef Leandra het volgende:
Apart dan dat hier staat dat dat wel zo is.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:21 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dat zijn de huidige nu ook? Er is nu ook geen aparte vrouwenruimte in minstens 1 van de huidige moskees.
Ik bedoel dus in de huidige Goudse moskeesquote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:25 schreef budvar het volgende:
[..]
Apart dan dat hier staat dat dat wel zo is.
http://www.cmo.nl/islam-n(...)de-hand/apart-bidden
lekker mysterieus ditquote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:05 schreef budvar het volgende:
[..]
Nee en ik mag ook niet zeggen waarom niet.
Mja ach... ik zou mijn kinderen er eerlijk gezegd niet eens willen brengen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:25 schreef probeer het volgende:
Dus het wachten is op de gemeente die overstag gaat en de creche ergens anders onderbrengt?
Ben niet bekend in Gouda dus dat zou best kunnen. Maar als de moslimmannen de letter van de koran zouden volgen zou dat dus geen probleem moeten zolang ze aparte washokken hebben maar blijkbaar verzinnen ze we nog meer bij.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:27 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik bedoel dus in de huidige Goudse moskees
Normaal hebben ze dus aparte ruimtes, maar in minstens 1 van de moskees is daar nu geen ruimte voor en gaan de vrouwen niet naar de moskee.
Maar 16% van moslima's gaan naar moskee volgens CBS cijfers.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:18 schreef Leandra het volgende:
Goh......quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:59 schreef RM-rf het volgende:
de moskee wilde het hele terrein voor zichzelf
Als je ongesteld bent dan kun je niet naar de moskee gaan.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar 16% van moslima's gaan naar moskee volgens CBS cijfers.
Tja nou ja, ik denk dat er dan een soort Kristalnacht zal komen tegen moslims, ik weet niet of ik mee zal doen maar ik zal zeker niemand tegenhouden.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:33 schreef sp3c het volgende:
laten we het anders doen, ik geef je nu hier toestemming om antwoord op de vraag te geven
als het daadwerkelijk tegen de policy is dan haal ik het weg maar volgt er geen note en geen ban
ik ben benieuwd
Geschiedenis overgeslagen op school?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:51 schreef Mani89 het volgende:
Kristalnacht? Is dat een soort kroegentocht? Klinkt gezellig.
leer de geschiedenis eensquote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:51 schreef Mani89 het volgende:
Karaoke erbij.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:51 schreef Mani89 het volgende:
wat jij eigenlijk wil was de vraag nietquote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:49 schreef budvar het volgende:
[..]
Tja nou ja, ik denk dat er dan een soort Kristalnacht zal komen tegen moslims, ik weet niet of ik mee zal doen maar ik zal zeker niemand tegenhouden.
En ondanks je toezegging durf ik het toch niet aan om te zeggen wat ik eigenlijk echt wil(echt geen zin in de minimaal 2 weken ban die mij beloofd is).
Dat is 40 jaar geleden gebeurt ofzo, dat weet toch niemand meer.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:53 schreef budvar het volgende:
[..]
Geschiedenis overgeslagen op school?
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kristallnacht
40 jaar geledenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:55 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat is 40 jaar geleden gebeurt ofzo, dat weet toch niemand meer.
Geen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ach, je moet ergens beginnen.
Wat had jij in gedachten om de stemming om te laten slaan?
Tot ze die moskee in jouw achtertuin willen bouwen zeker?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:56 schreef KoosVogels het volgende:
Geen.
Mensen moeten zich gewoon niet zo druk maken.
dit.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen.
Mensen moeten zich gewoon niet zo druk maken.
er staat al een moskee vlakbij mn huis. Jezus wat een hel! 1! 1quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Tot ze die moskee in jouw achtertuin willen bouwen zeker?
Had ik het tegen jou?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:59 schreef Inspireme het volgende:
[..]
er staat al een moskee vlakbij mn huis. Jezus wat een hel! 1! 1
Laten we on topic blijven opa. Het gaat nu over de moslims niet over kristallennacht ofzo.quote:
Maar als je je daardoor al van het pad laat brengen is je geloof niet echt sterk lijkt me.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan heb jij die moedertjes die hun jonge kinderen komen brengen vast nooit gezien.²
ff kappen met de lollercopters plsquote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:00 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Laten we on topic blijven opa. Het gaat nu over de moslims niet over kristallennacht ofzo.
Ik woon in de binnenstad, dus ik acht de kans klein dat er een moskee in de nabije omgeving verrijst.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Tot ze die moskee in jouw achtertuin willen bouwen zeker?
Hoe noemden we dit soort mensen ook alweer in de jaren 30/40 van de vorige eeuw?quote:
Juist lekker makkelijk voor je lijkt me, hoef je minder ver te lopen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:59 schreef Inspireme het volgende:
[..]
er staat al een moskee vlakbij mn huis. Jezus wat een hel! 1! 1
Waar maak ik me druk?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:03 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Nee jij moet je gewoon niet zo druk maken
Ik ben er nog nooit geweest.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:06 schreef NotYou het volgende:
[..]
Juist lekker makkelijk voor je lijkt me, hoef je minder ver te lopen.
Nagenoeg alles ja, behalve over moslims(ben ik toch al 3x voor geband waarvan 1x terecht imo) want dan is het "racisme" terwijl als je het over moslims hebt het nooit racistisch kan zijn(moslims zijn er namelijk in alle kleurtjes) hoogstens discriminerend.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat jij eigenlijk wil was de vraag niet
prima verder dat jij het niet durft te zeggen daar zal ik verder niet op aandringen maar schuif het niet af op de mods hier want op fok! mag je nagenoeg alles zeggen
Typisch, wel kritiek hebben maar er nog nooit eens binnen gaan kijken. Misschien wil er wel eentje met je trouwen. Jij ook blij.quote:
Nee hoor.. dat doet Pechtoldquote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:08 schreef Specularium het volgende:
Lekker makkelijk dit, 'je moet je gewoon niet zo druk maken dan wordt het vanzelf wel beter'.
Ondertussen gaat er helemaal niks beter en gaat Geert gewoon door met zetels pakken.
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:01 schreef Hathor het volgende:
aar als je je daardoor al van het pad laat brengen is je geloof niet echt sterk lijkt me.
Die zat gisteren nog te vertellen dat er niks aan de hand is.quote:
Ben wel bij de opening geweest, maar voor de rest niet eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:08 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Typisch, wel kritiek hebben maar er nog nooit eens binnen gaan kijken. Misschien wil er wel eentje met je trouwen. Jij ook blij.
De politiek maakt zich al jaren niet zo druk... en je ziet waar het toe aan het leiden is.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:08 schreef Specularium het volgende:
Lekker makkelijk dit, 'je moet je gewoon niet zo druk maken dan wordt het vanzelf wel beter'.
Ondertussen gaat er helemaal niks beter en gaat Geert gewoon door met zetels pakken.
Wat hebben moslims JOU dan aangedaan?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:09 schreef Mani89 het volgende:
KoosVogels woont waarschijnlijk ergens in een blank reservaat zoals Jan Mulder waar hij zich lekker kan omdraaien als het gepeupel klaagt over de islamisatie.
De reden waarom het niet beter gaat, is omdat we geen paal en perk durven te stellen aan de opmars van de radicale islam. Wat er in Gouda komt, is niet zomaar een moskee, maar een haatpaleis dat wordt gefinancierd door uiterst conservatieve groeperingen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:08 schreef Specularium het volgende:
Wat gaat er precies fout dan?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:08 schreef Specularium het volgende:
Hier is geen woord Chinees aan, lijkt me. En wat doen we hier? In plaats van grenzen stellen en deze salafisten weren, steken we lafjes de kop in het zand. Als het een Olympische Sport was, won Nederland hier elke 4 jaar een boel medailles mee.quote:"In het algemeen kan worden gesteld dat de financiering van nieuwbouw-moskeeën vaak deels vanuit het buitenland komt. Ook kan in het algemeen worden gesteld dat salafistische netwerken vaak internationaal van aard zijn en dat er dus ook sprake is van internationale fondsenwerving. Salafisten streven naar de vestiging van een samenleving die volledig is gebaseerd op de waarden en normen van de 'zuivere islam'. Om dit doel te bereiken, trachten salafistische groeperingen hun invloed daar waar mogelijk te vergroten. Gelet op het geld dat gemoeid is bij nieuwbouwprojecten, kan dat een moment zijn waarop dergelijke groeperingen ‘instappen’."
quote:
quote:Hulp inspectie bij Holocaust-les
16-01-2014, 23:39
Aangepast op 16-01-2014, 23:48
Politiek
De Onderwijsinspectie moet op scholen ingrijpen als die geen les geven over de Jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog.
Minister Asscher zei in de Tweede Kamer dat het ministerie van Onderwijs gaat onderzoeken hoe scholen die lessen het beste kunnen aanpakken.
Bange docenten
Vorig jaar bleek dat sommige docenten bang zijn om het onderwerp Jodenvervolging aan te snijden. In maart werd een filmpje bekend waarin jongeren van Turkse afkomst de Holocaust een zegen noemen. Asscher zei toen al dat hij dat "schokkend en verwerpelijk'' vond.
Omdat de Holocaust hoort bij de verplichte 'kerndoelen' in het onderwijs, moet de inspectie ingrijpen als die doelen niet worden gehaald.
Vanavond zei de minister dat het belangrijk is dat docenten kunnen lesgeven in een veilige omgeving, waar ze steun hebben van een leidinggevende.
Laat debat
Vlak na het bekendworden van het filmpje had de PVV een debat aangevraagd in de Kamer. Dat is pas vanavond, na tien maanden, gehouden.
http://nos.nl/artikel/598447-hulp-inspectie-bij-holocaustles.html
quote:'Moslimleerlingen hebben moeite met Holocaust-les'
Door: redactie
27-4-10 - 14:34
AMSTERDAM - Een op de vijf geschiedenisdocenten in de vier grote steden heeft weleens meegemaakt dat hij of zij de Holocaust niet of nauwelijks ter sprake kon brengen omdat vooral islamitische leerlingen er moeite mee hebben.
Dat blijkt uit een enquête onder geschiedenisdocenten in het voortgezet onderwijs door weekblad Elsevier en onderzoeksbureau ResearchNed. Vooral docenten op vmbo-scholen stuiten op weerstand. Dat meldt Elsevier.nl vandaag. De docenten constateren dat vooral de vmbo-docenten in de vier grote steden qua interesse van allochtone leerlingen achterblijven bij die van autochtone.
Er is ook goed nieuws: het idee dat de oorlog wordt vergeten en jongeren die niets meer weten over de Tweede Wereldoorlog blijkt onzin. Scholieren in het voortgezet onderwijs vinden de Tweede Wereldoorlog juist erg interessant.
Acht op de tien docenten zeggen dat van alle tijdvakken in de geschiedenis de leerlingen die van de wereldoorlogen het interessantst vinden. Op verre afstand volgen de tweede helft van de twintigste eeuw en de Grieken en Romeinen. De jodenvervolging leeft het meest, de verovering en bezetting van Nederlands-Indië door Japan het minst.
Volgens acht op de tien docenten helpt de Tweede Wereldoorlog leerlingen te begrijpen wat de gevolgen zijn van onverdraagzaamheid jegens andere mensen. Volgens zeven op de tien helpt de Tweede Wereldoorlog leerlingen de waarden onderkennen van democratie, vrijheid en grondrechten.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-Holocaust-les.dhtml
https://www.aivd.nl/publi(...)erland_juni_2014.pdfquote:De jihadistische beweging heeft momenteel
naar schatting enkele honderden aanhangers
en enkele duizenden sympathisanten in
Nederland. Een aantal van hen is gericht op
daadwerkelijke jihadgang. Een grotere groep
houdt zich bezig met het online en offline
actief uitwisselen en propageren van het
jihadistisch gedachtegoed. Daarnaast is er
nog een groep die meer passief sympathi-
seert met het jihadisme. Het aantal
Nederlandstalige websites waarop de
gewelddadige idealen van het jihadisme
worden verheerlijkt, is in de loop van 2013
en 2014 sterk toegenomen. De propaganda
is doordrenkt van antiwesterse retoriek.
Meer dan 120 Nederlanders zijn voor de
jihad naar Syrië gegaan. De meesten van
hen strijden bij groepen die gelieerd zijn
aan Al Qaida of een gelijksoortig gedachte-
goed koesteren, waarbij het Westen als de
ultieme vijand wordt gezien. Velen van hen
zijn in Syrië betrokken bij gruwelijkheden.
Terugkeerders uit Syrië kunnen een groot
risico vormen. Zij kunnen vanuit de haat die
hen is gaan vervullen, als gevolg van de
traumatisering die de strijd bij hen heeft
teweeggebracht of door daadwerkelijke
‘tasking’ door een jihadistische strijdgroep
in Syrië, bereid zijn om over te gaan tot
terroristisch geweld in Nederland. Dit kan
gericht zijn tegen de Nederlandse overheid,
de Nederlandse samenleving of tegen
specifieke bevolkingsgroepen, zoals joden,
sjiitische moslims of moslims die zich
verzetten tegen het jihadisme.
Ik had het over druk maken om een moskee wiens rare wens niet wordt gehonoreerd en vervolgens kom jij aanzetten met Syriëgangers,quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:25 schreef NotYou het volgende:
[..]![]()
[..]
[..]
[ afbeelding ]
NRC, 29 januari 2015
Niets aan de hand hoor. Is altijd al zo geweest, ook met christelijke en ongelovige autochtonen!
[..]
https://www.aivd.nl/publi(...)erland_juni_2014.pdf
(Het aantal syriegangers is inmiddels opgelopen tot meer dan 180.)
Hulde voor deze post. Dat het maar tot de koppies van de wegkijkers mag doordringen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:25 schreef NotYou het volgende:
[..]![]()
[..]
[..]
[ afbeelding ]
NRC, 29 januari 2015
Niets aan de hand hoor. Is altijd al zo geweest, ook met christelijke en ongelovige autochtonen!
[..]
(Het aantal Nederlandse Syrië-gangers is inmiddels opgelopen tot meer dan 180.)
Je ziet echt het verband niet hè?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik had het over druk maken om een moskee wiens rare wens niet wordt gehonoreerd en vervolgens kom jij aanzetten met Syriëgangers,
Tsja.
Deze gasten krijgen hun zin niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je ziet echt het verband niet hè?
Je hebt gewoon echt niet in de gaten dat de haatzaaiers en extremisten die achter zo'n moskee schuilgaan, juist de radicale islam in de hand werken en nastreven. Het zijn juist dergelijke clubs die onze samenleving willen ondermijnen en die precies dezelfde opvattingen hebben als de jihadgangers.
Je kortzichtigheid verbaast me keer op keer.
Iedereen verplichten om voor geschiedenis staatsexamen te doen en vervolgens alleen maar vragen over de holocaust stellenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hulde voor deze post. Dat het maar tot de koppies van de wegkijkers mag doordringen.
Het is trouwens ook onbestaanbaar dat leerlingen bij de holocaust-les met de rug naar de leerkracht gaan zitten. Zoiets zou moeten worden bestraft met een rapportcijfer 1 op een schriftelijke toets. Ik snap echt niet waarom zulk tuig niet gewoon hard van school wordt getrapt.
Wat de moskee in Gouda betreft. De twee berichtjes van GeenStijl vatten het wel mooi samen:
http://www.geenstijl.nl/m(...)egamoskee_gouda.html
http://www.geenstijl.nl/m(...)moskee_gouda_is.html
Nee dat had je niet:quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik had het over druk maken om een moskee wiens rare wens niet wordt gehonoreerd en vervolgens kom jij aanzetten met Syriëgangers,
Tsja.
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:08 schreef Specularium het volgende:
Leugenaar.quote:
quote:Ideologies Extremist Islamism
Wahhabism
Salafist Jihadism
http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_State_of_Iraq_and_the_Levant
Die paar moslimgekkies die ineens "wereldnieuws" worden.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:34 schreef Ryan3 het volgende:
Maar waarom houdt de aanblik van vrouwen de moslims van de heiligheid van het bidden af dan? Kan iemand dat uitleggen?
De overheid heeft inderdaad nog wel juist gehandeld, maar dat haatpaleis dreigt er nog steeds te komen. De kans dat het gedrocht gebouwd, is reëel.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deze gasten krijgen hun zin niet.
Dan kun je je wel heel boos lopen maken, maar dan heeft de lokale overheid mijns inziens gewoon juist gehandeld.
Ik wou net zeggen, je ziet moslims overal bidden, want ze moeten 5 x bidden en zijn niet voortdurend in de buurt van een moskee. En als je dan overal bidt kun je ook niet verwachten dat alle vrouwen in een straal van 250m ophoepelen. Volgens mij zit er wat anders achter. Willen ze gewoon niet in de buurt zitten van zoveel vervelende kinderen, lawaai, auto's van ouders die heen en weer rijden...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die paar moslimgekkies die ineens "wereldnieuws" worden.
Die lui moet je lekker laten lullen en zeker niet "mee om de tafel gaan zitten" met zulke belachelijke en anti-Nederlandse eisen.
Tsja, je kunt natuurlijk moeilijk de bouw van een moskee tegenhouden omdat je het niet zo hebt op moslims. Als er binnen de kaders van het bestemmingsplan en de wet wordt gehandeld, dan komt dat ding er gewoon. En terecht.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De overheid heeft inderdaad nog wel juist gehandeld, maar dat haatpaleis dreigt er nog steeds te komen. De kans dat het gedrocht gebouwd, is reëel.
Het kwartje zal moeten vallen, wat betreft de motieven van de salafisten om deze moskee te willen bouwen. Dat kwartje is bij veel mensen allang gevallen. Bij jou in elk geval nog niet. En wat de overheid betreft, houd ik m'n hart vast.
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, je kunt natuurlijk moeilijk de bouw van een moskee tegenhouden omdat je het niet zo hebt op moslims. Als er binnen de kaders van het bestemmingsplan en de wet wordt gehandeld, dan komt dat ding er gewoon. En terecht.
Jawel, lees maar terug.quote:
Oh dat laatste kan je best eens gelijk in hebben.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen, je ziet moslims overal bidden, want ze moeten 5 x bidden en zijn niet voortdurend in de buurt van een moskee. En als je dan overal bidt kun je ook niet verwachten dat alle vrouwen in een straal van 250m ophoepelen. Volgens mij zit er wat anders achter. Willen ze gewoon niet in de buurt zitten van zoveel vervelende kinderen, lawaai, auto's van ouders die heen en weer rijden...
Welk argument wordt dan gebruikt? Ik lees en en ander over een haatpaleis.quote:
Dan zou hij je wel gequote hebben denk ik zo. Last van betrekkingswanen? Uit de inhoud van zijn post blijkt duidelijk dat hij heel iets anders bedoelt.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jawel, lees maar terug.
Specularium reageerde op mijn initiële post waarin ik stelde dat men zich niet zo druk moet maken. En dat sloeg weer op deze moskee.
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:08 schreef Specularium het volgende:
Daarom moeten we net als in Oostenrijk een speciale grondwet krijgen voor moslims die het onder andere verbied om moskees te laten financieren van uit Wahabistan.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welk argument wordt dan gebruikt? Ik lees en en ander over een haatpaleis.
Oke, ik formuleer het anders.
'Je kunt de bouw niet tegenhouden, enkel en alleen omdat je moskeeën haatpaleizen vindt'.
Koos, ga lekker wieberen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'Je kunt de bouw niet tegenhouden, enkel en alleen omdat je moskeeën haatpaleizen vindt'.
Niet alle moskeeën zijn haatpaleizen(hoop ik toch nog ergens maar ik heb twijfels) maar salafistische zijn dat zeker wel en die moeten we op alle mogelijke manieren weren.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zeggen de bestuurders dat dan niet tegen die lui van de moskee. Kunnen ze zelf toch ook bedenken dat dat nooit een geldige reden kan zijn... En niet voor onze maatschappij en niet volgens hun eigen geloof...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oh dat laatste kan je best eens gelijk in hebben.
Ja, onder moslims wrs een vorm van emancipatie. Je zag decennialang idd moskeeën die het meest weg hadden van de diverse RK/protestantse-schuilkelders uit onze geschiedenis en nu hebben ze meer geld, of kunnen meer geld aantrekken, en willen nu een soort inhaalslag maken. En ja, qua architectuur botst dat met de overwegend kleinschalige, sobere, Calvinistische architectuur der gebedshuizen in dit land.quote:Ik ben het trouwens wel met Elfletterig eens dat dat soort protserige Eftelingarchitectuur in Nederland onnodig en ongewenst is.
Er zijn zat moskees die gewoon in een gebouw zitten dat alleen van binnen enorm versierd en protserig is. Prima, laat dat de norm zijn.
Ja, ik snap heel goed dat mijn visie niet gewenst is in dit soort topics.quote:
Je zou het feit dat zo'n imbeciel als Wilders zoveel stemmen krijgt alleen al kunnen zien als een indicatie dat er ergens iets goed fout moet zitten.quote:
Je hebt niet door dat niet ik maar jij het nu op de persoon speelt?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ik snap heel goed dat mijn visie niet gewenst is in dit soort topics.
Waarschijnlijk knal jij er straks nog wat persoonlijke aanvallen overheen. Dan ben ik plots een slechte vader en weet ik het allemaal wat.
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:25 schreef NotYou het volgende:
[..]![]()
[..]
[..]
[ afbeelding ]
NRC, 29 januari 2015
[..]
(Het aantal Nederlandse Syrië-gangers is inmiddels opgelopen tot meer dan 180.)
Doei Koos.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:36 schreef NotYou het volgende:
[..]
Nee dat had je niet:
[..]
[..]
Leugenaar.
Maar zelfs al was dat wel zo geweest dan nog negeer je gemakshalve het grootste deel van mijn post en had je zelfs wat betreft de jihadisten ongelijk gehad.
[..]![]()
![]()
Je snapt het echt niet hè? Of zeg je dit soort dingen gewoon om een beetje te stoken?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:40 schreef KoosVogels het volgende:
Tsja, je kunt natuurlijk moeilijk de bouw van een moskee tegenhouden omdat je het niet zo hebt op moslims. Als er binnen de kaders van het bestemmingsplan en de wet wordt gehandeld, dan komt dat ding er gewoon. En terecht.
Zucht, en weer moet ik het gaan uitleggen. Waarom hebben figuren in jouw hoek van het spectrum altijd zo'n beperkt denkvermogen?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:58 schreef NotYou het volgende:
[..]
Je hebt niet door dat niet ik maar jij het nu op de persoon speelt?Wat ongewenst is aan je visie is dat je feiten zelfs als ze hier open en bloot gepost zijn, compleet met bronvermelding, volledig negeert en komt met zinsneden als:
"omdat je het niet zo hebt op moslims"![]()
Ik zou zelf dan ook liever spreken van een (vrij kinderlijke) mening gestoeld op weinig meer dan emotie dan van een "visie".![]()
Het heeft niks met "vinden" te maken. Het is gewoon de realiteit. Althans: het ding staat er nog niet, maar het is iets dat we heel concreet kunnen verwachten.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zou je de bouw van de moskee tegenhouden?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet hè? Of zeg je dit soort dingen gewoon om een beetje te stoken?
Moeilijk hè, de realiteit onder ogen zien?
Dan neem je maatregelen als er haat wordt gepredikt in dat ding.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het heeft niks met "vinden" te maken. Het is gewoon de realiteit. Althans: het ding staat er nog niet, maar het is iets dat we heel concreet kunnen verwachten.
Je praat over Holland, vriend. In Brabant en Limburg heerste en heerst de Katholieke architectuur.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waarom zeggen de bestuurders dat dan niet tegen die lui van de moskee. Kunnen ze zelf toch ook bedenken dat dat nooit een geldige reden kan zijn... En niet voor onze maatschappij en niet volgens hun eigen geloof...
[..]
Ja, onder moslims wrs een vorm van emancipatie. Je zag decennialang idd moskeeën die het meest weg hadden van de diverse RK/protestantse-schuilkelders uit onze geschiedenis en nu hebben ze meer geld, of kunnen meer geld aantrekken, en willen nu een soort inhaalslag maken. En ja, qua architectuur botst dat met de overwegend kleinschalige, sobere, Calvinistische architectuur der gebedshuizen in dit land.
Je hebt er maar twee nodig om een heel land twee dagen op zijn kop te zetten, of was je Parijs alweer vergeten? Bovendien, ELKE jihadist in Nederland is er een teveel, als ze zo'n hekel aan het verderfelijke westen hebben, moeten ze iedereen, inclusief henzelf, een heel groot plezier doen en lekker opdonderen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:01 schreef El_Matador het volgende:
Slechts ruim 180 jihadgangers op 17.000.000 mensen is nou ook niet echt schokkend, of wel, NotYou?
Een aantal dat enkel groeit.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:01 schreef El_Matador het volgende:
Slechts ruim 180 jihadgangers op 17.000.000 mensen is nou ook niet echt schokkend, of wel, NotYou?
Je maakt er een bouwkundige discussie van.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
Elf hekelde het feit dat de moskee er naar alle waarschijnlijk toch gaat komen. Hierop maakte ik duidelijk dat wanneer het bouwwerk aan de geldende regels voldoet, je moeilijk de vergunningen kunt weigeren.
Mijn opmerking 'omdat je het niet zo hebt op moslims', was wellicht niet zo handig, maar echt andere argumenten tegen de bouw kwam ik niet tegen. Enkel een en ander over haatpaleizen.
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zucht, en weer moet ik het gaan uitleggen. Waarom hebben figuren in jouw hoek van het spectrum altijd zo'n beperkt denkvermogen?
Elf hekelde het feit dat de moskee er naar alle waarschijnlijk toch gaat komen. Hierop maakte ik duidelijk dat wanneer het bouwwerk aan de geldende regels voldoet, je moeilijk de vergunningen kunt weigeren.
Mijn opmerking 'omdat je het niet zo hebt op moslims', was wellicht niet zo handig, maar echt andere argumenten tegen de bouw kwam ik niet tegen. Enkel een en ander over haatpaleizen.
Koos alsjeblieft, ga wieberen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ik snap heel goed dat mijn visie niet gewenst is in dit soort topics.
Waarschijnlijk knal jij er straks nog wat persoonlijke aanvallen overheen. Dan ben ik plots een slechte vader en weet ik het allemaal wat.
Ja, ik heb 30 jaar in Nederland gewoond, langer dan veel FOK!kers.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:04 schreef NotYou het volgende:
[..]
Een aantal dat enkel groeit.
Maar als jij het niet raar vindt dat er in hetzelfde Nederland als waar ik (en naar ik aanneem ook jij) opgegroeid ben, 180 "heilige strijders" zijn grootgebracht die uit religieuze overtuiging de halve wereld over zijn gereisd en zich daar nu in georganiseerd religieus verband schuldig maken aan genocide, onthoofdingen, verkrachtingen, slavernij en ga zo maar door, met de koran in de hand, verzen reciterend... dan denk ik niet dat ik jou op andere gedachten ga brengen daarover.
Ikzelf vind het diep triest en een absolute schande.
Maar de regels voor coffeeshops zijn vastgelegd in de APV. Je hebt dus een grond om 'nee' te zeggen op het moment dat een coffeeshop zich naast een school wil vestigen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:05 schreef sp3c het volgende:
naja dat het bouwwerk mogelijk gefinanciert gaat worden door een aantal hele schimmige figuren lijkt mij toch best een argument om tegen te zijn hoor
Hells Angels mogen ook niet zomaar overal clubhuizen vestigen om maar wat te noemen
coffeeshop mag ook niet overal
Ik zeg ook overwegend, RK'ers zijn kathedralenbouwers, en de gemiddelde RK-kerk is ook ietsjes minder ingetogen dan de protestantse gebedshuizen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je praat over Holland, vriend. In Brabant en Limburg heerste en heerst de Katholieke architectuur.
Je moet wel een wettelijke basis hebben om de bouw te verbieden. En die lijkt te ontbreken.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je maakt er een bouwkundige discussie van.
Het is niet de vraag of het bouwwerk aan de regels voldoet. Het gaat om de financiering door radicale moslims, het gaat om het salafisme dat daar hoogtij zal vieren in die moskee, het gaat erom dat de integratie zal worden tegengewerkt, het gaat erom dat het de radicalisering van moslims (vooral moslimjongeren) verder in de hand werkt.
Het gaat er - kort gezegd - om dat het in elk opzicht haaks staat op onze samenleving. Daar gaat het om. Niet om de vraag of de gebruikte steensoort deugt en of de fundering van het gebouw in orde is.
Gelukkig wel, ja. De gotiek en neogotiek zijn mij liever dan dat calvinistisch neo-classicistisch gedoe. Nederlanders moeten eens ophouden met dat gedweep met het calvinisme. Het is niet de 'Nederlandse' religie, ook nooit geweest.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zeg ook overwegend, RK'ers zijn kathedralenbouwers, en de gemiddelde RK-kerk is ook ietsjes minder ingetogen dan de protestantse gebedshuizen.
Hey, u is terug. Je werd gemist, alles goed?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gelukkig wel, ja. De gotiek en neogotiek is mij liever dan dat calvinistisch neo-classicistisch gedoe.
Lekker hoor, en u?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hey, u is terug. Je werd gemist, alles goed?
is het toch ook?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar de regels voor coffeeshops zijn vastgelegd in de APV. Je hebt dus een grond om 'nee' te zeggen op het moment dat een coffeeshop zich naast een school wil vestigen.
Ik vind het prima om de bouw te blokkeren op het moment dat de boel wordt gefinancierd door schimmige figuren, maar dan moet dat wel mogelijk zijn.
Hoeveel Nederlanders zoals nijmeijer zijn er? En hoeveel sympathisanten? Zijn er ook online levendige Nederlandse netwerken rondom die ideologie? Streven zij ook wereldheerschappij na? Is het westen hun grootste vijand die met regelmaat bedreigd wordt, met geweld bestreden dient te worden?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, ik heb 30 jaar in Nederland gewoond, langer dan veel FOK!kers.
In de jaren 90 had je de oorlog op de Balkan. Daar gingen ook Nederlanders naar toe om zij aan zij met de Serven of andere groepen te strijden.
Ik woon in een land waar niet ik, maar een of ander dom wijf de "bekendste Nederlander" is (vanuit de NLse media gezien, hier is ze echt een nobody) vanwege haar bijdrage aan terrorisme.
Wat er van IS waar is en wat niet is nogal moeilijk te achterhalen met die nepvideo's en -foto's die uitgebracht worden.
Ik vind het aantal zelf niet erg schokkend. Dat mensen zich vrijwillig in oorlog storten natuurlijk wel, maar dat geldt ook voor de eerdere voorbeelden die niet-islamistisch zijn.
quote:The Third Wave was a social experiment to demonstrate that even democratic societies are not immune to the appeal of fascism.[1][2] It was undertaken by history teacher Ron Jones with sophomore high school students attending his "Contemporary World" history class[1] as part of a study of Nazi Germany.[3]
The experiment took place at Cubberley High School in Palo Alto, California, during the first week of April 1967.[1] Jones, finding himself unable to explain to his students how the German population could have claimed ignorance of the extermination of the Jewish people, decided to demonstrate it to them instead.[3] Jones started a movement called "The Third Wave" and told his students that the movement aimed to eliminate democracy.[1] The idea that democracy emphasizes individuality was considered as a drawback of democracy, and Jones emphasized this main point of the movement in its motto: "Strength through discipline, strength through community, strength through action, strength through pride."[1]
The experiment was not well documented at the time. Of contemporary sources, the experiment is only mentioned in the Cubberley High School student newspaper, The Cubberley Catamount. It is only briefly mentioned in two issues,[4][5] and one more issue of the paper has a longer article about this experiment at its conclusion.[1] Jones himself wrote a detailed account of the experiment some nine years afterwards[3] and more articles about the experiment followed, including some interviews with Jones and the original students.[2]
President Duitse AIVD: 'Radicale islam is subcultuur geworden'quote:First day
Jones writes that he started the first day of the experiment with simple things such as proper seating and extensively drilling the students.[3] He then proceeded to enforce strict classroom discipline by emerging as an authoritarian figure and dramatically improving the efficiency of the class.
The first day's session was closed with only a few rules, intending to be a one day experiment. Students had to be sitting at attention before the second bell, had to stand up to ask or answer questions and had to do it in three words or fewer, and were required to preface each remark with "Mr. Jones".[3]
Second day
On the second day, he managed to meld his history class into a group with a supreme sense of discipline and community.[3] Jones based the name of his movement, "The Third Wave", on the supposed fact that the third in a series of waves is the strongest, an erroneous version of an actual sailing tradition that every ninth wave is the largest.[3][6] Jones made up a salute resembling that of the Nazi regime[1] and ordered class members to salute each other even outside the class. They all complied with this command.[3]
Third day
The experiment took on a life of its own, with students from all over the school joining in: on the third day, the class expanded from initial 30 students to 43 attendees. All of the students showed drastic improvement in their academic skills and tremendous motivation. All of the students were issued a member card, and each of them received a special assignment, like designing a Third Wave Banner, stopping non-members from entering the class, or the like. Jones instructed the students on how to initiate new members, and by the end of the day the movement had over 200 participants.[3] Jones was surprised that some of the students started reporting to him when other members of the movement failed to abide by the rules.[3]
Fourth day
On Thursday, the fourth day of the experiment, Jones decided to terminate the movement because it was slipping out of his control. The students became increasingly involved in the project and their discipline and loyalty to the project was outstanding. He announced to the participants that this movement was a part of a nationwide movement and that on the next day a presidential candidate of the Third Wave would publicly announce its existence. Jones ordered students to attend a noon rally on Friday to witness the announcement.[3]
Fifth and last day
Instead of a televised address of their leader, the students were presented with an empty channel. After a few minutes of waiting, Jones announced that they had been a part of an experiment in fascism and that they all willingly created a sense of superiority like German citizens had in the period of Nazi Germany. He then played them a film about the Nazi regime to conclude the experiment.[3]
Geen idee, om eerlijk te zijn.quote:
Wie dat doet is sowieso al van het padje af. Het idee dat je 7+ miljard mensen kan domineren en dan helemaal met een religie met een rotte kern, is natuurlijk waanzinnige hoogmoed.quote:
Wou net zeggen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wie dat doet is sowieso al van het padje af. Het idee dat je 7+ miljard mensen kan domineren en dan helemaal met een religie met een rotte kern, is natuurlijk waanzinnige hoogmoed.
In reactie op je PI: erg grappig inderdaad.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wie dat doet is sowieso al van het padje af. Het idee dat je 7+ miljard mensen kan domineren en dan helemaal met een religie met een rotte kern, is natuurlijk waanzinnige hoogmoed.
volgens mij welquote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee, om eerlijk te zijn.
Dacht het niet.
Akkoord. Verder ook geen bezwaar tegen een dergelijke eis, maar ik wist dat dus niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens mij wel
zoek maar een financierder die wel kosher is
Laten we deze beroemde foto er eens bijpakken:quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:15 schreef NotYou het volgende:
[..]
In reactie op je PI: erg grappig inderdaad.
Over het algemeen moet ik ook wel lachen hierom idd.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Laten we deze beroemde foto er eens bijpakken:
[ afbeelding ]
Je hebt verschillende keuzes in je gedachten als je deze foto ziet.
Mij bekruipt het gevoel van een lachbui. Jij schijt in je broek??
Precies. En eens over de epileptische pedofiele woestijnrover.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Over het algemeen moet ik ook wel lachen hierom idd.
Net zo als het melige "vrede zij met hem" elke keer als de naam van de profeet valt.
Ach als er daar 5 of ook maar 2 van met automatische wapens en gevechtservaring voor je deur staan, van plan je vrouw en dochters mee te nemen zal dat lachen je snel vergaan vrees ik.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Laten we deze beroemde foto er eens bijpakken:
[ afbeelding ]
Je hebt verschillende keuzes in je gedachten als je deze foto ziet.
Mij bekruipt het gevoel van een lachbui. Jij schijt in je broek??
Triest, mede door deze onderschatting van dit soort figuren heeft het zo ver kunnen komen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Over het algemeen moet ik ook wel lachen hierom idd.
Net zo als het melige "vrede zij met hem" elke keer als de naam van de profeet valt.
iets ket onduidelijke geldstromen oidquote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Akkoord. Verder ook geen bezwaar tegen een dergelijke eis, maar ik wist dat dus niet.
Maar ja, net weer een aanslag in Nice, naar het lijkt aanzien, of een verijdelde iig........ maar over het algemeen lijken die gasten met die borden zo weg te zijn gelopen uit een Monty Python versie over de islam. Waarbij ze ook steedse boutere claims op die borden plaatsen om elkaar de loef af te steken.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Precies. En eens over de epileptische pedofiele woestijnrover.
Het is ook steeds hetzelfde in dit soort topics. De in de broek schijtende bange Nederlander die dat soort oproepen serieusneemt versus de nuchtere, beschouwende, de verhoudingen in ogenschouw blijven nemende Nederlander die erom lacht.
Eh ja, maar hoe groot is die kans?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:21 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ach als er daar 5 of ook maar 2 van met automatische wapens en gevechtservaring voor je deur staan, van plan je vrouw en dochters mee te nemen zal dat lachen je snel vergaan vrees ik.
Woon jij in Irak of Syrie? Welnee, je woont in het ueberveilige Nederland, je hebt geen idee wat voor enorm veilig land het is man.quote:Maar ach, al die slachtoffers daar in syrië die hadden gewoon heel hard moeten lachen! Dan was het ze stukken beter vergaan.Agenten in Irak die in de nacht hun bed uitgesleurd werden en op camera zijn onthoofd evenzo. Gewoon heel hard lachen. Kijk toch eens wat een domme misbaksels die islamisten.
![]()
De echte wereld is meer BNW dan jij aan jezelf wil toegeven, maar dit heeft er niet zoveel mee te maken. Het is een zelfverkozen houding. Moslims die dat soort dingen schreeuwen of bordjes omhoogsteken neem je toch niet serieus?quote:Stap eens uit de BNW-waas van je de echte wereld in.
NWO is in de maak, dat zou jij toch moeten wetenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ga eens naar ze toe dan en zeg ze wat je van ze vindt. Of heb je dan ineens niet meer zo'n grote mond?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar ja, net weer een aanslag in Nice, naar het lijkt aanzien, of een verijdelde iig........ maar over het algemeen lijken die gasten met die borden zo weg te zijn gelopen uit een Monty Python versie over de islam. Waarbij ze ook steedse boutere claims op die borden plaatsen om elkaar de loef af te steken.
Ik heb meer discussies gehad met moslims dan de gemiddelde NL'er, me dunkt.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:26 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ga eens naar ze toe dan en zeg ze wat je van ze vindt. Of heb je dan ineens niet meer zo'n grote mond?
Ik lach niet om dode syriers, ik lach om jouw achterlijke "haha, kijk eens wat een sukkels"-instelling. Zat van dat soort sukkels zitten nu in Syrie en zijn daar voor de plaatselijke bevolking alles behalve lachwekkend.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eh ja, maar hoe groot is die kans?
En Tristan van der Velde had geen islamitische ideologie en presteerde het toch om een massamoord te plegen. Wat is je punt?
[..]
Woon jij in Irak of Syrie? Welnee, je woont in het ueberveilige Nederland, je hebt geen idee wat voor enorm veilig land het is man.En zit je nu zelf te lachen om dode Syriers, Koerden en Irakezen terwijl je zo'n commentaar had op mijn PI?
[..]
De echte wereld is meer BNW dan jij aan jezelf wil toegeven, maar dit heeft er niet zoveel mee te maken. Het is een zelfverkozen houding. Moslims die dat soort dingen schreeuwen of bordjes omhoogsteken neem je toch niet serieus?
Zelfde met dit soort belachelijke eisen van die moskeegangers.
Dat Gouda geregeerd wordt door een zelfislamiserende PvdA helpt niet mee, maar het lijkt dat zelfs zij nog niet zo achterlijk zijn dat ze de eisen van deze mannen serieus nemen.
Ik verbaas me er gewoon over dat jij (en meer) dat wel doen.
In het gezicht uitlachen, wijzen op de Nederlandse cultuur en moraal (belangrijker dan wet) en zeggen dat ze die moskee dan maar in de Sahara mogen neerzetten.
Daar geloof ik niet zo in, Jokkebrok.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
NWO is in de maak, dat zou jij toch moeten weten
Niet gewoon moslims, deze types. Extremisten.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb meer discussies gehad met moslims dan de gemiddelde NL'er, me dunkt.
Het is sowieso niet altijd even verstandig om tegen mensen te zeggen wat je van ze vindt.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:26 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ga eens naar ze toe dan en zeg ze wat je van ze vindt. Of heb je dan ineens niet meer zo'n grote mond?
Net weer 3 soldaten neergestoken in Frankrijk.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:27 schreef KoosVogels het volgende:
Kan mij ook niet echt druk maken om de fanatiekelingen. Goed dat ze in de gaten worden gehouden en zuur voor wie het in Midden-Oosten woont, maar hier hebben we betrekkelijk weinig te vrezen.
Je lacht maar een end weg, maar ik zou mijn lachen op juist die sukkels richten en niet op mij.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:28 schreef NotYou het volgende:
ik lach om jouw achterlijke "haha, kijk eens wat een sukkels"-instelling.
180 Nederlanders zegt men. Er zijn er al een paar kapotgeschoten (dat gebeurt in oorlogen nu eenmaal).quote:Zat van dat soort sukkels zitten nu in Syrie en zijn daar voor de plaatselijke bevolking alles behalve lachwekkend.
Ja, dat las ik een klein uur geleden al.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Net weer 3 soldaten neergestoken in Frankrijk.
Ik kom die nooit tegen, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:28 schreef NotYou het volgende:
[..]
Niet gewoon moslims, deze types. Extremisten.
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar geloof ik niet zo in, Jokkebrok.
De wil van de "NWO/Illuminati/Elites" is er, absoluut, net zo goed als bij deze rare moslimvogels, maar dat maakt het nog geen feit.
Ik zie de individuele belangen van psychopaten als veel te verschillend om 1 "Illuminati" of "NWO" te veronderstellen.
Daarbij heb ik niet zoveel met die religies en aanverwante organisaties als Vrijmetselaars. Ik ga liever op de controleerbare feiten af.
Verijdelde aanslag op synagoge, lijkt het. 2 handlangers gevlucht, 1 dader aangehouden.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Net weer 3 soldaten neergestoken in Frankrijk.
Ik ook niet, maar ik zie wel in dat we ze niet teveel ruimte moeten geven. Iets dat jij nog in moet gaan zien.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat las ik een klein uur geleden al.
Zie nog steeds geen reden om te vrezen voor mijn eigen veiligheid.
Ik wil inderdaad mijn vrijheden niet te grabbel gooien in een poging aanslagen te voorkomen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik zie wel in dat we ze niet teveel ruimte moeten geven. Iets dat jij nog in moet gaan zien.
Kan ik in komen. Dat wil ik ook niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik wil inderdaad mijn vrijheden niet te grabbel gooien in een poging aanslagen te voorkomen.
Zijn we het hier ook over eens.quote:Verder vind ik net zo goed dat Syriegangers de toegang tot Nederland moet worden ontzegd en dat haatpredikers het land uitgetrapt moeten worden.
Ook hier zijn we het eens.quote:Met doorsnee moslims heb ik echter geen enkele moeite. Zijn vaak heel vriendelijke mensen, is mijn ervaring.
Gezien je opleiding had ik toch wel wat meer tekstbegrip van je verwacht. Het probleem is niet eens deze 180 syriegangers, die zullen op enig moment slechts sympathisant zijn geweest, zoals de duizenden die nu in Nederland bij de inlichtingendiensten bekend zijn en daarvoor misschien wel helemaal niet zo bezig met religie.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je lacht maar een end weg, maar ik zou mijn lachen op juist die sukkels richten en niet op mij.
[..]
180 Nederlanders zegt men. Er zijn er al een paar kapotgeschoten (dat gebeurt in oorlogen nu eenmaal).
Denk jij dat als er geen buitenlandse jihadstrijders bij IS betrokken zouden zijn, dat het dan een walhalla van vrede is?
Volgens mij draai je de boel om; die jihadgangers kwamen later dan de conflicten.
Dat laatste maak jij ervan.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:46 schreef NotYou het volgende:
[..]
Gezien je opleiding had ik toch wel wat meer tekstbegrip van je verwacht. Het probleem is niet eens deze 180 syriegangers, die zullen op enig moment slechts sympathisant zijn geweest, zoals de duizenden die nu in Nederland bij de inlichtingendiensten bekend zijn en daarvoor misschien wel helemaal niet zo bezig met religie.
De aantallen groeien enkel. Niemand die vat of ook maar echt zicht heeft op het proces van radicalisering. Een noemenswaardige aanpak is er niet. En zelfs wanneer dit soort radicaliserende figuren openlijk uitkomt voor de denkbeelden, ze letterlijk uitschreeuwt, compleet met borden wordt er lacherig op gereageerd. Alsof het iets onschuldigs/ongevaarlijks is, niets aan de hand.![]()
![]()
Het humoristische ervan bevindt zich in een overstijgend niveau van fenomenologie.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:46 schreef NotYou het volgende:
[..]
Gezien je opleiding had ik toch wel wat meer tekstbegrip van je verwacht. Het probleem is niet eens deze 180 syriegangers, die zullen op enig moment slechts sympathisant zijn geweest, zoals de duizenden die nu in Nederland bij de inlichtingendiensten bekend zijn en daarvoor misschien wel helemaal niet zo bezig met religie.
De aantallen groeien enkel. Niemand die vat of ook maar echt zicht heeft op het proces van radicalisering. Een noemenswaardige aanpak is er niet. En zelfs wanneer dit soort radicaliserende figuren openlijk uitkomt voor de denkbeelden, ze letterlijk uitschreeuwt, compleet met borden wordt er lacherig op gereageerd. Alsof het iets onschuldigs/ongevaarlijks is, niets aan de hand.![]()
![]()
Je kunt zelf wel ridicule standpunten opwerpen die ik helemaal niet inneem en die vervolgens bespotten maar ik zie niet echt in waar dat toe bijdraagt.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat laatste maak jij ervan.
Ik vind het een ridicule hoogmoed. En laat ze lekker staan met bordjes, of wilde jij dat in al jouw moreel hoogstaande Westerse denken nu ook al gaan verbieden??
Dit zou ik je graag zien toelichten.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het humoristische ervan bevindt zich in een overstijgend niveau van fenomenologie.
Dan gaan ze binnen bidden. Het zit niet in dezelfde zaal ofzo.....quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies. Stel dat je een geloof hebt waarbij je je moet afzonderen van vrouwen voor het gebed heb je niets te willen natuurlijk...
Al die groteske claims gemaakt door die lui, die nog geen deuk in een pakje boter slaan, de manier waarop ze elkaar de loef lijken af te steken door die claims steeds grotesker en daardoor wreder te maken. Ze lijken een beetje op de Ppl's front of Judea in Monty Pythons Life of Brian met John Cleese als voorzitter. En dat dwangmatige vzmh zeggen als ze de naam van Mohammed (vzmh) uitspreken, al is het maar terloops. Altijd maar overal inshallah achter zeggen, alsof ze de melige neefjes zijn van Gerard Reve, deo volente. Als humorist kun je hier net zoveel mee als Monty Python destijds kon in Life of Brian.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:50 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dit zou ik je graag zien toelichten.
Misschien zou je, je niet zo blind moeten staren op voorkomen. Vele duizenden van dit soort figuren handelen nu in georganiseerd verband in Syrië en Irak, hebben daar een kalifaat gesticht. Als je dat 10 jaar geleden gehoord had/op een bordje had zien staan: "Wij gaan een kalifaat stichten!" had je dat waarschijnlijk ook een absurde, lachwekkende claim gevonden.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Al die groteske claims gemaakt door die lui, die nog geen deuk in een pakje boter slaan, de manier waarop ze elkaar de loef lijken af te steken door die claims steeds grotesker en daardoor wreder te maken. Ze lijken een beetje op de Ppl's front of Judea in Monty Pythons Life of Brian met John Cleese als voorzitter. En dat dwangmatige vzmh zeggen als ze de naam van Mohammed (vzmh) uitspreken, al is het maar terloops. Altijd maar overal inshallah achter zeggen, alsof ze de melige neefjes zijn van Gerard Reve, deo volente. Als humorist kun je hier net zoveel mee als Monty Python destijds kon in Life of Brian.
Kijk, ik denk dat iedereen wel doordrongen is van de gevaren en risico's van de islam, de niet geringe kans dat jonge mannen radicaliseren; maar op een hoger abstractie niveau is de islam met alle dwangmatigheden en verknipte logica, die er bij komen kijken, natuurlijk tamelijk lachwekkend, en dat bedoelde ik te zeggen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:03 schreef NotYou het volgende:
[..]
Misschien zou je, je niet zo blind moeten staren op voorkomen. Vele duizenden van dit soort figuren handelen nu in georganiseerd verband in Syrië en Irak, hebben daar een kalifaat gesticht. Als je dat 10 jaar geleden gehoord had/op een bordje had zien staan: "Wij gaan een kalifaat stichten!" had je dat waarschijnlijk ook een absurde, lachwekkende claim gevonden.
Juist.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De reden waarom het niet beter gaat, is omdat we geen paal en perk durven te stellen aan de opmars van de radicale islam. Wat er in Gouda komt, is niet zomaar een moskee, maar een haatpaleis dat wordt gefinancierd door uiterst conservatieve groeperingen.
Het heeft totaal geen zin om, zoals hierboven, discussie te voeren over wat er wel en niet in de koran staat. Waar het om gaat, is dat de initiatiefnemers van deze moskee voorstander zijn van de meest conservatieve opvattingen. Dat verklaart ook hun standpunt aangaande vrouwen.
We zijn in Nederland, maar ook elders in Europa, veel te ver doorgeslagen met ruimte bieden aan radicale moslims.
Tevens gaat het hier ook om de schimmige procedure die gefaciliteerd wordt door d66, pvda en gl.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De reden waarom het niet beter gaat, is omdat we geen paal en perk durven te stellen aan de opmars van de radicale islam. Wat er in Gouda komt, is niet zomaar een moskee, maar een haatpaleis dat wordt gefinancierd door uiterst conservatieve groeperingen.
Het heeft totaal geen zin om, zoals hierboven, discussie te voeren over wat er wel en niet in de koran staat. Waar het om gaat, is dat de initiatiefnemers van deze moskee voorstander zijn van de meest conservatieve opvattingen. Dat verklaart ook hun standpunt aangaande vrouwen.
We zijn in Nederland, maar ook elders in Europa, veel te ver doorgeslagen met ruimte bieden aan radicale moslims.
Mooi plaatjequote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:43 schreef Pek het volgende:
Ze gooien het nu op de aanwezigheid van vrouwen, maar in hetzelfde gebouw met een school zitten, is natuurlijk ook niet fijn voor ze![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |