quote:Op woensdag 28 januari 2015 00:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Stel een werknemer (consultant) moet externe uitgaves doen om naar een klant te gaan.
Die werknemer doet behoorlijke uitgaves per maand maar in zijn contract staat er niks over of hij het terug krijgt. Wel dat hij 'naar de guidelines' van het bedrijf moet werken. Hij scant alle kopietjes, geeft notities en vult alles netjes in het systeem van het bedrijf in.
Plots zegt de werkgever, de klant heeft nog niet voor ons betaald en wil zich er uit trekken. Dit zou betekenen dat ik de werknemer nul komma nul van zijn expenditures terug krijgt, daar het project stopt en de werkgever niks meer gaat vergoeden (en er al was niks betaald qua vergoedingen, dat was al een reden om er mee te stoppen).
Wat moet de werknemer in dit geval doen?
Ja, dan krijg ik de centen niet terugquote:
Bij een werkgever die, in alle redelijkheid, gemaakte kosten niet vergoedt ben ik sowieso weg.quote:Op woensdag 28 januari 2015 00:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Ja, dan krijg ik de centen niet terug
Dat gaat wat lastig als het taxi, hotel en vliegkosten zijnquote:Op woensdag 28 januari 2015 00:37 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Bij een werkgever die, in alle redelijkheid gemaakte, kosten niet vergoedt ben ik sowieso weg.
Of ik dan voor een veelvoud van de gemaakt kosten aan goederen achterover druk laat ik gemakshalve even in het midden.
Wat zeggen die guidelines precies over vergoedingen?quote:Op woensdag 28 januari 2015 00:01 schreef sitting_elfling het volgende:
de guidelines' van het bedrijf
Er wordt met geen woord gerept over vergoedeningen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 00:38 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Wat zeggen die guidelines precies over vergoedingen?
Afhankelijk van wat er aantoonbaar is afgesproken en hoe graag de werknemer zijn geld wil kan hij:
-Besluiten dat zijn normale vergoeding toch kostendekkend is en het er niet meer over hebben.
-Vaststellen dat het niet verstandig was om zonder toezegging van de werkgever geld uit te geven en dit de volgende keer niet meer doen.
-Toch het geld terugvragen van de werkgever.
-Wat Treinhomo zei.
Waarom zou de aard van de kosten de verhaalsmogelijkheden beperken ?quote:Op woensdag 28 januari 2015 00:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat gaat wat lastig als het taxi, hotel en vliegkosten zijn
Indien dit na (schriftelijke) instructie van de baas was, dan moet deze mijns inziens de kosten vergoeden. Dat er vervolgens fair use policies zijn over de maximale kosten voor tickets, taxi's en maaltijden, dat lijkt me een andere discussie.quote:Op woensdag 28 januari 2015 00:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Er wordt met geen woord gerept over vergoedeningen.
Je moet het zo zien, een groep werknemers pakt het vliegtuig, slaapt in het hotel en gaat naar de klant voor 4 dagen. Plus dinneren in de avond.
Weer terug wil de eigen werkgever het niet bekostigen en de klant ook niet.
En dan?
(Normaliter is dit dus niet een probleem...)
Pakken jullie zelf het vliegtuig of in opdracht van de baas?quote:Op woensdag 28 januari 2015 00:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Er wordt met geen woord gerept over vergoedeningen.
Je moet het zo zien, een groep werknemers pakt het vliegtuig, slaapt in het hotel en gaat naar de klant voor 4 dagen. Plus dinneren in de avond.
Weer terug wil de eigen werkgever het niet bekostigen en de klant ook niet.
En dan?
(Normaliter is dit dus niet een probleem...)
In opdracht van de baas. Die zegt gewoon, vluchten, taxi en voedsel zijn af te trekken. (tot op bepaalde hoogtes maar dat trek je toch nooit)quote:Op woensdag 28 januari 2015 00:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Pakken jullie zelf het vliegtuig of in opdracht van de baas?
Bedrijfsrisico van de baas. Jij hebt geen overeenkomst met de klant maar met je baas.quote:Op woensdag 28 januari 2015 00:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
In opdracht van de baas. Die zegt gewoon, vluchten, taxi en voedsel zijn af te trekken. (tot op bepaalde hoogtes maar dat trek je toch nooit)
Maar de klant wil nu niet betalen.
Jammer voor de baasquote:Op woensdag 28 januari 2015 00:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
In opdracht van de baas. Die zegt gewoon, vluchten, taxi en voedsel zijn af te trekken. (tot op bepaalde hoogtes maar dat trek je toch nooit)
Maar de klant wil nu niet betalen.
En dus ook voor ons? Want wij zijn hier nu al een aantal maand heen geweest, met bijna een maand aan hotel overnachtigen etc.quote:
Nee, natuurlijk niet! Als jij in opdracht van je werkgever daar naartoe bent gegaan, dan zijn de kosten voor je werkgever. Of zijn klant wel of niet betaalt, doet niet ter zake.quote:Op woensdag 28 januari 2015 00:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En dus ook voor ons? Want wij zijn hier nu al een aantal maand heen geweest, met bijna een maand aan hotel overnachtigen etc.
Zijn onkosten declareren bij de werkgever.quote:Op woensdag 28 januari 2015 00:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat moet de werknemer in dit geval doen?
Er staat 'werknemer' in de OP, dus ik ga ervan uit dat TS geen zelfstandige is.quote:Op woensdag 28 januari 2015 00:55 schreef Coelho het volgende:
En als je met 'consultant' bedoelt dat je als zelfstandige door hem ingehuurd wordt, dan zou ik per direct stoppen arbeid te verrichten en hem via aangetekende brief sommeren je kosten te vergoeden, en een CC doen naar je rechtsbijstandverzekering.
Even in het kort, normaliter gaat het zo.quote:Op woensdag 28 januari 2015 00:53 schreef Queller het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet! Als jij in opdracht van je werkgever daar naartoe bent gegaan, dan zijn de kosten voor je werkgever. Of zijn klant wel of niet betaalt, doet niet ter zake.
Je hebt gelijk. Ik las consultant en ging er dus vanuit dat hij ingehuurd was.quote:Op woensdag 28 januari 2015 00:56 schreef Queller het volgende:
[..]
Er staat 'werknemer' in de OP, dus ik ga ervan uit dat TS geen zelfstandige is.
Het betreft consultant onder een bedrijf.quote:Op woensdag 28 januari 2015 00:55 schreef Coelho het volgende:
En als je met 'consultant' bedoelt dat je als zelfstandige door hem ingehuurd wordt, dan zou ik per direct stoppen arbeid te verrichten en hem via aangetekende brief sommeren je kosten te vergoeden, en een CC doen naar je rechtsbijstandverzekering.
Probleem van de werkgever.quote:Op woensdag 28 januari 2015 00:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Klant wil niet betalen, want is ontevreden.
Werkgever zegt, wij zijn niet verantwoordelijk voor de kosten die onze werknemers maken. Het zijn allemaal kosten die de klant moet vergoeden. De klant vraagt ook immers, kom hier, met vliegtuig, boek hotel etc (onder bepaalde dag waardes..)
Nu is de klant meer in de richting van: "fuck you" en hebben niks betaald.
En nu?
Als je werkgever dat werkelijk zegt, dan is je werkgever geestelijk gestoord.quote:Op woensdag 28 januari 2015 00:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Werkgever zegt, wij zijn niet verantwoordelijk voor de kosten die onze werknemers maken. Het zijn allemaal kosten die de klant moet vergoeden. De klant vraagt ook immers, kom hier, met vliegtuig, boek hotel etc (onder bepaalde dag waardes..)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |