Het gaat hierom de top van de financiële sector. Dan heb je een vele grotere kans op een baan als je een 'moeilijke' studie hebt gedaan. Niets ten nadele van EBE maar dat is meer voor de Nederlandse top, tenzij je bij de beste 5-10% zit...quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:20 schreef BrokenBoy het volgende:
[..]
Heb je dan zo'n enorme achterstand als je een bachelor economie (financial economics richting bijvoorbeeld) hebt gedaan en je een master in econometrie wilt doen? Ik dacht dat je met zo'n master genoeg zou leren (o.a ook door die pre-master) om dit soort werk te kunnen doen.
Ik wil zelf namelijk economie&bedrijfseconomie gaan studeren met eventueel een master econometrie of financial economics om deze kant op te kunnen gaan, maar als het moeilijk is/wordt om met financial economics een baan te kunnen vinden op hetzelfde niveau (en een baan waar je voor hebt gestudeerd), dan vraag ik me af of het wel zo verstandig is om dit te gaan studeren :/. Wat denk jij/jullie hierover?
IB = Investment Banking.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:20 schreef Chaes het volgende:
Ik wil jullie conversatie niet verstoren, maar bedoelen jullie met IB: International Business?
ik vind dit een erg interessant topic om te lezen.
Zelf wil ik IBA gaan studeren in Rotterdam.
Waar kom je terecht als je een BSc en een MSc hebt gevolgd met gemiddelde cijfers? Ik wil mezelf niet gemiddeld noemen, maar ik vraag me af wat voor toekomst er in het verschiet ligt voor dit soort mensen.
Ik zie dat een goede CV opbouwen erg belangrijk is, dus ik ga proberen dat zo goed mogelijk voor elkaar te krijgen de komende jaren.
Bedankt voor je reactie! Denk je dat ik met de afstudeerrichting financial economics (daar ligt nu mijn interesse, maar ik weet nog niet helemaal zeker of ik dat ga kiezen als ik ga studeren) dan (heel) moeilijk aan een baan kom? Ik zou graag iets in de (bedrijfs)economie willen studeren, maar een goed arbeidsperspectief (mooie salaris en grote kans op een baan op niveau) zou ik wel graag willen hebben in de toekomst. Denk je dat ik dit met deze studie dat ook heb of zou ik daar toch echt een andere studie voor moeten kiezen? Indien het laatstgenomende het geval is, welke studies zouden hiervoor in aanmerking komen?quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:31 schreef ibri het volgende:
[..]
Het gaat hierom de top van de financiële sector. Dan heb je een vele grotere kans op een baan als je een 'moeilijke' studie hebt gedaan. Niets ten nadele van EBE maar dat is meer voor de Nederlandse top, tenzij je bij de beste 5-10% zit...
En het verschil tussen EBE en EOR is nogal groot.
Nee, ik zit in 5 vwo, maar ik denk redelijk veel na over mijn studiekeuze, omdat ik tussen een paar studies twijfel.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:54 schreef Chaes het volgende:
Brokenboy, ik heb ook E&M met wiskunde A. Zit je in VWO6?
8,8 voor mijn eerste wiskunde SE, 7,5 voor mijn economie SE (zonde, want ik heb nooit lager dan een 8,5 gehaald dit jaar) en een 6,5 voor mijn M&O SE. Voor de rest allemaal zevens, voor godsdienst een 8,5 en voor maatschappijleer een 6,1.quote:
Kan je geen wiskunde B gaan doen?quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:01 schreef BrokenBoy het volgende:
[..]
8,8 voor mijn eerste wiskunde SE, 7,5 voor mijn economie SE (zonde, want ik heb nooit lager dan een 8,5 gehaald dit jaar) en een 6,5 voor mijn M&O SE. Voor de rest allemaal zevens, voor godsdienst een 8,5 en voor maatschappijleer een 6,1.
Vanwaar de vraag als ik vragen mag?
Heb ik in het begin geprobeerd, maar ik haalde nooit een voldoende (1 keer een 6,0 :/) en stond bijna aan het eind van het jaar (toen 4 vwo) een 4,7 ofzo gemiddeld. Wiskunde A is voor mij veel te beter te doen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:03 schreef netchip het volgende:
[..]
Kan je geen wiskunde B gaan doen?
Oh zoquote:Op woensdag 18 februari 2015 18:04 schreef Chaes het volgende:
Omdat ik me afvroeg of je zorgen (voor zover het zorgen zijn) nodig zijn of niet
Het lijkt me dat studies in de (bedrijfs)economie het beste passen bij een E&M profiel, wiskunde B is dan wel een voordeel.quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:07 schreef BrokenBoy het volgende:
[..]
Oh zo. Ik wil gewoon een studie kiezen met een goed arbeidsperspectief, over mijn cijfers op het vwo maak ik mij tot nu toe geen zorgen. Ik maak mij alleen een beetje zorgen dat ik niet zo'n studie kan vinden die meer dan een E&M profiel vraagt.
Een MSc Financial Economics is echt waardeloos. Pret studie... je kunt hem er eventueel 'bij doen'. Iedereen met maar ook een beetje financiele interesse hoort zo'n MSc al van voor naar achter te kennen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:20 schreef BrokenBoy het volgende:
[..]
Heb je dan zo'n enorme achterstand als je een bachelor economie (financial economics richting bijvoorbeeld) hebt gedaan en je een master in econometrie wilt doen? Ik dacht dat je met zo'n master genoeg zou leren (o.a ook door die pre-master) om dit soort werk te kunnen doen.
Ik wil zelf namelijk economie&bedrijfseconomie gaan studeren met eventueel een master econometrie of financial economics om deze kant op te kunnen gaan, maar als het moeilijk is/wordt om met financial economics een baan te kunnen vinden op hetzelfde niveau (en een baan waar je voor hebt gestudeerd), dan vraag ik me af of het wel zo verstandig is om dit te gaan studeren :/. Wat denk jij/jullie hierover?
Ik moet zeggen dat ik die post van mij wat overdreven was uiteraard. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om het individu achter de studie.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:20 schreef BrokenBoy het volgende:
[..]
Ik had niet verwacht dat het echt waardeloos is. Ik vind veel richtingen interessant in de economie, maar ik had juist verwacht dat financial economics erg waardevol zou zijn. Zo zie je maar hoeveel ik hier van afweetquote:Op woensdag 18 februari 2015 18:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Een MSc Financial Economics is echt waardeloos. Pret studie... je kunt hem er eventueel 'bij doen'. Iedereen met maar ook een beetje financiele interesse hoort zo'n MSc al van voor naar achter te kennen.
Het is niet dat ik al een volledige richting heb gestippeld, maar dit lijkt mij een interessante richting. Andere economische richtingen interesseren mij ook, vandaar dat het mij wel wat lijkt om economie te studeren, alleen vrees ik dat het arbeidsperspectief (erg) matig is.quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:59 schreef ulq het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik die post van mij wat overdreven was uiteraard. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om het individu achter de studie.
Verder zeggen: waarom een bachelor economie doen als je een econometrie master als einddoel hebt? Als je een economie bachelor doet heb je gewoon een (redelijk grote) wiskundige achterstand die je moet inhalen om überhaupt in aanmerking te komen voor een master in de econometrie-richting.
Hmm, misschien dat deze redenering op gaat als je mikt op een baan bij een of ander hooggeplaatst prestigieus kantoor. Echter, voor een gemiddelde universiteitsstudent die gewoon mikt op een 9 tot 5 baan bij een of ander kantoor wat hem een leuk salaris kan gaan betalen zou ik zo'n master niet per se als 'een waardeloze pretstudie' typeren. Al ben ik geen insider.quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Een MSc Financial Economics is echt waardeloos. Pret studie... je kunt hem er eventueel 'bij doen'. Iedereen met maar ook een beetje financiele interesse hoort zo'n MSc al van voor naar achter te kennen.
Dit topic gaat over IB en consultancy. Dat zijn toch wel de prestigieuze 'sectoren'. Het gaat dus niet over de gemiddelde 9 tot 5 baan met een 'prima salaris'. De economische sector is wel declining en een economische studie is wel ietwat minder waard geworden, maar over het algemeen is het zeker niet 'waardeloos' imo.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:12 schreef BrokenBoy het volgende:
[..]
Ik had niet verwacht dat het echt waardeloos is. Ik vind veel richtingen interessant in de economie, maar ik had juist verwacht dat financial economics erg waardevol zou zijn. Zo zie je maar hoeveel ik hier van afweet. Niet dat ik een studie alleen voor het geld oid kies, maar een prima salaris vind ik wel relevant en er is niet echt iets wat mij ongelooflijk tof lijkt, dus het arbeidsperspectief voor een studie is hierdoor voor mij wel relevant. Welke MSc's zijn wel waardevol bij een economie studie of is er überhaupt een economische richting waar je wel goed kunt verdienen en zo niet, bij welke (met E&M mogelijke) studie heb je dat wel? Deze vraag is niet per se naar jou gericht, maar gewoon naar iemand die mij hiermee kan (en wil) helpen
. In ieder geval bedankt voor je reactie!
Het ligt eraan wat je doelen zijn. Als je doel is om uiteindelijk bij goldman saschs 500k per jaar te verdienen is een economie bachelor inderdaad als 'erg matig' te typeren.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:12 schreef BrokenBoy het volgende:
Het is niet dat ik al een volledige richting heb gestippeld, maar dit lijkt mij een interessante richting. Andere economische richtingen interesseren mij ook, vandaar dat het mij wel wat lijkt om economie te studeren, alleen vrees ik dat het arbeidsperspectief (erg) matig is.
Het is niet zozeer bij goldman sachs oid. Mijn vraag is min of meer of ik met de studie een mooie salaris krijg. 500k per jaar is heel wat, bij een mooie salaris denk ik meer aan 1 ton per jaar oid. Meer is niet verkeerd ofc, maar 1 ton is al een mooie salaris, lijkt mij.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:17 schreef ulq het volgende:
[..]
Het ligt eraan wat je doelen zijn. Als je doel is om uiteindelijk bij goldman saschs 500k per jaar te verdienen is een economie bachelor inderdaad als 'erg matig' te typeren.
ik heb ook de combo economie & econometrie gedaan.quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:59 schreef ulq het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik die post van mij wat overdreven was uiteraard. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om het individu achter de studie.
Verder zeggen: waarom een bachelor economie doen als je een econometrie master als einddoel hebt? Als je een economie bachelor doet heb je gewoon een (redelijk grote) wiskundige achterstand die je moet inhalen om überhaupt in aanmerking te komen voor een master in de econometrie-richting.
Wil je bij the big4 of bij Accenture beginnen, heb je met de MSc financial economics vaak wel een interview. Voor een typisch financieel baantje van 8 tot 5 kom je er misschien ook nog wel. Voor een top baan niet.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:12 schreef ulq het volgende:
[..]
Hmm, misschien dat deze redenering op gaat als je mikt op een baan bij een of ander hooggeplaatst prestigieus kantoor. Echter, voor een gemiddelde universiteitsstudent die gewoon mikt op een 9 tot 5 baan bij een of ander kantoor wat hem een leuk salaris kan gaan betalen zou ik zo'n master niet per se als 'een waardeloze pretstudie' typeren. Al ben ik geen insider.
Met een BSc/MSc economie en werk bij the big4/Accenture in combi met wat kus en kont werk kom je er wel, qua 1 ton.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:20 schreef BrokenBoy het volgende:
[..]
Het is niet zozeer bij goldman sachs oid. Mijn vraag is min of meer of ik met de studie een mooie salaris krijg. 500k per jaar is heel wat, bij een mooie salaris denk ik meer aan 1 ton per jaar oid. Meer is niet verkeerd ofc, maar 1 ton is al een mooie salaris, lijkt mij.
Hmm, maar dan zou je de BSc economie ook als pretstudie typeren lijkt me?quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
ik heb ook de combo economie & econometrie gedaan.
[..]
Wil je bij the big4 of bij Accenture beginnen, heb je met de MSc financial economics vaak wel een interview. Voor een typisch financieel baantje van 8 tot 5 kom je er misschien ook nog wel. Voor een top baan niet.
Maar het blijft toch echt een pret studie. Een ex van mij (die geen nl spreekt) heeft de MSc financial economics gedaan op de EUR. Dat was echt een pret pakket.
Overigens is de studie nou ook weer niet heel belangrijk. Het zorgt voor je 1e baan op je CV. Daarna geld alleen nog je werk ervaring.
BSc Economie is ook een pret studie.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:43 schreef ulq het volgende:
[..]
Hmm, maar dan zou je de BSc economie dan ook als pretstudie typeren lijkt me?
En dan neem ik aan dat je wat wiskunde moest 'inhalen' voordat je aan je MSc econometrie kon beginnen?
Lol wat zie jij als ' kus en kont werk'quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Met een BSc/MSc economie en werk bij the big4/Accenture in combi met wat kus en kont werk kom je er wel, qua 1 ton.
Spreekt voor zich toch? Blaaskaken. Van die (niet altijd, maar vaak wel corps achtige) types die geen fuck uitvoeren, alleen maar wijzen naar een ander. Altijd in een net pak aan hebben, grote bek, draaien altijd met de baas mee. Maar wanneer het op aansprakelijkheid komt wijzen ze altijd met de vinger naar de zwakste schakel in de groep.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:53 schreef BrokenBoy het volgende:
[..]
Lol wat zie jij als ' kus en kont werk'?
Ach, TS is voornamelijk zuur en volgens mij erg ongelukkig met de baan die hij heeft en de sector waarin hij werkt. Komt allemaal niet erg blij en positief over wat ie post. Dat geldt inderdaad ook voor wat ie over studies zegt.quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:58 schreef GlueStick het volgende:
Beetje flauw en raar dat TS vraagt aan anderen of zij dromen hebben voor consultancy/ib en wat zij hiervoor studeren maar ondertussen elke studie die wordt opgenoemd belachelijk maakt...
Economie is blijkbaar een pretstudie...
Econometristen maken bij druk op de ketel allerlei fouten, heeft veel tijd nodig om problemen op te lossen en is sociaal een dork...
MSc Financial Economics is een pret studie..
Maar ondertussen heeft TS zelf ook een economie studie gedaan
Ik kan niet wachten tot iemand komt met natuurkunde, L&R etc. en TS deze ook belachelijk maakt.
1 ton. Ik neem aan dat dit geen startsalaris is, maar wat dan wel? Maximum salaris of na een X aantal jaar (Post-MBA of niet)?quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Met een BSc/MSc economie en werk bij the big4/Accenture in combi met wat kus en kont werk kom je er wel, qua 1 ton.
IB? Hij zit in de SC en dan niet MBB. Verder gaat het niet om z'n kritiek.quote:Op donderdag 19 februari 2015 19:49 schreef Djibril het volgende:
TS is gewoon eerlijk en zegt waar het op staat. Als je al niet tegen zijn kritiek kan op een forum dan zal je waarschijnlijk niet overleven bij een IB want daar zullen ze veel kritischer zijn op je.
Dat hij economie heeft gedaan en nu economie afraadt als je IB wilt gaan doen is ook waar. Hij heeft gewoon gezien dat andere mensen met andere studies bij interviews gewoon een streepje voor hebben. Economie is belangrijk, maar finance is geen economie. Bij finance komen ook andere dingen kijken.
Dat kun je onmogelijk zeggen. Afhankelijk van allerlei factoren.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:45 schreef UCLPhysics het volgende:
[..]
1 ton. Ik neem aan dat dit geen startsalaris is, maar wat dan wel? Maximum salaris of na een X aantal jaar (Post-MBA of niet)?
Er is niet zo heel veel mis met de houding binnen de financiele sector. Dat is echt meer bedrijfsgebonden.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:53 schreef Pandarus het volgende:
Zijn attitude past precies bij het stereotype dat hoort bij zijn sector. Klopt dus allemaal.
En die gasten beheren indirect 1000 miljard aan onze pensioenen.
Zal me niets verbazen als hij gewoon thuis de hele dag wiet rookt en nog nooit een baan heeft gehad, trouwens.
Ik heb IB gedaan. Nu is het idd gewoon consulting voor een relatief klein Amerikaans bedrijf.quote:Op donderdag 19 februari 2015 19:58 schreef Valid het volgende:
[..]
IB? Hij zit in de SC en dan niet MBB. Verder gaat het niet om z'n kritiek.
Opvallende uitspraak. Het nieuwe boek van Luyendijk al gezien?quote:Op donderdag 19 februari 2015 20:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
[..]
Er is niet zo heel veel mis met de houding binnen de financiele sector. Dat is echt meer bedrijfsgebonden.
[..]
Ok, dat wist ik niet.quote:Op donderdag 19 februari 2015 20:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb IB gedaan. Nu is het idd gewoon consulting voor een relatief klein Amerikaans bedrijf.
Even uit nieuwsgierigheid, ben je ook geëindigd in IB?quote:Op donderdag 19 februari 2015 22:08 schreef Zonar109 het volgende:
Om dit topic toch maar een beetje on-topic te krijgen.
Had vroeger ook de droom om I-banking te doen (kwam hier tijdens mijn bachelor achter).
Studeerde toen IBA aan de EUR en kwam er toen ook snel achter dat IBA niet per se een slechte bachelor is voor dit vak, maar dat je in vergelijking met gozers met econometrie of een beta-studie deels in het nadeel bent. Dus er is zeker voorkeur vanuit de industrie naar bepaalde studies, maar hoe groot deze voorkeur is een discussie die, zoals eerder besproken in dit topic, ik even achterwege laat voor nu.
Maar kwam er ook achter dat er geen perfecte bachelor / master is voor I-Banking. I-Banks kijken eerder naar het totaal pakket. Wat ik hiermee bedoel te zeggen, is dat er meerdere wegen naar Rome leiden. En dat banken naast je studie ook naar je nevenactiviteiten en interesse kijken. Probeer zoals eerder gezegd op te vallen en kom met je eigen verhaal.
Wil voor nu niks zeggen over consultancy, ben daar qua sollicitatie tips geen expert in.
Wat ik niet snap is dat een strategy consultant een financiele baan is. Je zou toch denken dat het iemand is die iets mee kan dan alleen in geld denken.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nah, je hebt ook gasten van 19 met 2 MSc. En ook gasten van 28 met 1 BSc.
Gewoon doen wat je zelf wil doen. Niet doen "wat je denkt te moeten doen".
Wat betreft het niet accepteren van MSc finance / business gasten. Waarom zou den we? Iedereen die interesse heeft in de financiele hoek kent alles al. Is niet meer kneedbaar.
Het meeste kans van slagen op een financiele baan is een niet financiele studie doen.
Jongetjes. Een studie is slechts een ticket tot de echte wereld. Je kunt nog gen hol en je stelt geen reet voor, tenzij jouw pa dat voor je regelt tenminste.quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:58 schreef GlueStick het volgende:
Beetje flauw en raar dat TS vraagt aan anderen of zij dromen hebben voor consultancy/ib en wat zij hiervoor studeren maar ondertussen elke studie die wordt opgenoemd belachelijk maakt...
Economie is blijkbaar een pretstudie...
Econometristen maken bij druk op de ketel allerlei fouten, heeft veel tijd nodig om problemen op te lossen en is sociaal een dork...
MSc Financial Economics is een pret studie..
Maar ondertussen heeft TS zelf ook een economie studie gedaan
Ik kan niet wachten tot iemand komt met natuurkunde, L&R etc. en TS deze ook belachelijk maakt.
Daar gaat het bij mij totaal niet om. Ik weet heus wel dat een studie slechts een ticket is.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:16 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Jongetjes. Een studie is slechts een ticket tot de echte wereld. Je kunt nog gen hol en je stelt geen reet voor, tenzij jouw pa dat voor je regelt tenminste.
Als die mensen die denken dat je met je master econometrie de held van elk bedrijf wordt. Ik ken zat mensen met een TU of phd achtergrond die verder niet de eigenschappen hebben om echt te overleven in een functie met meer verantwoordelijkheid...
Ik vind het niet gek dat TS zegt dat ze wat rare types zoeken. Mavericks, mensen die zelf kunnen denken, kritisch zijn, een CEO durven zeggen dat hij uit zijn nek lult. Etc.
Overigens heb ik een ervaring met een grote consultant (die met een heel - en heel duur- team vanalles deed bij ons) die behoorlijk negatief was, wat een kneuzen... Die hebben echt niets nieuws gebracht. Behalve een heel dikke rekening.
Als je denkt dat deze reactie ergens op aansluit is begrijpend lezen voor jou niet weggelegd ben ik bang. Mannetje.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:16 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Jongetjes. Een studie is slechts een ticket tot de echte wereld. Je kunt nog gen hol en je stelt geen reet voor, tenzij jouw pa dat voor je regelt tenminste.
Als die mensen die denken dat je met je master econometrie de held van elk bedrijf wordt. Ik ken zat mensen met een TU of phd achtergrond die verder niet de eigenschappen hebben om echt te overleven in een functie met meer verantwoordelijkheid...
Ik vind het niet gek dat TS zegt dat ze wat rare types zoeken. Mavericks, mensen die zelf kunnen denken, kritisch zijn, een CEO durven zeggen dat hij uit zijn nek lult. Etc.
Overigens heb ik een ervaring met een grote consultant (die met een heel - en heel duur- team vanalles deed bij ons) die behoorlijk negatief was, wat een kneuzen... Die hebben echt niets nieuws gebracht. Behalve een heel dikke rekening.
Hij maakt ze niet allemaal belachelijk volgens mij. Hij gaat vooral mee in de tendens van ''alleen harde betá studies stellen iets voor''.quote:Op donderdag 19 februari 2015 23:54 schreef GlueStick het volgende:
[..]
Daar gaat het bij mij totaal niet om. Ik weet heus wel dat een studie slechts een ticket is.
Wat ik gewoon heel erg raar vind is dat TS letterlijk vraagt naar wat voor studies anderen doen om dan vervolgens elke studie één voor één belachelijk te maken.
Dan kan je toch net zo goed helemaal niet vragen wat anderen studeren?
Ja, uiteindelijke salaris. Denk dat je alleen in Silicon Valley oid als werknemer een salaris van meer dan 1 ton kan verwachten, zelf 100 uur werken in Londen helpt je denk ik niet langer aan 1 ton als startsalarisquote:Op donderdag 19 februari 2015 18:45 schreef UCLPhysics het volgende:
[..]
1 ton. Ik neem aan dat dit geen startsalaris is, maar wat dan wel? Maximum salaris of na een X aantal jaar (Post-MBA of niet)?
Dat heet je oriënteren op de arbeidsmarkt. Volgens mij is dit een geschikte carrière als je analytisch sterk bent en daarnaast sociaal vaardig. Het is een uitdaging en hard werken maar dat schrikt mij persoonlijk niet af. Toch moet ik zeggen dat sitting_elfling nou niet een heel rooskleurig vooruitzicht geeft als ervaringsdeskundige, en ik me inmiddels ook af vraag wat de toegevoegde waarde is als consultant ('gebakken lucht produceren' zoals hij/zij het zelf zegt).quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:26 schreef oxylus11 het volgende:
Ik vraag mij altijd af hoe iemand ooit gaat dromen van een studie richting investment banking oid. Stel je bent 14 en houdt van voetballen, ik neem aan dat wanneer je op dat moment gevraagd wordt wat je nu echt leuk vind in het leven dat je dan niet antwoord : consultancy! Een paar jaar later is dat opeens wel zo?
Ik ben blij dat ik ben gaan studeren waar ik als kind al mee bezig was en waar ik tegenwoordig ook nog mijn brood mee verdien.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |