En dit in tegenstelling tot................. welke tijdsperiode in Nederland?quote:"Want we kunnen niet hardnekkig blijven ontkennen dat we in een post-seculiere samenleving leven en dat geloof in Nederland weer een factor van betekenis is."
Nooit eigenlijk.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
En dit in tegenstelling tot................. welke tijdsperiode in Nederland?
En dat is dus ook de reflex van de meeste mensen aan de progressieve kant van het verhaal. Om hen die de underdog positie hebben eeuwig alle ruimte te geven.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het zou inderdaad een goed idee zijn als moslims afbeeldingen van hun profeet zouden gedogen en ruimte zouden geven aan andersdenkenden.
Je mag ook niet geloven in zionistische complotten overigens.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:21 schreef Janneke141 het volgende:
Een maatschappelijk debat over tolerantie zou op zich niet zo'n slecht idee zijn. Want de acceptatie van homo's wordt als hollandse tolerantie gezien - en terecht - maar we zijn dan weer niet zo tolerant dat je in het openbaar mag vinden dat homoseksualiteit een ziekte is.
Ja, alleen probeert ze te komen tot een theoretische onderbouwing van de zelfcensuur. Dit gaat dus wel een stapje verder.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:21 schreef LXIV het volgende:
Het is wel opmerkelijk dat na de aanslagen toch verschillende invloedrijke mensen zijn gaan pleiten voor meer beperkingen op de vrijheid van meningsuiting. Of dat ze dat nu 'zelfscensuur' noemen of iets anders.
Feitelijk hebben de aanslagplegers op Charlie Hebdo hun doel daarmee bereikt.
Dit is voor mij de kern. Figuren die hier naar eigen zeggen een lans breken voor de vrijheid van meningsuiting, vinden in veel gevallen dat alleen meningen die hun welgevallig zijn, mogen worden geuit.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:22 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Je mag ook niet geloven in zionistische complotten overigens.
Maar je mag wel als politieleraar zeggen dat alle moslims dood moeten.
Mag toch gewoon hoor? Het is echt niet zo alsof je door de politie van je bed gelicht wordt als jij zou zeggen dat homoseksualiteit een ziekte is, zolang je maar niet oproept tot geweld althans.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:21 schreef Janneke141 het volgende:
Een maatschappelijk debat over tolerantie zou op zich niet zo'n slecht idee zijn. Want de acceptatie van homo's wordt als hollandse tolerantie gezien - en terecht - maar we zijn dan weer niet zo tolerant dat je in het openbaar mag vinden dat homoseksualiteit een ziekte is.
Het gaat me niet om de strafbaarheid, maar om de publieke reactie.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Mag toch gewoon hoor? Het is echt niet zo alsof je door de politie van je bed gelicht wordt als jij zou zeggen dat homoseksualiteit een ziekte is, zolang je maar niet oproept tot geweld althans.
Ja want jij bent er eentje die mensen niet graag op hun hypocrisie wijst.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is voor mij de kern. Figuren die hier naar eigen zeggen een lans breken voor de vrijheid van meningsuiting, vinden in veel gevallen dat alleen meningen die hun welgevallig zijn, mogen worden geuit.
Derhalve heb ik weinig behoefte aan een discussie.
Met dat is met tal van onderwerpen. Mensen zijn helemaal niet zo tolerant.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het gaat me niet om de strafbaarheid, maar om de publieke reactie.
Klopt. Dit is een voorbeeld, er zijn er nog 100.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Met dat is met tal van onderwerpen. Mensen zijn helemaal niet zo tolerant.
Deze uitspraak is hier een schokkend voorbeeld van. Kun je mensen nog meer over één kam scheren?quote:Op maandag 26 januari 2015 16:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Met dat is met tal van onderwerpen. Mensen zijn helemaal niet zo tolerant.
Je mag ook best roepen dat een mening debiel of in jouw ogen fout is.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja want jij bent er eentje die mensen niet graag op hun hypocrisie wijst.
Jazeker.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Deze uitspraak is hier een schokkend voorbeeld van. Kun je mensen nog meer over één kam scheren?
Klopt en dat is ook een domme positie die die mensen innemen. Maar ik denk dat als jij ze op fok! tegen zou komen dat je gewoon met ze in discussie zou gaan.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je mag ook best roepen dat een mening debiel of in jouw ogen fout is.
Waar ik mij aan stoor, is dat een aantal zelfverklaarde JeSuis'ers nu roept dat mensen die, bijvoorbeeld, de aanslag op Charlie Hebdo toejuichen moeten worden opgesloten en de mond gesnoerd.
Dan heb je het naar mijn idee niet helemaal begrepen.
Dat is wel zo'n beetje het beste waar je op kunt hopen. Je kunt wettelijk gezien afdwingen dat mensen elkaar niets aan doen, maar je kunt ze moeilijk verplichten om tolerant te zijn.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:30 schreef Morendo het volgende:
Mensen hoeven ook niet tolerant te zijn, zolang ze maar onverschillig zijn.
Ik heb geen idee wat hier staat.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:30 schreef SpecialK het volgende:
Maar ik denk dat als jij ze op fok! tegen zou komen je ze er gewoon in discussie zou gaan.
Rustig aan cowboy. Was al ge-edit.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat hier staat.
Spijtig dat je dat denkt...quote:Op maandag 26 januari 2015 16:31 schreef Ryon het volgende:
"Je mag in Nederland elke mening hebben die je wilt, maar als je een andere mening hebt, dan rot je maar op."
"je mag in Nederland elke mening hebben die je wilt, maar als je de meningen van anderen en hun vrijheid om die meningen te uiten zo ontiegelijk slecht trekt dat je zin krijgt om mensen kapot te schieten dan ben je wellicht gelukkiger in een ander land waar meer mensen denken zoals jij en waar andersdenkenden met zweepslagen worden bestraft"quote:Op maandag 26 januari 2015 16:31 schreef Ryon het volgende:
"Je mag in Nederland elke mening hebben die je wilt, maar als je een andere mening hebt, dan rot je maar op."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |