Die konden ze nergens anders kwijt ofzoquote:Op maandag 26 januari 2015 12:51 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vraag me af waarom San Marino opeens bij ons inzit.
Kan me van vorig jaar herinneren dat ze tussen de halve en de finale ineens heel erg fan werden van Azerbaijan qua puntenverdeling... dus ze zijn om te kopenquote:
Ze zijn ook blij met euro's.quote:Op maandag 26 januari 2015 12:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Kan me van vorig jaar herinneren dat ze tussen de halve en de finale ineens heel erg fan werden van Azerbaijan qua puntenverdeling... dus ze zijn om te kopen
twitter:songfestivalNL twitterde op maandag 26-01-2015 om 13:35:13Spanje, Oostenrijk en Frankrijk stemmen mee in semi 1. Duitsland, Italië en het Verenigd Koninkrijk in semi 2 #songfestival #ESC2015 reageer retweet
Ik ookquote:Op maandag 26 januari 2015 13:39 schreef grazz het volgende:
Ik heb het gevoel dat we in de eerste helft terecht komen...
Bedankt Cornaldtwitter:cornaldm twitterde op maandag 26-01-2015 om 13:50:33NL dus in eerste semi #songfestival, daarin veel Oost-Europa maar ook België - 16 landen (in tweede 17, daarin zowat heel Scandinavië) reageer retweet
Maar die hebben ze dan ook al een paar jaar op rijquote:Op maandag 26 januari 2015 13:52 schreef Cyan9 het volgende:
Hongarije is geen zekerheidje hoor, alleen met een sterk nummer.
"heel Scandinavie"quote:Op maandag 26 januari 2015 13:54 schreef KoningPils het volgende:
Bedankt Cornaldtwitter:cornaldm twitterde op maandag 26-01-2015 om 13:50:33NL dus in eerste semi #songfestival, daarin veel Oost-Europa maar ook België - 16 landen (in tweede 17, daarin zowat heel Scandinavië) reageer retweet
Letland en Litouwen zijn volgens Cornald vast ook Scandinavië.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
"heel Scandinavie"die zitten gewoon 2 om 3 verdeeld
Die zal een flinke pannenkoek uit zijn hoge hoed moeten toverenquote:Op maandag 26 januari 2015 14:02 schreef KoningPils het volgende:
Hopen dat Hans er een mooi showtje van maakt
Finland heeft ook nog een redelijk sterke voorronde, dus daar komt best een goeie inzending vandaan denk ikquote:Op maandag 26 januari 2015 14:42 schreef Fred_B het volgende:
Alle flutlanden (Ierland, Tsjechië, San Marino, Portugal, Montenegro, Slovenië, Polen, Letland, Israël en Cyprus) zitten wel in die andere halve finale trouwens
Bij ons alleen Macedonië, Finland en Wit-Rusland als iets zwakkere broeders.
Dan moet alleen Macedonië nog even dreigen dat ze zich terug gaan trekken als ze nu weer de finale niet halen, en we hoeven Trijn helemaal niet meer te sturenquote:Op maandag 26 januari 2015 14:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Finland heeft ook nog een redelijk sterke voorronde, dus daar komt best een goeie inzending vandaan denk ik
Wit-Rusland als zwakkere broeder? Daar ga ik dit jaar niet op voorhand van uit.quote:Op maandag 26 januari 2015 14:42 schreef Fred_B het volgende:
Alle flutlanden (Ierland, Tsjechië, San Marino, Portugal, Montenegro, Slovenië, Polen, Letland, Israël en Cyprus) zitten wel in die andere halve finale trouwens
Bij ons alleen Macedonië, Finland en Wit-Rusland als iets zwakkere broeders.
Nou ja goed, als ze per ongeluk als allereerste moet, wat met dit uptempo-lied prima kan, zou het ESF al na 3 minuten voorbij kunnen zijn...quote:Op maandag 26 januari 2015 15:40 schreef ato het volgende:
En er zijn 5 liedjes bekend in onze semi met een niet erg hoog hit gehalte.
Nee hoor ik sluit Nederland niet uit enach waar maak ik mij druk om. Ik ben geen Trijntje fan.
Maar ja dat Nationalistisch gevoel he, hopen dat je land er weer bij is in de finale.
Maar ik ben niet zo getreurd als Trijntje blijft steken dit jaar..
In Pot 2 liever een Finse prutser dan een kwalitatieve inzending uit Noorwegen. We kennen ze nu nog wel niet, maar rendementen uit het verleden bieden een redelijke indicatie.quote:Op maandag 25 januari 2016 09:50 schreef TheVulture het volgende:
Pot 2 maakt niet echt iets uit denk ik, ik gok dat Douwe in de lijn van Anouk en TCL veel punten uit Scandinavie en de Baltische staten gaat krijgen, qua stijl van het lied dat ook in de lijn van TCL zal liggen.
Uit pot 4 moet je hopen op Belgie en Australie
Uit pot 5 Litouwen en Ierland
Uit pot 6 moet je Israel zien te vermijden, die geven ons helemaal niks meer sinds een paar jaar
En verder moet Douwe dus gewoon de 2e halve finale loten, want dan kan ik hem live zien
Oekraine kan ons nog wel eens punten geven om ons gunstig te stemmen voor het opkomende referendum.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:38 schreef TheVulture het volgende:
Landen als Azerbaijan, Armenie, Rusland en Oekraine moet je wel zoveel mogelijk zien te ontlopen, omdat dat nu eenmaal landen zijn die traditioneel sterk zijn in de televoting, dat wordt niet vaak door jury's gecorrigeerd....
Is dat referendum niet eerder?quote:Op maandag 25 januari 2016 11:39 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Oekraine kan ons nog wel eens punten geven om ons gunstig te stemmen voor het opkomende referendum.
Nee ik moet iets installeren, geen zin in dus als iemand een andere stream weet hoor ik het graagquote:
twitter:Eurovision twitterde op maandag 25-01-2016 om 11:45:53Netherlands will perform in the first half of the first semi final #Eurovision reageer retweet
Fijn, op Oekraïne na zitten die allemaal in onze semi.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:38 schreef TheVulture het volgende:
Landen als Azerbaijan, Armenie, Rusland en Oekraine moet je wel zoveel mogelijk zien te ontlopen, omdat dat nu eenmaal landen zijn die traditioneel sterk zijn in de televoting, dat wordt niet vaak door jury's gecorrigeerd....
Dit kon op basis van statistieken niet echt veel beroerder neequote:Op maandag 25 januari 2016 11:49 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Fijn, op Oekraïne na zitten die allemaal in onze semi.
Och, misschien helpt dat referendum nu wel.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit kon op basis van statistieken niet echt veel beroerder nee
Het is een waardeloze loting, maar er zitten ook aardig wat kneusjes bij ons hoor.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:52 schreef Cyan9 het volgende:
Als ik het allemaal op een rijtje zie kan ik het misschien nog wel wat relativeren, maar dit ziet er geweldig uit..
Was ook net bezig, maar je was me een paar seconden voor.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:57 schreef Cyan9 het volgende:
Semi final #1
1. Armenië
2. Kroatië
3. Finland
4. Griekenland
5. Hongarije
6. Moldavië
7. Nederland
8. Rusland
9. San Marino
10. Oostenrijk
11. Azerbeidzjan
12. Bosnië & Herzegovina
13. Cyprus
14. Tsjechië
15. Estland
16. IJsland
17. Malta
18. Montenegro
De volgorde ligt natuurlijk nog niet vast. Ik heb enkele landen cursief gemaakt waarvan we denk ik zeker wel stemmen kunnen verwachten.
Ik heb schaarse momenten van vingervlugheid.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Was ook net bezig, maar je was me een paar seconden voor.![]()
Wij hebben Zweden!quote:Op maandag 25 januari 2016 11:59 schreef TheVulture het volgende:
Hoe stemmen de finalisten mee? Wie in welke halve finale?
Edit: gevonden: Zweden, Spanje en Frankrijk in de eerste halve finale... da's best gunstig
Ook landen als Rusland, Azerbeidzjan en Armenië. En San Marinoquote:Op maandag 25 januari 2016 12:11 schreef Greys het volgende:
Hadden TCL een goede loting eigenlijk? Weet het niet meer.
Zie. Hatsekidee. Als je nummer maar goed genoeg is, is heel die loting totáál onbelangrijkquote:Op maandag 25 januari 2016 12:12 schreef KoningPils het volgende:
[..]
Ook landen als Rusland, Azerbeidzjan en Armenië. En San Marino
Dan maar hopen op een ballad. Uptempo is van wat ik van hem heb gehoord nogal makkelijk te vergeten.quote:Op maandag 25 januari 2016 12:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Zie. Hatsekidee. Als je nummer maar goed genoeg is, is heel die loting totáál onbelangrijk
Zeker.quote:Op maandag 25 januari 2016 12:21 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dan maar hopen op een ballad. Uptempo is van wat ik van hem heb gehoord nogal makkelijk te vergeten.
Daaromquote:Op maandag 25 januari 2016 12:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Zie. Hatsekidee. Als je nummer maar goed genoeg is, is heel die loting totáál onbelangrijk
twitter:wiwibloggs twitterde op maandag 25-01-2016 om 12:09:282nd #Eurovision semi is Eastern deathmatch. Pity Australia, Belgium, Denmark, Ireland Norway https://t.co/1OgFmQxyfW https://t.co/yGD8To3fDr reageer retweet
quote:Op maandag 25 januari 2016 12:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Daarom![]()
Het beste nieuws is dat ik eigenlijk zou moeten werken, maarrrrrrr de vergadering zelf mag uitschrijven en voorzitten, dus ik ga voor een alternatief moment dus IK KAN GEWOON KIJKEN![]()
![]()
Wat Rusland betreft, die hebben de mazzel dat ze niet met Georgië, Oekraïne en bijvoorbeeld Polen zitten opgescheept. Polen heeft een grondige hekel aan Rusland, Georgië vindt ze ook al jaren niet meer lief, en Oekraïne heeft grote moeite Rusland non politiek te beoordelen. Dat ontlopen ze dus allemaal, en daarom lijkt me Rusland toch wel een zekerheidje..quote:Op maandag 25 januari 2016 12:32 schreef TheVulture het volgende:
Even een wat diepere analyse van onze halve finale:
Rusland: Sturen een grote ster uit hun regio, dat zou normaliter al voor veel punten via de televote moeten zorgen, maar naast Armenie, Azerbaijan en Moldavie (wellicht) zit de rest van het blok toch in de andere halve finale (Georgie, Oekraine, Wit-Rusland). Wellicht toch niet zo zeker als dat het lijkt.
Ja ik denk dat het sowieso heel raar moet lopen wil Rusland die finale niet halen, daarom heb ik ze toch maar dikgedruktquote:Op maandag 25 januari 2016 13:14 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Wat Rusland betreft, die hebben de mazzel dat ze niet met Georgië, Oekraïne en bijvoorbeeld Polen zitten opgescheept. Polen heeft een grondige hekel aan Rusland, Georgië vindt ze ook al jaren niet meer lief, en Oekraïne heeft grote moeite Rusland non politiek te beoordelen. Dat ontlopen ze dus allemaal, en daarom lijkt me Rusland toch wel een zekerheidje..
We benne Hollanders, he.quote:Op maandag 25 januari 2016 12:38 schreef aarontje112 het volgende:
Maar hoezo heel het oostblok? Landen als Albanië, Macedonië, Slovenië, Bulgarije, Servië en Oekraïne zitten toch allemaal in de tweede? Ik zie het probleem nog niet zo. Komt bij dat we met Anouk en TCL ook in sterke halve finales zaten met landen als Armenië, Rusland en Azerbeidzjan. GO DOUWE GO![]()
![]()
quote:Op maandag 25 januari 2016 15:18 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
We benne Hollanders, he.
Er hoeven maar twee landen bij te zitten die oostelijker dan Utrecht liggen en "HEEL DAT OOSTBLOK GAAT TEGEN ONS STEMMEN"!!!![]()
Dat is wel serieus bespottelijk he, dat landen als Azerbeidzjan gewoon zeker in de finale zitten nog voordat iemand het nummer heeft gehoord. Dat daar nou nog steeds niet aan gedaan kan worden snap ik echt niet. Dan wil je er niet graag genoeg iets aan doen.quote:Op maandag 25 januari 2016 13:12 schreef Fred_B het volgende:
Azerbeidzjan kunnen we denk ik wel opschrijven. In een semi met San Marino, Malta, Montenegro en Moldavië zijn er te veel dubieuze jury's aanwezig.
En dan is er nog regionale support natuurlijk.
Ach de laatste 2 jaar zijn ze toch afgestraft in de finale..quote:Op maandag 25 januari 2016 16:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is wel serieus bespottelijk he, dat landen als Azerbeidzjan gewoon zeker in de finale zitten nog voordat iemand het nummer heeft gehoord. Dat daar nou nog steeds niet aan gedaan kan worden snap ik echt niet. Dan wil je er niet graag genoeg iets aan doen.
Vorig jaar was er in elk geval een wapenfeit. De jury-stemmen van Montenegro werden afgekeurd, omdat ze te veel op elkaar leken. Overigens was die overtreding feitelijk in de halve finale gepleegd, maar daar was geen televoting, dus zijn die frauduleuze stemmen wel gewoon gebruikt. Dat zou dit jaar dus zomaar weer kunnen gebeuren, maar laten we in elk geval hopen dat de Montenegrijnse jury van te voren ingepeperd krijgt dat ze normaal moeten doen.quote:Op maandag 25 januari 2016 16:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is wel serieus bespottelijk he, dat landen als Azerbeidzjan gewoon zeker in de finale zitten nog voordat iemand het nummer heeft gehoord. Dat daar nou nog steeds niet aan gedaan kan worden snap ik echt niet. Dan wil je er niet graag genoeg iets aan doen.
Een goed liedje kwalificeert zich altijd, wat dat betreft hebben we het natuurlijk sowieso zelf in de hand. Het enige vervelende is dat Nederland in de eerste helft al moet en ik vrees bij een startpositie 1-5, dat een uptempo deuntje van DB kwalitatief waarschijnlijk voldoende is, maar wel te makkelijk te vergeten is.quote:Op maandag 25 januari 2016 17:56 schreef ato het volgende:
Ach België had ook een ruk start positie ( 3e plaats) en in de eerste semi.
Was wel mooi winnaar in de eerste semi.
Verder heb ik ook goed gekeken maar er zijn best wel wat landen in onze semi, die ons punten gaven in 2014.
Zelfs Rusland en SAN Marino ( 12 punten in de semi) gaven ons punten.
Dus als het opvalt of gewoon een goed liedje is, moeten wij de finale halen.
Wij zijn nog niet afgeschrebpven hoor.
Dit idd.quote:Op maandag 25 januari 2016 12:41 schreef ijs_beer het volgende:
Loting zegt me allemaal niet zo veel, gewoon met een goed lied komen. Dan hoef je nergens van afhankelijk te zijn.![]()
Doeze pwants!
Precies, gewoon optimistisch denken.quote:Op maandag 25 januari 2016 19:38 schreef grazz het volgende:
[..]
Dit idd.![]()
Hij zei zojuist op de radio dat hij vindt dat hij echt een goed lied heeft. Natuurlijk vindt ie dat, maar ik geloof 'm voorlopig nog welIk denk en hoop, dat hij net als TCL, puur/oprecht overkomt tussen alle andere (over the top) inzendingen.
Elk jaarquote:
Dan nog weerhouden ze een ander land van de finale.quote:Op maandag 25 januari 2016 17:56 schreef ato het volgende:
[..]
Ach de laatste 2 jaar zijn ze toch afgestraft in de finale..
Hij zei laatst dat hij in een mooi pak gaat en absoluut niet gaat dansen en vooral heel charmant de camera in gaat kijken 'omdat daar wel wat mee te winnen valt'. Hij heeft vast goed opgelet bij Waylonquote:Op maandag 25 januari 2016 19:38 schreef grazz het volgende:
[..]
Dit idd.![]()
Hij zei zojuist op de radio dat hij vindt dat hij echt een goed lied heeft. Natuurlijk vindt ie dat, maar ik geloof 'm voorlopig nog welIk denk en hoop, dat hij net als TCL, puur/oprecht overkomt tussen alle andere (over the top) inzendingen.
En anders kan die altijd de deskundigen in de Nederlandse delegatie raadplegenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij zei laatst dat hij in een mooi pak gaat en absoluut niet gaat dansen en vooral heel charmant de camera in gaat kijken 'omdat daar wel wat mee te winnen valt'. Hij heeft vast goed opgelet bij Waylon
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |