Jeh, maar dan heb je wel spul wat je leven lang meegaat als je het thuis gebruiktquote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://www.swagelok.com/s(...)art=SS-810-1-8&item=
Kost ~15-16 euro. (is dus wel rvs 316)
Super duplex:
http://www.swagelok.com/s(...)=2507-810-1-12&item=
120Voor 1 fitting
Ja staal moet je draadsnijden, maar dat kun je vaak wel lenen bij de plaatselijke installateur.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:15 schreef Sounddragon het volgende:
Was idd een optie geweest misschien hoor, maar met staal moet je ook draadsnijden enzo toch?
Vertel vertelquote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:30 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb het nu zo gedaan, werkt vooralsnog ook prima..
Vandaag even huisgehouden bij HBM in Gouda én Moordrecht..
![]()
![]()
![]()
Pics will follow latur.
niet alleen zijn ze Festool dealer, maar omdat ze in het autoluwe deel van het centrum zitten, lopen ze nog mee om je aankopen naar je auto te brengen ook als je iets groots koopt.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:25 schreef bluemoon23 het volgende:
Heh, net even gekeken, maar ik dacht altijd dat HBM en Buitelaar Machines dezelfde waren ?
Bij Buitelaar Machines in Gouda hebben ze blijkbaar zelfs Festool spul ! http://hermanbuitelaar.nl/
Bij HBM in Moordrecht hebben ze wel een beetje merkspul, maar het meeste is China import of eigen labelspul.
Bij HBM ben ik zelf ook wel eens geweest, daar heb ik een mooi aambeeld van 50 kg gekocht.![]()
Mwah, dat laatste ben ik niet helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
niet alleen zijn ze Festool dealer, maar omdat ze in het autoluwe deel van het centrum zitten, lopen ze nog mee om je aankopen naar je auto te brengen ook als je iets groots koopt.![]()
Ik vind het een heel fijne tent, kom er echt al heel lang.. In Moordrecht was ik eigenlijk nog nooit geweest, daar hebben ze idd wel veel chinese dingen, maar niet de ekte ekte meuk, dus wel fatsoenlijk kwaliteit, en als er HBM op staat is het eigenlijk altijd goed
Van de week maar eens een paar europallets meenemen van de zaak.quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:33 schreef bleiblei het volgende:
Op twee pallets in de tuin.
Maar ik ga nog iets maken zodat ik met mijn systainers snel een "tafel" kan maken waar ik platen op kan zagen.
Ergo, mijn schuur is te klein.
Goed spul voor de hobby dus, en dat is precies wat ik ermee uitspook, en daarom ben ik er ook tevreden meequote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:33 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mwah, dat laatste ben ik niet helemaal mee eens.
Als er HBM op staat is het binnen de marge acceptabel.
Ik zou het willen vergelijken met de onderkant van de semiprofessionele markt.
Is nix mis met onderkant etc.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Goed spul voor de hobby dus, en dat is precies wat ik ermee uitspook, en daarom ben ik er ook tevreden mee. Er is nog maar weinig wat ik van hen heb wat de geest heeft gegeven zonder dat ik het zelf verknooid heb.
Ik heb dus vandaag een 'onderkant van de semi-professionele markt' kolomboormachine gekauft van mijn verjaardagscentjes, met 2 erg fijne 'onderkant van de semi-professionele markt' werkstuk klemmen, en wat klein spul om te schuren en een setje omkeer bits, want mijn Makita setje is al een tijd geleden overleden (omdat ik mijn schroeftol liet stuiteren, en dan is het spul naar de kleaute![]()
Ow, en een waterafscheider/drukregelaar/lube systeem voor in mijn compressorleiding.
I am a happy 'onderkant van de semi-professionele markt' prutsert![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben huiverig voor el cheapo multimeters.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:47 schreef -niemand- het volgende:
[ afbeelding ]
Werkt mooi![]()
En deze
[ afbeelding ]
Waarom dan precies?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:53 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Ik ben huiverig voor el cheapo multimeters.
Is netjes, staat perfect stilquote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Is nix mis met onderkant etc..
mooie aankoop en stukken beter dan mijn onderkant van de hobbymarkt kolomboor![]()
.
Vooral die machineklemmen zien er interessant uit. Is de boorkop ook netjes stabiel (lees zwabbert niet als ie wel draait maar nog niet boort)? Dan moet ik toch eens bij ze gaan kijken voor een kolomboor.
Bij zaken waar veiligheid vanaf kan hangen (ook al is het er niet voor bedoeld, een multimeter wordt toch vaak gebruikt om spanningsloosheid aan te tonen) is kwaliteit zeker belangrijk.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:04 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Beveiliging is vaak vrijwel niet aanwezig, rating en certificaten zijn vaak nep.
Ik heb een 87 (eBay, 80 piek) pure overkill voor huis tuin en keuken gebruik maar wel beveiligd.
Ik ben misschien te voorzichtig, elektriciteit blijft een abstracte zwarte magie voor mij.
Ik zal er toch nooit hoge spanningen mee meten.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:04 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Beveiliging is vaak vrijwel niet aanwezig, rating en certificaten zijn vaak nep.
Ik heb een 87 (eBay, 80 piek) pure overkill voor huis tuin en keuken gebruik maar wel beveiligd.
Ik ben misschien te voorzichtig, elektriciteit blijft een abstracte zwarte magie voor mij.
Mooi ding!quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:27 schreef Tom_ het volgende:
Nieuwe waterpas meegenomen toen ik wat materiaal ging halen, fijn dingetje.![]()
[ afbeelding ]
Hahaquote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:36 schreef Drexciyan het volgende:
0,5mm per meter. Hetzelfde als jouw Stabila's
MAAR, als je hem op z'n kop houd dan heeft die Sola een tolerantie van 0,75mm p/m en die Stabila's nog steeds 0,5mm
Sjiek dingquote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:07 schreef -niemand- het volgende:
En alweer een aanwinst hier
[ afbeelding ]
Deze met 40 cm zaagblad
Gelukkig ben ik nu van dat elektrische onding af. en een echte zaag gehaald.
Bomen omzagen en kortmaken in recordtijd
Hah, deze is maar 40 cm en geen meter, dus geen afwijking.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:36 schreef Drexciyan het volgende:
0,5mm per meter. Hetzelfde als jouw Stabila's
MAAR, als je hem op z'n kop houd dan heeft die Sola een tolerantie van 0,75mm p/m en die Stabila's nog steeds 0,5mm
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |