Ik kon m zelf alleen vinden uit 2006 en 2010.quote:Op maandag 2 februari 2015 23:05 schreef Norrage het volgende:
Is deze top 100 niet vrij recent ook al eens geweest? Maar goed, dat was volgens mij wel een playoff spelletje en geen lijstjes. Dus dit is leuker
Ook als ze van verschillende artiesten zijn?quote:Op maandag 2 februari 2015 22:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
verschillende versies van hetzelfde liedje worden als een en hetzelfde liedje geteld.
Alleen van dezelfde artiest. Al denk ik dat dat niet al te vaak voorkomt. In andere toernooien is deze regel er vooral voor remixes.quote:Op maandag 2 februari 2015 23:23 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ook als ze van verschillende artiesten zijn?
Er is nogal wat gecovered toen.
Okee duidelijk. Ik ga nadenken.quote:Op maandag 2 februari 2015 23:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Alleen van dezelfde artiest. Al denk ik dat dat niet al te vaak voorkomt. In andere toernooien is deze regel er vooral voor remixes.
Het zou kunnen als iemand expliciet (album versie) en een ander (single versie) er bij zet, maar andersoortige 'remixen' zijn er denk ik nietquote:Op maandag 2 februari 2015 23:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Alleen van dezelfde artiest. Al denk ik dat dat niet al te vaak voorkomt. In andere toernooien is deze regel er vooral voor remixes.
Tja... hoop nummers die ik niet moet vergeten als ook 60s zijndequote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:56 schreef methodmich het volgende:
En 13th Floor Elevators al in de lijst bij Lord-Ronddraai, dat is ookuiteraard!
quote:'A Whiter Shade of Pale van Procol Harum beste jaren '60-plaat'
A Whiter Shade of Pale van Procol Harum is volgens luisteraars van NPO Radio 5 Nostalgia de beste plaat van de jaren zestig.
Het nummer staat bovenaan de Top 200 van de Jaren 60, waarmee de zender de Week van de Jaren 60 afsluit.
De hoogst genoteerde Nederlandse plaat in de lijst is La Comparsa van ZZ & de Maskers, op twee. In de top 10 staan verder The Moody Blues, The Beach Boys, Anneke Grönloh, The Animals, Simon & Garfunkel, The Cats, The Blue Diamonds en The Rolling Stones.
The Beatles komen zeven keer voor in de Top 200, The Cats zes keer. Ook Cliff Richard en The Bee Gees hebben allebei zes platen in de lijst. De Top 200 wordt vrijdag tussen 7.00 uur en 18.00 uur gedraaid.
Een ziekbed is toch juist uitermate geschikt voor dit soort lijstjesgeneuroot?quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik hoop zelf volgende week mijn lijstje te posten. Maar ik ben nu ziek dus het kan iets langer duren
Hopelijk zie ik in de tussentijd nog wat leuks verschijnen
Als iedereen daar last van heeft, zou dat misschien wel een interessantere lijst opleveren.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:21 schreef methodmich het volgende:
Hoeft niet. Als je koortsdromen krijgt, selecteer je misschien wel heel vage liedjes.
Je kunt op RYM nog de singlescharts per jaar doolopenquote:Op maandag 16 februari 2015 19:04 schreef methodmich het volgende:
Ah, goede lijsten. Heb ik ook weer wat inspiratie mee opgedaan over nummers die ik eigenlijk vergeten was of vreesde te vergeten.
Ook een goede tip. En dan stop ik er daarna gewoon mee, op gegeven moment is het ook gewoon goed. Het is ook weer geen wetenschap, dus iets vergeten moet kunnen. Maar voor de afwisseling is het wel leuker.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:10 schreef ranja het volgende:
[..]
Je kunt op RYM nog de singlescharts per jaar doolopenHeb ik ook gedaan van 1960-69 en toch nog een paar extra opgeduikeld.
Ook een paar doorgestreept trouwens die toch uit 1959 of eerder bleken te komen
Als het niet zou betekenen dat ik draaierig werd van het kijken naar een computerscherm...quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:27 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Een ziekbed is toch juist uitermate geschikt voor dit soort lijstjesgeneuroot?
zou je je top 10 ook nog als lijstje kunnen posten? Dat is makkelijker voor de teller maar ook voor de meelezer die niet blind op youtubes kliktquote:Op zaterdag 21 februari 2015 15:58 schreef prankster1590 het volgende:
Top 100. Pfffff. Top 10 is vast ook goed.
1 - It happens everyday - The lemon dropsquote:
Mwah, volgens mij is dat al sinds de 70squote:Op zaterdag 21 februari 2015 19:12 schreef prankster1590 het volgende:
Misschien komen de jaren zestig wel terug binnenkort. De Neo-psychedelica wordt steeds populairder. Enkele voorbeeldjes. Wilde er gewoon even op attenderen dat er steeds meer nieuwe jaren zestig achtige muziek gemaakt wordt.
Hoe moet ik dit zien? Zijn dit nu de bovenste 10 of nummers 11-20?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 23:28 schreef prankster1590 het volgende:
Er is zoveel goeds. Nog maar 10 dan.
1-Waipod Phetsuphan - Ding Ding Dong
2-Piccadilly Circus - The Galaxies IV
3-Blue Cheer - Peace of Mind
4-Open Mind- Magic Potion
5-Strawberry Alarm Clock "Pretty Song From Psych-Out"
6-Schizofrenia-Schizofrenia
7-H.P. Lovecraft - Mobius Trip
8-Nico - All Tomorrow's Parties LP (very rare version)
9-Combination Of The Two - Big Brother & The Holding Company
10-Kyrie Eleison - The Electric Prunes
En om het even af te maken wat nieuws
Je zou het als een 11-20 kunnen zien maar het is niet echt dat ik er een volgorde in heb zitten. Ik vind het allemaal even goed.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit zien? Zijn dit nu de bovenste 10 of nummers 11-20?
Dan zet ik het zo neer.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:56 schreef prankster1590 het volgende:
[..]
Je zou het als een 11-20 kunnen zien maar het is niet echt dat ik er een volgorde in heb zitten. Ik vind het allemaal even goed.
Verkeerde Winwood-bandjequote:
Blind Faith...quote:Op woensdag 25 februari 2015 14:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Verkeerde Winwood-bandje
ach ja, smaken verschillenquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:21 schreef prankster1590 het volgende:
De meeste lijstje zijn zo standaard met altijd weer dezelfde nummers. Een top 100 obscure jaren zestig platen zou veel beter zijn.
Maar dat gaat toch vervelen op een gegeven momentquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:23 schreef ranja het volgende:
[..]
ach ja, smaken verschillenik ga m'n smaak niet veranderen om meer onbekends er tussen te krijgen
Mijn smaak verveelt mij nietquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:26 schreef prankster1590 het volgende:
Maar dat gaat toch vervelen op een gegeven moment
ik ben benieuwdquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zelfs op jaren 60 zitten wij op hetzelfde straatje.
quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:21 schreef prankster1590 het volgende:
De meeste lijstjes zijn zo standaard met altijd weer dezelfde nummers. Een top 100 obscure jaren zestig platen zou veel beter zijn.
Alhoewel ik ook best een hoop hits ertussen zal hebben staan.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:04 schreef cafca het volgende:
Mijn lijstje komt dit weekend, denk ik
toch wel een paar he?quote:Op donderdag 26 februari 2015 17:35 schreef methodmich het volgende:
Leuke lijst ranja, staan goede songs tussen!
Haha, ja. Maar ook wel een aantal dat ik zelf nooit zou kiezen. Maar dat maakt het weer leuk.quote:
in de categorie 'orginelen van bekende(re) covers'quote:Op donderdag 26 februari 2015 17:52 schreef methodmich het volgende:
Hulde voor je nummer 97 trouwens.
Die kun je voor mij ook opschrijven. Stukje hoger in mijn lijst wel.quote:Op donderdag 26 februari 2015 17:52 schreef methodmich het volgende:
[..]
Haha, ja. Maar ook wel een aantal dat ik zelf nooit zou kiezen. Maar dat maakt het weer leuk.
Hulde voor je nummer 97 trouwens.
Dusty staat er bij ook nog een keer in, iets hogerquote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die kun je voor mij ook opschrijven. Stukje hoger in mijn lijst wel.
Ha, ja het maken van de shortlist ben ik wel een paar weken mee bezig geweest in totaalquote:Op zaterdag 28 februari 2015 07:33 schreef cafca het volgende:
Pfff..... gisteravond ff snel een stuk of 75 nummers uit mijn hoofd opgeschreven. Kijk nu de lijst door en zie dat ik er nog een hoop vergeten ben.
De A en B hebben vast ook al zat moois opgeleverd?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 14:11 schreef cafca het volgende:
Ben nu mijn eigen collectie aan het doorlopen. Ben nu bij de C, Chocolate Watchband.
Lijst gaat er dit weekend niet komen
De A niet zoveel, de B welquote:Op zaterdag 28 februari 2015 20:27 schreef methodmich het volgende:
[..]
De A en B hebben vast ook al zat moois opgeleverd?
Ja die zijn veelal uit mijn longlist naar mijn shortlist verloren gegaan omdat ik ze of te beperkt kende of ze gewoon niet goed genoeg vond. Girlgroups is nou ook net een beetje het vlak waarop ik veel aan het ontdekken ben. Flirtations of Crystals hadden het drie maanden geleden niet tot in de lijst geschopt bijvoorbeeld. Het viel me wat tegen.quote:Op maandag 2 maart 2015 17:24 schreef ranja het volgende:
Beetje weinig girlgroups Mexicanobakker, verder wel een aardig lijstje
Paar overlappingen wel
Wel grappig dat je dan net wat groepen in je lijst hebt die het bij mij relatief wat minder doen (ronettes, crystals). Ik heb een verzamelalbum met girlgroups waarvan bijna elk nummer m'n lijst heeft gehaaldquote:Op maandag 2 maart 2015 18:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja die zijn veelal uit mijn longlist naar mijn shortlist verloren gegaan omdat ik ze of te beperkt kende of ze gewoon niet goed genoeg vond. Girlgroups is nou ook net een beetje het vlak waarop ik veel aan het ontdekken ben. Flirtations of Crystals hadden het drie maanden geleden niet tot in de lijst geschopt bijvoorbeeld. Het viel me wat tegen.
Toch best wel wat overlappingen merkte ik al. En ook nog wat die net buiten de boot vielen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, er zijn er een aantal net buiten de boot gevallen. En ik had Linda Perhacs heel hoog staan, maar die bleek uit 1970 te zijn.....quote:Op maandag 2 maart 2015 21:48 schreef ranja het volgende:
Aardig lijstje cafca, ik had alleen wel wat meer zangeressen bij je verwacht.
De volgorde van 60s liedjes in m'n singles top 100 en de 60s top 100 is ook compleet andersquote:Op woensdag 4 maart 2015 11:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik kom erachter dat m'n nummer 10 in een paar maanden toch wel flink is gezakt. In mijn singleslijst waren mijn nummer 1 en 10 mijn enige liedjes uit de jaren zestig.
Heb ik ook ja. Blijkt dat je afhankelijk van het lijstje toch heel anders naar die nummers kijkt/luistertquote:Op woensdag 4 maart 2015 11:42 schreef ranja het volgende:
[..]
De volgorde van 60s liedjes in m'n singles top 100 en de 60s top 100 is ook compleet anders
En zelfs drie keer! Paar jaar terug ontdekt dankzij jouw aller tijden lijstjes die hier jaarlijks voorbijkomen.quote:
Beginnen met Forever Changes zou ik dan zeggen. Geweldig album! En She Comes In Colors los beluisteren.quote:
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 20:00 schreef methodmich het volgende:
[..]
Beginnen met Forever Changes zou ik dan zeggen. Geweldig album! En She Comes In Colors los beluisteren.
Eens. Maar Forever Changes leek me net een betere instapplaat.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 20:06 schreef cafca het volgende:
[..]
Hele album Da Capo is de moeite waard trouwens. Ná Forever Changes
Welke van de twee bedoel je?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
12 Pink Floyd - Astronomy Overdrive
Net als bij nummer 32 dubbel. Ik heb de laatste niet meegeteld nu. Stir It Up is namelijk, zover ik weet, geen 60's.quote:Op zondag 15 februari 2015 21:34 schreef fripper het volgende:
53. Fleetwood Mac - Oh Well
53. Dick Dale - Miserlou
6x Beatles, 6x Stones, 7x Captain Beefheart. 4 is het maximum als je geen 100 nummers hebt.quote:
Ik bedoelde Interstellar Overdrivequote:Op woensdag 11 maart 2015 17:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben er eindelijk weer aan toe om een beetje achter de laptop te kunnen fokken ipv vanaf de mobiel dus heb ook wat lijstjes kunnen controleren.
[..]
Welke van de twee bedoel je?
[..]
Net als bij nummer 32 dubbel. Ik heb de laatste 2 niet meegeteld nu.
[..]
6x Beatles, 6x Stones, 7x Captain Beefheart. 4 is het maximum als je geen 100 nummers hebt.
Ik heb nu de helft bekeken, de andere helft komt later als ik meer tijd heb. We zitten nu op 17 lijstjes, ik hoopte eigenlijk op rond de 25. Dit zal wel net te weinig zijn om tot een complete top 100 te komen.
Mmmm , slordig van mij. De laatste laten afvallen is uiteraard prima.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben er eindelijk weer aan toe om een beetje achter de laptop te kunnen fokken ipv vanaf de mobiel dus heb ook wat lijstjes kunnen controleren.
[..]
[..]
Net als bij nummer 32 dubbel. Ik heb de laatste niet meegeteld nu. Stir It Up is namelijk, zover ik weet, geen 60's.
[..]
Ah, mijn bronnen zeiden allemaal 73quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:37 schreef fripper het volgende:
[..]
Mmmm , slordig van mij. De laatste laten afvallen is uiteraard prima.
Stir it up is oorspronkelijk uit 67 ...
http://voiceofthesufferer(...)ied_discography.html
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 20:30 schreef Burnett het volgende:
1. The Small Faces - Tin Soldier
2. The Rolling Stones - Gimme Shelter
3. Led Zeppelin - Ramble On
4. Creedence Clearwater Revival - Born On The Bayou
5. Scott Walker - The Old Man's Back Again
6. Cream - Sunshine Of Your Love
7. Johnny Hallyday - Que Je T'aime
8. James Brown - Why Did You Take Your Love Away From Me
9. Marvin Gaye - You
10. Eddie Floyd - Big Bird
11. Tim Buckley - Pleasant Street
12. Sam And Dave - Hold On (I'm Coming)
13. Rolling Stones - Paint It Black
14. Elvis Presley - If I Can Dream
15. Blind Faith - Well Allright
16. The Small Faces - All Or Nothing
17. The Four Tops - Reach Out I'll Be There
18. Captain Beefheart - Zig Zag Wanderer
19. The Doors - Touch Me
20. The First Edition - Just Dropped In (To See What Condition My Condition Was In)
21. The Flirtations - Nothing but A Heartache
22. The Doors - The Crystal Ship
23. Howlin' Wolf - Killing Floor
24. Wilson Pickett - Hey Joe
25. The Isley Brothers - Behind A Painted Smile
26. The Beatles - Your Mother Should Know
27. Frank Sinatra - It Was A Very Good Year
28. James Brown - World
29. Captain Beefheart - Diddy Wah Diddy
30. Fleetwood Mac - Oh Well (Part 1)
31. The Animals - House Of The Rising Sun
32. Otis Redding - That's How Strong My Love Is
33. The Beatles - Things We said Today
34. The Kinks - You Really Got Me
35. Dusty Springfield - I Just Don't Know What To Do With Myself
36. Love Affair - Everlasting Love
37. The Righteous Brothers - Unchained Melody
38. The Who - Pinball Wizard
39. Tim Hardin - Hang On To A Dream
40. Captain Beefheart - Who Do You Think You're Fooling?
41. Otis Redding - Try A Little Tenderness
42. Captain Beefheart - Abba Zaba
43. Blue Cheer - Summertime Blues
44. Otis Redding - I've Got dreams To Remeber
45. Q65 - The Life I Live
46. The Doors - Peace Frog
47. Wilson Pickett - You Keep Me Hanging On
48. Barry Ryan - Eloise
49. Bee Gees - Words
50. The Who - See Me Feel Me
51. The Beatles - I'm The Walrus
52. The Cats - Lea
53. Rolling Stones - Under My Thumb
54. Bee Gees - I've Gotta Get A Message To You
55. Cream - White Room
56. Led Zeppelin - Communication Breakdown
57. Ike & Tina Turner - River Deep, Mountain High
58. Cuby + Blizzards - Window Of My Eyes
59. The Cats - Where've I Been Wrong
60. Rolling Stones - We Love You
61. The Beatles - A Day In The Life
62. The Buffalo Springfield - For What It's Worth (Stop, Hey What's That Sound)
63. Stevie Wonder - I Was Made To Love Her
64. Bee Gees - To Love Somebody
65. Captain Beefheart - Yellow Brick Road
66. The 5th Dimension - Aquarius - Let The Sunshine In (The Flesh Failures)
67. James Brown - Give It Up Or Turnit A Loose
68. Liesbeth List & Ramses Shaffy - Pastorale
69. Creedence Clearwater Revival - Effigy
70. The Rolling Stones - Heart Of Stone
71. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
72. The Hollies - He Ain't Heavy.... He's My Brother
73. The Buffalo Springfield - Mr. Soul
74. The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Any More
75. The Beatles - Tomorrow Never Knows
76. Elvis Presley - Wearin' That Loved On Look
77. Creedence Clearwater Rivaval - I Put A Spell On You
78. Solomon Burke - Cry To Me
79. Marvin Gaye - I Heard It Through The Grapevine
80. Jimi Hendrix Experience - Voodoo Child (Slight Return)
81. Golden Earring - Just A Little Bit Of Peace In My heart
82. Captain Beefheart - Electricity
83. Rolling Stones - 2.000 Lightyears From Home
84. The Beatles - You never Give Me Your Money
85. Earth And Fire - Seasons
86. Wilson Pickett - Minnie Skirt Minnie
87. The Doors - The Soft Parade
88. Captain Beefheart - I'm Glad
89. Wilson Pickett - Baby Call On me
90. Sam Cooke - Driftin' Blues
91. Shangri La's - I Can Never Go Home Anymore
92. Doris Duke - He's Gone
93. Dusty Springfield - What Do You Do When Love Dies
94. The Small Faces - You Need Loving
95. Jacques Brel - Ne me quitte pas
96. Love - Alone Again Or
97. Gene Pitney - 24 hours From Tulsa
98. Tom Jones - Thunderball
99. Neil Young - Down By The River
100. Tom Jones - Delilah
Verhaal over max (ivm top 100 ipv top 90 +1) 5 per artiest staat nog steedsquote:
Dank U...quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Voor de rest wel een prettig lijstje
Fixed...quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:07 schreef cafca het volgende:
Ne me quitte pas is uit '59...
Voor de rest wel een prettig lijstje
Ne Me Quitte Pas in zn lijstje heeft.quote:
Top 60 van de jaren '60 natuurlijkquote:Op woensdag 18 maart 2015 17:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb zo snel geen fouten meer gezien, behalve dat ook
[..]
Ne Me Quitte Pas in zn lijstje heeft.
Ik laat m sowieso nog open tot volgende week zondag. Daarna ga ik tellen. Ik verwacht met deze opkomst niet tot een top 100 maar eerder tot een top 50 te komen.
Ik had op rond de 20-25 ingezet, zitten we toch nog 3-8 vandaan.quote:Op woensdag 18 maart 2015 17:39 schreef HPLC het volgende:
Wel wat weinig lijstjes, maar ja, had eigenlijk ook niet meer verwacht
Ik kan mijn post niet meer editen, dus bij deze mijn aangepaste lijst:quote:Op woensdag 18 maart 2015 17:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb zo snel geen fouten meer gezien, behalve dat ook
[..]
Ne Me Quitte Pas in zn lijstje heeft.
Ik laat m sowieso nog open tot volgende week zondag. Daarna ga ik tellen. Ik verwacht met deze opkomst niet tot een top 100 maar eerder tot een top 50 te komen.
Mja, ik ga hem nu nog even in een paar topics zetten waar misschien nog wat geinteresseerden kunnen zittenquote:Op woensdag 18 maart 2015 19:36 schreef methodmich het volgende:
Nog een beetje spammen her en der Mexi. Dit leuke initiatief verdient toch wat meer inzendingen!
En nog even een quotemeldingquote:Op maandag 2 februari 2015 23:03 schreef Gehenna het volgende:
Binnenkort maar eens kijken of ik hier iets van kan bakken
Ik dacht net aan dit topicquote:Op woensdag 25 maart 2015 17:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mja, ik ga hem nu nog even in een paar topics zetten waar misschien nog wat geinteresseerden kunnen zitten(tevens verkapte kick)
[..]
En nog even een quotemeldingWant ik zag wel dingetjes over een shortlist maar daar bleef het bij
quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind 1 april wel een mooie einddatum, maar als iemand nog meer tijd nodig heeft kan ik de deadline nog best een paar dagen oprekken.
Nou, zo bamquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef Manono het volgende:
Dat sommigen zo bam! een top 100 uit de mouw schudden, petje af hoor
Tvp
Verzamelen lukt wel in een middag.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:26 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou, zo bamEven een paar dagen liedjes verzamelen en dan op volgorde zetten
Kwestie van oud genoeg zijnquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef Manono het volgende:
Dat sommigen zo bam! een top 100 uit de mouw schudden, petje af hoor
Tvp
Bedoelde ook niet een hele middag verzamelen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 21:43 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ja als je er even voor gaat zittenik bedoelde ook niet hele dagen
Dat gaat je lukken belsen, heus! Ik verwacht sowieso iets van Kinks op één.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 13:22 schreef belsen het volgende:
Ik hoop ook nog tijd te kunnen hebben, zou moeten kunnen in principe.
quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:59 schreef MaryMouse het volgende:
Mijn Top 50:
1. France Gall - Poupée de cire, poupée de son (1965)
quote:
quote:
Denken jullie dat het nog gaat lukken?quote:
Mag ik die donderdag maken..quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
[..]
Denken jullie dat het nog gaat lukken?
Afkrijgen voor vanavond wordt toch wel erg krapquote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
[..]
Denken jullie dat het nog gaat lukken?
waar is Atzegod gebleven?quote:Op woensdag 1 april 2015 14:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dan laat ik m tot morgenavond open.
Weddenschapje verloren in VBL. Volgende week is ie terugquote:
Yolanthe's foetus is nu al groter dan de vader?quote:Op woensdag 1 april 2015 15:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Weddenschapje verloren in VBL. Volgende week is ie terug
Die had ik eerst ook in mijn lijstje, maar is uit 1959.quote:
vervangen door e Nederlandse veride uit 1961quote:Op donderdag 2 april 2015 20:53 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Die had ik eerst ook in mijn lijstje, maar is uit 1959.
Nu ben ik nieuwsgierig naar de nummer 3quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja, net na twaalf, ik ben klaar. Ik ga toch maar naar bed. Nog geen lijst, want ik moet nog een tiental tiebreakers uitzoeken
Dus jullie moeten nog even wachten. Wel ben ik erachter gekomen dat het vergeten van een van mijn favorieten die favoriet de overwinning kost
Het scheelt trouwens maar VIER punten of de nummer 3 zou de nummer 1 zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK! heeft duidelijk meer met de Stones en zelfs met de Kinks dan met dat ene gekke bandje uit Liverpool. Een wat mij betreft toch verrassende nummer 1 voor de Rolling Stones en nog drie andere noteringen maakt dat zij hofleveranciers zijn. Ook The Doors vaardigen een viertal af, maar hun beste notering haalt ternauwernood de top 25, terwijl The Kinks op de plaatsen vijf en twaalf terug te vinden zijn.
De misschien wel grote favoriet Space Oddity (Bowie is immers redelijk populair hier en heeft maar 1 echt grote hit in de jaren zestig gekend) verliest uiteindelijk op een viertal punten, terwijl verder Del Shannon, Herman's Hermits, France Gall en Love halen mooie top 10-noteringen. Onderin was het ook spannend, Booker T and the MG's behaalden ternauwernood een plaats in de lijst omdat ze vaker werden genoemd dan Astronomy Domine van Pink Floyd.
De 'verschillende versies van 1 nummer'-problemen kwamen welgeteld bij 1 liedje langs: Zowel Oh Well als Oh Well (Part 1) werden genoemd. De samenvoeging van al deze noteringen brengt Peter Green & co op de twintigste plaats. Er was 1 top 30 ingestuurd, daarom de punten achter de komma.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Zag m vaak voorbij komen maar plaats 2 had ik niet verwacht. Ik dacht eigenlijk dat het de Kinks of Love ging worden. Jefferson Airplane had makkelijk gewonnen als ik m niet vergeten was en zin had gehad ze er tussen te zetten, want die zou de top 20 wel gehaald hebben bij mijquote:Op vrijdag 3 april 2015 10:38 schreef Gehenna het volgende:
Del Shannon op #2
[ afbeelding ]
Niet verwacht overigens
sowieso wel een mooi lijsjte, Mexicanobakker bedankt![]()
Klopt,. zeker als mensen er - overigens niks mis mee - voor kiezen om maar 1 per band te kiezen.quote:Op vrijdag 3 april 2015 17:39 schreef methodmich het volgende:
The Beatles hebben denk ik net als bij de Top 2000 last van het feit dat ze te veel goede nummers hebben en mensen sneller verschillend kiezen.
Probleem met The Beatles is natuurlijk dat er wel heel veel 'hits' zijn. Van The Stones blijven toch maar een paar nummers echt staan (Paint it black bijvoorbeeld) en van The Kinks is denk ook te weinig bekend om écht indruk te maken.quote:Op vrijdag 3 april 2015 10:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
FOK! heeft duidelijk meer met de Stones en zelfs met de Kinks dan met dat ene gekke bandje uit Liverpool.
70's is wel moeilijker, denk ik. Tenminste, wat mij betreft. Hoewel er dan natuurlijk ook veel solowerk van The Beatles en Neil Young is. En Bowie, Lou Reed, Cohen... Dylan... Soulkrakers... Opkomende punk / new wave... Misschien valt het toch wel mee.quote:Op zondag 5 april 2015 15:33 schreef Burnett het volgende:
Mooie lijst, verrassende #2! Flirtations in de lijst! Nu 70's...?
Ik zou twee jaar eerder beginnen. The Damned - New rose, bijvoorbeeld. Daarvoor voornamelijk top 40 materiaal en de enkele singer-songwriter(band), bijvoorbeeld Magna Carta, Nick Drake of Fairport Convention.quote:Op zondag 5 april 2015 16:47 schreef ranja het volgende:
70s zou bij mij vooral de periode 78-79 beslaan met sporadisch wat top40 nummers uit eerdere jaren
Jij?quote:Op maandag 13 april 2015 10:21 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik zou twee jaar eerder beginnen. The Damned - New rose, bijvoorbeeld. Daarvoor voornamelijk top 40 materiaal en de enkele singer-songwriter(band), bijvoorbeeld Magna Carta, Nick Drake of Fairport Convention.
Maar eh...wie gaat hem openen.![]()
Als er echt belangstelling voor is wil ik het best doen hoorquote:Op maandag 13 april 2015 10:21 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik zou twee jaar eerder beginnen. The Damned - New rose, bijvoorbeeld. Daarvoor voornamelijk top 40 materiaal en de enkele singer-songwriter(band), bijvoorbeeld Magna Carta, Nick Drake of Fairport Convention.
Maar eh...wie gaat hem openen.![]()
maar is dat beter dan 100 new wave platen uit 1978?quote:Op maandag 13 april 2015 11:58 schreef cafca het volgende:
Begin jaren 70 had je natuurlijk nog wat uitloop van de jaren 60, plus de glamrock, hardrock, vroege Powerpop, protopunk...
Leukquote:Op maandag 13 april 2015 12:06 schreef ranja het volgende:
[..]
maar is dat beter dan 100 new wave platen uit 1978?
maar we gaan het zien aan de lijstjes. Zal later vandaag wel een topic maken.
Tofquote:Op dinsdag 14 april 2015 21:14 schreef Symphonic het volgende:
De voorbereidingen zijn in volle gang
[ afbeelding ]
we zenden hem echt helemaal integraal uit..quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:59 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Tof
Ik heb nog nooit naar jullie geluisterd moet ik bekennen
kom langs, ook in het topic, er wordt meestal gezellig over de muziek gekletstquote:Op dinsdag 14 april 2015 22:59 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Tof
Ik heb nog nooit naar jullie geluisterd moet ik bekennen
quote:Op dinsdag 14 april 2015 23:04 schreef Symphonic het volgende:
[..]
we zenden hem echt helemaal integraal uit..
van 100 naar 1
Ik ben een weekendje weg, maar volgens mij kan ik de laatste helft wel meekrijgenquote:Je bent van harte welkom
Bazenprogramma iddquote:Foobar2000 is het fijnste programma om te luisteren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |