abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149680067
Is wel een fijn ding, heb daar de 80cm van liggen en bevalt uitstekend. Vooral die X vorm pakt fijn vast.
pi_149681161
Neenee bleiblei. De R-vorm, die pakt fijn vast :P
  Moderator zondag 15 februari 2015 @ 00:21:30 #228
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149682305
Mooie Stihl :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 15 februari 2015 @ 01:19:57 #229
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149683751
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 22:07 schreef -niemand- het volgende:
En alweer een aanwinst hier *O*

[ afbeelding ]

Deze met 40 cm zaagblad *O*

Gelukkig ben ik nu van dat elektrische onding af. en een echte zaag gehaald.
Bomen omzagen en kortmaken in recordtijd :D
Dat maakt het aanvullen van de brandhout voorraad tot een feest *O*

Kloofmachientje erbij :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_149685779
quote:
14s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat maakt het aanvullen van de brandhout voorraad tot een feest *O*

Kloofmachientje erbij :P
Heb hem meer gekocht omdat bij ons in 40 jaar geen boom omgezaagd is, behalve wat omgewaaid was :')

Brandhout boeit me weinig, stook zelden en ik heb eigenlijk nog genoeg liggen :')

Maar een klover wil ik nog bouwen voor achter de tractor.
Ben dus langzaam opzoek naar een cylinder, ventielenblok en evt. Aftakaspomp.
pi_149685810
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 22:07 schreef -niemand- het volgende:
En alweer een aanwinst hier *O*

[ afbeelding ]

Deze met 40 cm zaagblad *O*

Gelukkig ben ik nu van dat elektrische onding af. en een echte zaag gehaald.
Bomen omzagen en kortmaken in recordtijd :D
Nice. Mooie machientjes en die gaan echt door alles heen :p
  Moderator zondag 15 februari 2015 @ 08:33:33 #232
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149685892
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 08:10 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Nice. Mooie machientjes en die gaan echt door alles heen :p
Zoals linealen?
pi_149685907
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 08:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zoals linealen?
geen idee, hoezo :P
  Moderator zondag 15 februari 2015 @ 08:55:44 #234
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149685999
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 08:37 schreef hans1985 het volgende:

[..]

geen idee, hoezo :P
Dat was jij toch? Dat je een gat in een houten vloer wilt zagen vanaf een lager gelegen verdieping en dat je toen een liniaal (of waterpas of geleiderail) wat korter hebt gemaakt? :+
  zondag 15 februari 2015 @ 10:07:57 #235
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149686656
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 07:56 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Heb hem meer gekocht omdat bij ons in 40 jaar geen boom omgezaagd is, behalve wat omgewaaid was :')

Brandhout boeit me weinig, stook zelden en ik heb eigenlijk nog genoeg liggen :')

Maar een klover wil ik nog bouwen voor achter de tractor.
Ben dus langzaam opzoek naar een cylinder, ventielenblok en evt. Aftakaspomp.
Hehe, OK dan.. valt allemaal te regelen natuurlijk :P Als ik het goed hoor heb je daar dus de beschikking over rooihout, dat is geld waard.. dus kun je met de Stihl budget maken voor een mooie klovert :9

Ik had ook ooit een Stihl zaag, tot de buurman hem sloopte, en je weet hoe dat gaat he.. ;( Nu heb ik alleen nog een Stihl hogedrukreiniger, maar ik heb ook geen houtkachel hier, dus staat ook niet op de verlanglijst. :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_149687350
Daarom leent Gieliovd dus liever niks uit en doet het liever zelf even bij vrienden.

Of ze mijn latex spuitmachine mochten lenen. Dat ding waarbij schoonmaken langer duurt dan het spuiten zelf.

Ik denk niet :{w :9
Laat die handjes wapperen!
  zondag 15 februari 2015 @ 11:06:58 #237
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149687494
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 10:57 schreef Gieliovd het volgende:
Daarom leent Gieliovd dus liever niks uit en doet het liever zelf even bij vrienden.

Of ze mijn latex spuitmachine mochten lenen. Dat ding waarbij schoonmaken langer duurt dan het spuiten zelf.

Ik denk niet :{w :9
Tsja, ik ben zo inderdaad ook al een hoop spullen kwijtgeraakt; de goedheid van het uitlenen, en dan mensen die het 'vergeten' terug te brengen, en na een paar maanden heb je het nodig en weet je niet meer welke klapjosti je er blij mee hebt gemaakt. ;( Ik heb zelfs al meegemaakt dat ik iets had uitgeleend, en toen ik later om vroeg omdat ik het zelf nodig had, dat ik te horen kreeg dat de desbetreffende eik0l het gewoon effe had uitgeleend aan een derde }:| Ben ook echt al voor honderden euro's aan spullen kwijtgeraakt door de jaren heen :{

Ik heb er inmiddels een broertje aan deaud en doe hetzelfde; mijn spullen mogen wel ergens anders werken, maar IK druk op het knopje.. elektrische dingen of spul wat makkelijk verziekt wordt, gaat niet zonder mij eraan vast ergens anders heen.. dan kom ik het wel effe doen :Y
pi_149690547
Alleen mensen die ik vertrouw en weet hoe ze met gereedschap om gaan. Mijn nieuwe festool invalzaag ligt ook al maandje bij de timmerman. Had er zelf nog noet eens mee gewerkt 😀
  zondag 15 februari 2015 @ 13:46:11 #239
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_149691028
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 22:23 schreef Atmoz het volgende:
Sjiek ding 8-)
Ziet d'r echt gaaf uit :7
Een knetterbijl :7 :D
pi_149703532
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 22:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Goed spul voor de hobby dus, en dat is precies wat ik ermee uitspook, en daarom ben ik er ook tevreden mee :). Er is nog maar weinig wat ik van hen heb wat de geest heeft gegeven zonder dat ik het zelf verknooid heb.

Ik heb dus vandaag een 'onderkant van de semi-professionele markt' kolomboormachine gekauft van mijn verjaardagscentjes, met 2 erg fijne 'onderkant van de semi-professionele markt' werkstuk klemmen, en wat klein spul om te schuren en een setje omkeer bits, want mijn Makita setje is al een tijd geleden overleden (omdat ik mijn schroeftol liet stuiteren, en dan is het spul naar de kleaute :{

Ow, en een waterafscheider/drukregelaar/lube systeem voor in mijn compressorleiding.

I am a happy 'onderkant van de semi-professionele markt' prutsert *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

w/
Knap ding, kost dat?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_149709627
Heb mijn vent blij gemaakt. Zijn net komen wonen in een huis met knetterharde betonmuren.
Dus maar geinvesteerd in een goede slagboormachine. Vent is erg blij met zijn Makita boormachine met goede Makjita SDS plus boren.
De eerste gaten zaten dezelfde dag al in de muur👍
Hij mag en wil hem dus ook niet uitlenen!
pi_149767205
Weg

[ Bericht 54% gewijzigd door kanovinnie op 17-02-2015 18:22:29 ]
  dinsdag 17 februari 2015 @ 18:22:45 #243
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_149767524
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:13 schreef Student2015 het volgende:
Weg
Lees dit eens door?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator dinsdag 17 februari 2015 @ 19:04:43 #244
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149769102
Nog mensen geïnteresseerd in wat AEG materiaal? Wat de aantrekkelijke actie is geen idee. Als je hun FB pagina liket maak je tevens kans op een set met 125mm en 230mm slijptol.

www.tjeerdsma.nl/index.ph(...)on&information_id=20
pi_149847954
Nog even wat late night shopping gedaan en dit besteld :D

Nog eentje van deze (echt de laatste nu) :P

Verder erger ik me aan m'n Stanley digitale hoekmeter. De libellen zijn veel te onnauwkeurig.
Zat al een tijdje met een scheef oog te kijken naar het model van Stabila totdat ik een paar dagen geleden zag dat ze een nieuw model hebben. Die moest het maar worden.

Een 23-delige 1/2" doppenset met zowel SAE (inch) als Metrische maten. Die inch maten hadden niet gehoeven, maar ja, komt uit Amerika. Dan heb je dat ;)

+ een 25-delige 1/4" set.

En nog wat losse stekkers van Elektron Berlin. Dat lampje wat erin zit lijkt me wel handig, maar buiten dat zien ze er verdomd stevig uit :7

Moderator vrijdag 20 februari 2015 @ 03:44:11 #246
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149848236
Mooi aankopen, ik vond het al zo verdomde rustig hier. Ik zal je nog even voorzien van wat later night commentaar erop dan maar :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 01:43 schreef Drexciyan het volgende:

[ afbeelding ]
Wat is hier nu wezenlijk anders aan dan een andere waterpas?

quote:
Verder erger ik me aan m'n Stanley digitale hoekmeter. De libellen zijn veel te onnauwkeurig.
Zat al een tijdje met een scheef oog te kijken naar het model van Stabila totdat ik een paar dagen geleden zag dat ze een nieuw model hebben. Die moest het maar worden.

[ afbeelding ]
Lijkt handig, zeker in combinatie met en goede libel

quote:
Een 23-delige 1/2" doppenset met zowel SAE (inch) als Metrische maten. Die inch maten hadden niet gehoeven, maar ja, komt uit Amerika. Dan heb je dat ;)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Waarom van DeWalt als ik vragen mag en niet van en 'echt' handgereedschap merk als Gedore of als het wat goedkoper spul is bijvoorbeeld Sonic of TengTools. DeWalt vind ik toch meer elektrisch gereedschap. Of zal dit handgereedschap Facom met DeWalt label (want zelfde bedrijf: Stanley/B&D) zijn?
pi_149848391
Ik heb een mooie bitset van DeWalt maar daar doe ik echt al 3 jaar volop mee.

Ze maken het wellicht niet zelf?
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 20 februari 2015 @ 08:28:57 #248
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_149849017
quote:

En nog wat losse stekkers van Elektron Berlin. Dat lampje wat erin zit lijkt me wel handig, maar buiten dat zien ze er verdomd stevig uit :7

[ afbeelding ]
waar bestel je die? ik vindt ze op ebay.de en op amazon.de niet?
  Moderator vrijdag 20 februari 2015 @ 10:09:50 #249
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149850657
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 06:40 schreef Gieliovd het volgende:
Ik heb een mooie bitset van DeWalt maar daar doe ik echt al 3 jaar volop mee.

Ze maken het wellicht niet zelf?
Ik wou het merk niet afbranden hoor, maar vroeg me eigenlijk af of je voor hetzelfde geld niet wat anders kon krijgen aangezien het natuurlijk niet bekend staat ook hun handgereedschap
pi_149851001
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 08:28 schreef gateway het volgende:

[..]

http://www.gereedschappro.nl/elektron-berlin/producten

Misschien wel duurder dan waar hij ze vandaan heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door jefmen op 20-02-2015 10:36:40 ]
  Moderator vrijdag 20 februari 2015 @ 15:03:10 #251
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149858332
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 10:25 schreef jefmen het volgende:

[..]

http://www.gereedschappro.nl/elektron-berlin/producten

Misschien wel duurder dan waar hij ze vandaan heeft.
Nou inderdaad zeg. Zo'n drieweg stekkerdoos kost ¤50 dus... Ik heb nog een stuk 3*2.5mm kabel liggen dus wou daar nog keer zo'n ding aan draaien, maar als ze zo duur zijn blijf ik wel gewoon een haspel gebruiken voor die poar keer
  vrijdag 20 februari 2015 @ 15:12:09 #252
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149858607
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nou inderdaad zeg. Zo'n drieweg stekkerdoos kost ¤50 dus... Ik heb nog een stuk 3*2.5mm kabel liggen dus wou daar nog keer zo'n ding aan draaien, maar als ze zo duur zijn blijf ik wel gewoon een haspel gebruiken voor die poar keer
Anders zet je er toch gewoon zoiets aan?
  Moderator vrijdag 20 februari 2015 @ 16:05:52 #253
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149860478
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Anders zet je er toch gewoon zoiets aan?
Hmm das inderdaad stuk goedkoper
  Knikkerking vrijdag 20 februari 2015 @ 16:13:37 #254
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_149860720
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wow ^O^
Mooi spul weer!! :7

Stabila :9~
pi_149861877
Ik had last van stinkvoeten. Loop 7 dpw op werkschoenen. Maar ff 2 paar grisport erbij besteld zodat ik kan wisselen.
pi_149861899
En twee 6000 mah accu's erbij. Altijd makkelijk.

En voor de ontspanning Apple tv 3 erbij zodat ik fijn kan streamen. Ontspannen na werk hoort erbij en een netflix abbo of course.
pi_149866705
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 03:44 schreef derLudolf het volgende:
Mooi aankopen, ik vond het al zo verdomde rustig hier. Ik zal je nog even voorzien van wat later night commentaar erop dan maar :P

[..]

Wat is hier nu wezenlijk anders aan dan een andere waterpas?

[..]

Lijkt handig, zeker in combinatie met en goede libel

[..]

Waarom van DeWalt als ik vragen mag en niet van en 'echt' handgereedschap merk als Gedore of als het wat goedkoper spul is bijvoorbeeld Sonic of TengTools. DeWalt vind ik toch meer elektrisch gereedschap. Of zal dit handgereedschap Facom met DeWalt label (want zelfde bedrijf: Stanley/B&D) zijn?
Sommige mensen slapen helemaal niet? :P

Dat waterpas. Nou, Atmoz heeft ze ook, dus dat zegt genoeg ;)
Nee. Er is niet direct een heel groot verschil. Stabila staat wel bekend om z'n precisie, dat is 1 ding.
En dit is echt een stevig ontwerp. Geen handgrepen, want dat is altijd de zwakste schakel.
Het hele waterpas is eigenlijk 1 grote handgreep. De zgn. R-vorm. Heet niet voor niets R300.
En wat is bij veel andere merken mis, is de optie om de einddoppen eraf te halen zodat je een waterpaslijn door kan zetten in een hoek. Dat kan bij deze dus. Wat wel fijn is, is dat die einddoppen aan de achterzijde iets uitsteken. Dus zet je je waterpas tegen een muur dan rust ie enkel op 4 rubberen punten. Voorkomt schuiven van het waterpas.
En hij is geel he 8-)

Zo'n hoekmeter is zeker handig. Bijv. als ik een dakschuinte moet weten.

Tja, DeWALT he *O* en heb daar al wat handgereedschap van. Overigens hier niet te krijgen.
Heb momenteel wel een doppenset van Stanley, maar de ratel is niet goed meer en wilde ook een iets compactere set, voor in de bus. Gebruik het weinig, maar moet het wel bij me hebben.
Deze setjes van DeWALT leken me wel wat. Al een tijdje naar zitten kijken. Aan de kwaliteit zal het niet liggen. SBD heeft o.a. Facom en Mac Tools als het op automotive/sleutelgereedschap aankomt.
Is ook een beetje omdat ik door de bomen het bos niet meer zag. Op dit gebied is er echt zoveel te krijgen. Facom heeft ook mooie setjes. Of bijv. Gearwrench. En zo zijn er nog veel meer.
pi_149867054
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 08:28 schreef gateway het volgende:

[..]

Zoals anderen al aangaven, bij gereedschappro.nl
Niet goedkoop overigens.
pi_149867343
Toevallig iemand die binnenkort naar HBM gaat?

Ik heb een verlengstuk nodig voor mijn ratel maar verzending is duur.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_149867804
Die gradenmeter is wel erg handig, zou mij een hoop meetfouten hebben gescheeld :') .

Heeft hier trouwens iemand een goeie tip voor een universele ladegeleider boormal?
Ik zit te kijken naar deze van Blum:

Ik heb begrepen dat je er ook geleiders van Grass mee kan voorboren, maar ik wil er eigenlijk naast kwaliteit-geleiders van Blum ook goedkope zooi mee voorboren en weet niet of die gaten op standaard plekken zitten :P .
pi_149868032
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 16:55 schreef hans1985 het volgende:
Ik had last van stinkvoeten. Loop 7 dpw op werkschoenen. Maar ff 2 paar grisport erbij besteld zodat ik kan wisselen.
Heb ik ook standaard. Drie paar emma lasschoenen. Buitenland werk kan ik ze laten staan met tussendoor werk in nl of ander buitenland en thuis wisselen. Je doet mi langer ook met schoenen als je ze wisselt. Je moet het alleen niet vergeten te doen. Dan zijn het opeens stugge schoenen.
  Moderator vrijdag 20 februari 2015 @ 21:25:54 #262
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149870273
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 20:20 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Heb ik ook standaard. Drie paar emma lasschoenen. Buitenland werk kan ik ze laten staan met tussendoor werk in nl of ander buitenland en thuis wisselen. Je doet mi langer ook met schoenen als je ze wisselt. Je moet het alleen niet vergeten te doen. Dan zijn het opeens stugge schoenen.
Ja volgens mij is dat ook zo, beetje wisselen met schoenen en dan blijven ze langer goed.
pi_149870306
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 20:20 schreef tiho1 het volgende:

[..]

ik heb de duurdere versie van grisport. dus beschermde zool, neuzen, leer etc. alleen de inlegzooltjes zijn ruk. die krullen op onder je tenen waardoor je niet lekker loopt. had die zooltjes eruit gehaald maar schijnbaar absorberen ze ook geur. Ik rook gewoon ammoniak vanaf mijn poten. nieuwe luxezooltjes gehaald maar ook ff 2 paar extra gri sport. Heb nu 2 paar die op 50% zitten en 2 paar nieuw. ff wisselen aangezien geen gezonde omgeving was voor pootjes.
  Moderator vrijdag 20 februari 2015 @ 21:29:45 #264
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149870433
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:46 schreef Drexciyan het volgende:

[..]

Sommige mensen slapen helemaal niet? :P

Ik studeer nog hè :P Goed feestje gehad.

Na je uitleg zie ik idd en verschil met een andere waterpas. Mooi ding :)
  zaterdag 21 februari 2015 @ 12:14:03 #265
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149883640
Voor de zweetkakkers; koop eens goede schoenen met een fatsoenlijk membraam erin.. scheelt de wereld. Dat vocht moet niet in een zooltje, dat vocht moet je schoen uit. Vroeger ook heel veel last van gehad toen ik nog op de verplichte rommel van de werkgever liep, en dat was ineens over toen ik aan de Gerba's ging omdat ik toen toevallig iets had met gore tex erin.. nu wil ik niets anders meer.

goede schoenen kosten gewoon goed geld, en zeker als ik lees dat je er 7 dagen per week op loopt, lijkt me dat een nuttige investering.

Kan trouwens al redelijk betaalbaar.
pi_149884253
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 16:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hmm das inderdaad stuk goedkoper
Als je toch een echte 3 voudige wil is dit online de goedkoopste:
http://www.toolstation.nl(...)ber+hangmodel/p75821
pi_149885316
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:14 schreef Sounddragon het volgende:
Voor de zweetkakkers; koop eens goede schoenen met een fatsoenlijk membraam erin.. scheelt de wereld. Dat vocht moet niet in een zooltje, dat vocht moet je schoen uit. Vroeger ook heel veel last van gehad toen ik nog op de verplichte rommel van de werkgever liep, en dat was ineens over toen ik aan de Gerba's ging omdat ik toen toevallig iets had met gore tex erin.. nu wil ik niets anders meer.

goede schoenen kosten gewoon goed geld, en zeker als ik lees dat je er 7 dagen per week op loopt, lijkt me dat een nuttige investering.

Wat een bazenschoenen in die webshop O+ .
Ik ken mijzelf alleen te goed, ik ben te lui om de juiste schoenen aan de trekken als ik aan de gang ga. Ik schiet nu ook elke keer in mijn oude sneakers :') . Tot ik waarschijnlijk een keer in een spijker ga staan of een balk op mijn tenen krijg O-) .
Heb vorig jaar ook vrijwel altijd oude pantalons van afgeschreven pakken aangehad bij het klussen (zitten echt super fijn :Y ). Vonden mensen die op bezoek kwamen wel raar dat ik in krijtstreeppantalon bezig was :P .
  zaterdag 21 februari 2015 @ 13:45:28 #268
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149885825
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:26 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Wat een bazenschoenen in die webshop O+ .
Ik ken mijzelf alleen te goed, ik ben te lui om de juiste schoenen aan de trekken als ik aan de gang ga. Ik schiet nu ook elke keer in mijn oude sneakers :') . Tot ik waarschijnlijk een keer in een spijker ga staan of een balk op mijn tenen krijg O-) .
Heb vorig jaar ook vrijwel altijd oude pantalons van afgeschreven pakken aangehad bij het klussen (zitten echt super fijn :Y ). Vonden mensen die op bezoek kwamen wel raar dat ik in krijtstreeppantalon bezig was :P .
Ik héb niet eens een pantalon, laat staan iets voor erop _O- ; mijn garderobe bestaat uit spijkerbroeken die al verneukt zijn, en spijkerbroeken die ik nog moet verneuken, en ik heb een redelijke collectie Cratex en Nielsson broeken die ook gewoon als daily draag O+ Ik heb ook een aardige collectie overalls, maar die draag ik alleen als ik sleutel of echt knoeigevaarlijke dingen ga doen, al zit ik nu in een zwarte Cratex met verf erop, dus ik ben daar ook niet echt consequent mee :')
Werkschoenen heb ik 3 paar van denk ik, misschien meer, maar ik loop in de schuur meestal op van die instapslippers of mijn gympies.
  Moderator zaterdag 21 februari 2015 @ 14:30:57 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149887016
quote:

Op houten klompen heb ik ook nooit last van zweetpoten
pi_149888079
Ik mag me weer melden hier. :)
  Moderator zaterdag 21 februari 2015 @ 15:34:39 #271
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149889016
Dat is een fatsoenlijke inbus sleutel :)
pi_149890877
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 15:34 schreef derLudolf het volgende:
Dat is een fatsoenlijke inbus sleutel :)
En dat om 2 adapters mee vast te draaien. :P

Maargoed, dan heb ik hem maar liggen als iemand hem nog eens kan gebruiken (en hij kostte gelukkig geen ¤31,70). :+
pi_149892026
quote:

Heb altijd dure van grisport. Alleen zijn E keer nat geworden en geen tot om te drogen omdat ik 7 dpw werk. Heb nog 2 paar die heel smerig waren. Nu weer schoon.
Had ook dat een oog afbrak. Terug naar toko en nieuwe. Heb toen paar maanden later weer paar gekocht. Weer brak oog op zelfde plek.

Ik terug en laat zien dat mijn maand oude schoen weer kapot is. Denk productiefoutje aangezien ik maat 47 heb en ze die nauwelijks verkopen. Nooit weer wat gehoord. En dan te bedenken dat ik afgelopen 2 jaar zeker voor ton materiaal heb afgenomen. Dan is het heel simpel. Dan zoek ik andere leverancier. Ik neem veel materiaal af. Betaal keurig alles maar verwacht beetje service. En met schroeven en ander materiaal zijn ze 2x te duur als online of elders. Zijn maar schroeven maar dan voel ik mij genaaid. Dus 2 paar grisport met dat goede membraan online. En ze raken mij als klant kwijt zo. Als ik daar zoveel koop en er word moeilijk gedaan over schoenen van 90 euro die onder garantie vallen dan ben ik er heel snel klaar mee. Heb nu 6 paar schoenen. Voldoende 😉

En mensen die klussen zonder goede bescherming vind ik beetje dom. Een keer balk op je neus of een spijker in je poot en je hebt de ellende.
Op kleding en bescherming bespaar ik niet.
pi_149892205
S3. Stalen neus. Ondoordringbare zool. Shock absorberen. Stabilisatie zool. Cordura membraan. Leer. Olie bestande zool en lichtgewicht.
pi_149892649
Voor kluswerk heb ik deze. Zijn ook S3 gekeurd

En voor werk waar ik naar buiten moet heb ik deze

Meindl waldlaufer pro
zijn tot bovenaan waterdicht en volledig met zaagbescherming

en als het dan heel rot wordt of koud en nat dan heb ik deze nog.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_149893020

Fluke 62 Max IR thermometer ^O^
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_149893218
Laarzen heb ik standaard dunlops. Gebruik ik alleen met beton storten en hoge druk reiniger.

Gisteren ook maar iPad mini 3 gekocht. In eerste instantie voor mijn pa maar is op bouw ook handig. Alleen nog tough case kopen.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 18:09:06 #278
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149893257
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 14:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Op houten klompen heb ik ook nooit last van zweetpoten
Op houten klompen breek ik mijn nek, ik ben geen boer :+

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 17:18 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Heb altijd dure van grisport. Alleen zijn E keer nat geworden en geen tot om te drogen omdat ik 7 dpw werk. Heb nog 2 paar die heel smerig waren. Nu weer schoon.
Had ook dat een oog afbrak. Terug naar toko en nieuwe. Heb toen paar maanden later weer paar gekocht. Weer brak oog op zelfde plek.

Ik terug en laat zien dat mijn maand oude schoen weer kapot is. Denk productiefoutje aangezien ik maat 47 heb en ze die nauwelijks verkopen. Nooit weer wat gehoord. En dan te bedenken dat ik afgelopen 2 jaar zeker voor ton materiaal heb afgenomen. Dan is het heel simpel. Dan zoek ik andere leverancier. Ik neem veel materiaal af. Betaal keurig alles maar verwacht beetje service. En met schroeven en ander materiaal zijn ze 2x te duur als online of elders. Zijn maar schroeven maar dan voel ik mij genaaid. Dus 2 paar grisport met dat goede membraan online. En ze raken mij als klant kwijt zo. Als ik daar zoveel koop en er word moeilijk gedaan over schoenen van 90 euro die onder garantie vallen dan ben ik er heel snel klaar mee. Heb nu 6 paar schoenen. Voldoende 😉

En mensen die klussen zonder goede bescherming vind ik beetje dom. Een keer balk op je neus of een spijker in je poot en je hebt de ellende.
Op kleding en bescherming bespaar ik niet.
Ik heb meestal van die Jalatte laarzen, zijn best OK als je ze een beetje vet houdt. Nu heb ik een keertje 3/4 hoge schoenen genoemen met Gore tex, en dat bevalt eigenlijk prima, ook omdat ik in de industrie niet heel vaak echt nat werk heb, zijn laarzen niet echt nodig, maar ik wil ze er wel weer bij hebben want het is niet altijd feest :)
pi_149893506
Prachtig spul allemaal ^O^ Kan ook 'n soort van hoarding zijn, :P niks mis mee. Hoeveel 13mm steeksleutels wil je? _O-
  zaterdag 21 februari 2015 @ 19:37:38 #280
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_149895903
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 18:19 schreef killerkip69 het volgende:
Prachtig spul allemaal ^O^ Kan ook 'n soort van hoarding zijn, :P niks mis mee. Hoeveel 13mm steeksleutels wil je? _O-
Ik heb daar een aantal jaar terug in geïnvesteerd.
Ging toen mijn Kawa volledig opknappen en heb er een grafhekel aan mis te grijpen. En als ik fanatiek bezig ben raak ik soms opeens een sleutel kwijt (en vind die een uur nadat je hem nodig hebt terug).

Hier hangen dan ook van maat 10 / 12 / 13 / 14 / 17
(Jappen hebben iets met 12 en 14 mm ;) )
4x steek/ring
2x steek/ratelring
Met daarnaast een volledige set kniesleutels en ring/ring set.

Overkill?? Absoluut
Comfortabel sleutelen? Hell yeah :+
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  Moderator zaterdag 21 februari 2015 @ 21:07:56 #281
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149899230
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 17:23 schreef hans1985 het volgende:
S3. Stalen neus. Ondoordringbare zool. Shock absorberen. Stabilisatie zool. Cordura membraan. Leer. Olie bestande zool en lichtgewicht.
[ afbeelding ]
Moet je nog van die plavuizen hebben? :P Heb nog 50m² liggen volgens mij, met wat lijm: P
  zaterdag 21 februari 2015 @ 23:26:49 #282
399214 Knutsel-Smurf
pi_149904614
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 21:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Moet je nog van die plavuizen hebben? :P Heb nog 50m² liggen volgens mij, met wat lijm: P
Als je je verveeld mag je mijn garage ermee betegelen ;)
pi_149905780
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 19:37 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Ik heb daar een aantal jaar terug in geïnvesteerd.
Ging toen mijn Kawa volledig opknappen en heb er een grafhekel aan mis te grijpen. En als ik fanatiek bezig ben raak ik soms opeens een sleutel kwijt (en vind die een uur nadat je hem nodig hebt terug).

Hier hangen dan ook van maat 10 / 12 / 13 / 14 / 17
4x steek/ring
2x steek/ratelring
Met daarnaast een volledige set kniesleutels en ring/ring set.

Overkill?? Absoluut
Comfortabel sleutelen? Hell yeah :+
Of alle kappen weer terug monteren op de fireblade en de laatste bout ergens in de topkuip laten vallen. :|W Was ik even blij dat ik net zo'n flexibele magneetpen had gekocht, maar toch nog een kwartier staan hengelen voor ik beet had.

Laatst nog wel een set gedore 1b steek/ring sleutels gekocht, en idd een paar vaak voorkomende maten van 8 tm 19 dubbel van dezelfde set erbij is toch wel nodig.
Je kan altijd nog een paar steeksleutels als sleutelhanger gaan gebruiken, klinkt ook nog eens leuk als je een klinkerweg pakt. :+
  Moderator zondag 22 februari 2015 @ 01:50:01 #284
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149908847
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 23:26 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Als je je verveeld mag je mijn garage ermee betegelen ;)
Haha, ze zijn al es gebruikt ;) Denk dat dat volgende week ritje puinbreker wordt.
  Moderator zondag 22 februari 2015 @ 01:53:37 #285
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149908919
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 19:37 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

Die maten gebruiken ze toch zodat je het 1 setje sleutels zou kunnen sleutelen? Als je 13 aan de bout gebruikt kun je meer 14 de moer tegenhouden?

Ik dacht dit tenminste eens ergens gelezen te hebben.
  zondag 22 februari 2015 @ 09:59:59 #286
399214 Knutsel-Smurf
pi_149912235
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 01:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die maten gebruiken ze toch zodat je het 1 setje sleutels zou kunnen sleutelen? Als je 13 aan de bout gebruikt kun je meer 14 de moer tegenhouden?

Ik dacht dit tenminste eens ergens gelezen te hebben.
Nooit bij stilgestaan.
Ik had juist het idee dat ze 12mm op m8 gebruikten om zo de revet aan de bout te kunnen maken.
pi_149916202
ook maar wat makita systainers aangeschaft....

3 stuks:

DGA452

DHP 480

DTD 148

plus twee koffers voor gereedschap van Ironside:

Hoop ruimte voor de handgereedschappen extra, had een servicekoffer van knipex , maar die werd wat zwaar met al het gereedschap achter in de auto :) (plus dat er niet genoeg "vakverdelingen"waren voor de gereedschappen. Ironside is net al Makita nl tig jaar in Nederland waardoor er een paar leuke aanbiedingen lopen bij de lokale profi bouwmarkt(dit jaar 150 jaar ). Makita gereedschap direct bij makita besteld, aangegeven dat het via hun gefactureerd moest worden . Gratis accu's zaten dus al in de systainers, hoefde niet tools aan te melden oid. Prijs via de bouwmarkt was nog goedkoper dat de meeste internetaanbieders.
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator zondag 22 februari 2015 @ 14:06:30 #288
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149916986
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 13:33 schreef Cybersijp het volgende:
ook maar wat makita systainers aangeschaft....

3 stuks:

[ afbeelding ]

DGA452

[ afbeelding ]

DHP 480

[ afbeelding ]

DTD 148

plus twee koffers voor gereedschap van Ironside:

[ afbeelding ]

Hoop ruimte voor de handgereedschappen extra, had een servicekoffer van knipex , maar die werd wat zwaar met al het gereedschap achter in de auto :) (plus dat er niet genoeg "vakverdelingen"waren voor de gereedschappen. Ironside is net al Makita nl tig jaar in Nederland waardoor er een paar leuke aanbiedingen lopen bij de lokale profi bouwmarkt(dit jaar 150 jaar ). Makita gereedschap direct bij makita besteld, aangegeven dat het via hun gefactureerd moest worden . Gratis accu's zaten dus al in de systainers, hoefde niet tools aan te melden oid. Prijs via de bouwmarkt was nog goedkoper dat de meeste internetaanbieders.
Mooi spul! Waar gebruik je zo'n accu slijptol nou precies voor?
  Knikkerking zondag 22 februari 2015 @ 14:20:05 #289
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_149917327
Inderdaad fijne aanwinsten Cybersijp.

quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 14:06 schreef derLudolf het volgende:

Mooi spul! Waar gebruik je zo'n accu slijptol nou precies voor?
Je kunt het overal voor gebruiken toch? Net zoals eentje op netspanning: doorslijpen van ijzer, gladmaken van lasnaden, spijkers afkorten, (sier)stenen doorzagen, etc. etc...
  Moderator zondag 22 februari 2015 @ 14:47:52 #290
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149918173
quote:
14s.gif Op zondag 22 februari 2015 14:20 schreef Atmoz het volgende:
Inderdaad fijne aanwinsten Cybersijp.

[..]

Je kunt het overal voor gebruiken toch? Net zoals eentje op netspanning: doorslijpen van ijzer, gladmaken van lasnaden, spijkers afkorten, (sier)stenen doorzagen, etc. etc...
Op 230V lijkt me sterker en is goedkoper. Maar als je geen netspanning hebt of mag gebruiken (bv onder woning) kun je niet anders.
  Knikkerking zondag 22 februari 2015 @ 16:05:11 #291
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_149921109
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 14:47 schreef derLudolf het volgende:

Op 230V lijkt me sterker en is goedkoper. Maar als je geen netspanning hebt of mag gebruiken (bv onder woning) kun je niet anders.
Ik heb (inmiddels alweer een jaar of 6 á 7) een Bosch blauw op 230volt, en die kostte toen volgens mij inderdaad nog geen ¤ 100,- Gebruik hem regelmatig, vooral voor sleuven in steen en om metaal af te korten. Op accu is natuurlijk nog handiger, maar ik vraag me in mijn geval zoveel uitmaakt. Doe eigenlijk alleen maar alles in/om het huis, dus daar is ook altijd netspanning.

Zojuist nog 2 Piher multisteunen erbij gekocht:

155 tot 290cm versies ^O^
Heb er dadelijk 4, kan ik mooi gebruiken om de sterrenhemel mee op te hangen :)
pi_149923053
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 14:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

zijn mobiel en relatief krachtig. ff snel oude bewapening doorslijpen. aardnetjes op maat maken. metal stud profielen op maat maken, draadstangen op lengte maken, etc.

Onze snoer versie zit al lange tijd in zijn koffer stofte happen.
pi_149929658
quote:
14s.gif Op zondag 22 februari 2015 14:20 schreef Atmoz het volgende:
Je kunt het overal voor gebruiken toch? (sier)stenen doorzagen, etc. etc...
Nou, als je stenen gaat doorzagen dan is zo`n aaccutol snel leeg denk ik :X
Voor stenen doorzagen tijdens het straten, gebruik ik een 230mm tol, dat gaat beter dan een kindertolletje.
pi_149929678
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 14:06 schreef derLudolf het volgende:
Waar gebruik je zo'n accu slijptol nou precies voor?
Dat vervangt je sleutelbos :6
pi_149933514
Komt weer mooi spul voorbij hierboven :)

Zojuist m'n eerste stapjes richting Bessey gezet.
Had wel wat lijmtangen, maar van die plastic eenhandklemmen van Stanley. Eigenlijk waardeloze dingen want echt goed kracht zetten kan je er niet mee. Heb nog wel 4 stalen klemmen van Stanley. Dingen zijn echt degelijk. Mooi voor in de werkplaats, maar niet in de bus.

Zat al een tijdje te kijken naar die stalen snelspanklemmen van Bessey.
Zojuist er 4 besteld. Typge GH20. Even kijken hoe het bevalt en dan volgen er nog wel meer.

En ook 2 schuifstangspanners van Bessey. De STC-IHH25.
Die wil ik eigenlijk op de materiaalklemmen van m'n afkortzaag fabriceren, want dat zijn altijd van die ondingen.
Nou ja, het werkt wel, maar je draait je een slag in de rondte bij het opspannen en losdraaien ;)
En werkt het niet, dan komen ze altijd wel van pas. En gelukkig zijn ze niet zo gek duur.

Wel jammer van dat rood :+
  Moderator zondag 22 februari 2015 @ 21:18:23 #296
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149934192
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 19:54 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Dat vervangt je sleutelbos :6
Dat dacht ik dus, vooral populair bij dieven en inbrekers
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:06 schreef Drexciyan het volgende:

Wel jammer van dat rood :+
Gedore is blauw, geen idee wat voor soort klemmen die hebben. En misschien es bij Irwin(?) kijken, daar heen ik wel es blauwe snelspanklemmen van gezien ;)
  Knikkerking zondag 22 februari 2015 @ 21:51:21 #297
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_149935994
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 19:53 schreef bluemoon23 het volgende:

Nou, als je stenen gaat doorzagen dan is zo`n aaccutol snel leeg denk ik :X
Voor stenen doorzagen tijdens het straten, gebruik ik een 230mm tol, dat gaat beter dan een kindertolletje.
Ahja, inderdaad: stenen heb ik met zo'n 115mm tol ook nog nooit gezaagd. Alleen dunne siersteen(strips) :)

Mooi Bessey spul Drexciyan ^O^
Ben benieuwd hoe die zware klemmen bevallen!
Kan bijna niet misgaan. En die werkstuk klemmen heb ik ook, alleen dan de "omlaag-druk-versie". Ook erg degelijk!
pi_149937372
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

[..]

Gedore is blauw, geen idee wat voor soort klemmen die hebben. En misschien es bij Irwin(?) kijken, daar heen ik wel es blauwe snelspanklemmen van gezien ;)
Geel. Het moet geel zijn :P

Thanks Atmoz. Als het op klemmen aankomt is Bessey wel top of the bill. En ze hebben een grote range aan modellen en maten.
Kan haast niet misgaan inderdaad, want beter dan Bessey word het niet ;)
pi_149937992
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

[..]
Daar maken ze te veel herrie voor. Op z'n hoogst interessant voor scooterdieven, maar verder :N .
pi_149938950
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:06 schreef Drexciyan het volgende:
Zat al een tijdje te kijken naar die stalen snelspanklemmen van Bessey.
Zojuist er 4 besteld. Typge GH20. Even kijken hoe het bevalt en dan volgen er nog wel meer.

Heb er een ladinkje van, topdingen, onverwoestbaar, altijd betrouwbaar let wel, je kan er wat te enthousiast mee klemmen omdat het zo makkelijk gaat.

Heb er menig zachte houtjes mee verpletterd. :')
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')