abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149266990
Het midden-oosten probleem

Omdat er niet al genoeg topics over zijn.

Na de interventies van westerse mogendheden en de arabische lente lijkt het midden-oosten weer in een nieuw hoofdstuk verwikkeld te zijn. Het houdt maar niet op.

Ten eerste. Wat bedoelen we met het midden-oosten. Het midden-oosten bestaat eigenlijk maar uit een paar Arabische landen, namelijk Turkije, Cyprus, Libanon, Syrië, Israel, Palestina, Jordanië, Irak, Koerdistan, Egypte , Saudi-Arabië, Oman, Yemen, Koeweit, Qatar , Bahrein en tot slot nog de Verenigde Arabische Emiraten. Maar laten we er ook de volgende landen bij betrekken die islamitisch zijn, namelijk Turkemistan, Oezbekistan, Tajikistan, Kazachstan ,Afghanistan, Pakistan, India, Bangladesh en Indonesië ten oosten van Mekka en Libië, Algerije, Tunesië, Marokko, Westerlijke Sahara, Mauritanië, Mali, Niger, Tjaad, Soedan, Zuid-Soedan, Eritrea, Djibouti,Ethiopië, Soemalië, Centrale Africaanse Republiek. Nigeria, Benin, Togo, Burkina Faso, Ghana, Ivoorkust, Liberia, Sierra Leone, Guinea, Guinea Bisau, Gambia, Senegal ten westen. Een hoop landen, met een hoop problemen.

Het lukt al deze landen ook vaak niet mee te komen met de moderne tijd. Westerse mogendheden hebben al deze landen in de afgelopen 100 jaar hun onafhankelijkheid gegeven, maar hoewel het in het begin goed leek te gaan hebebn al deze landen te maken gekrgen met machtsovernames, waaruit dictaturen of ingewikkeldere systemen zijn ontstaan. Het omgekeerde is ook waar, want sommige staten zijn ook uit elkaar gevallen totaal vernietigd door burgeroorlogen. Waar het tijdens de koude oorlog voornamelijk nog ging over de strijd tussen kapitallisme en communisme, lijkt nu ieder land hun eigen islamitsiche jihad organisatie te hebben met maar enkel 1 doel, een kalifaat stichten naar het voorbeeld uit de begintijd van de islam.

Ik zie hier de komende 100 jaar nog geen verandering in komen helaas, maar onze belangen in de regio zullen wel afnemen en dus ook onze bemoeienis en steun aan bepaalde groeperingen.

Hoe kijken jullie naar dit midden-oosten probleem en hoe vinden jullie dat moderne landen zich moeten opstellen. Moeten we actiever aanwezig zijn in deze regio, of meoten wij ons meer focusen op onze eigen binnenlandse veiligheid. Zien jullie een betere toekomst voor de vele volkeren daar of zal dit nog langer dan 100 jaar doorspelen. Ook het terrorisme in onze regio zal niet stoppen. Kortom besrpeek hier de problematiek omtrent het midden-oosten en al zijn facetten.

Enkele grote problemen waar al een topic over is op dit forum vind je hier
Syrische burgeroorlog
Irak & Islamitische staat
Palastina & Israel

Enkele nog lopende conflicten in het midden-oosten
1979.04.27 - heden – Afghaanse burgeroorlog
1999.11.20 - heden - Shariaconflict in Nigeria
2011.03.15 - heden - Syrische burgeroolog
2011.12.18 - heden - Iraakse burgeroorlog
2013.12.15 – heden - Zuid-Soedaanse burgeroorlog
20e eeuw – heden - Israelisch-Palastijns conflict
2009.01.31– heden - Oorlog in Somalië
2004.04.16 – heden - Oorlog in Waziristan
2004.06.18 – heden - Houthi opstand in Yemen
2012.12.10 – heden - Burgeroorlog in de Centraal-Afrikaanse Republiek
2014.05.16 - Libische burgeroorlog
1960s – heden -Conflict in Xinjiang
1998 - heden - Al-Qeada opstand in Yemen
2009.04.16 – heden - Opstand in de Noord-Kaukasus
2011.06.17 – heden - Syrische burgeroorlog in Libanon
2011.02.23 – heden - Sinai opstand
2012.01.16 – heden - Conflict in Noord-Mali
1960s – heden - Opstand in Zuid-Thailand
1969.04.29 – heden - Moro opstand in de Filipijnen

En zo zijn er nog wel tal van conflicten in de wereld. Ieder conflict is in de basis anders, maar veel conflicten worden toch wel gevoed door een nationalistische of jihadistische ideologie. Wat een ellende allemaal, en met het conflict in Oekraïne zelfs weer op ons eigen continent. Zoals alles een begin heeft, heeft ook alles een eind, maar wat de uitkomst zal zijn ligt nog in de toekomst. Ook zullen er conflicten blijven bestaan, maar lijken wij het in de moderne wereld er tot nu toe nog aardig goed vanaf te brengen.

Hoe moeten wij als moderne landen omgaan met al deze conflicten en problemen in de 21e eeuw?
pi_149267046
Dit topic gaat niet over conflicten in de wereld. Louter om conflicten in de Islamitische wereld. Overigens noem je tal van landen op die niet Islamitisch zijn. Maar wat moet je anders verwachten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149267117
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:32 schreef Odaiba het volgende:
- enorm verhaal, derhalve niet gelezen -
Hoe moeten wij als moderne landen omgaan met al deze conflicten en problemen in de 21e eeuw?
Verafschuwen, verbieden, boycotten, sancties zetten en negeren.

En dit:
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:34 schreef Mutant01 het volgende:
Dit topic gaat niet over conflicten in de wereld. Louter om conflicten in de Islamitische wereld. Overigens noem je tal van landen op die niet Islamitisch zijn. Maar wat moet je anders verwachten.
Google is your friend, abuse your friends
pi_149267131
waar wil je nu precies de focus op leggen binnen dit topic?
pi_149267190
Ik mis Armenië-Azerbeidzjan in dit lijstje.
pi_149267195
quote:
Klopt ik wou het eerst over het midden-oosten probleem hebben, toen ging ik het breder zien, maar het grootste probleem van de 21e eeuw lijkt me islamitisch terreur. Dus daar wou ik de nadruk nu op leggen. Ik noem zowel islamtisiche landen op, als landen die met veel islamitische minderheden te maken hebben, maar wat wil jij nu eigenlijk zeggen. Dat de islam weer de grote boeman is terwijl het veel gecompliceerder ligt?
pi_149267222
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:39 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Klopt ik wou het eerst over het midden-oosten probleem hebben, toen ging ik het breder zien, maar het grootste probleem van de 21e eeuw lijkt me islamitisch terreur. Dus daar wou ik de nadruk nu op leggen. Ik noem zowel islamtisiche landen op, als landen die met veel islamitische minderheden te maken hebben, maar wat wil jij nu eigenlijk zeggen. Dat de islam weer de grote boeman is terwijl het veel gecompliceerder ligt?
Wat ik wil zeggen is dat je topic nergens over gaat. En als Islamitische terreur het grootste probleem van de 21e eeuw is, dan hebben we een uiterst gezegende eeuw.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149267250
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:37 schreef NanaVonB het volgende:
waar wil je nu precies de focus op leggen binnen dit topic?
Conflicten in de wereld, maar met de nadruk op de vele conf conflicten in het midden oosten (islamitische wereld).
pi_149267277
quote:
2s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat ik wil zeggen is dat je topic nergens over gaat. En als Islamitische terreur het grootste probleem van de 21e eeuw is, dan hebben we een uiterst gezegende eeuw.
Dank je wel. Wil je me wat tips geven dan om het nog recht te lijmen?
pi_149267291
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:41 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Conflicten in de wereld, maar met de nadruk op de vele conf conflicten in het midden oosten (islamitische wereld).
Dat is nogal breed....
pi_149267299
quote:
Ieder conflict is in de basis anders, maar veel conflicten worden toch wel gevoed door een nationalistische of jihadistische ideologie
Waarom niet gewoon door de problemen omtrent geld en macht waarbij religie en nationalisme alleen instrumenten zijn om medestanders te binden en vijanden te definiëren.
pi_149267313
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:41 schreef Odaiba het volgende:

[..]

En je zoekt een one size fits all-benadering voor alle conflicten?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_149267338
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:43 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon door de problemen omtrent geld en macht waarbij religie en nationalisme alleen instrumenten zijn om medestanders te binden en vijanden te definiëren.
Mijn beginpost is enkel een opstartje, maar je hebt zelf al een draai aan gegeven.

Religie draait sowieso vaak om macht en ja, is dus een instrument. Geld is de motor.
pi_149267371
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En je zoekt een one size fits all-benadering voor alle conflicten?
Kies één uit de lange lijst van conflicten zou ik zeggen. Tenzji je een oplossing voor alle conflicten hebt, dat zou helemaal mooi zijn.
pi_149267409
Interessanter zou zijn: een lijstje met landen die bij een conflict betrokken zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149267441
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
Interessanter zou zijn: een lijstje met landen die bij een conflict betrokken zijn.
Voel je vrij.

Dat is mede een groot oorzaak van al die conflicten. Verenigde Staten, Saudi-Arabië, Rusland, noem ze maar op.
pi_149267554
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:48 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Voel je vrij.

Dat is mede een groot oorzaak van al die conflicten. Verenigde Staten, Saudi-Arabië, Rusland, noem ze maar op.
http://www.visionofhumani(...)bal-peace-index/2014
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 1 februari 2015 @ 16:54:15 #18
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149267631
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:48 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Voel je vrij.

:{ :N oho....dat mag je hier niet zeggen hoor....de USA een mede oorzaker? Hoe durf je! 8)7 _O-
pi_149267654
quote:
Dit topic gaat niet over conflicten in de wereld. Louter om conflicten in de Islamitische wereld.
En dat zijn er nogal wat natuurlijk.
pi_149267683
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:54 schreef Specularium het volgende:

[..]

En dat zijn er nogal wat natuurlijk.
Niet 'bijzonder' veel, met het oog op de context en de omstandigheden.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 1 februari 2015 @ 16:58:13 #21
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_149267733
NWO als oplossing? , lijkt me iets voor het BNW topic dit topic
There is only one religion
pi_149267747
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:45 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Kies één uit de lange lijst van conflicten zou ik zeggen. Tenzji je een oplossing voor alle conflicten hebt, dat zou helemaal mooi zijn.
Ik schreef 'benadering', niet oplossing.

En als dit topic over afzonderlijke conflicten gaat, dan is het nogal overbodig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_149267764
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet 'bijzonder' veel, met het oog op de context en de omstandigheden.
De cijfers van doden liegen er niet om...
  zondag 1 februari 2015 @ 16:59:45 #24
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_149267772
Op naar de wwIII, total distruction en op de puinhopen een nieuw begin
  zondag 1 februari 2015 @ 17:00:43 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_149267806
quote:
Westerse mogendheden hebben al deze landen in de afgelopen 100 jaar hun onafhankelijkheid gegeven
Daar denk ik heel genuanceerd over. Egypte en Israël bestaan niet zonder de VS. Verscheidene landen die hun eigen weg willen gaan hebben te leiden onder sancties.

Zo onafhankelijk zijn die landen helemaal niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_149267817
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:59 schreef Odaiba het volgende:

[..]

De cijfers van doden liegen er niet om...
Is dat zo, in de context van de Mexicaanse drugsoorlog... Bovenal was dat niet wat ik bedoelde. Feit is dat het hier om in puin geschoten landen gaat. Dan willen er nog wel eens gekke dingen gebeuren.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 1 februari 2015 @ 17:01:42 #27
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_149267848
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Is dat zo, in de context van de Mexicaanse drugsoorlog...
corruptie is een groot en wereldwijd probleem
pi_149267861
quote:
7s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daar denk ik heel genuanceerd over. Egypte en Israël bestaan niet zonder de VS. Verscheidene landen die hun eigen weg willen gaan hebben te leiden onder sancties.

Om nog maar over de getrokken grenzen te zwijgen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149267970
Het probleem is dat in al die Islamitische landen vaak een grote armoede heerst. Ik denk dat dankzij deze armoede de mensen sneller de neiging hebben om hun uitweg te vinden in het geloof.
Verder misbruiken de leiders vaak het geloof om de mensen achter zich te krijgen.

Bovendien is de Islam een relatief jong geloof als je het vergelijkt met het Christendom.
Ik denk dat het een kwestie van tijd is totdat Moslims wat moderner worden.
Christendom bijvoorbeeld heeft ook zo z'n kruistochten gehad vroeger.
pi_149267986
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Om nog maar over de getrokken grenzen te zwijgen.
quote:
7s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik denkt dat we allemaal wel weten wat en wie er aan de baisis ligt van die de vele conflicten die maar doorblijven gaan. Maar het is zoals het is, hoe brijen we het weer recht.
  zondag 1 februari 2015 @ 17:10:52 #31
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_149268143
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:06 schreef Odaiba het volgende:

[..]

[..]

Ik denkt dat we allemaal wel weten wat en wie er aan de baisis ligt van die de vele conflicten die maar doorblijven gaan. Maar het is zoals het is, hoe brijen we het weer recht.
Ja, geld en Wall Str.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 1 februari 2015 @ 17:14:27 #32
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149268246
quote:
Pappen en nathouden
Say what?
pi_149268330
Churchill had gelijk, al hadden de Amerikanen naar hem geluisterd en naar Moskou door gevlogen om Stalin van zijn stoel te wippen dan hadden we de mensheid deze hele ellende kunnen besparen.

WWII ontstond door losse eindjes in WWI, de oorsprong van de huidige conflicten is grotendeels Russische of Amerikaanse inmenging in tal van landen tijdens de Koude Oorlog - wederom losse eindjes. Putin stelt nu de NAVO op de proef in Oekraine om alvast te oefenen voor hij de baltische staten gaat bezetten. Hij maakt zijn eigen volk al wijs dat hij tegen de NAVO vecht.
  zondag 1 februari 2015 @ 17:22:14 #34
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_149268421
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:18 schreef Nintex het volgende:
Churchill had gelijk, al hadden de Amerikanen naar hem geluisterd en naar Moskou door gevlogen om Stalin van zijn stoel te wippen dan hadden we de mensheid deze hele ellende kunnen besparen.

WWII ontstond door losse eindjes in WWI, de oorsprong van de huidige conflicten is grotendeels Russische of Amerikaanse inmenging in tal van landen tijdens de Koude Oorlog - wederom losse eindjes. Putin stelt nu de NAVO op de proef in Oekraine om alvast te oefenen voor hij de baltische staten gaat bezetten. Hij maakt zijn eigen volk al wijs dat hij tegen de NAVO vecht.
Ik vraag me af of een bezetting van Rusland een groot succes was geworden, gezien het formaat.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_149268554
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:06 schreef Odaiba het volgende:

[..]

[..]

Niet, afwachten. Niet al teveel mee bemoeien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149268577
quote:
2s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik vind het op zijn minst opmerkelijk dat elk islamitisch land een achtergesteld shithole is.
pi_149268600
quote:
14s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:27 schreef Donnis het volgende:

[..]

Ik vind het op zijn minst opmerkelijk dat elk islamitisch land een achtergesteld shithole is.
Het enige wat opmerkelijk is, is de domheid van deze opmerking.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 1 februari 2015 @ 17:29:51 #38
361691 DeJori
pi_149268657
quote:
14s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:27 schreef Donnis het volgende:

[..]

Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_149268663
quote:
10s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het enige wat opmerkelijk is, is de domheid van deze opmerking.
Nee klopt, zal vast geen verband tussen zitten.
pi_149268710
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:29 schreef DeJori het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Goh dat hebben ze knap gedaan zeg van het oliegeld van de Westerse wereld. Verder ook een land waar je als vrouw wordt vastgezet als je verkracht bent.
pi_149268715
quote:
14s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:29 schreef Donnis het volgende:

[..]

Nee klopt, zal vast geen verband tussen zitten.
Nee, immers dan zouden alle andere shitholes ook islamitisch moeten zijn. Helaas voor u, is dat niet het geval.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149268721
quote:

Ophouden met ze veroorzaken en voeden?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_149268728
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Wat een shithole!

Hier nog één:

Allah Al Watan Al Malik
  zondag 1 februari 2015 @ 17:32:57 #44
361691 DeJori
pi_149268747
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:31 schreef Donnis het volgende:

[..]

Goh dat hebben ze knap gedaan zeg van het oliegeld van de Westerse wereld. Verder ook een land waar je als vrouw wordt vastgezet als je verkracht bent.
Met die redenatie telt de welvaart van Noorwegen ook niet. En die achterlijke wetgeving heeft niets te maken met 'achtergesteld shithole'.
  zondag 1 februari 2015 @ 17:33:29 #45
361691 DeJori
pi_149268764
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ophouden met ze veroorzaken en voeden?
Van de bevolking? Ben je wel in een maand of 6 van de problemen af.
pi_149268805
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:32 schreef DeJori het volgende:

[..]

Met die redenatie telt de welvaart van Noorwegen ook niet. En die achterlijke wetgeving heeft niets te maken met 'achtergesteld shithole'.
Nou het ging mij dus wel om de wetgeving.
pi_149268809
quote:
17s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat een shithole!

Hier nog één:

[ afbeelding ]
Alsnog sharia wetgeving, kan je wel mooie steden bouwen maar ik word er niet vrolijk van.
  zondag 1 februari 2015 @ 17:36:22 #48
361691 DeJori
pi_149268828
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:34 schreef Donnis het volgende:

[..]

Nou het ging mij dus wel om de wetgeving.
Dan hou ik mijn mond verder :9
pi_149268858
quote:
14s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:35 schreef Donnis het volgende:

[..]

Alsnog sharia wetgeving, kan je wel mooie steden bouwen maar ik word er niet vrolijk van.
Leuk voor je dat je nu ineens met de wetgeving op de proppen komt, maar het zijn gewoonweg geen shitholes. Dat je het niet eens bent met de lokale wetgeving is nog tot daar aan toe. Als je het over shitholes hebt - moet ik denken aan landen als Haiti, Somalie en India.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149268965
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Leuk voor je dat je nu ineens met de wetgeving op de proppen komt, maar het zijn gewoonweg geen shitholes. Dat je het niet eens bent met de lokale wetgeving is nog tot daar aan toe. Als je het over shitholes hebt - moet ik denken aan landen als Haiti, Somalie en India.
Denk dat je het lijstje mag uitbreiden met alle landen waar de radicale islam voet aan de grond krijgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2015 17:40:45 ]
pi_149268993
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:40 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Denk dat je het lijstje mag uitbreiden met alle landen waar de radicale islam voet aan de grond krijgt.
Niet persé. Een Algerije of een Saoedie Arabie zal ik niet zo snel als shitholes beschouwen bijvoorbeeld. Een Mali bijvoorbeeld weer wel.

Of zijn Frankrijk, Belgie en Nederland ook shitholes?
Allah Al Watan Al Malik
pi_149269024
quote:
2s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet persé. Een Algerije of een Saoedie Arabie zal ik niet zo snel als shitholes beschouwen bijvoorbeeld. Een Mali bijvoorbeeld weer wel.

Pure shitholes die landen die je noemt. Ik zal er dan ook nooit een voet binnen zetten. Pure schurft.
pi_149269045
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Pure shitholes die landen die je noemt. Ik zal er dan ook nooit een voet binnen zetten. Pure schurft.
Ik denk niet dat ze je zullen missen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149269057
quote:
10s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze je zullen missen.
Alsof dat me wat doet.
pi_149269063
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:22 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ik vraag me af of een bezetting van Rusland een groot succes was geworden, gezien het formaat.
Een bezetting was niet eens nodig, de Amerikanen hadden met long range bombers het Kremlin tot overgave kunnen dwingen. Stalin's verdiende loon voor de bezetting van Polen, de aanval op Finland etc.
  zondag 1 februari 2015 @ 17:44:05 #56
361691 DeJori
pi_149269064
Wat is nou definitie van shithole? Hebben we het over welvaartspijl of over achterlijke wetgeving en sociale stucturen?
  zondag 1 februari 2015 @ 17:47:53 #57
361691 DeJori
pi_149269174
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:44 schreef Nintex het volgende:

[..]

Een bezetting was niet eens nodig, de Amerikanen hadden met long range bombers het Kremlin tot overgave kunnen dwingen. Stalin's verdiende loon voor de bezetting van Polen, de aanval op Finland etc.
Maar dan had je toch nog gezeten met een, in dit geval misschien nog wel groter, vijandschap tussen Rusland en het westen? De russen zaten immers al met manschappen tot in Duitsland. Ik denk niet dat ze allemaal opeens teruggetrokken zouden zijn en een bondgenoot zouden zijn geworden als Moskou platgebombardeerd was.

Doet me denken aan een quote van Hitler uit Daar Is Hij Weer: "Hoeveel bommen moeten we nog op ze (Engeland) gooien voordat ze in de gaten krijgen dat we hun vrienden zijn?".
pi_149269463
quote:
-OP-
Turkije en Cyprus zijn geen Arabische landen.
Cyprus is zelfs geen moslimland, op Noord-Cyprus na wat bezet is door de Turkse minderheid. Israël valt ook niet bepaald een Arabisch of islamitisch land te noemen. Koerdistan is juist allesbehalve Arabisch, het is officieel geeneens een land, maar wel overwegend islamitisch. Marokko, Tunesië, Westelijke Sahara enzovoort zijn wel allemaal Arabisch maar zijn niet in jouw rijtje te vinden.

Paar landen frons ik toch flink met mijn wenkbrauwen.
Israël
Cyprus
Zuid-Soedan
Eritrea
Ethiopië
CAR
Liberia
India

Dit zijn toch niet echt landen die ik als islamitisch beschouw. Dan kun je net zo goed Frankrijk of Rusland aan je lijstje toevoegen.

Je vergeet ook de invloed van het laïcisme in Turkije, (Noord-)Cyprus, Kazachstan, Kirgizië, Tajikistan, Oezbekistan, Azerbeidzjan en Turkmenistan.

Dus moslimextremisme is op dit moment in die gebieden niet heel erg reëel.

Moslimextremisme is pas echt opgekomen in het einde van de jaren 70. Het lijkt mij reëel dat deze problemen binnen 100 jaar niet meer spelen. Maar ik heb er geen werkelijk benul van wat er gaat gebeuren. Wie weet is er over 100 jaar een groot kalifaat in de Arabische wereld, dat voortgekomen is uit IS, maar ook de gematigde toer opgegaan is. Wie zal het zeggen?

Vandaag de dag is moslimextremisme wel een groot probleem.

Echter is het wel de zaak om in de gaten te houden welke denominatie moslims voor problemen zouden kunnen zorgen.

Sufi's, alevi's, sji'ieten, obadi's en ahmadi's zorgen bijvoorbeeld voor weinig problemen.

Het christendom is verdeeld over verschillende denominaties. Je zou het christendom ook niet op een hoop moeten gooien. Nestoriaanse kerkgemeenschappen en 'southern baptists' zijn een wereld van verschil. Dit heb je ook binnen de islam. (al is het daar weliswaar moeilijker om te zien voor westerse ogen) Honderd jaar geleden waren veel van deze landen nog 'bezet'. Corruptie en wanbeleid is niet slechts een probleem in de islamitische wereld. Het is veel breder, Amerikaanse landen, Afrikaanse landen, Aziatische landen, en zelfs Europa is niet altijd zonder.

Persoonlijk vind ik een paar conflicten heel erg boeiend.

De situatie in de Westelijke sahara dat bezet wordt door Marokko.
Koerdistan die een eigen natie wil hebben.
Syrië & Irak
Somalië
Kenia
Nigeria
Dagestan en Tsjetsjenië (in Rusland)
Oost-China

Maar het grootste probleem is voor ons toch wel de radicaliserende jongeren in ons eigen land en onze buurlanden. Daar ligt denk ik onze prioriteit. We hebben de middenoostenproblematiek naar Nederland gehaald.. Ik zie geen andere oplossing dan langzame culturele integratie die per generatie vorderingen maakt. Maar het is natuurlijk altijd afwachten of dit gaat gebeuren.

Persoonlijk zal het probleem ook geholpen kunnen worden door emigratie te bevorderen voor mensen die zich niet aan Nederland kunnen aanpassen. Een wet maken die het verbied dat mensen meerdere nationaliteiten kunnen houden. Kiezen voor het Nederlanderschap betekent het opgeven van de andere nationaliteit. (ook al is het Belgisch, Canadees, Chinees enzovoort) Mensen met een dubbele nationaliteit die strafbare feiten begaan mogen zonder pardon het land uitgezet worden. Daarnaast moeten we ons inzetten dat de Nederlanders van een andere afkomst die wel betrokken zijn met dit land goed integreren, we moeten voorkomen dat ze mini-samenlevingen gaan volgen door bijv. thuis nog elke dag de Turkse televisie te kijken. Ik weet niet hoe men dit allemaal wil gaan doen, maar hopenlijk zijn er denktanks voor die hier mee bezig zijn.
pi_149269536
quote:
2s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Misschien moeten we eens anders gaan kijken naar landen, ipv wie de mooiste skyline kan bouwen.

Frankrijk heeft ons stokbrood gegeven.
België, belgische friet.
Nederland, de telescoop.
Algerije, help me?
Mali, ook zo'n lastige.
Saudi-Arabië, uhm, ik durf ze bijna niet op te noemen, want is niet erg positief.
pi_149269595
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:44 schreef Nintex het volgende:

[..]

:N

Dit is niet reëel hè. Lees eens een boekje hierover. Ik raad 'The Cold War, A Very Short Introduction' aan van Robert J. McMahon.

Zowel de VS als de SU zijn en waren militair zeer machtig.
Een oorlog gaat echt niet zo gemakkelijk verlopen als dat jij het schetst.
  zondag 1 februari 2015 @ 18:04:58 #61
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_149269638
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:01 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Misschien moeten we eens anders gaan kijken naar landen, ipv wie de mooiste skyline kan bouwen.

België, belgische friet.
Nederland, de telescoop.
Algerije, help me?
Mali, ook zo'n lastige.
Saudi-Arabië, uhm, ik durf ze bijna niet op te noemen, want is niet erg positief.
SA, meest bestelde product online daar schijnt lingerie te zijn, dus misschien innovaties in lingerie? geen slechte optie lijkt me :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_149269834
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:03 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

:N

Dit is niet reëel hè. Lees eens een boekje hierover. Ik raad 'The Cold War, A Very Short Introduction' aan van Robert J. McMahon.

Zowel de VS als de SU zijn en waren militair zeer machtig.
Een oorlog gaat echt niet zo gemakkelijk verlopen als dat jij het schetst.
Al met al denk ik dat een grote verassingsaanval tot aan laten we zeggen de grens met Oekraine een mogelijkheid was. De Duitsers gaven zich sowieso liever over in het westen dan in het oosten en de Polen waren woedend op Stalin na wat er in Warschau gebeurde, voldoende steun. Voor de Russen zelf waren de supply lines tot aan Berlijn ontzettend lang. De verdediging achter de frontlinie was ook vrij zwak, omdat de Russen een wedstrijdje deden wie het eerst in Berlijn was en weinig oog hadden voor verliezen of zwakke plekken in hun verdediging.
pi_149269838
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:39 schreef pussycatdoll het volgende:
Ik mis Armenië-Azerbeidzjan in dit lijstje.
Armenië en Islamitisch?
Nog geen 0,1% van de bevolking is moslim..
pi_149270077
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:12 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Armenië en Islamitisch?
Nog geen 0,1% van de bevolking is moslim..
De TT heeft het over conflicten in de wereld en dan met name in het Midden-Oosten/ islamitische wereld daar kun je best Armenië-Azerbeidzjan bij zetten ook al is Armenië Orthodox. Maar als het echt wat uitmaakt Azerbeidzjan is islamitisch dus ik win ;)
pi_149270127
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:59 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Turkije en Cyprus zijn geen Arabische landen.
Cyprus is zelfs geen moslimland, op Noord-Cyprus na wat bezet is door de Turkse minderheid. Israël valt ook niet bepaald een Arabisch of islamitisch land te noemen. Koerdistan is juist allesbehalve Arabisch, het is officieel geeneens een land, maar wel overwegend islamitisch. Marokko, Tunesië, Westelijke Sahara enzovoort zijn wel allemaal Arabisch maar zijn niet in jouw rijtje te vinden.

Klopt, maar Turkije, wordt valt wel onder het midden-oosten. Cyrpus kan ik je ook gelijk in geven.
Israël geen arabisch land, klopt, maar wel een land in het midden oosten, die je moeilijk weg kunt laten omdat het niet Arabisch is.
Koerdistan is vrijwel autonoom en zelfs in staat om zijn eigen territorium te beschermen, ookal is het met steun. Dus of het nou erkend wordt of niet, ze vallen gewoon onder het Midden-Oosten.
Marokko, Tunesië en de Westerlijke Sahara heb ik gewoon genoemd, maar als je het conflictlijstje bedoeld dan heb je gelijk, het is ook geen compleet lijstje van conflicten.

quote:
Paar landen frons ik toch flink met mijn wenkbrauwen.
Israël
Cyprus
Zuid-Soedan
Eritrea
Ethiopië
CAR
Liberia
India

Dit zijn toch niet echt landen die ik als islamitisch beschouw. Dan kun je net zo goed Frankrijk of Rusland aan je lijstje toevoegen.
Eigenlijk wel. Vind het niet zo erg raar om juist de overwegend Europese landen weg te laten in dit geval.

quote:
Je vergeet ook de invloed van het laïcisme in Turkije, (Noord-)Cyprus, Kazachstan, Kirgizië, Tajikistan, Oezbekistan, Azerbeidzjan en Turkmenistan.
Die landen zijn dan iig op de goede weg.

quote:
Dus moslimextremisme is op dit moment in die gebieden niet heel erg reëel.
Op dit moment niet.

quote:
Moslimextremisme is pas echt opgekomen in het einde van de jaren 70. Het lijkt mij reëel dat deze problemen binnen 100 jaar niet meer spelen. Maar ik heb er geen werkelijk benul van wat er gaat gebeuren. Wie weet is er over 100 jaar een groot kalifaat in de Arabische wereld, dat voortgekomen is uit IS, maar ook de gematigde toer opgegaan is. Wie zal het zeggen?
Dat zou ik wel een mooie ontwikkeling vinden.

quote:
Vandaag de dag is moslimextremisme wel een groot probleem.
Nou en of.

quote:
Echter is het wel de zaak om in de gaten te houden welke denominatie moslims voor problemen zouden kunnen zorgen.

Sufi's, alevi's, sji'ieten, obadi's en ahmadi's zorgen bijvoorbeeld voor weinig problemen.
Maar zijn jammer genoeg maar minderheden die veel te lijden hebben onder de strijd tussen Sunni en Shia.

quote:
Het christendom is verdeeld over verschillende denominaties. Je zou het christendom ook niet op een hoop moeten gooien. Nestoriaanse kerkgemeenschappen en 'southern baptists' zijn een wereld van verschil. Dit heb je ook binnen de islam. (al is het daar weliswaar moeilijker om te zien voor westerse ogen) Honderd jaar geleden waren veel van deze landen nog 'bezet'. Corruptie en wanbeleid is niet slechts een probleem in de islamitische wereld. Het is veel breder, Amerikaanse landen, Afrikaanse landen, Aziatische landen, en zelfs Europa is niet altijd zonder.
Het Christendom speelt gelukkig niet zo’n grote rol meer in onze politiek. Islam is echter politiek. Kun jij het los zien van elkaar, deze religie met in de basis al een goed utigezet systeem van wetten en regels, etc. In het christendom hadden we pas na een paar honderd jaar een katholieke kerk, voortgekomen uit het romeinse rijk. In de verlichting wisten we precies wie we moesten aanpakken om de macht te scheiden tussen kerk en staat. Islam heeft niet zo’n instituut.

quote:
Persoonlijk vind ik een paar conflicten heel erg boeiend.

De situatie in de Westelijke sahara dat bezet wordt door Marokko.
Koerdistan die een eigen natie wil hebben.
Syrië & Irak
Somalië
Kenia
Nigeria
Dagestan en Tsjetsjenië (in Rusland)
Oost-China
Boeiend zeker, maar wat een ellende…Je gunt ze zoveel beter.

quote:
Maar het grootste probleem is voor ons toch wel de radicaliserende jongeren in ons eigen land en onze buurlanden. Daar ligt denk ik onze prioriteit. We hebben de middenoostenproblematiek naar Nederland gehaald.. Ik zie geen andere oplossing dan langzame culturele integratie die per generatie vorderingen maakt. Maar het is natuurlijk altijd afwachten of dit gaat gebeuren.
Nederland is van mening dat ze altijd mee moet spelen met de grote jongens en mensenrechten moeten verkondigen, maar we hebben in Nederland een heel groot intergratieprobleem wat zich over heel europa uitspreidt. Obama zei niet voor niks dat europese moslims zich anders ontwikkelen dan in Amerika.

quote:
Persoonlijk zal het probleem ook geholpen kunnen worden door emigratie te bevorderen voor mensen die zich niet aan Nederland kunnen aanpassen. Een wet maken die het verbied dat mensen meerdere nationaliteiten kunnen houden. Kiezen voor het Nederlanderschap betekent het opgeven van de andere nationaliteit. (ook al is het Belgisch, Canadees, Chinees enzovoort) Mensen met een dubbele nationaliteit die strafbare feiten begaan mogen zonder pardon het land uitgezet worden. Daarnaast moeten we ons inzetten dat de Nederlanders van een andere afkomst die wel betrokken zijn met dit land goed integreren, we moeten voorkomen dat ze mini-samenlevingen gaan volgen door bijv. thuis nog elke dag de Turkse televisie te kijken. Ik weet niet hoe men dit allemaal wil gaan doen, maar hopenlijk zijn er denktanks voor die hier mee bezig zijn.
Ik ben niet een voorstander van 1 paspoort, maar er zorgen dat er een gelijdelijke intergratie kan plaatsvinden is wel belangrijk. Ds niet teveel naar binnen, de mensen die binnen zijn gelegenheid geven dat ze zich rustig kunnen aanpassen, daar gaan een aantal generaties aan voorbij. Ze hoeven niet radicaal de Nederlandse cultuur over te nemen, want ook ik doe als Nederlander niet overal aan mee, maar een aantal basiswaarden moeten er wel inzitten.

Ja, genoeg problemen zowel buitenlands als binnenlands.
pi_149270247
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:20 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

De TT heeft het over conflicten in de wereld en dan met name in het Midden-Oosten/ islamitische wereld daar kun je best Armenië-Azerbeidzjan bij zetten ook al is Armenië Orthodox. Maar als het echt wat uitmaakt Azerbeidzjan is islamitisch dus ik win ;)
Wat heeft Armenië met de islamitische wereld te maken? Griekenland dan ook maar als onderdeel van de islamitische wereld? Dat heeft ook een islamitisch buurland.

Verder had ik Azerbeidzjan al vermeld.
quote:
Dus nee ik zie niet in dat je wint of waarin je überhaupt wint. Maar als jij je een winnaar wilt voelen, van mij mag je.
  zondag 1 februari 2015 @ 18:26:59 #67
361691 DeJori
pi_149270316
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:59 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Ik ben niet bekend met de politieke situaties in centraal-Azië, maar in Turkije is de tendens nou niet bepaald naar het laïcisme. Eerder andersom.
pi_149270897
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:26 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ik ben niet bekend met de politieke situaties in centraal-Azië, maar in Turkije is de tendens nou niet bepaald naar het laïcisme. Eerder andersom.
Erdogan vaart een andere koers ja. Maar het is nu nog te vroeg om daar veel zinnigs over te zeggen.

Persoonlijk verwacht ik dat het echt strenge laïcisme eraf gaat en dat het wat gematigder wordt.

Dat de centraal-aziatische landen deze laïcistische koers varen is sowieso al wonderbaarlijk aangezien Pakistan en Afghanistan ook tegen die landen aanschurken.

quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:22 schreef Odaiba het volgende:

Koerdistan is vrijwel autonoom en zelfs in staat om zijn eigen territorium te beschermen, ookal is het met steun. Dus of het nou erkend wordt of niet, ze vallen gewoon onder het Midden-Oosten.
Koerdistan is nu nog wel verdeeld. Het is nu niet één Koerdistan, maar vele verschillende Koerdistannen. Twee zijn redelijk autonoom nu, in Syrië en in Irak. Maar je kan nog niet echt spreken van één autonome Koerdische staat.

quote:
Eigenlijk wel. Vind het niet zo erg raar om juist de overwegend Europese landen weg te laten in dit geval.
Bosnië-Herzegovina, Albanië en Kosovo zijn ook moslimlanden.

quote:
Maar zijn jammer genoeg maar minderheden die veel te lijden hebben onder de strijd tussen Sunni en Shia.
Sjiieten vallen toch wel mee? Je hebt Hezbollah in Libanon. Je hebt Iran die atoomwapens wil hebben. Maar verder zijn er toch veel meer problemen met soennieten dan met sjiieten.

quote:
Het Christendom speelt gelukkig niet zo’n grote rol meer in onze politiek. Islam is echter politiek. Kun jij het los zien van elkaar, deze religie met in de basis al een goed utigezet systeem van wetten en regels, etc. In het christendom hadden we pas na een paar honderd jaar een katholieke kerk, voortgekomen uit het romeinse rijk. In de verlichting wisten we precies wie we moesten aanpakken om de macht te scheiden tussen kerk en staat. Islam heeft niet zo’n instituut.
De scheiding van kerk en staat had een heel ander doel.
Namelijk dat de regering geen invloed uit kon oefenen op het geloof van mensen. Bijna iedereen was in die tijd nog gelovig, dus de scheiding van kerk en staat was geen poging om het geloof te weren. Vandaag de dag wordt er steeds meer een andere draai aan gegeven.
  zondag 1 februari 2015 @ 18:48:00 #69
361691 DeJori
pi_149271048
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:43 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Erdogan vaart een andere koers ja. Maar het is nu nog te vroeg om daar veel zinnigs over te zeggen.

Persoonlijk verwacht ik dat het echt strenge laïcisme eraf gaat en dat het wat gematigder wordt.

Dat de centraal-aziatische landen deze laïcistische koers varen is sowieso al wonderbaarlijk aangezien Pakistan en Afghanistan ook tegen die landen aanschurken.

Niet alleen Erdogan vaart die koers. Turkije kent slechts een papiere scheiding van kerk en staat. Kun je vanalles over in je grondwet zetten, maar de diyanet heeft meer dan 60.000 imams in dienst.
pi_149271482
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:48 schreef DeJori het volgende:

[..]

Niet alleen Erdogan vaart die koers. Turkije kent slechts een papiere scheiding van kerk en staat. Kun je vanalles over in je grondwet zetten, maar de diyanet heeft meer dan 60.000 imams in dienst.
Het was echt streng onder Atatürk. Daarna is het steeds wat afgezwakt. En Erdogan wil met zijn partij dit nog verder aanpassen lijkt het.

Verder weet ik te weinig over de Turkse politiek om hier wat zinnigs over te zeggen. Wel werkt het politieke systeem van Turkije extremisme in de hand. Ze kennen daar een kiesdrempel van tien procent. Als je geen tien procent van de stemmen haalt, tel je niet mee. Mensen stemmen dus op partijen die ver van elkaar liggen met extremere meningen omdat ze zich zo beter profileren ten opzichte van andere partijen. Ik hoop echt dat ze die kiesdrempel laten varen daar, want het zal weinig goeds brengen.
pi_149271971

Over Turkemistan gesproken. Leuke travel documentaire van één van de weinige westerlingen die het gesloten Tukmenistan mag bezoeken. Er is een dictatuur, maar niet echt veel islam extremisme of iets in die richting.
pi_149274442
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 19:11 schreef Odaiba het volgende:

Over Turkemistan gesproken. Leuke travel documentaire van één van de weinige westerlingen die het gesloten Tukmenistan mag bezoeken. Er is een dictatuur, maar niet echt veel islam extremisme of iets in die richting.
Boeiende docu hoor! ^O^

Van Noord-Korea weet iedereen het.

Maar landen als Turkmenistan daar hoor je echt vrij weinig van.

Komt natuurlijk ook een beetje door de lage bevolkingsaantallen.
Als er 150 miljoen mensen zouden wonen dan zou je daar geheid veel meer over horen.
  † In Memoriam † zondag 1 februari 2015 @ 20:26:28 #73
231686 budvar
budvar
pi_149274951
Ondanks IS en al het andere gezeik waren er nog nooit zo weinig conflicten en oorlogen als nu.

Is War Over? — A Paradox Explained:
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_149275315
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Voor heel veel is het daar net zo goed een shithole. Net zo'n grote shithole als KSA.
pi_149275666
quote:

[..]

Wat een shithole!

Hier nog één:

[ afbeelding ]
Naja 50 flatjes in the middle of the shithole dan :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_149276459
Overgrote deel van de doden door conflicten de laatste twintig jaar zijn gevallen in Christelijke landen in Centraal Afrika.
pi_149284448
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 20:53 schreef meth1745 het volgende:
Overgrote deel van de doden door conflicten de laatste twintig jaar zijn gevallen in Christelijke landen in Centraal Afrika.
Ook een bron daarvoor?
pi_149284644
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:01 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Ook een bron daarvoor?
Rwanda: 500000 tot 1 miljoen Tutsi's afgeslacht; oorlog inCongo: uiteenlopende schattingen, van 1.5 miljoen tot 5.4 miljoen (cijfer van het IRC).
quote:
During the approximate 100-day period from April 7, 1994, to mid-July, an estimated 500,000–1,000,000 Rwandans were killed,
http://en.wikipedia.org/wiki/Rwandan_Genocide
quote:
The Second Congo War (also known as the Great War of Africa or the Great African War, and sometimes referred to as the African World War) began in August 1998, little more than a year after the First Congo War and involving some of the same issues, in the Democratic Republic of the Congo and officially ended in July 2003 when the Transitional Government of the Democratic Republic of the Congo took power. However, hostilities have continued since then in the ongoing Lord's Resistance Army insurgency, and the Kivu and Ituri conflicts.

The deadliest war in modern African history, it has directly involved nine African countries, as well as about 20 armed groups. By 2008, the war and its aftermath had killed 5.4 million people, mostly from disease and starvation,[7] making the Second Congo War the deadliest conflict worldwide since World War II.[8] Millions more were displaced from their homes or sought asylum in neighbouring countries.[9]
http://en.wikipedia.org/wiki/Second_Congo_War
pi_149285226
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:10 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Rwanda: 500000 tot 1 miljoen Tutsi's afgeslacht; oorlog inCongo: uiteenlopende schattingen, van 1.5 miljoen tot 5.4 miljoen (cijfer van het IRC).

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Rwandan_Genocide

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Second_Congo_War
Nu geef je cijfers over conflicten in Rwanda en DR Congo.

Maar deze cijfers steunen jouw opmerking nog steeds niet als je dit niet afzet tegen cijfers van elders in de wereld.

Stel bijv. dat er 5 miljoen mensen sterven in Afrika.

En er in dezelfde tijd 10 miljoen mensen gestorven zijn in Zuid-Amerika.

Als je de cijfers over Zuid-Amerika niet weet, dan zou je denken dat de 5 miljoen doden in Afrika de meesten zouden zijn.
pi_149285367
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:35 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Nu geef je cijfers over conflicten in Rwanda en DR Congo.

Maar deze cijfers steunen jouw opmerking nog steeds niet als je dit niet afzet tegen cijfers van elders in de wereld.

Stel bijv. dat er 5 miljoen mensen sterven in Afrika.

En er in dezelfde tijd 10 miljoen mensen gestorven zijn in Zuid-Amerika.

Als je de cijfers over Zuid-Amerika niet weet, dan zou je denken dat de 5 miljoen doden in Afrika de meesten zouden zijn.
Wat de belangrijkste conflicten in het Midden Oosten betreft: In Syrië wordt het aantal doden op 200000 geschat, In Irak 200000 tot 500000.
pi_149285591
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:44 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Wat de belangrijkste conflicten in het Midden Oosten betreft: In Syrië wordt het aantal doden op 200000 geschat, In Irak 200000 tot 500000.
Ja, maar heb je hier ergens rapporten van? Hier zal vast en zeker toch uitgebreid onderzoek naar gedaan worden. Ik zie het liever zwart op wit met een keurmerk van een instantie die dit beroepsmatig onderzoekt. Anders zou ik denken dat het goed kan kloppen, maar zou ik het niet zeker kunnen weten. Snap je?
  maandag 2 februari 2015 @ 07:31:37 #82
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149288230
Beste zou zijn om gewoon 0,0 bemoeienis van buitenaf te hebben. Elke samenleving heeft op ten duur een zelfreinigend vermogen waardoor (te) extreme elementen vanzelf verdwijnen. Helaas is dat met de huidige globalisatie niet meer mogelijk, daarom zie ik het somber in.

Teveel volk wat teveel te winnen heeft bij conflicten in bepaalde gebieden. Zowel economisch als religieus.
pi_149288307
Wat te doen met conflicten? Niets, tenzij we wapentuig kunnen verkopen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149288610
quote:

[..]

Wat een shithole!

Hier nog één:

[ afbeelding ]
Ja man. Beide steden zijn gebouwd op een oliedollar icm een gematigdere versie. En dan heb je in KL ook nog een hoop hindustanen.
Je punt derhalve, slaat nergens op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_149302780
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:01 schreef Odaiba het volgende:

[..]

België, belgische friet.
Nederland, de telescoop.
Algerije, help me?
Mali, ook zo'n lastige.
Wat is er positief aan Belgische friet. Moet dit een serieus lijstje voorstellen. Hoe bedoel je je eigen topic om zeep helpen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149304128
quote:

[..]

[ afbeelding ]
[quote]17s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat een shithole!

Hier nog één:

[ afbeelding ]
Van westers geld, gebouwd door westerse bedrijven. Ben er maat trots op. :')
Zo gauw de olie op is zal het geld ook snel op geraken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149304268
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Van westers geld, gebouwd door westerse bedrijven. Ben er maat trots op. :')
Zo gauw de olie op is zal het geld ook snel op geraken.
Saudi Binladin Group en hun nieuwste project Kingdom Tower in Jeddah, Saudi Arabië. Je hebt wel een beetje gelijk, want de architect is een Amerikaan :P

pi_149304322
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:00 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Saudi Binladin Group en hun nieuwste project Kingdom Tower in Jeddah, Saudi Arabië. Je hebt wel een beetje gelijk, want de architect is een Amerikaan :P
Dat dus. Ze plakken er een eigen naampje op om te doen lijken alsof ze zelf iets doen maar als het puntje bij paaltje komt...
Net als met Iran wat laatst die van Rusland gekochte straaljager toonde alsof Iran het zelf had ontwikkeld en gemaakt. :)
Wat dat betreft is het misschien wel goed dat die gasbel in Nederland niet nog veel groter was, het lijkt niet goed te zijn voor een land als het ineens zoveel geld krijgt zonder dat het daar iets voor hoeft te doen.

Mooie toren trouwens. Eerlijk is eerlijk, het ziet er allemaal mooi uit.
#NoDAPL
pi_149304329
quote:
10s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat is er positief aan Belgische friet. Moet dit een serieus lijstje voorstellen. Hoe bedoel je je eigen topic om zeep helpen.
Mhaw, kom eerst maar eens met iets uit Saudi Arabië wat belgische friet overtreft.
pi_149304433
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat dus. Ze plakken er een eigen naampje op om te doen lijken alsof ze zelf iets doen maar als het puntje bij paaltje komt...
Net als met Iran wat laatst die van Rusland gekochte straaljager toonde alsof Iran het zelf had ontwikkeld en gemaakt. :)
Wat dat betreft is het misschien wel goed dat die gasbel in Nederland niet nog veel groter was, het lijkt niet goed te zijn voor een land als het ineens zoveel geld krijgt zonder dat het daar iets voor hoeft te doen.

Mooie toren trouwens. Eerlijk is eerlijk, het ziet er allemaal mooi uit.
Je kunt het ook slimmer bekijken. Waarom miljoenen dollars verspillen aan onderzoek, als die kennis ergens anders goedkoper te halen valt. Ik geef je hierin echter ook weer een beetje gelijk, want ik vind al die landen die moderne architecten inhuren voor hun stedenbouw echt jammer voor de culturele uitstraling van dat land. De Chinese overheid heeft hier laatst nog een punt van gemaakt, aangezien daar spuuglelijke constructies ontworpen worden. Het moet meer chinese elementen bevatten. Dus de Chinezen lijken het te snappen.
pi_149304520
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:05 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Je kunt het ook slimmer bekijken. Waarom miljoenen dollars verspillen aan onderzoek, als die kennis ergens anders goedkoper te halen valt. Ik geef je hierin echter ook weer een beetje gelijk, want ik vind al die landen die moderne architecten inhuren voor hun stedenbouw echt jammer voor de culturele uitstraling van dat land. De Chinese overheid heeft hier laatst nog een punt van gemaakt, aangezien daar spuuglelijke constructies ontworpen worden. Het moet meer chinese elementen bevatten. Dus de Chinezen lijken het te snappen.
Ken jij dat gigantische duurzame proefbouwwerk in China waarbij werk, wonen en ontspanning worden gecombineerd in 1 groot gebouw? Ik ben benieuwd wie dat heeft gebouwd maar het is in ieder geval een prachtig gebouw.
#NoDAPL
pi_149305768
Turkije is geen Arabisch land.
pi_149306385
quote:
8s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:43 schreef Peunage het volgende:
Turkije is geen Arabisch land.
Waar heb ik gezegd dat Turkije een Arabisch land is?
pi_149307923
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:58 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Waar heb ik gezegd dat Turkije een Arabisch land is?
quote:
Ten eerste. Wat bedoelen we met het midden-oosten. Het midden-oosten bestaat eigenlijk maar uit een paar Arabische landen, namelijk Turkije, Cyprus, Libanon, Syrië, Israel, Palestina, Jordanië, Irak, Koerdistan, Egypte , Saudi-Arabië, Oman, Yemen, Koeweit, Qatar , Bahrein en tot slot nog de Verenigde Arabische Emiraten.
pi_149316561
quote:
8s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:36 schreef Peunage het volgende:

[..]

[..]

Nou met mij topografie is niks mis, maar je hebt gelijk. Die zin had ik anders moeten schrijven.
pi_149317320
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 00:53 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Nou met mij topografie is niks mis, maar je hebt gelijk. Die zin had ik anders moeten schrijven.
Koerdistan is ook (nog) geen land.

Daarbij; Cyprus??
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149318933
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 04:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Koerdistan is ook (nog) geen land.

Daarbij; Cyprus??
Ik zie ze wel als land, ook al worden ze niet erkend. En Cyprus heb ik al wat over gezegd eerder in het topic. Zo storend punt vind ik het allemaal niet...
pi_149330820
Veruit de gevaarlijkste landen liggen buiten de moslimwereld, dus de focus van dit topic is bijzonder scheef:

http://en.wikipedia.org/w(...)tional_homicide_rate
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149331020
Waarom het veel hogere relatieve aantal voor Noorwegen dan voor de andere NWE landen? :?
Statistisch artefact (wanneer wel en niet wordt geconcludeerd dat er sprake is van homicide)?
#NoDAPL
pi_149331069
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:54 schreef El_Matador het volgende:
Veruit de gevaarlijkste landen liggen buiten de moslimwereld, dus de focus van dit topic is bijzonder scheef:

[ afbeelding ]

http://en.wikipedia.org/w(...)tional_homicide_rate
Groenland is dan wel weer het enige land waar ik ooit geweest ben waar het de gewoonste zaak van de wereld is om met een flink geweer over je schouder het vliegtuig in te stappen. :) Maar de moorden zullen wel te maken hebben alcoholisme gok ik :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')