quote:Op donderdag 5 februari 2015 12:19 schreef Miauw_Zedong het volgende:
De akwardness bij Berti is maximaal cringen, heerlijk.
Vertel eens, wat is het Nederlandse werkwoord voor het Engelse 'to cringe'? Sommige Engelse woorden dekken de lading nou eenmaal beter dan het Nederlandse equivalent.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:15 schreef Lkw het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon in het Nederlands? Ik versta boer Geert beter dan dit soort maffe proza.
Daar denkt ze zelf héél anders over, dat zij de volwassene is en de mannen nog moeten rijpen...quote:Op maandag 2 februari 2015 12:11 schreef Terreros85 het volgende:
Maar ik denk sowieso dat Lotte afvalt. Ik denk dat ze nog iets te jong is en te weinig ervaring heeft voor Tom.
De fout die veel mensen maken is dat ze elk Engels woord rechtstreeks of letterlijk proberen te vertalen naar het Nederlands. Dus werkwoord naar werkwoord, enz. Maar het zijn twee verschillende talen, dus ook de zinsconstructie is vaak anders. Andersom geldt dit ook. Probeer bijvoorbeeld maar eens een Engels zelfstandig naamwoord te vinden dat ons woord 'ontroering' recht doet..quote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:35 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Vertel eens, wat is het Nederlandse werkwoord voor het Engelse 'to cringe'? Sommige Engelse woorden dekken de lading nou eenmaal beter dan het Nederlandse equivalent.
Ik vind een Lotte een regelrechte puber inderdaad. En pubers vinden zichzelf wel vaker volwassen, terwijl ze het totaal nog niet zijnquote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:42 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Lotte is net zo volwassen als dat haar kont mooi slank is.
Tenenkrommend dekt ook prima.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:35 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Vertel eens, wat is het Nederlandse werkwoord voor het Engelse 'to cringe'? Sommige Engelse woorden dekken de lading nou eenmaal beter dan het Nederlandse equivalent.
Goed verhaal maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Geef mij een Nederlands werkwoord dat de lading net zo goed dekt als 'cringen'. Dit heeft in mijn optiek vrij weinig te maken met de beheersing van de Nederlandse taal, maar des te meer met het gegeven dat sommige zaken simpelweg beter beschreven kunnen worden met Engelse termen, het begrip 'cringe' is daar een voorbeeld van.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 01:12 schreef Lkw het volgende:
[..]
De fout die veel mensen maken is dat ze elk Engels woord rechtstreeks of letterlijk proberen te vertalen naar het Nederlands. Dus werkwoord naar werkwoord, enz. Maar het zijn twee verschillende talen, dus ook de zinsconstructie is vaak anders. Andersom geldt dit ook. Probeer bijvoorbeeld maar eens een Engels zelfstandig naamwoord te vinden dat ons woord 'ontroering' recht doet..
Als je je gevoelens niet in het Nederlands kunt uitdrukken en het Nederlands is je moedertaal, dan beheers je het Nederlands onvoldoende. Dat is mijn mening.
En voor 'awkward' ben ik ook allergisch. Veel mensen die het gebruiken, zijn aanstellers.
Sorry, ik bedoel dit niet persoonlijk, maar ik heb gewoon een pokkehekel aan dit soort taalgebruik
Tenenkrommend is geen werkwoord. Plus tenenkrommend dekt niet de gehele lading... ik vind cringe tussen tenenkrommend en plaatsvervangende schaamte vallen.quote:
Dat hoeft ook niet, dat probeer ik je hierboven juist uit te leggen. Ik vind 'tenenkrommend' wel een leuke vondst eigenlijk.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 01:46 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Tenenkrommend is geen werkwoord.
Mja, ik vind de term 'cringen' de lading beter dekken dan het Nederlandse alternatief dus ik blijf hem gewoon gebruiken. Het werkt voor mij persoonlijk ook gewoon beter als werkwoord.... "lekker cringen op de bank door de totale akwardness bij Boerin Bertie."quote:Op vrijdag 6 februari 2015 01:52 schreef Lkw het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, dat probeer ik je hierboven juist uit te leggen. Ik vind 'tenenkrommend' wel een leuke vondst eigenlijk.
Je zou ook iets kunnen gebruiken als 'lekker gruwelen' of zo. Maar ik ken het woord 'cringe' onvoldoende om er een compleet gevoel of een werkelijke emotie bij te hebben. Dat maakt het lastig. Ik weet niet wat jij erbij voelt ook.
En ook daarom vind ik het trouwens vervelend als mensen dit soort woorden gebruiken in de communicatie, ook nog op z'n Nederlands vervoegd zelfs. Het wordt er allemaal niet duidelijker door.
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 01:57 schreef Andromache het volgende:
zich verkneukelen.
alstu.
O, ik gruwel van dat onnodig Engels!
Nog niet misschienquote:verkneukelen (zich) ww. ‘zich stiekem verheugen’
Er zijn al erg leuke alternatieven gegeven. Verkneukelen vind ik trouwens ook een gaaf woord. Het lijkt over zichzelf te struikelen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 01:56 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Mja, ik vind de term 'cringen' de lading beter dekken dan het Nederlandse alternatief dus ik blijf hem gewoon gebruiken. Het werkt voor mij persoonlijk ook gewoon beter als werkwoord.... "lekker cringen op de bank door de totale akwardness bij Boerin Bertie."
Sorry dat het niet Nederlands of duidelijk genoeg is voor je, maar voor mij werkt het gewoon het best dus ik zie niet genoeg aanleiding om mijn taalgebruik aan te passen.
Misschien schiet jij dan tekort in je Engels, just saying. En nee, de alternatieven zijn in mijn optiek gewoon niet toereikend. Lekker gruwelen klinkt mij simpelweg te oubollig en is voor mijn gevoel niet specifiek genoeg om me fatsoenlijk uit te kunnen drukken.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 02:20 schreef Lkw het volgende:
[..]
Bij woorden als 'awkwardness' en 'cringen' zie ik in het geheel niets voor me. 'To cringe' moest ik opzoeken in het woordenboek
Mijn Engels is heel behoorlijk, ik kan er prima mee overweg. Desondanks kan het altijd beter natuurlijk. Maar misschien mag ik je eraan herinneren dat we hier in Nederland zijn, op een Nederlands forum, en dat de voertaal in Nederland het Nederlands is.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 02:21 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Misschien schiet jij dan tekort in je Engels. Just saying. En nee, de alternatieven zijn kut. No offense. De betekenis van 'verkneukelen' staat zelfs haaks op de betekenis van 'cringen'
Ik vind 'lekker gruwelen' anders een stuk stijlvoller dan een foutief gespeld 'awkwardness'. Maar goed, misschien schiet jij op jouw beurt gewoon tekort in je Nederlands en probeer je die leemte op te vullen met Engelse woordjes. Dat zou natuurlijk ook kunnenquote:Op vrijdag 6 februari 2015 02:21 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Misschien schiet jij dan tekort in je Engels, just saying. En nee, de alternatieven zijn in mijn optiek gewoon niet toereikend. Lekker gruwelen klinkt mij simpelweg te oubollig en is voor mijn gevoel niet specifiek genoeg om me fatsoenlijk uit te kunnen drukken.
Haha! Met alle respect hoor, maar jij gaat hier niet bepalen of ik hier Engels of Nederlands ga praten aangezien daar geen concrete regels voor zijn op dit forum.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 02:26 schreef Lkw het volgende:
[..]
Maar misschien mag ik je eraan herinneren dat we hier in Nederland zijn, op een Nederlands forum, en dat de voertaal in Nederland het Nederlands is.
Mja, ik hoef er geen woordenboek bij te pakken... wellicht zegt dat genoegquote:Op vrijdag 6 februari 2015 02:30 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik vind 'lekker gruwelen' anders een stuk stijlvoller dan een foutief gespeld 'awkwardness'. Maar goed, misschien schiet jij op jouw beurt gewoon tekort in je Nederlands en probeer je die leemte aan te vullen met Engelse woordjes. Dat zou natuurlijk ook kunnen
Dat zou je waarschijnlijk wel moeten doen als ik met dezelfde frequentie Franse woorden ga rondstrooien als jij Engelse. En dat zou in wezen net zo onzinnig en debiel zijn als wat jij doet met je Engelse woordjes.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 02:33 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Mja, ik hoef er geen woordenboek bij te pakken... wellicht zegt dat genoeg
Natuurlijk, dat klopt. Ik wierp het dan ook alleen op omdat je deed alsof het aan mij ligt dat ik je niet begreep, terwijl jij juist degene bent die verwarring zaait door een overvloed aan anderstalige woorden in je communicatie te gooien.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 02:32 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Haha! Met alle respect hoor, maar jij gaat hier niet bepalen of ik hier Engels of Nederlands ga praten aangezien daar geen concrete regels voor zijn op dit forum.
Tja. Bertie koos er zelf voor om op tv te komen natuurlijk, dus ze heeft het zelf ook wel een beetje opgezocht. Ik heb zelf ook al flink zitten googlen op de deelnemers eigenlijk...quote:Op donderdag 5 februari 2015 01:07 schreef elkravo het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)multimiljonair.dhtml
Dit soort stukken vind ik triest - mensen die echt gaan graven. Zijn natuurlijk openbare stukken - maar de mensen die dit gaan opzoeken om te publiceren in een krant vind ik laag schorem.
En wat is je doel daarmee? Dan vind je dus bijvoorbeeld de Facebook pagina van Lotte... en dan?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 02:59 schreef Lkw het volgende:
[..]
Tja. Bertie koos er zelf voor om op tv te komen natuurlijk, dus ze heeft het zelf ook wel een beetje opgezocht. Ik heb zelf ook al flink zitten googlen op de deelnemers eigenlijk...
Vrouw naar mijn hartquote:Op vrijdag 6 februari 2015 01:57 schreef Andromache het volgende:
zich verkneukelen.
alstu.
O, ik gruwel van dat onnodig Engels!
Overal aan de slag? Kun je als kapster zo gemakkelijk werk vinden?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:45 schreef Loekie1 het volgende:
Tom had de slappe lach met Rimke tijdens het tandenpoetsen. Het moest haast wel of hij gaat voor Rimke. Kapster, kan dus overal aan de slag, is geen carrierejaagster zoals Lotte dus het blijft gelijkwaardig, ze is vlot, knap, lief, nuchter, helemaal goed.
Verkneukelen heeft iets van to chuckle. Beetje in elkaar gedoken, kleine oogjes die goed kijken, plezier dat niet helemaal koosjer is.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 02:20 schreef Lkw het volgende:
[..]
Er zijn al erg leuke alternatieven gegeven. Verkneukelen vind ik trouwens ook een gaaf woord. Het lijkt over zichzelf te struikelen.
Maar goed, als jij in één kort zinnetje twee Engelse woorden nodig hebt om je gevoel te uiten, zou ik me als ik jou was toch afvragen of je Nederlands wel toereikend is. Echt, zonder dollen en zonder je te willen beledigen.
"Lekker gruwelen op de bank om de ijzige sfeer bij Bertie. Heerlijk!"
Ik noem maar een alternatief. Je ziet het direct voor je ook. Of je kunt iets roepen over een sfeer die om te snijden is. Dat is ook beeldend taalgebruik.
Bij woorden als 'awkwardness' en 'cringen' zie ik in het geheel niets voor me. 'To cringe' moest ik opzoeken in het woordenboek en 'awkwardness' had je nog verkeerd gespeld ook.
Dat artikel staat vandaag groots op de voorpagina in de Zeeuwse regionale krant. Blijkbaar is er geen echt nieuwsquote:Op donderdag 5 februari 2015 01:07 schreef elkravo het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)multimiljonair.dhtml
Dit soort stukken vind ik triest - mensen die echt gaan graven. Zijn natuurlijk openbare stukken - maar de mensen die dit gaan opzoeken om te publiceren in een krant vind ik laag schorem.
Wat mij betreft is ze (tot nu toe) verreweg de leukste en zeker de knapste, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:45 schreef Loekie1 het volgende:
Tom had de slappe lach met Rimke tijdens het tandenpoetsen. Het moet haast wel of hij gaat voor Rimke. Kapster, kan dus overal aan de slag, is geen carrierejaagster zoals Lotte dus het blijft gelijkwaardig, ze is vlot, knap, lief, nuchter, helemaal goed.
Mijn doel is eigenlijk anders dan veel te weten te komen over het privéleven van de deelnemers. Ik probeer er voornamelijk achter te komen waar ze precies wonen om dan via Google Maps hun huis en de omgeving te bekijken.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:34 schreef elkravo het volgende:
[..]
En wat is je doel daarmee? Dan vind je dus bijvoorbeeld de Facebook pagina van Lotte... en dan?
Tenen krommen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:35 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Geinige omschrijvingquote:Op vrijdag 6 februari 2015 10:07 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Verkneukelen heeft iets van to chuckle. Beetje in elkaar gedoken, kleine oogjes die goed kijken, plezier dat niet helemaal koosjer is.
Dan wordt ze kapster aan huis, komt ze langsrijden met haar spullen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 09:52 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Overal aan de slag? Kun je als kapster zo gemakkelijk werk vinden?
Moet je wel klanten hebben om naar toe te rijden.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:07 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dan wordt ze kapster aan huis, komt ze langsrijden met haar spullen.
Zie je veel tegenwoordig.
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:29 schreef emayn het volgende:
http://boerzoektvrouw.kro(...)_vrouwen_willen_meer
Die vrouwen van Bertie hebben echt geen idee wat ze aan Bertie hebben, maar wel lullen over samenwonen. Echt, die zijn niet wijs hoor.
Dat lijkt me sterk.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:29 schreef emayn het volgende:
http://boerzoektvrouw.kro(...)_vrouwen_willen_meer
Die vrouwen van Bertie hebben echt geen idee wat ze aan Bertie hebben, maar wel lullen
Eens. En dan staan er naast die 3 lovers waarschijnlijk ook nog vrijwel voortdurend minstens 3 cameramannen, regie, productie en Yvonne Jaspers in een kringetje omheen. Ik geloof dat elk greintje spontaniteit mijn lijf zou verlaten.quote:Op maandag 2 februari 2015 02:45 schreef Grunge. het volgende:Ik vraag me als mede-introvert trouwens af hoeveel moeilijker het zou zijn om met drie potentiële lovers in huis te zitten en ik denk eigenlijk dat het inderdaad best moeilijk is.
Inderdaadquote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:42 schreef Silenus het volgende:
[..]
Jezus inderdaad, dit lijkt Tsjernobyl wel man.Bij deze foto's verwacht je elk moment Jan Slagter om de misstanden in Roemeense weeshuizen aan de kaak te stellen.
http://www.telegraaf.nl/p(...)Lotte_vallen___.htmlquote:zo 08 feb 2015, 13:59
'Boer Tom laat Lotte vallen'
van onze redactie
Van zijn drie blondines is Lotte bij polderhunk Tom het minst in de smaak gevallen tijdens de logeerpartij.
Dat voorspellen de stemmers op onze online poll. Op de stelling 'Wie verovert het hart van boer Tom' ging de voorkeur uit naar Rinke (44%) en Leonie (33%). Lotte wordt als het minst passende vrouw gezien voor de boer met 23%. Ruim 3700 mensen brachten hun stem uit.
Lotte zou het heel jammer vinden als zij niet bij de populaire agrariër blijft, "Super leuk zo met zijn vieren, maar er moet er al een naar huis. Hopelijk ben ik het niet." Haar 'concurrente' Leonie sliep de nacht voor het keuzemoment slecht, van de spanning.
Boer Tom zal zondagavond één van zijn drie logees naar huis sturen. Hij is, met een record van 1808 brieven, de beste vangst ooit voor Boer zoekt Vrouw.
Boer Jan kiest tussen Vivian, Marieke en Rianne, boer Theo stuurt Ria, Nancy of Sandra naar huis. Voor Bertie en Tom staan hun keuzemomenten volgende week op het programma.
Is het niet elk seizoen dat er een record gebroken wordt?quote:Hij is, met een record van 1808 brieven, de beste vangst ooit voor Boer zoekt Vrouw.
Jonge jonge jonge zeg wat en fan, Vivian dus bij Jan en Sandra bij Theo.quote:Op zondag 8 februari 2015 15:53 schreef Njosnavelin het volgende:
Ben benieuwd wat er vanavond gaat gebeuren.
Als afvallers gok ik op hettie, ciska, leonie, die Amsterdammer (bij Theo) en die blonde bij Jan.
kak, bedoelde Sandra. Plaatjes zijn ook tan2 klein op de website.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:33 schreef W00fer het volgende:
Koeman kiest Ria? Wat voor een gok is dat? Hij heeft het minste met haar.
Dat is die met die arm.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:35 schreef Mozy het volgende:
[..]
kak, bedoelde Sandra. Plaatjes zijn ook tan2 klein op de website.
Misschien vind hij die arm wel tof, heb je wat om over te lullen op feestjes.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:35 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat is die met die arm.Hij kiest Nancy.
quote:Op zondag 8 februari 2015 19:35 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat is die met die arm.Hij kiest Nancy.
quote:Op zondag 8 februari 2015 19:34 schreef xzaz het volgende:
Iedereen klaar voor een nieuwe aflevering van Geile Geert?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |