abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152712419
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik beweer nergens dat de feiten niks betekenen.

Het is een feit dat er aanslagen geweest zijn uit extreemlinkse hoek
Het is een feit dat er goede Amerikaanse schaatsers zijn geweest
Het is een feit dat Duitsland oorlog heeft gevoerd.

Maar het zegt alleen wat over extreemlinksen, Amerikaanse schaatsers en Duitsers tijdens WO II.

Het zegt niets over anderen. Dat jij 5 extreemlinkse aanslagen kan oplepelen, maakt ze dat gevaarlijker dan extreemrechts? Of dan jihadi's? Of dan Sven Kramer?

Selectief shoppen in gebeurtenissen vormt geen geldig argument. Daarmee maak je jezelf ongeloofwaardig.
En selectief beniemen van gebeurtenissen is wel degelijk een geldig argument. Of bedoeld u dat het nazi verleden niet zo zwart wit is?

De definitie van een extreem links of extreem rechts is iemand die geweld wil gebruiken om zijn politieke idealen te realiseren.
pi_152714865
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:15 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Extreem rechts gebruikt vaak veel minder snel geweld dan extreem links.

PEGIDA gebruikt geen geweld AFA wel.

De NSB heeft geen geweld gebruikt terwijl de reichstag in de fik werd gestoken door een Nederlandse communist.

Ik ga hier niet extreem rechts verdedigen en al helemaal niet jihadi's maar ik denk wel dat extreem links een gevaar is voor onze democratische rechtsstaat. Een gevaar die te vergelijken valt met de extremistische Islam en een gevaar dat minder gevaarlijk is als extreem rechts.
:') Wat een beoordelingsvermogen. Kom je nog met een daadwerkelijke onderbouwing ipv een aantal voorbeelden? Allemaal erg vervelend die incidenten die jij noemt, maar waarop baseer jij dat extreem-links zo groot is dat het een gevaar is? En waarom is het een gevaar voor onze democratische rechtsstaat?
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_152715670
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:15 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

PEGIDA gebruikt geen geweld AFA wel.

De NSB heeft geen geweld gebruikt terwijl de reichstag in de fik werd gestoken door een Nederlandse communist.

ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_152718323
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 15:41 schreef keste010 het volgende:

[..]

:') Wat een beoordelingsvermogen. Kom je nog met een daadwerkelijke onderbouwing ipv een aantal voorbeelden? Allemaal erg vervelend die incidenten die jij noemt, maar waarop baseer jij dat extreem-links zo groot is dat het een gevaar is? En waarom is het een gevaar voor onze democratische rechtsstaat?
Er zijn de laatste tijd een hoop demonstraties van o.a. krakers. De AIVD moet dit allemaal in de gaten houden.

Er vliegen stenen door de ruiten bij PVV'ers in een democratische rechtsstaat kan een persoon uitkomem voor zijn politieke mening
zonder dat daar gevolgen aan verbonden zijn.

leuk en volwassem trouwens dat gezichtje.
pi_152718348
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2015 16:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De nazi's waren ook al van die lieverdjes.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_152718383
Regeringen maken per definitie veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer doden dan welke anarcho-extremisten waar dan ook ter wereld, ooit.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_152718405
en owja de vele bedreigingen op het adres van de heer Wilders en zijn partij genoten uit die hoek.
  maandag 18 mei 2015 @ 17:24:03 #83
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152718426
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_152718494
quote:
En waarom is het een gevaar voor onze democratische rechtsstaat?
Machtswisseling.... :P
pi_152718497
quote:
Janneke misschien wilt u wel voor de AIVD per geval uitzoeken in welke mate een invidu gevaarlijk is.

De AIVD doet dat niet en pakt de groep aan.
pi_152718564
Elke bedreiging voor de status quo is reden genoeg voor interventie, gok ik zo..
pi_152718843
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:29 schreef I-care het volgende:
Elke bedreiging voor de status quo is reden genoeg voor interventie, gok ik zo..
Ik denk het niet hè. Gezien het verleden van extreem links en de bedreigingen en verschillende demonstraties ziet de AIVD reden genoeg om extreemlinkse organisaties in de gaten te houden.

Je kunt nou zeggen "maar Bassie dit is een overhaaste generalisatie want niet iedereen die wordt geclassificeerd als extreem links is gevaarlijk".

Waar ik op zal zeggen dat de AIVD een beperkt mankracht heeft en niet iedereen individueel zal beoordelen.
pi_152718954
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:36 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Ik denk het niet hè. Gezien het verleden van extreem links en de bedreigingen en verschillende denonstraties ziet de AIVD reden genoeg om extreemlinkse organisaties in de gaten te houden.

Je kunt nou zeggen "maar Bassie dit is een overhaaste generalisatie want niet iedereen die wordt geclassificeerd als extreem links is gevaarlijk".

Waar ik op zal zeggen dat de AIVD een beperkt mankracht heeft en niet iedereen individueel zal beoordelen.
Ah dus je verdedigt liever de werkwijze van een geheime dienst dan je er als nadenkend oplettend kritisch burger over te buigen.

Sja, met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152718968
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:36 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Ik denk het niet hè. Gezien het verleden van extreem links en de bedreigingen en verschillende denonstraties ziet de AIVD reden genoeg om extreemlinkse organisaties in de gaten te houden.

Iedereen die een bedreiging is zal gescreend worden meen ik. Er zijn voor hen veel manieren en middelen om individuen te monitoren en of op te pikken indien men zich extremer gaat gedragen of uiten..
pi_152719222
quote:
9s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah dus je verdedigt liever de werkwijze van een geheime dienst dan je er als nadenkend oplettend kritisch burger over te buigen.

Sja, met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. :')
Ik beschrijf alleen maar de denkwijze van de AIVD.

Ik denk er wel degelijk over na. En ik vind dat een geheime dienst mensen in de gaten mag houden die bijvoorbeeld bij extreemlinkse demonstraties en bijeenkomsten aanwezig zijn geweest.

Als daarmee mensen opgespoord kunnen worden die politie auto's in de fik hebben gestoken of een PVV'er bedreigd hebben.

kunt u misschien ophouden met die smileys dit is geen kleuterschool.
pi_152719273
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:20 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Er zijn de laatste tijd een hoop demonstraties van o.a. krakers. De AIVD moet dit allemaal in de gaten houden.

Er vliegen stenen door de ruiten bij PVV'ers in een democratische rechtsstaat kan een persoon uitkomem voor zijn politieke mening
zonder dat daar gevolgen aan verbonden zijn.

leuk en volwassem trouwens dat gezichtje.
Ik ben allereerst benieuwd waar jij vandaan haalt dat het terroriseren van PVV'ers (en ik bagatelliseer die acties echt niet, ik vind dergelijke acties walgelijk) systematisch gelinkt kan worden aan extreem-links. Er is pas sprake van een dreiging voor de democratische rechtstaat als er op systematisch niveau aan getornd wordt. Bijv. door men die maar vindt dat we discriminatie-artikelen van onze grondwet kunnen passeren om ons een idee van schijnveiligheid te geven (in het geval van vele maatregelen van de PVV).
Dus nogmaals: hoe toon je aan dat extreem-links op grote schaal gevaar vormt en hoe vertaalt dat zich door naar de democratische rechtstaat?
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_152719274
quote:
kunt u misschien ophouden met die smileys dit is geen kleuterschool.
Dit is Fok! :P

Company rules.
pi_152719296
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:40 schreef I-care het volgende:

[..]

Iedereen die een bedreiging is zal gescreend worden meen ik. Er zijn voor hen veel manieren en middelen om individuen te monitoren en of op te pikken indien men zich extremer gaat gedragen of uiten..
Dat zijn helaas de nadelen van internet gebruik. Niet meer kan een burger aan rellen participeren zonder met zijn smoel in een AIVD rapport te komen.
pi_152719319
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:47 schreef Bassie_B het volgende:

Ik denk er wel degelijk over na. En ik vind dat een geheime dienst mensen in de gaten mag houden die bijvoorbeeld bij extreemlinkse demonstraties en bijeenkomsten aanwezig zijn geweest.
:o waarom? Op welke gronden?

quote:
Als daarmee mensen opgespoord kunnen worden die politie auto's in de fik hebben gestoken of een PVV'er bedreigd hebben.
Ah, want een jankPVV'er "bedreigen" is erger dan een extreem-linkse (wie bepaalt dat?) dwarszitten. :')
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_152719338
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:49 schreef I-care het volgende:

[..]

Dit is Fok! :P

Company rules.
Ok maar laat dit niet je enige
reactie zijn.

-------

:')
pi_152719367
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:50 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Dat zijn helaas de nadelen van internet gebruik. Niet meer kan een burger aan rellen participeren zonder met zijn smoel in een AIVD rapport te komen.
Ik vrees het eveneens. Ik ben van mening dat het steeds lastiger zal worden nog ergens iets in te veranderen. De mensen zijn er ook niet meer naar vandaag de dag.
pi_152719425
quote:
11s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:o waarom? Op welke gronden?

[..]

Ah, want een jankPVV'er "bedreigen" is erger dan een extreem-linkse (wie bepaalt dat?) dwarszitten. :')
Om het feit dat we in de 21ste eeuw leven. Als zo'n klere jong met zijn smoel op geenstijl staat wordt dat ook geaccepteerd.

Als je bij zo'n pro kraak demonstratie bent en je gooit voor de NOS camera een steen wat is er dan mis dat de AIVD of de nationale politie jou via die beelden te pakken krijgt?
pi_152719508
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:52 schreef I-care het volgende:

[..]

Ik vrees het eveneens. Ik ben van mening dat het steeds lastiger zal worden nog ergens iets in te veranderen. De mensen zijn er ook niet meer naar vandaag de dag.
En wat kan het jou nou schelen dat de AIVD een flinterdun rapportje heeft met uw foto er op?

Ze hebben je BSN nummer ze weten waar je woont je bankrekening telefoonnummer fok! account wachtwoord.
pi_152719543
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:54 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Om het feit dat we in de 21ste eeuw leven. Als zo'n klere jong met zijn smoel op geenstijl staat wordt dat ook geaccepteerd.
Non-sequitur.

quote:
Als je bij zo'n pro kraak demonstratie bent en je gooit voor de NOS camera een steen wat is er dan mis dat de AIVD of de nationale politie jou via die beelden te pakken krijgt?
Dat was niet wat je zei; niet het stenengooien maar het simpelweg aanwezig zijn noemde jij een terechte grond om iemand te schaduwen.

Nogmaals; waarom?

maandag 18 mei 2015 @ 17:59:17 #100
433811 I-care
Trainee
pi_152719553
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:57 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

En wat kan het jou nou schelen dat de AIVD een flinterdun rapportje heeft met uw foto er op?

Ze hebben je BSN nummer ze weten waar je woont je bankrekening telefoonnummer fok! account wachtwoord.
Mij maakt het weinig uit.. Ik ben geen gevaar voor Nederland. Althans geen directe :P Ben anti geweld zelf.
pi_152719689
quote:
15s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Non-sequitur.

[..]

Dat was niet wat je zei; niet het stenengooien maar het simpelweg aanwezig zijn noemde jij een terechte grond om iemand te schaduwen.

Nogmaals; waarom?
Omdat de AIVD in tijden van publieke onrust moet weten wie zich met die mensen identificeerd.

Zoals ik al zei heeft de overheid voor idereen een map. Het enigste wat ze doen is registreren dat die gene bij een extreem linkse demonstratie is geweest omdat de AIVD wil weten wie zich met deze groep classificeerd omdat de AIVD deze groep als gevaar ziet.
pi_152719719
quote:
12s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:59 schreef I-care het volgende:

[..]

Mij maakt het weinig uit.. Ik ben geen gevaar voor Nederland. Althans geen directe :P Ben anti geweld zelf.
En jou mapje zal ook niet zo dik zijn net zoals die van de meeste burgers.
pi_152719804
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 18:04 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Omdat de AIVD in tijden van publieke onrust moet weten wie zich met die mensen identificeerd.

Zoals ik al zei heeft de overheid voor idereen een map. Het enigste wat ze doen is registreren dat die gene bij een extreem linkse demonstratie is geweest omdat de AIVD wil weten wie zich met deze groep classificeerd omdat de AIVD deze groep als gevaar ziet.
Als je zo'n hekel hebt aan "de kleuterklas", zou ik eerder naar je eigen actieve werkwoordsvormengebruik kijken dan naar smilies, maar dat terzijde.

Er hoeft helemaal niet bekend te zijn wie zich met wie identificeert maar zowel is "aanwezig zijn" natuurlijk geen actieve identificatie.

Gevaren worden gevormd door individuen. Een groep zonder individuen bestaat niet. ;)

maandag 18 mei 2015 @ 18:12:34 #104
433811 I-care
Trainee
pi_152719930
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 18:05 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

En jou mapje zal ook niet zo dik zijn net zoals die van de meeste burgers.
Nou... Politiek dissident vrees ik :P
pi_152720027
quote:
6s.gif Op maandag 18 mei 2015 18:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je zo'n hekel hebt aan "de kleuterklas", zou ik eerder naar je eigen actieve werkwoordsvormengebruik kijken dan naar smilies, maar dat terzijde.

Er hoeft helemaal niet bekend te zijn wie zich met wie identificeert maar zowel is "aanwezig zijn" natuurlijk geen actieve identificatie.

Gevaren worden gevormd door individuen. Een groep zonder individuen bestaat niet. ;)
Enige, enigste ik zat in iedergeval in de goede richting.

Ik hoezo kom je per ongeluk in een pro kraak demonstratie? Als je daar aanwezig bent heb je neem ik aan ongeveer dezelfde politieke kening als die relschoppers.

Er zijn daar duizenden mensen en er werken maar een paar duizend ambtenaren bij de AIVD dus kunnen ze nooit persoonlijk gaan uitzoeken of je een direct gevaar bent of niet.
pi_152720108
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:23 schreef Bassie_B het volgende:
en owja de vele bedreigingen op het adres van de heer Wilders en zijn partij genoten uit die hoek.
Schuld van Marinus van der Lubbe toch?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_152720124
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 18:16 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Enige, enigste ik zat in iedergeval in de goede richting.

Ik hoezo kom je per ongeluk in een pro kraak demonstratie? Als je daar aanwezig bent heb je neem ik aan ongeveer dezelfde politieke kening als die relschoppers.

Er zijn daar duizenden mensen en er werken maar een paar duizend ambtenaren bij de AIVD dus kunnen ze nooit persoonlijk gaan uitzoeken of je een direct gevaar bent of niet.
Met vrienden mee maar zelf niet extreem-links.
Toevallig op straat en een stukje meelopen.
Interesse in de mensen die meelopen/(amateur)journalistiek.

Jouw aanname is alleen op visuele associatie gebaseerd.

En blijf de werkwijze van de AIVD gewoon weer verdedigen, joh. :')

pi_152720287
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 18:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Met vrienden mee maar zelf niet extreem-links.
Toevallig op straat en een stukje meelopen.
Interesse in de mensen die meelopen/(amateur)journalistiek.

Jouw aanname is alleen op visuele associatie gebaseerd.

En blijf de werkwijze van de AIVD gewoon weer verdedigen, joh. :')
:') Je staat heel toevallig bij een stel idioten die auto ruiten inslaan. De ME bekogeld je met traangas en je probeert niet weg te komen want je hebt een lekker dag je met vrienden.

Zoals ik al zei zet de AIVD het feit dat je daar was in jouw mapje. Ze verzamelen alleen informatie.
pi_152720924
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 18:24 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

:') Je staat heel toevallig bij een stel idioten die auto ruiten inslaan. De ME bekogeld je met traangas en je probeert niet weg te komen want je hebt een lekker dag je met vrienden.

Zoals ik al zei zet de AIVD het feit dat je daar was in jouw mapje. Ze verzamelen alleen informatie.
Er zijn demonstraties van duizenden mensen. Hooguit een paar daarvan vernielt zaken, de meeste mensen zijn net als I-care en ik gewoon vredelievend.

En ja, alledrie de mogelijke voorbeelden die ik aanhaalde komen voort uit eigen ervaring. En ik ben niet extreem-links.

Dus waarom moet ik in een AIVD-dossier?

Ga boeven vangen, gek. :')

pi_152721180
quote:
9s.gif Op maandag 18 mei 2015 18:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er zijn demonstraties van duizenden mensen. Hooguit een paar daarvan vernielt zaken, de meeste mensen zijn net als I-care en ik gewoon vredelievend.

En ja, alledrie de mogelijke voorbeelden die ik aanhaalde komen voort uit eigen ervaring. En ik ben niet extreem-links.

Dus waarom moet ik in een AIVD-dossier?

Ga boeven vangen, gek. :')
Stierenvechter zoek op YT een random krakersdemonstratie op.

Stierenvechter ik zal je sterker vertellen de AIVD heeft al een leuk mapje voor jou.

Boeven vangen? Zoals Danny zeker?

pi_152721280
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 18:51 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Stierenvechter zoek op YT een random krakersdemonstratie op.
Wat heb ik aan geselecteerde beelden van rellen als noch de vreedzame delen van die demo noch de aanleiding voor die rellen (niet zelden stillen) in beeld komen? :?

quote:
Stierenvechter ik zal je sterker vertellen de AIVD heeft al een leuk mapje voor jou.
En dat weet jij hoe, precies?
En moet ik daarmee zitten?

quote:
Boeven vangen? Zoals Danny zeker?
Danny van FOK!?

pi_152721838
quote:
15s.gif Op maandag 18 mei 2015 18:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat heb ik aan geselecteerde beelden van rellen als noch de vreedzame delen van die demo noch de aanleiding voor die rellen (niet zelden stillen) in beeld komen? :?

[..]

En dat weet jij hoe, precies?
En moet ik daarmee zitten?

[..]

Danny van FOK!?
Dan kan je zien dat het niet om tientallen maar om hondertallen gaat.

Nee Danny Ghosen die pownews dwerg.
pi_152721951
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 19:07 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Dan kan je zien dat het niet om tientallen maar om hondertallen gaat.

Nee Danny Ghosen die pownews dwerg.
Nee, dat wordt zo hendig uitgeknipt en jij trapt erin; "links-langharig tuig=dingen slopen". :N

Met die foutparkerende ambassadeurs had ie leuke stukjes, verder kijk ik nooit Pownews.

pi_152722567
quote:
15s.gif Op maandag 18 mei 2015 19:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, dat wordt zo hendig uitgeknipt en jij trapt erin; "links-langharig tuig=dingen slopen". :N

Met die foutparkerende ambassadeurs had ie leuke stukjes, verder kijk ik nooit Pownews.
Ok dus het licht allemaal aan de context? Ze wilden de politie laten zien dat hun auto's absoluut niet brandveilig waren door ze in de fik te steken.
pi_152723765
- neh -

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2015 21:13:49 ]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')