abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 januari 2016 @ 12:53:25 #101
163650 Greys
pi_159378906
Wat ik wel nog een kleiiiiiiiiiiiiiiiiin beetje hoop is dat hij niet als eerste moet in de eerste helft van de eerste halve finale. Ja tuurlijk, als je een topnummer hebt win je zelfs dán... maar dat is wel een rukpositie hoor.

TCL moesten als veertiende, Anouk als achtste. Zo een beetje rond de helft dus. Hoop dat DB dat ook krijgt. Dat bepaalt de organisatie geloof ik he? :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_159378968
Deel 2:

Azerbaijan: Mistte nog nooit de finale, heeft een betrekkelijke reputatie bij zowel de televotemanipulatie als de juryresultaten. Maar sinds de EBU wat strikter controleert staan de resultaten toch wat onder druk. Kwam de afgelopen jaren met de hakken over de sloot de finale binnen dus wellicht gaat het nu toch een keer gebeuren. Hun inzendingen zijn over het algemeen net iets beter dan het gemiddelde, dus krijgt het voordeel van de twijfel.

Cyprus: Net als Finland ook nogal een hit or miss op het Songfestival. Haalde vorig jaar de finale met een mooie ingetogen song, maar wil ook nog al eens een trashy inzending kiezen met een wulpse zangeres (La La Love). Dit kan alle kanten uit, inclusief de Griekse 12, maar dit hangt echt af van de kwaliteit van de inzending. Sturen net als Montenegro een boyband dus wellicht zitten die elkaar al dwars. Zit in hetzelfde schuitje als NL.

Malta: Verrek, een inzending die we al kennen. Is van alle reeds gekozen liedjes wellicht het beste, maar niet bijster origineel. Qua presentatie en maniertjes kwam het nogal Euphoria-achtig over maar dan 10 klassen minder qua kwaliteit. Kan wel profiteren van een late loting. Geen gegarandeerde finalist, al heeft dit land ook een bedenkelijke reputatie als het om beïnvloeding van jury's gaat.

Bosnie: Ook terug van weggeweest, komen traditioneel wel bijna altijd met een sterke inzending met regionale invloeden. Op basis van hun vorige inzendingen en hun kwalitiatieve keuzes durf ik dit wel bij de finalisten in te schatten.

Estland
Kwalitatief gezien vaak het sterkste Baltische land, komen vaak met een eigentijdse moderne inzending en missen dan niet veel de finale. Lijkt op voorhand een sterke kandidaat voor een finaleplaats

Tsjechie: een van de slechtste jongetjes van de klas qua prestaties. Komen zelden met iets wat stemvolk voldoende aanspreekt. Op dit moment lijkt dit een van de landen die NL zeker moet kunnen hebben.

Montenegro: Is ook van de categorie hit or miss. Begonnen met wat trashy en onbegrepen inzendingen zoals Rambo Amadeus en Igranka (de marsmannetjes) maar kozen met succes de afgelopen jaren voor traditionele Balkanballades die moeiteloos de finale infietsten. Dit jaar vertegenwoordigd door een boyband die mee deed aan de Balkan-editie van X-Factor. Punten uit Kroatie en Bosnie lijken dus verzekerd. Zal van het lied en de zangstemmen afhangen of dit de rest van Europa kan bekoren.

IJsland: Mistte de afgelopen jaren slechts één keer de finale en komt over het algemeen sterk voor de dag met eigentijdse popliedjes of sfeervolle ballads of bombast. De voorronde van dit jaar oogt minder sterk maar op basis van het verleden op voorhand een geduchte concurrent.

Oostenrijk: Speelde behoudens 2003 (Alf Poier met een circusact die het songfestival op de hak nam) altijd een rol in de marge met vaak slechte resultaten, totdat daar natuurlijk de vrouw met de baard was. Vorig jaar verbazingwekkend laatste in de finale met een goed popliedje. In de voorronde dit jaar zit wel wat potentieel, maar afhankelijk van de keuze van het Oostenrijkse publiek schaar ik dit onder de vraagtekens.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 januari 2016 @ 12:57:34 #103
163650 Greys
pi_159378982
Gaaf, TV!
Straks even uitgebreid lezen als ik niet meer op het werk zit :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_159379329
Azerbeidzjan kunnen we denk ik wel opschrijven. In een semi met San Marino, Malta, Montenegro en Moldavië zijn er te veel dubieuze jury's aanwezig.

En dan is er nog regionale support natuurlijk.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator maandag 25 januari 2016 @ 13:14:36 #105
375570 crew  Cyan9
pi_159379378
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:32 schreef TheVulture het volgende:
Even een wat diepere analyse van onze halve finale:

Rusland: Sturen een grote ster uit hun regio, dat zou normaliter al voor veel punten via de televote moeten zorgen, maar naast Armenie, Azerbaijan en Moldavie (wellicht) zit de rest van het blok toch in de andere halve finale (Georgie, Oekraine, Wit-Rusland). Wellicht toch niet zo zeker als dat het lijkt.

Wat Rusland betreft, die hebben de mazzel dat ze niet met Georgië, Oekraïne en bijvoorbeeld Polen zitten opgescheept. Polen heeft een grondige hekel aan Rusland, Georgië vindt ze ook al jaren niet meer lief, en Oekraïne heeft grote moeite Rusland non politiek te beoordelen. Dat ontlopen ze dus allemaal, en daarom lijkt me Rusland toch wel een zekerheidje..
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_159379519
quote:
9s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:14 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Wat Rusland betreft, die hebben de mazzel dat ze niet met Georgië, Oekraïne en bijvoorbeeld Polen zitten opgescheept. Polen heeft een grondige hekel aan Rusland, Georgië vindt ze ook al jaren niet meer lief, en Oekraïne heeft grote moeite Rusland non politiek te beoordelen. Dat ontlopen ze dus allemaal, en daarom lijkt me Rusland toch wel een zekerheidje..
Ja ik denk dat het sowieso heel raar moet lopen wil Rusland die finale niet halen, daarom heb ik ze toch maar dikgedrukt :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 25 januari 2016 @ 15:18:55 #107
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_159382956
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:38 schreef aarontje112 het volgende:
Maar hoezo heel het oostblok? Landen als Albanië, Macedonië, Slovenië, Bulgarije, Servië en Oekraïne zitten toch allemaal in de tweede? Ik zie het probleem nog niet zo. Komt bij dat we met Anouk en TCL ook in sterke halve finales zaten met landen als Armenië, Rusland en Azerbeidzjan. GO DOUWE GO *O* *O* *O*
We benne Hollanders, he.
Er hoeven maar twee landen bij te zitten die oostelijker dan Utrecht liggen en "HEEL DAT OOSTBLOK GAAT TEGEN ONS STEMMEN"!!! :(

:P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_159383885
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:18 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

We benne Hollanders, he.
Er hoeven maar twee landen bij te zitten die oostelijker dan Utrecht liggen en "HEEL DAT OOSTBLOK GAAT TEGEN ONS STEMMEN"!!! :(

:P
_O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 januari 2016 @ 16:57:37 #109
163650 Greys
pi_159385510
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:12 schreef Fred_B het volgende:
Azerbeidzjan kunnen we denk ik wel opschrijven. In een semi met San Marino, Malta, Montenegro en Moldavië zijn er te veel dubieuze jury's aanwezig.

En dan is er nog regionale support natuurlijk.
Dat is wel serieus bespottelijk he, dat landen als Azerbeidzjan gewoon zeker in de finale zitten nog voordat iemand het nummer heeft gehoord. Dat daar nou nog steeds niet aan gedaan kan worden snap ik echt niet. Dan wil je er niet graag genoeg iets aan doen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † maandag 25 januari 2016 @ 17:56:22 #110
368283 ato
pi_159386966
Ach België had ook een ruk start positie ( 3e plaats) en in de eerste semi.
Was wel mooi winnaar in de eerste semi.

Verder heb ik ook goed gekeken maar er zijn best wel wat landen in onze semi, die ons punten gaven in 2014.
Zelfs Rusland en SAN Marino ( 12 punten in de semi) gaven ons punten.

Dus als het opvalt of gewoon een goed liedje is, moeten wij de finale halen.
Wij zijn nog niet afgeschrebpven hoor.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † maandag 25 januari 2016 @ 17:56:58 #111
368283 ato
pi_159386982
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat is wel serieus bespottelijk he, dat landen als Azerbeidzjan gewoon zeker in de finale zitten nog voordat iemand het nummer heeft gehoord. Dat daar nou nog steeds niet aan gedaan kan worden snap ik echt niet. Dan wil je er niet graag genoeg iets aan doen.
Ach de laatste 2 jaar zijn ze toch afgestraft in de finale..
Life can be a bitch, so like it..
pi_159388592
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat is wel serieus bespottelijk he, dat landen als Azerbeidzjan gewoon zeker in de finale zitten nog voordat iemand het nummer heeft gehoord. Dat daar nou nog steeds niet aan gedaan kan worden snap ik echt niet. Dan wil je er niet graag genoeg iets aan doen.
Vorig jaar was er in elk geval een wapenfeit. De jury-stemmen van Montenegro werden afgekeurd, omdat ze te veel op elkaar leken. Overigens was die overtreding feitelijk in de halve finale gepleegd, maar daar was geen televoting, dus zijn die frauduleuze stemmen wel gewoon gebruikt. Dat zou dit jaar dus zomaar weer kunnen gebeuren, maar laten we in elk geval hopen dat de Montenegrijnse jury van te voren ingepeperd krijgt dat ze normaal moeten doen.

En dat normaal doen is dan waarschijnlijk Bosnië, Kroatië, Armenië, Azerbeidzjan en Griekenland in hun Top 5, maar daar gaat het nu niet om :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_159388825
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:56 schreef ato het volgende:
Ach België had ook een ruk start positie ( 3e plaats) en in de eerste semi.
Was wel mooi winnaar in de eerste semi.

Verder heb ik ook goed gekeken maar er zijn best wel wat landen in onze semi, die ons punten gaven in 2014.
Zelfs Rusland en SAN Marino ( 12 punten in de semi) gaven ons punten.

Dus als het opvalt of gewoon een goed liedje is, moeten wij de finale halen.
Wij zijn nog niet afgeschrebpven hoor.
Een goed liedje kwalificeert zich altijd, wat dat betreft hebben we het natuurlijk sowieso zelf in de hand. Het enige vervelende is dat Nederland in de eerste helft al moet en ik vrees bij een startpositie 1-5, dat een uptempo deuntje van DB kwalitatief waarschijnlijk voldoende is, maar wel te makkelijk te vergeten is.

Gemiddeld gaan van de eerste helft 4 liedjes door en van de 2e helft 6 liedjes. Doordat Rusland, Griekenland, Hongarije en Armenië waarschijnlijk 100% qualifiers zijn, en in de 2e helft Cyprus, Oostenrijk, Montenegro en Tsjechië het traditioneel lastig hebben, kan die verhouding wat makkelijker worden opgeschud, maar dan helpt het wel als Finland, Moldavië en Kroatië wat mindere inzendingen gaan hebben.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_159390115
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:41 schreef ijs_beer het volgende:
Loting zegt me allemaal niet zo veel, gewoon met een goed lied komen. Dan hoef je nergens van afhankelijk te zijn. *O*

Doeze pwants!
Dit idd. *O*

Hij zei zojuist op de radio dat hij vindt dat hij echt een goed lied heeft. Natuurlijk vindt ie dat, maar ik geloof 'm voorlopig nog wel :) Ik denk en hoop, dat hij net als TCL, puur/oprecht overkomt tussen alle andere (over the top) inzendingen.
~The present is all there is~
  † In Memoriam † maandag 25 januari 2016 @ 19:41:05 #115
368283 ato
pi_159390263
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:38 schreef grazz het volgende:

[..]

Dit idd. *O*

Hij zei zojuist op de radio dat hij vindt dat hij echt een goed lied heeft. Natuurlijk vindt ie dat, maar ik geloof 'm voorlopig nog wel :) Ik denk en hoop, dat hij net als TCL, puur/oprecht overkomt tussen alle andere (over the top) inzendingen.
Precies, gewoon optimistisch denken.
Life can be a bitch, so like it..
pi_159390403
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:41 schreef ato het volgende:

[..]

Precies, gewoon optimistisch denken.
Elk jaar ;) ik ben niet echt heel fan van z'n muziek, maar wil'm toch graag supporten. En misschien is zn ESF inzending wél meer mijn ding. Zn uitgebrachte uptempo nummers vind ik echt niet veel aan :X
~The present is all there is~
  † In Memoriam † maandag 25 januari 2016 @ 21:09:26 #117
368283 ato
pi_159393227
Ik vind multi coloured angels wel goed.
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator maandag 25 januari 2016 @ 22:54:33 #118
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_159396837
Het is iig geen nummer dat in de krochten van een of andere pc lag. Da's al heel wat toch? :P

Het enige wat ik wens wat volgorde betreft; niet openen of nog erger als tweede. Verder is alles wel goed.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 26 januari 2016 @ 13:01:15 #119
163650 Greys
pi_159405383
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:56 schreef ato het volgende:

[..]

Ach de laatste 2 jaar zijn ze toch afgestraft in de finale..
Dan nog weerhouden ze een ander land van de finale.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 26 januari 2016 @ 13:02:36 #120
163650 Greys
pi_159405416
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:38 schreef grazz het volgende:

[..]

Dit idd. *O*

Hij zei zojuist op de radio dat hij vindt dat hij echt een goed lied heeft. Natuurlijk vindt ie dat, maar ik geloof 'm voorlopig nog wel :) Ik denk en hoop, dat hij net als TCL, puur/oprecht overkomt tussen alle andere (over the top) inzendingen.
Hij zei laatst dat hij in een mooi pak gaat en absoluut niet gaat dansen en vooral heel charmant de camera in gaat kijken 'omdat daar wel wat mee te winnen valt'. Hij heeft vast goed opgelet bij Waylon *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_159414054
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:02 schreef Greys het volgende:

[..]

Hij zei laatst dat hij in een mooi pak gaat en absoluut niet gaat dansen en vooral heel charmant de camera in gaat kijken 'omdat daar wel wat mee te winnen valt'. Hij heeft vast goed opgelet bij Waylon *O*
En anders kan die altijd de deskundigen in de Nederlandse delegatie raadplegen :Y

Oh wacht :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')