Oh nee hoorquote:Op dinsdag 10 februari 2015 08:17 schreef Makrolon het volgende:
Al is dat natuurlijk vloeken in de kerk hier.
Dan zijn de blauwe een heel stuk goedkoper geworden, destijds zat er zomaar 150 eurie tussen. Voor een apparaat dat ik hooguit drie keer per jaar gebruik vond ik het zonde. Als ze bijna hetzelfde kosten zou ik zeker ook voor de profi line modellen gaan!quote:Op dinsdag 10 februari 2015 07:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De PMF 250 (groen) en de GOP 250 zitten met accessoires beide rond de ¤190. Een GOP zonder koffer maar met accessoires zelfs al voor ¤130.
[..]
Daar was ik al bang voor dat door het geval was bij de 'goedkopere' merken. Ik heb heel snel laat van dat getril en heb zeker geen zin in carpaal tunnelsyndroom, dus daarom maar voor een pro merk gegaan.
Ik ook, die doet het prima voor zijn ¤30 !quote:Op dinsdag 10 februari 2015 08:14 schreef Makrolon het volgende:
Ik heb zon ding van de lidl, voldoet voor die enkele keer prima!
Waarom? Als je dat ding af en toe gebruikt is Aldi of action ruim voldoende. Als je prof gebruikt is het geen verstandige keuze. Ik heb ook mini schroevendraaiers van de action of China eBay. Voor die 3x pj dat ik dat gebruik is het gewoon goed. Ben je dom als je meer uit geeft. Veel ander gereedschap heb ik van pro merken. Maar dat gebruik ik dagelijks en word mishandeld. Daarmee verdien ik mijn brood dus dat moet goed Zijn en verdiend zichZelf terugquote:Op dinsdag 10 februari 2015 08:17 schreef Makrolon het volgende:
Al is dat natuurlijk vloeken in de kerk hier.
Que?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:48 schreef Rorando het volgende:
wat inhoud dat je de accu en lader niet kan gebruiken met de profi-lijn van makita.
quote:Op woensdag 11 februari 2015 19:24 schreef Makrolon het volgende:
Na een hoop gezijk, heb ik een bosch gkt 55! Met 2 160 mm rails en een tas.
[ afbeelding ]
Ik had er een gezien bij used products in arnhem, afspraak mee gemaakt voor dinsdag ochtend. Dinsdag ochten tot half 11 gewacht, bleven ze dicht door ziekte. ' kon gebeuren' was hun reactie... T kostte mij wel even fijn 2 uur tijd. Bedankt used products arnhem!
Maargoed, toen kwam er gister avond nog een op marktplaats! Meteen gebelt en vanavond maar meteen opgehaald.
Denk dat ik de 2e geleiderail verkoop trouwens. Ga die zo weinig gebruiken... Dus als er liefhebbers zijn!
In die set zit de DC18WA lader met BL1813G Accu's Deze zijn niet geschikt voor de gewone makita producten. Zie ook http://www.toolsxl.nl/mak(...)if-accu-p-27031.htmlquote:
Oh ik kon vanmiddag die Gamma link niet openen maar ik zie dat het inderdaad andere accu's zijn. Heb zelf wel eens een gewone 18v schroeftol van Makita bij de Gamma gekocht en hoewel dat van die lichte accu's zijn, zijn dat wel de "gewone".quote:Op woensdag 11 februari 2015 20:09 schreef Rorando het volgende:
[..]
In die set zit de DC18WA lader met BL1813G Accu's Deze zijn niet geschikt voor de gewone makita producten. Zie ook http://www.toolsxl.nl/mak(...)if-accu-p-27031.html
Het is ook niet duidelijk aangeven vind ik. Ik had die machine vorig jaar dus ook gekocht en kom er nu pas bij toeval achter dat de lader en accu's niet uitwisselbaar zijn.quote:Op woensdag 11 februari 2015 20:12 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Oh ik kon vanmiddag die Gamma link niet openen maar ik zie dat het inderdaad andere accu's zijn. Heb zelf wel eens een gewone 18v schroeftol van Makita bij de Gamma gekocht en hoewel dat van die lichte accu's zijn, zijn dat wel de "gewone".
Ik denk dat ze er geld aan verdienen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 20:15 schreef Rorando het volgende:
Snap ook niet helemaal waarom makita deze versie heeft
Pils = gereedschap.quote:Op woensdag 11 februari 2015 20:13 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Telt dit ook als gereedschap?
Thanksquote:Op woensdag 11 februari 2015 20:32 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Pils = gereedschap.
Mooi werkbankie gemaakt.
Tja, als zon ding t bij aankoop doet en er geen gekke dingen mee aan de hand zijn durf ik t wel aan. Heb een bosch groen slijptol ook bij zon zaak gekocht, op laten sturen. En daar was niks mis mee. Behalve dan dat t een groene was en geen blauwe.quote:Op woensdag 11 februari 2015 19:48 schreef bleiblei het volgende:
Oef, dat zou ik niet durven, tweedehands gereedschap bij die Used Products kopen.
Vind het maar een schimmige toko.
Wel een mooie machine! Zaag je geen plaatmateriaal trouwens? Want dan is die 2de rail wel een vereiste eigenlijk.
Haha, je hebt overtuigingskracht! En je entousiasme is aanstekelijk :p haha.quote:Op woensdag 11 februari 2015 20:05 schreef Atmoz het volgende:
[..]![]()
![]()
Gaaf dat je 'm gehaald hebt. Echt een super fijn apparaat!
Nu snel wat ermee zagen, gewoon voor de kick.
Laat maar weten hoe smooth die gaat![]()
Veel klusplezier ermee!
Kan je nog niet fatsoenlijk plaatmateriaal zagen in de lengte. Verleggen is kut, dan krijg je dus geen nette zaagsnede.quote:Op woensdag 11 februari 2015 19:24 schreef Makrolon het volgende:
Denk dat ik de 2e geleiderail verkoop trouwens. Ga die zo weinig gebruiken... Dus als er liefhebbers zijn!
Erg mooie aankoopquote:Op woensdag 11 februari 2015 19:24 schreef Makrolon het volgende:
Na een hoop gezijk, heb ik een bosch gkt 55! Met 2 160 mm rails en een tas.
[ afbeelding ]
Ik had er een gezien bij used products in arnhem, afspraak mee gemaakt voor dinsdag ochtend. Dinsdag ochten tot half 11 gewacht, bleven ze dicht door ziekte. ' kon gebeuren' was hun reactie... T kostte mij wel even fijn 2 uur tijd. Bedankt used products arnhem!
Maargoed, toen kwam er gister avond nog een op marktplaats! Meteen gebelt en vanavond maar meteen opgehaald.
Nee, die kale machine van used products was 200. Deze was t dubbele. Niet extreem goedkoop maar scheelt toch een 100 euro met een nieuwe.quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Erg mooie aankoop¤200 had je ervoor betaald toch? Erg nette prijs.
Die 2e rail zou ik mooi houden hoor. Als je plaats materiaal van 2440 wilt zagen bijvoorbeeld.
Ja dat vraag ik mee nu dus ook afquote:
Heb je ook gelijk in. En met al het gereedschap komt er toch aardig wat gewicht aan te hangen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:28 schreef derLudolf het volgende:
Ik zou er inderdaad multiplex voorlangs maken en dit tevens wit verven. Dan is het lichter. Zou trouwens niet al te dun nemen, maar 9mm bijvoorbeeld. Van dat dunne triplex moet je behoorlijk wat schroeven in draaien omdat het anders wat bol/los van de muur komt staan.
Gewoon zorgen dat je niet terug hoeft te komenquote:Op donderdag 12 februari 2015 15:03 schreef hans1985 het volgende:
Used products is echt een kut winkel met dito service. Een keer wat gekocht. Niks dan problemen toen ik terug kwam dat niet werkte. Staan ook erg louche medewerkers en volk dat er komt producten aanleveren...
Zit daar nog een minimum bestelbedrag aan? Anders heb je voor weinig geld een leuke slijpschijfquote:Op donderdag 12 februari 2015 17:08 schreef Holyfuck12 het volgende:
Gisteren de bouwbeurs bezocht , wat een mooi spul was daar weer te zien zeg! De Festool en Bosch stand kwijlend over gelopenVerder niks van dat spul gekocht maar wel een mooie reform ladder van skyworks in de outlet kunnen kopen ! Foto van internet is een 3x10 ik heb de 3x14 gekocht
![]()
[ afbeelding ]
Verder voor de liefhebbers van diamant boorkoppen zaagbladen etc. heb nog een kortingscode van Toolbozz.nl van 20 euro cadeau en geen verzendkosten wie daar belang bij heeft: roept u maar!
Wat moet die 3x 14 kosten? ik zoek al tijden en via markplaats nog niet kunnen slagenquote:Op donderdag 12 februari 2015 17:08 schreef Holyfuck12 het volgende:
Gisteren de bouwbeurs bezocht , wat een mooi spul was daar weer te zien zeg! De Festool en Bosch stand kwijlend over gelopenVerder niks van dat spul gekocht maar wel een mooie reform ladder van skyworks in de outlet kunnen kopen ! Foto van internet is een 3x10 ik heb de 3x14 gekocht
![]()
....
En dan zaag je straks door je systainersquote:Op donderdag 12 februari 2015 21:33 schreef bleiblei het volgende:
Op twee pallets in de tuin.
Maar ik ga nog iets maken zodat ik met mijn systainers snel een "tafel" kan maken waar ik platen op kan zagen.
Ergo, mijn schuur is te klein.
Waarschijnlijk zit er een fijngetand zaagblad op je zaag, maar in principe moet je hier prima osb mee kunnen zagen. Eventueel kan je een wat grover blad nemen met minder tanden, dan gaat het wat sneller. Ik heb nog geen osb gezaagd met mijn invalzaag maar ik merk wel dat MDF een stuk makkelijker gaat dan underlayment bijvoorbeeld, maar dat is ook wel logisch.quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:30 schreef Makrolon het volgende:
Vandaag effe een paar osb plaatjes op maat gezaagd. Gaat supermooi zeg! Wat heb ik al die tijd toch lopen kloten zeg. :p
Maare, is osb gewoon zulk taai materiaal? Of is mn zaag gewoon bot? Want hij vliegt er niet als boter doorheen zegmaar...
Enne, hoe doen jullie dat met 122 x 244 platen? Leg je die op bokjes oid, of hebben jullie gewoon zon enorme werkbank?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.die werktafel op schragen gaat nog weg, daar komt een verrijdbare werktafel van 122 bij 90 die precies op de werkbank aansluit en gedraaid kan worden, of eventueel naar buiten gereden, zodat ik hem ook buiten kan gebruiken voor schuurwerk ofzo, want ik heb nog geen schuurspullen die op de CTL kunnen. Hout MDF staat er al, maar ik heb net van de week de werkbank tegen de muur gemaakt, wat al een fikse verbetering is, en ik heb nog een lopend project binnen, kan niet alles tegelijk
[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 13-02-2015 01:25:36 ]De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Chique tafel !! Toch eens over na gaan denken wat ik uiteindelijk als werkbank ga makenquote:Op donderdag 12 februari 2015 22:05 schreef Rorando het volgende:
Daarvoor wil ik deze gaan maken http://www.benchworks.be/mftc.html Heb de tekeningen al een behoorlijke tijd liggen maar wil er toch binnenkort een keer aan beginnen.
Zie ik er zo niet opstaan , dus dat zou inderdaad voor weinig geld een aardige slijpschijfje zijn! code gaat wel pas vanaf 16-2 in dus dan zal ik even kijken of het lukt!quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:37 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Zit daar nog een minimum bestelbedrag aan? Anders heb je voor weinig geld een leuke slijpschijf
http://www.toolbozz.nl/handheld-ud-saw-125-22.html
Dit was bij de speciale Skyworks outlet stand , hier verkochten ze 'oude' modellen. Ik was nou 305,- ex kwijt voor een nieuwe reform. De nieuwe serie die dit jaar op de markt gekomen is zat op 455,- ex dacht ik!quote:![]()
Op donderdag 12 februari 2015 20:24 schreef kiekjesdief het volgende:
[..]
Wat moet die 3x 14 kosten? ik zoek al tijden en via markplaats nog niet kunnen slagen
Oei, met OSB heb ik 0,0 ervaring. Maar je zou toch zeggen dat zo'n zaag ook daar perfect geschikt voor is? Wellicht dus een mega bot blad erop? ('t blijft tenslotte 2e hands hequote:Op donderdag 12 februari 2015 21:30 schreef Makrolon het volgende:
Vandaag effe een paar osb plaatjes op maat gezaagd. Gaat supermooi zeg! Wat heb ik al die tijd toch lopen kloten zeg. :p
Maare, is osb gewoon zulk taai materiaal? Of is mn zaag gewoon bot? Want hij vliegt er niet als boter doorheen zegmaar...
Enne, hoe doen jullie dat met 122 x 244 platen? Leg je die op bokjes oid, of hebben jullie gewoon zon enorme werkbank?
Ik heb laatst een aantal 9mm OSB platen verzaagd, met een 24T Ecotools zaagblad. Was een nieuw zaagblad maar ik vloog er doorquote:Op donderdag 12 februari 2015 21:30 schreef Makrolon het volgende:
Kweenie, lengtes CV leiding zijn ook goed betaalbaar op zich; het geld gaat hem zitten in koppelingen en knietjes enzo, en dan nog niet eens in de prijzen zelf, maar gewoon de hoeveelheden.. eventjes een drukmetertje ertussen zijn 6 koppelingetjes op een rij; 2 keer verloop voor de maat, en 2 keer naar knel 15. 15mm naar snelkoppeling; 2 keer verlopen. Maar goed.. spaarvarken is al dood, mosterd na de maaltijdquote:Op vrijdag 13 februari 2015 01:44 schreef bluemoon23 het volgende:
Was het niet goedkoper om dat van 1/2" dikwandig staal te maken ?
Titaniumquote:Op vrijdag 13 februari 2015 05:58 schreef kanovinnie het volgende:
Voor 150 euro heb ik 5 fittingen ofzo op m'n werkSD. Of 1/5 de als we titanium gebruiken
http://www.swagelok.com/s(...)art=SS-810-1-8&item=quote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kweenie, lengtes CV leiding zijn ook goed betaalbaar op zich; het geld gaat hem zitten in koppelingen en knietjes enzo, en dan nog niet eens in de prijzen zelf, maar gewoon de hoeveelheden.. eventjes een drukmetertje ertussen zijn 6 koppelingetjes op een rij; 2 keer verloop voor de maat, en 2 keer naar knel 15. 15mm naar snelkoppeling; 2 keer verlopen. Maar goed.. spaarvarken is al dood, mosterd na de maaltijd![]()
Was idd een optie geweest misschien hoor, maar met staal moet je ook draadsnijden enzo toch?
[..]
Titaniummateriaal am sich is strontgoedkopp trouwens.. bij jou zijn het de certificeringen en keuringen die het duur maken denk ik
En niet te vergeten de wacht- en rookuren van de monteurs natuurlijk
Jeh, maar dan heb je wel spul wat je leven lang meegaat als je het thuis gebruiktquote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://www.swagelok.com/s(...)art=SS-810-1-8&item=
Kost ~15-16 euro. (is dus wel rvs 316)
Super duplex:
http://www.swagelok.com/s(...)=2507-810-1-12&item=
120Voor 1 fitting
Ja staal moet je draadsnijden, maar dat kun je vaak wel lenen bij de plaatselijke installateur.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:15 schreef Sounddragon het volgende:
Was idd een optie geweest misschien hoor, maar met staal moet je ook draadsnijden enzo toch?
Vertel vertelquote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:30 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb het nu zo gedaan, werkt vooralsnog ook prima..
Vandaag even huisgehouden bij HBM in Gouda én Moordrecht..
![]()
![]()
![]()
Pics will follow latur.
niet alleen zijn ze Festool dealer, maar omdat ze in het autoluwe deel van het centrum zitten, lopen ze nog mee om je aankopen naar je auto te brengen ook als je iets groots koopt.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:25 schreef bluemoon23 het volgende:
Heh, net even gekeken, maar ik dacht altijd dat HBM en Buitelaar Machines dezelfde waren ?
Bij Buitelaar Machines in Gouda hebben ze blijkbaar zelfs Festool spul ! http://hermanbuitelaar.nl/
Bij HBM in Moordrecht hebben ze wel een beetje merkspul, maar het meeste is China import of eigen labelspul.
Bij HBM ben ik zelf ook wel eens geweest, daar heb ik een mooi aambeeld van 50 kg gekocht.![]()
Mwah, dat laatste ben ik niet helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
niet alleen zijn ze Festool dealer, maar omdat ze in het autoluwe deel van het centrum zitten, lopen ze nog mee om je aankopen naar je auto te brengen ook als je iets groots koopt.![]()
Ik vind het een heel fijne tent, kom er echt al heel lang.. In Moordrecht was ik eigenlijk nog nooit geweest, daar hebben ze idd wel veel chinese dingen, maar niet de ekte ekte meuk, dus wel fatsoenlijk kwaliteit, en als er HBM op staat is het eigenlijk altijd goed
Van de week maar eens een paar europallets meenemen van de zaak.quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:33 schreef bleiblei het volgende:
Op twee pallets in de tuin.
Maar ik ga nog iets maken zodat ik met mijn systainers snel een "tafel" kan maken waar ik platen op kan zagen.
Ergo, mijn schuur is te klein.
Goed spul voor de hobby dus, en dat is precies wat ik ermee uitspook, en daarom ben ik er ook tevreden meequote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:33 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mwah, dat laatste ben ik niet helemaal mee eens.
Als er HBM op staat is het binnen de marge acceptabel.
Ik zou het willen vergelijken met de onderkant van de semiprofessionele markt.
Is nix mis met onderkant etc.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Goed spul voor de hobby dus, en dat is precies wat ik ermee uitspook, en daarom ben ik er ook tevreden mee. Er is nog maar weinig wat ik van hen heb wat de geest heeft gegeven zonder dat ik het zelf verknooid heb.
Ik heb dus vandaag een 'onderkant van de semi-professionele markt' kolomboormachine gekauft van mijn verjaardagscentjes, met 2 erg fijne 'onderkant van de semi-professionele markt' werkstuk klemmen, en wat klein spul om te schuren en een setje omkeer bits, want mijn Makita setje is al een tijd geleden overleden (omdat ik mijn schroeftol liet stuiteren, en dan is het spul naar de kleaute![]()
Ow, en een waterafscheider/drukregelaar/lube systeem voor in mijn compressorleiding.
I am a happy 'onderkant van de semi-professionele markt' prutsert![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben huiverig voor el cheapo multimeters.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:47 schreef -niemand- het volgende:
[ afbeelding ]
Werkt mooi![]()
En deze
[ afbeelding ]
Waarom dan precies?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:53 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Ik ben huiverig voor el cheapo multimeters.
Is netjes, staat perfect stilquote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Is nix mis met onderkant etc..
mooie aankoop en stukken beter dan mijn onderkant van de hobbymarkt kolomboor![]()
.
Vooral die machineklemmen zien er interessant uit. Is de boorkop ook netjes stabiel (lees zwabbert niet als ie wel draait maar nog niet boort)? Dan moet ik toch eens bij ze gaan kijken voor een kolomboor.
Bij zaken waar veiligheid vanaf kan hangen (ook al is het er niet voor bedoeld, een multimeter wordt toch vaak gebruikt om spanningsloosheid aan te tonen) is kwaliteit zeker belangrijk.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:04 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Beveiliging is vaak vrijwel niet aanwezig, rating en certificaten zijn vaak nep.
Ik heb een 87 (eBay, 80 piek) pure overkill voor huis tuin en keuken gebruik maar wel beveiligd.
Ik ben misschien te voorzichtig, elektriciteit blijft een abstracte zwarte magie voor mij.
Ik zal er toch nooit hoge spanningen mee meten.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:04 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Beveiliging is vaak vrijwel niet aanwezig, rating en certificaten zijn vaak nep.
Ik heb een 87 (eBay, 80 piek) pure overkill voor huis tuin en keuken gebruik maar wel beveiligd.
Ik ben misschien te voorzichtig, elektriciteit blijft een abstracte zwarte magie voor mij.
Mooi ding!quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:27 schreef Tom_ het volgende:
Nieuwe waterpas meegenomen toen ik wat materiaal ging halen, fijn dingetje.![]()
[ afbeelding ]
Hahaquote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:36 schreef Drexciyan het volgende:
0,5mm per meter. Hetzelfde als jouw Stabila's
MAAR, als je hem op z'n kop houd dan heeft die Sola een tolerantie van 0,75mm p/m en die Stabila's nog steeds 0,5mm
Sjiek dingquote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:07 schreef -niemand- het volgende:
En alweer een aanwinst hier
[ afbeelding ]
Deze met 40 cm zaagblad
Gelukkig ben ik nu van dat elektrische onding af. en een echte zaag gehaald.
Bomen omzagen en kortmaken in recordtijd
Hah, deze is maar 40 cm en geen meter, dus geen afwijking.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:36 schreef Drexciyan het volgende:
0,5mm per meter. Hetzelfde als jouw Stabila's
MAAR, als je hem op z'n kop houd dan heeft die Sola een tolerantie van 0,75mm p/m en die Stabila's nog steeds 0,5mm
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |