abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149390821
quote:
_O_ :D
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_149394188
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:27 schreef -0- het volgende:

[..]

Toen hij ze uitkoos wist hij alleen dat ze boerendochter waren en niet dat ze weigerden een overall aan te trekken. Dat zegt dus helemaal niks over waar hij zijn keuze voor de 3 loges op heeft gebaseerd. Pleit eerder voor wel een voorkeur van boerenachtergrond.
Hij zal toch uit de brief en de speeddate wel een beetje te weten zijn gekomen waar ze wel en niet van houden?
Werken op de boerderij en aanpakken waren vast niet de favoriete bezigheden van deze dames, shoppen en uitgaan vermoedelijk wel.
Ik kan me vergissen natuurlijk, ik heb de brief niet gelezen en was niet bij de speeddate maar ik heb zo mijn vermoedens, er ging ook al een gerucht dat hij al een vriendin had en nu dit weer.
We zullen het wel zien. Ben benieuwd.
pi_149396973
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 17:55 schreef incoherent het volgende:

[..]

Hij zal toch uit de brief en de speeddate wel een beetje te weten zijn gekomen waar ze wel en niet van houden?
Werken op de boerderij en aanpakken waren vast niet de favoriete bezigheden van deze dames, shoppen en uitgaan vermoedelijk wel.
Ik kan me vergissen natuurlijk, ik heb de brief niet gelezen en was niet bij de speeddate maar ik heb zo mijn vermoedens, er ging ook al een gerucht dat hij al een vriendin had en nu dit weer.
Ik denk dat je wel gelijk hebt. Ze schrijven natuurlijk: "Lieve Tom, ik ben een boerderij-ontvloden deerne, maar jij hebt geen echte boerderij en wel veel geld en ik beschik over veel vrouwelijk schoon plus een blond hoofdje, dus we vormen een goede match".
pi_149397989
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 17:55 schreef incoherent het volgende:

[..]

Nouja ik heb de brieven ook niet gelezen natuurlijk. Maar ik vermoed toch dat de boerendochters dat punt eerder naar voren hebben laten komen om een positieve indruk te maken op een boer dan dat ze zouden schrijven dat ze zichzelf te leuk vinden van een overall een boerderij maar niks vinden en liever gaan shoppen en uitgaan.
pi_149400344
Een overall hoeft misschien niet, op het werk draag ik ook een overall als in de fabriek moet zijn.
Maar als ik thuis aan het klussen, lassen of tuinieren ben dan loop ik in een oude werkbroek rond en een oude trui ofzo.
Een overall heb ik thuis alleen aan, als ik in een kruipruimte moet ofzo.

De dames liepen erbij als modepopjes, dat hoeft dan ook weer niet.
pi_149401557
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:20 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik denk dat je wel gelijk hebt. Ze schrijven natuurlijk: "Lieve Tom, ik ben een boerderij-ontvloden deerne, maar jij hebt geen echte boerderij en wel veel geld en ik beschik over veel vrouwelijk schoon plus een blond hoofdje, dus we vormen een goede match".
Haha, het zou mij niet verbazen. _O_
Als hij niet serieus geinteresseerd in de dames is en met een ander doel meedoet, kan hij het beste meisjes selecteren die zich niet met hart en ziel in het boerenleven willen storten. Komt het afscheid toch wat minder hard aan.
Serieus, ik begrijp niet hoe hij het voor elkaar krijgt drie (niet een maar drie!) meisjes te selecteren die zich zo opstellen.
pi_149403063
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 21:14 schreef incoherent het volgende:

Serieus, ik begrijp niet hoe hij het voor elkaar krijgt drie (niet een maar drie!) meisjes te selecteren die zich zo opstellen.
Omdat ze ook naar elkaar kijken. Als ze er allemaal als popjes bij blijven lopen, met in het achterhoofd dat er hoeveel mensen per week naar dit programma kijken? Dan doen ze vrij snel wat de andere twee doen...

Misschien is het de regie wel die zegt dat ze zo mooi moeten blijven, je weet het niet :+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  donderdag 5 februari 2015 @ 23:14:10 #183
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_149407368
Ja ze trekken gewoon wat naar elkaar toe, mede door hoe Tom zich opstelt.
in de haak.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 00:15:28 #184
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_149409319
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:19 schreef Miauw_Zedong het volgende:
De akwardness bij Berti is maximaal cringen, heerlijk.
:?
Waarom niet gewoon in het Nederlands? Ik versta boer Geert beter dan dit soort maffe proza.
Stop the world, I want to get out.
pi_149409751
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 00:15 schreef Lkw het volgende:

[..]

:?
Waarom niet gewoon in het Nederlands? Ik versta boer Geert beter dan dit soort maffe proza.
Vertel eens, wat is het Nederlandse werkwoord voor het Engelse 'to cringe'? Sommige Engelse woorden dekken de lading nou eenmaal beter dan het Nederlandse equivalent.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_149409825
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:11 schreef Terreros85 het volgende:
Maar ik denk sowieso dat Lotte afvalt. Ik denk dat ze nog iets te jong is en te weinig ervaring heeft voor Tom.
Daar denkt ze zelf héél anders over, dat zij de volwassene is en de mannen nog moeten rijpen...
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_149409858
Lotte is net zo volwassen als dat haar kont mooi slank is.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 01:12:15 #188
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_149410229
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 00:35 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Vertel eens, wat is het Nederlandse werkwoord voor het Engelse 'to cringe'? Sommige Engelse woorden dekken de lading nou eenmaal beter dan het Nederlandse equivalent.
De fout die veel mensen maken is dat ze elk Engels woord rechtstreeks of letterlijk proberen te vertalen naar het Nederlands. Dus werkwoord naar werkwoord, enz. Maar het zijn twee verschillende talen, dus ook de zinsconstructie is vaak anders. Andersom geldt dit ook. Probeer bijvoorbeeld maar eens een Engels zelfstandig naamwoord te vinden dat ons woord 'ontroering' recht doet..

Als je je gevoelens niet in het Nederlands kunt uitdrukken en het Nederlands is je moedertaal, dan beheers je het Nederlands onvoldoende. Dat is mijn mening.

En voor 'awkward' ben ik ook allergisch. Veel mensen die het gebruiken, zijn aanstellers.

Sorry, ik bedoel dit niet persoonlijk, maar ik heb gewoon een pokkehekel aan dit soort taalgebruik :)
  vrijdag 6 februari 2015 @ 01:20:24 #189
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_149410282
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 00:42 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Lotte is net zo volwassen als dat haar kont mooi slank is.
Ik vind een Lotte een regelrechte puber inderdaad. En pubers vinden zichzelf wel vaker volwassen, terwijl ze het totaal nog niet zijn :)
pi_149410392
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 00:35 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Tenenkrommend dekt ook prima.
pi_149410403
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 01:12 schreef Lkw het volgende:

[..]

De fout die veel mensen maken is dat ze elk Engels woord rechtstreeks of letterlijk proberen te vertalen naar het Nederlands. Dus werkwoord naar werkwoord, enz. Maar het zijn twee verschillende talen, dus ook de zinsconstructie is vaak anders. Andersom geldt dit ook. Probeer bijvoorbeeld maar eens een Engels zelfstandig naamwoord te vinden dat ons woord 'ontroering' recht doet..

Als je je gevoelens niet in het Nederlands kunt uitdrukken en het Nederlands is je moedertaal, dan beheers je het Nederlands onvoldoende. Dat is mijn mening.

En voor 'awkward' ben ik ook allergisch. Veel mensen die het gebruiken, zijn aanstellers.

Sorry, ik bedoel dit niet persoonlijk, maar ik heb gewoon een pokkehekel aan dit soort taalgebruik :)
Goed verhaal maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Geef mij een Nederlands werkwoord dat de lading net zo goed dekt als 'cringen'. Dit heeft in mijn optiek vrij weinig te maken met de beheersing van de Nederlandse taal, maar des te meer met het gegeven dat sommige zaken simpelweg beter beschreven kunnen worden met Engelse termen, het begrip 'cringe' is daar een voorbeeld van.
pi_149410406
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 01:43 schreef mootie het volgende:

[..]

Tenenkrommend dekt ook prima.
Tenenkrommend is geen werkwoord. Plus tenenkrommend dekt niet de gehele lading... ik vind cringe tussen tenenkrommend en plaatsvervangende schaamte vallen.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 01:52:57 #193
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_149410422
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 01:46 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Tenenkrommend is geen werkwoord.
Dat hoeft ook niet, dat probeer ik je hierboven juist uit te leggen. Ik vind 'tenenkrommend' wel een leuke vondst eigenlijk.

Je zou ook iets kunnen gebruiken als 'lekker gruwelen' of zo. Maar ik ken het woord 'cringe' onvoldoende om er een compleet gevoel of een werkelijke emotie bij te hebben. Dat maakt het lastig. Ik weet niet wat jij erbij voelt ook.

En ook daarom vind ik het trouwens vervelend als mensen dit soort woorden gebruiken in de communicatie, ook nog op z'n Nederlands vervoegd zelfs. Het wordt er allemaal niet duidelijker door.
pi_149410433
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 01:52 schreef Lkw het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet, dat probeer ik je hierboven juist uit te leggen. Ik vind 'tenenkrommend' wel een leuke vondst eigenlijk.

Je zou ook iets kunnen gebruiken als 'lekker gruwelen' of zo. Maar ik ken het woord 'cringe' onvoldoende om er een compleet gevoel of een werkelijke emotie bij te hebben. Dat maakt het lastig. Ik weet niet wat jij erbij voelt ook.

En ook daarom vind ik het trouwens vervelend als mensen dit soort woorden gebruiken in de communicatie, ook nog op z'n Nederlands vervoegd zelfs. Het wordt er allemaal niet duidelijker door.
Mja, ik vind de term 'cringen' de lading beter dekken dan het Nederlandse alternatief dus ik blijf hem gewoon gebruiken. Het werkt voor mij persoonlijk ook gewoon beter als werkwoord.... "lekker cringen op de bank door de totale akwardness bij Boerin Bertie."

Sorry dat het niet Nederlands of duidelijk genoeg is voor je, maar voor mij werkt het gewoon het best dus ik zie niet genoeg aanleiding om mijn taalgebruik aan te passen.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 01:57:21 #195
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_149410437
zich verkneukelen.

alstu.

O, ik gruwel van dat onnodig Engels!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_149410439
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 01:57 schreef Andromache het volgende:
zich verkneukelen.

alstu.

O, ik gruwel van dat onnodig Engels!
quote:
verkneukelen (zich) ww. ‘zich stiekem verheugen’
Nog niet misschien :')
  vrijdag 6 februari 2015 @ 02:20:43 #197
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_149410492
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 01:56 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Mja, ik vind de term 'cringen' de lading beter dekken dan het Nederlandse alternatief dus ik blijf hem gewoon gebruiken. Het werkt voor mij persoonlijk ook gewoon beter als werkwoord.... "lekker cringen op de bank door de totale akwardness bij Boerin Bertie."

Sorry dat het niet Nederlands of duidelijk genoeg is voor je, maar voor mij werkt het gewoon het best dus ik zie niet genoeg aanleiding om mijn taalgebruik aan te passen.
Er zijn al erg leuke alternatieven gegeven. Verkneukelen vind ik trouwens ook een gaaf woord. Het lijkt over zichzelf te struikelen.

Maar goed, als jij in één kort zinnetje twee Engelse woorden nodig hebt om je gevoel te uiten, zou ik me als ik jou was toch afvragen of je Nederlands wel toereikend is. Echt, zonder dollen en zonder je te willen beledigen.

"Lekker gruwelen op de bank om de ijzige sfeer bij Bertie. Heerlijk!"

Ik noem maar een alternatief. Je ziet het direct voor je ook. Of je kunt iets roepen over een sfeer die om te snijden is. Dat is ook beeldend taalgebruik.

Bij woorden als 'awkwardness' en 'cringen' zie ik in het geheel niets voor me. 'To cringe' moest ik opzoeken in het woordenboek en 'awkwardness' had je nog verkeerd gespeld ook.
pi_149410495
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 02:20 schreef Lkw het volgende:

[..]

Bij woorden als 'awkwardness' en 'cringen' zie ik in het geheel niets voor me. 'To cringe' moest ik opzoeken in het woordenboek
Misschien schiet jij dan tekort in je Engels, just saying. En nee, de alternatieven zijn in mijn optiek gewoon niet toereikend. Lekker gruwelen klinkt mij simpelweg te oubollig en is voor mijn gevoel niet specifiek genoeg om me fatsoenlijk uit te kunnen drukken.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 02:26:41 #199
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_149410504
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 02:21 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Misschien schiet jij dan tekort in je Engels. Just saying. En nee, de alternatieven zijn kut. No offense. De betekenis van 'verkneukelen' staat zelfs haaks op de betekenis van 'cringen' :')
Mijn Engels is heel behoorlijk, ik kan er prima mee overweg. Desondanks kan het altijd beter natuurlijk. Maar misschien mag ik je eraan herinneren dat we hier in Nederland zijn, op een Nederlands forum, en dat de voertaal in Nederland het Nederlands is.

Mijn Frans is bijvoorbeeld heel aardig, maar dat ga ik ook niet om de paar zinnetjes door mijn communicatie gooien. Dat is bijdehand en bovendien onduidelijk voor veel mensen. Daarbij vind ik het Nederlands een te mooi instrument om niet ten volle te bespelen.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 02:30:10 #200
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_149410510
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 02:21 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Misschien schiet jij dan tekort in je Engels, just saying. En nee, de alternatieven zijn in mijn optiek gewoon niet toereikend. Lekker gruwelen klinkt mij simpelweg te oubollig en is voor mijn gevoel niet specifiek genoeg om me fatsoenlijk uit te kunnen drukken.
Ik vind 'lekker gruwelen' anders een stuk stijlvoller dan een foutief gespeld 'awkwardness'. Maar goed, misschien schiet jij op jouw beurt gewoon tekort in je Nederlands en probeer je die leemte op te vullen met Engelse woordjes. Dat zou natuurlijk ook kunnen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')