abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 16:38:12 #126
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149511799
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:32 schreef Klarenbeek het volgende:
Heeft er iemand advies voor een multitool?

Ik twijfel tussen een Dewalt, Makita, Bosch blauw en Fein.
Ik wil er sowieso een met snoer en redelijk wat vermogen: +/- 300 watt.
Mijn budget is rondom de 300 euro.
300W, ik neem aan dat je een op 230V wilt dus? Werd mij ook aangeraden door iemand die allebei heeft. Eerst een op accu, later een met snoer bijgekocht.

Fein kun je dan alvast vaarwel zeggen: deze kosten >¤500

Bij de DeWalt DWE315 zie ik op de foto een inbus sleutel staan bij meegeleverde accessoires, deze zou ik daarom laten liggen. Blijkbaar moet je de zaagbladen met een sleutel vastszetten.

Makita TM 3010 (¤275 met M-box en 8 accessoires + schuurbenodigheden): Wordt ook geleverd met inbussleutel

Bosch GOP 300 SCE (¤265 met L-Boxx en 48 stuks toebehoren (waarvan 40 vellen schuurpapier :')) 300W machine. Toerental in zes standen in te stellen tot 20.000. Vergrendelen van zaagblad zonder sleutel.

Met de Makita en DeWalt heb ik geen ervaring. De Bosch heb ik zelf ook en heb gemerkt dat je weinig last heb van trillingen ofzo. Best sterkte motor, gaat door spijkers, vurenhout, pvc heen met groot gemak. Fijne machine.

Ik zou dus voor de Bosch GOP 300 SCE gaan :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 16:44:56 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149512009
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:20 schreef Makrolon het volgende:
Vooral je accus verwarmd opladen! Bij vrieskou opladen is funest voor je accus heb ik begrepen.

Een lage temperatuur is juist goed voor de levensduur van lithium-ion accu's dacht ik? Sowieso wordt het niet kouder dan 10oC bij ons in de (geïsoleerde) garage denk ik.

quote:
En ik heb wss morgen een invalzaag voor een mooie prijs *D
Scheppach? Of wat heb je besteld?
  maandag 9 februari 2015 @ 16:47:43 #128
440028 Klarenbeek
Houdt van hout
pi_149512090
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]

300W, ik neem aan dat je een op 230V wilt dus? Werd mij ook aangeraden door iemand die allebei heeft. Eerst een op accu, later een met snoer bijgekocht.

Bij de DeWalt DWE315 zie ik op de foto een inbus sleutel staan bij meegeleverde accessoires, deze zou ik daarom laten liggen. Blijkbaar moet je de zaagbladen met een sleutel vastszetten.

Makita TM 3010 (¤275 met M-box en 8 accessoires + schuurbenodigheden): Wordt ook geleverd met inbussleutel

Bosch GOP 300 SCE (¤265 met L-Boxx en 48 stuks toebehoren (waarvan 40 vellen schuurpapier :')) 300W machine. Toerental in zes standen in te stellen tot 20.000. Vergrendelen van zaagblad zonder sleutel.

Met de Makita en DeWalt heb ik geen ervaring. De Bosch heb ik zelf ook en heb gemerkt dat je weinig last heb van trillingen ofzo. Best sterkte motor, gaat door spijkers, vurenhout, pvc heen met groot gemak. Fijne machine.

Hartelijk dank voor de uitleg ^O^ ^O^ ^O^
  Knikkerking maandag 9 februari 2015 @ 17:14:44 #129
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_149513047
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:38 schreef derLudolf het volgende:

Hoezo?
http://www.geerdinkbv.nl/(...)yg1cMCFc_LtAodGkUAYg

;)

quote:
^O^
Ik kan 'm ook aanraden! Erg fijn apparaat. Heeft me al enkele keren goed uit de spreekwoordelijke brand geholpen. En dat terwijl ik 'm nog niet zo lang heb :)

[edit]

quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 12:53 schreef derLudolf het volgende:

Ga binnenkort eerst een L-Boxx kast maken trouwens. Ik heb er nu drie een vind het al irritant als ik de boorhamer die onderaan ligt wil pakken. Net zoals in de 'build it with Bosch series alleen dan breedte van één L-boxx en vijf hoog (L-Boxx 2).
Ben benieuwd! Sjiek project 8-)

quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 12:54 schreef derLudolf het volgende:
Veel plezier trouwens vanmiddag met het HT :)
Jow, thanks! ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 13:27 schreef RB42 het volgende:

Herkenbaar :D

[ afbeelding ]
Netjes!!! _O_
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 17:24:35 #130
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149513406
quote:
Ik heb gekeken bij Toolmax, daar waren ze allemaal >¤500.

quote:
Ben benieuwd! Sjiek project 8-)
Ik zelf ook. Zal ter zijner tijd wel wat plaatjes posten hier :)
pi_149513616
Fein op snoer ben je in box met accessoires keer 250 kwijt. Fein is de uitvinder maar de andere prof merken doen niet onder.

In de praktijk gebruik je een multitoolHebben voor kleine dingen op moeilijk bereikbare plekken. Ik raad uit ervaring aan om een accu versie te nemen. Maar als je het incidenteel of hobbymatig gebruikt is snoer versie ook voldoende. Fein. Bosch blauw. Makita. Dewalt. Allemaal top maar neem zoals hierboven gezegd een snelspan versie en geen gekut met imbus
pi_149513642
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:44 schreef derLudolf het volgende:
C bij ons in de (geïsoleerde) garage denk
De accu's van mijn husqvarna motorzaag laden niet op als het minder dan 0 graden is.
De acculader geeft dan een melding dat het te koud is
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Knikkerking maandag 9 februari 2015 @ 17:56:52 #133
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_149514225
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:31 schreef densmee het volgende:

De accu's van mijn husqvarna motorzaag laden niet op als het minder dan 0 graden is.
De acculader geeft dan een melding dat het te koud is
Bij mijn Bosch accu schroevendraaiers enzo is dat ook :)
Alles om de accu's te beschermen en ze dus (veel) langer te laten mee gaan.
Erg handig dus ^O^

[edit]

Vergeet ik het nog te vragen 8)7
Waarom heeft een motorzaag een accu dan?
Om te starten of wat?

[edit2]

Hmzzz, ik zie dat er ook motorzagen op accu zijn...
Die zullen toch niet lang meegaan op één accu, of vergis ik me?
Dacht dat een motorzaag toch wel altijd op benzine of 230 werkte...
pi_149514473
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:56 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Bij mijn Bosch accu schroevendraaiers enzo is dat ook :)
Alles om de accu's te beschermen en ze dus (veel) langer te laten mee gaan.
Erg handig dus ^O^

[edit]

Vergeet ik het nog te vragen 8)7
Waarom heeft een motorzaag een accu dan?
Om te starten of wat?

[edit2]

Hmzzz, ik zie dat er ook motorzagen op accu zijn...
Die zullen toch niet lang meegaan op één accu, of vergis ik me?
Dacht dat een motorzaag toch wel altijd op benzine of 230 werkte...
is een speciale snoeizaag, en een accu doet het ca 40 minuten aan een stuk zagen. wordt gebruikt voor boomverzorging waarbij je meer aan het klimmen bent dan zagen
pi_149514546
En ook als ik een boom weg moet halen bij een particulier dan gebruik ik die, is lekker rustig
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 18:10:25 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149514569
Waarom Bern je daarvoor uberhaupt een kettingzaag nodig :+
pi_149514597
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:50 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Houten schuur met een aantal ventilatiepunten, betonnen vloer. Dak is niets mis mee (en alles hagelnieuw)
Het zal niet vochtiger zijn dan buiten.
Bedoel je, dat als het buiten miezert, het binnen niet regent :P
Liefde en infectie
  Knikkerking maandag 9 februari 2015 @ 18:17:50 #138
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_149514797
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 18:07 schreef densmee het volgende:

is een speciale snoeizaag, en een accu doet het ca 40 minuten aan een stuk zagen. wordt gebruikt voor boomverzorging waarbij je meer aan het klimmen bent dan zagen
+

quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 18:09 schreef densmee het volgende:
En ook als ik een boom weg moet halen bij een particulier dan gebruik ik die, is lekker rustig
Leuk beroep heb je!
Heerlijk altijd in de natuur bezig zijn, erg mooi O+ ^O^
pi_149514881
Mensen ervaring met smart alarm? Van de tv? Wil een kitje hebben met 2 cams. Geen zin om nas in te stellen. Beetje gemakzucht dus.
pi_149518298
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:47 schreef Klarenbeek het volgende:

[..]

Hartelijk dank voor de uitleg ^O^ ^O^ ^O^
Ik heb de duurste variant van de Bosch groen, met snelspandinges en extra haaks handvat á la slijptollen. Is geloof ik 250 watt, en voor mijn incidentele hobbymatige gebruik meer dan afdoende. Het is natuurlijk geen profi line, maar daar is de prijs ook naar.
Als je er serieus en regelmatig mee aan de slag gaat is het de investering in een prof machine wel waard, mijn machientje trilt wel dusdanig dat je handen na een paar uur achtereen er mee werken wel wat tintelen. Ik heb in meer dan anderhalf jaar tijd het originele blad nog niet versleten dus jah :+
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  maandag 9 februari 2015 @ 20:55:17 #141
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_149520777
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 18:07 schreef densmee het volgende:

[..]

Boomklimmen :D ,ik heb touw en klimgordel en alles in de auto liggen, maar na een cursus daarna niet meer gedaan :') . In het voorjaar maar eens (gratis) op opfriscursus en dan wat meer doen.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_149521154
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waarom stook je je schuur?
Om er voor te zorgen dat de blikken verf, olie en bussen lijm & kit een beetje intact blijven.
En om mijn gereedschap iets minder hard weg te laten roesten :+ .
Al helpt dat niet met die vochtigheid, dus daar moet ik nog wat op verzinnen.
  Moderator maandag 9 februari 2015 @ 21:20:52 #143
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149522122
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:02 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Om er voor te zorgen dat de blikken verf, olie en bussen lijm & kit een beetje intact blijven.
En om mijn gereedschap iets minder hard weg te laten roesten :+ .
Al helpt dat niet met die vochtigheid, dus daar moet ik nog wat op verzinnen.
Silica in alle koffers leggen?
pi_149522830
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:30 schreef hans1985 het volgende:
Fein op snoer ben je in box met accessoires keer 250 kwijt. Fein is de uitvinder maar de andere prof merken doen niet onder.

In de praktijk gebruik je een multitoolHebben voor kleine dingen op moeilijk bereikbare plekken. Ik raad uit ervaring aan om een accu versie te nemen. Maar als je het incidenteel of hobbymatig gebruikt is snoer versie ook voldoende. Fein. Bosch blauw. Makita. Dewalt. Allemaal top maar neem zoals hierboven gezegd een snelspan versie en geen gekut met imbus
Tja, ik raad uit er ervaring aan om er een netspanningsversie te nemen.
Heb zelf een Fein, gewoon een prettige machine. Van het snoer weinig last, gewoon een lang en zeer soepel netsnoer.
Ik gebruik in de praktijk de machine het meest als schuurmachine.
Ik hem hem al ca 10 jaar, andere merken kwamen er veel later mee. En heb geen snelspan maar gewoon inbus, nix mis mee.
Afijn , m'n broer had dat ding van mij geleend en dacht handig ding ik koop er zelf ook een multitool.
Had een Bosch groen gekocht maar wist niet hoe snel ie hem weer moest terugbrengen en hem omruilen voor een Fein. :-)
  maandag 9 februari 2015 @ 22:44:19 #145
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_149526008
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:33 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Heb zelf een Fein, gewoon een prettige machine. Van het snoer weinig last, gewoon een lang en zeer soepel netsnoer.
Ik hem hem al ca 10 jaar, andere merken kwamen er veel later mee. En heb geen snelspan maar gewoon inbus, nix mis mee.
Afijn , m'n broer had dat ding van mij geleend en dacht handig ding ik koop er zelf ook een multitool.
Had een Bosch groen gekocht maar wist niet hoe snel ie hem weer moest terugbrengen en hem omruilen voor een Fein. :-)
Dan hebben wij allebei een bejaarde supercut ;) ondanks die imbus (dat went) een super machine!!! Zelf als schuurmachine beter dan menig delta machine.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_149526413
^^ Yep, was toen veel geld, maar is elke cent waard.
Wat heb ik al een schik van deze machine gehad !
pi_149530738
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:33 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

bosch groen kun je niet vergelijken met blauw/makita/dewalt/fein.
  Moderator dinsdag 10 februari 2015 @ 07:38:44 #148
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149530915
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:30 schreef hans1985 het volgende:
In de praktijk gebruik je een multitoolHebben voor kleine dingen op moeilijk bereikbare plekken. Ik raad uit ervaring aan om een accu versie te nemen.
Ik heb nog niet echt last gehad van het snoer van de GOP. Bosch heeft het snoer ook met zo'n kogel bevestigd dus die kan alle kanten op.

Ik kreeg van iemand die zo'n ding professioneel gebruikt het advies een bedrade te nemen: die handige accu's die je in de machine schuift (10,8V 2Ah bijvoorbeeld) zijn erg snel leeg. En met een 4Ah accu werd zo'n ding erg groot waardoor je alsnog niet op de moeilijke plekken kon komen.

De accu versie gebruikte hij dan ook alleen in kruipruimtes omdat je daar niet met netspanning mocht werken.
  Moderator dinsdag 10 februari 2015 @ 07:50:33 #149
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149531007
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 19:54 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ik heb de duurste variant van de Bosch groen, met snelspandinges en extra haaks handvat á la slijptollen. Is geloof ik 250 watt, en voor mijn incidentele hobbymatige gebruik meer dan afdoende. Het is natuurlijk geen profi line, maar daar is de prijs ook naar.
De PMF 250 (groen) en de GOP 250 zitten met accessoires beide rond de ¤190. Een GOP zonder koffer maar met accessoires zelfs al voor ¤130.

quote:
Als je er serieus en regelmatig mee aan de slag gaat is het de investering in een prof machine wel waard, mijn machientje trilt wel dusdanig dat je handen na een paar uur achtereen er mee werken wel wat tintelen.
Daar was ik al bang voor dat door het geval was bij de 'goedkopere' merken. Ik heb heel snel laat van dat getril en heb zeker geen zin in carpaal tunnelsyndroom, dus daarom maar voor een pro merk gegaan.
pi_149531236
Ik heb zon ding van de lidl, voldoet voor die enkele keer prima!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')