abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149248226

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om ieders topic-ervaring zo prettig mogelijk te laten verlopen, verzoeken we je voor het posten in dit topic eerst de gehele OP (OpeningsPost) door te nemen en vooral ook de geldende huisregels onderaan deze post in acht te nemen. Now let's get started!

SPOILER: Meer webshops...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Discount
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Trading markets

SPOILER: Taobao/Tmall
SPOILER: Bestellen d.m.v. een agent (MisterTao-voorbeeld)

SPOILER: Free shipping
SPOILER: Free registered shipping
SPOILER: Express shipping
SPOILER: Tracking
SPOILER: Trackstatus legenda
SPOILER: Tracking van 'free registered shipping' binnen Nederland
SPOILER: Verzendduur gedurende (Chinese) feestdagen
SPOILER: Verpakking en transporthandling
SPOILER: Douane

Dollarkoers - (Waarde 1 EUR -> USD)

PayPal-koers
PayPal verandert dagelijks de wisselkoers. Deze wisselkoers bevat ook een klein percentage, ongeveer 3,4%, dat naar PayPal gaat als onkostenvergoeding. Dit zorgt voor 3 á 4 eurocent verschil met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet één-op-één is met de PayPal-wisselkoers.

Betaalwijzen
SPOILER: PayPal en aankoopbescherming. Hoe gaat dat te werk?
SPOILER: Ik kan ergens alleen met creditcard betalen, deze heb ik echter niet. Hellup!?
SPOILER: Een verkoper wil dat ik geld stort via Western Union. Goed idee?
Webshops/producten
SPOILER: Wat is dat 'dropshipping'?
SPOILER: 1 cent-deals. Hoe, wie, wat, waar?
SPOILER: Ik heb zin om iets te kopen, maar ik weet niet wat?
DON'Ts
SPOILER: Zijn BBGuns, messen en krachtige lasers legaal in Nederland?
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?

Topicreeks: [gadgets] Chinese webshops reviewtopic
Het reviewtopic biedt veel inspiratie en informatie. Tevens zetten sommige users adviezen uiteen over wat je bijvoorbeeld het beste kunt kopen op het gebied van oordopjes.

Sommige product(groep)en zijn zo populair dat ze een eigen plekje op FOK! hebben verdiend. De topics bestaan voor een reden en daar concentreert zich alle informatie rondom het onderwerp dat ze behandelen. Heb je een vraag over een van deze producten ben je waarschijnlijk beter af ze daar te stellen.

Topicreeks: Chinese Smartphones #1 - Real smart
Topicreeks: Android tablet discussie topic
DIG / [Het Chinese Windows tablet topic] #1 Windows tablets vanaf €80!
Topicreeks: Android Sticks en Mediacenters #1 - Making ordinary tv's smart
DIG / [Het Grote Audio Gear Topic #1] Het begin!

User stats: http://www.thuisserver.net/fokdagcijfers (Top 100 (reeks) > Chinese Webshops)

Huisregels (ons anti-Sjonnie-beleid) - Respecteer ze, dan is deze topicreeks nog een lang leven beschoren

• Lui die spullen willen importeren voor doorverkoop zijn hier niet welkom

• Het volgende dient niet te worden besproken: namaak (van merkkleding, schoenen, zonnebrillen, horloges, audio-producten (headphones/oordopjes), et cetera), wapens en andere verboden producten zoals >5mW lasers
Ook niet gaan bedelen om berichtjes van users om je buiten het topic (via DM/PM) hiermee te helpen

First google, then ask. We zijn hier in dit topic geen customer service die op jouw commando alles voor je doen. We gaan geen moeite voor je doen als je die moeite zelf al niet eens op kunt brengen. Wil je ergens ondanks je eigen pogingen toch niet uitkomen, dan kun je, onder vermelding van wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt om aan het antwoord te geraken, het natuurlijk altijd vriendelijk vragen
Tip: vele zaken zijn al besproken; duik de archieven in! Voeg je zoekterm(en) toe aan deze search

• Niet bitchen naar elkaar; houd het constructief

Heb je aanvullingen/aparte vragen?
PM (Personal message) of DM (Direct message) dan even de vaste gebruikers in dit topic:
Shiznuts, Tokko1, RobertNL, Downstar, Monkeybrain e.a.

Veel plezier met bestellen!

OP Redesign V3.0 by shiznuts
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_149248452
Refund van mijn ontplofde camera gehad , 70% van de waarde, och voor die paar euro doe ik niet moeilijk. :P

Ondertussen een nieuwe besteld en ontvangen, die ontplofde niet.
krijg hem alleen nog niet simpel werkend :D
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_149250158
Passende TT :P
You can't be late if you don't show up.
  Moderator zaterdag 31 januari 2015 @ 23:05:41 #4
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_149250466
ah zo te lezen ben ik dus niet de enige met vertraging bij signapor post ...
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_149250544
wacht hier ook nog op een xiaomi powerbank 5000, verstuurd met singepore post.... al bijna 2 maanden sinds bestelling
  zaterdag 31 januari 2015 @ 23:11:16 #6
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149250642
PostNL is momenteel ook (gewoon) traag. Afgelopen week het tweede pakketje al dat wel een 3 weken in Nederand stil heeft gelegen :'(
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zaterdag 31 januari 2015 @ 23:16:12 #7
121348 Erasmo
f/8 and be there.
  Moderator zaterdag 31 januari 2015 @ 23:21:40 #8
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_149250990
quote:
leuk bedacht idd
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
pi_149252261
quote:

Kom op zeg, zoals ze hem daar gebruiken hadden ze beter een adaptertje kunnen gebruiken :').
Nu zitten ze te kutten met lange USB kabel..
Sowieso, net doen alsof die USB stick niet in de USB poort van de PC past is al een :') waard!
  zondag 1 februari 2015 @ 00:16:37 #10
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_149252305
Het is meer handig voor het aansluiten van een controller en een lader tegelijk :P
pi_149252328
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 00:16 schreef Erasmo het volgende:
Het is meer handig voor het aansluiten van een controller en een lader tegelijk :P
Ik snap de functionaliteit wel, maar die wordt juist niet gedemonstreerd in het filmpje :')

Charge en OTG is idd handig, maar hoeveel Ampere laat het kabeltje door?
2A en 500ma blijkbaar, maar of dat ook wordt behaald vraag ik me af ;)
pi_149258396
Is iemand wel eens benaderd door een Chinees per WhatsApp? Ik had negatieve feedback gegeven op aliexpress. Krijg ik vannacht ineens een reeds WhatsAppjes met aanbiedingen om mijn ontevredenheid om te turnen in goede feedback.
pi_149258402
Voor de muziekhoek op de scouting een paar weken terug deze aangeschaft: http://www.aliexpress.com(...)hone/1729944692.html

Ging er bij ons vooral om dat de 3.5mm kabel te verwisselen was, en dat de oorschelp ook 'naar buiten' kon staan. Daarbij vonden we deze er wel fancy uitzien.

Ergens deze week lag is hij bezorgd, en op zich ziet het er allemaal goed uit:
SPOILER
Qua geluid klink het ook wel aardig, ben zelf niet zo'n audiofiel dus kan er eigenlijk weinig over zeggen.
  zondag 1 februari 2015 @ 12:20:13 #14
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149258545
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:13 schreef emil23 het volgende:
Is iemand wel eens benaderd door een Chinees per WhatsApp? Ik had negatieve feedback gegeven op aliexpress. Krijg ik vannacht ineens een reeds WhatsAppjes met aanbiedingen om mijn ontevredenheid om te turnen in goede feedback.
Dat meen je _O-
Nee, wel eens via message gehad. Als je ze wil naaien, moet je ze nog even rapporteren bij Aliexpress, dit soort dingen vinden ze niet erg leuk :+.

Wat bieden ze je zoals aan ?
pi_149258603
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:20 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dat meen je _O-
Nee, wel eens via message gehad. Als je ze wil naaien, moet je ze nog even rapporteren bij Aliexpress, dit soort dingen vinden ze niet erg leuk :+.

Wat bieden ze je zoals aan ?
Ik krijg een goodiebag twv 20 dollar en VIP service vanaf nu. Terwijl ik ontevreden was over een horloge van 2,50.

Mag ik zijn nummer hier plaatsen? Ik weet dat dat in strijd is met de policy, maar geldt dat ook voor Chinezen?
pi_149258639
Cause you have confirmed order reveived in paged and close refurd channel,we cannot do anything in order.
However,in order to show our sincerity.We will send you a $20 bag after you help us change feedback and VIP service from now. ^_^
  zondag 1 februari 2015 @ 12:29:51 #17
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_149258778
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:20 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dat meen je _O-
Bij het wijzigen van je feedback vragen ze om een reden op te geven. Eén van de mogelijkheden daarbij is dat je een vorm van compensatie hebt gekregen. Ik kreeg niet de indruk dat de verkoper dan gestraft ging worden..maar wie weet.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_149258786
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:23 schreef emil23 het volgende:
Cause you have confirmed order reveived in paged and close refurd channel,we cannot do anything in order.
However,in order to show our sincerity.We will send you a $20 bag after you help us change feedback and VIP service from now. ^_^
Nice one heb je het geaccepteerd?
pi_149258818
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:30 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Nice one heb je het geaccepteerd?
Natuurlijk. Ik was het voorval al lang vergeten. Dit is gewoon een bonusje.
pi_149258883
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:31 schreef emil23 het volgende:

[..]

Natuurlijk. Ik was het voorval al lang vergeten. Dit is gewoon een bonusje.
Zo lang ie maar geen nepwapens aan mijn adres laat bezorgen
  zondag 1 februari 2015 @ 12:40:05 #21
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_149259043
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:33 schreef emil23 het volgende:

[..]

Zo lang ie maar geen nepwapens aan mijn adres laat bezorgen
Of een baksteen met een slecht vertaalde handleiding hoe die door je eigen raam te gooien.

En pssst: edit-knopje
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_149259094
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:22 schreef emil23 het volgende:

[..]

Ik krijg een goodiebag twv 20 dollar en VIP service vanaf nu. Terwijl ik ontevreden was over een horloge van 2,50.

Mag ik zijn nummer hier plaatsen? Ik weet dat dat in strijd is met de policy, maar geldt dat ook voor Chinezen?
goodie bag met een OTG cable en een screen protector :')

Doe nummertjes maar niet, lijkt me ook niet echt wat toevoegen? Anders per dm naar de user die erom vraagt ofzo :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 1 februari 2015 @ 12:56:35 #23
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149259581
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:29 schreef Dromer het volgende:

[..]

Bij het wijzigen van je feedback vragen ze om een reden op te geven. Eén van de mogelijkheden daarbij is dat je een vorm van compensatie hebt gekregen. Ik kreeg niet de indruk dat de verkoper dan gestraft ging worden..maar wie weet.
Ze krijgen wel een penalty dacht ik. Maar wellicht valt het mee :+
pi_149259616
Benieuwd wat er in zit. Hou ons op de hoogte :P
pi_149266090
Hee allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb een site gevonden genaamd light in the box en ik zou hier graag een paar dingen willen bestellen. Alleen ik ben bang dat ik invoerrechten/inklaringskosten moet gaan betalen omdat deze artikelen uit China komen. Heeft iemand ervaring met deze site? en moet je altijd deze kosten betalen?
pi_149266488
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:11 schreef lalajade12 het volgende:
Hee allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb een site gevonden genaamd light in the box en ik zou hier graag een paar dingen willen bestellen. Alleen ik ben bang dat ik invoerrechten/inklaringskosten moet gaan betalen omdat deze artikelen uit China komen. Heeft iemand ervaring met deze site? en moet je altijd deze kosten betalen?
Is het nergens anders te bestellen? LITB/MITB zijn soms vrij duur tov andere shops...

En wat betreft het invoerrechtenverhaal: Lees de TS eens? Staat alles al in uitgelegd.
  zondag 1 februari 2015 @ 16:31:05 #27
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_149266936
Een of andere google cardboard besteld :9 Zin in! Wel met hoofdband trouwens, dat is iets wat ik wel belangrijk vond.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_149270775
quote:
6s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:31 schreef richolio het volgende:
Een of andere google cardboard besteld :9 Zin in! Wel met hoofdband trouwens, dat is iets wat ik wel belangrijk vond.
2.gif https://play.google.com/s(...)view.mccartney&hl=nl

Je hebt nu toch deze verschillende Xiaomi power banks?

- De nieuwe, dunne 5000mAh., eenmaal 2.1A output.
- 5200mAh., eenmaal 1.5A output.
- 10.400mAh., eenmaal 2.1A output.
- 16.000mAh., eenmaal 2.1A of tweemaal 3.6A totaal output.

M'n broer leek het misschien wel interessant.
Kenzi had toch momenteel geen coupon lopen voor deze dingen?
Want dan stuur ik hem maar de Banggood links van #1, #3 en #4.
  zondag 1 februari 2015 @ 18:47:11 #29
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_149271021
quote:
6s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:31 schreef richolio het volgende:
Tof spul man, heb er ook een en het werkt nog aardig goed _O_
  zondag 1 februari 2015 @ 19:24:29 #30
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149272612
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:40 schreef Iemand91 het volgende:

Jup, klopt helemaal.
De 5200mAh versie is vervangen door de 5000mAh versie.

Overigens is de 7e de 16000mAh versie in de dagdeal bij Pandawill, second price $23.99
  zondag 1 februari 2015 @ 22:09:26 #31
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_149279898
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 21:34 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Verder, het wordt mijn eerste "open" phone. Zal proberen het ding te reviewen als ie binnen is, maar qua vergelijkingsmateriaal heb ik verder zelf geen open phones. Enige wat ik als vergelijkingsmateriaal heb, zijn Sennheisers hd600 en 650's, Philips X1's en Grado's. Allemaal bij anderen beluisterd. Waarbij de laatst, de Grado's, echt de "sweet spot" zijn wat mij betreft - kon de takstars voor deze prijs alleen niet laten liggen na wat ik er over gelezen heb.

Wij kennen elkaar? _O-

Nog 2 coax strippers gekocht. Ik zag ze bij Hornbach liggen onder de Hirschman naam voor 26 euro. Exact dezelfde of kopieën? Ze werken in ieder geval goed! €1,50.

http://www.ebay.nl/itm/25(...)id=p3984.m1439.l2649
  zondag 1 februari 2015 @ 22:22:48 #32
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_149280460
quote:
Deze kende ik nog niet, thanks! Die lijkt me erg tof

quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:47 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Tof spul man, heb er ook een en het werkt nog aardig goed _O_
Vet! Ik heb er zin in inderdaad :7
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zondag 1 februari 2015 @ 23:05:04 #33
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_149282420
Wauw:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2015-01-29 14:42
CAN, 荷兰 - NL, 交航

2015-01-18 12:46
广州国际, 荷兰 - NL, 出口总包互封开拆, Opening

2015-01-18 08:40
广州国际, 荷兰 - NL, 出口总包直封封发, Departure from outward office of exchange

2015-01-17 19:55
佛山函集局, 荷兰 - NL, 收寄局收寄, Collection

Die heeft er lang over gedaan richting de tussenstop! :D
Nu hopelijk snel deze kant op.
pi_149282775
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:09 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Wij kennen elkaar? _O-

[ afbeelding ]

Nog 2 coax strippers gekocht. Ik zag ze bij Hornbach liggen onder de Hirschman naam voor 26 euro. Exact dezelfde of kopieën? Ze werken in ieder geval goed! €1,50.

[ afbeelding ]

http://www.ebay.nl/itm/25(...)id=p3984.m1439.l2649
Zoek nog een goede kabelstripper voor elektradraad. Tips?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zondag 1 februari 2015 @ 23:19:15 #35
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_149282999
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:13 schreef Miniem het volgende:

[..]

ik heb zo'n bijzondere met een mechanisme dat eerst "knipt" en het er dan af haalt. Geen idee hoe dat heet maar het werkt perfect
pi_149283360
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:19 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

ik heb zo'n bijzondere met een mechanisme dat eerst "knipt" en het er dan af haalt. Geen idee hoe dat heet maar het werkt perfect
Uit china?
  zondag 1 februari 2015 @ 23:48:31 #37
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_149284052
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:13 schreef Miniem het volgende:

[..]

Zijn meestal van zwaar metaal en daardoor goedkoper in Nederland.
Zo'n automatische werkt inderdaad het beste.

Als het budget moet dan vind ik dit ook wel prima voor <2 euro.
pi_149287527
Mocht iemand nog een MiBand willen
Originele verpakking €15,40
[Coupon] mi350920

Zakje ipv doosje :p €13,81
[Coupon] mi364568

Zou nog net moeten kunnen voor CNY.

ps. (goed) gereedschap zou ik lekker in NL kopen. Heb hier al aardig wat schroevendraaiers van zacht materiaal, gebroken moersleutels etc :P goedkoop maar nou niet echt betrouwbaar

was dit wat er bedoeld werd met de topic naam? :')

[ Bericht 17% gewijzigd door Kenzi op 02-02-2015 04:57:02 ]
pi_149289019
Ik heb een flowemate vapormax 5.

Heeft iemand enig idee of zo'n plug als erbij zit, ook aangesloten kan worden aan een power bank om hem op te laden? Is zoiets makkelijk te maken?

pi_149289194
De xiaomi Mi band is nu bij gearbest.com te bestellen voor €13.17 met de onderstaande coupon code. Volgens mij de goedkoopste tot nu toe. Inclusief originele doos.

Dus, als je er nog geen heb, Is dit misschien het moment om hem te kopen.

Link: http://m.gearbest.com/smart-watches/pp_126026.html

Coupon code: MibandXH
pi_149289361
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:48 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Zijn meestal van zwaar metaal en daardoor goedkoper in Nederland.
Zo'n automatische werkt inderdaad het beste.

Als het budget moet dan vind ik dit ook wel prima voor <2 euro.
[ afbeelding ]
Budget niet, goed wel.
Heb je een afbeelding van de automatische?
pi_149289950
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 09:19 schreef Dennis_H het volgende:
De xiaomi Mi band is nu bij gearbest.com te bestellen voor €13.17 met de onderstaande coupon code. Volgens mij de goedkoopste tot nu toe. Inclusief originele doos.

;( Nu moet ik hem toch bestellen ook al weet ik dat ik er niets mee ga doen... Jullie schuld!
Totaal bedrag dat ik moet afrekenen is 13,70 euro.
pi_149290036
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 09:19 schreef Dennis_H het volgende:

wat moet ik met een vibratie armband met lampjes?
pi_149290361
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 10:04 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

;( Nu moet ik hem toch bestellen ook al weet ik dat ik er niets mee ga doen... Jullie schuld!
Totaal bedrag dat ik moet afrekenen is 13,70 euro.
Oh das gek. Ik heb er €13.17 voor betaald. Heb je op gearbest euro geselecteerd in plaats van USD? Dat kan ook nog wel eens iets schelen.
  maandag 2 februari 2015 @ 10:30:11 #45
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_149290494
Ik heb de Mi Band al een paar dagen om, hopelijk vanavond de review afschrijven :)
pi_149290725
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 10:23 schreef Dennis_H het volgende:

[..]

Oh das gek. Ik heb er €13.17 voor betaald. Heb je op gearbest euro geselecteerd in plaats van USD? Dat kan ook nog wel eens iets schelen.
Ja zou kunnen... Nou maken die paar centen mij niet uit, maar vind het wel apart.

Ik denk als ik er echt niet mee ga doen, dat ik hem maar op MP zet... :')
  maandag 2 februari 2015 @ 13:16:41 #47
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_149294871
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 09:29 schreef Miniem het volgende:

[..]

Budget niet, goed wel.
Heb je een afbeelding van de automatische?
Zoiets. Je hebt verschillende modellen die hetzelfde doen.

pi_149295700
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 10:30 schreef Magneet het volgende:
Ik heb de Mi Band al een paar dagen om, hopelijk vanavond de review afschrijven :)
graag >:)
  maandag 2 februari 2015 @ 14:04:42 #49
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_149296282
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:09 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Wij kennen elkaar? _O-

[ afbeelding ]
GMTA vriend, GMTA. :D

Heb wel dezelfde stands. Plus een zilveren variant. :) Helaas niet dezelfde headphones. :P Heb thuis alleen budget/value for money spul hangen. Plus 1 ietwat duurdere headphone (AIAIAI TMA 1) die toch stiekum wat tegenvalt. Soort impuls aankoop, aangespoord door de Head-Fi Hype Train ® ©.
Wel allemaal mensen in mijn kennissenkring die exact die phones hebben als op je plaatje (can't argue with good taste) dus ze daar genoeg kunnen beluisteren.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  maandag 2 februari 2015 @ 14:11:23 #50
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_149296430
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:49 schreef Chunees het volgende:

[..]

graag >:)
staan al een paar reviews in het review topic he, conclusie zal niet extreem verschillen denk ik.
  maandag 2 februari 2015 @ 14:19:04 #51
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_149296699
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:16 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Zoiets. Je hebt verschillende modellen die hetzelfde doen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hier trouwens budget:
http://www.aliexpress.com(...)4784_1961501474.html

en wat duurder
http://www.aliexpress.com(...)570_32216088492.html

Zelf ook maar eentje besteld, inderdaad handige tools!
Check mijn china reviews op &lt;a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Reviewblog.tweakers.net&lt;/a&gt;
pi_149303729
FOUTJEEE...

Review komt later online, ik ben hem nu nog aan het tweaken :P..
per ongeluk op posten gedrukt ipv preview!

[ Bericht 97% gewijzigd door Downstar op 02-02-2015 18:52:24 ]
  Moderator maandag 2 februari 2015 @ 18:45:16 #53
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_149303887
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:38 schreef Downstar het volgende:
[ link | afbeelding ]
Sommige van jullie hebben er misschien lang op gewacht, omdat je mogelijk nog in twijfel zit of de SJ5000 Plus wel zijn geld waard is. Ik hoop met deze review de twijfels weg te nemen!

Voor de mensen die niet graag lezen, onderaan staat uiteraard de videoreview.
Deze tekstuele review is meer ter aansluiting op de video om bijvoorbeeld foto’s en dergelijke te laten zien.

De review is eigenlijk gebaseerd op een vergelijking met een eerder model van de SJCAM.
De SJ4000. Deze SJ4000 is inmiddels erg populair in Nederland en wordt/werd gezien als goed alternatief voor mensen die een GoPro teveel geld vinden kosten.

De SJ4000 heb ik eerder gereviewd en deze review is hier te vinden:
http://tweakers.net/productreview/98299/viofo-sj4000.html

De makers van de SJ4000 (SJCAM dus) hebben niet stil gezeten en zijn dus nu gekomen met de opvolger. De SJ5000 Serie!

In deze serie heeft SJCAM ruimte gemaakt voor 3 camera’s.
Hieronder volgt een vergelijking van alle cameras:

[ link | afbeelding ]

Uit dit lijstje heb ik dus de meest uitgebreide camera gepakt, de SJ5000 +.
De voornaamste reden van aanschaf is de mogelijkheid tot het schieten van 1080 60 FPS beelden.
Door meer frames te schieten per seconden oogt het beeld vloeiender. Daarnaast is het hebben van meer frames gunstig voor een soepele slow motion.

Vaak gebruik je een actioncamera voor extreme sporten, met veel actie en dergelijk.
Prima situaties dus om slow motions en vloeiende beelden te hebben!

T.o.v de SJ5000 en de SJ5000WIFI (beide novatek), biedt de plus variant een Ambarella Chipset.
Praktijk vergelijken tonen (vaak) aan dat Ambarella over het algemeen betere kwaliteit levert dan Novatek. (denk hierbij aan betere kleurweergave/meer scherpte/betere omgang met licht etc.)

Voor mij was het in iedergeval die paar tientjes extra wel waard. Ik zag zelf weinig extra functies als ik van een SJ4000 naar bijvoorbeeld de SJ5000 ging. Als je upgrade moet je het natuurlijk wel in één keer goed doen :).

[ afbeelding ]
Ik heb mijn SJ5000+ besteld bij Gearbest.
Dit heb ik gedaan om enkele redenen. Ten eerste heb ik een eerdere bestelling (Voyo A1 mini windows tablet) keurig en snel ontvangen. Gearbest biedt de mogelijkheid om het pakket met POSTNL direct te versturen. Hierbij ben je bijna zeker dat je het pakket binnen 10 werkdagen hebt!
En dat was ook bij mij het geval, ik kreeg het pakket binnen 8 dagen in huis!

Daarnaast was Gearbest op dat moment de goedkoopste leverancier doordat zij een coupon hebben.
Hierbij werd de adviesprijs van $169.90 verlaagd naar $145,99 (+-130 euro). Ik ga ervanuit dat Gearbest momenteel nog de goedkoopste leverancier is en dat coupon: SJ5000LG nog steeds geldig is. Ik heb namelijk vernomen dat coupons voor een lagere prijs niet op prijs wordt gesteld door SJCAM zelf. Zodoende heeft bijvoorbeeld banggood hun coupon al moeten intrekken.
Maargoed op het moment van schrijven werkte de coupon nog bij Gearbest :).

Er dient wel rekening gehouden te worden met het feit dat het product de grens van 22 euro overschrijdt en daarmee in aanmerking (kan) komen voor extra belasting (21% van productwaarde(incl. verzendkosten) + 13 euro administratiekosten als het via PostNL gaat.)

[ afbeelding ]
De specificaties heb ik voor een groot gedeelte al in het vergelijkingstabelletje getoond;
Toch hier nogmaals de specificaties zoals zij achter op de doos staan:

[ link | afbeelding ]

Om verder terug te komen op het doosje, deze is wat professioneler ontworpen dan de doos waarin de SJ4000 kwam. Alles is wat netter weggewerkt en wat smaller gemaakt zonder gekke fratsen.

[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ][ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]

*Alle foto’s in deze review zijn aanklikbaar om naar het origineel te gaan

In de doos zit uiteraard de camera zelf, daarnaast krijg je er een waterproofcase bij en verschillende andere mounts. Hierbij is er niet afgeweken van de mounts die je krijgt de SJ4000 en die compatible zijn met GoPro mounts. Een welkome toevoeging aan de set accesoires vind ik zelf de lenscover.
Dit siliconen dopje past perfect om de lens van de Sj5000+ en beschermt hem zo tegen krassen en andere stof en vuilheden.

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

[ afbeelding ]

Waar wel rekening mee moet worden gehouden is dat de SJ5000+ afwijkt qua lens(langer) en iets qua formaat t.o.v de SJ4000. De bijgeleverde waterproofcase zijn dus niet uit te wisselen!
Voor de rest is de SJ5000+ qua uiterlijk vrij gelijkend aan de SJ4000.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Op de SJ5000+ zit net als in de SJ4000 een 1,5 inch schermpje.
Ik vind het wat vreemd dat dit nogsteeds 1,5 inch is aangezien de SJ5000 en SJ5000WIFI wel zijn voorzien van een 2.0 inch scherm. Mogelijk zitten er hardware limitatie in de weg om ook op het ‘flagship model’ een groter scherm te plaatsen.

Het schermpje is daarnaast veel helderder dan die van de SJ4000. Hierbij moet ik wel een opmerking maken, ik heb namelijk een SJ4000 van vrijwel één van de eerste producties (waarbij ook nog geen logo van SJCAM op de SJ4000 stond). Hierin zit nog een ouder scherm welke in nieuwere versie van SJ4000 is aangepast. Het scherm uit de nieuwe SJ4000 is beduidend beter dan het oude. Hoe de vergelijking is tussen het nieuwe scherm en die van het SJ5000+ kan ik dus helaas niet maken.

De SJ5000+ met batterij weegt +-80 gram volgens mijn weegschaal, mijn Sj4000 weegt 60 gram.
De SJ5000+ heeft welliswaar een extra WIFI module, maar is dus wel wat zwaarder!
Iets waar je rekening mee moet houden als je ook van plan bent om ermee te gaan vliegen onder een Multirotor!

[ link | afbeelding ]

[ afbeelding ]
En dan komen we eigenlijk in het belangrijkste gedeelte van de review.
Hoe presteert de camera!?

Ik kan er veel over zeggen, maar ik kan het beter uitleggen aan de hand van voorbeeld foto’s/video’s.

Laten we beginnen met video’s. Nu is het niet gemakkelijk om even een bewegende video te plaatsen en deze te vergelijken.
Dus daarvoor wil ik jullie graag verwijzen naar de videoreview onderaan deze review.

Wat makkelijker vergelijkt is een screenshot(of beter bekend als still) uit de video van zowel de SJ5000+ als de SJ4000 op het zelfde punt.

Op onderstaande afbeelding zie je een screenshot uit de SJ5000+ aan de linkerzijde en één uit de video van de SJ4000 aan de rechterzijde. In beide videos is gebruik gemaakt van de zelfde instellingen (HDR= UIT AWB=AUTO en EV=0.0)

[ link | afbeelding ]

Wat voornamelijk opvalt, is dat de SJ5000+ veel natuurgetrouwere kleuren laat zien dan de SJ4000.
De SJ4000 komt algauw blauwig en grauw over, iets wat ik ook in mijn SJ4000 review reeds aanhaalde. De SJ5000+ heeft daarnaast een bredere kijkhoek. Echter lijkt de SJ4000 meer details(= scherper beeld) te produceren dan de SJ5000+.

Laten we eens naar een andere vergelijking kijken, ook hier zijn de instellingen op beide camera’s gelijk. Uit beide video’s heb ik een screenshot gemaakt op het zelfde moment in de video.
De screenshots heb ik vervolgens iets ingezoomd om de details beter zichtbaar te maken.

[ link | afbeelding ]

Ook hier ben ik weer van mening dat de SJ5000+ een beter omgaat met de kleuren.
Maar dat de SJ4000 scherper LIJKT. Hoe komt dit nou zul je je afvragen, want de ambarella chipset zou toch veel beter zijn dan de novatek chipset (zoals deze te vinden is in de SJ4000)?
En dat is het naar mijn mening ook zeker, ik zeg niet voor niets lijkt scherper.
De SJ4000 heeft echter veel meer ruisvorming en krijgt vanuit de standaard instellingen een extra scherpte filtertje mee lijkt het. Doordat filter komt er om alles net een extra (wit)randje heen (voornamelijk bij de bladeren en de boom is dit goed te zien)

[ afbeelding ]

een linkje naar een vergelijking op het originele formaat in gif vind je hier:
http://gifmaker.cc/PlayGI(...)le=output_UiIjmI.gif

[ afbeelding ]

Nouja dan breiden we er zogoed als maar een eind aan, uiteraard in de vorm van een conclusie.

Pluspunten:
+ Goedkoop in aanschaf (90 euro)
+ Vloeiend en snel zat voor de gemiddelde gebruiker
+ Geen Bloatware aanwezig
+ 4G ondersteuning!

Nadelen:
-Camera valt erg tegen
-Bereik netwerk schommelt enorm
- Design teveel geïnspireerd door Oneplus One

[ afbeelding ]

Uiteraard heb ik voor de luie of misschien wel erg fanatieke mensen ook weer een video review gemaakt. Hiermee hoop ik een nog duidelijker beeld te geven van deze telefoon.
Vrijwel alle punten uit deze review worden daar nog eens uitgelegd.

Dank voor het lezen/bekijken van de review, mochten jullie het waarderen..
Dan is een likeje op de video in Youtube van harte welkom
Downstar
Gopro hero 4 of SJ5000 ?
  maandag 2 februari 2015 @ 18:50:51 #54
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149304018
Ik lees niet graag en video kijken duurt ook te lang. Maar de conclusie is een copy paste van een smartphone review... Met 'camera valt erg tegen'. :'( :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_149304067
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:50 schreef shiznuts het volgende:
Ik lees niet graag en video kijken duurt ook te lang. Maar de conclusie is een copy paste van een smartphone review. :'(
Kut knopjes.
Invoeren gedrukt inplaats van preview :P

Vanavond review online!
  maandag 2 februari 2015 @ 19:11:20 #56
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149304597
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:52 schreef Downstar het volgende:

[..]

Kut knopjes.
Invoeren gedrukt inplaats van preview :P

Vanavond review online!
Ach so. :D Na ja, kan monkey nog snel ff langs de AH voor eierkoeken. :Y)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 2 februari 2015 @ 19:26:01 #57
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149305093
Versterker binnen en ik kan hem dus idd gewoon stroom geven met mijn powerbank _O_.

Geen idee hoelang ie het volhoudt, maar het is gewoon grappig om een echt portable stereoset te hebben op accu, met echte Tannoy's eraan :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_149305392
quote:
16s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:19 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Hier trouwens budget:
http://www.aliexpress.com(...)4784_1961501474.html
[ afbeelding ]

en wat duurder
http://www.aliexpress.com(...)570_32216088492.html

Zelf ook maar eentje besteld, inderdaad handige tools!
Welke heb je besteld?
pi_149305431
Krijg nieuwe afstandsbediening + bluetooth box voor mn led strip van banggood :)
  maandag 2 februari 2015 @ 20:13:32 #60
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_149306976
2de Xiaoyi is binnen! Nu kan ik nutteloos beeld opslaan van zowel de voor- als achterkant van mijn huis :D

In other news : mijn Chinashoppingbudget is op
SPOILER
dus d'r gaat effe niet meer veel gechinashopped worden hier -O-
:: Not an expert, but I play one on the web ::
:: Dodgereviews @ YouTube ::
  maandag 2 februari 2015 @ 20:33:21 #61
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149307777
Maar er valt dan ook niet zoveel in te slaan als je vrijwel alles al hebt.

Alleen deze moet ik nog ontvangen:
IUNI IEMs.
Verder niks onderweg of echt dingen op het oog. :'( dabboljoetie-ef. Postbode zal wel denken dat ik verhuisd ben.
pi_149308143
quote:
11s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:33 schreef shiznuts het volgende:

[ afbeelding ] IUNI IEMs.
Verder niks onderweg of echt dingen op het oog. :'( dabboljoetie-ef. Postbode zal wel denken dat ik verhuisd ben.
dit niet wat voor je:

http://www.aliexpress.com(...)1686984.1998392085.4
of dit:
http://www.aliexpress.com(...)art/32252850785.html
  maandag 2 februari 2015 @ 21:02:08 #63
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149309144
quote:
Ik heb twee GoPro Hero3 Blacks en had er al serieus over nagedacht om een DJI Phantom 2 met H3-3D gimbal te halen. Maar alleen een cursus om uitgelegd te krijgen hoe je in aanmerking komt en hoe je een aanvraag indient is al 220 euro hier. ;( Dan moet je alles waar je zou willen filmen mijden omdat het gevaarlijk is, de autoriteiten een dag voor het vliegen op de hoogte stellen van waar en wanneer je je quadcopter oplaat, je moet een logboek bijhouden van je vlieguren alsmede een technisch logboek voor quadcopter onderhoud. Dat ding moet zowaar een plaatje hebben (kenteken). :') Ik bedoel, ik begrijp dat je niet iedere gek met een drone rond wil laten vliegen en je de boel enigszins in regie wilt hebben, maar laat dan mensen een brevetje ofzo halen en dan klaar. Zoals een auto rijbewijs. Bewijs maar dat je de regels kent en het kunt en dan hoopt iedereen maar dat je je daaraan houdt. Mja, je kunt natuurlijk tig kilometer de middle of nowhere ingaan en dan koeien aan het schrikken brengen... ;( Ja, joepie. Daar koop je zo'n ding voor, om een beetje weilanden te filmen. Dus nee. Dat heb ik helaas laten varen. Ik moet het onder 250gr vlieggewicht houden.
• tl;dr: ;( :') ;(

Maar, die ene 6CH heli beviel me wel. Dus misschien een brushless versie halen met metal upgrades...
De brushless quad die in december de newsletter sierde lijkt niet te komen, is een verjaard concept geweest blijkt: http://www.banggood.com/H(...)er-RTF-p-963811.html . Jammer. En die kleine FPV dinkies die hebben allemaal een reikwijdte van niks.

Smartring... meh. Imho is het enige sieraad dat een man zich aan mag meten is een sjiek horloge (uiteraard wel meerdere in het bezit hebben voor de afwisseling). Buiten misschien dan een trouwring als ze anders niet ophoudt met zeuren dat ze zo graag haar droomtrouwerij wil. Get that over with already. Weet ook niet of je echt met zo'n smartring rond wilt lopen, lijkt me ook tering oncomfortabel. En qua smartstuff heb ik verder de LG Watch R en Moto 360 ook al.

Een goede smartphone zou ik nog wel willen. :) Daar zou ik nou echt blij van worden. Maar nog niet echt iets gezien dat met doet zeggen 'yo, G4S, de ballen :W '. En qua audio is er meestal wel wat. Maar goed, momenteel ook niet echt 'oh yo, check dit, dat moet ik proberen' of iets. Ja, die Xiaomi headphones. Maar dat zal nog wel ff duren.

Dan is de EUR/USD-koers ruk. Dus bang-for-buck-gehalte gaat sowieso al omlaag. Niet dat dat me nu zo tegenhoudt, maar het is gewoon gevaarlijk rustig toffe nieuwe shizzle. China dipje. Sweet sour.
  Moderator maandag 2 februari 2015 @ 22:15:29 #64
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_149312423
irig pre (dank shiz) is vandaag binnen

nu even wachten op een kabel uit china ( :') kon hem niet in de buurt vinden voor +- het zelfde bedrag ) en we kunnen weer los met de DSLR.

Op de telefoon doet hij het iig al _O_
pi_149312656
Ik zoek zoiets:

maar dan wel van een beetje kwaliteit. Heb er eentje van paar dollar liggen maar daar was de lak van afgebladderd toen ik hem kreeg ;)

Iemand tips qua merk, shops, zoektermen?
  maandag 2 februari 2015 @ 22:31:00 #66
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149313150
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:15 schreef Jimbo het volgende:
irig pre (dank shiz) is vandaag binnen

nu even wachten op een kabel uit china ( :') kon hem niet in de buurt vinden voor +- het zelfde bedrag ) en we kunnen weer los met de DSLR.

Op de telefoon doet hij het iig al _O_
:D *O* Awesome blossum. B-)
pi_149313577

Sommigen zullen er lang op hebben gewacht, de review van de SJ5000+. Mogelijk omdat je nog in twijfel zit of de SJ5000 Plus wel zijn geld waard is. Ik hoop met deze review de twijfels weg te nemen!
Voor de mensen die niet graag lezen, onderaan staat uiteraard de videoreview.
Deze tekstuele review is meer ter aansluiting op de video om bijvoorbeeld foto’s en dergelijke te laten zien.
De review is eigenlijk gebaseerd op een vergelijking met een eerder model van de SJCAM.
De SJ4000. Deze SJ4000 is inmiddels erg populair in Nederland en wordt/werd gezien als goed alternatief voor mensen die een GoPro teveel geld vinden kosten.

De SJ4000 heb ik eerder gereviewd en deze review is hier te vinden:
http://tweakers.net/productreview/98299/viofo-sj4000.html

De makers van de SJ4000 (SJCAM dus) hebben niet stil gezeten en zijn dus nu gekomen met de opvolger. De SJ5000 Serie!

In deze serie heeft SJCAM ruimte gemaakt voor 3 camera’s.
Hieronder volgt een vergelijking van alle camera’s:

Uit dit lijstje heb ik dus de meest uitgebreide camera gepakt, de SJ5000 +.
De voornaamste reden van aanschaf is de mogelijkheid tot het schieten van 1080 60 FPS beelden.
Door meer frames te schieten per seconden oogt het beeld vloeiender. Daarnaast is het hebben van meer frames gunstig voor een soepele slow motion.

Vaak gebruik je een actioncamera voor extreme sporten, met veel actie en dergelijk.
Prima situaties dus om slow motions en vloeiende beelden te hebben!

T.o.v. de SJ5000 en de SJ5000WIFI (beide novatek), biedt de plus variant een Ambarella Chipset.
Praktijk vergelijken tonen (vaak) aan dat Ambarella over het algemeen betere kwaliteit levert dan Novatek. (denk hierbij aan betere kleurweergave/meer scherpte/betere omgang met licht etc.)

Voor mij was het in ieder geval die paar tientjes extra wel waard. Ik zag zelf weinig extra functies als ik van een SJ4000 naar bijvoorbeeld de SJ5000 ging. Als je upgrade moet je het natuurlijk wel in één keer goed doen :).

Ik heb mijn SJ5000+ besteld bij Gearbest.
Dit heb ik gedaan om enkele redenen. Ten eerste heb ik een eerdere bestelling (Voyo A1 mini windows tablet) keurig en snel ontvangen. Gearbest biedt de mogelijkheid om het pakket met POSTNL direct te versturen. Hierbij ben je bijna zeker dat je het pakket binnen 10 werkdagen hebt!
En dat was ook bij mij het geval, ik kreeg het pakket binnen 8 dagen in huis!

Daarnaast was Gearbest op dat moment de goedkoopste leverancier doordat zij een coupon hebben.
Hierbij werd de adviesprijs van $169.90 verlaagd naar $145,99 (+-130 euro). Ik ga ervanuit dat Gearbest momenteel nog de goedkoopste leverancier is en dat coupon: SJ5000LG nog steeds geldig is. Ik heb namelijk vernomen dat coupons voor een lagere prijs niet op prijs wordt gesteld door SJCAM zelf. Zodoende heeft bijvoorbeeld banggood hun coupon al moeten intrekken.
Maargoed op het moment van schrijven werkte de coupon nog bij Gearbest :).

Er dient wel rekening gehouden te worden met het feit dat het product de grens van 22 euro overschrijdt en daarmee in aanmerking (kan) komen voor extra belasting (21% van productwaarde(incl. verzendkosten) + 13 euro administratiekosten als het via PostNL gaat.)

De specificaties heb ik voor een groot gedeelte al in het vergelijkingstabelletje getoond;
Toch hier nogmaals de specificaties zoals zij achter op de doos staan:

Om verder terug te komen op het doosje, deze is wat professioneler ontworpen dan de doos waarin de SJ4000 kwam. Alles is wat netter weggewerkt en wat smaller gemaakt zonder gekke fratsen.

*Alle foto’s in deze review zijn aanklikbaar om naar het origineel te gaan

In de doos zit uiteraard de camera zelf, daarnaast krijg je er een waterproofcase bij en verschillende andere mounts. Hierbij is er niet afgeweken van de mounts die je krijgt de SJ4000 en die compatible zijn met GoPro mounts. Een welkome toevoeging aan de set accessoires vind ik zelf de lenscover.
Dit siliconen dopje past perfect om de lens van de Sj5000+ en beschermt hem zo tegen krassen en andere stof en vuilheden.

Waar wel rekening mee moet worden gehouden is dat de SJ5000+ afwijkt qua lens(langer) en iets qua formaat t.o.v. de SJ4000. De bijgeleverde waterproofcase zijn dus niet uit te wisselen!
Voor de rest is de SJ5000+ qua uiterlijk vrij gelijkend aan de SJ4000.

Op de SJ5000+ zit net als in de SJ4000 een 1,5 inch schermpje.
Ik vind het wat vreemd dat dit nog steeds 1,5 inch is aangezien de SJ5000 en SJ5000WIFI wel zijn voorzien van een 2.0 inch scherm. Mogelijk zitten er hardware limitatie in de weg om ook op het ‘flagship model’ een groter scherm te plaatsen.

Het schermpje is daarnaast veel helderder dan die van de SJ4000. Hierbij moet ik wel een opmerking maken, ik heb namelijk een SJ4000 van vrijwel één van de eerste producties (waarbij ook nog geen logo van SJCAM op de SJ4000 stond). Hierin zit nog een ouder scherm welke in nieuwere versie van SJ4000 is aangepast. Het scherm uit de nieuwe SJ4000 is beduidend beter dan het oude. Hoe de vergelijking is tussen het nieuwe scherm en die van het SJ5000+ kan ik dus helaas niet maken.

De SJ5000+ met batterij weegt +-80 gram volgens mijn weegschaal, mijn Sj4000 weegt 60 gram.
De SJ5000+ heeft weliswaar een extra WIFI module, maar is dus wel wat zwaarder!
Iets waar je rekening mee moet houden als je ook van plan bent om ermee te gaan vliegen onder een Multirotor!

En dan komen we eigenlijk in het belangrijkste gedeelte van de review.
Hoe presteert de camera!?

Ik kan er veel over zeggen, maar ik kan het beter uitleggen aan de hand van voorbeeld foto’s/video’s.

Laten we beginnen met video’s. Nu is het niet gemakkelijk om even een bewegende video te plaatsen en deze te vergelijken.
Dus daarvoor wil ik jullie graag verwijzen naar de videoreview onderaan deze review.

Wat makkelijker vergelijkt is een screenshot(of beter bekend als still) uit de video van zowel de SJ5000+ als de SJ4000 op het zelfde punt.

Op onderstaande afbeelding zie je een screenshot uit de SJ5000+ aan de linkerzijde en één uit de video van de SJ4000 aan de rechterzijde. In beide videos is gebruik gemaakt van de zelfde instellingen (HDR= UIT AWB=AUTO en EV=0.0)

Wat voornamelijk opvalt, is dat de SJ5000+ veel natuurgetrouwere kleuren laat zien dan de SJ4000.
De SJ4000 komt algauw blauwig en grauw over, iets wat ik ook in mijn SJ4000 review reeds aanhaalde. De SJ5000+ heeft daarnaast een bredere kijkhoek. Echter lijkt de SJ4000 meer details(= scherper beeld) te produceren dan de SJ5000+.

Laten we eens naar een andere vergelijking kijken, ook hier zijn de instellingen op beide camera’s gelijk. Uit beide video’s heb ik een screenshot gemaakt op het zelfde moment in de video.
De screenshots heb ik vervolgens iets ingezoomd om de details beter zichtbaar te maken.

Ook hier ben ik weer van mening dat de SJ5000+ een beter omgaat met de kleuren.
Maar dat de SJ4000 scherper LIJKT. Hoe komt dit nou zul je je afvragen, want de ambarella chipset zou toch veel beter zijn dan de novatek chipset (zoals deze te vinden is in de SJ4000)?
En dat is het naar mijn mening ook zeker, ik zeg niet voor niets lijkt scherper.
De SJ4000 heeft echter veel meer ruisvorming en krijgt vanuit de standaard instellingen een extra scherpte filtertje mee lijkt het. Doordat filter komt er om alles net een extra (wit)randje heen (voornamelijk bij de bladeren en de boom is dit goed te zien)

een linkje naar een vergelijking op het originele formaat in gif vind je hier:
http://gifmaker.cc/PlayGI(...)le=output_UiIjmI.gif

Wat jammer is aan de SJ5000+ is dat er in het menu geen optie is voor het instellen van scherpte.
Zoals deze in de Sj4000 wel aanwezig was. De support van SJCAM is druk bezig met het verbeteren van de bugs en features in de SJ5000+ firmware. In de tijd dat ik de camera nu bezit (+- 3 weken) zijn er ook al 3 (kleine) firmware updates geweest.

Het is te hopen dat SJCAM nog een optie toevoegt in het menu waarbij je zelf een niveau van scherpte kunt kiezen. Zodat je (indien gewenst!) de scherpte kunt bereiken zoals je bijvoorbeeld van de SJ4000 gewend bent. Nogmaals het beeld van de SJ5000+ is dus niet per definitie minder scherp dan die van de SJ4000, het is alleen dat de SJ4000 een iets ander filter eroverheen krijgt die de scherpte meer aandikt en waardoor meer ruis ontstaat.

Mocht SJCAM niks meer aan de scherpte doen, dan is het altijd nog mogelijk om met een simpele bewerking in een videobewerkingsprogramma de scherpte op het niveau te krijgen van de SJ4000.

Als we echte foto’s (dus geen stills uit de video!) gaan vergelijken tussen de SJ5000+ en de SJ4000.
Dan vorm ik de mening dat de foto’s uit de SJ5000+ echt van hele goede kwaliteit zijn. Precies genoeg scherpte en ook nog eens in natuurlijke kleuren. Zie hieronder enkele vergelijkingen:

Foto SJ5000+:

Foto SJ4000:

Vergelijking:

Vergelijking ingezoomd:

SJ5000+ gaat over het algemeen ook veel beter om met licht, zowel overdag(zonschijn etc.) als s’nachts:

SPOILER: Meer fotos uit de SJ5000+
Een toch wel lelijke fout, die hopelijk nog kan worden gefixed in een firmware update is dat wanneer je foto’s maakt in de waterproofcase je last krijgt van zogenoemde vignetting van de case zelf.
Oftewel links zijn randen zichtbaar van de case. Een voorbeeld foto laat het hier goed zien:

Ik heb nog tig foto’s en videos als materiaal liggen ter vergelijking maar ik denk dat ik toch een redelijk beeld heb kunnen schetsen van de camera. De vergelijkingen zijn allen in redelijk grauw weer genomen, dus ik wil men vragen om daar iets langs heen te kijken. Beelden met voldoende zonlicht zullen qua details allemaal nog net wat beter zijn verwacht ik zelf. Maar over het algemeen ben ik wel tevreden over de SJ5000+. Met name kleur en omgang van licht zijn sterke verbeter punten. Het is wat dat betreft een prima upgrade, de scherpte valt over te discussiëren maar is niet slecht te noemen. Je mist alleen een optie waarin je zelf scherpte kan toevoegen zoals ik eerder heb gemeld.

Mensen hebben mij wel eens gevraagd waarom ik niet gewoon het budget model GoPro niet heb gehaald.. ‘Dan ben je verzekerd van goed beeld!’ & ‘Die SJ5000+ is gewoon evenduur als de GoPro, dan is de keuze toch snel gemaakt!’.

Mensen vergeten echter dat de SJ5000+ een aantal pluspunten heeft tegen over het budget toestel van GoPro. Zo kan de SJ5000+ wel in 1080 60 FPS schieten en het budgetmodel niet. Heeft de SJ5000+ een 16 MP photo mode ipv de 5 MP van GoPro en wordt daarnaast bij de SJ5000+ vrijwel alle benodigde mounts meegeleverd waar je bij de GoPro niets krijgt!

Daarnaast toont onderstaande vergelijking in mijn ogen juist een voorsprong van de SJ5000+
qua kleuren. Scherpte is op een foto in dit formaat niet te vergelijken. De Foto is afkomstig van rcgroups.com

Pluspunten:
+ Prijs (130 euro)

+ 1080p 60FPS / 720p 120 FPS / 480p 240 fps
+ Lichtgevoelige sensor en natuurlijke kleurweergave
+ Kwaliteit van foto’s
+ Ondersteuning en support m.b.t Firmware updates vanuit SJCAM

Nadelen:
- Prijs (in vergelijking met startprijs van sj4000 is de sj5000+ in verhouding duur!)
-

Uiteraard heb ik voor de luie of misschien wel erg fanatieke mensen ook weer een video review gemaakt. Hiermee hoop ik een nog duidelijker beeld te geven van de SJ5000+
Hierin zijn ook enkele video’s verwerkt. Wel ik ik er op attenderen dat de kwaliteit van de oorspronkelijke video’s uit de SJ5000+ vele malen hoger ligt dan de getoonde versie op Youtube.

Voor de mensen die de originele video’s en foto’s willen bekijken kunnen terecht op deze pagina:

https://mega.co.nz/#F!kUBjmJQA

Decodeercode = dyoTdbXT0H6PuGgzcOjFPA

Het starten van de download kan even duren, heb geduld :) !
Dank voor het lezen/bekijken van de review, mochten jullie het waarderen..
Dan is een like op de video in Youtube van harte welkom!

Mochten jullie fouten tegen komen in de review, PM mij dan even!
Downstar

[ Bericht 0% gewijzigd door Downstar op 02-02-2015 22:53:14 ]
pi_149314234
Was er voor die Miband niet een onofficiële/gekraakte app met meer functies? Staat die in de Play store of moet ik daar ergens eens een APK voor downloaden?
pi_149314241
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:43 schreef Downstar het volgende:
Mochten jullie fouten tegen komen in de review, PM mij dan even!
Downstar
Mooie review Downstar. Ik ga hem denk ik ook bestellen samen met een monopod, extra batterij en head en chest strap. Nog meer aanraders voor accessoires? En hoe groot is eigenlijk de kans dat je extra belasting moet gaan bijbetalen?
  maandag 2 februari 2015 @ 23:06:37 #70
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_149314322
Arme hond... :'(

pi_149314361
Mooie review ja, ik wacht nog op mijn SJ4000 WiFi... Maar die SJ5000 is duidelijk beter. Maarja, kost ook bijna het dubbele.
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 23:04 schreef ongelovelijk het volgende:

[..]

Mooie review Downstar. Ik ga hem denk ik ook bestellen samen met een monopod, extra batterij en head en chest strap. Nog meer aanraders voor accessoires? En hoe groot is eigenlijk de kans dat je extra belasting moet gaan bijbetalen?
Wat ga je er mee doen? Wellicht wel handig om te weten.

Ik heb nu zo'n floater, headmount, en een mount voor een skistok (naast een monopod).
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_149314404
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 23:06 schreef monkeybrain het volgende:
Arme hond... :'(

[ afbeelding ]
Komt omdat jij nooit met reviews komt.
Ik heb al wekenlang pakken eierkoeken in de kast..
Vind het ook zonde om ze kapot te laten gaan, dus dan gaan ze maar naar de hond..

Dat beest schijt zich nu een ongeluk, jou schuld monkey.. het is allemaal jou schuld :'(
pi_149314456
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 23:04 schreef J.B. het volgende:
Was er voor die Miband niet een onofficiële/gekraakte app met meer functies? Staat die in de Play store of moet ik daar ergens eens een APK voor downloaden?
kijk even mijn review van de Mi Band, staat in wat die gekraakte app meer kan en tevens linkje naar de app ;)

GC / [Gadgets] Chinese webshops reviewtopic #2

quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 23:04 schreef ongelovelijk het volgende:

[..]

Misschien wat dingen voor in het water? floater of iets dergelijks?
Voor de rest zit je met die mounts die je noemt redelijk goed :)!

Pakkans, tja moeilijk te zeggen.
maargoed kans met normale airmail/postnl is niet heel groot ;).

Kans voor express shipping (zoals bijv. DHL) is de kans vele malen groter!
pi_149315094
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 23:09 schreef Downstar het volgende:

[..]

Misschien wat dingen voor in het water? floater of iets dergelijks?
Voor de rest zit je met die mounts die je noemt redelijk goed :)!

Pakkans, tja moeilijk te zeggen.
maargoed kans met normale airmail/postnl is niet heel groot ;).

Kans voor express shipping (zoals bijv. DHL) is de kans vele malen groter!
Oke, en is het ook handiger om de accessoires los te bestellen zodat ze onder de 22 euro blijven?
pi_149315252
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 23:31 schreef ongelovelijk het volgende:

[..]

Oke, en is het ook handiger om de accessoires los te bestellen zodat ze onder de 22 euro blijven?
uiteraard ;).
pi_149315558
Leuke review. Ik denk er ook wel eens aan om een GoPro of SJCAM te bestellen. Ik denk alleen niet dat ik m vaak gebruikt, dus een GoPro is wat zonde van het geld, maar dat geldt dus ook voor deze SJCAM.
  Moderator dinsdag 3 februari 2015 @ 00:37:41 #77
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_149316346
met het instapmodel gopro van 150eur zie ik niet echt meer een meerwaarde in een chineese 'namaak' gopro
pi_149316667
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 00:37 schreef Jimbo het volgende:
met het instapmodel gopro van 150eur zie ik niet echt meer een meerwaarde in een chineese 'namaak' gopro
Lees jij wel een deeltje van de review? Het is gewoon een betere camera dan de Gopro + je hebt geen mogelijkheid tot bekijken van je filmpje op de gopro + je krijgt al een serieus basispakket aan gadgets bij de sjcam. Als je natuurlijk zekerheid wilt hebben neem je de gopro maar dat is bij elk product uit china
  dinsdag 3 februari 2015 @ 01:14:03 #79
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_149316773
Goede review en het maakt een hoop duidelijk.

Door wifi en lichtgevoeligheid is dit natuurlijk perfect voor voyeurisme in bijv. C&A kleedhokjes.
Veilig op een afstandje alles op je telefoon opnemen :Y) Zoals je in het filmpje al zei, 60fps voor snelle bewegingen ^O^

Ik heb een beetje een dubbel gevoel bij dit apparaat omdat ik de prijs te hoog vind. Als je de btw erbij gaat tikken en gopro aanbiedingen gaat zoeken... Dit apparaat kan volgens mij gemakkelijk voor $100 verkocht worden. Ze hebben bij sjcam een beetje kapsones gekregen door het succes van de sj4000 en doen net alsof de gopro hero niet bestaat.

60fps, lichtgevoeligheid, wifi. Dat zijn mooie upgrades als ze onder de magische $100 blijven want het blijft een dubieus Chinees product en bedrijf. Je zag ook dat we hier massaal aan de sj4000 gingen door een coupon waardoor de prijs 60/65 euro werd.

Om toch even duidelijk aan te geven. Een Go Pro Hero heeft 2 jaar garantie, alle keurmerken, alle belastingen betaald. Een fabriek poept die dingen voor $20 uit.

Ik ben nieuwsgierig wat de prijs gaat doen in de toekomst.
pi_149317079
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 01:14 schreef monkeybrain het volgende:
want het blijft een dubieus Chinees product en bedrijf
leg eens uit wat er 'dubieus' is aan het product en bedrijf? Of is elk Chinees product / bedrijf dubieus? :P

zit te twijfelen tussen de 4000 en 5000+, of wachten op Xiaomi met zijn cam.

Nog een weekje voordat Xiaomi met een onthulling van hun gadget divisie komt ..kan miband v2 zijn, of maybe een actioncam

[ Bericht 10% gewijzigd door Kenzi op 03-02-2015 08:42:33 ]
pi_149319457
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 01:14 schreef monkeybrain het volgende:
Goede review en het maakt een hoop duidelijk.

Door wifi en lichtgevoeligheid is dit natuurlijk perfect voor voyeurisme in bijv. C&A kleedhokjes.
Veilig op een afstandje alles op je telefoon opnemen :Y) Zoals je in het filmpje al zei, 60fps voor snelle bewegingen ^O^

Ik heb een beetje een dubbel gevoel bij dit apparaat omdat ik de prijs te hoog vind. Als je de btw erbij gaat tikken en gopro aanbiedingen gaat zoeken... Dit apparaat kan volgens mij gemakkelijk voor $100 verkocht worden. Ze hebben bij sjcam een beetje kapsones gekregen door het succes van de sj4000 en doen net alsof de gopro hero niet bestaat.

60fps, lichtgevoeligheid, wifi. Dat zijn mooie upgrades als ze onder de magische $100 blijven want het blijft een dubieus Chinees product en bedrijf. Je zag ook dat we hier massaal aan de sj4000 gingen door een coupon waardoor de prijs 60/65 euro werd.

Om toch even duidelijk aan te geven. Een Go Pro Hero heeft 2 jaar garantie, alle keurmerken, alle belastingen betaald. Een fabriek poept die dingen voor $20 uit.

Ik ben nieuwsgierig wat de prijs gaat doen in de toekomst.
Klopt, daarom haal ik het ook aan als minpunt.
De prijs is voor een 'Chinese go pro' nog aan de prijs. Maargoed, de early adaptor betaald daar nu eenmaal voor :P.. Prijs wordt nu ook kunstmatig omhoog gehouden door SJCAM!

Ik heb van sommige al vernomen dat ook gearbest de coupon moet verwijderen..
maargoed, ze hebben momenteel 1-jarig bestaan ofzo en daarbij coupon GBBIR welke rechtgeeft op 8% sitewide! ( altijd leuk site wide coupons, moet buyincoins weer eens meekomen!)
Dus mocht de ander niet doen kun je hem hiermee misschien nog goedkoper krijgen..

http://www.gearbest.com/m-promotion-active-126.html

Maar die prijs zal ongetwijfeld gaan dalen in de aankomende maanden denk ik.
Voordeel is dan ook dat je waarschijnlijk ook weer nieuwe firmware hebt = stabielere camera :).

Laatste puntje wat je aan haalt moet je gewoon rekening mee houden.
Als je uit china producten haalt weetje dat je geen producten haalt waar enige keurmerken aan zijn verbonden, dat je nog belasting KAN betalen al is de kans klein en dat het wat kutter is met garantie. Maar garantie heb je wel degelijk ook in china, en zeker met die nieuwe regeling van paypal (gratis retourneren) kan het nog wel eens handig zijn :)

Dank voor die tip van de C&A jonge! Het is voor ons te hopen dat de V&D niet failliet gaat.. :P
pi_149319540
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 00:37 schreef Jimbo het volgende:
Want :)?

ik heb wat dingen aangehaald waarom ik dat juist wel die (die meerwaarde) in mijn review.
Wat zie jij dan als punt om toch voor het instap model van Go Pro te gaan :)?

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 02:07 schreef Kenzi het volgende:

[..]

leg eens uit wat er 'dubieus' is aan het product en bedrijf? Of is elk Chinees product / bedrijf dubieus? :P

Nog een weekje voordat Xiaomi met een onthulling van hun gadget divisie komt ..kan miband v2 zijn, of maybe een actioncam
Mwehhh, ik denk niet dat Xiaomi met een actioncamera komt..
althans, niet het 4K model voor die hele lage prijs..

Mocht dat wel zo zijn, dan moet jij me maar namens tinydeal een sample sturen ter review hahah :P
  dinsdag 3 februari 2015 @ 11:22:50 #83
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_149321188
quote:

[..]

Ik heb de sj4000 dus ik heb wel een idee hoe de sj5000 in elkaar zit.

Ze zijn dubieus omdat ze geen keurmerken hebben. Je moet dus maar afwachten of je accu niet spontaan in de fik vliegt en er geen kankerverwekkende stoffen in de behuizing zitten.

Ze zijn dubieus omdat in de review duidelijk naar voren komt dat het nog vol met bugs zit.
Ik heb ook met moeite goede updates gevonden voor de sj4000 want een support website hadden ze niet.

Ze zijn dubieus omdat de bouwkwaliteit absoluut niet a-merk is. Mijn soft-touch lak bladdert los en de voorkant krijgt flinke naden. Ook zit er een luchtbel in mijn scherm doordat deze loslaat?

Ze zijn dubieus omdat je voor garantie 25 euro kwijt bent aan verzendkosten en hun product alleen aantrekkelijk is met belastingontduiking.

Deze nadelen zijn prima zolang de prijs ook laag is. Nu willen ze concurreren met Gopro en Sony qua prijs :D Dan heb je toch een beetje grootheidswaanzin :Y
pi_149321569
Hoe werkt dat tracken een beetje?
Ik vul mijn code in op http://www.17track.net/en/, maar krijg dan iets uit Afghanistan richting Oekraïne.
Kan me niet heugen dat ik een AK47 heb besteld.

Edit: o via Singapore Post krijg ik al wat herkenbaarders. :D
  dinsdag 3 februari 2015 @ 11:46:54 #85
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149321826
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:38 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hoe werkt dat tracken een beetje?
Ik vul mijn code in op http://www.17track.net/en/, maar krijg dan iets uit Afghanistan richting Oekraïne.
Kan me niet heugen dat ik een AK47 heb besteld.

Edit: o via Singapore Post krijg ik al wat herkenbaarders. :D
Dat is een voorbeeld. ;( D'OH. :') Klik rechtsboven op 'Got it'.
Die uitleg is wel een beetje irritant telkens. We got it alright.
Verder natuurlijk tig opties in de OP genoemd.
pi_149321983
quote:
2015-02-03 01:50:15

SHIPPING NOTICE

Here is the tracking number of your parcel *****, and you can logon http://www.dhl.com/en.html to view the update shipment, which will be shown in 1-3 business days. It is estimated to arrive in 3~8business days in normal conditions. If not, please do not hesitate to contact us.
*O*
tablet 'onderweg'.. ("shipment information recieved".., hij is dus nog niet opgehaald..)
pi_149322044
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:46 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Dat is een voorbeeld. ;( D'OH. :') Klik rechtsboven op 'Got it'.
Die uitleg is wel een beetje irritant telkens. We got it alright.
Verder natuurlijk tig opties in de OP genoemd.
Srry.
pi_149322355
quote:
Quadcopter :P :

Xiaomi plan to target the quad-copter market
quote:
Xiaomi already offer an amazing range of products from phones, to tablets, accessories and even clothing, but how about the quad-copter market?

(...)

Today it was reported that Xiaomi have put together a team and invested in creating their own drones for sale in China. Apparently the current prototype is similar to the popular DJI phantom and can carry a GoPro style camera (possibly also a Xiaomi device), and will be more accessible due to low-cost pricing.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 10:20 schreef Downstar het volgende:
Mwehhh, ik denk niet dat Xiaomi met een actioncamera komt..
althans, niet het 4K model voor die hele lage prijs..
Mee eens.

Xiaomi is allerlei producten aan het uitspugen - van telefoons tot domoticaspul en controllers tot airconditioners - dus een actioncam zou best kunnen. Maar ze hun producten niet zó goedkoop.
Maar wat toen genoemd werd (4K 30fps, 1080p 120fps. e.d. voor $169) gaat 'm nooit worden.
Dat is wel heel erg goedkoop.

En ik ben het ook wel eens dat de SJ5000+ wel een beetje duur is; ding is ruim 2x zo duur als de SJ4000.
En het zet daar - technisch gezien - alleen 60fps. en wifi tegenover.
Wifi hoef ik niet * en 60fps. zou voor een actioncam sowieso al een vereiste moeten zijn IMHO.
Overigens; is de 60fps. ook wel daadwerkelijk 60fps. en niet gewoon 2x dezelfde frame?

Als GoPro straks (wat ongetwijfeld niet lang meer gaat duren) hun camera's weer gaat vernieuwen, dan zal de Hero ook vast een upgrade krijgen naar 1080p 60fps.
En als die dan nog steeds €125 gaat kosten dan is er geen enkele reden om voor een china-cam te gaan.

* Als het goed zou werken dan is het wel erg gaaf; zo kon men langs de baan meekijken bij m'n broer die een GoPro in z'n auto had. :D
  dinsdag 3 februari 2015 @ 12:08:24 #89
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149322369
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:54 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Srry.
pi_149322990
Weet iemand goedkoop mini buizen versterker voor koptelefoon? Mp4nation verkoopt helaas die dingen niet :(
pi_149323185
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:32 schreef Athlon64x het volgende:
Weet iemand goedkoop mini buizen versterker voor koptelefoon? Mp4nation verkoopt helaas die dingen niet :(
Dat was de iRig geloof ik, moet je even rondzoeken.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 12:50:24 #92
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149323444
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:39 schreef l0lownkill het volgende:

[..]

Dat was de iRig geloof ik, moet je even rondzoeken.
iRig Pre is een XLR pre-amp voor microfoons. ;)

Ff op eBay zoeken naar 'tube amp'. Little Bear is wel leuk spul.
Is verder hier: DIG / [Het Grote Audio Gear Topic #1] Het begin! ook nog wat over geouwehoerd. :Y
pi_149323560
16000MaH Xiaomi PB voor 12 dollar

Ken NewFrog eigenlijk alleen als betrouwbare webshop, maar deze prijs.. Hmm.
pi_149323677
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:55 schreef Shefkee het volgende:
16000MaH Xiaomi PB voor 12 dollar

Ken NewFrog eigenlijk alleen als betrouwbare webshop, maar deze prijs.. Hmm.
Zo nep als wat.
Top 5 China producten
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:00:19 #95
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149323680
Kreeg ook al mail van ze met o.a. een USB meter: http://new.newfrog.com/p/(...)e-display-62995.html .
Hebben m'n e-mailadres denk ik via een van hun eBay-stores.
pi_149323769
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:00 schreef shiznuts het volgende:
Kreeg ook al mail van ze met o.a. een USB meter: http://new.newfrog.com/p/(...)e-display-62995.html .
Hebben m'n e-mailadres denk ik via een van hun eBay-stores.
Ik heb niet zo'n vertrouwen in een shop die al bewust neppe shit verkoopt zoals die xiaomi powerbank. 16.000mah met maar 1 poort van 1a en een ingebouwde zaklamp. Kortom duidelijk nep dus.
Top 5 China producten
pi_149323873
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:04 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik heb niet zo'n vertrouwen in een shop die al bewust neppe shit verkoopt zoals die xiaomi powerbank. 16.000mah met maar 1 poort van 1a en een ingebouwde zaklamp. Kortom duidelijk nep dus.
Heb je ook gelijk in, maar is wel degelijk een betrouwbare shop hoor. Overigens staat ook nergens 'Original of genuine'.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:09:50 #98
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_149323911
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:08 schreef Shefkee het volgende:

[..]

Heb je ook gelijk in, maar is wel degelijk een betrouwbare shop hoor. Overigens staat ook nergens 'Original of genuine'.
Nee maar er staat "Xiaomi" ;)
Dus daarmee implicieren ze dat wel, of ze moeten écht bij alles genuine gaan zetten ook alle chinese merken :p Gaar.
Check mijn china reviews op &lt;a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Reviewblog.tweakers.net&lt;/a&gt;
pi_149324507
Ik zoek een universele afstandsbediening......die zie ik hier eigenlijk nooit langskomen.

Heb tijden een Urc (ofa/kameleon) gehad maar wil nu goed werkende China remote. Een Logitech Harmony vind ik te duur......iemand tips?
pi_149324571
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:32 schreef marco_sire het volgende:
Ik zoek een universele afstandsbediening......die zie ik hier eigenlijk nooit langskomen.

Heb tijden een Urc (ofa/kameleon) gehad maar wil nu goed werkende China remote. Een Logitech Harmony vind ik te duur......iemand tips?
Tja...dat is dan zo'n product wat je denk ik toch het beste van een bekend merk kan halen. Juist omdat het iets is waarbij een goede support belangrijk is en de software die gewoon moet kloppen van zo'n ding omdat het anders klote werkt.
Top 5 China producten
pi_149324775
quote:
11s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:33 schreef shiznuts het volgende:

[ afbeelding ] IUNI IEMs.
Tof ding. Heb je wellicht ook een Engelse tekst zodat ik hem kan zoeken op Aliexpress? Mijn Chinees is te beperkt, snap geen zak van die site die erbij staat. :9
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:53:05 #102
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149325097
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Tof ding. Heb je wellicht ook een Engelse tekst zodat ik hem kan zoeken op Aliexpress? Mijn Chinees is te beperkt, snap geen zak van die site die erbij staat. :9
Waarom denk je dat ik naar Tmall link en een foto post van m'n agent (MisterTao, zie OP) die ze ontvangen heeft en doorstuurt? De beste manier om ze te halen... van hun Tmall-store en dan een agent in de arm nemen. ;)

Verder... elders kun je natuurlijk zoeken op 'IUNI earphones'. Of 'IUNI' alleen en dan sorteren op prijs laag->hoog... http://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=IUNI+earphones bijvoorbeeld. Maar ik haal spul graag bij de source. :) Zeker als ik dan ook nog eens goedkoper uit ben. Bij het pionieren is het ook lastig spul zomaar overal te vinden. Wordt pas populair na de Shiz seal of approval natuurlijk, waarna het opeens overal verschijnt. :P

Ben benieuwd of dat soundsignature switchen een beetje werkt.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 14:02:13 #103
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149325384
quote:
You asked for U816 RC UFO 2.4G 4CH RC Quadcopter 4 Rotor Helicopter quotations on 06-25-2012
Members like you have recently got quotations from these 5 verified suppliers.
Contact them now and get the detail!
Jesus, AliBaba, creepo dataloggers. :N Leave me alone. :'(
pi_149325977
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:35 schreef rene90 het volgende:

[..]

Tja...dat is dan zo'n product wat je denk ik toch het beste van een bekend merk kan halen. Juist omdat het iets is waarbij een goede support belangrijk is en de software die gewoon moet kloppen van zo'n ding omdat het anders klote werkt.
Ok, goed.punt. Maar Chinezen maken alles na. Mijn telefoons, Android mediaboxen, tablets doen het allemaal prima.

Tv's en auto's (Landwing) inmiddels ook enz enz enz.

Ik had eigenlijk gehoopt dat er inmiddels iets uit China was dat betaalbaar was en een goed alternatief voor de Harmony Touch.

@Downstar, RobertNL, Shiznuts: tips misschien?
pi_149326213
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:02 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Jesus, AliBaba, creepo dataloggers. :N Leave me alone. :'(
[ afbeelding ]
waarom denk je dat alles zo goedkoop is.. :+
  dinsdag 3 februari 2015 @ 14:41:54 #106
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149326622
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:22 schreef marco_sire het volgende:

[..]

Ok, goed.punt. Maar Chinezen maken alles na. Mijn telefoons, Android mediaboxen, tablets doen het allemaal prima.

Tv's en auto's (Landwing) inmiddels ook enz enz enz.

Ik had eigenlijk gehoopt dat er inmiddels iets uit China was dat betaalbaar was en een goed alternatief voor de Harmony Touch.

@Downstar, RobertNL, Shiznuts: tips misschien?
Hahaha, tv kijken. :P
Em. Geen idee. Valt vast wel wat research te down en wat te vinden. Kan inderdaad moeilijk geloven dat zoiets er niet is. Maar inderdaad wat er gezegd wordt... iets dat echt goed werkt is niet eenvoudig neer te zetten. Dus er zal wel iets die richting in gaan, maar misschien dat het concept terugvalt op 20% van dezelfde ervaring. Probleem is ook een beetje westerse VS chinese interface bij zulk soort dingen. Chunghop: http://detail.tmall.com/item.htm?id=37479768223 . Of je haalt een Orvibo Allone WiFi WiWo-R1: http://detail.tmall.com/item.htm?id=38735622810 of een Broadlink RM-Pro: http://detail.tmall.com/item.htm?id=43623542607 en gebruikt gewoon je smartphone. Of de DMzer: http://detail.tmall.com/item.htm?id=43120559983 of Kiwik: http://detail.tmall.com/item.htm?id=40271695528 .

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:29 schreef mschol het volgende:

[..]

waarom denk je dat alles zo goedkoop is.. :+
En wij maar aluhoedjes opzetten als we het over Google hebben.
Totally offt: laatst in de bios Citizenfour gezien. :o _O_

[ Bericht 2% gewijzigd door shiz op 03-02-2015 16:25:27 ]
pi_149328706
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:50 schreef shiznuts het volgende:

[..]

iRig Pre is een XLR pre-amp voor microfoons. ;)

Ff op eBay zoeken naar 'tube amp'. Little Bear is wel leuk spul.
Is verder hier: DIG / [Het Grote Audio Gear Topic #1] Het begin! ook nog wat over geouwehoerd. :Y
Zoiets als dit? http://www.ebay.com/itm/L(...)&hash=item461ca86bfd

Zal het wat uitmaken kwa geluid ik heb Fii X1 en via pc Fiio e7 en Shure SE215

Ow dit is voor versterker :(
pi_149329685
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 09:06 schreef kikoooooo het volgende:
Ik heb een flowemate vapormax 5.

Heeft iemand enig idee of zo'n plug als erbij zit, ook aangesloten kan worden aan een power bank om hem op te laden? Is zoiets makkelijk te maken?

[ afbeelding ]
Ga deze maar proberen, volgens mij moet dit de juiste plug zijn.

In die flowermate zitten gewoon 18650 batterijen. Dat is wel mogelijk op te laden met een XPB toch?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 17:36:39 #109
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_149332115
http://www.dx.com/p/hosaf(...)t-vision-grey-369823

Tevens een CD-Rom bijgeleverd.

Beelden van de camera komen nadat ik hem heb opgehangen en dergelijke.

Eerste indruk: Snelle levering, en hij voelt heel erg solide aan.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 18:19:14 #110
129822 mnielsm
www.chinapricefinder.com
pi_149333545
Voor de enkeling die nog bij DX besteld en echt geen zin heeft in het betalen van postnl hebben ze zo te zien wat nieuws:

http://www.dx.com/p/eu-di(...)rance-service-377218
Hiermee krijg je voor ~3 euro alle importkosten terug tot een maximum van 40 dollar.
Dit zou betekenen de importkosten voor alle bestellingen tot ~120 euro zijn gedekt door het afrekenen van 3. (dat je dat misschien weer verliest door de prijzen van dx laat ik er even buiten)
Voor het zoeken naar chinese artikelen: www.chinapricefinder.com
  dinsdag 3 februari 2015 @ 18:19:31 #111
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_149333551
Hmmz, weird : 2 orders, same shop (TD), same day (26/1).
1 order is gisteren binnengekomen, maar de andere staat nog steeds op pre-advised :?
Gewoon geduld hebben, i know, maar vind 't toch raar :)

Vandaag nog een pakketje binnengekregen met een siliconen hoesje voor de XPB 16000.
Mooie fit & finish, maar het moesten er 2 zijn, verdomme ;)
Imho wel origineel, van bij een AE seller.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 20:35:45 #112
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_149338823
Ik heb trouwens van gearbest ene andere coupon code gekregen voor de Mi Band: XMMBLG
pi_149338907
Zes dagen geleden bij Banggood de Mi-band besteld, hij is nog steeds niet geshipped.
Ben ik nou zo ongeduldig? :@ Of duurt dat altijd zo lang daar?
Mokkel met stuntstok
pi_149339122
quote:
Op dinsdag 3 februari 2015 11:22 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Ik heb de sj4000 dus ik heb wel een idee hoe de sj5000 in elkaar zit.

Ze zijn dubieus omdat ze geen keurmerken hebben. Je moet dus maar afwachten of je accu niet spontaan in de fik vliegt en er geen kankerverwekkende stoffen in de behuizing zitten.

Ze zijn dubieus omdat in de review duidelijk naar voren komt dat het nog vol met bugs zit.
Ik heb ook met moeite goede updates gevonden voor de sj4000 want een support website hadden ze niet.

Ze zijn dubieus omdat de bouwkwaliteit absoluut niet a-merk is.

Ze zijn dubieus omdat je voor garantie 25 euro kwijt bent aan verzendkosten en hun product alleen aantrekkelijk is met belastingontduiking.

Deze nadelen zijn prima zolang de prijs ook laag is. Nu willen ze concurreren met Gopro en Sony qua prijs :D Dan heb je toch een beetje grootheidswaanzin :Y
Precies Grootheidswaarzin, ga toch niet zonder garantie iets kopen wat bijna net zo duur is.
En dan afwachten of ze niet een imitatie sturen.
Zat vroeger 33 % en nu al op 50% winkelwaarde als er wat wordt besteld.
1 op 1 koop het hier wel
  dinsdag 3 februari 2015 @ 20:43:59 #115
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149339131
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:38 schreef Mord_Sith het volgende:
Zes dagen geleden bij Banggood de Mi-band besteld, hij is nog steeds niet geshipped.
Ben ik nou zo ongeduldig? :@ Of duurt dat altijd zo lang daar?
Ze hadden een speciale actie, kan dus wel iets langer duren ja.
pi_149339157
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:43 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ze hadden een speciale actie, kan dus wel iets langer duren ja.
Ah, ok, an wacht ik nog wel even.
Speciale actie qua prijs ofzo?
Mokkel met stuntstok
  dinsdag 3 februari 2015 @ 20:47:58 #117
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149339285
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:44 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Ah, ok, an wacht ik nog wel even.
Speciale actie qua prijs ofzo?
Ja, $14.99 was hij, althans tijdens de unbeatable sale oid. Denk dat daardoor de shipping wat langer duurde.

In ander - cross topic - nieuws:
Wat een toestel. Beter dan verwacht is de eerste indruk :D.

Niet groter dan mijn One+ one, en direct een 4G verbinding (dat is met mijn one+ niet mogelijk ;)).
Straks even een andere ROM flashen, play of andere google apps zitten er namelijk (nog) niet in.
pi_149339390
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:47 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ja, $14.99 was hij, althans tijdens de unbeatable sale oid. Denk dat daardoor de shipping wat langer duurde.

In ander - cross topic - nieuws:
Wat een toestel. Beter dan verwacht is de eerste indruk :D.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Niet groter dan mijn One+ one, en direct een 4G verbinding (dat is met mijn one+ niet mogelijk ;)).
Straks even een andere ROM flashen, play of andere google apps zitten er namelijk (nog) niet in.
FU dan was ik net te laat.
Ik had 'm voor 16,49 dollar, ook niet gek, maar toch :D
Mokkel met stuntstok
pi_149339776
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:41 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Hahaha, tv kijken. :P
Em. Geen idee. Valt vast wel wat research te down en wat te vinden. Kan inderdaad moeilijk geloven dat zoiets er niet is. Maar inderdaad wat er gezegd wordt... iets dat echt goed werkt is niet eenvoudig neer te zetten. Dus er zal wel iets die richting in gaan, maar misschien dat het concept terugvalt op 20% van dezelfde ervaring. Probleem is ook een beetje westerse VS chinese interface bij zulk soort dingen. Chunghop: http://detail.tmall.com/item.htm?id=37479768223 . Of je haalt een Orvibo Allone WiFi WiWo-R1: http://detail.tmall.com/item.htm?id=38735622810 of een Broadlink RM-Pro: http://detail.tmall.com/item.htm?id=43623542607 en gebruikt gewoon je smartphone. Of de DMzer: http://detail.tmall.com/item.htm?id=43120559983 of Kiwik: http://detail.tmall.com/item.htm?id=40271695528 .
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[..]

En wij maar aluhoedjes opzetten als we het over Google hebben. [ afbeelding ]
Totally offt: laatst in de bios Citizenfour gezien. :o _O_
Wat een awesome ding. Die Orvibo lijkt me wel wat, heeft ook een Engelse app beschikbaar namelijk zag ik op YouTube. Even kijken welke agent het nog goed doet :9~ Prijzen vallen reuzen mee, enige wat vrij duur is in aanschaf zijn al die switches. Maarja als je er misschien veel tegenlijk koopt dat het meevalt.

Maarja dat klote nieuwjaar zit er tussen ;(

Edit:

Wauw. Je kunt zelfs airco en lichten ermee bedienen als je dat wilt :D Ik ben fan. Dit MOET ik hebben.

Edit2:

Verschillende exemplaren op AE te koop, maarja, zijn dat wel weer originele? |:(

[ Bericht 1% gewijzigd door davedavy op 03-02-2015 21:12:43 ]
pi_149340556
BG accepteert vanaf nu iDeal trouwens, truus kan hier nu dus ook danskleding inslaan :7
pi_149340979
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:21 schreef l0lownkill het volgende:
BG accepteert vanaf nu iDeal trouwens, truus kan hier nu dus ook danskleding inslaan :7
Haha, geniaal! Denk niet dat ''wij'' als Chinashoppers het veel zullen gebruiken. Kopersbescherming enzo op PayPal.
pi_149341474
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:31 schreef Tosti-vreter het volgende:

[..]

Haha, geniaal! Denk niet dat ''wij'' als Chinashoppers het veel zullen gebruiken. Kopersbescherming enzo op PayPal.
kunnen ze niet zo'n vraag in het bestelproces stoppen om de simpele sjonnies en Anitas eruit te filteren. Ik zie nu al de afleveringen komen van kassa / radar.
Top 5 China producten
pi_149341491
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:46 schreef rene90 het volgende:

[..]

kunnen ze niet zo'n vraag in het bestelproces stoppen om de simpele sjonnies en Anitas eruit te filteren. Ik zie nu al de afleveringen komen van kassa / radar.
Ja indd, en BG is een van mijn favoriete websites.... Wat voor vraag zou je willen voorstellen? :P
pi_149341564
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:46 schreef Tosti-vreter het volgende:

[..]

Ja indd, en BG is een van mijn favoriete websites.... Wat voor vraag zou je willen voorstellen? :P
Welke forums bezoek je?
*viva.nl
*huismoeders.nl
*klacht.nl
Top 5 China producten
pi_149341695
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:49 schreef rene90 het volgende:

[..]

Welke forums bezoek je?
*viva.nl
*huismoeders.nl
*klacht.nl
Haha inderdaad! Bannen die lijers! Alleen als FOK! er tussen staat, en dan GC -> Chinese Webshops toegang verlenen..
pi_149341762
Heb besloten dit basisstation te bestellen een aan de hand daarvan eventueel uit te breiden met switches en connecters :D
  Moderator dinsdag 3 februari 2015 @ 22:04:41 #127
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_149342133
ik hoorde laatst dat xiaomi met een camera gaat komen, een dslr dan wel te verstaan he. ( _O_ )
pi_149343011
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:59 schreef davedavy het volgende:

[..]

Wat een awesome ding. Die Orvibo lijkt me wel wat, heeft ook een Engelse app beschikbaar namelijk zag ik op YouTube. Even kijken welke agent het nog goed doet :9~ Prijzen vallen reuzen mee, enige wat vrij duur is in aanschaf zijn al die switches. Maarja als je er misschien veel tegenlijk koopt dat het meevalt.

Maarja dat klote nieuwjaar zit er tussen ;(

Edit:

Wauw. Je kunt zelfs airco en lichten ermee bedienen als je dat wilt :D Ik ben fan. Dit MOET ik hebben.

Edit2:

Verschillende exemplaren op AE te koop, maarja, zijn dat wel weer originele? |:(
Heb zelf eerder naar die Broadlink gekeken maar ik weet niet zo goed of dat hier gaat werken.....twijfel twijfel twijfel....

Cool apparaat trouwens! Wat ga jij er mee doen?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:56:33 #129
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149344363
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:40 schreef Iemand91 het volgende:
e hebt nu toch deze verschillende Xiaomi power banks?

M'n broer leek het misschien wel interessant.
Kenzi had toch momenteel geen coupon lopen voor deze dingen?
Want dan stuur ik hem maar de Banggood links van #1, #3 en #4.
Nu bij Bangoood in de Unbeatable deals voor $17.99
En bij Geekbuying voor $16.99 met coupon: VATQPRFC (icm de silicone case en de coupon voor $18.60)

Denk dat dat nu wel leuke goedkope opties zijn :D
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:08:27 #130
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149344759
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:54 schreef davedavy het volgende:
Heb besloten dit basisstation te bestellen een aan de hand daarvan eventueel uit te breiden met switches en connecters :D
:D Haha. Cool. :Y) Wel benieuwd of dat een beetje werkt.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:09:37 #131
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_149344784
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:56 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nu bij Bangoood in de Unbeatable deals voor $17.99
En bij Geekbuying voor $16.99 met coupon: VATQPRFC (icm de silicone case en de coupon voor $18.60)

Denk dat dat nu wel leuke goedkope opties zijn :D
Ga ik maar even aanschaffen, na heel lang weerstand geboden te hebben tegen die powerbank om het niet te doen :')
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:16:09 #132
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149344969
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:09 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Ga ik maar even aanschaffen, na heel lang weerstand geboden te hebben tegen die powerbank om het niet te doen :')
Zou zeker ook een case bestellen (evt op Ebay als dat goedkoper is).
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:17:29 #133
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_149345007
Morgen zal ik even wat posten met betrekking tot de camera en beelden.
YouTube
pi_149348127
pff vergeet gewoon helemaal dat we weer 1cent deals hebben :p

geen powerbank codes op dit moment :(
collega dacht wel lollig te zijn bij het maken van een code voor de Xiaomi router: mi16000mah 8)7

[ Bericht 4% gewijzigd door Kenzi op 04-02-2015 04:45:00 ]
pi_149348300
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 04:31 schreef Kenzi het volgende:
pff vergeet gewoon helemaal dat we weer 1cent deals hebben :p

geen powerbank codes op dit moment :(
collega dacht wel lollig te zijn bij het maken van een code voor de Xiaomi router: mi16000mah 8)7
Code werkt hier niet ;)
Hij is namelijk gewoon geldig voor de 16000mah power bank.
Je collega's waren toch serieuzer dan je dacht :)
En er gaat maar 1 dollar van af...
pi_149348464
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 06:55 schreef krissie100 het volgende:

[..]

Code werkt hier niet ;)
Hij is namelijk gewoon geldig voor de 16000mah power bank.
Je collega's waren toch serieuzer dan je dacht :)
En er gaat maar 1 dollar van af...
zat er 1tje te slapen :p ACCXQ55 is de goede code voor de router :D
pi_149348894
Gisteren terug coupon van €4 gekregen bij LITB. Straks even kijken waar we dit kunnen aan spenderen...
  woensdag 4 februari 2015 @ 08:40:08 #138
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_149348905
quote:
1 EUR = 1.1468 USD +0.00100 (0.087%)
Bodem is bereikt, op naar de 1,20 *O*
  woensdag 4 februari 2015 @ 08:53:13 #139
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_149349065
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 08:38 schreef ridsel het volgende:
Gisteren terug coupon van €4 gekregen bij LITB. Straks even kijken waar we dit kunnen aan spenderen...
Ik heb er een van $5 :P Maar leuk dit, ik heb nog niets zelf betaald op LITB, alleen besteld met dat bonustegoed _O-
Don't let my username fool you...
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 09:56:18 #140
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_149350116
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 08:38 schreef ridsel het volgende:
hoe zo de mail maar eens checken dus.

ik had er laaatst ook weer een vna 4dollar, toch elke x weer leuk om kabeltjes mee te kopen oid
  woensdag 4 februari 2015 @ 10:00:46 #141
314372 Goddelijker
pi_149350231
Ik koop idd ook elke keer kabels 'voor erbij' :+
pi_149350543
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:54 schreef davedavy het volgende:
Nice!
Is er nog een Tweakers topic toevallig waar men dit bespreekt (of bijv. Mi Lights)?
Ik wil het ook wel proberen maar wil me eens goed inlezen.
pi_149350665
Waarom kreeg ik maar 2 euro verdomme? :') ;)
  woensdag 4 februari 2015 @ 10:41:46 #144
314372 Goddelijker
pi_149351037
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:23 schreef kikoooooo het volgende:
Waarom kreeg ik maar 2 euro verdomme? :') ;)
Ik ook. :+
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:14:07 #145
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149353548

Wat een mooie iMac-kloon (onda X240), iets te duur voor een gimmick (600) maar goeie kopie :P.
Get woke, go broke!
pi_149353753
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 10:41 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik ook. :+
€2 kreeg ik bij MITB. :Y
Maar de verzending bij LITB is wel veel duurder geworden precies? :(

[ Bericht 11% gewijzigd door ridsel op 04-02-2015 13:04:13 ]
pi_149355832
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:23 schreef marco_sire het volgende:

[..]

Heb zelf eerder naar die Broadlink gekeken maar ik weet niet zo goed of dat hier gaat werken.....twijfel twijfel twijfel....

Cool apparaat trouwens! Wat ga jij er mee doen?
Ik wil (aangezien ik nu met 4 afstandsbedieningen zit, home cinema, Apple TV, TV en decoder) hem gebruiken voor de afstandsbedieningen, een daarnaast wil ik van die schakelaars nemen zodat ik de lichten kan bedienen. Daarnaast lijkt me zo'n schermpje waarmee je je lichten kan bedienen in je woning ook wel wat :D Als ik me niet vergis zag ik gister ook nog een thermostaat. Alhoewel ik niet weet of die werkt met een Nederlandse CV is het wel handig dat je zoveel binnen één systeem kan bedienen.

De reden dat ik die Orvibo heb gekozen is simpelweg omdat ik voor de Broadlink geen Engelstalige app kon vinden.
  woensdag 4 februari 2015 @ 13:46:58 #148
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_149356011
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:20 schreef ridsel het volgende:

[..]

€2 kreeg ik bij MITB. :Y
Maar de verzending bij LITB is wel veel duurder geworden precies? :(
Er zijn ook nog steeds dingen met gratis verzending. Er zijn wat LED lampen naar me op weg die gewoon gratis verzonden worden :)
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 14:12:22 #149
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_149356850
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:14 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een mooie iMac-kloon (onda X240), iets te duur voor een gimmick (600) maar goeie kopie :P.
draait op windows?

vraag me af of zo iets nou echt zn geld waard is , ik kan het me niet voorstellen.
  woensdag 4 februari 2015 @ 14:14:06 #150
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149356894
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:12 schreef Jimbo het volgende:

[..]

draait op windows?

vraag me af of zo iets nou echt zn geld waard is , ik kan het me niet voorstellen.
Zit geen OS op volgens mij, maar Windows kan wel denk ik.

nee, denk het niet, maar ik vond het wel een mooie typische Chinakloon, zoiets zou in NL echt niet kunnen.
Get woke, go broke!
pi_149357396
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:46 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Er zijn ook nog steeds dingen met gratis verzending. Er zijn wat LED lampen naar me op weg die gewoon gratis verzonden worden :)
Kan je sorteren op gratis verzending? Maakt de keuze misschien wat makkelijker...
  woensdag 4 februari 2015 @ 16:04:49 #152
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_149359850
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:40 schreef ridsel het volgende:

[..]

Kan je sorteren op gratis verzending? Maakt de keuze misschien wat makkelijker...
Nee, helaas niet, daar moet je proefondervindelijk achter zien te komen...
pi_149361463
https://www.paypal.nl/retour/

Best leuke actie.
Voor 30 euro kan je best naar china retouren toch? ;)
  woensdag 4 februari 2015 @ 17:18:25 #154
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_149362020
quote:
[ afbeelding ]

Onder welk trefwoord/waar kan ik die vinden? :P Vind die dingen wel interessant, mits ze een beetje goed zijn. Daar heb ik altijd nog wel mijn twijfels bij, bij die gimmicks.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 4 februari 2015 @ 17:23:04 #155
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_149362116
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:18 schreef richolio het volgende:

[..]

Onder welk trefwoord/waar kan ik die vinden? :P Vind die dingen wel interessant, mits ze een beetje goed zijn. Daar heb ik altijd nog wel mijn twijfels bij, bij die gimmicks.
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:18 schreef richolio het volgende:
onda X240
KLIK
  woensdag 4 februari 2015 @ 17:42:52 #156
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149362600
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:59 schreef G-NiLES het volgende:
https://www.paypal.nl/retour/

Best leuke actie.
Voor 30 euro kan je best naar china retouren toch? ;)
Al meermaals voorbij gekomen inderdaad. Hoop het niet hoeven gebruiken:P.wel aangemeld :Y
  woensdag 4 februari 2015 @ 17:50:44 #157
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_149362798
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:23 schreef SanAnt het volgende:

[..]

[..]

KLIK
Hm, prima specs eigenlijk :+ Meer RAM geheugen misstaat alleen niet
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 4 februari 2015 @ 17:59:22 #158
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149363015
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:41 schreef davedavy het volgende:

[..]

Ik wil (aangezien ik nu met 4 afstandsbedieningen zit, home cinema, Apple TV, TV en decoder) hem gebruiken voor de afstandsbedieningen, een daarnaast wil ik van die schakelaars nemen zodat ik de lichten kan bedienen. Daarnaast lijkt me zo'n schermpje waarmee je je lichten kan bedienen in je woning ook wel wat :D Als ik me niet vergis zag ik gister ook nog een thermostaat. Alhoewel ik niet weet of die werkt met een Nederlandse CV is het wel handig dat je zoveel binnen één systeem kan bedienen.

De reden dat ik die Orvibo heb gekozen is simpelweg omdat ik voor de Broadlink geen Engelstalige app kon vinden.
Airconditioners worden ook gestuurd door een IR remote. ;) Vandaar dat met die temperatuur.
Broadlink [APP] is gewoon in het Engels judging de screenshots. Zag ze trouwens o.a. ook op BG en DX voorbijkomen.
  woensdag 4 februari 2015 @ 18:07:16 #159
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_149363193
CV installaties/ketels zijn meestal 2 draads, dus dat loopt wel los..
tenzij je een hele moderne hebt, die data naar de thermostaat stuurt over temperaturen, en werking.. (storingen/lage druk enzo)
die data zie je dan natuurlijk niet meer, maar moet je voortaan aflezen op de display van de ketel (dat is wat lastig als die op zolder of in een kast hangt)
verder gebruiken ze in Amerika een heel ander systeem van draadloze home-shit, dus dat is opletten want dat werkt niet op de op Europa gerichte junk..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_149363752
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:59 schreef shiznuts het volgende:
het Engels judging de screenshots. Zag ze trouwens o.a. ook op BG en DX voorbijkomen.
Klopt. Heb vanwege de prijs verhouding (Broadlink is toch flink wat duurder, en afgaande op YT videos niet veel beter dan Orvibo), ook de Orvibo gekocht bij Banggood :)

Voor de lichtschakelaars moet ik toch maar even naar Tmall gaan... Scheelt aanzienlijk als je niet perse zo'n duur schermpje wil bij elke lamp :')
  woensdag 4 februari 2015 @ 18:31:39 #161
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149363810
Laat tzt maar weten of het allemaal een beetje zo werkt als je gehoopt had. :D
pi_149363987
Komt goed. Ben nu nog even aan het kijken voor Radiografische systemen van Orvibo. Ben er inmiddels achter dat ze twee 'productlijnen' hebben. Een werkt via WiFi (dus dat basisstation dat ik nu gekocht heb icm WiFi lichtschakelaar en switches) en het andere 'systeem' werkt gewoon via radiogolven. Bij dat laatste systeem kun je lichtschakelaar gebruiken met een sensortje erin, iets wat veel goedkoper is dan voor elke lamp zo'n WiFi ding te kopen.

De vraag is echter of dit te combineren valt en ik dus daadwerkelijk alles kan bedienen via dat basis station (dus me mobiel) of dat ik dan voor de lichten een afstandsbediening nodig heb.

Genoeg uit te zoeken nog dus :D

Edit:

Blijkbaar kan die van Broadlink dit wel. (Of ook). Dat word dus het een en ander uitzoeken deze avond en anders cancel ik de order en neem ik de Broadlink :D Die heeft trouwens ook een prachtig design.

[ Bericht 15% gewijzigd door davedavy op 04-02-2015 18:43:37 ]
pi_149364798
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:04 schreef Jimbo het volgende:
ik hoorde laatst dat xiaomi met een camera gaat komen, een dslr dan wel te verstaan he. ( _O_ )

Mensen gaan *iets* teveel hopen van Xiaomi; van actioncams tot high-end laptops die een prikkie zouden moeten kosten...
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:17 schreef ManageTheAnger het volgende:
Morgen zal ik even wat posten met betrekking tot de camera en beelden.
:9

Kijk zoiets zou ik dan misschien nog wel eens willen bestellen. Weinig nut maar lijkt me wel tof om mee te klieren.
quote:
[ afbeelding ]

quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:12 schreef Jimbo het volgende:
draait op windows?
Volgens hun specificatielijst Windows 7 maar ze laten het zien met W8 live tiles...
quote:
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 17:50 schreef richolio het volgende:
Hm, prima specs eigenlijk :+ Meer RAM geheugen misstaat alleen niet
Die kloon moet €595.25 kosten.
Zeer grote kans dat deze bij de invoer eruit gepakt wordt waardoor je geschatte kosten met zo'n €160-170 bijkomen. Kom je uit bij zo'n €755-765.
Vind ik een hoop geld voor een vrij brakke computer.
Daarnaast is het verboden dit Nederland in te voeren.

Kun je veel beter zoiets halen. Als je rondkijkt kun je daar vaak nog een hoop korting op krijgen ook en kun je het verschil investeren in een SSD.
Heb je voor minder geld betere specs. :P
  woensdag 4 februari 2015 @ 19:11:37 #164
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_149365140
Alibaba gaat met drone´s zelf pakketjes bezorgen _O_ _O_

Klik
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 19:30:02 #165
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_149365885
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:11 schreef SanAnt het volgende:
Alibaba gaat met drone´s zelf pakketjes bezorgen _O_ _O_
[ afbeelding ]
Klik
vast niet naar nederland _O-
  woensdag 4 februari 2015 @ 19:40:15 #166
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_149366280
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:30 schreef Jimbo het volgende:

[..]

vast niet naar nederland _O-
Ze gaan beginnen in de dun bevolkte gebieden in Australie ,
  woensdag 4 februari 2015 @ 19:42:45 #167
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149366394
Volgens mij zijn zulk soort proeven gewoon reclamestunts. Ik zie dat nog niet omgezet worden. Teveel haken en ogen.
pi_149367137
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:42 schreef shiznuts het volgende:
Volgens mij zijn zulk soort proeven gewoon reclamestunts. Ik zie dat nog niet omgezet worden. Teveel haken en ogen.
Zoals een universele remote regelen voor die drones zodat je de besturing kan overnemen en hem naar je eigen huis kan sturen O+
Net zoals vroeger stiekem door de ramen van mensen de tv uitzetten tijdens een spannend moment met een universele afstandsbediening ;(
Top 5 China producten
pi_149367220
Lekker zeg, kom vandaag thuis, komt de buurman 2 pakketjes brengen: de ER141 en mn SJ4000 WiFi :D

M'n 2 duurste aankopen van alle 30 zijn iig binnen!
pi_149367571
Nou ik ben toch maar van gedachten veranderd haha. Het is de Broadlink RM2 geworden. Alleen even die Orvibo cancelen bij BG>
  woensdag 4 februari 2015 @ 20:11:07 #171
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_149367863
Hm, een vriendin heeft haar pakketje wel al binnen, maar ik niet :N

Als er niemand thuis was bij bezorging, geven ze dan een briefje af als ze het aan de buren geven?

Wellicht morgen dan. Maar ze woont vlakbij, dus lijkt me logisch dat ik het vandaag zou krijgen. :P
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_149368063
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:11 schreef richolio het volgende:
Hm, een vriendin heeft haar pakketje wel al binnen, maar ik niet :N

Als er niemand thuis was bij bezorging, geven ze dan een briefje af als ze het aan de buren geven?

Wellicht morgen dan. Maar ze woont vlakbij, dus lijkt me logisch dat ik het vandaag zou krijgen. :P
Dat is het niet, kan net zo goed dat jouw pakketje nog in China ligt natuurlijk ;) Je krijgt bij een pakketje wel een briefje in je bus dan ja, tenzij het gewoon door de brievenbus past. Heb je wel een tracking code gekregen? Dan kan je namelijk gewoon kijken waar het zich bevindt.
Top 5 China producten
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 20:34:17 #173
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_149368902
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 19:42 schreef shiznuts het volgende:
stel amazon begint er mee.

Dan koop ik gelijk een DJI en zet daar een roterende knuppel op, BAM gratis pakjes!
  woensdag 4 februari 2015 @ 20:49:12 #174
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149369496
Command & Conquer.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:06 schreef davedavy het volgende:
Nou ik ben toch maar van gedachten veranderd haha. Het is de Broadlink RM2 geworden. Alleen even die Orvibo cancelen bij BG>
:D _O-
  woensdag 4 februari 2015 @ 20:49:27 #175
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_149369506
Aangezien ik niet met photoshop overweg kan, of banners kan maken maar even zo:

Product:

http://www.dx.com/p/hosaf(...)-369823#.VNJyHGhwugw

SPOILER
Gekocht vanuit EU warehouse.

Prijs:
$71,12

Product 2:

http://www.buyincoins.com/item/40698.html#.VNJySWhwugw

Prijs:
$3,38

Product 3:

http://tweakers.net/price(...)er-kit-%28v1%29.html

Prijs:
Ongeveer €35,-

Hoe werkt het?

Stap 1:
Pak alles uit :+

Stap 2:
Stop de power adapter in het stopcontact bij je router, en stop de internet kabel erin.
Stop de andere kant van de internetkabel in de router.

Gebruik het tweede kastje om deze te plaatsen daar waar je de camera gaat hangen.
Er zitten 2 internetkabels bij van allebei ongeveer een meter á anderhalf.

Laat dit kastje verbinding maken met het andere kastje die bij de router zit.
Dit doe je door op het knopje te drukken (er is er maar 1).

Pak de POE zoals die te zien is bij Buyincoins.
Die bevestig je in het tweede kastje.
Het andere uiteinde, bevestig je aan een adapter.
Deze zal je los moeten kopen tenzij je thuis nog ergens 1 hebt liggen (denk om V/a)
Ook de adapter gaat uiteraard in het stopcontact.

Vervolgens pak je de tweede internetkabel die geleverd is bij de Power Adapter, en deze druk je in het zwarte blokje.
Het andere uiteinde van deze internetkabel, bevestig je aan de tweede POE.
Deze uit zich weer in een powertoevoer en een internettoevoer.

Deze bevestig je aan de cam.

Kort gezegd, komt het er dan zo uit te zien:
(let niet op de rommel :') )

(excuses voor de overbelichting)

Je camera zal onder normale omstandigheden nu aan zijn.
Dit kan je zien door de flikkerende lampjes daar waar je de internetkabel hebt ingeplugd (aan de kant van de camera).

Vervolgens gebruik je de CD-rom die meegeleverd wordt, om de software te installeren.
Je vindt hierop de apps voor Android en iOS, en de software voor op de pc.
De software voor de apps kan je laten voor wat het is, het enige wat je hoeft te downloaden uit de appstore (bij android) is de app "NVSIP"

Er wordt een instructie bijgeleverd om de installatie te voltooien en de camera werkend te krijgen.
Persoonlijk heb ik de camera handmatig toegevoegd, in plaats van het automatische proces.
Waarschijnlijk omdat ik ben gaan klikken voordat ik ging lezen.

Het programma komt er dan als volgt uit te zien:
"

Nadat je de camera hebt toegevoegd (die is bij mij linksbovenin) kan je de instellingen toepassen.
Het hele menu is erg gebruiksvriendelijk, en zit logisch in elkaar.
In de instructie die op de CD-ROM wordt geleverd, legt men ook uit hoe je een email kan laten sturen (als warning). Ook dit werkt prima, en heb ik meerdere malen getest (lekker de clown uit hangen en jezelf terug vinden in je mailbox).
Tevens kan je met de rechtermuisknop, de optie kiezen om op te nemen.

Samples:

Indoor:

Outdoor:

Hij schijnt tegen het licht in die bij de schuur hangt.
Ik kreeg nog de tip om hier een infrarood lamp in te doen, wij zien dat met onze ogen niet maar de camera registreert dat wel prima. Dat betekent dat het voor iemand erg donker is, maar de camera eigenlijk met licht filmt.

De app:

Via de app kan je live meekijken (erg grappig om op je telefoon te kijken en jezelf door jouw eigen huis te zien wandelen). Tevens kan je hier ook diverse aanpassingen doen.
Uiteraard kan deze app ook op de tablet.

Conclusie:

Aangezien ik geen vergelijkingsmateriaal heb, moet ik het hier mee doen.
Wat mij opvalt is dat ik mijzelf scherp en herkenbaar in beeld heb, en dat dus ook geldt voor een eventuele "intruder".
De camera voelt erg solide aan, van stevig materiaal en wordt geleverd met bevestigingsmateriaal.

De beelden zijn geschoten (printscreen) met de camera in mijn hand, hij hangt namelijk nog niet daar waar ik hem hebben wil.
YouTube
  woensdag 4 februari 2015 @ 20:52:08 #176
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_149369616
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:15 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dat is het niet, kan net zo goed dat jouw pakketje nog in China ligt natuurlijk ;) Je krijgt bij een pakketje wel een briefje in je bus dan ja, tenzij het gewoon door de brievenbus past. Heb je wel een tracking code gekregen? Dan kan je namelijk gewoon kijken waar het zich bevindt.
Ik heb die code gekregen ja, maar naar wat ik kon zien leek het erop dat ik alleen de stappen kon zien. De laatste status was "verzonden", op de 28e. :P

Zou ik de locatie van het pakketje ook echt kunnen volgen dan?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 4 februari 2015 @ 20:54:03 #177
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149369692
Eerst ff kijken of je al kunt 3S-en dan.
quote:
internationalparceltracking.com//Main.aspx#/track/AB123456789YZ/NL/1234AB waarbij je de postcode en trackcode aanpast
  woensdag 4 februari 2015 @ 21:04:30 #178
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_149370075
Ik heb geen 3S-code gekregen!

Wellicht gewoon even geduld hebben anders. Of moet ik zo'n code opvragen?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_149370591
quote:
11s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:04 schreef richolio het volgende:
Ik heb geen 3S-code gekregen!

Wellicht gewoon even geduld hebben anders. Of moet ik zo'n code opvragen?
Je hebt ook geen 3S code nodig. Je moet in die link die shiznuts gegeven heeft even die "AB123456789YZ" veranderen in je eigen tracking code dus iets van "RD123456789" en de "1234AB" in je eigen postcode. Daarna kan je zien of hij al in Nederland te tracken is, en daarbij krijg je ook een 3S code :)
pi_149371169
Wauw, eergisteren afgelopen zondag iets op Chinese Amazon besteld en met de slome standaardverzending laten opsturen, vandaag al bezorgd. Helemaal uit Guangzhou. :o

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2015 21:36:02 ]
pi_149371328
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:35 schreef Igen het volgende:
Wauw, eergisteren afgelopen zondag iets op Chinese Amazon besteld en met de slome standaardverzending laten opsturen, vandaag al bezorgd. Helemaal uit Guangzhou. :o
Jij woont in China :P?
  woensdag 4 februari 2015 @ 21:44:06 #182
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_149371548
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:49 schreef ManageTheAnger het volgende:

Kun je bij daglicht een foto van buiten maken?
Dat zal een hoop duidelijkheid geven.

De infrarood buiten ziet er wel goed scherp uit.
pi_149371674
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:38 schreef davedavy het volgende:

[..]

Jij woont in China :P?
Nee. :)

Nou ja, eigenlijk belooft Amazon ook om best wel snel te leveren:
http://www.amazon.cn/gp/h(...)tml?nodeId=200485640

Ik dacht dat dat wel een fout moest zijn. Per ongeluk "dagen" ipv. "weken" opgeschreven of zoiets. Maar dat valt dus mee. :D
pi_149371722
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee. :)

Nou ja, eigenlijk belooft Amazon ook om best wel snel te leveren:
http://www.amazon.cn/gp/h(...)tml?nodeId=200485640

Ik dacht dat dat wel een fout moest zijn. Per ongeluk "dagen" ipv. "weken" opgeschreven of zoiets. Maar dat valt dus mee. :D
Ah UPS. Dat verklaard een hoop. 2-4 dagen. Netjes hoor. Hoe heb je precies betaald? Creditcard neem ik aan? En wat waren de verzendkosten?
  Moderator woensdag 4 februari 2015 @ 21:54:15 #185
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_149371987
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:54 schreef shiznuts het volgende:

[..]

nooit geweten dat je daar ook een niet 3s kan invoeren _O_

Bam, zie nu mn pakje waar ik op zat te wachten in nederland staan _O_
zal wel morgen of overmorgen worden _O_
pi_149372056
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:48 schreef davedavy het volgende:

[..]

Ah UPS. Dat verklaard een hoop. 2-4 dagen. Netjes hoor. Hoe heb je precies betaald? Creditcard neem ik aan? En wat waren de verzendkosten?
FedEx. Verzendkosten waren 110 rmb en betaald met creditcard ja. Niet spotgoedkoop, maar dat voor die prijs een product dat hier niet te koop is vanaf de andere kant van de wereld binnen 2 dagen word thuisbezorgd vind ik toch niet onaardig.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2015 21:56:12 ]
pi_149372825
Aliexpress seller heeft wel een dhl waybill aangemaakt voor m'n tablet, maar pakketje (nog) niet afgegeven/laten afhalen }:|
  woensdag 4 februari 2015 @ 22:16:03 #188
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149372918
Det modderbietsj I tell yu. :N
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:54 schreef Jimbo het volgende:

[..]

nooit geweten dat je daar ook een niet 3s kan invoeren _O_

Bam, zie nu mn pakje waar ik op zat te wachten in nederland staan _O_
zal wel morgen of overmorgen worden _O_
:P
  woensdag 4 februari 2015 @ 22:17:27 #189
48067 neo2000
pi_149372978
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:49 schreef ManageTheAnger het volgende:
<snip>
Ik zou toch wel oppassen met Chinese IP cams. Iig als je van plan bent om een stream te ontsluiten via internet. Heb zelf niet al te lang geleden in NL een Foscam gekocht, en als je ziet hoeveel firmware updates daarvoor uitgekomen zijn en patches die iets met security fixen.. Daar komt nog bij dat bij o.a. Foscam (toch nog een enigzins bekender merk) het daadwerkelijk updaten van firmwares qua volgordelijkheid e.d. echt een drama is dan vrees ik met grote vrezen voor IP cams uit China die overal massaal weggehangen worden. :P
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  woensdag 4 februari 2015 @ 22:18:46 #190
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_149373025
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:54 schreef shiznuts het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:20 schreef igi0n het volgende:

[..]

Je hebt ook geen 3S code nodig. Je moet in die link die shiznuts gegeven heeft even die "AB123456789YZ" veranderen in je eigen tracking code dus iets van "RD123456789" en de "1234AB" in je eigen postcode. Daarna kan je zien of hij al in Nederland te tracken is, en daarbij krijg je ook een 3S code :)
Heb 'm! :P Dankjullie

Pakketje is nog in transit dus, nog niet in het land helaas
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 4 februari 2015 @ 22:18:59 #191
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149373035
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 22:17 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Ik zou toch wel oppassen met Chinese IP cams. Iig als je van plan bent om een stream te ontsluiten via internet. Heb zelf niet al te lang geleden in NL een Foscam gekocht, en als je ziet hoeveel firmware updates daarvoor uitgekomen zijn en patches die iets met security fixen.. Daar komt nog bij dat bij o.a. Foscam (toch nog een enigzins bekender merk) het daadwerkelijk updaten van firmwares qua volgordelijkheid e.d. echt een drama is dan vrees ik met grote vrezen voor IP cams uit China die overal massaal weggehangen worden. :P
Foscam. Fo scam. Scam fo. Scam fo sho. Scam for sure.
Vind je het gek!?
  woensdag 4 februari 2015 @ 22:23:32 #192
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149373221
quote:

[..]

Was zo'n site ja. Vooral oekels die hun camera aan het web hangen met het standaard wachtwoord _O-
  woensdag 4 februari 2015 @ 22:33:20 #193
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_149373623
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:44 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Kun je bij daglicht een foto van buiten maken?
Dat zal een hoop duidelijkheid geven.

De infrarood buiten ziet er wel goed scherp uit.
Dat zal dan dit weekend worden, ik ben deze week niet thuis bij daglicht.
quote:

[..]

Ik maak mij daar niet zo druk om, ID blijft gelijk uiteraard maar wachtwoord is veranderd.
updates en dergelijke zal allemaal wel ;-).
YouTube
  woensdag 4 februari 2015 @ 22:43:20 #194
48067 neo2000
pi_149373977
Mjah, mijn punt is dat je vaak usernaam en wachtwoord wel kunt wijzigen, maar de cams vaak, middels een simpele URL, helemaal geen credentials vragen om een stream te zien. Zulke "bugs". De ingebouwde webservers zijn vaak ietwat van discutabel hobby bob en knutsel frits niveau. :') Dat is bij "gerenomeerde" budget merken met Aziatische oorsprong ook wel zo (denk Wanscam/Foscam) geweest in het verleden maar die krijgen dus iig nog updates die zulke lekken dichten. Zolang zo'n ding niet over internet bereikbaar is, is het ook niet zo spannend allicht.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 22:18 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Foscam. Fo scam. Scam fo. Scam fo sho. Scam for sure.
Vind je het gek!?
Scam fo sho. They be fashizzlin' ma dizzlin cam with da scam from da china man. :(
pi_149374159
Misschien de nieuwe Raspberry Pi proberen? Moet je zelf namelijk de firmware/software e.d. installeren.

De 'oude' Pi kon ik geen stabiele 1080p 30fps. stream uitkrijgen met bewegingsdetectie, mogelijk kan de nieuwe dat wel aan?
(bewegingsdetectie-software was te zwaar om tegelijk ook stream uit te spugen)
  woensdag 4 februari 2015 @ 22:50:08 #196
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_149374203
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 22:43 schreef neo2000 het volgende:
Mjah, mijn punt is dat je vaak usernaam en wachtwoord wel kunt wijzigen, maar de cams vaak, middels een simpele URL, helemaal geen credentials vragen om een stream te zien. Zulke "bugs". De ingebouwde webservers zijn vaak ietwat van discutabel hobby bob en knutsel frits niveau. :') Dat is bij "gerenomeerde" budget merken met Aziatische oorsprong ook wel zo (denk Wanscam/Foscam) geweest in het verleden maar die krijgen dus iig nog updates die zulke lekken dichten. Zolang zo'n ding niet over internet bereikbaar is, is het ook niet zo spannend allicht.

[..]

Scam fo sho. They be fashizzlin' ma dizzlin cam with da scam from da china man. :(
Hoe spannend wil je het hebben? Hij staat gericht op de schuur om de motor in de gaten te houden.
Als ze daar de hele dag naar willen staan staren vind ik het prima :').
YouTube
  woensdag 4 februari 2015 @ 22:53:49 #197
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149374330
quote:
[..]

:D Hey, dat is het refrein van m'n nieuwe single. Nu te downloaden op iTunes.
pi_149374519
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 20:06 schreef davedavy het volgende:
Wat doe je nou!!!! Ik heb gisteren een veel te dure Homewizard gekocht omdat ik o.a. mijn verlichting en zonnescherm wil aansturen. Nu twijfel ik weer door jou ;) Blijf vooral de voortgang posten, misschien ga ik wel overstag :)
pi_149374739
Ik ben ook wel benieuwd naar zon remote wifi geval
Zal me ook eens verdiepen in zon Broadlink RM2 ding :)
  woensdag 4 februari 2015 @ 23:08:42 #200
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149374866
quote:
jah, mijn punt is dat je vaak usernaam en wachtwoord wel kunt wijzigen, maar de cams vaak, middels een simpele URL, helemaal geen credentials vragen om een stream te zien. Zulke "bugs". De ingebouwde webservers zijn vaak ietwat van discutabel hobby bob en knutsel frits niveau. Dat is bij "gerenomeerde" budget merken met Aziatische oorsprong ook wel zo (denk Wanscam/Foscam) geweest in het verleden maar die krijgen dus iig nog updates die zulke lekken dichten. Zolang zo'n ding niet over internet bereikbaar is, is het ook niet zo spannend allicht.

Dat is bij ''oudere'' chipsets, hé? En die bug is op de 2 camera's die ik heb ook gewoon netjes gedicht :+.
Bedoel natuurlijk is de support wat minder, maar geheel non-existent is het niet.

Daarnaast heeft deze camera netjes ONVIF 2.4, dus de webclient ben je niet verplicht om te gebruiken en moet/kan je gewoon afsluiten van het net.

Overigens hadden een heel aantal ''westerse'' dingen ook last van die bug, dus het i niet alleen Azië gerelateerd.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 22:48 schreef Iemand91 het volgende:
Misschien de nieuwe Raspberry Pi proberen? Moet je zelf namelijk de firmware/software e.d. installeren.

De 'oude' Pi kon ik geen stabiele 1080p 30fps. stream uitkrijgen met bewegingsdetectie, mogelijk kan de nieuwe dat wel aan?
(bewegingsdetectie-software was te zwaar om tegelijk ook stream uit te spugen)
Dan nog was het allemaal maar houtje-touwtje. Goede software is er gewoon (nog) niet voor, ook niet voor de oude raspberry.
  woensdag 4 februari 2015 @ 23:08:48 #201
48067 neo2000
pi_149374870
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 22:50 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Hoe spannend wil je het hebben? Hij staat gericht op de schuur om de motor in de gaten te houden.
Als ze daar de hele dag naar willen staan staren vind ik het prima :').
Nou ja, in jouw geval zal het dan vast meevallen. ;) Was ook meer bedoeld als algemene waarschuwing. :P

Ik bedoel..
http://www.theverge.com/2(...)camera-exploit-4chan
quote:
Links to the compromised feeds spread quickly on message boards like Reddit and 4chan, where the adolescent quest for the surreptitiously-viewed nipple kicked into high gear.

Of course, nudity was found: a woman taking off her pajamas in her bedroom, a young mother standing next to a baby crib at night. Screenshots were made and posted to 4chan for teenage boys to ogle. These cameras were purchased by people who believed they would be making their home or workplace more secure. Instead, they became victims of an intimate and personal invasion of privacy.
Daarom is het krijgen van updates bij een met internet verbonden cam allicht een punt om mee te nemen als je overweegt een betaalbare cam aan te schaffen. :D
  woensdag 4 februari 2015 @ 23:11:48 #202
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149374961
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 23:08 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Nou ja, in jouw geval zal het dan vast meevallen. ;) Was ook meer bedoeld als algemene waarschuwing. :P

Ik bedoel..
http://www.theverge.com/2(...)camera-exploit-4chan

[..]

Daarom is het krijgen van updates bij een met internet verbonden cam allicht een punt om mee te nemen als je overweegt een betaalbare cam aan te schaffen. :D
Heel aantal waren ook gewoon cams met een standaard wachtwoord :'). Blijf er bij dat je dat soort dingen gewoon ook wat gezond verstand moet gebruiken:
- Geen standaard poort
- Geen standaard login
- Alleen toegang van bepaalde IP's (bijvoorbeeld)
- Video stream via server laten lopen (synology bijvoorbeeld), en dus niet direct naar het web open zetten.

Allemaal hele ''simpele'' dingen die het al 100x veiliger maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertNL op 05-02-2015 07:23:22 ]
pi_149375027
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 23:08 schreef RobertNL het volgende:
Dan nog was het allemaal maar houtje-touwtje. Goede software is er gewoon (nog) niet voor, ook niet voor de oude raspberry.
Ik neem aan dat jouw Raspi-Cam ligt te verstoffen? :+

Maareh; ik kon er een stabiele 1080p 30fps. stream uitkrijgen.
Motion zou ook kunnen werken maar dan moest je resolutie en/of fps. afknijpen.
Met de nieuwe Pi zou dit wel eens opgelost kunnen zijn.
Daarna de stream naar de NAS en klaar.

Maar goed; m'n kennis daarvan is al weggezakt dus ik weet ook niet wat de huidige stand van zaken is bij de Pi + camera.
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 23:08 schreef neo2000 het volgende:
Of babyfoon. :{
  woensdag 4 februari 2015 @ 23:14:15 #204
48067 neo2000
pi_149375059
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 22:53 schreef shiznuts het volgende:

[..]

:D Hey, dat is het refrein van m'n nieuwe single. Nu te downloaden op iTunes.
Hopelijk is die wel beter dan je eerste auditie bij The voice of China. :D
  woensdag 4 februari 2015 @ 23:16:44 #205
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149375133
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 23:13 schreef Iemand91 het volgende:
Ik neem aan dat jouw Raspi-Cam ligt te verstoffen?

Maareh; ik kon er een stabiele 1080p 30fps. stream uitkrijgen.
Motion zou ook kunnen werken maar dan moest je resolutie en/of fps. afknijpen.
Met de nieuwe Pi zou dit wel eens opgelost kunnen zijn.
Daarna de stream naar de NAS en klaar.

Maar goed; m'n kennis daarvan is al weggezakt dus ik weet ook niet wat de huidige stand van zaken is bij de Pi + camera
Ja, niet stabiel te krijgen. Jij had nog geluk met je constante stream, dat werkte hier al niet eens :')
  woensdag 4 februari 2015 @ 23:25:56 #206
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_149375441
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 23:11 schreef RobertNL het volgende:

[..]

- Video stream via server laten lopen (synology bijvoorbeeld), en dus niet intern open zetten.

Hoe bedoel je dat?

Daarmee bedoel je niet het programma die je op de pc installeert right?
De app die voor deze dingen is, kan gewoon gebruikt worden lijkt mij?
(daar moet je ook wachtwoord invullen)
YouTube
  woensdag 4 februari 2015 @ 23:30:00 #207
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149375561
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 23:14 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Hopelijk is die wel beter dan je eerste auditie bij The voice of China. :D
Hoezo beter? I nailed it! B-)
  Moderator donderdag 5 februari 2015 @ 00:38:53 #208
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_149376985
is er geen chineese webshop met heel veel camera spullen?

ik ben nu weer op zoek naar :

een simpele micstand met hotshoe adapter.
pi_149383973
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 22:59 schreef marco_sire het volgende:

[..]

Wat doe je nou!!!! Ik heb gisteren een veel te dure Homewizard gekocht omdat ik o.a. mijn verlichting en zonnescherm wil aansturen. Nu twijfel ik weer door jou ;) Blijf vooral de voortgang posten, misschien ga ik wel overstag :)
Nou ik zal je eens wat vertellen. Ik snap er werkelijk geen snars meer van :') BG zegt namelijk bij deze RM2 pro dat het niet werkt met de light switch en of schakelaars. Naast dat verkoopt Broadlink weer geen plugjes met Europese aansluiting ;( . Het is dus keuzes maken, want die schakelaars van Orvibo zijn echt spuuglelijk (en duur)

vs

Ik moet echt eens research doen voor ik wat koop :|W Misschien koop ik ze wel allebei ;(
pi_149384471
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 00:38 schreef Jimbo het volgende:

[ afbeelding ]

De microphone clip zit toch gewoon bij je mic (want is zeker niet universeel). Dus het enige wat je moet op zoeken is een 3/8" (ervaan uitgaande dat je een europese clip hebt anders een 5/8" indien USA) hot shoe adapter zoals bv deze
  donderdag 5 februari 2015 @ 13:33:38 #211
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149386208
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 00:38 schreef Jimbo het volgende:

[ afbeelding ]

http://www.linkdelight.com ... maar ik zou gewoon op eBay kijken.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:03 schreef davedavy het volgende:

[..]

Nou ik zal je eens wat vertellen. Ik snap er werkelijk geen snars meer van :') BG zegt namelijk bij deze RM2 pro dat het niet werkt met de light switch en of schakelaars. Naast dat verkoopt Broadlink weer geen plugjes met Europese aansluiting ;( . Het is dus keuzes maken, want die schakelaars van Orvibo zijn echt spuuglelijk (en duur)

[ afbeelding ]

vs

[ afbeelding ]

Ik moet echt eens research doen voor ik wat koop :|W Misschien koop ik ze wel allebei ;(
  donderdag 5 februari 2015 @ 13:36:14 #212
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_149386291
Lol, mijn XPB 16000 net binnengekregen, check ik de tracking : staat die nog altijd op "item is pre-advised" :D
  Moderator donderdag 5 februari 2015 @ 13:48:20 #213
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_149386683
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 12:22 schreef Fasroslis het volgende:

[..]

De microphone clip zit toch gewoon bij je mic (want is zeker niet universeel). Dus het enige wat je moet op zoeken is een 3/8" (ervaan uitgaande dat je een europese clip hebt anders een 5/8" indien USA) hot shoe adapter zoals bv deze
heb gister een 3/8'' hotshoe/schroef gekocht, voor 90cent wou ik wel even kijken of dat lukte.
Ook gelijk een naar een 1/4'' toe, daarvan heb ik er nog een zooi liggen.

Heb echt zoveel oude troep hier van vroeger toen iknog een camera had, maarja toen een tijd cam loos geweest en nu weer wat gekocht.. dus alles weer compleet maken :')

quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:33 schreef shiznuts het volgende:

[..]

http://www.linkdelight.com ... maar ik zou gewoon op eBay kijken.

^O^ ik bookmark hem even :) thnx

leuk ding voor dat geld :~

[ Bericht 5% gewijzigd door Jimbo op 05-02-2015 13:55:34 ]
  donderdag 5 februari 2015 @ 14:17:31 #214
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149387592
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 13:48 schreef Jimbo het volgende:

[..]

heb gister een 3/8'' hotshoe/schroef gekocht, voor 90cent wou ik wel even kijken of dat lukte.
Ook gelijk een naar een 1/4'' toe, daarvan heb ik er nog een zooi liggen.

Heb echt zoveel oude troep hier van vroeger toen iknog een camera had, maarja toen een tijd cam loos geweest en nu weer wat gekocht.. dus alles weer compleet maken :')

[..]

^O^ ik bookmark hem even :) thnx

[ afbeelding ]
leuk ding voor dat geld :~
Alleen zijn ze wel een beetje pittig in prijzen en verzenden. En ze zitten ook gewoon op eBay met diverse stores. Dus ook gewoon ff op eBay kijken. :P En er is ook een boel hoop op AliExpress te vinden.

Als ik je nog een linkje cadeau mag doen: Topicreeks: Videografie met DSLR #4 Waar we zoeken een fieldmonitor . Misschien heb je daar wat aan. ;)
  Moderator donderdag 5 februari 2015 @ 14:23:16 #215
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_149387760
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:17 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Alleen zijn ze wel een beetje pittig in prijzen en verzenden. En ze zitten ook gewoon op eBay met diverse stores. Dus ook gewoon ff op eBay kijken. :P En er is ook een boel hoop op AliExpress te vinden.

Als ik je nog een linkje cadeau mag doen: Topicreeks: Videografie met DSLR #4 Waar we zoeken een fieldmonitor . Misschien heb je daar wat aan. ;)
zal eens in de reeks kijken :)
Heb lang DSLR gefilmt, (of sowieso gefilmt) maar toen ik weg ging bij mn vorige werkgever had ik geen apparatuur meer tot beschikking ;(
Maarja, was toch eigenlijk al het gefilm wel zat :')
pi_149387775
Zo'n broadlink dingetje he... wat doet dat nou?

* IR signalen uitzenden zodat je via een app je tv aan/uit kunt zetten (en wat functies zoals de harmony kan wrsch?)
* Als je van die lichtschakelaars koopt kan je via dezelfde app ook die bedienen

* wat nog meer? wat een beetje voor de hand ligt?
  donderdag 5 februari 2015 @ 14:27:50 #217
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149387893
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:23 schreef Jimbo het volgende:

[..]

zal eens in de reeks kijken :)
Heb lang DSLR gefilmt, (of sowieso gefilmt) maar toen ik weg ging bij mn vorige werkgever had ik geen apparatuur meer tot beschikking ;(
Maarja, was toch eigenlijk al het gefilm wel zat :')
Of 'gefilmd'. c_/
Nou ja, ik vind fotografie en video zelf wel lachen, al is het puur voor de hobby (vooralsnog). Maar zou best wel op deeltijd willen gaan en het er dan naast gaan doen. Lijkt me wel wat hoor. En je kunt het zo duur maken als je zelf wilt, maar om te beginnen ben je er met een laag budget ook wel hoor.
  Moderator donderdag 5 februari 2015 @ 14:33:37 #218
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_149388060
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:27 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Of 'gefilmd'. c_/
Nou ja, ik vind fotografie en video zelf wel lachen, al is het puur voor de hobby (vooralsnog). Maar zou best wel op deeltijd willen gaan en het er dan naast gaan doen. Lijkt me wel wat hoor. En je kunt het zo duur maken als je zelf wilt, maar om te beginnen ben je er met een laag budget ook wel hoor.
heb het een tijd freelance gedaan. maar was het toen ik bij dat bedrijf weg ging zo verschrikkelijk zat dat ik zn 3 jaar geen cam meer heb aangeraakt _O-

nu ga ik proberen zo goedkoop mogelijk kwaliteit te leveren. het enige waar ik geld in ga stoppen (of nja, al gedaan) zijn mn lenzen :+ want glas is wmb zo verschrikkelijk bepalend voor je kwaliteit
  donderdag 5 februari 2015 @ 14:37:02 #219
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149388165
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:33 schreef Jimbo het volgende:

[..]

heb het een tijd freelance gedaan. maar was het toen ik bij dat bedrijf weg ging zo verschrikkelijk zat dat ik zn 3 jaar geen cam meer heb aangeraakt _O-

nu ga ik proberen zo goedkoop mogelijk kwaliteit te leveren. het enige waar ik geld in ga stoppen (of nja, al gedaan) zijn mn lenzen :+ want glas is wmb zo verschrikkelijk bepalend voor je kwaliteit
True that. :Y Ben ook wel een fan van vintage spul. O+ Laatst nog een Jupiter-9 in huis gehaald.

Daar kun je wel wat mee. :D Maar goed. Om het Chinees te houden. Met het M43 systeem kun je ook uit China spul halen. R.J. Lens Turbo's. Zhongyi lens turbo's of de 24mm f/1.7 en 42.5mm f/1.2. SLR Magic spul!
  Moderator donderdag 5 februari 2015 @ 14:38:30 #220
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_149388207
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:37 schreef shiznuts het volgende:

[..]

True that. :Y Ben ook wel een fan van vintage spul. O+ Laatst nog een Jupiter-9 in huis gehaald.
[ afbeelding ]
Daar kun je wel wat mee. :D Maar goed. Om het Chinees te houden. Met het M43 systeem kun je ook uit China spul halen. R.J. Lens Turbo's. Zhongyi lens turbo's of de 24mm f/1.7 en 42.5mm f/1.2. SLR Magic spul!
lensjes vertrouw ik niet zo uit china :@

Maar die yongnuo flitsers enzo wil ik best probere, evenals dat rigje wati k net postte :~
pi_149396737
€ 5 korting bij minimale besteding van € 10 bij MiniInTheBox

SPRSALE4U

GELDIG TOT 11-02
  donderdag 5 februari 2015 @ 19:43:28 #222
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149397998
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:14 schreef Jonmen het volgende:

SPRSALE4U

GELDIG TOT 11-02
Lekker icm bonustegoed en aanbiedingen :+

3x AA Q5 zaklampje voor $2,17 (totaal), icm 3$ bonustegoed :+
pi_149398412
Ik ben al een tijdje stil op dit forum. En dat heeft een reden: ik weet niks meer om te kopen :(

Nu is mijn brandende vraag aan jullie: bedenk iets gaafs, leuks, raars of handigs van maximaal 15 dollar. Of misschien iets waar je benieuwd naar bent hoe het werkt of wat het precies is. Het maakt geen f*ck uit of het de grootste onzin is die je ooit hebt gezien (zoals die schreeuwpot van een paar topics terug). Ik kies er eentje uit, bestel 'm en post mijn bevindingen en foto's hier. Good luck:)
Leef met vlag en wimpel, maar houdt het simpel.
pi_149398717
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:55 schreef Andydewit het volgende:
Ik ben al een tijdje stil op dit forum. En dat heeft een reden: ik weet niks meer om te kopen :(

Nu is mijn brandende vraag aan jullie: bedenk iets gaafs, leuks, raars of handigs van maximaal 15 dollar. Of misschien iets waar je benieuwd naar bent hoe het werkt of wat het precies is. Het maakt geen f*ck uit of het de grootste onzin is die je ooit hebt gezien (zoals die schreeuwpot van een paar topics terug). Ik kies er eentje uit, bestel 'm en post mijn bevindingen en foto's hier. Good luck:)

Ben wel benieuwd of het goed werkt :7

Maar 16 dollar op ali :D
Top 5 China producten
  donderdag 5 februari 2015 @ 20:06:19 #225
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149398755
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:05 schreef rene90 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

_O-
pi_149399049
quote:

[..]

[ afbeelding ]

die heb ik ook. Da werkt als een tiet kerl!
:]
  donderdag 5 februari 2015 @ 20:23:41 #227
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149399316
pi_149400236
quote:

[..]

[ afbeelding ]

WHAHAHAHAHAHAHA! Didn't see that coming.

@shiznuts die mok is ook wel vet ja!
  donderdag 5 februari 2015 @ 20:49:34 #229
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149400339
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:14 schreef Jonmen het volgende:

SPRSALE4U

GELDIG TOT 11-02
Voorbeeldjes:

Zaklampjes | 3 x $3.39 = $10.17 - $5 (coupon) - $3 (bonustegoed) = $2.17
Infrarood thermometer | $10.99 - $5 (coupon) - $3 (bonustegoed) = $2.99
Mini DV videocamera | $10.99 - $5 (coupon ) - $3 (bonustegoed) = $2.99
pi_149400359
Ik snap niets van tmall en wil graag op ali bestellen maar waar zou ik op moeten zoeken om dit te vinden?

pi_149400463
quote:

1# Wel ff testen met een goed scherp mes bitte :P

http://www.banggood.com/W(...)Pair%29-p-30970.html

2#

http://www.banggood.com/B(...)nproof-p-931356.html

3# Kijken of hij goed spuit :P

http://www.tinydeal.com/d(...)friends-p-12732.html
  donderdag 5 februari 2015 @ 21:03:59 #233
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149401019
Als het fout gaat met die handschoenen kan Kenzi je uphooken met deze:
http://www.tinydeal.com/p(...)sn49752-p-40377.html
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:50 schreef larry_flynt het volgende:
Ik snap niets van tmall en wil graag op ali bestellen maar waar zou ik op moeten zoeken om dit te vinden?

[ afbeelding ]
Ey Products... lijkt me iets kleinschaligs dat niet overal verkocht wordt...
http://ey-products.com/work/iphone%E5%A3%B3/ linken zelf naar Taobao. Neem je toch een agent?
pi_149401322
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2015 21:03 schreef shiznuts het volgende:
Als het fout gaat met die handschoenen kan Kenzi je uphooken met deze:
http://www.tinydeal.com/p(...)sn49752-p-40377.html

[..]

http://ey-products.com/work/iphone%E5%A3%B3/ linken zelf naar Taobao. Neem je toch een agent?
Teveel werk :') En ik ben blut door al dat chinese gedoe!
pi_149401523
quote:
Die bananen paraplu OMG
pi_149402858
quote:

http://www.banggood.com/2(...)t-Bowl-p-934057.html

http://www.banggood.com/W(...)Outdoor-p-53827.html

http://www.banggood.com/0(...)g-Line-p-935384.html

http://www.banggood.com/O(...)Hiking-p-947297.html

http://www.banggood.com/P(...)utdoor-p-949010.html

http://www.banggood.com/W(...)lights--p-62187.html

http://www.banggood.com/W(...)Compass-p-29743.html

http://www.banggood.com/W(...)er-Tool-p-55048.html

http://www.banggood.com/C(...)-Hiking-p-90841.html

http://www.banggood.com/O(...)one-PS3-p-82028.html

http://www.banggood.com/W(...)-Silver-p-40270.html

Ideeën genoeg.

Trouwens:

http://www.banggood.com/M(...)eaters-p-946252.html

(de linkermouw is omgeslagen, om daar de afwerking van te zien)
Wat een trieste kwaliteit :')
Die kan gelijk in de bak voor kleren naar Roemenië.

Normaal post Banggood mijn reviews altijd snel, maar deze negatieve review is nergens te bekennen :')

[ Bericht 4% gewijzigd door ManageTheAnger op 05-02-2015 21:46:08 ]
YouTube
  donderdag 5 februari 2015 @ 22:00:41 #237
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_149403879
Kan goed al bekend zijn, maar even in een members only tag

SPOILER

[ Bericht 10% gewijzigd door Brammetjuh94 op 05-02-2015 22:18:41 ]
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_149403919
quote:

http://www.banggood.com/S(...)D3003B1-p-85856.html

http://www.banggood.com/B(...)etector-p-85854.html

Ook het proberen waard :')
YouTube
  donderdag 5 februari 2015 @ 22:09:27 #239
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149404365
Of gewoon een Cheerson CX-10 halen, if you did not already. :Y
pi_149404507
Iemand een idee war ik Polaroid filmpjes voor de Polariod 600 goedkoop kan scoren?
  donderdag 5 februari 2015 @ 22:14:36 #241
48067 neo2000
pi_149404661
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 21:38 schreef ManageTheAnger het volgende:
(de linkermouw is omgeslagen, om daar de afwerking van te zien)
Wat een trieste kwaliteit :')
Die kan gelijk in de bak voor kleren naar Roemenië.

Normaal post Banggood mijn reviews altijd snel, maar deze negatieve review is nergens te bekennen :')
Lol. Something something tentjas. Tof dat mensen zulke ervaringen af en toe posten.. Dat weerhoud mij weer even om wederom een kledingaankoop te doen in China. _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:00 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Edit: iemand help met de MO tag ofzo? :S
Sure.
Stap 1: Ga naar tweakers.
Stap 2: ??
Stap 3: Besef dat de tag daar wel werkt aangezien het een tweakers.net functionaliteit is.
Stap 4: Profit? :P
  donderdag 5 februari 2015 @ 22:18:16 #242
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149404874
[spoiler ][ /spoiler] does zhe same on FOK!.
  donderdag 5 februari 2015 @ 22:18:23 #243
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_149404880
quote:
11s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:14 schreef neo2000 het volgende:
Stap 3: Besef dat de tag daar wel werkt aangezien het een tweakers.net functionaliteit is.
Er is toch ook zo'n functie op FOK? Ik dacht dat ooit gezien te hebben, maar dat zal dan gewoon spoiler zijn. FML.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  donderdag 5 februari 2015 @ 22:18:51 #244
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149404897
  donderdag 5 februari 2015 @ 22:19:37 #245
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_149404969
quote:
  donderdag 5 februari 2015 @ 22:19:42 #246
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149404976
edit: nee, verzendkosten :'(
  donderdag 5 februari 2015 @ 22:21:21 #247
48067 neo2000
pi_149405078
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:18 schreef shiznuts het volgende:
[spoiler ][ /spoiler] does zhe same on FOK!.
Nou ja, stuff in de spoiler tag is voor iedereen te zien volgens mij. Na aanklikken dan. De MO tag is alleen te zien voor ingelogde tweakers op tweakers. ;)
  donderdag 5 februari 2015 @ 22:22:11 #248
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149405128
quote:
8s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:21 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Nou ja, stuff in de spoiler tag is voor iedereen te zien volgens mij. Na aanklikken dan. De MO tag is alleen te zien voor ingelogde tweakers op tweakers. ;)
Log maar eens uit en probeer een spoiler te openen :+.
Zie je direct waar het Tweakers idee weg komt :P
  donderdag 5 februari 2015 @ 22:23:47 #249
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_149405205
Btw. Weet iemand een goede airmouse zoals dit voor een windows 8 tablet? Ik zat te denken aan dit, maar weet niet of dit goed werkt.

http://www.miniinthebox.c(...)pos=ultimately_buy_2
  donderdag 5 februari 2015 @ 22:27:33 #250
48067 neo2000
pi_149405413
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:22 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Log maar eens uit en probeer een spoiler te openen :+.
Zie je direct waar het Tweakers idee weg komt :P
Uitloggen op fok. Euhm. Uh-huh. Net als die keer dat ik beloofde nooit meer chinese shizzle te bestellen. :')
  donderdag 5 februari 2015 @ 22:31:29 #251
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_149405599
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:23 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Btw. Weet iemand een goede airmouse zoals dit voor een windows 8 tablet? Ik zat te denken aan dit, maar weet niet of dit goed werkt.

http://www.miniinthebox.c(...)pos=ultimately_buy_2
Mele F10 Pro is nog altijd de beste keuze imho. Hoewel als het om tabletbediening gaat...
Weet niet of LoFree nog leuke dingen heeft tegenwoordig...
pi_149405876
quote:
10s.gif
Op Ali staan alleen maar nep wippers van ze haha
pi_149406250
tablet is onderweg.. die komt niet meer aan voor het weekend :(
  donderdag 5 februari 2015 @ 23:23:12 #254
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_149407723
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:31 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Mele F10 Pro is nog altijd de beste keuze imho. Hoewel als het om tabletbediening gaat...
Weet niet of LoFree nog leuke dingen heeft tegenwoordig...
Het gaat om een Thinkpad 8 die ik aansluit op mijn TV('s) als Mediaplayer/XBMC box. Ik wil het met een klein apparaatje kunnen bedienen dus zoek iets zonder een USB ontvanger ofzo.
pi_149407873
quote:

SPOILER
thnx. zocht nog 2e airmouse 14 dollar is mooie prijs. http://www.miniinthebox.c(...)control_p404265.html
pi_149408202
Ik zoek een goedkope manier (onder de 10 euro) om mijn youtube enzo van mijn iPad naar mijn Samsung Smart tv te streamen... Ik vind namelijk de Youtube app zwaar kut werken....Maar heb er niet veel geld voor over.
pi_149410486
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 23:36 schreef larry_flynt het volgende:
Ik zoek een goedkope manier (onder de 10 euro) om mijn youtube enzo van mijn iPad naar mijn Samsung Smart tv te streamen... Ik vind namelijk de Youtube app zwaar kut werken....Maar heb er niet veel geld voor over...
Oh...

Ik zou zoeken op chromecast, miracast, etc...

In ander nieuws: XPB gejat in de kroeg. :(

Nieuwe binnen :)

SPOILER

[ Bericht 6% gewijzigd door LKVBHD op 06-02-2015 02:22:23 (Ik ben nog steeds verliefd op shiz) ]
Op maandag 22 oktober 2012 17:04 schreef HilaryBanks het volgende:
Nee, dat is lekker realisitsch. Wat verwacht je van mij dat ik een medicijn uitvind die AIDS heelt ofzo?
pi_149410527
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 23:27 schreef wootahH het volgende:

[..]

thnx. zocht nog 2e airmouse 14 dollar is mooie prijs. http://www.miniinthebox.c(...)control_p404265.html
ik heb de oorspronkelijke melee f10 en die werkt prima, ik mis alleen de mogelijkheid om een referentiepunt te gebruiken: soms raak ik/muis helemaal uit koers ;(
pi_149412432
Ik heb het inmiddels tot op de bodem uitgezocht hoe het zit met die House automation dingen 8-) Broadlink heeft in principe 2 hoofdmodellen: de home en de pro. De pro heeft weer 3 submodellen: de RM Pro, RM1 Pro en de RM2 Pro. Verwarring alom dus. Degene die ik zojuist heb gekocht op Banggood (derdere keer ;( ) is de RM pro. Met de RM1 zouden de switches niet werken en de RM2 is toch een stuk duurder zonder verklaarbare verbeterde functies en of bereik tegenover de RM Pro.

We zullen zien. Heb hem besteld met PostNL shipping dus dat zal wel opschieten.
pi_149412914
Eerste post (als china-koopjesjager)
Heb zelf de RM2 pro besteld (op BG maar euootje duurder dan de RM pro). De gewone RM heeft idd alleen maar infrarood en geen RF, de pro's hebben wel RF. Heb via ebay ook twee SP Mini's besteld (geloof USD 14 ps) en via BG ook een A1 air sensor. Komt met China of Singapore post, dus zal nog wel even duren voor het er is. Ook gelijk een paar Universal-EU adapters gesjeft via ebay.
De reviews het internet van de spullenboel zijn goed, ik ben benieuwd...
  Moderator vrijdag 6 februari 2015 @ 11:57:14 #261
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_149415856
gister mn xiaomi oordopjes binnen gehad.

Vind de kwaliteit van het product eigenlijk wel meevallen,voet licht en goedkoop aan.... geluid daarintegen is wel goed :) En joh, dat is het belangrijkste
pi_149418108
Vandaag m'n Mi-Band binnen gekregen van TD. Wil 'n Mi-account aanmaken, maar de link in de activatiemail werkt niet. Hoe lossen jullie dit op? Heb ik 'n account nodig om de app te gebruiken?

Godver, irritant. De activatiemail geeft elke keer 'n 404 :r

[ Bericht 30% gewijzigd door Eric_Cantona op 06-02-2015 14:17:38 ]
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_149424423
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:11 schreef Iter_C het volgende:
Eerste post (als china-koopjesjager)
Heb zelf de RM2 pro besteld (op BG maar euootje duurder dan de RM pro). De gewone RM heeft idd alleen maar infrarood en geen RF, de pro's hebben wel RF. Heb via ebay ook twee SP Mini's besteld (geloof USD 14 ps) en via BG ook een A1 air sensor. Komt met China of Singapore post, dus zal nog wel even duren voor het er is. Ook gelijk een paar Universal-EU adapters gesjeft via ebay.
De reviews het internet van de spullenboel zijn goed, ik ben benieuwd...
Heb je miss een linkje van die SP Mini? En weet je zeker dat je een RM2 hebt gekocht? Chinezen halen ze allemaal door mekaar.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 17:10:22 #264
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149424658
http://www.dx.com/p/xqm-g(...)-371493#.VNTnHmjF-4I

Niet meer verwacht dat ze hem zouden sturen, heb dus ook geen idee wat het nou echt is, een GTX 680 met DDR3 kan dus helemaal niet :').

Maar hij is dus net verzonden, ik ben benieuwd, zal wel een 610 ofzo zijn :').
Get woke, go broke!
pi_149424855
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:49 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Voorbeeldjes:

Zaklampjes | 3 x $3.39 = $10.17 - $5 (coupon) - $3 (bonustegoed) = $2.17
Infrarood thermometer | $10.99 - $5 (coupon) - $3 (bonustegoed) = $2.99
Mini DV videocamera | $10.99 - $5 (coupon ) - $3 (bonustegoed) = $2.99
Waar haal je dat bonustegoed ook alweer weg?
EDIT: Oh laat maar, ik ben blind. (bonustegoed was bij mij btw 2 euro)
pi_149425996
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:10 schreef HeatWave het volgende:
http://www.dx.com/p/xqm-g(...)-371493#.VNTnHmjF-4I

Niet meer verwacht dat ze hem zouden sturen, heb dus ook geen idee wat het nou echt is, een GTX 680 met DDR3 kan dus helemaal niet :').

Maar hij is dus net verzonden, ik ben benieuwd, zal wel een 610 ofzo zijn :').
Vaak zijn die kaarten zo aangepast dat ie GTX 680 in de bios zegt maar het daadwerkelijk een GT640 is ofzo.
pi_149426737
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:22 schreef Eric_Cantona het volgende:
Vandaag m'n Mi-Band binnen gekregen van TD. Wil 'n Mi-account aanmaken, maar de link in de activatiemail werkt niet. Hoe lossen jullie dit op? Heb ik 'n account nodig om de app te gebruiken?

Inmiddels gelukt, nu kijken of ik 't e.e.a. verder ingesteld krijg :Y
  Moderator vrijdag 6 februari 2015 @ 19:10:24 #268
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_149428123
quote:

SPOILER
werken ook op lightinthebox trouwens
pi_149428366
Mijn tablet is aan het rond touren door hong kong :')
Eerstvpicked, vervolgens gesorteerd en weer op gepikt (om 17:30 daar) en nog nergens gedropt (inmiddels 2 uur 's nachts). Ik hoop maar dat alleen maar de tracking update bijzonder traag is :p
  vrijdag 6 februari 2015 @ 19:25:58 #270
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149428649
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:16 schreef mschol het volgende:
Mijn tablet is aan het rond touren door hong kong :')
Eerstvpicked, vervolgens gesorteerd en weer op gepikt (om 17:30 daar) en nog nergens gedropt (inmiddels 2 uur 's nachts). Ik hoop maar dat alleen maar de tracking update bijzonder traag is :p
Maandag hier. Vaak is alles na woensdag ''pas'' maandag hier, vooral met HK DHL ;).
Vaak nog wel vrij snel dus. Overigens op het moment dat er staat op de tracking: mee met chauffeur even bellen. Dan kunnen ze zo zien hoe hoog de aanslag is ;)
pi_149428970
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:25 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Maandag hier. Vaak is alles na woensdag ''pas'' maandag hier, vooral met HK DHL ;).
Vaak nog wel vrij snel dus. Overigens op het moment dat er staat op de tracking: mee met chauffeur even bellen. Dan kunnen ze zo zien hoe hoog de aanslag is ;)
ach, ik laat me wel verassen :s)
Maandag ben ik er vermoedelijk niet, maar dan zie ik wel wat ze doen :)
pi_149429009
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:01 schreef davedavy het volgende:

[..]

Heb je miss een linkje van die SP Mini? En weet je zeker dat je een RM2 hebt gekocht? Chinezen halen ze allemaal door mekaar.
Linkje naar de RM2 pro van Banggood:
http://www.banggood.com/B(...)ontrol-p-942667.html

En de SP mini op Ebay (zoeken op ebay.com en niet op ebay.nl):
http://www.ebay.nl/itm/32(...)id=p3984.m1497.l2649
http://www.ebay.nl/itm/15(...)id=p3984.m1497.l2649

En adapter:
http://www.ebay.nl/itm/12(...)id=p3984.m1497.l2649
pi_149429355
quote:
Die switches zijn inderdaad goedkoop ja. Goedkoper dan deze. Zie verder helemaal geen verschil.

Weet je overigens zeker dat die RM2 compatibel is? BG's beschrijving zegt:
quote:
,not support remote wall switch,not support Electric curtains and so on.
Vandaar dat ik deze kocht.
pi_149431414
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 19:48 schreef davedavy het volgende:

[..]

Die switches zijn inderdaad goedkoop ja. Goedkoper dan deze. Zie verder helemaal geen verschil.

Weet je overigens zeker dat die RM2 compatibel is? BG's beschrijving zegt:

[..]

Vandaar dat ik deze kocht.
De sp2 switches hebben ook een verbruiksmeter/energiemeter. Zag ik het nut niet zo van in...

De beschrijving van de rm2 is idd nogal crappy. Iets verderop staat het wel 3x (oa remote contro, ir and rf appliances en de rf frequenties).

Ik heb de gok gewaagd, al heb ik ook geen idee wat nu de echte verbetering is tov de rm pro
pi_149431545
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:51 schreef Iter_C het volgende:

[..]

De sp2 switches hebben ook een verbruiksmeter/energiemeter. Zag ik het nut niet zo van in...

De beschrijving van de rm2 is idd nogal crappy. Iets verderop staat het wel 3x (oa remote contro, ir and rf appliances en de rf frequenties).

Ik heb de gok gewaagd, al heb ik ook geen idee wat nu de echte verbetering is tov de rm pro
Hmm. Nja de RM2 lijkt me de nieuwste. Zal ik dan toch de rm PRO cancelen voor een RM2 :')?
pi_149431631
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:55 schreef davedavy het volgende:

[..]

Hmm. Nja de RM2 lijkt me de nieuwste. Zal ik dan toch de rm PRO cancelen voor een RM2 :')?
Hmmm, up to you... Heb je wel de nieuwste inderdaad...
4 maal is chinees recht zullen we maar zeggen ;-)
pi_149431720
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:58 schreef Iter_C het volgende:

[..]

Hmmm, up to you... Heb je wel de nieuwste inderdaad...
4 maal is chinees recht zullen we maar zeggen ;-)
Nja die switches en ook die SP mini lijkt universeel te werken. Dus.. Ik heb maar weer een cancel gedaan en heb de RM2 besteld :') :') :')

Nu for sure. Ik kom er niet meer aan en wacht netjes tot alles aankomt xD
pi_149431949
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:22 schreef Eric_Cantona het volgende:

yeah mijne ook eindelijk. 26 dec besteld. Gelukkig had ik al een account:)
pi_149433707
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 21:08 schreef wootahH het volgende:

[..]

yeah mijne ook eindelijk. 26 dec besteld. Gelukkig had ik al een account:)
Ik ook! Ze/we zaten in 't zelfde schuitje waarschijnlijk ;)
  vrijdag 6 februari 2015 @ 22:51:53 #280
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_149435399

Welke zou hem resetten?

(lang verhaal :') )
vraag staat ook al uit bij de webshop en hosafe zelf
YouTube
pi_149435458
die gele is wel een mooie ^O^

ik weet niet eens waar ik tegenaan kijk...
  vrijdag 6 februari 2015 @ 23:00:13 #282
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_149435715
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 22:53 schreef mschol het volgende:
die gele is wel een mooie ^O^

ik weet niet eens waar ik tegenaan kijk...
_O-

Binnenkant van de Hosafe camera.
Heb hem gebricked op een of andere manier.
Hij werkt gewoon, stuurt ook warning emails maar hij is niet meer toegankelijk en geeft aan "wrong password".

Heb alleen het password niet gewijzigd en áls ik dat wél gedaan heb dan weet ik nog waarin en ook dat is niet het geval.

Wil eigenlijk een reset doen, maar er zit nergens een knop voor.
YouTube
  vrijdag 6 februari 2015 @ 23:02:55 #283
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149435823
Ja, balen :'(.
pi_149436934
ah, tetten

or if u prefer this, no problem

alibaba, is dat ook chinees? goeie dingen over gehoord, veel mail ook, nog steeds niks besteld, om het goed te maken nog 'n stel tetten

pi_149437119
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 23:00 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

_O-

Binnenkant van de Hosafe camera.
Heb hem gebricked op een of andere manier.
Hij werkt gewoon, stuurt ook warning emails maar hij is niet meer toegankelijk en geeft aan "wrong password".

Heb alleen het password niet gewijzigd en áls ik dat wél gedaan heb dan weet ik nog waarin en ook dat is niet het geval.

Wil eigenlijk een reset doen, maar er zit nergens een knop voor.
kan je niet via de software de boel resetten?
  vrijdag 6 februari 2015 @ 23:42:38 #286
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_149437132
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 23:41 schreef mschol het volgende:

[..]

kan je niet via de software de boel resetten?
Ik zou niet weten hoe :N

Kabeltjes loshalen en dergelijke heeft ook niet voor een restore gezorgd.
Het menu is al niet eens meer toegankelijk via het IP adres in mijn browser..
YouTube
pi_149437151
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 23:42 schreef ManageTheAnger het volgende:
Het menu is al niet eens meer toegankelijk via het IP adres in mijn browser..
dat zou erop kunnen duiden dattie een default adres heeft gekregen? :P
  vrijdag 6 februari 2015 @ 23:45:49 #288
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_149437205
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 23:43 schreef mschol het volgende:

[..]

dat zou erop kunnen duiden dattie een default adres heeft gekregen? :P
Nee ik vind hem wel in mijn browser, alleen met de standaard "admin" en wachtwoord kom ik er al niet eens meer in.

Zo frustrerend dit, ik heb voor mijn gevoel letterlijk ALLES geprobeerd vanavond.

Terwijl hij werkt wel gewoon hea, dat is het probleem niet.
Ik krijg alleen de live beelden niet naar voren
YouTube
  zaterdag 7 februari 2015 @ 09:54:12 #289
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_149441721
Earson binnen, wauw _O_
pi_149441753
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 09:54 schreef Erasmo het volgende:
Earson binnen, wauw _O_
Het is echt een top ding :P
Hij heeft alleen 1 minpuntje en dat is het bluetooth bereik :'(
Op maandag 23 augustus 2010 22:37 schreef Made-In-Holland het volgende:
RTL8 :') :') :') Goed voor homeshopping-programma's en voor het uitzenden van herhalingen.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 10:01:33 #291
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149441770
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 09:59 schreef jeroendh het volgende:

[..]

Het is echt een top ding :P
Hij heeft alleen 1 minpuntje en dat is het bluetooth bereik :'(
Dat is wat wisselend inderdaad, maar 10 ft doet hij toch met gemak dacht ik :P?
Hier doet hij het op een meter op 5 dacht ik.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 10:38:20 #292
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_149442169
"The 2015 Chinese Lunar New Year is almost upon us! The National Holiday in China is so big, it even affects Ever-buying! During the special holiday period, Ever-buying.net will be operating in a limited capacity between Feb.17th to Feb.23rd (inclusive) for this very important festival. It will also affect all major manufacturers and courier firms."

Dit zal ook voor andere webshops gelden.
YouTube
pi_149442412
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:38 schreef ManageTheAnger het volgende:
"The 2015 Chinese Lunar New Year is almost upon us! The National Holiday in China is so big, it even affects Ever-buying! During the special holiday period, Ever-buying.net will be operating in a limited capacity between Feb.17th to Feb.23rd (inclusive) for this very important festival. It will also affect all major manufacturers and courier firms."

Dit zal ook voor andere webshops gelden.
zoals elk jaar merk je dat idd wel met de post en uberhaupt de verzending van artikelen..
m'n pakketje is vanuit leipzig naar NL onderweg (gok ik..), en heeft een clearance delay opgelopen

[ Bericht 6% gewijzigd door mschol op 07-02-2015 11:16:52 ]
pi_149443952
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:01 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dat is wat wisselend inderdaad, maar 10 ft doet hij toch met gemak dacht ik :P?
Hier doet hij het op een meter op 5 dacht ik.
Zonder muur kan ik wel wat meer. Ik gok rond de 10 maximaal (alhoewel die dan hapert). Met een muur ertussen dan haakt die na 1/2 meter al af.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 12:32:17 #295
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_149444053
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:58 schreef Dasjonny het volgende:

[..]

Vaak zijn die kaarten zo aangepast dat ie GTX 680 in de bios zegt maar het daadwerkelijk een GT640 is ofzo.
Ja, dat idee heb ik ook wel idd, maar wel zullen het wel zien :P.
Get woke, go broke!
pi_149445033
Ik heb nog 2 bestellingen onderweg, hopen dat die daarvoor nog aankomen. Gaat om een glass screen protector voor mijn G4s van ebay en een ir-thermometer van mitb.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 13:52:40 #297
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_149445387
http://www.banggood.com/W(...)t-Watch-p-89371.html

Het shark horloge maar dan voor iets minder dacht ik.
24% off.
YouTube
  zaterdag 7 februari 2015 @ 13:53:37 #298
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149445407
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:56 schreef mschol het volgende:

[..]

zoals elk jaar merk je dat idd wel met de post en uberhaupt de verzending van artikelen..
m'n pakketje is vanuit leipzig naar NL onderweg (gok ik..), en heeft een clearance delay opgelopen
Komt wel goed, vaak een weekend delay :P. Zie je we vaker op de tracking.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, dat idee heb ik ook wel idd, maar wel zullen het wel zien :P.
''Special extra de luxe version for my friend. It tells 680 yes? Then its 680. Have a good day. Please not to contact us again. Hope to do business again with you later. ''

"It tells 680 on box and bios, my friend. I send you new firmware, do you not understand? I hope you do yes? Please mark the case as solved, bad feeback my boss is not happy. Last time he ate my ear when i got bad feedback. You not want this to happen to my other ear my friend?
As said check new software, it shows 680. like i told. Hope you solve this way.
"

Bereid je maar voor op dat soort berichtjes _O-
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:33 schreef l0lownkill het volgende:
Ik heb nog 2 bestellingen onderweg, hopen dat die daarvoor nog aankomen. Gaat om een glass screen protector voor mijn G4s van ebay en een ir-thermometer van mitb.
Denk dat het wel gaat lukken (indien verzonden), werkt allemaal nog wel een dag of 8 door :D.
pi_149445478
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 13:53 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Komt wel goed, vaak een weekend delay :P. Zie je we vaker op de tracking.
Vorige dhl pakketje had dat ook (telefoon) en die is er ongeschonden langs gekomen :D
ik ben maar een beetje ongeduldig.. O-)
quote:
[..]

''Special extra de luxe version for my friend. It tells 680 yes? Then its 680. Have a good day. Please not to contact us again. Hope to do business again with you later. ''

"It tells 680 on box and bios, my friend. I send you new firmware, do you not understand? I hope you do yes? Please mark the case as solved, bad feeback my boss is not happy. Last time he ate my ear when i got bad feedback. You not want this to happen to my other ear my friend?
As said check new software, it shows 680. like i told. Hope you solve this way.
"

Bereid je maar voor op dat soort berichtjes _O-
:D
quote:
[..]

Denk dat het wel gaat lukken (indien verzonden), werkt allemaal nog wel een dag of 8 door :D.
als hij eenmaal in het post process zit zal hij idd wel bijtijds aankomen
pi_149445768
Ik zoek een inbouwschotel. Vind ze hier redelijk prijzig, misschien ook in China te krijgen?
Ik heb echt geen idee waar ik naar moet zoeken.
pi_149446025
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 14:13 schreef Miniem het volgende:
Ik zoek een inbouwschotel. Vind ze hier redelijk prijzig, misschien ook in China te krijgen?
Ik heb echt geen idee waar ik naar moet zoeken.
[ afbeelding ]
Hier al gekeken?
http://www.flightcase-ond(...)n/schotels-blind/102
http://www.bax-shop.nl/flightcase-materialen/schotels-labels
Op maandag 23 augustus 2010 22:37 schreef Made-In-Holland het volgende:
RTL8 :') :') :') Goed voor homeshopping-programma's en voor het uitzenden van herhalingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')