Wat fijn van de PVDA dat ze dit voor ons onder de pet hebben gehouden. Hopelijk ziet dit gedrocht nooit het daglicht.quote:Megamoskee weert crèche om vrouwen
De komst van de grootste moskee van Nederland in Gouda is vorig jaar mede gestrand vanwege ’potentiële conflicten’ met vrouwelijke medewerkers van een medisch kinderdagverblijf en een speciale school.
Dat staat in een geheim verslag van een mislukte bemiddelingspoging tussen de moskee, het kinderdagverblijf en de school. Gouda wil het trio nog steeds in de voormalige Prins Willem-Alexanderkazerne hebben. Het stuk is in handen van De Telegraaf en wordt door de stroopwafelstad al meer dan een half jaar onder de pet gehouden.
„De islamitische mannengemeenschap die zich voor het gebed opmaakt, wil in de voorbereiding van die activiteit niet van de heiligheid daarvan worden afgebracht door het zien van vrouwen”, zo valt te lezen in het document. Een PvdA-wethouder erkende onlangs tijdens een debat dat het niet openbaar is gemaakt op verzoek van de moslims.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_weert_creche__.html
denken dat je in een vrij westers land woontquote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:31 schreef MPC60 het volgende:
Dit moet je toch niet willen? Waarom zou je dit in een vrij westers land willen? Wtf Gouda.
Precies. Stel dat je een geloof hebt waarbij je je moet afzonderen van vrouwen voor het gebed heb je niets te willen natuurlijk...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:32 schreef OmniRocket het volgende:
denken dat je in een vrij westers land woont
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:32 schreef Ferdo het volgende:
Hier wordt hopelijk toch wel een grens getrokken bij die barbaren?
Waarom denk je dat de onderhandelingen mislukt zijn?quote:Dat staat in een geheim verslag van een mislukte bemiddelingspoging tussen de moskee, het kinderdagverblijf en de school
Ligt aan de intenties. Feit is dat veel misstanden toegedekt worden door er een geheimpje van te maken.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:31 schreef DS4 het volgende:
Overigens is er helemaal niets mis met in vertrouwen zaken bespreken.
Als je daardoor al van de wijs wordt gebracht lijkt het me dringend aanbevolen daarvoor professionele hulp te gaan zoeken. Achterlijke figuren.quote:„De islamitische mannengemeenschap die zich voor het gebed opmaakt, wil in de voorbereiding van die activiteit niet van de heiligheid daarvan worden afgebracht door het zien van vrouwen”
Uiteraard moet je als wethouder de raad altijd volledig voorlichten, maar soms is het beter om daar een beetje genuanceerd mee om te gaan, zeker als de raad deels bestaat uit idioten die het proces gaan verstoren.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:35 schreef Jibberism_ het volgende:
Ligt aan de intenties. Feit is dat veel misstanden toegedekt worden door er een geheimpje van te maken.
Sorry, maar mooie vrouwen... dat helpt mijn concentratie ook niet hoor.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:37 schreef Dik_Troll het volgende:
Als je daardoor al van de wijs wordt gebracht lijkt het me dringend aanbevolen daarvoor professionele hulp te gaan zoeken. Achterlijke figuren.
Hier is gewoon geen maar op zijn plek. Gewoon nee.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Uiteraard moet je als wethouder de raad altijd volledig voorlichten, maar...
Hoe wordt er precies gezwicht in deze?quote:
Ze zijn wel enorm hitsig he, die moslims.quote:„De islamitische mannengemeenschap die zich voor het gebed opmaakt, wil in de voorbereiding van die activiteit niet van de heiligheid daarvan worden afgebracht door het zien van vrouwen”
Een PvdA-wethouder erkende onlangs tijdens een debat dat het niet openbaar is gemaakt op verzoek van de moslims.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe wordt er precies gezwicht in deze?
In theorie heb je gelijk.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:39 schreef Dik_Troll het volgende:
Hier is gewoon geen maar op zijn plek. Gewoon nee.
Nou moe!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:41 schreef Lt.Surge het volgende:
Een PvdA-wethouder erkende onlangs tijdens een debat dat het niet openbaar is gemaakt op verzoek van de moslims.
Dus ze beseffen blijkbaar hoe afkeurenswaardig het eigenlijk is hoe ze denken?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:41 schreef Lt.Surge het volgende:
[..]
Een PvdA-wethouder erkende onlangs tijdens een debat dat het niet openbaar is gemaakt op verzoek van de moslims.
Dat gebeurt wel vaker.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:41 schreef Lt.Surge het volgende:
[..]
Tja moslima's zijn gewoon niet zo knap. Nederlandse vrouwenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:40 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ze zijn wel enorm hitsig he, die moslims.
Ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij begint het hellende vlak daarquote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Uiteraard moet je als wethouder de raad altijd volledig voorlichten, maar soms is het beter om daar een beetje genuanceerd mee om te gaan, zeker als de raad deels bestaat uit idioten die het proces gaan verstoren.
Dat ze nou bij jou uit de buurt blijven...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Tja moslima's zijn gewoon niet zo knap.
Als je een volwassen raad hebt, ok... Maar helaas is het heel vaak dat er een paar verwende kleuters bij zitten die niet goed om kunnen gaan met dit soort informatie.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:47 schreef Jibberism_ het volgende:
Ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij begint het hellende vlak daar
Het Rijk.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:46 schreef SpecialK het volgende:
Wie is de eigenaar van de Prins Willem-Alexanderkazerne?
Gelukkig maar. Met hun snor.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat ze nou bij jou uit de buurt blijven...
GroenLinks kiest alvast voor de wahabisten.quote:Maar politiek is ook durven kiezen. Mocht gezamenlijke huisvesting echt niet kunnen dan gaat onze voorkeur als GroenLinks uit naar het Islamitisch Centrum.
http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Zie genoeg mooie dames die, nou ja, iig dichter bij dat heilige vuurtje zitten dan ik en die zien er prima uit. Maar voorlopig zit ik in een andere fase qua smaak.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Tja moslima's zijn gewoon niet zo knap. Nederlandse vrouwen
Het lijkt mij dat het rijk bedrijven niet mag discrimineren op basis van het geslacht van de medewerkers bij het uitdelen van huurcontracten maar aan de andere kant is het vergeven van een huurcontract aan een bedrijf omdat jij als overheid dat bedrijf in die buurt wel ziet zitten als een vorm van discriminatie.quote:
Waarom?quote:Gouda wil het trio nog steeds in de voormalige Prins Willem-Alexanderkazerne hebben.
Tuurlijk.quote:
Een vreemd geloof voor dit land. Je hebt je dus maar te schikken.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies. Stel dat je een geloof hebt waarbij je je moet afzonderen van vrouwen voor het gebed heb je niets te willen natuurlijk...
Dan heb jij die moedertjes die hun jonge kinderen komen brengen vast nooit gezien.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:57 schreef LelijKnap het volgende:
''door het zien van vrouwen.''
Wat een spastische, homofiele en pathetische (interpretatie v.d.) religie is het toch ook
Wat een vrijheid!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:59 schreef Richestorags het volgende:
Een vreemd geloof voor dit land. Je hebt je dus maar te schikken.
Dat is vrij lastig met die hoofddoeken inderdaad.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan heb jij die moedertjes die hun jonge kinderen komen brengen vast nooit gezien.²
d'r had natuurlijk überhaupt niet onderhandeld mogen wordenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[..]
Waarom denk je dat de onderhandelingen mislukt zijn?
je wil mij echt niet in een kort rokje zien hoorquote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:02 schreef CherryOnTop het volgende:
Je zou toch haast langs een moskee gaan lopen rond die tijd in een te kort rokje en te strak shirtjeGewoon omdat het kan.
Ik denk niet dat er puur en alleen over dit thema is onderhandeld. Het is gewoon ter sprake gekomen tijdens de algemene onderhandelingen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:02 schreef Re het volgende:
[..]
d'r had natuurlijk überhaupt niet onderhandeld mogen worden
Niet? En ik had nog wel zulke wilde fantasieënquote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:03 schreef Re het volgende:
[..]
je wil mij echt niet in een kort rokje zien hoor
Zij willen vrijheden inperken door vrouwen niet naast hun moskee te willen hebben. Islam, vrijheid en democratie wringen. En dat wordt steeds vaker duidelijk.quote:
Nee, ze willen het niet in hetzelfde gebouw.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:07 schreef Richestorags het volgende:
Zij willen vrijheden inperken door vrouwen niet naast hun moskee te willen hebben. Islam, vrijheid en democratie wringen. En dat wordt steeds vaker duidelijk.
Het sneeuwt. Mij niet gezien.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:11 schreef Mo_Muffin het volgende:
Laten wij mannen dan solidair zijn en allemaal in een kort rokje daar gaan rondlopen!!!
Onder het mom van geloof wordt de meest walgelijke onzin toegestaan en onder het tapijt geschoven. Hoe zou er worden gereageerd als ik vanuit een willekeurige niet-religieuze organisatie aangeef liever niet met homo's in hetzelfde gebouw te zitten, omdat homo's ons afleiden bij onze activiteiten?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, ze willen het niet in hetzelfde gebouw.
Ik zie niet zoveel mis met mensen die zich op bepaalde momenten op willen houden met uitsluitend andere mannen/vrouwen.
Het is misschien gewoon niet zo'n gelukkige combinatie.
die moskee is nog niet gebouwd, maar als je religieuzen met wat verouderde denkbeelden over de rol van vrouwen wilt ergeren, kun je ook in Gouda gewoon dat doen in de buurt van het Driestar college, een zwaar gereformeerde school waar alle vrouwen verplicht zijn een rok die tot de enkels gaat te dragen, en zondags een hoedje.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:02 schreef CherryOnTop het volgende:
Je zou toch haast langs een moskee gaan lopen rond die tijd in een te kort rokje en te strak shirtjeGewoon omdat het kan.
Ik denk dat veel homo's ook liever niet hun ontmoetingsplaats hebben in hetzelfde gebouw als diepreligieuzen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:23 schreef Richestorags het volgende:
Onder het mom van geloof wordt de meest walgelijke onzin toegestaan en onder het tapijt geschoven. Hoe zou er worden gereageerd als ik vanuit een willekeurige niet-religieuze organisatie aangeef liever niet met homo's in hetzelfde gebouw te zitten?
Dus?quote:Goed, ze hebben hun zin uiteindelijk niet gehad, wat ik een goede zaak vind, maar het is wel voor hun imago verborgen gehouden.
Je mag praktisch iedereen weren uit je winkel. Net zoals dat je ze mag weren uit je huis. Wat is je punt?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:59 schreef SpecialK het volgende:
Om het even van de andere kant te gaan bekijken: Mag ik van de Nederlandse wet negers (klanten/werknemers) weren in mijn winkel?
En dan gaan janken dat je aangerand wordt door een baard zonder zelfcontrole.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:02 schreef CherryOnTop het volgende:
Dat brengt zo'n cultuur inderdaad ook meequote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
En dan gaan janken dat je aangerand wordt door een baard zonder zelfcontrole.
Wat is het probleem precies dan? Prima toch dat die school die regels hanteert, mensen kiezen immers zelf voor die school. Het is niet zo dat ze geen andere keus hebbenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die moskee is nog niet gebouwd, maar als je religieuzen met wat verouderde denkbeelden over de rol van vrouwen wilt ergeren, kun je ook in Gouda gewoon dat doen in de buurt van het Driestar college, een zwaar gereformeerde school waar alle vrouwen verplicht zijn een rok die tot de enkels gaat te dragen, en zondags een hoedje.
Overigens zijn die driestar-griffo's wel erg liberaal aan het worden, twee jaar terug hebben ze toegestaan dat ook vrouwen de pedagogische kinderopvang-opleiding mochten volgen, tot dan toe waren ze van mening dat het onwenselijk was dat vrouwen dit werk zouden doen, omdat vrouwen gewoon thuis horen te blijven om voor hun gezin te zorgen, maar ook daar slaat de moderne tijd genadeloos toe.
Nu kunnen die griffo's die moslims uitlachen omdat die zo achtergebleven zijn.
Nou ja, als je geen niqab draag vraag je er eigenlijk ook wel om dus wat dat betreft snap ik het ook wel.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:48 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Dat brengt zo'n cultuur inderdaad ook meedenken dat aanranding en verkrachting oké is
Nee. Dat geloof ik niet. De Nederlandse wet maakt wel degelijk een groot verschil tussen jouw privebezittingen en je bedrijf. Bedrijven hebben veel strengere discriminatiewetten dan je huiskamer. Volgens mij moet je echt een verdomd goede reden hebben wil je mensen met bepaalde eigenschappen categorisch weigeren als werknemers. En klanten... volgens mij kan je klanten echt alleen maar weigeren op individuele basis. Zoals deze persoon gedraagt zich niet normaal en daarom komt hij/zij er bij mij niet meer in. Of deze persoon kleed zich niet goed genoeg oid. Neemt niet weg dat er genoeg voorbeelden te bedenken zijn waar er wel op geslacht en/of zelfs hoe lekker je bent wordt gediscrimineerd bij het toelaten maar dat zegt weinig over de Nederlandse wet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Je mag praktisch iedereen weren uit je winkel. Net zoals dat je ze mag weren uit je huis. Wat is je punt?
Zoveel mensen lopen daar op zondag niet rond bij die school. Al dan niet met een hoedje.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die moskee is nog niet gebouwd, maar als je religieuzen met wat verouderde denkbeelden over de rol van vrouwen wilt ergeren, kun je ook in Gouda gewoon dat doen in de buurt van het Driestar college, een zwaar gereformeerde school waar alle vrouwen verplicht zijn een rok die tot de enkels gaat te dragen, en zondags een hoedje.
Jij denkt echt dat wanneer ik geen mensen met rood haar als werknemer wil, ik goede redenen moet hebben om ze niet aan te nemen? Ik kan gewoon consequent vertellen dat die mensen het niet zijn geworden. Genoeg winkels waar geen mensen met rood haar werken, valt niet op dus.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:50 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee. Dat geloof ik niet. De Nederlandse wet maakt wel degelijk een groot verschil tussen jouw privebezittingen en je bedrijf. Bedrijven hebben veel strengere discriminatiewetten dan je huiskamer. Volgens mij moet je echt een verdomd goede reden hebben wil je mensen met bepaalde eigenschappen categorisch weigeren als werknemers. En klanten... volgens mij kan je klanten echt alleen maar weigeren op individuele basis. Zoals deze persoon gedraagt zich niet normaal en daarom komt hij/zij er bij mij niet meer in. Of deze persoon kleed zich niet goed genoeg oid. Neemt niet weg dat er genoeg voorbeelden te bedenken zijn waar er wel op geslacht en/of zelfs hoe lekker je bent wordt gediscrimineerd bij het toelaten maar dat zegt weinig over de Nederlandse wet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |