Verafschuwen, verbieden, boycotten, sancties zetten en negeren.quote:Op zondag 1 februari 2015 16:32 schreef Odaiba het volgende:
- enorm verhaal, derhalve niet gelezen -
Hoe moeten wij als moderne landen omgaan met al deze conflicten en problemen in de 21e eeuw?
quote:Op zondag 1 februari 2015 16:34 schreef Mutant01 het volgende:
Dit topic gaat niet over conflicten in de wereld. Louter om conflicten in de Islamitische wereld. Overigens noem je tal van landen op die niet Islamitisch zijn. Maar wat moet je anders verwachten.
Klopt ik wou het eerst over het midden-oosten probleem hebben, toen ging ik het breder zien, maar het grootste probleem van de 21e eeuw lijkt me islamitisch terreur. Dus daar wou ik de nadruk nu op leggen. Ik noem zowel islamtisiche landen op, als landen die met veel islamitische minderheden te maken hebben, maar wat wil jij nu eigenlijk zeggen. Dat de islam weer de grote boeman is terwijl het veel gecompliceerder ligt?quote:Op zondag 1 februari 2015 16:34 schreef Mutant01 het volgende:
Dit topic gaat niet over conflicten in de wereld. Louter om conflicten in de Islamitische wereld. Overigens noem je tal van landen op die niet Islamitisch zijn. Maar wat moet je anders verwachten.
Wat ik wil zeggen is dat je topic nergens over gaat. En als Islamitische terreur het grootste probleem van de 21e eeuw is, dan hebben we een uiterst gezegende eeuw.quote:Op zondag 1 februari 2015 16:39 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Klopt ik wou het eerst over het midden-oosten probleem hebben, toen ging ik het breder zien, maar het grootste probleem van de 21e eeuw lijkt me islamitisch terreur. Dus daar wou ik de nadruk nu op leggen. Ik noem zowel islamtisiche landen op, als landen die met veel islamitische minderheden te maken hebben, maar wat wil jij nu eigenlijk zeggen. Dat de islam weer de grote boeman is terwijl het veel gecompliceerder ligt?
Conflicten in de wereld, maar met de nadruk op de vele conf conflicten in het midden oosten (islamitische wereld).quote:Op zondag 1 februari 2015 16:37 schreef NanaVonB het volgende:
waar wil je nu precies de focus op leggen binnen dit topic?
Dank je wel. Wil je me wat tips geven dan om het nog recht te lijmen?quote:Op zondag 1 februari 2015 16:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat ik wil zeggen is dat je topic nergens over gaat. En als Islamitische terreur het grootste probleem van de 21e eeuw is, dan hebben we een uiterst gezegende eeuw.
Dat is nogal breed....quote:Op zondag 1 februari 2015 16:41 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Conflicten in de wereld, maar met de nadruk op de vele conf conflicten in het midden oosten (islamitische wereld).
Waarom niet gewoon door de problemen omtrent geld en macht waarbij religie en nationalisme alleen instrumenten zijn om medestanders te binden en vijanden te definiëren.quote:Op zondag 1 februari 2015 16:32 schreef Odaiba het volgende:
Ieder conflict is in de basis anders, maar veel conflicten worden toch wel gevoed door een nationalistische of jihadistische ideologie
En je zoekt een one size fits all-benadering voor alle conflicten?quote:Op zondag 1 februari 2015 16:41 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Conflicten in de wereld, maar met de nadruk op de vele conf conflicten in het midden oosten (islamitische wereld).
Mijn beginpost is enkel een opstartje, maar je hebt zelf al een draai aan gegeven.quote:Op zondag 1 februari 2015 16:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon door de problemen omtrent geld en macht waarbij religie en nationalisme alleen instrumenten zijn om medestanders te binden en vijanden te definiëren.
Kies één uit de lange lijst van conflicten zou ik zeggen. Tenzji je een oplossing voor alle conflicten hebt, dat zou helemaal mooi zijn.quote:Op zondag 1 februari 2015 16:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En je zoekt een one size fits all-benadering voor alle conflicten?
Voel je vrij.quote:Op zondag 1 februari 2015 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
Interessanter zou zijn: een lijstje met landen die bij een conflict betrokken zijn.
http://www.visionofhumani(...)bal-peace-index/2014quote:Op zondag 1 februari 2015 16:48 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Voel je vrij.
Dat is mede een groot oorzaak van al die conflicten. Verenigde Staten, Saudi-Arabië, Rusland, noem ze maar op.
quote:Op zondag 1 februari 2015 16:48 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Voel je vrij.
Dat is mede een groot oorzaak van al die conflicten. Verenigde Staten, Saudi-Arabië, Rusland, noem ze maar op.
En dat zijn er nogal wat natuurlijk.quote:Op zondag 1 februari 2015 16:34 schreef Mutant01 het volgende:
Dit topic gaat niet over conflicten in de wereld. Louter om conflicten in de Islamitische wereld.
Niet 'bijzonder' veel, met het oog op de context en de omstandigheden.quote:Op zondag 1 februari 2015 16:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
En dat zijn er nogal wat natuurlijk.
Ik schreef 'benadering', niet oplossing.quote:Op zondag 1 februari 2015 16:45 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Kies één uit de lange lijst van conflicten zou ik zeggen. Tenzji je een oplossing voor alle conflicten hebt, dat zou helemaal mooi zijn.
De cijfers van doden liegen er niet om...quote:Op zondag 1 februari 2015 16:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet 'bijzonder' veel, met het oog op de context en de omstandigheden.
Daar denk ik heel genuanceerd over. Egypte en Israël bestaan niet zonder de VS. Verscheidene landen die hun eigen weg willen gaan hebben te leiden onder sancties.quote:Op zondag 1 februari 2015 16:32 schreef Odaiba het volgende:
Westerse mogendheden hebben al deze landen in de afgelopen 100 jaar hun onafhankelijkheid gegeven
Is dat zo, in de context van de Mexicaanse drugsoorlog... Bovenal was dat niet wat ik bedoelde. Feit is dat het hier om in puin geschoten landen gaat. Dan willen er nog wel eens gekke dingen gebeuren.quote:Op zondag 1 februari 2015 16:59 schreef Odaiba het volgende:
[..]
De cijfers van doden liegen er niet om...
corruptie is een groot en wereldwijd probleemquote:Op zondag 1 februari 2015 17:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is dat zo, in de context van de Mexicaanse drugsoorlog...
Om nog maar over de getrokken grenzen te zwijgen.quote:Op zondag 1 februari 2015 17:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar denk ik heel genuanceerd over. Egypte en Israël bestaan niet zonder de VS. Verscheidene landen die hun eigen weg willen gaan hebben te leiden onder sancties.
Zo onafhankelijk zijn die landen helemaal niet.
quote:Op zondag 1 februari 2015 17:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Om nog maar over de getrokken grenzen te zwijgen.
Ik denkt dat we allemaal wel weten wat en wie er aan de baisis ligt van die de vele conflicten die maar doorblijven gaan. Maar het is zoals het is, hoe brijen we het weer recht.quote:Op zondag 1 februari 2015 17:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar denk ik heel genuanceerd over. Egypte en Israël bestaan niet zonder de VS. Verscheidene landen die hun eigen weg willen gaan hebben te leiden onder sancties.
Zo onafhankelijk zijn die landen helemaal niet.
Ja, geld en Wall Str.quote:Op zondag 1 februari 2015 17:06 schreef Odaiba het volgende:
[..]
[..]
Ik denkt dat we allemaal wel weten wat en wie er aan de baisis ligt van die de vele conflicten die maar doorblijven gaan. Maar het is zoals het is, hoe brijen we het weer recht.
Pappen en nathoudenquote:Hoe moeten wij als moderne landen omgaan met al deze conflicten en problemen in de 21e eeuw?
Ik vraag me af of een bezetting van Rusland een groot succes was geworden, gezien het formaat.quote:Op zondag 1 februari 2015 17:18 schreef Nintex het volgende:
Churchill had gelijk, al hadden de Amerikanen naar hem geluisterd en naar Moskou door gevlogen om Stalin van zijn stoel te wippen dan hadden we de mensheid deze hele ellende kunnen besparen.
WWII ontstond door losse eindjes in WWI, de oorsprong van de huidige conflicten is grotendeels Russische of Amerikaanse inmenging in tal van landen tijdens de Koude Oorlog - wederom losse eindjes. Putin stelt nu de NAVO op de proef in Oekraine om alvast te oefenen voor hij de baltische staten gaat bezetten. Hij maakt zijn eigen volk al wijs dat hij tegen de NAVO vecht.
Niet, afwachten. Niet al teveel mee bemoeien.quote:Op zondag 1 februari 2015 17:06 schreef Odaiba het volgende:
[..]
[..]
Ik denkt dat we allemaal wel weten wat en wie er aan de baisis ligt van die de vele conflicten die maar doorblijven gaan. Maar het is zoals het is, hoe brijen we het weer recht.
Ik vind het op zijn minst opmerkelijk dat elk islamitisch land een achtergesteld shithole is.quote:Op zondag 1 februari 2015 16:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat ik wil zeggen is dat je topic nergens over gaat. En als Islamitische terreur het grootste probleem van de 21e eeuw is, dan hebben we een uiterst gezegende eeuw.
Het enige wat opmerkelijk is, is de domheid van deze opmerking.quote:Op zondag 1 februari 2015 17:27 schreef Donnis het volgende:
[..]
Ik vind het op zijn minst opmerkelijk dat elk islamitisch land een achtergesteld shithole is.
quote:Op zondag 1 februari 2015 17:27 schreef Donnis het volgende:
[..]
Ik vind het op zijn minst opmerkelijk dat elk islamitisch land een achtergesteld shithole is.
Nee klopt, zal vast geen verband tussen zitten.quote:Op zondag 1 februari 2015 17:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het enige wat opmerkelijk is, is de domheid van deze opmerking.
Goh dat hebben ze knap gedaan zeg van het oliegeld van de Westerse wereld. Verder ook een land waar je als vrouw wordt vastgezet als je verkracht bent.quote:
Nee, immers dan zouden alle andere shitholes ook islamitisch moeten zijn. Helaas voor u, is dat niet het geval.quote:Op zondag 1 februari 2015 17:29 schreef Donnis het volgende:
[..]
Nee klopt, zal vast geen verband tussen zitten.
Ophouden met ze veroorzaken en voeden?quote:Op zondag 1 februari 2015 16:32 schreef Odaiba het volgende:
Hoe moeten wij als moderne landen omgaan met al deze conflicten en problemen in de 21e eeuw?
Met die redenatie telt de welvaart van Noorwegen ook niet. En die achterlijke wetgeving heeft niets te maken met 'achtergesteld shithole'.quote:Op zondag 1 februari 2015 17:31 schreef Donnis het volgende:
[..]
Goh dat hebben ze knap gedaan zeg van het oliegeld van de Westerse wereld. Verder ook een land waar je als vrouw wordt vastgezet als je verkracht bent.
Van de bevolking? Ben je wel in een maand of 6 van de problemen af.quote:Op zondag 1 februari 2015 17:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ophouden met ze veroorzaken en voeden?
Nou het ging mij dus wel om de wetgeving.quote:Op zondag 1 februari 2015 17:32 schreef DeJori het volgende:
[..]
Met die redenatie telt de welvaart van Noorwegen ook niet. En die achterlijke wetgeving heeft niets te maken met 'achtergesteld shithole'.
Alsnog sharia wetgeving, kan je wel mooie steden bouwen maar ik word er niet vrolijk van.quote:Op zondag 1 februari 2015 17:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een shithole!
Hier nog één:
[ afbeelding ]
Dan hou ik mijn mond verderquote:Op zondag 1 februari 2015 17:34 schreef Donnis het volgende:
[..]
Nou het ging mij dus wel om de wetgeving.
Leuk voor je dat je nu ineens met de wetgeving op de proppen komt, maar het zijn gewoonweg geen shitholes. Dat je het niet eens bent met de lokale wetgeving is nog tot daar aan toe. Als je het over shitholes hebt - moet ik denken aan landen als Haiti, Somalie en India.quote:Op zondag 1 februari 2015 17:35 schreef Donnis het volgende:
[..]
Alsnog sharia wetgeving, kan je wel mooie steden bouwen maar ik word er niet vrolijk van.
Denk dat je het lijstje mag uitbreiden met alle landen waar de radicale islam voet aan de grond krijgt.quote:Op zondag 1 februari 2015 17:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leuk voor je dat je nu ineens met de wetgeving op de proppen komt, maar het zijn gewoonweg geen shitholes. Dat je het niet eens bent met de lokale wetgeving is nog tot daar aan toe. Als je het over shitholes hebt - moet ik denken aan landen als Haiti, Somalie en India.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |